شاهین اتوماتیک و جک J4 با قیمتی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان، ارزانترین سدانهای اتوماتیک بازار هستند و در ادامه مقایسه کاملی بین آنها خواهیم داشت.
در بازار خودروی کشورمان هماکنون اگر به دنبال یک سدان اتوماتیک باشید، حداقل باید ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. با چنین مبلغی، یکی از معدود گزینههایی که خواهید داشت، جک J4 محصول کرمان موتور است. بهتازگی اما در همین بازهٔ قیمتی، گزینهٔ دیگری هم به بازار آمده است که میتواند خریداران را دچار تردید کند. این خودرو شاهین اتوماتیک است که از همه لحاظ از سگمنت و ابعاد بدنه گرفته تا قیمت و قدرت پیشرانه، همردهٔ جک J4 محسوب میشود. به همین دلیل، در ادامه قصد مقایسه این دو سدان اتوماتیک بازار کشورمان را داریم.
همچنین بخوانید: مقایسه شاهین با تارا، کدام سدان ایرانی را بخریم؟
معرفی کلی شاهین اتوماتیک و جک J4
سدان جدید سایپا برای اولین بار رسماً در تیرماه سال ۱۳۹۷ با نام رهام معرفی شد و بعداً به شاهین تغییر نام داد. این خودرو بر اساس پلتفرم نسل دوم تویوتا یاریس ساخته شده و پس از مشکلاتی که در زمینه تأمین پیشرانه به وجود آمد نهایتاً در سال ۱۳۹۹ راهی بازار شد. بهتازگی از چند ماه پیش هم سایپا عرضه نسخه اتوماتیک شاهین را آغاز کرده است. جک J4 هم یک سدان سابکامپکت است که اولین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و کرمان موتور از سال ۱۳۹۷ مونتاژ آن را در کشورمان آغاز کرد. هرچند تولید این خودرو در چین در سال ۲۰۱۹ خاتمه یافت اما در ایران همچنان تولید میشود و قرار است نسخهٔ جدیدی از آن با برند کرمان موتور و نام ایگل هم تولید شود.
مقایسه طراحی شاهین اتوماتیک و جک J4
همانطور که اشاره شد، جک J4 نسبت به شاهین خودروی قدیمیتری است و این موضوع خود را در ظاهر خودرو کاملاً نشان میدهد زیرا هرچند پیشینهٔ شاهین هم به پنج سال پیش بازمیگردد اما طراحی بیرونی آن بهمراتب مدرنتر و زیباتر از رقیب چینی است. شاهین با فرم حجیم دماغه، جلوپنجرهٔ کرومی چندضلعی و چراغهای افقی دوتکه عقب، در قیاس با خودروهای داخلی نمای قابلقبولی دارد درحالیکه از سوی دیگر، جک J4 چندان نمای جذابی ندارد و بهوضوح نشان میدهد که متعلق به دوران گذشتهٔ خودروسازان چینی است. البته هرچند اگر به J4 با دیدهٔ یک سدان اقتصادی چینی نگاه کنیم شاید طراحی آن راضیکننده باشد ولی بااینوجود در برابر شاهین حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. البته شاهین اتوماتیک هم بهجز تریم کرومی بین چراغهای عقب، قاب کرومی جلوپنجره، دستگیرهای کرومی در و نشان CVT روی گلگیر جلو، در ظاهر تفاوت دیگری با نسخه دستی خود ندارد. جک J4 با ۴,۴۳۵ میلیمتر طول، ۱,۷۲۵ میلیمتر عرض و ۱,۵۰۵ میلیمتر ارتفاع و شاهین با ۴,۴۶۰ میلیمتر طول، ۱,۷۶۹ میلیمتر عرض و ۱,۵۰۲ میلیمتر ارتفاع، ابعادی کاملاً مشابه هم دارند و شاهین فقط در حدد چند سانتیمتر بزرگتر است.
مقایسه داخل شاهین اتوماتیک و جک J4
در داخل هیچکدام از این دو سدان طراحی و کیفیتی که از خودروهایی ۷۰۰ میلیون تومانی انتظار میرود را ندارند ولی در اینجا هم شرایط شاهین بهتر است. هرچند کابین سدان سایپا همچنان مثل نسخه دستی پلاستیکی بوده و همان طراحی قدیمی را دارد اما سازندهٔ وطنی با استفاده از نمایشگر بزرگتر ۱۰ اینچی بجای نمونهٔ ۷ اینچی نسخهٔ دستی و همینطور تریم دورنگ و تزئینات طرح چوب روی داشبورد، تا حدودی نمای بهتری به کابین کسلکنندهٔ شاهین بخشیده است. طراحی داخل جک J4 اما کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. در داخل این خودرو هر جا را که نگاه کنید پلاستیک خشک و سیاه خواهید دید که ماهیت اقتصادی ماشین را فریاد میزند. البته طراحان جک خبر نداشتهاند که J4 قرار است در کشوری با قیمت ۷۰۰ میلیونی و بهعنوان محصولی لوکس عرضه شود! بااینحال، جک با توجه به کلاس و ابعاد بیرونی، در داخل از فضای نسبتاً جاداری برخوردار است و صندلیهای آن برای چهار بزرگسال نسبتاً راحت خواهد بود درحالیکه صندوق بار ۵۵۰ لیتری هم برای سفر و استفادههای خانوادگی کافی به نظر میرسد. در همین حال، کابین شاهین هم بسیار جادار بوده و در عقب فضای بیشتری نسبت به خودروهای این کلاس ارائه میکند.
مقایسه امکانات و تجهیزات شاهین اتوماتیک و جک J4
ازآنجاییکه شاهین اتوماتیک در حال حاضر گرانترین و لوکسترین محصول سایپا محسوب میشود، این شرکت تجهیزات نسبتاً مناسبی را برای آن ارائه کرده است. در این ماشین علاوه بر دو ایربگ، سیستم تهویهٔ اتوماتیک، آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن، سنسور پارک عقب، کامپیوتر سفری، دیلایت، چراغهای خودکار، دوربین دید عقب و سانروف که در نسخهٔ دستی وجود داشت، کروز کنترل، آنتن کوسهای و نمایشگر بزرگتر ۱۰ اینچی هم ارائه میشود. علاوه بر این، بهتازگی تمام مدلهای شاهین به کنترل کشش، کنترل پایداری و سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی هم مجهز شدهاند. از سوی دیگر، جک J4 هم با برخورداری از چراغهای خودکار، دیلایت، آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، سیستم پایش باد تایرها، نمایشگر لمسی، کنترل پایداری و سنسور پارک عقب، از لحاظ تجهیزات تقریباً همسطح شاهین است اما از دوربین دید عقب، سانروف و سیستم تهویه اتوماتیک بیبهره است که هر سه از امکانات مهمی در این بازه قیمتی محسوب میشوند.
همچنین بخوانید: با قیمت شاهین اتوماتیک در دنیا چه خودروهایی میتوان خرید؟
قوای محرکه شاهین اتوماتیک و جک J4
هرچند نوع پیشرانهٔ این دو خودرو متفاوت است اما از لحاظ قدرت در یک سطح هستند و گیربکس مشابهی هم دارند. شاهین از نسخه توربوشارژ پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری M15 هشت سوپاپ خانوادهٔ تیبا استفاده میکند که ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، J4 به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ با سیستم زمانبندی متغیر مجهز است که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، پیشرانهٔ جک با وجود حجم یکسان، بدون توربوشارژ قدرتی مشابه موتور توربوی شاهین تولید میکند که نشان از بازدهی بالاتر آن دارد. البته پیشرانهٔ شاهین به لطف توربوشارژر، گشتاور بیشتری تولید میکند. انتقال قدرت در هردو خودرو هم توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد. درمجموع، در این قسمت باید جک را به خاطر پیشرانه مدرنتر برتر دانست. این موتور تنفس طبیعی همچنین استهلاک و هزینههای نگهداری کمتری هم نسبت به رقیب خواهد داشت.
مقایسه رانندگی و سواری شاهین اتوماتیک و جک J4
در شاهین با گیربکس دستی هنگام آغاز حرکت شاهد تأخیر توربوی محسوسی بودیم و خودرو در ابتدای حرکت شتاب کندتری نسبت به خودروهای تنفس طبیعی بازار مثل تارا داشت. در نسخهٔ اتوماتیک، این مشکل با وجود گیربکس CVT که ذاتاً در ابتدای حرکت کمی تأخیر دارد تشدید میشود و شتاب گیری خودرو کمی ضعیفتر از نسخهٔ دستی خواهد بود ولی بهطورکلی کشش خودرو برای یک سدان اقتصادی CVT نسبتاً مناسب خواهد بود. از سوی دیگر، همین گیربکس CVT در جک با وجود تأخیر کوتاه اولیه، به لطف هماهنگی بسیار خوبی با موتور و وزن نسبتاً سبک ۱۱۰۰ کیلوگرمی، شتاب گیری خوبی را فراهم میکند و کشش خودرو راضیکننده خواهد بود. به همین دلیل، J4 با وجود گشتاور کمتر نسبت به شاهین، تقریباً همزمان با آن ظرف حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
شاهین کیفیت سواری نسبتاً نرمی را ارائه میکند که برای سرنشینان راضیکننده خواهد بود اما یکی از مشکلات جک J4 کوبش تعلیق عقب است که میتواند در مسافتهای طولانی برای سرنشینان عقب آزاردهنده باشد. از سوی دیگر، با وجود بهبود عایقهای صوتی در نسخهٔ اتوماتیک شاهین، هنوز هم صدای موتور کاملاً وارد کابین میشود. علاوه بر این، مصرف سوخت جک کمتر بوده و به دلیل استفاده از پیشرانهٔ تنفس طبیعی، نیاز چندانی به بنزین سوپر نخواهد داشت. این سدان چینی از پاییز ۱۴۰۱ به چند آپشن جدید مجهز شده که یکی از آنها ترمزهای دیسکی عقب است و قدرت توقف خودرو را بهبود بخشیده است درحالیکه شاهین هم با ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، هنگام ترمز گیری راننده را راضی خواهد کرد.
قیمت و جمعبندی
همانطور که در ابتدا اشاره شد، شاهین CVT و جک J4 ارزانترین سدانهای اتوماتیک بازار هستند و قیمتی بسیار نزدیک به هم دارند. قیمت کارخانهای شاهین اتوماتیک ۶۴۲ میلیون تومان است و در بازار با قیمتی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان خریدوفروش میشود. از سوی دیگر، درحالیکه قیمت کارخانهای جک J4 از سوی کرمان موتور ۷۶۵ میلیون تومان اعلام شده است، در بازار با قیمت کمتری در حدود ۷۳۰ میلیون تومان فروخته میشود؛ بنابراین، این دو خودرو با وجود اختلاف قیمت کارخانه، در بازار قیمتی نزدیک به هم دارند. درمجموع، با وجودی که در این مقایسه شاهین از لحاظ طراحی، تجهیزات، کیفیت سواری و قیمت برتری دارد اما به دلیل پیشرانهٔ توربوشارژ بحثبرانگیز با بازدهی پایین و سروصدای زیاد، نمیتوان قاطعانه آن را برنده دانست. علاوه بر این، جک J4 را هم با قوای محرکهٔ هماهنگ و مدرنتر، مصرف سوخت مناسب و استهلاک پایین، نمیتوان در برابر شاهین CVT یک بازندهٔ تمامعیار دانست.
مقایسه مشخصات فنی شاهین اتوماتیک و جک J4
جک J4 | سایپا شاهین | |
پیشرانه | ۱۴۹۹ سیسی | ۱۴۹۷ سیسی |
سوپاپ | ۱۶ | ۸ |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۱۰۳ اسب بخار | ۱۰۹ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۶ نیوتن متر | ۱۷۸ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | CVT |
محور محرک | جلو | جلو |
مصرف سوخت | ۶.۲ لیتر ترکیبی | ۷.۵ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۴۵ لیتر | ۴۷ لیتر |
وزن خالص | ۱۱۶۰ کیلوگرم | ۱۳۲۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۴۳۵ میلیمتر | ۴,۴۴۶ میلیمتر |
عرض | ۱,۷۲۵ میلیمتر | ۱,۷۷۱ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۵۰۵ میلیمتر | ۱,۴۹۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۶۰ میلیمتر | ۲,۶۵۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۵۰ لیتر | ۴۲۲ لیتر |
قیمت کارخانه | ۷۶۵ میلیون تومان | ۶۴۲ میلیون تومان |
قیمت بازار | ۷۳۰ میلیون تومان | ۷۰۰ میلیون تومان |
عجب
۲۰ آذر ۱۴۰۲قیمت خودروهای جهانسومی آنقدر رشد داشته که شاید تصور شود دیگر بیشتر از این قدرت افزایش نخواهد داشت ولی متاسفانه وقتی مردم همیشه در صحنه در زمان عرضه لگن سازان برای ثبتنام ، ۱۰ میلیون نفری حجوم میبرن در واقع با این کارشان ، بر قیمت خودروهای جهانسومی که بدون قانون و چهارچوب قیمت گذاری میشود مهر تاید میزنن !!!! و لگن سازان جهانسومی و دلالان بازار خودروی جهانسومی را به افزایش قیمت بیشتر ترغیب میکنند !!! از ماست که برماست
NAVID۰۰۹۸
۲۰ آذر ۱۴۰۲حرف از این صحبتها گذشته !
وضع کشور به دو شکل هست !
یا برای عدهای سکه سکه شده که میشه جمع ثروتمند و مَلاک !
یا برای عدهای زندگی شده فقط بخور نمیر و همینِ که هست میخوای بخوای نمیخوای هم همینه باید بخوای !
دولت هم فقط به فکر پُر کردن جیب خودش هست یادشم نیست امنیت اجتماعی و اقتصادی باشه یا نباشه !
پس بهتره در مورد این مقاله و این دو خودرو صحبت کنیم ، از هر نظر جک محصول ارزندهتری هست و این خودرو نیمنگاهی داشته به هیوندای اکسنت ، اما شاهین بهتره با محصولاتی چون دنا و پارس و ۲۰۷ مقایسه بشه و به نظر من شاهین یه خودروی مصنوعی هست و اگر یه موتور ۱۶سوپاپ مینداختن روش به درد میخورد اما با این موتور و گیربکس به هیچ دردی نمیخوره !
امروزِ ایران رو که میبینم ، یاد دوران و تعاریفی میوفتم که از لویی ۱۴ فرانسه و انقلاب آن میکنند ، زمان پیدایش ناپلئون که فقر با مردمش کاری میکنه که از خود بیخود شوند و یه تراژدی میهنی شکل بگیره و یه ۱۰۰سالهی عجیب را گذراندند !
خیلیها اوضاع را میپسندند اما اونهایی که فقر را دارند لمس میکنند اصلاً فکرشان کار نمیکند که بگویند اوضاع خوب یا بدِ چون اختیار از کف میره و غریزه جایش را میگیرد که میشود قانون جنگل !
قانون جنگل هم یعنی بخور تا خورده نشی ، یعنی همین وضعی که برای زندگی مردم شکل گرفته که همه از هم دارند میکنند و دروغ عادی شده ، کلاهبرداری زرنگی به حساب میاد و افتخار !!!
در کل وضع واردات هم که مشخص شد ، بعد از دو سال آقایان گفتند ارز نداریم و اوضاع تولید داخلی هم عالیه عالیه ، حالا میمونه اونایی که منتظر سانتافه ۵۰۰ تومنی بودن و دنا خودشان را فروختند تا سانتافه بخرند ، بندگان خدا !
سال آینده همین موقع همین شاهین به یک میلیارد رسیده ، میگید نه ، پس اسکرین شات بگیرین از این کامنت من که اگر چنین نبود ، برای همیشه از پدال لفت میدم ، فقط قبلش یه نگاه به تورم سالیانه کشور بندازید که زیر ۴۰٪ نیست !!!!!
Rango
۲۱ آذر ۱۴۰۲NAVID۰۰۹۸ به نظرم لفت دادن یا ندادن شما برای کسی تفاوتی نداره نظرم را بیطرفانه میگم
لفت دادن شما شاید فقط برای خود شما تاثیر گذار باشه نه دیگران چون با زمانی که پای این حجم از کامنت ها صرف کردی با معادل این زمان و فعالیت معادلشان روی زندگی خودت تاثیر مناسبی بگذاری
یعنی اصلاح برای شما مناسب تره
در این مورد هم البته معمولا بیشتر کامنتهایی که از شما دیدیم یا تکراریه و یا اشتباهه معمولا و این برایم عجیبه.
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آذر ۱۴۰۲در کامنتی که گذاشتم ، جمله و کلمه زیاد نوشتم ، اما تو تنها به لفت دادن من اهمیتی دادی و جوری وانمود کردی که برای کسی مهم نیست که حتی خودت هم باورت نشده !
پس اتفاقاً لفت دادن من از هرچیزی مهمتره برای شماها ، ولی با قدرت ادامه میدم تا فشار بیشتری بخوری بخورید😂👋🏻🤧!
Rango
۲۱ آذر ۱۴۰۲اگه دقت کرده بودید متوجه میشدی منظور راهنمایی شما بود
برای خودت گفتم تا بدانید
وگرنه فشاری در کار نیست و کامنتای شما هم برای من اهمیتی ندارد چون معمولا. تکراری و اشتباه هستن و شما هم پر اشتباهی
شما اگر بقول خودت فشار بیشتری بخوری بخورید فرقی برای کسی ندارد.
هر کسی برای کاری که میکنه آزاده و اختیار داره یکی ممکنه اونقدر وقت بگذای پای مثلا کامنت گذاشتن تا زندگی خودش را تباه که یکی دیگه این کارا رو نمیکنه
تصورات شما اشتباه هست
که در گفته های درست ها را گفتم
و در گفته های شما فقط اشتباه بود
انتخاب با خودتان است
شاد و سلامت باشید.
Camgar
۲۱ آذر ۱۴۰۲NAVID۰۰۹۸ به نظرم لفت دادن یا ندادن شما برای کسی تفاوتی نداره نظرم را بیطرفانه میگم
لفت دادن شما شاید فقط برای خود شما تاثیر گذار باشه نه دیگران چون با معادل این زمان و فعالیت معادلشان روی زندگی خودت تاثیر مناسبی میگذاری
یعنی اصلاح برای شما مناسب تره
در این مورد هم البته معمولا بیشتر کامنتهایی که از شما دیدیم یا تکراریه و یا اشتباهه معمولا و این برایم عجیبه.
علی
۲۰ آذر ۱۴۰۲شاهین به جز پیشرانه یه سروگردن بالاتره از همه چیز صدای اضافی هم بخاطر عایق کاری نیست بخاطر توربو و پیشرانه ۸ سوپاپه
سید امیر
۲۱ آذر ۱۴۰۲ایمنی را چرا در مقایسه بررسی نکردید ؟
رضا
۶ بهمن ۱۴۰۲البته به صندلی ها نرمتر j4 و کیفیت بهتر گیربکس و قطعات و مصرف کمتر بنزین و همچنین به کیفیت بدنه و شاسی هیچ اشاره ای نکردید
علی جردن
۲۰ آذر ۱۴۰۲کسی اطلاع داره چرا قیمت بازار جک J4 از قیمت کارخونه ایی کمتره؟ چه عواملی باعث شده این اتفاق بیفته
عجب
۲۰ آذر ۱۴۰۲در بازار خووروی جهانسومی هر غیر ممکنی ممکن است !!!! و در واقع بازار نیست بلکه مسخره بازار است !!
میثم کازر
۲۰ آذر ۱۴۰۲چون فعلابا شرایط اقساطی کرمان خودرو این ماشین رو می فروشه
Sss
۲۲ دی ۱۴۰۲جک j4تازه خریدم مصرف سوخت رو میزنه 11.2لیتر در 100کیلومتر.آیا طبیعیه واسه این ماشین؟ میگن باید 7 لیتر باشه!!
مهدی
۳۰ فروردین ۱۴۰۳این عدد که برای مصرف سوخت می زند بر واحد کیلومتر بر لیتر است یعنی با یک لیتر بنزین خودروی شما ۱۱.۲ کیلومتر را می پیماید که می شود حدود ۸.۹ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر. جک J4 واقعا از شاهین بهتر است حتی در یک نگاه به عکسهای مقایسه ای می بینید که چه قدر درزهای شاهین نامساوی و ناتراز است مشابه محصول ایران خودرویی آن دنا پلاس. اما جک J4 این مشکلات را ندارد.
جنوب
۲۰ آذر ۱۴۰۲فقط به خاطر ظاهرش
ملت ما ظاهر پسندن وگرنه از نظر من ماشین خوبیه و کم استهلاک
Isa
۲۱ آذر ۱۴۰۲تو بازار فروشنده پولش رو نقدی دریافت میکنه ولی کارخونه به صورت اقساطی میفروشه.
ADAK
۲۰ آذر ۱۴۰۲قیمت بنز s کلاس 2008 را ببینید !!!
https://www.autotrader.ca/a/mercedes-benz/s-class/north%20york/ontario/5_59306411_20210405203514869/?showcpo=ShowCpo&ncse=no&ursrc=xpl&urp=1&urm=8&sprx=-1&modalXS=1
داک هادسون
۲۰ آذر ۱۴۰۲یعنی با پول شاهین میشه اونجا بنز سوار شد .
۲۰ آذر ۱۴۰۲اقا آریو بخرید یا x22pro. یا آوانته یا مگان کم کار یا x33s با این پول
درسته دسته دومن
ولی این آشغالا چیه یکی از یکی بدتر
جک j4 تو سربالایی بدجور کم میاره آپشن خاصی هم که نداره
به جاش اگه میخواید صفر بخرید من میگم یه ۱۰۰ تومن یا ۵۰ تومن بزارید s5 یا s3 دسته دوم بخرید
شاهین هم که همون کفتره که به اسم شاهین بهتون میفروشن
هیچ آپشن خاصی نداره فقط امنیت داره نسبت به ماشینای ایرانی
من تو این رنج برای خانواده بخوام بگیرم احتمالا یه x33s بگیرم یا چانگان cs35 یا رنو سیمبل se
بخوام سراغ قدیمی تر یا با اصالت و آپشن تر برم هم جیلی امگرند ایکس سون خوبه و قشنگه تقریبا یا برلیانس v4 یا 330
رنو سیمبل pe هم تو حدود ۶۵۰ خوبه ولی چون کمبود آپشن داره زیاد نمیصرفه
سوزوکی ویتارا هم میشه خرید که اونم عالیه
۲۱ آذر ۱۴۰۲هرکی دیسلایک داد ایشالا پراید بخره
raj
۲۲ آذر ۱۴۰۲هر می هم اینجا منفی داده انشالله دوچرخه بخره
عاطفه
۱ دی ۱۴۰۲من یکسال هست جک دارم خودروی خیلی خوبی هست.
Comodor
۲۰ آذر ۱۴۰۲قطع به یقین جک انتخاب بهتریه.
از موتور ک بگذریم شاهین حتی ارگونومی کابین قابل قبولی هم نداره. از پلتفرم یاریس هم فقط اسمش روشه
Gabriel
۲۰ آذر ۱۴۰۲این شاهین cvt با موتور تیبای توربو که بدون تردید سرطانه.کاش یکبار ببینید در طی نزدیک نیم قرن آزگار فقط یکبار اونایی که مدعی ان نوکر ملتن نسخه شاهین پلاس با موتور ec5 و گیربکس ۶دنده لاندای رو بدون زدن از چهارتا آپشنش تو رنج ۷۰۰ تا ۸۰۰ بدن تو بازار چی میشه اونوقت؟درسته ۸۰۰ هم برای اکثریت جامعه دست نیافتنیه ولی باعث میشه دنا پلاس دستی و ۲۰۷ تیپ۵ و اینا مجبور به ریزشی شدن قیمت بشن منفعتش اینجاست
Hamid
۲۰ آذر ۱۴۰۲سلام. هیچ کدام، ارزش خرید ندارند. اما چون در کشوری زندگی می کنیم که اجبار جزوی از ذات زندگی شهروندی است، به شخصه اگر بخواهم انتخاب کنم، جک جی 4، انتخابم است. موتور ۸ سوپاپ توربو شارژ فقط از سایپا و ایران خودرو بر می آید.
제네시스
۲۰ آذر ۱۴۰۲آخ جونمی جون… 😂
با این پول میشه اکسنت کار کرده خرید که.. سگش شرف داره به این دو آشغال
AMANTE
۲۰ آذر ۱۴۰۲اکسنت هم قیمت اینا نیست و بین 1 تا 1.5 میلیارد قیمت داره و حتی اکسنت 2 میلیاردی هم دیدم.
اکسنت گزینه ی بهتری میتونست از این دو تا باشه به شرطی که قیمتی بین 500 تا 700 میلیون داشت.
제네시스
۲۰ آذر ۱۴۰۲مدل 2012 خودم با قیمت حدود 800 دیدم چند وقت پیش
داک هادسون
۲۰ آذر ۱۴۰۲تو جهنم ماشین بازا انتخاب من اسنپ و تاکسی زرد و اتوبوس واحد هست .
Gdm
۲۰ آذر ۱۴۰۲J4 رو تجربه نداشتم نشستم ولی شاهین صداش یجوریه احساس میکنی موتور تو کابین نشسته کنارت…
제네시스
۲۰ آذر ۱۴۰۲احساس میکنی موتور تو کابین نشسته کنارت 😂🤦♂️
👍
هوشنگ
۲۱ آذر ۱۴۰۲قیمت واقعی جک ۴۵۰ الی پانصد میلیون نه ۷۶۰میلیون!
برای اینکه شاهین رو شیشصدو چهل. میلیون بفروشند باید قیمت وارداتی و مونتاژی ها بر بالا. یه حالی به سایپا و ایران خودرو داده باشند
عباس
۲۱ آذر ۱۴۰۲چون این دو لگن ساز مال خودشونه و نمیخوان ضرر کنند معلومه که توش سهم دارن لعنت خدا بر کفتار صفتان.
عباس
۲۱ آذر ۱۴۰۲بعد اون مسئول احمق میاد میگه ما یک و نیم میلیون خودرو تولید میکنیم و ارز بری خارجی هم نداریم. یکی نیست بهش بگه نفهم اولا واردات خودرو چینی ارز میخواد دوما با مصرف بنزین و آلایندگی شون خسارت هم به بنزین هم به محیط زیست میزنه سوما شما دبه رو با ماشین روز ژاپنی داری مقایسه میکنی معلومه حالت اصلا خوش نیست چهارما اگر غصه تولید ملی دارید خودتون و آقازاده ها و دولتی ها سوار شن وگرنه واردات ماشین دست دو خارجی با ارزی که مردم در خارج دارن هم به ثبات بازار کمک میکنه هم شرایط رو رقابتی میکنه هم مردم راضی هستن به محیط زیست و منابع ملی هم خسارت وارد نمیشه ارز بری هم نداره. بعدش هم مجلس تصویب کرده توی دولتی هم باید اجرا کنیش وگرنه اگه مجلس کاره ای نیست عمرا دیگه بیاییم پای صندوق رای این ظلم آشکاره و هیچ توجیهی هم نداره.
ابوذر
۲۱ آذر ۱۴۰۲شک نکنید جک j4 هزار برابر بهتر از شاهین هست
محمد
۲۲ آذر ۱۴۰۲بنطر من سگ ماشینچینی به ایرانی می ارزه. ماشین ایرانی بعد از دو یه سال زهوارش در میره و به خرجمیفته
شهرام
۲۳ آذر ۱۴۰۲ماشین های سایپا و ایران خودرو را نخرید با جون خانواده تون بازی نکنید هیچ امنیتی ندارند
رامین
۲۳ آذر ۱۴۰۲شاهین طراحی، ایمنی و خدمات پس از فروش بهتری داره.جک j4 استهلاک کمتری داره.
حسین
۲۳ آذر ۱۴۰۲خرابی شاهین زیاده وکیفیت قطعات ضعیفه هروقت بری نمایندگی نوبت قطعه میزنن برا یکی دوهفته بعد تازه بعد گارانتی میوفتی توخرابیهای مستمر