سایپا

مقایسه ساینا و کوییک سایپا؛ مشخصات، قیمت و هرآنچه باید بدانید

ساینا و کوییک جزو پر متقاضی‌ترین خودروهای سایپا در بازار هستند و می‌خواهیم مقایسه مفصلی بین این دو خودرو داشته باشیم تا ببینیم کدام‌یک بیشتر مناسب خریداران خواهد بود پس همراه ما باشید.

پراید یکی از قدیمی‌ترین و البته پرفروش‌ترین خودروهای سایپا در بازار بود که اگرچه همواره به دلیل کیفیت و ایمنی بسیار پایین موردانتقاد قرار می‌گرفت اما همچنان با تمام قدرت در خط تولید قرار داشت. سایپا اما در سال ۸۹ به فکر رونمایی از خودروی جدید تیبا افتاد. این خودرو که در ابتدا نام مینیاتور را بر پیشانی داشت در حقیقت نسخه‌ای ارتقا یافته از پراید به شمار می‌رفت.

تیبا به‌عنوان نخستین خودروی به‌اصطلاح ملی سایپا در سال ۱۳۸۷ و در ابتدا با نام مینیاتور رونمایی شد درحالی‌که پروژهٔ ساخت آن حدود ۱۰ سال قبل با کد S81 آغاز شده بود. این سدان سگمنت B در اصل با تلفیقی از قطعات پراید، ریو و تا حدودی رنو L90 ساخته شده بود و نهایتاً با تمامی این حواشی و تغییر نام به تیبا به بازار آمد. تیبا با وجود تمامی ضعف‌هایش، به دلیل قیمت مناسب و توانایی‌هایی بالاتر از پراید با استقبال مناسبی از سوی خریداران روبرو شد و به‌سرعت توانست اصطلاحاً جای خود را در بازار خودروی کشور باز کند. این خودرو اولین محصول سایپا محسوب می‌شود که روی پلتفرم موسوم به X200 این شرکت ساخته شده و بعداً به‌عنوان پایه‌ای برای ساخت محصولات آیندهٔ سایپا مثل ساینا و کوییک مورداستفاده قرار گرفت. ساینا و کوییک را می‌توان نسخه فیس لیفت و ارتقا یافته از تیبا دانست چراکه هر دو خودرو از پلتفرم و قوای محرکه تیبا استفاده می‌کنند. در واقع ساینا بر پایه تیبا صندوق‌دار و کوییک بر اساس تیبا هاچبک یا همان تیبا ۲ شکل گرفته است. از آنجایی که تولید تیبا و تیبا ۲ متوقف شده است بنابراین خریداران می‌بایست از بین ساینا یا کوییک انتخاب خود را انجام دهند و ما نیز می‌خواهیم این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه ساینا و کوییک

سایپا در سال ۹۵ اقدام به معرفی کوییک کرد، خودرویی به اصطلاح کراس هاچبک که با اندکی افزایش ارتفاع از سطح زمین و طراحی متفاوت‌تر نسبت به تیبا تولید می‌شد. اگرچه کوییک از نظر قوای محرکه و پلتفرم تفاوتی با تیبا ندارد اما طراحی آن به دلیل استفاده از چراغ‌ها، سپر، روف راک و برخی موارد دیگر جذاب‌تر به نظر می‌رسد. ساینا نیز بر پایه تیبا صندوق‌دار شکل گرفته هرچند طراحی ساده‌تری نسبت به کوییک دارد و این موضوع به ویژه در فرم سپر جلو و چراغ‌های عقب دیده می‌شود.

همچنین بخوانید: بررسی ویدئویی کوییک اتوماتیک: بررسی کامل، مشخصات، قیمت، رقبا

طراحی

همان‌طور که گفته شد ساینا و کوییک در اصل دو خودروی یکسان هستند که یکی از صندوق‌عقب برخوردار بوده ولی دیگری نمونه‌ای هاچبک با ارتفاع بیشتر از سطح زمین است. از همین نوع شکل بدنه می‌توان به هدف متفاوت خریداران آن‌ها پی برد. از آنجایی که خریداران ساینا اکثراً خانواده‌ها هستند به همین خاطر سایپا طراحی ساده‌تری را برای آن در نظر گرفته است و این موضوع در شکل سپر جلو، ورودی‌های زیر سپر و چراغ‌های عقب خودش را نشان می‌دهد؛ اما در طرف دیگر کوییک به عنوان خودرویی هاچبک و جوان‌پسند از برخی ویژگی‌های اسپرت تر همچون چراغ‌های جلوی تیره، سپر متفاوت، روف راک و فلاپ عقب سود می‌برد. اگر بخواهیم درباره طراحی هر دو خودرو صحبت کنیم باید گفت اگرچه طراحی ساینا و کوییک نسبت به تیبا پیشرفت داشته‌اند اما در مقایسه با خودروهای روز دنیا حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

طراحی داخلی هر دو خودرو نیز اگرچه بهتر از تیبا به نظر می‌رسد اما استفاده از پلاستیک‌های خشک و بی‌کیفیت باعث می‌شود حس خوشایندی به خریدار منتقل نشود. شایان‌ ذکر است کابین هر دو خودرو مشابه یکدیگر بوده هرچند در نسخه‌های موسوم به ساینا S و کوییک S برخی تفاوت‌ها همچون غربیلک فرمان و پشت آمپرهای جدید وجود دارد. از نظر تجهیزات نیز با ساده‌ترین موارد روبرو هستیم که می‌توانید در جدول زیر آن‌ها را مشاهده کنید.

تجهیزات ایمنی و رفاهی ساینا
تیپ S G S دوگانه‌سوز
مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچ ندارد دارد ندارد
دوربین عقب ندارد دارد ندارد
سنسور پارک دنده‌عقب دارد دارد دارد
کنترل صدا از روی فرمان ندارد دارد ندارد
صندلی با روکش چرم ندارد دارد ندارد
سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک دارد دارد دارد
دستگیره آسان‌بازشو ندارد دارد ندارد
نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS) ندارد دارد ندارد
نشانگر تعویض دنده دارد دارد دارد
چراغ روشنایی روز (Day Light) دارد دارد دارد
چراغ‌های اتوماتیک (Auto Light) ندارد دارد دارد
چراغ همراهی تا درب منزل دارد دارد دارد
مه شکن جلو و عقب دارد دارد دارد
GPS (سیستم ناوبری) ندارد دارد ندارد
نمایش دمای هوای بیرون دارد دارد دارد
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو دارد دارد دارد
مجهز به سیستم ترمز ABS دارد دارد دارد
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD دارد دارد دارد
هشداردهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی دارد دارد دارد
آیینه جانبی برقی دارد دارد دارد
شیشه دودی درب پنجم و درب‌های عقب ندارد دارد ندارد
نشانگر تعویض دنده GSI دارد دارد دارد
سیستم ضد سرقت (Immobilizer) دارد دارد دارد
کامپیوتر سفر دارد دارد دارد
صندلی عقب مجهز به نگه‌دارنده صندلی کودک (Iso Fix) دارد دارد دارد
صندلی راننده ۶ حالت دستی دارد دارد دارد
صندلی سرنشین جلو ۴ حالت دستی دارد دارد دارد
رینگ آلومینیومی ندارد دارد ندارد

 

تجهیزات ایمنی و رفاهی کوییک
تیپ S S (۸۵ گانه) S آپشنال GX
تجهیزات ایمنی
مجهز به سیستم ترمز ABS دارد دارد دارد دارد
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD دارد دارد دارد دارد
کیسه هوای راننده و سرنشین دارد دارد دارد دارد
سیستم ضد سرقت (Immobilizer) دارد دارد دارد دارد
سیستم هشداردهنده امنیتی دارد دارد دارد دارد
امکانات رفاهی
نمایش دمای هوای بیرون دارد دارد دارد دارد
سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک دارد دارد دارد دارد
GPS (سیستم ناوبری) دارد دارد دارد دارد
آینه جانبی برقی دارد دارد دارد دارد
سنسور پارک دنده‌عقب دارد دارد دارد دارد
سیستم محاسبه سفر دارد دارد دارد دارد
صندلی راننده ۶ حالت دستی دارد دارد دارد دارد
صندلی سرنشین جلو ۴ حالت دستی دارد دارد دارد دارد
صندلی عقب مجهز به نگه‌دارنده صندلی کودک (Iso Fix) دارد دارد دارد دارد
مه شکن عقب و جلو دارد دارد دارد دارد
چراغ‌های جلو همراهی کننده دارد دارد دارد دارد
چراغ روشنایی روز (Day Light) دارد دارد دارد دارد
روف رک دارد دارد دارد دارد
دستگیره آسان‌بازشو دارد دارد دارد دارد
کلید تاشونده دارد دارد دارد دارد
صندلی عقب تاشو دارد دارد دارد دارد
شیشه‌بالابر برقی دارد دارد دارد دارد
شارژ موبایل USB دارد دارد دارد دارد
هشدار دهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی دارد دارد دارد دارد
امکانات اختصاصی
کنترل صدا از روی فرمان ندارد ندارد دارد دارد
صندلی با روکش چرم ندارد ندارد دارد دارد
نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS) ندارد دارد دارد دارد
مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچ ندارد ندارد دارد دارد
چراغ‌های اتوماتیک (Auto Light) ندارد دارد دارد دارد
دوربین عقب ندارد ندارد دارد دارد
سیستم ناوبری GPS ندارد ندارد دارد دارد
شیشه دودی درب پنجم و درب‌های عقب ندارد ندارد ندارد دارد

قوای محرکه

یکی دیگر از وجوه اشتراک هر دو خودرو با تیبا پیشرانه آن‌هاست. در بطن ساینا و کوییک پیشرانه M15 قرار است که در واقع نسخه ارتقا یافته از پیشرانه پراید است. این پیشرانه با حجم دقیق ۱۵۰۳ سی‌سی قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتون متر را تولید می‌کند و یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز نیروی تولیدی را به چرخ های جلو می‌رساند. البته نسخه اتوماتیک کوییک نیز با گیربکس CVT تولید شده است اما تمرکز ما در مقایسه ساینا و کوییک روی نسخه‌های دستی آن‌هاست. در جدول زیر می‌توانیم مشخصات قوای محرکه دو خودرو را مشاهده کنیم.

مشخصات فنی ساینا
تیپ S G S دوگانه‌سوز
گیربکس
نوع گیربکس ۵ سرعته دستی
موتور
تعداد سیلندر / نوع ۴ عدد / M۱۵
دریچه گاز الکتریکی مکانیکی
حجم موتور cc ۱۵۰۳
نوع سوخت بنزین بنزین گاز طبیعی
حداکثر قدرت 87Hp/5400rpm ۸۲.5Hp/5250rpm 72Hp/5250rpm
حداکثر گشتاور 130NM/4250rpm 127Nm/2500rpm 112Nm/2500rpm
مصرف سوخت
مصرف سوخت ۷.۲۲ ۷.۲۱ ۷.۴۷
فرمان
نوع فرمان هیدرولیک
نوع غربیلک D-type
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب یکپارچه تیر پیچشی
ترمز
جلو دیسکی
عقب کاسه‌ای
ظرفیت مخزن سوخت
ظرفیت مخزن باک بنزین مخزن گاز
۴۱ لیتر ۶۲ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵

 

مشخصات فنی کوییک
تیپ S S (۸۵ گانه) S آپشنال GX
گیربکس
نوع گیربکس ۵ سرعته معمولی
موتور
تعداد سیلندر / تیپ ۴ عدد / M۱۵
دریچه گاز الکتریکی
حجم موتور ۱۵۰۳ سی سی
حداکثر قدرت ۸۶.5hp/5400rpm 90hp/5250rpm
حداکثر گشتاور 130Nm/4250rpm 137Nm/4000rpm
فرمان
نوع فرمان هیدرولیک
غربیلک فرمان D-TYPE
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب یکپارچه تیر پیچشی
رینگ و تایر
سایز رینگ ۱۴ اینچ فولادی ۱۴ اینچ آلومینیومی
سایز تایر ۱۸۵/65R14
ترمز
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
مصرف سوخت
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۲۲ ۶.۹۳
ظرفیت باک ۴۱ لیتر
استاندارد
استاندارد آلایندگی یورو ۵

تجربه سواری

از آنجایی که هر دو خودرو بر اساس یک پلتفرم شکل گرفته‌اند و وجوه اشتراک زیادی دارند بنابراین در بخش سواری نیز تفاوت خاصی بین آن‌ها وجود نخواهد داشت. اولین نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد صدای زیاد پیشرانه در کابین است که واقعاً آزاردهنده خواهد بود. اگرچه شتاب گیری ساینا و کوییک در دنده‌های سنگین و در مسیرهای شهری خوب است اما در سربالایی‌ها و با حضور تمام سرنشینان شاهد واماندگی پیشرانه و نیاز به دنده‌های معکوس خواهید بود. سیستم تعلیق نسبت به خودرویی همچون ۲۰۶ نرم‌تر بوده و مناسب رانندگی شهری به نظر می‌رسد. در کل نباید انتظار سواری خاصی را از این دو خودرو داشته باشید و می‌بایست در جاده‌ها و مسیرهای پر پیچ و خم رعایت حال پایداری و سیستم تعلیق ساینا و کوییک را بکنید چراکه هندلینگ آن‌ها تعریفی ندارد.

قیمت و رقبای ساینا و کوییک

با افزایش قیمت ارز، کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان و عدم دسترسی خریداران به خرید بی‌واسطه و راحت شاهد افزایش شدید قیمت خودروها بوده‌ایم و ساینا و کوییک نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در جدول زیر قیمت مدل‌های گوناگون دو خودروی موردبحث ذکر شده‌اند.

نام خودرو قیمت بازار قیمت کارخانه
ساینا S ۴۰۹,۰۰۰,۰۰۰ ۲۴۱,۰۸۱,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز عرضه نشده ۲۷۹,۹۵۱,۰۰۰
ساینا S اتوماتیک عرضه نشده ۳۲۱,۸۰۲,۰۰۰
کوییک ۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۹۳,۳۱۲,۰۰۰
کوییک پلاس اتوماتیک ۴۹۱,۰۰۰,۰۰۰ ۳۱۸,۰۵۶,۰۰۰
کوییک R ۴۰۶,۰۰۰,۰۰۰ ۲۵۱,۲۶۲,۰۰۰
کوییک S ۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲۶۰,۶۷۹,۰۰۰

با توجه به بازه قیمتی دو خودروی ساینا و کوییک می‌توان گفت رقیب مستقیم صفرکیلومتری در بازار برای آن‌ها وجود ندارد و به همین خاطر اگر به دنبال خودرویی سدان و خانوادگی با محدوده قیمتی ساینا باشید می‌بایست گزینه‌هایی همچون رانا، سمند، ۴۰۵، پارس و… را در نظر بگیرید که اگرچه از نظر پیشرانه، طراحی و فضای کابین و بار بهتر هستند اما با توجه به کارکرده بودن، استهلاک بالاتری خواهند داشت و در درازمدت هزینه‌های نگهداری بیشتری را به مالکان تحمیل خواهند کرد. برای کوییک نیز می‌توان رقبایی همچون پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۳۱۵ را نام برد که بازهم نسخه صفرکیلومتر آن‌ها قیمت بسیار بالاتری دارد و می‌بایست مدل‌های کارکرده را انتخاب کرد که هزینه‌های نگهداری و استهلاک بالاتری دارند هرچند از نظر طراحی، کیفیت و برخی موارد دیگر در مرتبه بالاتری نسبت به کوییک قرار می‌گیرند.

بازار فروش کوییک بهتر است ساینا؟

هر دو خودرو بازار فروش مشابهی دارند و خریداران جوان به خاطر شکل بدنه هاچبک کوییک به دنبال این خودرو خواهند بود درحالی‌که بیشتر خانواده‌ها که فضای بار بیشتری می‌خواهند ساینا را انتخاب خواهند کرد. شایان ذکر است این دو خودرو جزو ارزان‌ترین‌های بازار خودروی کشور هستند و طبیعتاً در نسخه‌های کارکرده طرفداران فراوانی دارند.

وزن ساینا و کوییک

دو خودروی موردبحث از آنجایی که بر پایه تیبا و پراید شکل گرفته‌اند بنابراین وزن بالایی ندارند. بر اساس آنچه خود سایپا اعلام کرده است وزن ساینا بسته به مدل انتخابی بین ۱۰۵۰ تا ۱۱۴۰ کیلوگرم است درحالی‌که وزن کوییک نیز به ۱۰۶۵ کیلوگرم می‌رسد.

جمع‌بندی مقایسه ساینا و کوییک

هر دو خودروی یاد شده با توجه به استانداردهای روز دنیا حرفی برای گفتن نخواهند داشت اما مصرف‌کننده داخلی به ناچار می‌بایست بین ساینا و کوییک صفرکیلومتر یا محصولات کارکرده ایران‌خودرو و دیگر برندها یکی را انتخاب کند. اگر اولویت شما خودرویی خانوادگی و صفرکیلومتر با هزینه‌های نگهداری و قیمت قطعات یدکی کمتر باشد ساینا انتخاب بهتری خواهد بود. اگر هم به دنبال طراحی جذاب‌تر و اسپرت تر هستید و البته نمی‌خواهید سراغ نمونه‌های کارکرده خودروهایی همچون ۲۰۶ بروید کوییک خودروی مناسب شماست.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    موتور و گیربکس و داشبورد و همه چیزشون یکی هستش و فقط ساینا صندوق داره و کوییک هاچ بکه

    موافقم 56
    مخالفم 3
    1. Python

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      طراحی عقبشون هم یکم متفاوته
      توی این رده کیاپگاس رو داریم که ماشین به نسبت بهتری از ساینا وکوییک هست ولی ۱۰۰میلیون گرون تره ودر کشور ما موجود نیست
      اما کلا بد نیستن به عنوان یه ماشین جمع وجور شهری

      موافقم 32
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        Python از نظر من کیا پگاس به هیچ وجه با ساینا و کوییک قابل مقایسه نیستش

        موافقم 14
        مخالفم 4
        1. Python

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          کیاپگاس خودش هم چندان ماشینی نیست
          اما از اینا یکم بهتره

          موافقم 8
          مخالفم 1
  2. Daruosh

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    مقایسه دو سوپر کار قرن
    برترین خودرو های تاریخ
    ❤️‍🔥❤️‍🔥🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 26
    مخالفم 5
  3. نویدی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    مقایسه پارس tu5 و 405 tu5 هم خیلی جالب میشه😂
    حدود 100 میلیون تومن اختلاف قیمت بخاطر تفاوت چراغ جلو و عقب.

    موافقم 38
    مخالفم 3
  4. مردیم از خوشی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1449 ديدگاه)

    سایت به شدت اختلال داره بهتره تو یه پست جدا یه توضیحی داده بشه توسط مدیران سایت

    برا من لایک و دیسلایک هم نمایش داده نمیشه
    این اختلال مربوط به حمله سایبری به زومیت هست ؟

    موافقم 25
    مخالفم 6
  5. Wanted

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    ایمنی !!!!!!!!!!!
    خدایی قدیما روغن 16 کیلویی خروس نشان بود

    ایمنیش از این آشغالا بیشتر بود
    خط ترمز از نود متر بیشتره
    تعادل در حد یه معتاد خمار
    جلوبندی چوب کبریت
    راحتی خودرو مثل اینه که هر بیست دقیقه کشتی بگیری
    خسته شی
    و……….

    موافقم 40
    مخالفم 8
  6. Genius

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    همون پراید نیستن انصافا؛ساینا صندوقدار و کوئیک هاچبکه دقیق مثل تیبا و تیبا۲ هیچ اختلاف فنی بزرگی ندارن.مردم انقد پشت سرشون بد میگن چون از انحصار و گرانی خستن وگرنه اقلا بیس بیس و پنج درصد از همه نظر سرتر پرایدن قیمتشون هم همونقدر اختلاف داره ولی مغضوبن چون مردم خسته شدن!

    موافقم 35
    مخالفم 7
  7. سام

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    از لحاظ مصرف سوخت و کم هزینه بودنِ رفت و آمد و یا حتی کار با ماشین مثل اسنپ و تپسی، ساینا S دوگانه‌سوز بصرفه تر از ساینا S بنزینی و خانواده ی کوییک هستش چون هزینه ی CNG نسبت به بنزین خیلی پایین‌تر هستش و موتور M15 هم کیفیت و دوام خوبی ارائه میده و کم هزینه ست و انصافا هم ساینا S در بخش بیرونی و داخلی طراحی بدی نداره و اصولا هم ماشین های سدان هندلینگ بهتری از هاچبک دارند.
    توی بحث اتوماتیک بودن هم کوییک و ساینا S هر دو ارزونترین اتوماتیک های بازارن که باز انتخاب بدی نیستن و تنها انتخاب های موجودن.
    در هر صورت کم هزینه ترین خودروی گاز سوز بازار همین ساینا S دوگانه‌سوز هست (که البته هنوز بازار نیومده و تو خط تولیده) و ارزونترین دنده اتومات هم ساینا و کوییک هستند که انتخاب بهتری از این ها موجود نیست.

    موافقم 36
    مخالفم 3
  8. مهردادکمال

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    هایپر کارهای سایپا

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. Python

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      اینها خودروهای اقتصادین جالبه نمیدونین

      موافقم 9
      مخالفم 6
  9. IMAN

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (171 ديدگاه)

    لطفاً مقاله رو فیلم کنید بزارید یوتیوب مردم دنیا هم بتونم این عظمت را ببینند و را حت تر بینشون تصمیم بگیرن

    موافقم 40
    مخالفم 4
  10. محمد نانکلی

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام تجربه شخصی خودم رو از ساینا مدل 99 که صفر از کمپانی تحویل گرفتم و تا الان 70 هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم براتون میگم . من قبل از ساینا یک دستگاه تیبا 2 مدل 97 داشتم . ماشین بهمن 99 تحویل شد در فعال سازی گارانی در هزار کیلومتر اول بعد از مراجعه به نمایندگی شماره یک خیابان دماوند لنت ها بخاطر صدای سوت وحشتناک تعویض شد و مشخص شد که جفت بلبرینگ های چرخ های عقب خرد شده و برای تامین قطعه 2 رو تو نمایندگی نگهش داشتن . از روز اول صدای وزوز تو مخی داشبورد رو داشت و هنوز هم داره و مشخص نیست از کجاشه که برطرفش بکنم . از همون روز اول دنده 1 و 3 بد جا میرفت که تو ترافیک بشدت آزار دهده بود و از سفتی کلاچ نگم که بیچاره میکرد در کیلومتر 5000 یکباره گریبکس قفل کرد که با هزار بدبختی رسوندمش نمایندگی و مشخص شد ماهکش شکسته و تعویض شد . مشکل سفتی کلاچ با پدال تقویتی نرم کننده برطرف شد و بد جا رفتن دنده ها با تنظیم پیچ رگلاژ کلاچ درست شد . در کیلومتر ده هزار بعداز برگشتن از سرویس دوره ایی چراغ چک روشن شد که مشکل از سنسور اکسیژن بود و شرکت گارانتی هم تامینش نکرد و خودم رفتم خریدم و حین ترمزگرفتن بشدت فرمون میلرزید درصورتی که قبل از رفتن به نمایندگی مشکلی نداشت که 3 ماه توی نوبت بودم که دو تا دیسک چرخ جلو جدید برام نصب کردن. و دیگه به نمایندگی مراجعه نکردم و بصورت عجیبی دیگه مشکل پیدا نکرد تا کیلومتر 45 هزار تا بد استارت خوردن شروع شد و سرگردانی من هم تو این تعمیرگاه ها شروع شد . از مغری پمپ بنزین و شمع و وایر و تعویض باتری و ریمپ و تعویض اتومات استارت همه رو تعویض کردم درست نشد که نهایتا مشخص شد سوزن انژکتور ها هر 4 تا نشتی بنزین به داخل موتور دارن و با تعویضش بهتر شد ولی کاکان بد استارت میخوره و دیگه بیخیالش شدم که دیگه یروز روشن نشد ببینم مرگش چیه . بگفته خود نمایندگی کلا ترمزهای ساینا و کوییک مشکل اساسی دارن برای من که هر 8هزار کیلومتر باید تعویض میشد به این صورت که چرخ جلو سمت راننده لنتش تموم میشد و لنت چرخ سمت شاگرد 80درصد ازش مونده بود که خود نمایندگی گفت همینطوریه و کاریش نمیشه کرد که با مراجعه به یک بوستر ساز و هزینه 3 میلیون 2 تا کالیپر و پیستونها تعویض شد و تازه فهمیدم که ترمز یعنی چی . جالبه کارخونه نمیتونه این کار رو بکنه . در مورد مصرفش بگم که داخل شهر من ساکن کرج هستم و منطقه شلوغی ساکن هستم به 10 لیتر هم میرسه و تو اتوبان بصورت میانگین 7 لیتر میسوزونه .یه ایراد حاد این ماشین فیلتر بنزینش هست که اومدن داخل باک و تو مجموعه پمپ نصب شده که تعویض و تامینش مکافات هست و گران . در مورد سواریش که سواری معمولی داره که بعد از ریمپ خیلی بهتر شد . تعلیق و جلوبندی نرمی داره و تا الان مشکلی نداشته . کولر و بخاریش خوبه خلاصه سرتون رو درد نیارم که حکایک کنکان باقیست

    موافقم 51
  11. سعید

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    تفاوت کوییک s آپشنال و GX فقط در دودی بودن یا نبودن شیشه های عقب هست!!!!! یعنی دودی کردن شیشه ماشین باعث شده تیپ آن تغییر کنه؟!!!!!

    موافقم 11
  12. محسن

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود خدمت دوستان.من کویک ثبت نامی یکساله را اواخر برج۳سال ۱۴۰۲ تحویل گرفتم.۳۷۰کیلومتر باهاش تاالان رفتن.کیفیت متریال داخل کابین بهترشدن.دستگیره های درب بازکن داخل محکمتر شدن.عایق بندی داخل کاپوت و بین بدنه و موتور ماشین انجام دادن.حرارت و صدا کمتر وارد خودرومیشه.دنده گیربکس خوب عمل میکنه و گیر نداشته حتی در دنده عقب جازدن.درکل من دو به شک بودم سوار بشم یا بفروشم.باتوجه به بهبود کیفیت تاالان سوار هستم و قصد نگهداشتن دارم.تجربه خودم را گذاشتم.چون خودروهای ایران خودرو بخصوص تمام خانواده Tu5 داشتم.از نظر اقتصادی درشرایط فعلی بهتر هست کویک صفر سوار بشیم تا کارکردهtu5.اگر انتظارتان رااز شتاب پایین بیارید.باتوجه له اینکه منم به قیمت کارخانه خریدم.برام مقرون به صرفه هست نگهدارم.توصیه میکنم بخرید.اگر درآمد بالای ۲۰تا۳۰تومن درماه دارید .میتونین گزینه های شاهین جدید و ازخانواده ایران خودرو سورن پلاس گزینه خوبی هست.ولی هزینه نگهداری بیشتری دارن.

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. حسن

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام اونا از علکی هستش من کوییک داشتم میرفتم یواش ترمز کردم ماشین چپ کرد کوییک اسباب‌بازی هستش لطفا نخرید

  13. حمید

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یه ساینا دارم که شل ماشین ترک کرده اگر جوش بدم دیگه بزرگتر نمیشه؟ چون تشخیص رنگ گفت به شاسی ربط نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا