براساس جدیدترین مصاحبهی مدیر عامل سایپا، قرار است خودروی جدیدی با نام اطلس، جای تیبا و ساینا را در خط تولید بگیرد. این خبر تا حد زیادی باورپذیر نیست؛ چراکه شرکتهای سایپا و ایران خودرو بهندرت اقدام به حذف محصول از خطوط تولید میکنند و علاقهمند اضافهکردن مدلهای متنوع به سبد خود هستند. نگاهی به تاریخچهی تولید پیکان و پراید، سخنان مدیرعامل سایپا را با تردید مواجه میکند.
به گزارش سایپا نیوز سید جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا، در همایش تجلیل از نمایندگی های برتر سایپا با بیان اینکه به واسطه تحریم های ظالمانه و سختی که به کشورمان تحمیل شد، شرکای خارجی ایران را ترک کردند و تعهدات باقی مانده موجب نارضایتی مردم شد، تصریح کرد:
به زودی خودروهای جدید آریا وشاهین اتوماتیک به تولید انبوه خواهد رسید و همچنین اطلس به عنوان جایگزین تیبا و ساینا، وارد بازار می شود.
سایپا در دهه ۷۰ با محصولاتی که در سبد تولید خود داشت، خودروساز برتری بود، برای رسیدن به دوران اوج، نیازمند آن هستیم که محصولات جدید و به روز تولید کنیم. طی حدود ۲۵ سالی که پراید تولید داشت، به دلیل عدم سرمایه گذاری در محصولات جدیدتر و اقتصادی، برند گروه خودروسازی سایپا لطمه دید و در برهه ای پراید مظهر ناتوانی صنعت خودرو شده بود که ما با یک تصمیم درست به تولید آن پایان دادیم.
گروه خودروسازی سایپا با تولید محصولات به روز، ارائه خدمات نوین و ارتقاء کیفیت، باید به نحوی عمل کند که تفکر گذشته جامعه نسبت به این مجموعه زدوده شود و مردم به این نتیجه برسند که سایپا بسیار پیشرفت کرده و در توسعه صنعت خودرو پیشگام است.
بیش از ۱۵ ماه است که خودروی پراید از گردونه تولید خارج شده ولی کماکان برخی ها می گویند که سایپا، پراید تولید میکند، لذا نیاز است که تمام بخش ها به صورت ویژه کار کنند تا این پیام به جامعه برسد که گروه خودروسازی سایپا از پراید عبور کرده و دوران سایپای نوین آغاز شده است.
سلیمانی درباره خودروی شاهین که از زمستان سال ۹۹ وارد بازار خودرو شده است، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره در طراحی و تولید این خودرو مورد تاکید قرار گرفت، استحکام و ایمنی آن بود، ما باید به گونه ای عمل کنیم که مردم و مشتریان وفادار ما بدانند که محصولات کیفی در این مجموعه تولید می شود.
گروه خودروسازی سایپا در سه سال آینده، ۹ محصول جدید خواهد داشت، این محصولات با تکنولوژی های روز خواهد بود و با افتخار باید بگویم که مانند خودرو شاهین تمام مراحل طراحی، تولید و ساخت قطعات آن در داخل کشور انجام می شوند.
به زودی کراس اوور آریا و هاچ بک اطلس این مجموعه وارد بازار خواهند شد. عرضه و توسعه محصول جدید در شرایط تحریم به خصوص اوایل تحریم بسیار سخت و دشوار بود اما خوشبختانه تولید خودروی شاهین نشان داد که این مجموعه و صنعت قطعه سازی به حدی از بلوغ رسیده که می تواند در مسیر خوداتکایی گام بردارد.
بسیار خوشحال هستیم از اینکه وزارت صمت، صدای تولیدکنندگان را می شنود و برای حل مشکلات حوزه های مختلف در حال برنامهریزی است.
بی نام
۲۷ آبان ۱۴۰۰جک طولانی و بی مزه بود
Reza Waffen SS
۲۷ آبان ۱۴۰۰اسم آریا اومد یاد خودروی تولید ملی دهه پنجاه افتادم
Aboaldazl demon
۲۷ آبان ۱۴۰۰آخ آخ رامبلر یا همون آریا
حیف اسم اون که بزارن رو این گاری
Reza Waffen SS
۲۷ آبان ۱۴۰۰وقتی یاد اون روزا میفتم اشک تو چشمام جمع میشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ آبان ۱۴۰۰خدایی حیف، این زباله کجا اون کجا یه نسخه از اون به اسم Hurst rc رامبلر هست از خفن ترین درگستر های زمان خودش بود،این یکی هنوزم تولید انبوه نشده! مشخص نیست چی به چیه…
AMIN (M.A.S)
۲۷ آبان ۱۴۰۰اریا دهه پنجاه درواقع نسل سوم AMC رامبلر محسوب میشد و نسخه دنده ای و کوپش به نام شاهین فروخته میشد
انجین 3200CC شش سیلندر با حداکثر128HP@4400RPM بدون لرزش داشته(البته با لرزش کم دیگه)
گیربکس سه سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت 10لیتر در هر100کیلومتر که با توجه به هم عصر بودنش با ماسل کارهای گرسنه و قدرتش این مصرف بسیار کم بود و محصولات AMC عمدتا اینجوری بودن
اینجوری که تبلیغ میکردن ستون فرمان تلسکوپی داشته و برای ایمنی داشبورد فومی داشته ترمزهای دوبل هم داشته
برای اعداد پرفورمنسی هم عدد 11ثانیه برای 0-80-0 کیلومتر درساعت ادعا میشده !!(صفر تا هشتاد در 9ثانیه)
میدونم ربطی به مطلب نداره ولی اگر بخوام این برند رو معرفی کنم باید بگم در اون زمان یکی از قدرت های خودروسازی محسوب میشد و برترین مدل هاش امباسادور،ژاولین و AMX بودن
این کمپانی درسال1954 از ادغام شرکت نش کلویناتور و هادسون تشکیل شد (خود نش کلویناتور از ادغام خودروسازی نش و کلویناتور که سازنده وسایل خانگی!! بود تشکیل شده بود)
تا سال1957این دوبرند به اسم خودشون کار میکردن و در اون سال این نام جایگزین دو برند شد
هادسون قبل از این موفق شده بود یاتاقان های موتور های شش سیلندرشو جوری قرار بده که عمده لرزش های موتور گرفته شه و این ویژگی بعد از ادغام حفظ شد مثل همین مدل رامبلر(اریا) و حتی مدلای دو کاربراتوری و دارای ضریب تراکم بالاتر هم ارائه شدن
مدل AMC کنکورد هم تونسته بود عنوان کم مصرف ترین خودرو رو بدست بیاره و بعد از اینکه دیدن این قضیه برای مردم مهم نیست در دهه 60سراغ تولید مدلای قویتر و بزرگتر مثل امباسادور رفت
در دهه70جیپ رو از کایزر خرید و به اوج فروش و تولید رسید چون تجربه ساخت ماشین های کامپکت و کم مصرف رو داشت و گرملین رو معرفی کرد
در دهه 80 این شرکت کاهش فروش شدید برای یکی از کلیدی ترین محصولاتش پیسر رو تجربه کرد و به دلیل مشکلات شدید مالی کم کم محو شدو بعد از سال 1988و مدل ایگل دیگه دیده نشد…
HamiD
۲۷ آبان ۱۴۰۰به به عالی بود…
امیدوارم بیشتر کامنت بزارید تا ما خودرو های آمریکایی رو اینطوری بیشتر بشناسیم!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ آبان ۱۴۰۰مرسی داداش عالی بود 🙏
datsun
۲۷ آبان ۱۴۰۰داداش مطمئنی ده لیتر موتور شش سیلندر کاربرات ها
AMIN (M.A.S)
۲۷ آبان ۱۴۰۰datsun جان
امارای مصرف سوخت توی دنیای واقعی شاید تا حدودی فرق کنه و این رقم ادعاییش برای صد کیلومتر بود(عدد توی کاتالوگ میتونید سرچ کنید کاتالوگاشون احتمالا باید باشن) و تازه توی صد کیلومتر های بعدی ممکنه رقمای بیشتر و بالاتری ثبت کنه
بعدش حداکثر قدرتش 128اسبه و حجمشم 3200CC انچنان حجیم و قدرتمند نیست و عرض هم کردم که از نظر مصرفی ماشین های AMC نسبت به سایر برند های امریکایی در اون زمان ماشین های کم مصرف تری بودن و این برند تجربه بیشتری برای ساخت ماشین های کم مصرف داشت
حمید
۲۷ آبان ۱۴۰۰سلام. تا حالا دیدید که خودرویی بعنوان فیس لیفت خودروهای قدیمی معرفی بشه، اون خودروی قبلی از خط تولید کنار برود. آقای سلیمانی عزیز، مجموعه شما تیبا را اوایل دهه ۹۰ روی خط تولید برد، بعدش ساینا را بعنوان یک فیس لیفت از تیبا را به بازار عرضه کرد، اما همچنان تیبا و ساینا را همزمان تولید میکنه. تیبا ۲ و کوئیک هم وضعیتش همینه. هیچ مصرف کننده ای به شما اعتماد نداره. تو بازار یابی میگن جلب اعتماد بسیار سخته اما از دست دادن آن خیلی ساده است. حتی بهترین محصول را تولید کنید اگر حق انتخاب داشته باشیم به شخصه باز هم بنجل خارجی خواهم خرید چون از مجموعه خودرو سازی ایران به شخصه متنفرم. حسرت یک خودروی سواری حداقلی را به دل میلیون ها ایرانی گذاشتند.
SS
۲۷ آبان ۱۴۰۰راستی چرا آریا و شاهین صادررو به کشورهای همسایه نمیکنن؟ مگه اینا استانداردهای آلایندگی و ایمنی “در حد اروپا” رو ندارن؟
آها یادم نبود تو اون کشورها با 300 میلیون میشه کرولا و کمری دو سال کارکرده خرید و کسی این محصولات در حد اروپا رو نمیخره. فقط پراید 3-4 هزار دلاری مشتری داشت.
میثم
۲۷ آبان ۱۴۰۰پراید 4 هزار دلاری کجا بود
تیبا رو می فروختن 800 دلار
Erfan
۲۷ آبان ۱۴۰۰صرفا جهت اطلاع، پراید در عراق قیمتی حدودا 6500 دلاری داره در حال حاضر 🙄
وگرنه کمتر از این حرفا باشه که اصلا از صادرات سودی نمیبرن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ آبان ۱۴۰۰جناب درحال حاضر دیگه پراید نه وارد عراق میشه نه وارد سوریه که بخواد فروشی داشته باشه! آقایون قبلنا کلی از این ماشینا رو با قیمت اندک به اونا قالب کردن اما دیدن شده ضرر! در نتیجه الان توی ایران کلی میکشن روش تا جبران بشه!
کافر مقدس
۲۷ آبان ۱۴۰۰برای شادی روج و روان ملت پیگیر اخبار داخل نباشید که خیلی موارد ش هم زرد و سفارشی ست
AMG GT R
۲۷ آبان ۱۴۰۰من که متن رو نخوندم
فقط می تونم بگم این ماشین به درد دلالان میخوره که نه کیفیت نه قیمت و نه جون مردم براشون مهم نیست
M.K karimi
۲۷ آبان ۱۴۰۰((بیش از ۱۵ ماه است که خودروی پراید از گردونه تولید خارج شده ولی کماکان برخی ها می گویند که سایپا، پراید تولید میکند، لذا نیاز است که تمام بخش ها به صورت ویژه کار کنند تا این پیام به جامعه برسد که گروه خودروسازی سایپا از پراید عبور کرده و دوران سایپای نوین آغاز شده است.))
یک خط و نیم آخر این خیلی خوب بود 😂🤣😂😂🤦🏻♂️
یعنی اعتماد به نفس اینا رو اگه ینجه داشت سالی دو بار زعفرون میداد😂😂😂😂
Clean Energy
۲۷ آبان ۱۴۰۰تنذ تنذ
چرت و پرتی دیگر آمد✅
فکر کنم اینم شتابش ۲۰ ثانیه باشه😂😂😂😂😂
***
Sina7
۲۷ آبان ۱۴۰۰پراید وانت از نظر اینا پراید نیس؟
انقدر پراید تولید کردید و مردم رو باهاش کشتید خب معلومه وقتی اسم سایپا میاد همه یاد گاری و پراید میفتن
لابد اینم تقصیر مردمه…
Karl Benz
۲۷ آبان ۱۴۰۰شبیه جوک بود 😂😂😂😂
ARMAN
۲۷ آبان ۱۴۰۰زمانی می تونن این چرت و پرتا رو بگن که موتور و پلتفرم مال خودشون باشه و بس
M@M@DRZ
۲۷ آبان ۱۴۰۰مجموعه ای از طنز های خودرو سازی ایران در این مصاحبه:
سایپا خودرو ساز برتر در دهه ۷۰ 😂😂
تصمیم درست 😂😂
محصولات بروز 🤣🤣🤣
دوران اوج🤣🤣🤣🤣
ارائه خدمات نوین 🤣🤣🤣🤣
ارتقا کیفت 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
پیشگام در توسعه صنعت خودرو 🤣🤣🤣🤣
استحکام و ایمنی🤣🤣🤣🤣🤣🤣
مشتریان وفادار🤣🤣
سایپای نوین🤣🤣😂😂
تکنولوژی های روز 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
بلوغ صنعت قطعه سازی 😂😂
وای خودم دیگه دارم می ترکم از خنده 😂😂😂
Karl Benz
۲۷ آبان ۱۴۰۰به قول رشید وای خدا 😂😂😂
M.K karimi
۲۷ آبان ۱۴۰۰خیلی هم عالی 😂😂😂😂😂😂
رامتین
۲۷ آبان ۱۴۰۰بنده تصاویر k125 ایران خودرو را توسط یکی از دوستان که از مدیران ایران خودروست دیدم. طراحی واقعا خوب بوده. بنظرم فعلا بهترین محصول داخلی خواهد بود. گرچه قیمت حدود 500 میلیون هست.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ آبان ۱۴۰۰عکساش تو اینترنت پخش شده همه دیدن! ظاهرش هم خوب باشه کیفیتش اشکتو در میاره…
رامتین
۲۷ آبان ۱۴۰۰اون عکس که تو یکی از جلسات حدود 1 ماه پیش لو رفت نسخه نهایی نیست. جلو پنجره متفاوت با اون عکسه. والا در مورد کیفیت تا حدودی باهات موافقم. خصوصا کیفیت ادوات. در مورد گیربکس اتومات باید بگم کیفیت خوبی داره و کاملا میشه اعتماد کرد. موتور هم فعلا tc7 پلاس هست که بالاخره بعد این همه سال میشه گفت ایرادات ef7 داره کم میشه. گرچه سال بعد موتور 3 سیلندر با همکاری ماهله المان عرضه میشه که اون موتور از نظر کیفی کاملا اوکیه. بنابراین مشکل اساسی، کیفیت سایر قطعات در خودروهای داخلیست. براحتی هر چه تمامتر میتونن محصولی با کیفیت از این نظر بزنند اما چون هزینه داره این کار را نمیکنند. چه بسا مدیر ایران خودرو پسفردا سوار تارا بشه اما اون تارا اصلا شک نکنید بسیار باکیفیته! اما چیزی که دست مردم میاد کاملا متفاوت.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ آبان ۱۴۰۰بله حرفتون رو قبول دارم، به هرحال خودشون آدم رده بالان باید چیز توپ سوارشن!😐، البته اینم اضافه کنم اون موتور ۳سیلندر چندانم با همکاری آلمان نیست رفتن پول دادن یه شرکت اتریشی داده بهشون اینام داخلی سازی کردن،به هرحال، امیدوارم ماشین معقولی باشه،ما که از پیشرفت بدمون نمیاد، ولی خب تارا رو که تست کردن واقعاً فاجعه بود، اگه نقطه مثبتی هم داشته باشه فقط بخاطر سبک پلتفرمشه و البته فنیه متوسط که با همکاری پژو بود،توصیه میکنم برید تست تارا رو از سایت اسب بخار ببینید من یکی دلم درد گرفت اینقدر خندیدم!😂
mojtaba ghasemi
۲۷ آبان ۱۴۰۰نذارید اخبار داخل رو بابا آدم اعصابش خورد میشه وضع صنعت خودرو رو میبینه
mojtaba Ghasemi
۲۷ آبان ۱۴۰۰کاش تمام شرکتهای ایرانی تعطیل میشد.حداقل دیگه حرص نمیخوردیم