با افزایش قیمت خودرو در کشور طبیعی است که قیمت قطعات و لوازم یدکی نیز افزایش خواهد یافت و اینجاست که اهمیت خرید یک خودرو با خدمات پس از فروش مناسب و همچنین قطعات ارزانقیمت خودش را نشان میدهد. با مطرح شدن بحث قیمت ارزان قطعات و لوازم یدکی ذهنها ناخودآگاه به سمت ارزانترین خودروهای بازار همچون پراید، کوییک و ساینا میرود اما باید دقت داشت که این خودروها نیز هماکنون قیمتهای بالایی دارند و شاید حتی از دیدن قیمت قطعات کوییک تا حدودی شوکه شوید! در ادامه به قیمت قطعات کوییک اشاره میکنیم اما ذکر این نکته نیز مهم است که قیمتها بسته به شرکت سازنده، کیفیت قطعه و نوسانات بازار بهصورت تقریبی درج شده و بنابراین شاید در زمان خرید با قیمت بالاتر یا پایینتری مواجه شوید.
پس از ذکر قیمت قطعات کوییک نوبت به ارائه مشخصات فنی آن میرسد. خودروی کوییک در نسخههای مختلفی تولید شده که البته عمده تفاوتهای آنها به برخی آپشن ها و جزئیات ظاهری مربوط میشود. در جدول زیر مشخصات فنی نسخههای مختلف کوییک را مشاهده میکنید:
تیپ
S
S (۸۵گانه)
S آپشنال
GX-Low
GX-High
ابعاد خودرو
طول (mm)
۴۰۰۵
عرض (بدون در نظر گرفتن آیینهها) (mm)
۱۶۷۸
ارتفاع (mm)
۱۵۳۲
فاصله دو محور جلو و عقب (mm)
۲۴۱۴
حجم صندوقعقب (Lit)
۲۲۵
وزن
وزن خالص (kg)
۱۰۶۵
تیپ
S
S (۸۵گانه)
S آپشنال
GX-Low
GX-High
گیربکس
نوع گیربکس
۵سرعته معمولی
موتور
تعداد سیلندر / تیپ
۴عدد / M15
۴عدد / M15i
دریچه گاز
الکتریکی
حجم موتور
۱۵۰۳ cc
۱۴۹۷ cc
حداکثر قدرت
۸۶.۵hp/5400rpm
۹۰hp/5250rpm
حداکثر گشتاور
۱۳۰Nm/4250rpm
۱۳۷Nm/4000rpm
فرمان
نوع فرمان
هیدرولیک
غربیلک فرمان
D-TYPE
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو
مک فرسون
سیستم تعلیق عقب
یکپارچه تیر پیچشی
رینگ و تایر
سایز رینگ
۱۴اینچ فولادی
۱۴اینچ آلومینیومی
سایز تایر
۱۸۵/۶۵R14
ترمز
ترمز جلو
دیسکی
ترمز عقب
کاسهای
مصرف سوخت
مصرف سوخت ترکیبی
۷/۲۲ (Lit/۱۰۰Km)
۶/۷۷ (Lit/۱۰۰Km)
ظرفیت باک
۴۱ Lit
استاندارد
استاندارد آلایندگی
یورو ۵
مزایا و معایب کوییک
در جدول زیر مهمترین مزایا و معایب سایپا کوییک را خدمت شما عزیزان ذکر کردهایم:
مزایا
معایب
قیمت ارزانتر در مقایسه با خودروهای رقیب، بازار خرید و فروش مناسب، خدمات پس از فروش گسترده، مصرف سوخت نسبتاً کم، سواری نرم مناسب شهر
کیفیت ساخت پایین، پیشرانه کم بازده و پر صدا، ایمنی ضعیف، لرزش زیاد قطعات
قیمت کوییک
در ادامه قیمت نسخههای مختلف کوییک ذکر شده است. همچنین جهت اطلاع از قیمت روز خودرو میتوانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه کنید.
نه نیست، چون کارگاه هایی که بتونن فیبرکربن تولید کنن توی ایران خیلی کم یا میشه گفت اصلا نیست. ارزش هم نداره برای ماشین های ایرانی قطعات فیبرکربنی تولید کرد چون قیمت یک قطعه ممکنه معادل نصف قیمت اون ماشین، بیشتر یا چندین برابر اش بشه.
این لگن بدرد نخور کلی پولشه ماشینی که همه چیزش از آشغال ساخته شده قطعاتی که بد تر از اون نداریم اکثرشون مشکل دارن یکی شیشه بالابرش یکی در سمت راست و … اون وقت واسه یه همچین بی مصرفی کلی پول میگیرن تهشم خراب از آب در میاد
جدا از کیفیت بدنه و موتوریت این لرزش صفحه کلاج خیلی اذیت کننده هست و جالب اینکه به نمایندگی هم که بگی ،میگن آره میدونیم اکثرا این مشکل رو دارن. اگه دستت به روی قسمتای پلاستیکی نقره ای رنگ بخوره رنگش کنده میشه.و سیاه میشه.
استدلال شما درست نیست و در آخر نتیجه درستی نمیده. همه اینو میدونیم که هر چقدر پول بدی اش میخوری اما متاسفانه صنعت خودرو کشور ما بخاطر مافیا و… به هیچ عنوان به اندازه پولی که میگیرن کیفیت نداره. این که یه جوون با سختی ۴۰۰میلیون پول جور کنه و هر روز باید تو نمایندگی باشه بابت رفع نقص، بنظر شما باید بگه چون پول زیادی ندادم پس طبیعی و حق اعتراض ندارم. نه برادر من کسی از کوییک انتظار ماشین تویوتا نداره اما حداقل خیالش راحت باشه که ماشین صفر میخره. الان با ماشین صفر تو جاده رفتن جگر شیر میخواد.
یا نمیدونید خودرو چیه یا غرض دارید من کارم مونتاژ خودرو چارتا کلمه از گوگل سرچ کردی نوشتی اینجا خب این قطعات پیچ و مهره نمیخاد؟ میدونی چندصدتا پیچ خاص خودرو که چندین کیلو میشن اینجا مصرف میشه؟ میدونی چقد لوله آلومینیومی ومسی و کابل برق و سنسور و سوکت لوازم الکترونیک واشر و شیم و خارهای پلاستیکی وفلزی و لاستیک اب بندی دور در قطعات پلاستیکی و لامپ وشیشه و… برو خجالت بکش مردم گمراه نکن
سلام تقریباً همه تیبا ها و کوییک ها با ساینا مشترک مشکل داغ کردن دیسک ترمز دارند یعنی درگیری لنت بادیسک ایا کسانی که باهاش مواجه بودن راه حلی داره لطفاً راهنمایی کنید متشکر
Lumberjack
۲ خرداد ۱۴۰۳واقعا ماشین مزخرفیه
احمدرضا
۲ خرداد ۱۴۰۳به نسبت قیمتش و توی این شرایط انقدی که شما میگی بد نیست
حداقل استهلاکش کمتر از پژوهاس
🤡
۲ خرداد ۱۴۰۳کسایی که زیر کامنت شما مخالف دادن همونایی هستن که تو صف فروش سال ها می ایستد و کسایی هستند که با پول مهریه این اشغالو میخرن
محمد
۲ خرداد ۱۴۰۳پول مهریه رو خوب اومدی😃
افشار
۲ خرداد ۱۴۰۳من در کف آنهایی هستم که دیسلایک دادند و اعتقاد دارند کوییک خودروی خوبی هست 😵
Taha Ayoobi
۲ خرداد ۱۴۰۳اینکه ماشین مزخرفیه شکی نیست ولی کار راه بندازه به نظرم.
Taha Ayoobi
۲ خرداد ۱۴۰۳آقا به سوالی برام پیش اومده.
توی ایران برای ماشین های داخلی مثل سمند و پرشیا و تیبا و…
قطعات فیبر کربنی بدنه هست؟
amir
۲ خرداد ۱۴۰۳آفتابه خرج لحیم ؟
AMANTE
۲ خرداد ۱۴۰۳نه نیست، چون کارگاه هایی که بتونن فیبرکربن تولید کنن توی ایران خیلی کم یا میشه گفت اصلا نیست.
ارزش هم نداره برای ماشین های ایرانی قطعات فیبرکربنی تولید کرد چون قیمت یک قطعه ممکنه معادل نصف قیمت اون ماشین، بیشتر یا چندین برابر اش بشه.
مهدی حسنلو
۷ خرداد ۱۴۰۳کوئیک ماشین خوبی هست،اما نیاز به سرویس های دوره ای دارد،هزینه نسبت به بازده 60به 40میباشد.
