همانطور که چند ماه قبل خبر مربوط به امضای توافق مابین ایران و ونزوئلا در صادرات محصولات خودروسازان ایرانی به این کشور و همچنین پیشفروش برخی محصولات سایپا در ونزوئلا را منتشر کرده بودیم، اولین محموله از محصولات سایپا به این کشور صادر شد. با حضور مدیرعامل سایپا، وزیر حملونقل و سفیر ونزوئلا در ایران اولین محموله از خودروهای کوییک و ساینا به تعداد ۱۰۰۰ دستگاه راهی این کشور آمریکای جنوبی شد. به گزارش پدال و به نقل از سایپانیوز، در این مراسم وزیر حملونقل ونزوئلا با ابراز خوشنودی از همکاری مشترک بر اساس توافقات ایجاد شده بین دو کشور گفت:
بر اساس نگاه همکاری دو کشور در کمیسیون اقتصادی مشترک در فاز اول صادرات خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب سایپا در حال انجام است.
رامون بلاسکز با بیان اینکه در نمایشگاهی که شرکتهای ایرانی در این کشور برگزار کردند از محصولات سایپا استقبال خوبی شد، گفت: در نظرسنجی انجام شده در این نمایشگاه، درخواست بالایی از سوی شهروندان ونزوئلایی برای خرید محصولات ایرانی ایجاد شد و بر این اساس حدود ۸۰ هزار درخواست خرید ثبت شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری خوبی که ایجاد شده روند ارسال خودروهای ایرانی به سرعت انجام شود. محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هم با اشاره به اینکه صادرات محصولات، ارزآوری مناسبی برای سایپا در درخواهد داشت گفت: تا پایان سال صادرات خودروهای گروه سایپا به عراق و ونزوئلا ۴۰ میلیون دلار خواهد بود و در حوزه لوازمیدکی هم ۱۰ میلیون دلار ارزآوری ایجاد خواهد شد. او افزود:
تاکنون صادرات محصولات سایپا در حجم کمتری به سایر کشورها ارسال شده و برای اولین بار است که محموله هزار دستگاهی از محصولات این گروه به کشور دیگری ارسال میشود که نشان دهنده استقبال خوب مردم کشور ونزوئلا از محصولات گروه سایپا است.
تیموری تأکید کرد که سایپا در حال برنامهریزی برای تولید و ارسال محموله ۲ هزار دستگاهی بعدی محصولات است. او در خصوص توانمندیهای موجود در گروه سایپا گفت: در گروه خودروسازی سایپا تمام زیرساخت فرایندهای تولید از بدنه، رنگ، مونتاژ و پرس و همچنین زنجیره قطعهسازی شامل هزار قطعه ساز وجود دارد و این خودروساز در طول ۴۰ سال به دانش مناسبی در این حوزه رسیده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تأکید کرد:
خوشبختانه در صنعت خودرو توسعه جامع در کشور صورت گرفته و بزرگترین فولادسازی در خاورمیانه در کشور برای تولید ورقهای خودرو وجود دارد. همچنین بیش از ۲۰ شرکت پتروشیمی به منظور تولید مواد اولیه خودروها در بخش پلیمر، رنگ و مواد شیمیایی فعال است. در بخش لوازم برقی و الکتریکال خودروها نیز شرکتهای دانشبنیان خوبی در ایران شکل گرفته و در حال فعالیت است.
او افزود: در بدترین شرایط تحریم در شرکت سایپا ۲ هزار خودرو بهصورت روزانه تولید میشود که نشان از وجود توانمندی بالای این گروه خودروساز است. تیموری گفت: امیدوارم علاوه بر اینکه خودروها بهصورت کامل به کشور ونزوئلا صادر میشود، بتوانیم خط تولیدی را در آن کشور ایجاد کنیم که تمام فرایند تولید بدنه و رنگآمیزی در آن صورت پذیرد و بتوان حداقل در سال ۱۰۰ هزار تولید انجام شود. او تأکید کرد: راه نجات هر محصول و کالایی کیفیت است و امسال در گروه خودروسازی سایپا بهصورت روزانه تمام زنجیره تأمین،زنجیره تولید و زنجیره خدمات پس از فروش بر اساس شاخصهای کیفی کاملاً نظارت و کنترل میشود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت:
هر شرکت خودروسازی در دنیا بخواهد در زنجیره تأمین سایپا قرار بگیرد با توجه به توانمندیهای موجود در این شرکت، میتواند در کمتر از ۶ ماه محصولش را تولید و عرضه کند.
او با بیان اینکه تخصصی کردن صادرات باعث افزایش کیفیت و بهینه کردن قیمتها میشود، افزود: امیدوارم شرکت پارسخودرو که این محصولات صادراتی در این شرکت تولید شده، تبدیل به قطب محصولات صادراتی سایپا شود. گفتنی است این محموله هزار دستگاهی خودرو، بعد از دریافت کامل مبلغ خودروها و تسویهحساب با کشور ونزوئلا به این کشور ارسال خواهد شد. علاوه بر این در حوزه خدمات پس از فروش و قطعات یدکی هم قراردادهایی تنظیم شده و همراه خودروهای ارسالی، قطعات و لوازم موردنیاز ارسال خواهد شد. شایان ذکر است با توجه به حجم بالای درخواست ۲۰۰ هزار دستگاهی محصولات سایپا از سوی ونزوئلا، دو طرف خواهان راهاندازی مجدد خط تولید خودروهای سایپا در این کشور هستند و به زودی خط تولید خودرو ونیراتو، در آن کشور مجدداً راهاندازی خواهد شد و آغاز روند صادرات به کشور ونزوئلا، قطعاً زمینه پرداخت بدهیهای قبلی کشور ونزوئلا به ایران را مهیا خواهد کرد.
افشار
۲۵ آبان ۱۴۰۱اونها دیگه عجب بدبختهایی هستن🤦♂️
برقیه جارو برقی
۲۵ آبان ۱۴۰۱ایشالله تا چند وقت دیگه همشون دور هم تو ونزوئلان
و ایران از شرشون ازاد میشه
میدونید که چی میگم
کرگدن باواریا
۲۵ آبان ۱۴۰۱میدونیم برادر ؛)
افشار
۲۵ آبان ۱۴۰۱🤲🤲🤲
Hm
۲۷ آبان ۱۴۰۱به همین خیال باش… 🤣 🇮🇷
امیدوارم سایپا و ایران خودرو بتونن مثل ارتش موتور های ۷۰۰ اسب بخاری بسازن
علی جردن
۲۵ آبان ۱۴۰۱اونا اندازه ما بدبختن
ممد ژانگولر
۲۵ آبان ۱۴۰۱پراید برسه اونجا جمعیت کشورش نصف میشه و قتل عام شروع میشه
GMA
۲۵ آبان ۱۴۰۱ونزوئلا از معدود کشور های غیر آفریقایی هست که از ما بدبخت تره…چند ماه قبل یه مستند نشون میداد تو تلویزیون،یه قسمت از ونزوئلا بود معادن طلا داشت،ایرانی ها رفته بودن برای بازدید،مردمش داشتند از گرسنگی میمردند،در حالی که خاک زیر پاشون طلا بود!کیلو کیلو طلا استخراج میکردن ولی مثل جنگلی ها زندگی میکردن…کلا اینا علاقه مندن با بدبخت تر از خودشون رابطه داشته باشن،اسمشونم میزارن استقلال طلب! یمن،لبنان،فلسطین ،سوریه،عراق،افغانستان،ونزوئلا….
و از طرفی برده چین و روسیه هستند…
جمشید
۲۵ آبان ۱۴۰۱البته ونزوئلا منابع نفتی زیادی هم داره ولی چون مسئولینشون مثل مسئولین ما همینطوری الکی با آمریکا و جهان دشمنی دارن و بخاطر همین تحت تحریمهای شدید آمریکا و اروپا و سازمان ملل قرار دارن و مردم ونزوئلا هم مثل ما در بدبختی غوطه ور و غرق هستن
حمید
۲۵ آبان ۱۴۰۱غرور ایرانی منو گرفت 🤣🤣🤣
بهنام
۲۵ آبان ۱۴۰۱دوستان صادقانه بگین چه حسی نسبت به این خبر دارین ؟
Chromstone3
۲۵ آبان ۱۴۰۱والا باورم نمیشه … 😶
حالا خیلی از ماها به اجبار این آشغال ها رو میخریم …
اینا دیگه چشونه؟؟؟
بی کیفیت ترین خودرو های چینی رو هم وارد میکردن تو کشورشون باز دو سه پله از اینا بالاتر بودن … 😑
SLR _ 722
۲۵ آبان ۱۴۰۱باید دید به چه قیمتی فروخته می شوند ، بنظر من واقعیت این هست که کیفیت همیشه در برابر قیمت معنا پیدا می کند و در نتیجه مفهوم ارزش تعریف می شود ، مثلا اگر پراید ۱۰۰۰ دلار باشد واقعا خودرو ارزشمندی هست ، اگر ۳۰۰۰ دلار باشد خوب محسوب میشود اگر به ۶۰۰۰ دلار برسد معمولی هست و اگر ۱۰۰۰۰ دلار باشد قطعا بی کیفیت و بد خواهد بود .
واسه همین بنظر من اگر خودرو ساز های داخلی در بازه قیمتی فوق اقتصادی وارد بازار جهانی شوند ( برزیل ، هند ، روسیه و آفریقا ) احتمال موفقیت وجود دارد .
SS
۲۵ آبان ۱۴۰۱عالیه
به نفع خودروساز ها هم که هست چون بدون ضرر و با “قیمت واقعی” میفروشن
اگه راست میگن حالا که همه جای دنیا عاشق ماشینهای ما هستن همش رو صادر کنن و بذارن ما که لیاقت نداریم هم بریم مثل کشورهای همسایه آشغال های دست دوم تویوتا و مرسدس بنز رو سوار بشیم 😅
Chromstone3
۲۵ آبان ۱۴۰۱به ماه اول نکشیده باید برن تعمیرگاه … 😶
کیفیت ساخت و مونتاژ ماها رو نمیشناسن انگار … 🤣
بنیامین
۲۵ آبان ۱۴۰۱وقتی میگه کیفیت دقیقا منظورش چیه؟
GMA
۲۵ آبان ۱۴۰۱واسه کشوری که هنوز از هواپیماهای ملخی مشابه جنگ جهانی دوم استفاده میکنه با کیفیت محسوب میشه:))
Chromstone3
۲۵ آبان ۱۴۰۱منظورش حداکثر توان مرگ آفرینی در یک خودرو در جهانه که شرکت ها و مونتاژ کارای ایرانی عزیز همیشه توش پیشگام بودن …
AHMADREZA
۲۵ آبان ۱۴۰۱منظورش اینه اونا انقدر بدبختن که با دیدن این کیف میکنن
Chromstone3
۲۵ آبان ۱۴۰۱کوییک ، ساینا ، تیبا ، پراید ، و …
همه این آشغال هایی که مقاومت و کیفیت ساختشون با ارفاق با قوطی کبریت برابری میکنه نتیجه یک هدف مثلا آرمانی و ملی به نام تولید ملی هست …
ایران خداوکیلی این آهن پاره ها چیه زاییدی ؟؟؟
بیچاره اون بدبختایی که اینا رو از ما میخرن … 🤣😑😶
قاطر فروش
۲۵ آبان ۱۴۰۱حس میکنم پول شوییه داخل این ماشینا کلی پول و عتیقه باشه
امین
۲۵ آبان ۱۴۰۱پولش هم میگیرن یا مفتیه؟ چون بنزینو که مجانی میدن به لبنان
هاتف
۲۵ آبان ۱۴۰۱الان باز یه عده میان میگن این که ارزشی نداره، ما ۴۰ سال پیش لامبورگینی صادر میکردیم. والا بلا تولید و صادرات خودرو بین این همه غول خودرو سازی افتخار کمی نیست. شما میگین آشغال ولی طرف میبینه یه ماشین ۱۵۰۰ سی سی حدود ۹۰ اسب بخاری یورو ۵ رو میتونه زیر ۸هزار دلار بخره. همچین چیزی واقعا تو دنیا کمیابه.
Just toyota
۲۵ آبان ۱۴۰۱مهم قیمتش نیست ، مهم اینه که این لگن حتی نمیتونه یکی از استاندارد های ایمنی و کیفی اروپا و آمریکا رو پاس کنه و تو تست های تصادف یوروانکپ مطمئنم نمیتونه حتی ۱ ستاره بگیره
Chromstone3
۲۵ آبان ۱۴۰۱کاملا درسته 👌🏻❤
همچین تو تست ها مچاله میشه که نمیشه از پوره سیب زمینی تشخیصش داد … 😂
sina7
۲۵ آبان ۱۴۰۱تفکرات حداقلی و کمو،نیستی
همیشه کمترین ها و بی ارزش ترین ها به قیمت پایین
ایمنی ، رفاه و … تو این تفکر معنی ندارن
رعیت باید توسری خور باشه و گوش به فرمان
باید شکرگزار باشه که بعد از سال ها بردگی مدرن، بتونه یکی از همین آشغال های ۱۵۰۰سی سی حدود ۹۰ اسب بخاری یورو ۵ زیر ۸ هزار دلاری رو بخره در صورتی که اربابش برای خودش و خانواده اش بهترین های دنیا رو فراهم میکنه و حتی به ایدئولوژی که به زور میخواد تو ذهن و زندگی مردمش بکنه پایبند نیست.
Just toyota
۲۵ آبان ۱۴۰۱تا حالا فکر میکردم ما بدبخت ترین هستیم 😂😂🙌🙌
Chromstone3
۲۵ آبان ۱۴۰۱هیچکس تنها نیست ، همراه اول … 🤔😂
حسین
۲۵ آبان ۱۴۰۱ما باید ثبتنام کنیم و ماه ها بعد این آشغالارو بخریم ولی ونزوئلاییا باید 1 سوم قیمت و در جا بصورت تمام اقساط با گارانتی های فضایی تحویل بگیرن
مهردادکمال
۲۵ آبان ۱۴۰۱اولین محموله هزار دستگاهی محصولات سایپا به ونزوئلا صادر شد!
اونا دیگه چه بدبختایی ان
genius
۲۵ آبان ۱۴۰۱ما از اونها بدبخت تریم چون همینا رو به خودمون با قرعه کشی میدن!!!!!!
حسین
۲۵ آبان ۱۴۰۱یاد صادرات ژیان به امارات افتادم
mamad66
۲۵ آبان ۱۴۰۱خوش بحال اون کوییک و ساینایی که قراره تو قاره امریکا گاز بخوره البته اگه با خودرو های امریکایی چراغ تو چراغ نشه..
محسن
۲۵ آبان ۱۴۰۱کوری عصاکش کور دگر شد …
پرویز
۲۶ آبان ۱۴۰۱خداوکیلی کی گفته لگن ۱۵۰۰ سیسی حدود ۹۰ اسبی به قیمت ۸ تا ۱۰ هزاردلار یعنی خوش قیمت؟ وقتی شورلت کامارو یا موستانگ اکوبوست توربو رو با زیر ۲۸ هزار میشه خرید اونم صفر مدل ۲۰۲۲ همینارو مدل ۲۰۱۰ تا ۱۶ رو راحت با قیمتی بین ۵ تا ۱۰ هزار میتونی بخری، بعد چطوری این مستراح سیار می ارزه به این قیمت؟