سایپاهزینه تعمیرات خودرو

قیمت قطعات و لوازم یدکی کوییک – 1403؛ از قوای محرکه تا بدنه و جلوبندی

در این مقاله قیمت قطعات و لوازم یدیکی مهم خودروی کوییک در سال ۱۴۰۳ را ذکر کرده‌ایم.

کوییک S

با افزایش قیمت خودرو در کشور طبیعی است که قیمت قطعات و لوازم یدکی نیز افزایش خواهد یافت و اینجاست که اهمیت خرید یک خودرو با خدمات پس از فروش مناسب و همچنین قطعات ارزان‌قیمت خودش را نشان می‌دهد. با مطرح شدن بحث قیمت ارزان قطعات و لوازم یدکی ذهن‌ها ناخودآگاه به سمت ارزان‌ترین خودروهای بازار همچون پراید، کوییک و ساینا می‌رود اما باید دقت داشت که این خودروها نیز هم‌اکنون قیمت‌های بالایی دارند و شاید حتی از دیدن قیمت قطعات کوییک تا حدودی شوکه شوید! در ادامه به قیمت قطعات کوییک اشاره می‌کنیم اما ذکر این نکته نیز مهم است که قیمت‌ها بسته به شرکت سازنده، کیفیت قطعه و نوسانات بازار به‌صورت تقریبی درج شده و بنابراین شاید در زمان خرید با قیمت بالاتر یا پایین‌تری مواجه شوید.

قیمت قطعات و لوازم یدکی کوییک

بخش موتور و گیربکس

نام قطعه قیمت تقریبی (تومان)
سر سیلندر ۲ تا ۴.۵ میلیون
گیربکس کامل ۱۸ تا ۲۰ میلیون
رینگ پیستون ۷۰۰ هزار تا ۱ میلیون
سنسور اکسیژن ۵۰۰ هزار تا ۵۷۰ هزار
کاتالیزور ۱.۷ تا ۲.۳ میلیون
فلایویل ۳۸۰ تا ۶۰۰ هزار
اویل پمپ ۲۵۰ تا ۴۵۰ هزار
واترپمپ ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار

بخش بدنه

نام قطعه قیمت تقریبی (تومان)
کاپوت جلو ۳.۸ تا ۵.۵ میلیون
در صندوق‌عقب ۳.۵ تا ۵ میلیون
گلگیر جلو ۲ تا ۳ میلیون
در جلو ۶ تا ۷.۵ میلیون
در عقب ۶ تا ۶.۵ میلیون
سپر جلو ۱.۵ تا ۲.۲ میلیون
سپر عقب ۱.۶ تا ۲ میلیون
چراغ جلو ۹۰۰ هزار تا ۱ میلیون
چراغ عقب روی گلگیر ۱ تا ۱.۲ میلیون
چراغ عقب روی صندوق ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار
دیلایت ۷۰۰ هزار تا ۱ میلیون
آینه کامل برقی ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار
جلوپنجره ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار

بخش جلوبندی

نام قطعه قیمت تقریبی (تومان)
جلوبندی کامل ۲ تا ۲.۲ میلیون
کمک فنر جلو ۷۰۰ هزار تا ۱ میلیون
کمک فنر عقب ۶۵۰ هزار تا ۱ میلیون
پمپ هیدرولیک ۱.۵ تا ۲ میلیون

بخش خنک کننده و تهویه

نام قطعه قیمت تقریبی (تومان)
رادیاتور آب ۱.۱ تا ۲ میلیون
موتور فن ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار
رادیاتور کولر ۱ تا ۱.۴ میلیون
رادیاتور بخاری ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار

بخش برقی

نام قطعه قیمت تقریبی (تومان)
دینام ۳.۸ تا ۵ میلیون
کویل ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار
استپر موتور ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار
پمپ‌بنزین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار

بخش قطعات مصرفی

نام قطعه قیمت تقریبی (تومان)
شمع ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار
لنت جلو ۱۵۰ تا ۴۵۰ هزار
لنت عقب ۲۰۰ تا ۴۵۰ هزار
تسمه تایم ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار
تسمه دینام ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار
دیسک و صفحه ۲.۸ تا ۳.۸ میلیون

در همین زمینه بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات کوییک

مشخصات فنی کوییک

پس از ذکر قیمت قطعات کوییک نوبت به ارائه مشخصات فنی آن می‌رسد. خودروی کوییک در نسخه‌های مختلفی تولید شده که البته عمده تفاوت‌های آن‌ها به برخی آپشن ها و جزئیات ظاهری مربوط می‌شود. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه‌های مختلف کوییک را مشاهده می‌کنید:

تیپ S S (۸۵ گانه) S آپشنال GX-Low GX-High
ابعاد خودرو
طول (mm) ۴۰۰۵
عرض (بدون در نظر گرفتن آیینه‌ها) (mm) ۱۶۷۸
ارتفاع (mm) ۱۵۳۲
فاصله دو محور جلو و عقب (mm) ۲۴۱۴
حجم صندوق‌عقب (Lit) ۲۲۵
وزن
وزن خالص (kg) ۱۰۶۵
تیپ S S (۸۵ گانه) S آپشنال GX-Low GX-High
گیربکس
نوع گیربکس ۵ سرعته معمولی
موتور
تعداد سیلندر / تیپ ۴ عدد / M15 ۴ عدد / M15i
دریچه گاز الکتریکی
حجم موتور ۱۵۰۳ cc ۱۴۹۷ cc
حداکثر قدرت ۸۶.۵hp/5400rpm ۹۰hp/5250rpm
حداکثر گشتاور ۱۳۰Nm/4250rpm ۱۳۷Nm/4000rpm
فرمان
نوع فرمان هیدرولیک
غربیلک فرمان D-TYPE
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب یکپارچه تیر پیچشی
رینگ و تایر
سایز رینگ ۱۴ اینچ فولادی ۱۴ اینچ آلومینیومی
سایز تایر ۱۸۵/۶۵R14
ترمز
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
مصرف سوخت
مصرف سوخت ترکیبی ۷/۲۲ (Lit/۱۰۰Km) ۶/۷۷ (Lit/۱۰۰Km)
ظرفیت باک ۴۱ Lit
استاندارد
استاندارد آلایندگی یورو ۵

مزایا و معایب کوییک

در جدول زیر مهم‌ترین مزایا و معایب سایپا کوییک را خدمت شما عزیزان ذکر کرده‌ایم:

مزایا معایب
قیمت ارزان‌تر در مقایسه با خودروهای رقیب، بازار خرید و فروش مناسب، خدمات پس از فروش گسترده، مصرف سوخت نسبتاً کم، سواری نرم مناسب شهر کیفیت ساخت پایین، پیشرانه کم بازده و پر صدا، ایمنی ضعیف، لرزش زیاد قطعات

قیمت کوییک

در ادامه قیمت نسخه‌های مختلف کوییک ذکر شده است. همچنین جهت اطلاع از قیمت روز خودرو می‌توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه کنید.

مدل توضیحات قیمت نمایندگی قیمت بازار
کوییک اتوماتیک پارچه ۳۳۸,۴۸۴,۰۰۰ ۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک R تیپ S ۸۵ گانه ۲۹۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴۲۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک R اتوماتیک چرم-۱۴۰۲ ۳۳۸,۴۸۴,۰۰۰ ۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S ۸۵ گانه ۲۹۴,۵۰۴,۰۰۰ ۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک GX-H ۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰ به زودی
کوییک GX-L ۳۶۸,۲۹۰,۰۰۰ ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک R تیپ GX-L رینگ ۳۷۹,۸۴۴,۰۰۰ ۴۴۷,۰۰۰,۰۰۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Lumberjack

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واقعا ماشین مزخرفیه

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. احمدرضا

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (749 ديدگاه)

      به نسبت قیمتش و توی این شرایط انقدی که شما میگی بد نیست
      حداقل استهلاکش کمتر از پژوهاس

      موافقم 17
      مخالفم 4
    2. 🤡

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (292 ديدگاه)

      کسایی که زیر کامنت شما مخالف دادن همونایی هستن که تو صف فروش سال ها می ایستد و کسایی هستند که با پول مهریه این اشغالو میخرن

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. محمد

        ۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1236 ديدگاه)

        پول مهریه رو خوب اومدی😃

        موافقم 9
        مخالفم 3
    3. افشار

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (772 ديدگاه)

      من در کف آنهایی هستم ‌که دیسلایک دادند و اعتقاد دارند کوییک خودروی خوبی هست 😵

      موافقم 12
      مخالفم 7
    4. Taha Ayoobi

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4314 ديدگاه)

      اینکه ماشین مزخرفیه شکی نیست ولی کار راه بندازه به نظرم.

      موافقم 18
      مخالفم 4
  2. Taha Ayoobi

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    آقا به سوالی برام پیش اومده.
    توی ایران برای ماشین های داخلی مثل سمند و پرشیا و تیبا و…
    قطعات فیبر کربنی بدنه هست؟

    1. amir

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      آفتابه خرج لحیم ؟

      موافقم 12
      مخالفم 6
    2. AMANTE

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1913 ديدگاه)

      نه نیست، چون کارگاه هایی که بتونن فیبرکربن تولید کنن توی ایران خیلی کم یا میشه گفت اصلا نیست.
      ارزش هم نداره برای ماشین های ایرانی قطعات فیبرکربنی تولید کرد چون قیمت یک قطعه ممکنه معادل نصف قیمت اون ماشین، بیشتر یا چندین برابر اش بشه.

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. مهدی حسنلو

        ۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کوئیک ماشین خوبی هست،اما نیاز به سرویس های دوره ای دارد،هزینه نسبت به بازده 60به 40میباشد.

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. زیزیگولو

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      این از محالات هستش

      موافقم 9
      مخالفم 1
  3. Alireza

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    این لگن بدرد نخور کلی پولشه ماشینی که همه چیزش از آشغال ساخته شده قطعاتی که بد تر از اون نداریم اکثرشون مشکل دارن یکی شیشه بالابرش یکی در سمت راست و … اون وقت واسه یه همچین بی مصرفی کلی پول میگیرن تهشم خراب از آب در میاد

    موافقم 9
    مخالفم 5
  4. علی جردن

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    ای کاش مثل ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما برای کوییک اتوماتیک هم همون سانروف اطلس رو میزاشتن روی کوییک

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. amir

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      مایل به amc pacer?
      انجوری همین یذره بدنه هم کلا میشه شیشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4897 ديدگاه)

    ارزش ۵۰۰ میلیون نداره الله وکیلی

    موافقم 8
    مخالفم 5
  6. KAIZEN

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    بزرگترین ضعف این ماشین موتور 8 سوپاپ است. اگه بشه 16 سوپاپ قابل قبول میشه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  7. نویدی

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    ماشین بی دردسر و کم استهلاکیه
    اطلس تقریبا امکانات رفاهیش تکمیله،بخصوص توی نسخه اتوماتش،از نظر من با ارزش تر از 405 و پارسه.

    موافقم 7
    مخالفم 10
  8. ALI A

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    بدترین معایب تیا و کوییک و ساینا و غیره….صدای و لرزش خیلی زیاد موتور و گردش فرمان کمش هست مخصوصا تو شهر اذیت میکنه.. مجبوریه…

    موافقم 6
    مخالفم 5
  9. محمد

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    جدا از کیفیت بدنه و موتوریت
    این لرزش صفحه کلاج خیلی اذیت کننده هست
    و جالب اینکه به نمایندگی هم که بگی ،میگن آره می‌دونیم اکثرا این مشکل رو دارن.
    اگه دستت به روی قسمتای پلاستیکی نقره ای رنگ بخوره رنگش کنده میشه.و سیاه میشه.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  10. محمود

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ما دو راه داریم
    اگر از کیفیت مینالیم باید ماشین خارجی بخریم
    اگر از خرج و کم پولی مینالیم باید ماشین ایرانی بخریم

    یا این یا اون

    برا من که جزو دسته دوم هستم ماشین کم استهلاک گزینه اولمه حالا چند تا آپشن هم داشته باشه که چه بهتر

    نگاه به جیبم میکنم و میخرم بدون حرف اضافه

    همینه که هست

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      استدلال شما درست نیست و در آخر نتیجه درستی نمی‌ده.
      همه اینو می‌دونیم که هر چقدر پول بدی اش میخوری
      اما متاسفانه صنعت خودرو کشور ما بخاطر مافیا و…
      به هیچ عنوان به اندازه پولی که میگیرن کیفیت نداره‌.
      این که یه جوون با سختی ۴۰۰میلیون پول جور کنه و هر روز باید تو نمایندگی باشه بابت رفع نقص، بنظر شما باید بگه چون پول زیادی ندادم پس طبیعی و حق اعتراض ندارم.
      نه برادر من کسی از کوییک انتظار ماشین تویوتا نداره
      اما حداقل خیالش راحت باشه که ماشین صفر میخره.
      الان با ماشین صفر تو جاده رفتن جگر شیر میخواد.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  11. پرهام

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یا نمیدونید خودرو چیه یا غرض دارید من کارم مونتاژ خودرو چارتا کلمه از گوگل سرچ کردی نوشتی اینجا
    خب این قطعات پیچ و مهره نمیخاد؟ میدونی چندصدتا پیچ خاص خودرو که چندین کیلو میشن اینجا مصرف میشه؟ میدونی چقد لوله آلومینیومی ومسی و کابل برق و سنسور و سوکت لوازم الکترونیک واشر و شیم و خارهای پلاستیکی وفلزی و لاستیک اب بندی دور در قطعات پلاستیکی و لامپ وشیشه و…
    برو خجالت بکش مردم گمراه نکن

    موافقم 8
    مخالفم 7
  12. مرتضی

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام
    تقریباً همه تیبا ها و کوییک ها با ساینا مشترک مشکل داغ کردن دیسک ترمز دارند یعنی درگیری لنت بادیسک ایا کسانی که باهاش مواجه بودن راه حلی داره لطفاً راهنمایی کنید متشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا