سایپاکرمان موتور KMC

مقایسه کی ام سی ایگل با شاهین پلاس، کرمان موتور در برابر سایپا

سدان جدید کی‌ام‌سی ایگل کرمان موتور باید در برابر رقبایی مثل تارا اتومات و شاهین پلاس اتوماتیک شانس خود را بیازماید.
کی ام سی ایگل یا شاهین پلاس

پس از مدت‌ها نمایش نمونه‌های مختلف در نمایشگاه‌های خودروی کشور، کرمان موتور سرانجام قیمت و اولین شرایط فروش سدان ایگل را اعلام کرده است. این خودرو که اولین محصول ملی کرمان موتور محسوب می‌شود، تنها ۵۵ میلیون تومان با مرز یک میلیارد فاصله دارد و با این قیمت، با رقبای قابل‌توجهی از سمت ایران‌خودرو و سایپا مواجه خواهد بود. یکی از این خودروها، شاهین پلاس است که البته هنوز راهی بازار نشده ولی به نظر می‌رسد با آغاز فروش آن فاصلهٔ زیادی نداشته باشیم. ازاین‌رو، در ادامه ایگل را با این محصول جدید سایپا مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم آیا سدان کرمان موتور در برابر یکی از رقبای اصلی خود در بازار چگونه ظاهر می‌شود.

همچنین بخوانید:

معرفی خودروها

کرمان موتور که مونتاژ جک J4 را در سال ۱۳۹۷ آغاز کرده بود، در تابستان ۱۴۰۱ خبر از خریداری پلت‌فرم این خودرو و ساخت اولین خودروی ملی خود بر اساس آن خبر داد. این خودرو که ایگل نام گرفت، اولین بار در نخستین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور ۱۴۰۱ به شکل پروتوتایپ به نمایش درآمد. پس از چند بار رونمایی از نسخه‌های آزمایشی این خودرو در نمایشگاه‌های مختلف، سرانجام نسخهٔ تولیدی و نهایی آن در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲ به نمایش درآمد. هرچند کرمان موتور این خودرو را محصولی ملی و بومی می‌داند اما اساساً یک فیس‌لیفت بزرگ روی جک J4 محسوب می‌شود.

کی ام سی ایگل یا شاهین پلاس

شاهین که در سال ۱۳۹۹ راهی بازار شد، با وجود برخورداری از پلت‌فرم نسبتاً مدرن برگرفته از نسل دوم تویوتا یاریس و طراحی قابل‌قبول، به دلیل پیشرانهٔ نامناسب، نتوانست آن‌طور که باید در بازار موردتوجه قرار گیرد. به همین دلیل، سایپا به دنبال پیشرانهٔ بهتری برای شاهین بود که بتواند جای موتور توربوی قبلی که اساساً متعلق به خانوادهٔ تیبا بود را بگیرد. بدین ترتیب، نهایتاً در فروردین ۱۴۰۲، خط تولید نسخهٔ سایپا از موتور TU5 در مگا موتور افتتاح شد. این موتور که سایپا نام ME16 را روی آن گذاشته، قصد دارد اصلی‌ترین مشکل شاهین را برطرف کند. سایپا برای شاهین مجهز به موتور ME16 پسوند پلاس را در نظر گرفته است.

کی ام سی ایگل یا شاهین پلاس

طراحی بیرونی

در ایگل، کرمان موتور قسمت جلو و دماغهٔ J4 را کاملاً بازطراحی کرده و حالا شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که فرم کلی آن‌ها شبیه همان چراغ‌های جک است اما این چراغ‌ها حالا توسط یک‌ تریم کرومی پهن به هم متصل شده‌اند که زیر آن جلوپنجره باریکی کشیده شده است. علاوه بر این، در پایین سپر هم ورودی هوایی با تریم کرومی در لبهٔ بالایی آن دیده می‌شود. در قسمت جانبی مثل اکثر فیس‌لیفت‌ها تغییر خاصی صورت نگرفته و شاهد همان پروفیل جانبی جک J4 هستیم درحالی‌که در قسمت عقب هم حجم تغییرات اندک است و همان نمای آشنای سدان چینی را می‌بینیم. بااین‌حال، کرمان موتور با طراحی سپر جدید با تریم مشکی‌رنگ کرکره‌ای، بال کوچک روی لبه صندوق و چراغ‌های دودی بی‌رنگی که توسط یک‌تریم کرومی به هم متصل شده‌اند، سعی کرده نمای مدرن‌تر و اسپرت‌تری به ایگل ببخشد.

کی ام سی ایگل یا شاهین پلاس

به‌طورکلی، هرچند تلاش کرمان موتور و طراح ایرانی برای جذاب‌تر و بروزتر کردن ظاهر جک J4 قابل‌تقدیر است اما نتیجهٔ نهایی کار چندان متفاوت‌تر از جک به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل، ایگل در طراحی بیرونی در قیاس با سدان سایپا حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت زیرا هرچند شاهین پلاس در طراحی بیرونی تفاوتی با نسخه‌های قبلی شاهین ندارد ولی هنوز هم در برابر سدان کرمان موتور هماهنگ‌تر به نظر می‌رسد. برخلاف ایگل که اساساً یک فیس‌لیفت محسوب می‌شود، شاهین از ابتدا به‌عنوان یک خودروی جدید طراحی شده و به همین دلیل نمای پخته‌تر و اصولی‌تری دارد. درمجموع، با اینکه طراحی بیرونی ایگل بروزتر از J4 به نظر می‌رسد اما هنوز هم از لحاظ پختگی و هماهنگی، باید شاهین را برتر بدانیم.

کی ام سی ایگل یا شاهین پلاس

داخل

ایگل در داخل هیچ تفاوت خاصی با J4 ندارد و شاهد همان داشبورد قبلی هستیم. کرمان موتور در اینجا صرفاً از تریم دورنگ برای صندلی‌ها و رو دری‌ها استفاده کرده است تا کابین پلاستیکی و سیاه J4 را کمی بهتر جلوه دهد. از سوی دیگر، شاهین پلاس هم هرچند از همان داشبورد قدیمی شاهین معمولی استفاده می‌کند که طراحی قدیمی و کسل‌کننده‌ای دارد ولی بااین‌حال، سایپا با ایجاد تغییراتی توانسته کمی فضای داخلی سدان جدید خود را بهتر کند. مهم‌ترین تغییر داخلی شاهین پلاس در قیاس با نسخه‌های قبلی، استفاده از تریم دورنگ مشکی کرم همراه با تزئینات طرح چوب است. همچنین نمایشگر لمسی بزرگ‌تری که با قاب مشکی پیانو قبلاً در شاهین CVT ارائه شده بود در اینجا هم دیده می‌شود؛ بنابراین، هرچند هیچ‌کدام از این دو خودرو در طراحی داخلی حرفی برای گفتن ندارند ولی در اینجا هم کفهٔ ترازو به سمت شاهین سنگینی می‌کند. ازآنجایی‌که ایگل به‌عنوان یک محصول ملی و جدید معرفی شده، بهتر بود کرمان موتور داشبورد جدیدی برای آن طراحی می‌کرد تا بیشتر از جک J4 متمایز شود.

امکانات و تجهیزات

در جدول زیر، آپشن‌ها و امکانات دو خودرو را باهم مقایسه می‌کنیم:

کی‌ام‌سی ایگل شاهین پلاس
ترمز جلو و عقب دیسکی جلو و عقب دیسکی
سیستم کمکی حرکت در سربالایی ندارد دارد
کنترل کشش دارد دارد
کنترل پایداری دارد دارد
ایربگ ۲ عدد ۲ عدد
فرمان برقی برقی
نمایشگر ۸ اینچی ۱۰ اینچی
آینه‌های جانبی تنظیم برقی با گرم‌کن تاشو برقی با گرم‌کن
سانروف ندارد دارد
سنسور دنده عقب دارد دارد
دوربین دنده عقب ندارد دارد
سیستم پایش باد تایرها دارد دارد
رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی ۱۵ اینچی آلومینیومی
تنظیم صندلی راننده دستی برقی ۶ جهته
تنظیم صندلی سرنشین جلو دستی دستی ۴ جهته
گرم‌کن صندلی‌های جلو ندارد دارد
کروز کنترل دارد دارد
سنسور نور دارد دارد
سیستم ورود بدون کلید ندارد دارد
استارت دکمه‌ای ندارد دارد
شیشه‌های عقب دودی ندارد دارد

ایگل از لحاظ امکانات تفاوتی با جک J4 ندارد. در این ماشین با وجود قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان، حتی از آپشن‌های ساده‌ای مثل دوربین دید عقب، سانروف و سیستم ورود بدون کلید هم خبری نیست درحالی‌که شاهین پلاس از لیست امکانات قابل‌قبولی بهره می‌برد؛ بنابراین، در این قسمت برتری با سدان سایپا خواهد بود.

پیشرانه

زیر کاپوت ایگل همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی J4 قرار گرفته که صرفاً یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را تجربه کرده است. به گفتهٔ کرمان موتور، این پیشرانه حالا ۱۰۴.۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۱.۵ اسب بخار افزایش را نسبت به جک نشان می‌دهد اما  گشتاور این موتور نزدیک به ۱۰ نیوتن متر کمتر شده و به ۱۳۷ نیوتن متر رسیده است. این گشتاور برای خودرویی با وزن ۱۱۶۰ کیلوگرم، رقم پایینی به‌حساب می‌آید. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس CVT قبلی صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، شاهین پلاس از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ME16 استفاده می‌کند که نسخهٔ سایپا از موتور TU5P محسوب می‌شود. این پیشرانه که ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، هرچند نسبت به موتور توربوشارژ قبلی شاهین مدرن‌تر است ولی خروجی آن برای وزن ۱۳۳۰ کیلوگرمی خودرو چندان کافی به نظر نمی‌رسد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت DAE صورت می‌گیرد؛ بنابراین، با توجه به تجربه‌ای که از عملکرد همین قوای محرکه در تارا اتوماتیک داریم، به نظر می‌رسد در شاهین پلاس اتوماتیک هم با خودروی تنبلی مواجه باشیم. درنتیجه، دو خودرو از لحاظ قوای محرکه تقریباً در یک سطح هستند و هیچ‌کدام حرفی برای گفتن ندارند ولی شاهین به دلیل فراوانی قطعات و اشتراک موتور با محصولات مختلف ایران‌خودرو، شرایط بهتری خواهد داشت درحالی که که قوای محرکهٔ ایگل هم از مزیت استهلاک پایین و دوام بالا بهره می‌برد.

قیمت و جمع‌بندی

هیچ‌کدام از این دو خودرو هنوز به بازار عرضه نشده‌اند و بنابراین باید قیمت کارخانهٔ آن‌ها را ملاک قرار دهیم که برای ایگل ۹۴۵ میلیون تومان و برای شاهین پلاس ۷۵۷ میلیون تومان است. این اعداد اختلافی در حدود ۱۹۰ میلیون تومان را نشان می‌دهد که شرایط را برای سدان کرمان موتور در بازار بسیار سخت خواهد کرد. البته قطعاً شاهین پلاس در بازار قیمت بسیار بالاتری پیدا خواهد کرد. در حالی که اگر قیمت جک J4 در بازار را ملاک قرار دهیم، اختلاف قیمت بازار و کمپانی ایگل اندک خواهد بود و در نهایت هر دو خودرو با قیمتی مشابه به دست مصرف کننده خواهند رسید. مزایای شاهین پلاس در این مقایسه، آپشن‌های بیشتر، موتور شناخته شده TU5، طراحی متناسب و قیمت بهتر است. کی ام سی ایگل هم برای کسانی که نمی‌خواهند خودروهای تکراری ایران خودرو و سایپا را سوار شوند، به دنبال دردسرهای استهلاک موتورهای توربو یا هماهنگی با کیفیت سوخت پایین کشور نیستند، سواری آرام، کم‌هزینه، بی‌دردسر و قابل اطمینان‌تری می‌خواهند به عنوان یک خودروی اقتصادی گزینه بهتری محسوب می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی

کی‌ام‌سی ایگل سایپا شاهین
پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
سوپاپ ۱۶ ۱۶
قدرت ۱۰۴ اسب بخار ۱۱۱ اسب بخار
گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر ۱۵۰ نیوتن متر
گیربکس CVT ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
ظرفیت باک ۴۵ لیتر ۴۷ لیتر
وزن خالص ۱۱۶۰ کیلوگرم ۱۳۳۰ کیلوگرم
طول ۴,۴۳۵ میلی‌متر ۴,۴۴۶ میلی‌متر
عرض ۱,۷۲۵ میلی‌متر ۱,۷۷۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۰۵ میلی‌متر ۱,۴۹۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۵۶۰ میلی‌متر ۲,۶۵۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۵۰ لیتر ۴۲۲ لیتر
قیمت کارخانه ۹۴۵ میلیون تومان ۷۵۷ میلیون تومان

کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. RD 1600cc

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (423 ديدگاه)

    شاهین چقد سنگینه.

    موافقم 44
    مخالفم 1
    1. رضا

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (201 ديدگاه)

      من حاضرم 900 تومن رو بدم رنو مگان کم کارکرد بخرم سوار بشم ولی یه ماشین بی نام و نشون نخرم که قطعه تو بازار براش پیدا نمیشه و نمایندگی هم اذیت میکنه با اینکه شاهین هم موتورش جالب نیست ولی باز از اون بهتره.

      بین این دو خودرو شاهین انتخاب بهتریه به نظر من اونم به سه دلیل:
      گیربکس اتوماتیک در مقابل CVT
      گشتاور بیشتر که ملاک خیلی مهمیه
      قیمت کمتر

      موافقم 74
      مخالفم 22
    2. علی جردن

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      ماشین پر آپشن معمولا سنگین میشه

      موافقم 14
      مخالفم 44
    3. علی Shelby

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (575 ديدگاه)

      شاهین خیلی بهتره
      اپشن بیشتر
      یافتن قطعات اسان تر
      قطعات ارزان تر
      قیمت ارزان
      و مخصوصا گیربکس CVT نداره

      موافقم 65
      مخالفم 6
      1. علی

        ۱۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خودروی خارجی 100 درصد گمرکی میخوره تا شاهین بهتر بشه دیگه :)

        موافقم 23
        مخالفم 3
  2. فرشاد

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    من نمی‌فهمم پدال چرا تو مقایسه ها، از خدمات پس از فروش یا فراوانی قطعه اون ماشین تو بازار یا نحوه سواری و راحتی در رانندگی خودروها حرفی نمیزنه

    موافقم 47
    مخالفم 1
    1. amirkhanzadeh

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      قطعات این دو که تابلو هست
      شاهین تامین قطعاتش بهتر دیگه مال خود ایرانه
      ولی لیاقت ایرانی ها بیشتر از این هاست

      موافقم 50
      مخالفم 3
  3. علی جردن

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    قیمت ارزان و تر آپشن های بیشتر و نداشتن گیربکس CVT

    صدرصد انتخابم شاهین پلاس

    موافقم 55
    مخالفم 6
  4. amirboss

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    واقعا باید به مهندسین کرمان موتور خسته نباشی گفت.امیدوارم پله های ترقی رو ده تا ده تا بپرید.

    موافقم 26
    مخالفم 7
  5. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (746 ديدگاه)

    سئوالی که اینجا مطرح هست این هست که چرا یک شرکت ظاهرا خصوصی مثل کرمان موتور همان راه غلط و زیان دهی را در پیش گرفته که شرکت هایی مثل ایران خودرو و سایپا سالهاست که با پول ملت و وام های سرشار دولتی در پیش گرفته اند.این شیوه غلط نیز معرفی خودروهایی هست که بر پایه پلت فرم های قدیمی و ار رده خارج ساخته شده و در دنیای امروز کمتر شانس و جایگاهی در دنیای خودرو دارند و فقط به درد رونمایی پر سرو صدا و دهن پر کن و عرضه انحصاری به بازار داخلی دارند.می دانیم که همین حالا کرمان موتور جک j4 را عرضه می کند پس واقعا چه اصراری هست که نسخه شبیه سازی شده این خودرو را با ظاهری بسیار زشت تر و با قطعاتی بی تناسب با عجله و بدون تأمل و با نام نام کی ام سی ایگل عرضه کند؟آیا اصلا چنین محصولی شانس موفقیت دارد؟ چرا کرمان موتور بر روی همان کار اصلی خود یعنی همان عرضه و مونتاژ خودروهای جک و هیوندای تمرکز نمی کند؟چرا این شرکت محصولات ارزان قیمت و کم مصرف برقی و هیبریدی شرکت های جک و هیوندای را در ایران عرضه نمی کند؟چرا هر شرکت خودروسازی در ایران با هر تغییر مدیریتی به فکر عرضه مدل های جدید می افتد؟اینها واقعا مدیر هستند یا دارند با پول ملت و وام های کلان دولتی شو و نمایش ترتیب می دهند؟بودجه های کلان چنین کارهایی در این شرکت های کوچک خصوصی از کجا تأمین می شود؟آیا اصولا نظارتی بر ریخت و پاش های شرکت های خصوصی هم صورت می گیرد؟
    در جایی نویسنده این متن نوشت : به‌طورکلی، هرچند تلاش کرمان موتور و طراح ایرانی برای جذاب‌تر و بروزتر کردن ظاهر جک J4 قابل‌تقدیر است و…..بر خلاف نظر نویسنده،به نظر من عرضه چنین خودرویی از طرف سازنده نه تنها قابل تقدیر نیست بلکه شایسته سرزنش فیزیکی (چیزی شبیه چک و لگد) هم هست!…می بخشید که کامنت من طولانی و کمی بی ادبانه شد.با تشکر

    موافقم 63
    مخالفم 1
    1. فرامرز

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (257 ديدگاه)

      میخواستم بگم ایگل چقد زشت و بدقواره ست که دوستمون کامل تر توضیح دادن
      خیلی خیلی زشته خدایی

      موافقم 26
      مخالفم 5
    2. Morteza

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (286 ديدگاه)

      پرسیدن سوال های چرا و چطور در اینجا بنظرم بیهوده است.

      موافقم 7
      مخالفم 2
    3. گاس فرینگ

      ۱۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (390 ديدگاه)

      J4 خودش ماشین زیبایی نیست و این ها هم بدون دست زدن به نمای ساید ماشین نهایتا تونستن یه همچین چیزی خلق کنن بهتر از این هم فکر نکنم بشه مگر این که به ساید ماشین دست ببرن مثل دنا

      موافقم 10
      مخالفم 1
  6. Mhosein

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ایگل با این قیمت فقط کسی که گوشاش مخملیه میتونه بخره

    موافقم 34
    مخالفم 2
    1. علی جردن

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      اگر با اقساط بلند مدت و با پیش پرداخت ۱۰۰ ملیونی و اقساط ماهانه ۳ ملیون می تونه پرفروش باشه

      موافقم 21
      مخالفم 11
  7. مهرداد کشکولی ایلات

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    چرا باید این خودرو که ادعای تولید داخل دارد از نمونه مونتاژی 60 میلیون گرانتر باشد؟؟؟ تازه اگر قیمت دوماه پیش J4 را در نظر بگیریم که می‌شود حدود 180 میلیون!!!
    چرا سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌‌ای و پانل تهویه مطبوع دیجیتال که حتی J4 اتوماتیک چینی داشت روی این خودرو نصب نیست؟؟؟ حتی دوربین دنده عقب هم ندارد؟؟؟!!!

    https://s32.picofile.com/file/8479609976/07.jpg

    امیدوارم روی ایگل هاچبک که شبیه نمونه هاچبک HyundiAcent با کد اتاق RB/RC است حداقل اینها رعایت شود.

    https://s32.picofile.com/file/8479610042/hyundai_accent_5_door_16.jpg

    با توجه به اینکه در حال حاضر تنها هاچبک‌های شرکت ایران‌خودرو نمونه‌های ساخته‌شده بر مبنای پژو 206 هستند و تنها هاچبک‌های شرکت سایپا و زیرمجموعه‌های آن‌هم نمونه‌های ساخته‌شده بر مبنای تیبا2 هستند ، می‌توان گفت ایگل کراس‌آوور هاچبک تنها هاچبک در رده ابعادی خودش است زیرا هم ازلحاظ عرض بدنه و حجم صندوق‌عقب و هم ازلحاظ فاصله بین دو محور ، ایگل کراس‌آوور یا ایگل هاچبک بزرگ‌تر از پژو 206 و تیبا2 خواهد بود ، اما ایگل کراس‌آوور یا ایگل هاچبک هم ازلحاظ عرض بدنه و حجم صندوق‌عقب و هم ازلحاظ فاصله بین دو محور ، کوچک‌تر از آریا سایپا و TF21 ایران‌خودرو خواهد بود زیرا گفته‌شده که TF21 خودرویی در کلاس B خواهد بود.

    https://s32.picofile.com/file/8479610068/hyundai_accent_sr_concept_3.jpg

    همچنین امیدواریم و شاید بتوان گفت دعا می‌کنیم کرمان‌موتور اشتباه دانگ‌فنگ در تولید H30Cross را تکرار نکند و به خاطر افزودن لفظ”کراس‌آوور” بدون تغییر در فاصله عرضی بین چرخ‌ها ، دورتادور خودرو ایگل هاچبک را قطعات پلاستیکی سیاه‌رنگ و بیرون زده نچسباند زیرا همین‌الان نیز لاستیک‌های JAC-J4 نسبت به بدنه داخل‌تر از HyundiAcent با کد اتاق RB/RC هستند و وای به‌روزی که این اختلاف با چسباندن قطعات پلاستیکی سیاه‌رنگ و بیرون زده بیشتر هم بشود .

    https://s32.picofile.com/file/8479610092/hyundai_accent_5_door_70.jpg

    https://s32.picofile.com/file/8479610118/hyundai_accent_5_door_66.jpg

    موافقم 9
    مخالفم 2
  8. Kiarash

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    من یا میرم سراغ مگان یا ۴۰۷ دنده ای تمیز

    موافقم 8
    مخالفم 12
    1. مهردادکمال

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2013 ديدگاه)

      407خوب نیست بازار که اصلا نداره

      موافقم 15
      مخالفم 2
  9. امیرحسین

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    شاهین دنا تارا خیلی هم خوبن البته دنده اتوماتیک با سانروف

    موافقم 17
    مخالفم 4
  10. مهرداد کشکولی ایلات

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    تغییر در تصویر خودرو با فوتوشاپ با چه هدفی؟؟؟ برای فریب و جلب بیشتر مشتری؟؟؟ واقعا که!!!
    چرا چرخ‌ها را اینقدر ناشیانه بیرون زدید؟ که چه شود؟؟؟

    https://s32.picofile.com/file/8479632092/KMC_Eagle_2_Photoshop.jpg

    https://s32.picofile.com/file/8479632084/KMC_Eagle_1_Photoshop.jpg

  11. Amirsh

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    نه واقعا عکس نمای عقب جک ایرانی رو نگا !
    اینکه نوعه مثلا ولی انگار از پشت بهش کوبیون

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. Avan

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    قطعا شاهین انتخاب مناسب تری است.هم اپشن بیشتر هم قطعات فراوانتر هم بازار دست دوم بهتر و هم قدرت بیشتری دارد. ایگل حتی سانروف هم ندارد . با توجه به قیمت ۷۵۰ میلیون کارخانه احتمالا در بازار حدود ۹۰۰ تا یک میلیارد قیمت می خورد که هم قیمت ایگل می شود.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  13. وحید

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا خودروی زشتی هست و ارزش خرید ندارد حتی اگر قیمتش کمتر از این بود من تعجب می‌کنم که یک ایرانی طراح آن بوده چون ایرانی ها همگی خوش سلیقه هستند

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. شهروند ایرانی

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    قصدشان اصلا رقابت نیست کرمان موتور و گروه بهمن همیشه خدا از ایران خودرو و سایپا گرونتر هستن دلیلش هم این که در صورتی که جک هم قیمت تارا و شاهین باش، هم قیمت ها شکسته میشه هم بازار فروش انحصاری دوتا لگن ساز بهم میخوره وقتی ری را هم معرفی کردند درجا روز بعدش کل رقبا ری را افزایش قیمت خوردن و رفتن بالای یک میلیارد چهارصد که مردم مجبور بشن ری را بخرن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  15. فرشید

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    انتخابم در این بازه قیمتی (بازار آزاد)
    1- تارا اتوماتیک
    2- شاهین پلاس اتوماتیک
    3- x33 کراس و یا x22 پرو
    4- 207 اتوماتیک سقف پاناروما
    5- در نهایت این ماشین

    موافقم 8
    مخالفم 1
  16. حجت

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ورق بدنه کرمان موتور ورق سفیده که دوام زیادی تو صوانح داره ولی ورق بدنه شاهین مقاومت کمی داره چون ورق سیاهه
    موتور شاهین به دلیل کوچیکی حجم احتراق و وجود سوپر روی خودرو که شتاب و قدرت ماشین رو نسبت به کرمان خودرو خیلی افزایش داده زود به خرج میفته
    اما در کل به نظر من بهترین ماشین واسه خانواده سورن پلاس با موتور af7
    هست که هم ایمنه هم جا داره و هم پر شتاب

    موافقم 4
    مخالفم 15
  17. محمد

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    وجود سوپر روی ماشین چیه؟ 😂😂
    موتور af7 یا ef7؟ خوبه و خط کامنت نوشتیا، یخورده هم ادامه پیدا می‌کرد کار به جاهای باریک میکشید…😅😅

    موافقم 6
    مخالفم 0
  18. رضا

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هرکس از این ماشینهای بی کیفیت میخره بعد یه سال برای قطعات مصرفی باید مبلغ گزافی پرداخت کنه چون این خودروها فقط در ایران عرضه میشن و تو هیچکدوم از کشورهای همسایه از این ماشینا نیست که بشه خرید و آورد به کشور

  19. علی خدری

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کاش شاهین پلاس رو یه فیس لیفت کنن، گیربکس دوکلاچه تر براش بزارن، نسخه توربوش هم بیارن، یه سری امکانات دیگه هم بهش اضافه کنن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. علی منصوری

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    ایگل یجورایی توهین ب شعور مشتری ایرانی، ببخشید اینجوری میگم ولی با این طرز فکر ک هرچیو میتونیم بفروشیم بخاطر وضعیت اقتصادی ک شامل نداشتن حق انتخاب زیاد میشه ی نوع بی احترامیه، اپشنهاش کم کرده ی تغییر زشت و هنوزم امید ب فروش ،چون تو این رنج ک رقابتی ترین رنج فعلی خرید ماشینه دست بالارو، ب حساب تنوع زیاد مدل و شرایط خرید ،داره!!!!!!؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا