چشم اندازسایپا

اطلس سایپا: بررسی کامل، مشخصات، قیمت و نظرات کاربران

آیا خودرو اطلس ارزش خرید دارد؟

اطلس یکی از جدیدترین محصولات سایپا بر پایه پلت‌فرم تیبا محسوب می‌شود که در ادامه به‌طور کامل به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات آن خواهیم پرداخت.
سایپا اطلس

در صنعت خودروسازی کشورمان، یک پلت‌فرم هیچ‌گاه از بین نمی‌رود بلکه از شکلی به شکل دیگر درمی‌آید! مصداق بارز این موضوع، پلت‌فرم پژو ۴۰۵ در ایران‌خودرو و پلت‌فرم تیبا یا به‌نوعی پراید در محصولات سایپا است. دو خودروساز بزرگ کشور بر اساس این دو پلت‌فرم خودروهای متعددی با نام‌های متفاوت و تغییرات جزئی نسبت به یکدیگر ساخته‌اند و قصد ندارد به این زودی‌ها دست از سر این پلت‌فرم‌های قدیمی بردارند. در سمت سایپا، یکی از جدیدترین خودروهایی که بر پایهٔ پلت‌فرم تیبا شکل گرفته، اطلس است که چند ماهی است به بازار عرضه شده و قصد دارد خریداران خودروهایی مثل پژو ۲۰۷ را به سمت خود جذب کند.

همچنین بخوانید:

مقایسه اطلس و کوییک GX؛ ظاهر متفاوت، باطن یکسان

سهند S، بررسی مشخصات و ویژگی‌های تیپ جدید سدان پارس خودرو

سایپا اطلس

معرفی سایپا اطلس

اطلس درواقع فیس‌لیفتی نسبتاً بزرگ روی کوییک محسوب می‌شود یعنی خودرویی که به دلیل بازار انحصاری کشور و قیمت ارزان‌تر از دیگر خودروهای داخلی، با استقبال بالایی مواجه شده و در سال ۱۴۰۲ پرفروش‌ترین خودروی ایران بوده است؛ بنابراین، در اطلس اساساً شاهد همان کوییک با چراغ‌ها، سپرها و داشبورد جدید هستیم. این خودرو همراه با سهند که آن‌هم فیس‌لیفتی روی ساینا محسوب می‌شود، اولین بار در شهریور ۱۴۰۱ در اولین نمایشگاه تحول صنعت خودرو دیده شد. دراین‌بین، اطلس زودتر به بازار آمد و اولین سری آن حدود یک سال و نیم بعد در اواخر اسفند ۱۴۰۲ به خریداران تحویل داده شد.

سایپا اطلس

طراحی بیرونی سایپا اطلس

در اطلس، طراحان سایپا با بازطراحی کامل جلو و عقب کوییک سعی در ایجاد نمایی مدرن‌تر بر پیکرهٔ این خودروی سالخورده داشته‌اند و برای این کار، به خودروهای مختلفی نگاه کرده‌اند! در قسمت جلو، چراغ‌های کشیده و طراحی سپر با الگوی برداری کامل از روی فورد کا پلاس شکل گرفته و جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی با خطوط عمودی کرومی کاملاً نسخهٔ قبل از فیس‌لیفت جک J7 را تداعی می‌کند. در عقب نیز چراغ‌های جدیدی که تا روی درب صندوق کشیده شده‌اند، جانمایی جدید جا پلاک و طراحی جدید سپر همگی کاملاً از روی رنو کپچر الگوبرداری شده‌اند. بااین‌وجود، طراحی کلی اطلس برای خودرویی که پایه و اساس آن به تیبا هاچ‌بک بازمی‌گردد قابل‌قبول بوده و به لطف استفاده از المان‌های روز طراحی، می‌توان آن را زیباتر از کوییک دانست.

سایپا اطلس

بااین‌حال، مشکل اصلی طراحی اطلس، عدم تغییر پروفیل جانبی مثل اکثر فیس‌لیفت‌های ایرانی و برای کاهش هزینه‌ها است. این باعث می‌شود با نگاه به نمای کناری خودرو، همان کوییک و تیبا هاچ‌بک را ببینیم که نه‌تنها برای خودرویی به‌اصطلاح جدید و البته گران‌تر خوشایند نیست بلکه نوعی عدم هماهنگی را با طراحی جدید جلو و عقب ایجاد کرده است. تنها تغییرات قابل‌ذکری که در این قسمت دیده می‌شود، استفاده از رینگ‌های جدید با طراحی متفاوت و آینه‌های جانبی جدید است که البته به‌مراتب زیباتر از آینه‌های قبلی کوییک به نظر می‌رسند. اطلس از لحاظ ابعاد هم با ۴,۰۲۰ میلی‌متر طول، ۱,۶۸۵ میلی‌متر عرض و ۱,۵۴۰ میلی‌متر ارتفاع، تفاوت بزرگی با کوییک ندارد.

سایپا اطلس

داخل و کابین سایپا اطلس

یکی از مشکلات بزرگ کوییک و ساینا طراحی قدیمی داخل با تریم تمام مشکی و پلاستیک‌های خشک و بی‌کیفیت بود و سایپا در اطلس درصدد بهبود این شرایط بوده است. به همین دلیل، برای داخل خودرو داشبورد کاملاً جدیدی طراحی شده که به لطف تریم دورنگ مشکی و کرم، هم زیباتر و هم لوکس‌تر از قبل به نظر می‌رسد. البته در تیپ پایه بنام S که هنوز به بازار عرضه نشده، خبری از این تریم دورنگ نیست و این ویژگی فقط در تیپ‌های G و E ارائه می‌شود. درهرحال، دریچه‌های تهویه کرومی دایره‌ای، رو دری‌های جدید، نمایشگر لمسی ایستاده در بالای داشبورد و صفحه آمپری با طراحی جدید ازجمله ویژگی‌های داخلی اطلس هستند که توانسته‌اند شرایط کابین این خودرو را حداقل از لحاظ طراحی بسیار نسبت به کوییک و ساینا بهبود ببخشند.

سایپا اطلس

بااین‌حال، برخی دکمه‌ها مثل قفل پنجره‌های عقب و شیشه‌بالابرها همچنان متعلق به کوییک هستند که با توجه به تغییر کامل داشبورد، موضوع ناخوشایندی است. پانل کنترل سیستم تهویه و غربیلک فرمان D شکل نیز از کوییک گرفته شده که البته طراحی این غربیلک فرمان هنوز هم قابل‌قبول به نظر می‌رسد درحالی‌که دکمه‌های تنظیم برقی آینه‌های جانبی هم از روی دستگیرهٔ در به روی داشبورد در سمت چپ فرمان انتقال پیدا کرده است. درمجموع، اطلس در داخل نمای بسیار مدرن‌تری پیدا کرده ولی متأسفانه خبری از بهبود کیفیت نیست و هنوز هم همه‌جا پلاستیک خشک و بی‌کیفیت دیده می‌شود. اطلس از لحاظ جاداری داخلی مثل کوییک برای خودرویی در این کلاس شرایط خوبی دارد و حتی حجم صندوق بار آن‌هم با ۶۰ لیتر افزایش نسبت به کوییک به ۲۸۵ لیتر رسیده است.

انواع مدل های اطلس

اطلس در سه تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که یکی اتوماتیک و دو تیپ دیگر دستی هستند. تیپ پایه که S نام دارد، هنوز به بازار عرضه نشده و سطح تجهیزاتی تقریباً مشابه کوییک GX دارد. لیست

امکانات اطلس S

  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • دو ایربگ
  • سیستم تهویه نیمه اتوماتیک
  • نشانگر تعویض دنده
  • سنسور پارک عقب
  • کامپیوتر سفری
  • دی‌لایت
  • چراغ مشایعت
  • غربیلک فرمان D شکل
  • سیستم پایش باد تایرها
  • چراغ‌های اتوماتیک
  • رادیوپخش با بلوتوث
  • پورت USB برای شارژ موبایل

تیپ بعدی، اطلس G نام دارد که نسخهٔ فول با گیربکس دستی محسوب می‌شود. اولین سری اطلس که برای فروش عرضه شد و هم‌اکنون راهی بازار شده، همین تیپ G است.

امکانات اطلس G

  • نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  • میرور لینک
  • دوربین دید عقب
  • کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • روکش چرم صندلی‌ها
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن
  • آنتن کوسه‌ای
  • تریم داخلی دورنگ
  • سانروف
  • شیشه دودی عقب
  • کفی سه‌بعدی
  • رینگ آلومینیومی

امکانات اطلس E

فول‌ترین تیپ اطلس هم نسخهٔ اتوماتیک است که E نام دارد. در این تیپ علاوه بر تمام امکانات دو تیپ قبلی، چند آپشن دیگر هم وجود خواهد داشت که عبارت‌اند از:

  • کروز کنترل
  • استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید
  • سیستم تشخیص نقاط کور
  • دو توییتر
  • سنسور باران
  • فرمان برقی

درمجموع، اطلس در تیپ G امکانات و تجهیزات قابل‌توجهی را برای خودرویی در این کلاس ارائه می‌کند و ارتقاء خوبی نسبت به کوییک داشته است.

پیشرانه و گیربکس سایپا اطلس

اطلس به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ همان پیشرانهٔ چهار سیلندر خانوادهٔ تیبا مجهز شده که سایپا نام M15I را برای آن در نظر گرفته است. این موتور ۱.۵ لیتری هرچند همچنان هشت سوپاپ است اما حالا تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ را تجربه کرده است. این نسخه جدید بهبودهایی را هم در سیستم جرقه‌زنی و پاشش سوخت تجربه کرده تا بتواند با استانداردهای آلایندگی یورو پنج مطابقت پیدا کند. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۳ اسب بخار و ۹ نیوتن متر افزایش را نسبت به نسخهٔ قبلی نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این موتور هم ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. همین پیشرانهٔ ارتقاءیافته در کوییک GX هم ارائه می‌شود و بنابراین اطلس در پیشرانه تفاوتی با کوییک GX ندارد. انتقال قدرت در تیپ‌های S و G توسط همان گیربکس‌های پنج سرعته دستی و در تیپ E از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک CVT صورت می‌گیرد که قبلاً در کوییک دیده‌ایم و ترمزهای عقب همچنان در همه تیپ‌ها کاسه‌ای هستند.

سایپا اطلس

قیمت اطلس در کارخانه و بازار، ارزش خرید و جمع‌بندی

مدلتوضیحاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
سهند Sدستی---۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰

تاریخ به روز رسانی: ۲۶ آذر ۱۴۰۳

در حال حاضر، قیمت کارخانه‌ای اطلس ۴۱۲ میلیون تومان است که این رقم در بازار حدود صد میلیون تومان بیشتر است. برای مقایسه، کوییک GX با قیمت کارخانه‌ای ۳۶۸ میلیون تومان عرضه می‌شود و در بازار با قیمت ۴۱۰ میلیون تومان، دقیقاً صد میلیون از اطلس ارزان‌تر است درحالی‌که دو خودرو از لحاظ پیشرانه، گیربکس، پلت‌فرم، کیفیت سواری و فضای کابین یکسان هستند. بااین‌حال، طراحی جدیدتر، امکانات بیشتر و کابین بهتر باعث می‌شود برخی حاضر به پرداخت این صد میلیون تومان اضافه شوند و سراغ اطلس بروند. همچنین از آنجایی که کوییک تولید بالایی دارد و فراوان در خیابان‌ها دیده می‌شود، کاملاً تکراری شده درحالی‌که اطلس حداقل تا مدتی تازگی خواهد داشت. بااین‌وجود، اگر سراغ کوییک GX بروید هم چیز زیادی را از دست نخواهید داد و در عوض صد میلیون تومان پس‌انداز خواهید کرد.

برای اطلاع از آخرین قیمت روز خودرو در کارخانه و بازار ایران به این صفحه از پدال مراجعه کنید.

سایپا اطلس

مزایا

  • امکانات بیشتر
  • طراحی مدرن‌تر
  • کابین زیباتر و بروزتر

معایب

  • کیفیت پایین
  • اختلاف قیمت زیاد با کوییک
  • پیشرانه قدیمی ۸ سوپاپ

جدول مشخصات اطلس سایپا

مشخصات جزئیات
نوع خودرو فیس‌لیفت سایپا کوییک – اطلس
ابعاد طول: ۴,۰۲۰ میلی‌متر، عرض: ۱,۶۸۵ میلی‌متر، ارتفاع: ۱,۵۴۰ میلی‌متر
پیشرانه موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری (M15I)، هشت سوپاپ با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ
قدرت موتور ۹۰ اسب بخار
گشتاور موتور ۱۳۷ نیوتن‌متر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
گیربکس تیپ S و G:  پنج سرعته دستی، تیپ E: شش سرعته اتوماتیک CVT
حجم صندوق بار ۲۸۵ لیتر (۶۰ لیتر افزایش نسبت به کوییک)
ترمزها جلو: دیسکی، عقب: کاسه‌ای

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی داخلی واقعاً بهبود خوبی داشته. اما چرا همچنان از پلتفرم تیبا استفاده کردن؟ این باعث می‌شه در بازار جایگاهی نداشته باش

  2. بختیاری

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر شما ارزش خرید اطلس در برابر 207 چطوره؟ از لحاظ فنی و قیمت؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. یارا

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ماشینمو تحویل گرفتم ولی چرا کیفیت رنگش خیلی ضعیفه. کلا ماشین های سایپا کیفیت رنگ مناسبی ندارند نمیدونم چرا

  4. شاهینم

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از مشکلات این خودرو، عدم بهبود پلتفرم جانبیه. چرا هنوز تغییر محسوسی در طراحی ساختاری نمی‌بینیم؟

  5. safar

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بین خرید اطلس و پژو 206 مردد بودم، ولی در نهایت به خاطر فضای پای بیشتر، اطلس رو انتخاب کردم. البته کیفیت پلاستیک‌های داخل کابین خیلی معمولیه و انتظار بیشتری داشتم. همه خودروهای داخلی همینن البته

  6. مبینا

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا سایپا باید خودرویی با طراحی تکراری ارائه بده؟ واقعاً اطلس چیزی به جز نسخه جدید کوییک نیست. امیدوارم حداقل در نسخه‌های بعدی یک تغییر اساسی در طراحی بدهه. از بغل لامصب خود کوییکه

  7. دانیال

    ۳۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سایپا اطلس تیپ خریدم و از طراحی داخلیش راضی‌ام. داشبورد با تم دو رنگ و نمایشگر 7 اینچی خیلی کاربردیه. فرمان برش‌خورده و صندلی‌ها هم راحتی خوبی دارن. مصرف سوختش هم برای استفاده روزمره مناسبه، ولی شتابش کمی ضعیفه. کیفیت داشبوردم مث بقیه ماشینای داخلی.من فرقی نمیبینمک

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. korosh

    ۳۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خود ماشین تو رنج قیمتیش بد نیس.، ولی خدمات پس از فروش سایپا اصن تعریفی نیست و ایرانخودرو تو این مورد بهتره. نمیدونم قطعات اطلس زود پیدا می‌شه یا نه.

  9. ماشین باز

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کوییک ساده بگیرید و با کمترین هزینه آپشنالش کنید و لذتش را ببرید . پشت اطلس که بشینید هیچ چیز تازه ایی را تجربه نخواهید کرد ! مهمترین تغییرات برای داشتن حس خودروی جدید اول موتور جدیده دوم اتاق یا همون پلتفرم جدید که متاسفانه در اطلس هیچ تغییری پیدا نکرده حتی گیربکس هم همون کوییکه . حتی دوستانی که شاهین دارن با وجود اینکه با یه پلتفرم جدید و متفاوت مواجهند ولی بازم میگن وقتی استارت میزنیم و صدای موتور در میاد حس ساینا و کوییک بهمون دست میده دیگه اطلس که خود خود کوییکه …

  10. اطلس طلایی

    ۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف پول بدی از مجموعه تیبا کوییک زدن به هم شده این یک لگد بزنی تو داشبوردش شکسته چراغ عقبش از رنو چراغ جلو فیس لیفت کوییک گاز بدی صدای کولر آبی میده دست بزنی کنار صندلی قشنگ پلاستیک خشک کنده میشه مانیتور گذاشتن فقط تلویزیون ببینی یکی تارا بدرد نخوره یکی اطلس تو خودرو ایرانی

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. سعید

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید قبول کنیم که بدلیل بازار انحصاری و حمایت صد در صد دولت و گمرک ( خودروهای خارجی چند میلیاردی ) مردم چاره ایی ندارند که خودروهای تولید داخل را بخرند ولی بازم با کمی فکر میشه ضرر را کم کرد ! من خودم قصد خرید از سایپا را داشتم چون بودجه ام به ایرانخودرو نمیرسه . میخواستم اطلس بگیرم اولش رفتم توی یه نمایشگاه ماشین از قضا یه اطلس و یه کوییک آر کنار هم بودن هر چی من دور این ماشین چرخیدم و بررسی کردم نتونستم به خودم بقبولونم که این یه ماشین متفاوته ! حتی اون بنده خدا بنگاهییه با اون زبون چرب و نرمش هم کم آورد . بنده خدا هی میگفت چراغاش را نگاه کن و داشبرد را نگاه کن … منم خنده ام گرفته. آخه خدا وکیلی کدام آدم عاقلی میره پانصد و خورده ایی بده اطلس ! همینطور که اول هم خودم گفتم حق انتخاب نداریم درست ولی باید پولی که میدیم یه منطقی داشته باشه اتاق که همونه موتور که همونه گیربکس که همونه فرمون که همونه و … آخه صد و خورده ایی پول بیشتر بابت چراغ و سپر و داشبرد ! بله موتورش VVT داره یه هدرز هم روش گذاشتن ولی آیا با این کار این موتور میشه ۱۶ سوپاپ ؟ آیا قدرتش از ۸۷ اسب بخار میشه صد و خورده ایی اسب بخار ؟ آیا موتورش مجهز به توربو شده و یا هیبریدی شده ؟ گیربکسش چی اتوماته ؟ حالا از اینا بگذریم آپشنهاش چی ورود به خودرو بدون کلید داره ؟ استارت دکمه ایی داره ؟ ترمز عقبش دیسکیه ؟ بدنه ش چی هنگام خدایی نکرده تصادف مثل کوییک مچاله نمیشه ؟ هموطنان عزیز لطفا قدر پولی را که ذره ذره ریال ریال با زحمت و کار شبانه روزی با این تورم و شرایط سخت در میارید بدونید ! ما مردم بیش از ۹۰٪ شرایطمون مثل همه و حال همو درک میکنیم اون کمتر از ده درصد قشر مرفه که میره چند ده میلیارد میده یا تویوتا میخره یا پورشه یا بنز فرقی هم براش نداره ! من نه دلالم نه کوییک دارم که بخوام تو سر اطلس بزنم یه جوون فروشنده هستم که بعد از کلی زحمت و کار ۱۲ ساعته سی روزه در ماه یه پولی جمع کردم برای خرید ماشین . قدر پولتون را بدونید و فکر شده و حساب شده خرج کنید . گول ظاهر را نخورید بخدا اطلس همون کوییکه .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. احسان

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هم اکنون قیمت کوییک دنده ایی ساده تیپ DA که فقط دیلایت و اتولایت داره در سایتهای معتبر قیمت بازار آزاد ۴۳۰ میلیون تومان و قیمت کوییک GXL با ترمز ESC و استاندارد ۸۵ گانه و موتور بقول سایپا ارتقایافته ۴۵۰ میلیون تومان زده یعنی فقط ۲۰ میلیون تومان گرانتر ! حالا قیمت اطلس را ۶۰۵ میلیون تومان زده یعنی ۱۵۵ میلیون تومان گرانتر از کوییک GXL که این مبلغ گزاف بابت چیه ؟ تفاوت اطلس با کوییک GXL فقط چراغ و سپر و داشبرد و سانروف و مانیتور و البته یه سری دنده هست مگر نه هر دو استاندارد ۸۵ گانه دارن – موتور ارتقایافته دارن – ترمز ESC که همون کنترل پایداری و کنترل حرکت در شیب را دارن همین . اگر ظاهر برای کسی خیلی مهم نباشه و آپشن مهم باشه کوییک GXL فقط سانروف و مانیتور کم داره . اگه ما بخواییم طبق فرمول خود سایپا هم حساب کنیم باید تفاوت اطلس و کوییک GXL فقط ۲۰ میلیون تومان باشه نه ۱۵۵ میلیون ! تفاوت کوییک ساده با کوییک GXL که خیلی بیشتره کوییک ساده استاندارد ۸۵ گانه نداره – ترمز ESC نداره – موتور ارتقایافته نداره – صفحه کیلومترش تیباییه – فرمان دیکات نداره – سیستم برق مالتی پلکس نداره و سیستم برقش ساده هست مثل تیبا – حتی سپرشون هم با هم متفاوته کوییک GXL طرح بقول سایپا یوز هست ولی تفاوت قیمتشون فقط ۲۰ میلیونه ! هموطنان عزیز نمیدونم انتخاب با خودتون ولی بنظر من اصلا منطقی نیست .

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. ایمان

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام . به نظر من همون تیبا ۲ خیلی خیلی بهتر بود به این دلایل : ۱- دریچه گاز سیمی بود ۲- وزنش کمتر بود و با توان موتور هماهنگتر بود ۳ – طراحیش چون فرم ماشین تخم مرغی شکل هست چراغهای جلو و عقبش چون کوچک بود و فرم گردی داشت بیشتر همخوانی داشت همینطور آیینه بغلاش . ولی خب چون تیبا دیگه تولید نمیشه صرف به اینه که همون کوییک را انتخاب کنیم . اطلس به نظر من طراحی بدتری نسبت به کوییک داره چراغها و جلو پنجره بسیار بزرگ هستند که این مدل طراحی بدرد یه پلتفرم هاچبک شهری نمیخوره چراغهای عقبش هم خیلی بزرگه وقتی ماشین را نگاه میکنید فقط چراغ میبینید ! انگار به یه کودک لباس بزرگسال را پوشوندی ! وزن ماشین که از کوییک هم سنگینتر شده سایپا فکر میکنه هر چی ماشین را سنگینتر کنه ایمنیش بالاتر میره خب بابا این موتور ۸ سوپاپ ذات پرایدی با تکنولوژی قدیمی باید بتونه این هیکل را بکشه ! اصلا نمی ارزه . کوییک ساده بگیریم با حداقل هزینه آپشنالش کنیم . اطلس همون کوییکه با این تفاوت خدایی نکرده هنگام تصادف باید هزینه ی خیلی بیشتر بابت قطعاتش مثل چراغ و سپر و آیینه بغل و … داد .قیمتش که بقول دوستمون اصلا منطقی نیست ششصد و خورده ایی خب آدم میره یه دست دوم تر و تمیز ایرانخودرو میگیره هم موتورش قویتره هم شاسی که سه نفر عقب بشینن کف ماشین نیاد پایین ! و هم جادارتره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا