چشم اندازسایپا

سایپا دیپال S07 مشخصات و قیمت شاسی بلند هیبرید وارداتی

محصول جدید سایپا به لطف یک موتور برقی قدرتمند، در زمان ۷/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. کراس‌اور پلاگین هیبرید دیپال S07 زمستان امسال پیش‌فروش می‌شود.

دیپال یک برند زیرمجموعه‌ی چانگان است که مخصوص خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبرید فعالیت می‌کند. دیپال سال ۲۰۰۸ تاسیس شد و امروزه با سه خودرو شامل سدان L07 و کراس‌اور S07 و شاسی بلند دو دیفرانسیل G318 شناخته می‌شود. مجموع تولید دیپال در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۳۰ هزار دستگاه بوده است.

بیشتر بخوانید:

 نتا GT سوپراسپرت وارداتی بهمن موتور

 مشخصات و قیمت BJ40  دودیفرانسیل

↵کیا سلتوس؛ مشخصات و قیمت در ایران

گروه خودروسازی چانگان در سال ۱۹۶۲ تأسیس شد. چانگان طی همکاری‌ با فورد، پژو – سیتروئن، مزدا و سوزوکی مدل‌های متنوع خارجی را در چین مونتاژ کرد و حالا یکی از مهم‌ترین خودروسازان کشورش محسوب می‌شود. چانگان یکی از چهار خودروساز بزرگ چین است و فروش ۲/۳ میلیون دستگاه در سال دارد.

دیپال S07 سال ۲۰۲۳ معرفی شد. این کراس‌اور دو نوع پیشرانه‌ی برقی و پلاگین هیبرید EREV دارد. خودروهای EREV از پیشرانه بنزینی در نقش افزایش‌دهنده‌ی توان پیمایش (Range extender) برای شارژ باتری‌ها استفاده می‌کنند و محرک اصلی خودرو در عمل، موتور الکتریکی است. طبیعتا مدل پلاگین هیبرید، در صورت شارژ کامل باتری و باک بنزین، مسافت بیش از هزار کیلومتر را بی‌نیاز از توقف می‌پیماید و برتری مهمی نسبت به مدل تمام برقی دارد. این خودرو بزرگ‌ترین محصول وارداتی سایپا خواهد بود.

طراحی بدنه و نمای بیرونی دیپال S07 سایپا

حالت چراغ‌ها و فرم سقف، به وضوح الگوبرداری از لوتوس التره  (Eletre) را نشان می‌دهد؛ اما در مجموع، سبک طراحی دیپال S07  مشابه یک خودروی چینی عقب مانده از بازار جهانی نیست و کاملا مدرن جلوه می‌کند.

چراغ‌های باریک و متمایل به وسط، نقش مهمی در حس اسپرت دیپال S07 دارند. حجم‌دهی سپر اصلی، چندان پیچیده نیست و حفره‌های بزرگ در طرفین دارای LED با قابلیت شکل‌سازی هستند. کاپوت جلو هماهنگ‌ها با چراغ‌ها طراحی شده و تهاجمی به نظر می‌رسد. این خودرو حجم نسبتا زیادی ادوات پلاستیکی سیاه نیز دارد اما چندان ارزان‌قیمت جلوه نمی‌کند.

نمای جانبی، آنچه از یک کراس‌اور کوپه‌ی کلاسیک انتظار می‌رود را ارایه می‌دهد. شیشه‌ی عقب برای سرنشینان ردیف دوم، کوچک است و همراه مثلثی انتهای بدنه، فرم ستون C را زیبا جلوه می‌دهد. دستگیره‌های مخفی‌شونده و استفاده از چرخ اسپرت ۱۹ اینچ با طرح خلاقانه، نکات مثبت دیپال S07 هستند. حجم‌دهی جذاب بدنه باعث می‌شود، مواد پلاستیکی رکاب، چندان توی ذوق نزند.

طراحی پشت دیپال S07 برخلاف نمای روبرو و  دید جانبی خودرو، ناخوشایند است. سپر عقب و رکاب، به مقدار قابل توجه از پلاستیک سیاه ارزان قیمت استفاده می‌کنند. این موضوع برای محصولی در کلاس اسپرت، ناامید کننده است. نمای پشت دیپال S07 حجم‌دهی پیچیده دارد و فرم چراغ‌های عقب، چندان خواشایند به نظر نمی‌رسد. این ترکیب برای افزایش حس خلاقیت و نوآوری،  با تاکید بر طرح اسپرت خودرو استفاده شده است.

طول ۴۷۵۰ و عرض ۱,۹۳۰ و ارتفاع ۱,۶۲۵ با فاصله محوری ۲,۹۰۰ میلی‌متر، ابعاد دیپال S07 را تشکیل داده است. این خودرو، یک کراس‌اور اسپرت نسبتا بزرگ محسوب می‌شود و حتی نسبت به فونیکس تیگو ۸ مدیران خودرو، برتری دارد.

طراحی داخلی و نمای کابین دیپال S07 سایپا

حالت کمینه‌گرا و بسیار ساده با تقلید از خودروهای تسلا در دیپال S07  دیده می‌شود. یک نمایشگر بزرگ لمسی با زاویه‌ی قابل تنظیم در وسط است و عملا کلید فیزیکی وجود ندارد. این خودرو با حذف پنل پشت فرمان و نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو (HUD) فراتر از خودروهای سنتی است.

اگر دیپال S07 وارد کشورمان شود، با نمایشگر ۱۵/۶ اینچ بزرگ‌ترین مانیتور لمسی مخصوص خودرو را برای خریدار ایرانی فراهم خواهد کرد. مواد به کار رفته در قسمت‌های مختلف کابین و روی داشبورد نیز، به وضوح باکیفیت‌تر از غالب مدل‌های چینی موجود در ایران هستند. تقریبا تمام پوشش تودری‌ها، سطح بالا و پایین داشبورد، کنسول میانی و فرمان از چرم ساخته شده‌اند. دیپال S07 برای تزئینات داخل اتاق، رنگ‌بندی متنوع شامل ترکیب سیاه و سفید، آبی و بنفش و نارنجی ارایه می‌کند.

Deepal S7: The Smart Choice for Affordable Electric Driving - Crisscross Auto

با توجه به ابعاد دیپال S07 که بزرگ‌تر از فونیکس تیگو ۸ پرو است، فضای بسیار خوب برای ۴ سرنشین بلندقد وجود دارد. خصوصا برای افراد روی صندلی عقب، فاصله زانو با ردیف جلو و بالای سر تا سقف، ایده‌ال است. همچنین سقف پانورامیک و طراحی جذاب صندلی‌ها، حس بسیار خوبی به سرنشینان می‌دهند. این کراس‌اور حدود ۵۰۰ لیتر فضای صندوق دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی دیپال S07 سایپا

مدل پایه به یک پیشرانه ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۹۴ اسب بخار قدرت دارد و در نقش ژنراتور برای S07 عمل می‌کند. دیپال S07 سایپا ۲۳۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور  ۳۲۰ نیوتن متر در اختیار دارد. این پیشرانه الکتریکی روی محور عقب نصب شده و می تواند سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷/۵ ثانیه ای را برای دیپال S07 ثبت کند. این خودرو به صورت تمام برقی، ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر حرکت می‌کند و هنگام استفاده همزمان باتری و بنزین، ۱۱۲۰ کیلومتر توان پیمایش دارد. میانگین مصرف بنزین دیپال S07 در مسیرهای طولانی ۴ تا ۵  لیتر در صد کیلومتر است.

هنوز برای ورود نسخه‌ی تمام برقی دیپال S07برنامه‌ای وجود ندارد؛ اما باتوجه به تحفیف مالیات و تعرفه واردات مدل‌های الکتریکی، گزینه‌ی جذابی برای سایپا محسوب می‌شود. این کراس‌اور، ۲۱۸ اسب بخار قدرت دارد و در دو مدل با توان پیمایش، ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلومتر ساخته شده است. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت دیپال S07 EV حدود ۱۰ ثانیه برآورد می‌شود.

قیمت دیپال S07در چین و پیش‌بینی برای ایران

برای خرید کراس‌اور پلاگین هیبرید مورد نظر سایپا در چین، ۲۴ هزار دلار پرداخت می‌شود. این شرایط، ضمن توجه به نرخ ارز و تخفیف اضافه پرداخت‌های مخصوص خودروهای پلاگین هیبرید یا برقی، قیمت نهایی دیپال S07 را برای مصرف‌کننده‌ی ایرانی به ۳ میلیارد تومان می‌رساند. نسخه‌ی تمام برقی در کشور سازنده، تقریبا ۲۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده و می‌تواند در کشور ما، ۲ تا ۲/۲ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شود.

در بازار ایران، رقیب چندانی برای فونیکس تیگو ۸ مدیران خودرو دیده نمی‌شود. این شرایط، ممکن است با ورود دیپال S07 تغییر کند. همچنین کراس‌اورهای پهن‌پیکر چینی مثل جک KMC X8 کرمان موتور و لیپ موتور C11 آرین استاک سال ۱۴۰۴ وارد بازار می‌شوند. البته حدود قیمت ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومانی این خودروها، عامه‌پسند نیست و فروش بالا را دور از دسترس خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط الکی و بدلیل دارن حیف ارز میکنن! ماشین هایی میارن که هیچ خواهانی نداره.
    کاش بجای اینا از برند های معتبر جهانی استفاده میکردن که ۱۰ سال دیگه هم تامین قطعاتش به مشکل نخوره.
    این مدل ماشینا هیچی قطعه و لوازم ندارن.

    موافقم 49
    مخالفم 10
    1. ALI A

      ۲۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      چانگان از با کیفیت ترین چینی هاست… خوبیش اینه که EREV هست که موتور تنفس طبیعی و فقط برای شارژ باتری ها مورد استفاده اس … فک میکنم دور موتورش هم پایین یا نهایت متوسط میشه برای شارژ که باز هم استهلاک رو پایین تر نگه میداره… نسبت به بنزینی معمولی…

      موافقم 17
      مخالفم 9
      1. ارسلان

        ۲۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (401 ديدگاه)

        این ماشین طراحی خوبی داره و داخل تورین ایتالیا طراحی شده، ولی ارزش خرید نداره…قیمت عمو هوشنگ و زمان واردات با الان مقایسه کن، ملت توهم ۷ میلیارد زده بودند اوایلش…
        ماشین چینی بدرد ایران نمیخوره، دست دوم ژاپنی سگش شرف داره به چینی

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. hosen

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (622 ديدگاه)

    ماشین ۲۰ هزار دلاری رو ۳ میلیارد تومن به خلق الله میفروشن!

    موافقم 43
    مخالفم 1
    1. Mohsen68

      ۲۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      خلق الله نخرن تا اینام نیارن!

      موافقم 28
      مخالفم 2
  3. ناتو

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (178 ديدگاه)

    وای خدا انگار رفتن سبزی فروشی خرید کنن این واردکنندگان خودرو هر سری یه ۱۰۰تا از یه برند میارن سری بعد یه برند دیگه اینا قطعات میخاد اینا خدمات پس فروش میخاد

    موافقم 48
    مخالفم 1
  4. Mr. gt c

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    جذابیت صفر
    کاریزما 1-

    موافقم 23
    مخالفم 5
  5. سامان

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    تقریبا مطمئنم استراتژی واردات سایپا و بهمن شکست خواهد خورد.
    ای کاش استراتژی وردات خودروهای سنگین در سواری ها هم استفاده می شد.
    اکثرکشنده های که از چین وارد می کنن از موتور کامینز و گیربکس زد اف استفاده کردن.
    همین باعث شد تامین قطعات برای صاحبان کشنده آسان تر باشه.
    مشکل عمده خودروهای وارداتی چینی خدمات پس از فروشه.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  6. مهردادکمال

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1980 ديدگاه)

    دیگه نمیشه چینی ها رو نادیده گرفت

    موافقم 6
    مخالفم 22
  7. soroush

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    الان متوجه نشدم سایپا تولید میکنه یا مثل هایما که ایران خودرو وارد میکنه مسئول فروش و خدماتش هست سایپا هم صرفا وارد کننده این خودرو هستش

    موافقم 2
    مخالفم 3
  8. محمد۱

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (640 ديدگاه)

    ظاهرش که خوبه…

    نسبت به چینی بودنش… بهتر از خیلی از چینی هاس…

    بحث طراحیشه.. فقط

    موافقم 7
    مخالفم 9
  9. رضا

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (243 ديدگاه)

    محصول سایپا؟؟؟😂😂😂

  10. فرزاد

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (319 ديدگاه)

    تو ویدئو میگه موتور 1.5 لیتر توربو ولی تو متن نوشته اتمسفر و همه از حساسیت کمتر به بن‌زین داخل تعریف می‌کنیم

  11. رامتین

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    چرا هیچ … نمیره ساندرو وداستر 2024 از رومانی وارد کنه؟؟ ممنوع کردن؟؟

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2847 ديدگاه)

      تحریم هستیم و انتقال ارز به اتحادیه اروپا مشکلات داره
      خودروهای اشکودا وارداتی مونتاژ چین هستند

      موافقم 8
      مخالفم 1
  12. علی منصوری

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (376 ديدگاه)

    وضعیت بدی بوجود آورده این وارد کردن محدود برندهای مختلف، بحث تامین قطعات جدیه، درسته خیلی مشترک دارن ولی کلی قطعه اختصاصی هست ک توش موندن، وضعیت سیاسی دنیام ک تاثیر زیادی تو این بازار آشفته ماشین داره،مجبورن بخاطر تحریما از کارتل خاصی ماشین وارد کنن، ماشین زشتی نیست ولی طراحی کمترین دغدغه تو خرید برندهای جدیدی ک دارن وارد میکنن، وقتی تعداد کم وارد بشه ماشین حتی خوب مشتریش از دست میده، اونم تو بازار سنتی ایران ک دلایل خرید متفاوته

  13. دوست

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    درود دوستان؛واقعا چرا انقدر بی در و پیکر؟!!!کاملا دوستان درست میگن که اینا خدمات میخواد قطعات میخواد… این چه بلایی سر مردم دارن میارن؛هر کدوم از حضرات که پول از چین طلب دارن یه تعداد ماشین برمیدارن میارن… یه عده هم متاسفانه فریب ظاهر زیبا و البته کیفیت ساخت خوب این ماشینها رو میخورن(خارج از تعصب به مدلهای اروپایی و کره و ژاپن).واقعا برای این همه آشفتگی متاسفم.حتی وارداتیهاااا… یه رو اشکودا میارن یه روز بی وای دی یه روز … اینا هم میشه مشکل

  14. Peyman

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    جدای از این که ماشین ساخت کدوم کشوره و از چه برندی هست تنوع و احترام به سلایق بد نیست
    حالا امیدوارم از تویوتا ها بیشتر وارد بشن چون از مکانیکی رفتن یا خرج اضافه برای ماشینای اقتصادی بیزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا