سدان جدید کیامسی ایگل کرمان موتور باید در برابر رقبایی مثل تارا اتومات و شاهین پلاس اتوماتیک شانس خود را بیازماید.
پس از مدتها نمایش نمونههای مختلف در نمایشگاههای خودروی کشور، کرمان موتور سرانجام قیمت و اولین شرایط فروش سدان ایگل را اعلام کرده است. این خودرو که اولین محصول ملی کرمان موتور محسوب میشود، تنها ۵۵ میلیون تومان با مرز یک میلیارد فاصله دارد و با این قیمت، با رقبای قابلتوجهی از سمت ایرانخودرو و سایپا مواجه خواهد بود. یکی از این خودروها، شاهین پلاس است که البته هنوز راهی بازار نشده ولی به نظر میرسد با آغاز فروش آن فاصلهٔ زیادی نداشته باشیم. ازاینرو، در ادامه ایگل را با این محصول جدید سایپا مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم آیا سدان کرمان موتور در برابر یکی از رقبای اصلی خود در بازار چگونه ظاهر میشود.
همچنین بخوانید:
- قیمت و مشخصات شاهین پلاس اتوماتیک؛ گران ترین محصول سایپا
- کاتالوگ و تصاویر رسمی کی ام سی ایگل کرمان موتور منتشر شد
- مقایسه شاهین پلاس با دنا پلاس، گرانترین سدانهای ایرانی
- مقایسه شاهین پلاس و تارا، یک قلب در دو بدن!
معرفی خودروها
کرمان موتور که مونتاژ جک J4 را در سال ۱۳۹۷ آغاز کرده بود، در تابستان ۱۴۰۱ خبر از خریداری پلتفرم این خودرو و ساخت اولین خودروی ملی خود بر اساس آن خبر داد. این خودرو که ایگل نام گرفت، اولین بار در نخستین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور ۱۴۰۱ به شکل پروتوتایپ به نمایش درآمد. پس از چند بار رونمایی از نسخههای آزمایشی این خودرو در نمایشگاههای مختلف، سرانجام نسخهٔ تولیدی و نهایی آن در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲ به نمایش درآمد. هرچند کرمان موتور این خودرو را محصولی ملی و بومی میداند اما اساساً یک فیسلیفت بزرگ روی جک J4 محسوب میشود.
شاهین که در سال ۱۳۹۹ راهی بازار شد، با وجود برخورداری از پلتفرم نسبتاً مدرن برگرفته از نسل دوم تویوتا یاریس و طراحی قابلقبول، به دلیل پیشرانهٔ نامناسب، نتوانست آنطور که باید در بازار موردتوجه قرار گیرد. به همین دلیل، سایپا به دنبال پیشرانهٔ بهتری برای شاهین بود که بتواند جای موتور توربوی قبلی که اساساً متعلق به خانوادهٔ تیبا بود را بگیرد. بدین ترتیب، نهایتاً در فروردین ۱۴۰۲، خط تولید نسخهٔ سایپا از موتور TU5 در مگا موتور افتتاح شد. این موتور که سایپا نام ME16 را روی آن گذاشته، قصد دارد اصلیترین مشکل شاهین را برطرف کند. سایپا برای شاهین مجهز به موتور ME16 پسوند پلاس را در نظر گرفته است.
طراحی بیرونی
در ایگل، کرمان موتور قسمت جلو و دماغهٔ J4 را کاملاً بازطراحی کرده و حالا شاهد چراغهای جدیدی هستیم که فرم کلی آنها شبیه همان چراغهای جک است اما این چراغها حالا توسط یک تریم کرومی پهن به هم متصل شدهاند که زیر آن جلوپنجره باریکی کشیده شده است. علاوه بر این، در پایین سپر هم ورودی هوایی با تریم کرومی در لبهٔ بالایی آن دیده میشود. در قسمت جانبی مثل اکثر فیسلیفتها تغییر خاصی صورت نگرفته و شاهد همان پروفیل جانبی جک J4 هستیم درحالیکه در قسمت عقب هم حجم تغییرات اندک است و همان نمای آشنای سدان چینی را میبینیم. بااینحال، کرمان موتور با طراحی سپر جدید با تریم مشکیرنگ کرکرهای، بال کوچک روی لبه صندوق و چراغهای دودی بیرنگی که توسط یکتریم کرومی به هم متصل شدهاند، سعی کرده نمای مدرنتر و اسپرتتری به ایگل ببخشد.
بهطورکلی، هرچند تلاش کرمان موتور و طراح ایرانی برای جذابتر و بروزتر کردن ظاهر جک J4 قابلتقدیر است اما نتیجهٔ نهایی کار چندان متفاوتتر از جک به نظر نمیرسد. به همین دلیل، ایگل در طراحی بیرونی در قیاس با سدان سایپا حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت زیرا هرچند شاهین پلاس در طراحی بیرونی تفاوتی با نسخههای قبلی شاهین ندارد ولی هنوز هم در برابر سدان کرمان موتور هماهنگتر به نظر میرسد. برخلاف ایگل که اساساً یک فیسلیفت محسوب میشود، شاهین از ابتدا بهعنوان یک خودروی جدید طراحی شده و به همین دلیل نمای پختهتر و اصولیتری دارد. درمجموع، با اینکه طراحی بیرونی ایگل بروزتر از J4 به نظر میرسد اما هنوز هم از لحاظ پختگی و هماهنگی، باید شاهین را برتر بدانیم.
داخل
ایگل در داخل هیچ تفاوت خاصی با J4 ندارد و شاهد همان داشبورد قبلی هستیم. کرمان موتور در اینجا صرفاً از تریم دورنگ برای صندلیها و رو دریها استفاده کرده است تا کابین پلاستیکی و سیاه J4 را کمی بهتر جلوه دهد. از سوی دیگر، شاهین پلاس هم هرچند از همان داشبورد قدیمی شاهین معمولی استفاده میکند که طراحی قدیمی و کسلکنندهای دارد ولی بااینحال، سایپا با ایجاد تغییراتی توانسته کمی فضای داخلی سدان جدید خود را بهتر کند. مهمترین تغییر داخلی شاهین پلاس در قیاس با نسخههای قبلی، استفاده از تریم دورنگ مشکی کرم همراه با تزئینات طرح چوب است. همچنین نمایشگر لمسی بزرگتری که با قاب مشکی پیانو قبلاً در شاهین CVT ارائه شده بود در اینجا هم دیده میشود؛ بنابراین، هرچند هیچکدام از این دو خودرو در طراحی داخلی حرفی برای گفتن ندارند ولی در اینجا هم کفهٔ ترازو به سمت شاهین سنگینی میکند. ازآنجاییکه ایگل بهعنوان یک محصول ملی و جدید معرفی شده، بهتر بود کرمان موتور داشبورد جدیدی برای آن طراحی میکرد تا بیشتر از جک J4 متمایز شود.
امکانات و تجهیزات
در جدول زیر، آپشنها و امکانات دو خودرو را باهم مقایسه میکنیم:
کیامسی ایگل | شاهین پلاس | |
ترمز | جلو و عقب دیسکی | جلو و عقب دیسکی |
سیستم کمکی حرکت در سربالایی | ندارد | دارد |
کنترل کشش | دارد | دارد |
کنترل پایداری | دارد | دارد |
ایربگ | ۲ عدد | ۲ عدد |
فرمان | برقی | برقی |
نمایشگر | ۸ اینچی | ۱۰ اینچی |
آینههای جانبی | تنظیم برقی با گرمکن | تاشو برقی با گرمکن |
سانروف | ندارد | دارد |
سنسور دنده عقب | دارد | دارد |
دوربین دنده عقب | ندارد | دارد |
سیستم پایش باد تایرها | دارد | دارد |
رینگ | ۱۵ اینچی آلومینیومی | ۱۵ اینچی آلومینیومی |
تنظیم صندلی راننده | دستی | برقی ۶ جهته |
تنظیم صندلی سرنشین جلو | دستی | دستی ۴ جهته |
گرمکن صندلیهای جلو | ندارد | دارد |
کروز کنترل | دارد | دارد |
سنسور نور | دارد | دارد |
سیستم ورود بدون کلید | ندارد | دارد |
استارت دکمهای | ندارد | دارد |
شیشههای عقب دودی | ندارد | دارد |
ایگل از لحاظ امکانات تفاوتی با جک J4 ندارد. در این ماشین با وجود قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان، حتی از آپشنهای سادهای مثل دوربین دید عقب، سانروف و سیستم ورود بدون کلید هم خبری نیست درحالیکه شاهین پلاس از لیست امکانات قابلقبولی بهره میبرد؛ بنابراین، در این قسمت برتری با سدان سایپا خواهد بود.
پیشرانه
زیر کاپوت ایگل همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی J4 قرار گرفته که صرفاً یک بهروزرسانی نرمافزاری را تجربه کرده است. به گفتهٔ کرمان موتور، این پیشرانه حالا ۱۰۴.۵ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۱.۵ اسب بخار افزایش را نسبت به جک نشان میدهد اما گشتاور این موتور نزدیک به ۱۰ نیوتن متر کمتر شده و به ۱۳۷ نیوتن متر رسیده است. این گشتاور برای خودرویی با وزن ۱۱۶۰ کیلوگرم، رقم پایینی بهحساب میآید. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس CVT قبلی صورت میگیرد.
از سوی دیگر، شاهین پلاس از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ME16 استفاده میکند که نسخهٔ سایپا از موتور TU5P محسوب میشود. این پیشرانه که ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، هرچند نسبت به موتور توربوشارژ قبلی شاهین مدرنتر است ولی خروجی آن برای وزن ۱۳۳۰ کیلوگرمی خودرو چندان کافی به نظر نمیرسد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت DAE صورت میگیرد؛ بنابراین، با توجه به تجربهای که از عملکرد همین قوای محرکه در تارا اتوماتیک داریم، به نظر میرسد در شاهین پلاس اتوماتیک هم با خودروی تنبلی مواجه باشیم. درنتیجه، دو خودرو از لحاظ قوای محرکه تقریباً در یک سطح هستند و هیچکدام حرفی برای گفتن ندارند ولی شاهین به دلیل فراوانی قطعات و اشتراک موتور با محصولات مختلف ایرانخودرو، شرایط بهتری خواهد داشت درحالی که که قوای محرکهٔ ایگل هم از مزیت استهلاک پایین و دوام بالا بهره میبرد.
قیمت و جمعبندی
هیچکدام از این دو خودرو هنوز به بازار عرضه نشدهاند و بنابراین باید قیمت کارخانهٔ آنها را ملاک قرار دهیم که برای ایگل ۹۴۵ میلیون تومان و برای شاهین پلاس ۷۵۷ میلیون تومان است. این اعداد اختلافی در حدود ۱۹۰ میلیون تومان را نشان میدهد که شرایط را برای سدان کرمان موتور در بازار بسیار سخت خواهد کرد. البته قطعاً شاهین پلاس در بازار قیمت بسیار بالاتری پیدا خواهد کرد. در حالی که اگر قیمت جک J4 در بازار را ملاک قرار دهیم، اختلاف قیمت بازار و کمپانی ایگل اندک خواهد بود و در نهایت هر دو خودرو با قیمتی مشابه به دست مصرف کننده خواهند رسید. مزایای شاهین پلاس در این مقایسه، آپشنهای بیشتر، موتور شناخته شده TU5، طراحی متناسب و قیمت بهتر است. کی ام سی ایگل هم برای کسانی که نمیخواهند خودروهای تکراری ایران خودرو و سایپا را سوار شوند، به دنبال دردسرهای استهلاک موتورهای توربو یا هماهنگی با کیفیت سوخت پایین کشور نیستند، سواری آرام، کمهزینه، بیدردسر و قابل اطمینانتری میخواهند به عنوان یک خودروی اقتصادی گزینه بهتری محسوب میشود.
مقایسه مشخصات فنی
کیامسی ایگل | سایپا شاهین | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر |
سوپاپ | ۱۶ | ۱۶ |
قدرت | ۱۰۴ اسب بخار | ۱۱۱ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۷ نیوتن متر | ۱۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
ظرفیت باک | ۴۵ لیتر | ۴۷ لیتر |
وزن خالص | ۱۱۶۰ کیلوگرم | ۱۳۳۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۴۳۵ میلیمتر | ۴,۴۴۶ میلیمتر |
عرض | ۱,۷۲۵ میلیمتر | ۱,۷۷۱ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۵۰۵ میلیمتر | ۱,۴۹۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۶۰ میلیمتر | ۲,۶۵۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۵۰ لیتر | ۴۲۲ لیتر |
قیمت کارخانه | ۹۴۵ میلیون تومان | ۷۵۷ میلیون تومان |
RD 1600cc
۱۷ مهر ۱۴۰۳شاهین چقد سنگینه.
رضا
۱۷ مهر ۱۴۰۳من حاضرم 900 تومن رو بدم رنو مگان کم کارکرد بخرم سوار بشم ولی یه ماشین بی نام و نشون نخرم که قطعه تو بازار براش پیدا نمیشه و نمایندگی هم اذیت میکنه با اینکه شاهین هم موتورش جالب نیست ولی باز از اون بهتره.
بین این دو خودرو شاهین انتخاب بهتریه به نظر من اونم به سه دلیل:
گیربکس اتوماتیک در مقابل CVT
گشتاور بیشتر که ملاک خیلی مهمیه
قیمت کمتر
علی جردن
۱۷ مهر ۱۴۰۳ماشین پر آپشن معمولا سنگین میشه
علی Shelby
۱۷ مهر ۱۴۰۳شاهین خیلی بهتره
اپشن بیشتر
یافتن قطعات اسان تر
قطعات ارزان تر
قیمت ارزان
و مخصوصا گیربکس CVT نداره
علی
۱۸ مهر ۱۴۰۳خودروی خارجی 100 درصد گمرکی میخوره تا شاهین بهتر بشه دیگه :)
فرشاد
۱۷ مهر ۱۴۰۳من نمیفهمم پدال چرا تو مقایسه ها، از خدمات پس از فروش یا فراوانی قطعه اون ماشین تو بازار یا نحوه سواری و راحتی در رانندگی خودروها حرفی نمیزنه
amirkhanzadeh
۱۷ مهر ۱۴۰۳قطعات این دو که تابلو هست
شاهین تامین قطعاتش بهتر دیگه مال خود ایرانه
ولی لیاقت ایرانی ها بیشتر از این هاست
علی جردن
۱۷ مهر ۱۴۰۳قیمت ارزان و تر آپشن های بیشتر و نداشتن گیربکس CVT
صدرصد انتخابم شاهین پلاس
amirboss
۱۷ مهر ۱۴۰۳واقعا باید به مهندسین کرمان موتور خسته نباشی گفت.امیدوارم پله های ترقی رو ده تا ده تا بپرید.
ناشناس
۱۷ مهر ۱۴۰۳سئوالی که اینجا مطرح هست این هست که چرا یک شرکت ظاهرا خصوصی مثل کرمان موتور همان راه غلط و زیان دهی را در پیش گرفته که شرکت هایی مثل ایران خودرو و سایپا سالهاست که با پول ملت و وام های سرشار دولتی در پیش گرفته اند.این شیوه غلط نیز معرفی خودروهایی هست که بر پایه پلت فرم های قدیمی و ار رده خارج ساخته شده و در دنیای امروز کمتر شانس و جایگاهی در دنیای خودرو دارند و فقط به درد رونمایی پر سرو صدا و دهن پر کن و عرضه انحصاری به بازار داخلی دارند.می دانیم که همین حالا کرمان موتور جک j4 را عرضه می کند پس واقعا چه اصراری هست که نسخه شبیه سازی شده این خودرو را با ظاهری بسیار زشت تر و با قطعاتی بی تناسب با عجله و بدون تأمل و با نام نام کی ام سی ایگل عرضه کند؟آیا اصلا چنین محصولی شانس موفقیت دارد؟ چرا کرمان موتور بر روی همان کار اصلی خود یعنی همان عرضه و مونتاژ خودروهای جک و هیوندای تمرکز نمی کند؟چرا این شرکت محصولات ارزان قیمت و کم مصرف برقی و هیبریدی شرکت های جک و هیوندای را در ایران عرضه نمی کند؟چرا هر شرکت خودروسازی در ایران با هر تغییر مدیریتی به فکر عرضه مدل های جدید می افتد؟اینها واقعا مدیر هستند یا دارند با پول ملت و وام های کلان دولتی شو و نمایش ترتیب می دهند؟بودجه های کلان چنین کارهایی در این شرکت های کوچک خصوصی از کجا تأمین می شود؟آیا اصولا نظارتی بر ریخت و پاش های شرکت های خصوصی هم صورت می گیرد؟
در جایی نویسنده این متن نوشت : بهطورکلی، هرچند تلاش کرمان موتور و طراح ایرانی برای جذابتر و بروزتر کردن ظاهر جک J4 قابلتقدیر است و…..بر خلاف نظر نویسنده،به نظر من عرضه چنین خودرویی از طرف سازنده نه تنها قابل تقدیر نیست بلکه شایسته سرزنش فیزیکی (چیزی شبیه چک و لگد) هم هست!…می بخشید که کامنت من طولانی و کمی بی ادبانه شد.با تشکر
فرامرز
۱۷ مهر ۱۴۰۳میخواستم بگم ایگل چقد زشت و بدقواره ست که دوستمون کامل تر توضیح دادن
خیلی خیلی زشته خدایی
Morteza
۱۷ مهر ۱۴۰۳پرسیدن سوال های چرا و چطور در اینجا بنظرم بیهوده است.
گاس فرینگ
۱۸ مهر ۱۴۰۳J4 خودش ماشین زیبایی نیست و این ها هم بدون دست زدن به نمای ساید ماشین نهایتا تونستن یه همچین چیزی خلق کنن بهتر از این هم فکر نکنم بشه مگر این که به ساید ماشین دست ببرن مثل دنا
Mhosein
۱۷ مهر ۱۴۰۳ایگل با این قیمت فقط کسی که گوشاش مخملیه میتونه بخره
علی جردن
۱۷ مهر ۱۴۰۳اگر با اقساط بلند مدت و با پیش پرداخت ۱۰۰ ملیونی و اقساط ماهانه ۳ ملیون می تونه پرفروش باشه
مهرداد کشکولی ایلات
۱۷ مهر ۱۴۰۳با سلام و احترام
چرا باید این خودرو که ادعای تولید داخل دارد از نمونه مونتاژی 60 میلیون گرانتر باشد؟؟؟ تازه اگر قیمت دوماه پیش J4 را در نظر بگیریم که میشود حدود 180 میلیون!!!
چرا سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمهای و پانل تهویه مطبوع دیجیتال که حتی J4 اتوماتیک چینی داشت روی این خودرو نصب نیست؟؟؟ حتی دوربین دنده عقب هم ندارد؟؟؟!!!
https://s32.picofile.com/file/8479609976/07.jpg
امیدوارم روی ایگل هاچبک که شبیه نمونه هاچبک HyundiAcent با کد اتاق RB/RC است حداقل اینها رعایت شود.
https://s32.picofile.com/file/8479610042/hyundai_accent_5_door_16.jpg
با توجه به اینکه در حال حاضر تنها هاچبکهای شرکت ایرانخودرو نمونههای ساختهشده بر مبنای پژو 206 هستند و تنها هاچبکهای شرکت سایپا و زیرمجموعههای آنهم نمونههای ساختهشده بر مبنای تیبا2 هستند ، میتوان گفت ایگل کراسآوور هاچبک تنها هاچبک در رده ابعادی خودش است زیرا هم ازلحاظ عرض بدنه و حجم صندوقعقب و هم ازلحاظ فاصله بین دو محور ، ایگل کراسآوور یا ایگل هاچبک بزرگتر از پژو 206 و تیبا2 خواهد بود ، اما ایگل کراسآوور یا ایگل هاچبک هم ازلحاظ عرض بدنه و حجم صندوقعقب و هم ازلحاظ فاصله بین دو محور ، کوچکتر از آریا سایپا و TF21 ایرانخودرو خواهد بود زیرا گفتهشده که TF21 خودرویی در کلاس B خواهد بود.
https://s32.picofile.com/file/8479610068/hyundai_accent_sr_concept_3.jpg
همچنین امیدواریم و شاید بتوان گفت دعا میکنیم کرمانموتور اشتباه دانگفنگ در تولید H30Cross را تکرار نکند و به خاطر افزودن لفظ”کراسآوور” بدون تغییر در فاصله عرضی بین چرخها ، دورتادور خودرو ایگل هاچبک را قطعات پلاستیکی سیاهرنگ و بیرون زده نچسباند زیرا همینالان نیز لاستیکهای JAC-J4 نسبت به بدنه داخلتر از HyundiAcent با کد اتاق RB/RC هستند و وای بهروزی که این اختلاف با چسباندن قطعات پلاستیکی سیاهرنگ و بیرون زده بیشتر هم بشود .
https://s32.picofile.com/file/8479610092/hyundai_accent_5_door_70.jpg
https://s32.picofile.com/file/8479610118/hyundai_accent_5_door_66.jpg
Kiarash
۱۷ مهر ۱۴۰۳من یا میرم سراغ مگان یا ۴۰۷ دنده ای تمیز
مهردادکمال
۱۷ مهر ۱۴۰۳407خوب نیست بازار که اصلا نداره
امیرحسین
۱۷ مهر ۱۴۰۳شاهین دنا تارا خیلی هم خوبن البته دنده اتوماتیک با سانروف
مهرداد کشکولی ایلات
۱۷ مهر ۱۴۰۳با سلام و احترام
تغییر در تصویر خودرو با فوتوشاپ با چه هدفی؟؟؟ برای فریب و جلب بیشتر مشتری؟؟؟ واقعا که!!!
چرا چرخها را اینقدر ناشیانه بیرون زدید؟ که چه شود؟؟؟
https://s32.picofile.com/file/8479632092/KMC_Eagle_2_Photoshop.jpg
https://s32.picofile.com/file/8479632084/KMC_Eagle_1_Photoshop.jpg
Amirsh
۱۷ مهر ۱۴۰۳نه واقعا عکس نمای عقب جک ایرانی رو نگا !
اینکه نوعه مثلا ولی انگار از پشت بهش کوبیون
Avan
۱۷ مهر ۱۴۰۳قطعا شاهین انتخاب مناسب تری است.هم اپشن بیشتر هم قطعات فراوانتر هم بازار دست دوم بهتر و هم قدرت بیشتری دارد. ایگل حتی سانروف هم ندارد . با توجه به قیمت ۷۵۰ میلیون کارخانه احتمالا در بازار حدود ۹۰۰ تا یک میلیارد قیمت می خورد که هم قیمت ایگل می شود.
وحید
۱۷ مهر ۱۴۰۳واقعا خودروی زشتی هست و ارزش خرید ندارد حتی اگر قیمتش کمتر از این بود من تعجب میکنم که یک ایرانی طراح آن بوده چون ایرانی ها همگی خوش سلیقه هستند
شهروند ایرانی
۱۸ مهر ۱۴۰۳قصدشان اصلا رقابت نیست کرمان موتور و گروه بهمن همیشه خدا از ایران خودرو و سایپا گرونتر هستن دلیلش هم این که در صورتی که جک هم قیمت تارا و شاهین باش، هم قیمت ها شکسته میشه هم بازار فروش انحصاری دوتا لگن ساز بهم میخوره وقتی ری را هم معرفی کردند درجا روز بعدش کل رقبا ری را افزایش قیمت خوردن و رفتن بالای یک میلیارد چهارصد که مردم مجبور بشن ری را بخرن
فرشید
۱۸ مهر ۱۴۰۳انتخابم در این بازه قیمتی (بازار آزاد)
1- تارا اتوماتیک
2- شاهین پلاس اتوماتیک
3- x33 کراس و یا x22 پرو
4- 207 اتوماتیک سقف پاناروما
5- در نهایت این ماشین
حجت
۱۸ مهر ۱۴۰۳ورق بدنه کرمان موتور ورق سفیده که دوام زیادی تو صوانح داره ولی ورق بدنه شاهین مقاومت کمی داره چون ورق سیاهه
موتور شاهین به دلیل کوچیکی حجم احتراق و وجود سوپر روی خودرو که شتاب و قدرت ماشین رو نسبت به کرمان خودرو خیلی افزایش داده زود به خرج میفته
اما در کل به نظر من بهترین ماشین واسه خانواده سورن پلاس با موتور af7
هست که هم ایمنه هم جا داره و هم پر شتاب
محمد
۱۸ مهر ۱۴۰۳وجود سوپر روی ماشین چیه؟ 😂😂
موتور af7 یا ef7؟ خوبه و خط کامنت نوشتیا، یخورده هم ادامه پیدا میکرد کار به جاهای باریک میکشید…😅😅
رضا
۱۸ مهر ۱۴۰۳هرکس از این ماشینهای بی کیفیت میخره بعد یه سال برای قطعات مصرفی باید مبلغ گزافی پرداخت کنه چون این خودروها فقط در ایران عرضه میشن و تو هیچکدوم از کشورهای همسایه از این ماشینا نیست که بشه خرید و آورد به کشور
علی خدری
۱۸ مهر ۱۴۰۳کاش شاهین پلاس رو یه فیس لیفت کنن، گیربکس دوکلاچه تر براش بزارن، نسخه توربوش هم بیارن، یه سری امکانات دیگه هم بهش اضافه کنن
علی منصوری
۱۸ مهر ۱۴۰۳ایگل یجورایی توهین ب شعور مشتری ایرانی، ببخشید اینجوری میگم ولی با این طرز فکر ک هرچیو میتونیم بفروشیم بخاطر وضعیت اقتصادی ک شامل نداشتن حق انتخاب زیاد میشه ی نوع بی احترامیه، اپشنهاش کم کرده ی تغییر زشت و هنوزم امید ب فروش ،چون تو این رنج ک رقابتی ترین رنج فعلی خرید ماشینه دست بالارو، ب حساب تنوع زیاد مدل و شرایط خرید ،داره!!!!!!؟؟؟؟