زیزیگولو
۲ خرداد ۱۴۰۳این از محالات هستش
Alireza
۲ خرداد ۱۴۰۳این لگن بدرد نخور کلی پولشه ماشینی که همه چیزش از آشغال ساخته شده قطعاتی که بد تر از اون نداریم اکثرشون مشکل دارن یکی شیشه بالابرش یکی در سمت راست و … اون وقت واسه یه همچین بی مصرفی کلی پول میگیرن تهشم خراب از آب در میاد
علی جردن
۲ خرداد ۱۴۰۳ای کاش مثل ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما برای کوییک اتوماتیک هم همون سانروف اطلس رو میزاشتن روی کوییک
amir
۲ خرداد ۱۴۰۳مایل به amc pacer?
انجوری همین یذره بدنه هم کلا میشه شیشه
۲ خرداد ۱۴۰۳ارزش ۵۰۰ میلیون نداره الله وکیلی
KAIZEN
۲ خرداد ۱۴۰۳بزرگترین ضعف این ماشین موتور 8 سوپاپ است. اگه بشه 16 سوپاپ قابل قبول میشه
نویدی
۲ خرداد ۱۴۰۳ماشین بی دردسر و کم استهلاکیه
اطلس تقریبا امکانات رفاهیش تکمیله،بخصوص توی نسخه اتوماتش،از نظر من با ارزش تر از 405 و پارسه.
ALI A
۲ خرداد ۱۴۰۳بدترین معایب تیا و کوییک و ساینا و غیره….صدای و لرزش خیلی زیاد موتور و گردش فرمان کمش هست مخصوصا تو شهر اذیت میکنه.. مجبوریه…
محمد
۲ خرداد ۱۴۰۳جدا از کیفیت بدنه و موتوریت
این لرزش صفحه کلاج خیلی اذیت کننده هست
و جالب اینکه به نمایندگی هم که بگی ،میگن آره میدونیم اکثرا این مشکل رو دارن.
اگه دستت به روی قسمتای پلاستیکی نقره ای رنگ بخوره رنگش کنده میشه.و سیاه میشه.
محمود
۲ خرداد ۱۴۰۳ما دو راه داریم
اگر از کیفیت مینالیم باید ماشین خارجی بخریم
اگر از خرج و کم پولی مینالیم باید ماشین ایرانی بخریم
یا این یا اون
برا من که جزو دسته دوم هستم ماشین کم استهلاک گزینه اولمه حالا چند تا آپشن هم داشته باشه که چه بهتر
نگاه به جیبم میکنم و میخرم بدون حرف اضافه
همینه که هست
محمد
۶ خرداد ۱۴۰۳استدلال شما درست نیست و در آخر نتیجه درستی نمیده.
همه اینو میدونیم که هر چقدر پول بدی اش میخوری
اما متاسفانه صنعت خودرو کشور ما بخاطر مافیا و…
به هیچ عنوان به اندازه پولی که میگیرن کیفیت نداره.
این که یه جوون با سختی ۴۰۰میلیون پول جور کنه و هر روز باید تو نمایندگی باشه بابت رفع نقص، بنظر شما باید بگه چون پول زیادی ندادم پس طبیعی و حق اعتراض ندارم.
نه برادر من کسی از کوییک انتظار ماشین تویوتا نداره
اما حداقل خیالش راحت باشه که ماشین صفر میخره.
الان با ماشین صفر تو جاده رفتن جگر شیر میخواد.
پرهام
۳ خرداد ۱۴۰۳یا نمیدونید خودرو چیه یا غرض دارید من کارم مونتاژ خودرو چارتا کلمه از گوگل سرچ کردی نوشتی اینجا
خب این قطعات پیچ و مهره نمیخاد؟ میدونی چندصدتا پیچ خاص خودرو که چندین کیلو میشن اینجا مصرف میشه؟ میدونی چقد لوله آلومینیومی ومسی و کابل برق و سنسور و سوکت لوازم الکترونیک واشر و شیم و خارهای پلاستیکی وفلزی و لاستیک اب بندی دور در قطعات پلاستیکی و لامپ وشیشه و…
برو خجالت بکش مردم گمراه نکن
مرتضی
۷ مرداد ۱۴۰۳سلام
تقریباً همه تیبا ها و کوییک ها با ساینا مشترک مشکل داغ کردن دیسک ترمز دارند یعنی درگیری لنت بادیسک ایا کسانی که باهاش مواجه بودن راه حلی داره لطفاً راهنمایی کنید متشکر