چشم اندازسایپا

اطلس سایپا: بررسی کامل، مشخصات، قیمت و نظرات کاربران

آیا خودرو اطلس ارزش خرید دارد؟

اطلس یکی از جدیدترین محصولات سایپا بر پایه پلت‌فرم تیبا محسوب می‌شود که در ادامه به‌طور کامل به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات آن خواهیم پرداخت.
سایپا اطلس

در صنعت خودروسازی کشورمان، یک پلت‌فرم هیچ‌گاه از بین نمی‌رود بلکه از شکلی به شکل دیگر درمی‌آید! مصداق بارز این موضوع، پلت‌فرم پژو ۴۰۵ در ایران‌خودرو و پلت‌فرم تیبا یا به‌نوعی پراید در محصولات سایپا است. دو خودروساز بزرگ کشور بر اساس این دو پلت‌فرم خودروهای متعددی با نام‌های متفاوت و تغییرات جزئی نسبت به یکدیگر ساخته‌اند و قصد ندارد به این زودی‌ها دست از سر این پلت‌فرم‌های قدیمی بردارند. در سمت سایپا، یکی از جدیدترین خودروهایی که بر پایهٔ پلت‌فرم تیبا شکل گرفته، اطلس است که چند ماهی است به بازار عرضه شده و قصد دارد خریداران خودروهایی مثل پژو ۲۰۷ را به سمت خود جذب کند.

همچنین بخوانید:

مقایسه اطلس و کوییک GX؛ ظاهر متفاوت، باطن یکسان

سهند S، بررسی مشخصات و ویژگی‌های تیپ جدید سدان پارس خودرو

سایپا اطلس

معرفی سایپا اطلس

اطلس درواقع فیس‌لیفتی نسبتاً بزرگ روی کوییک محسوب می‌شود یعنی خودرویی که به دلیل بازار انحصاری کشور و قیمت ارزان‌تر از دیگر خودروهای داخلی، با استقبال بالایی مواجه شده و در سال ۱۴۰۲ پرفروش‌ترین خودروی ایران بوده است؛ بنابراین، در اطلس اساساً شاهد همان کوییک با چراغ‌ها، سپرها و داشبورد جدید هستیم. این خودرو همراه با سهند که آن‌هم فیس‌لیفتی روی ساینا محسوب می‌شود، اولین بار در شهریور ۱۴۰۱ در اولین نمایشگاه تحول صنعت خودرو دیده شد. دراین‌بین، اطلس زودتر به بازار آمد و اولین سری آن حدود یک سال و نیم بعد در اواخر اسفند ۱۴۰۲ به خریداران تحویل داده شد.

سایپا اطلس

طراحی بیرونی سایپا اطلس

در اطلس، طراحان سایپا با بازطراحی کامل جلو و عقب کوییک سعی در ایجاد نمایی مدرن‌تر بر پیکرهٔ این خودروی سالخورده داشته‌اند و برای این کار، به خودروهای مختلفی نگاه کرده‌اند! در قسمت جلو، چراغ‌های کشیده و طراحی سپر با الگوی برداری کامل از روی فورد کا پلاس شکل گرفته و جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی با خطوط عمودی کرومی کاملاً نسخهٔ قبل از فیس‌لیفت جک J7 را تداعی می‌کند. در عقب نیز چراغ‌های جدیدی که تا روی درب صندوق کشیده شده‌اند، جانمایی جدید جا پلاک و طراحی جدید سپر همگی کاملاً از روی رنو کپچر الگوبرداری شده‌اند. بااین‌وجود، طراحی کلی اطلس برای خودرویی که پایه و اساس آن به تیبا هاچ‌بک بازمی‌گردد قابل‌قبول بوده و به لطف استفاده از المان‌های روز طراحی، می‌توان آن را زیباتر از کوییک دانست.

سایپا اطلس

بااین‌حال، مشکل اصلی طراحی اطلس، عدم تغییر پروفیل جانبی مثل اکثر فیس‌لیفت‌های ایرانی و برای کاهش هزینه‌ها است. این باعث می‌شود با نگاه به نمای کناری خودرو، همان کوییک و تیبا هاچ‌بک را ببینیم که نه‌تنها برای خودرویی به‌اصطلاح جدید و البته گران‌تر خوشایند نیست بلکه نوعی عدم هماهنگی را با طراحی جدید جلو و عقب ایجاد کرده است. تنها تغییرات قابل‌ذکری که در این قسمت دیده می‌شود، استفاده از رینگ‌های جدید با طراحی متفاوت و آینه‌های جانبی جدید است که البته به‌مراتب زیباتر از آینه‌های قبلی کوییک به نظر می‌رسند. اطلس از لحاظ ابعاد هم با ۴,۰۲۰ میلی‌متر طول، ۱,۶۸۵ میلی‌متر عرض و ۱,۵۴۰ میلی‌متر ارتفاع، تفاوت بزرگی با کوییک ندارد.

سایپا اطلس

داخل و کابین سایپا اطلس

یکی از مشکلات بزرگ کوییک و ساینا طراحی قدیمی داخل با تریم تمام مشکی و پلاستیک‌های خشک و بی‌کیفیت بود و سایپا در اطلس درصدد بهبود این شرایط بوده است. به همین دلیل، برای داخل خودرو داشبورد کاملاً جدیدی طراحی شده که به لطف تریم دورنگ مشکی و کرم، هم زیباتر و هم لوکس‌تر از قبل به نظر می‌رسد. البته در تیپ پایه بنام S که هنوز به بازار عرضه نشده، خبری از این تریم دورنگ نیست و این ویژگی فقط در تیپ‌های G و E ارائه می‌شود. درهرحال، دریچه‌های تهویه کرومی دایره‌ای، رو دری‌های جدید، نمایشگر لمسی ایستاده در بالای داشبورد و صفحه آمپری با طراحی جدید ازجمله ویژگی‌های داخلی اطلس هستند که توانسته‌اند شرایط کابین این خودرو را حداقل از لحاظ طراحی بسیار نسبت به کوییک و ساینا بهبود ببخشند.

سایپا اطلس

بااین‌حال، برخی دکمه‌ها مثل قفل پنجره‌های عقب و شیشه‌بالابرها همچنان متعلق به کوییک هستند که با توجه به تغییر کامل داشبورد، موضوع ناخوشایندی است. پانل کنترل سیستم تهویه و غربیلک فرمان D شکل نیز از کوییک گرفته شده که البته طراحی این غربیلک فرمان هنوز هم قابل‌قبول به نظر می‌رسد درحالی‌که دکمه‌های تنظیم برقی آینه‌های جانبی هم از روی دستگیرهٔ در به روی داشبورد در سمت چپ فرمان انتقال پیدا کرده است. درمجموع، اطلس در داخل نمای بسیار مدرن‌تری پیدا کرده ولی متأسفانه خبری از بهبود کیفیت نیست و هنوز هم همه‌جا پلاستیک خشک و بی‌کیفیت دیده می‌شود. اطلس از لحاظ جاداری داخلی مثل کوییک برای خودرویی در این کلاس شرایط خوبی دارد و حتی حجم صندوق بار آن‌هم با ۶۰ لیتر افزایش نسبت به کوییک به ۲۸۵ لیتر رسیده است.

انواع مدل های اطلس

اطلس در سه تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که یکی اتوماتیک و دو تیپ دیگر دستی هستند. تیپ پایه که S نام دارد، هنوز به بازار عرضه نشده و سطح تجهیزاتی تقریباً مشابه کوییک GX دارد. لیست

امکانات اطلس S

  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • دو ایربگ
  • سیستم تهویه نیمه اتوماتیک
  • نشانگر تعویض دنده
  • سنسور پارک عقب
  • کامپیوتر سفری
  • دی‌لایت
  • چراغ مشایعت
  • غربیلک فرمان D شکل
  • سیستم پایش باد تایرها
  • چراغ‌های اتوماتیک
  • رادیوپخش با بلوتوث
  • پورت USB برای شارژ موبایل

تیپ بعدی، اطلس G نام دارد که نسخهٔ فول با گیربکس دستی محسوب می‌شود. اولین سری اطلس که برای فروش عرضه شد و هم‌اکنون راهی بازار شده، همین تیپ G است.

امکانات اطلس G

  • نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  • میرور لینک
  • دوربین دید عقب
  • کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • روکش چرم صندلی‌ها
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن
  • آنتن کوسه‌ای
  • تریم داخلی دورنگ
  • سانروف
  • شیشه دودی عقب
  • کفی سه‌بعدی
  • رینگ آلومینیومی

امکانات اطلس E

فول‌ترین تیپ اطلس هم نسخهٔ اتوماتیک است که E نام دارد. در این تیپ علاوه بر تمام امکانات دو تیپ قبلی، چند آپشن دیگر هم وجود خواهد داشت که عبارت‌اند از:

  • کروز کنترل
  • استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید
  • سیستم تشخیص نقاط کور
  • دو توییتر
  • سنسور باران
  • فرمان برقی

درمجموع، اطلس در تیپ G امکانات و تجهیزات قابل‌توجهی را برای خودرویی در این کلاس ارائه می‌کند و ارتقاء خوبی نسبت به کوییک داشته است.

پیشرانه و گیربکس سایپا اطلس

اطلس به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ همان پیشرانهٔ چهار سیلندر خانوادهٔ تیبا مجهز شده که سایپا نام M15I را برای آن در نظر گرفته است. این موتور ۱.۵ لیتری هرچند همچنان هشت سوپاپ است اما حالا تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ را تجربه کرده است. این نسخه جدید بهبودهایی را هم در سیستم جرقه‌زنی و پاشش سوخت تجربه کرده تا بتواند با استانداردهای آلایندگی یورو پنج مطابقت پیدا کند. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۳ اسب بخار و ۹ نیوتن متر افزایش را نسبت به نسخهٔ قبلی نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این موتور هم ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. همین پیشرانهٔ ارتقاءیافته در کوییک GX هم ارائه می‌شود و بنابراین اطلس در پیشرانه تفاوتی با کوییک GX ندارد. انتقال قدرت در تیپ‌های S و G توسط همان گیربکس‌های پنج سرعته دستی و در تیپ E از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک CVT صورت می‌گیرد که قبلاً در کوییک دیده‌ایم و ترمزهای عقب همچنان در همه تیپ‌ها کاسه‌ای هستند.

سایپا اطلس

قیمت اطلس در کارخانه و بازار، ارزش خرید و جمع‌بندی

مدلتوضیحاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
سهند Sدستی۴۵۹,۴۱۵,۰۰۰۵۰۳,۰۰۰,۰۰۰

تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳

در حال حاضر، قیمت کارخانه‌ای اطلس ۴۱۲ میلیون تومان است که این رقم در بازار حدود صد میلیون تومان بیشتر است. برای مقایسه، کوییک GX با قیمت کارخانه‌ای ۳۶۸ میلیون تومان عرضه می‌شود و در بازار با قیمت ۴۱۰ میلیون تومان، دقیقاً صد میلیون از اطلس ارزان‌تر است درحالی‌که دو خودرو از لحاظ پیشرانه، گیربکس، پلت‌فرم، کیفیت سواری و فضای کابین یکسان هستند. بااین‌حال، طراحی جدیدتر، امکانات بیشتر و کابین بهتر باعث می‌شود برخی حاضر به پرداخت این صد میلیون تومان اضافه شوند و سراغ اطلس بروند. همچنین از آنجایی که کوییک تولید بالایی دارد و فراوان در خیابان‌ها دیده می‌شود، کاملاً تکراری شده درحالی‌که اطلس حداقل تا مدتی تازگی خواهد داشت. بااین‌وجود، اگر سراغ کوییک GX بروید هم چیز زیادی را از دست نخواهید داد و در عوض صد میلیون تومان پس‌انداز خواهید کرد.

برای اطلاع از آخرین قیمت روز خودرو در کارخانه و بازار ایران به این صفحه از پدال مراجعه کنید.

سایپا اطلس

مزایا

  • امکانات بیشتر
  • طراحی مدرن‌تر
  • کابین زیباتر و بروزتر

معایب

  • کیفیت پایین
  • اختلاف قیمت زیاد با کوییک
  • پیشرانه قدیمی ۸ سوپاپ

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۴۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. car lover

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1415 ديدگاه)

    خر همان خر است، اگرچه پالانش عوض شود

    موافقم 239
    مخالفم 16
    1. D.A.N.I.Y.A.L

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      من موندم چجوری مسئولین میان میگن ما امنیت داریم با وجود این ماشینا😅💔

      موافقم 157
      مخالفم 14
    2. amirkhanzadeh

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1034 ديدگاه)

      کدام آدم….. در ایران این قضیه که با عوض کردن چراغ جلو و عقب خودرو
      ماشین میشه ماشین دیگه
      و شرکت می تونه 200 میلیون بکشه رو خودرو رو باب کرد
      خدا لعنتش کنه

      موافقم 200
      مخالفم 9
      1. عباسعلی شاهبازی

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تقصیر خود مردمه،
        که هرماشینی با هرظاهری و با هرقیمتی رو میخرن!!!!!!!!

        بهترین کار نخریدن ماشین صفره
        تمام

        موافقم 52
        مخالفم 4
    3. Puriya

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (567 ديدگاه)

      تیبا صندوق دار =ساینا=سهند

      تیبا هاچبک =کوییک =اطلس

      چقد سایپا این پلتفرمو می دوشه دیگه چکار باید باهاش میکرد که نکرد واقعا سایپا یه ….

      موافقم 175
      مخالفم 10
      1. SMS

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        همش که همون پرایده
        باز خوبه ایران خودرو ۲ تا موتور آشغال داره سایپا کلا یکیه

        موافقم 136
        مخالفم 13
      2. حجازی

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        پراید صندوقدار =تیبا=ساینا=سهند
        پراید هاچبک=تیبا2=کوئیک=اطلس

        موافقم 80
        مخالفم 12
    4. فورد

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (892 ديدگاه)

      همون تیبا هه دیگه چون اونو نمیتونن گرون بفروشن اسمشو عوض میکنن

      موافقم 96
      مخالفم 7
  2. nima.jdm

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (305 ديدگاه)

    این چه سمی بود دیگه

    موافقم 84
    مخالفم 7
  3. Amir Enzo

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    این طراحی بدنه و فرم این باید سال 92 تولید میشد نه الان

    موافقم 95
    مخالفم 3
  4. 🇰🇷

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (276 ديدگاه)

    همون کوییک GX بهتره . صد میلیون پول بی زبون برای پلاستیک رنگ شده ارزش نداره . اصل کاری یعنی همون موتور منسوخ شده‌ی ۸ سوپاپ و گیربکس ضعیف که در بعضی مدل ها با لگد جا میره که هیچ کدوم هم تغییری نکردند. قیمت ها صدمیلیونی بالامیره اما کیفیت فنی و رفاهی ، در حد یکی دو قرون

    موافقم 102
    مخالفم 7
  5. Mr wrong

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    همه مون خریدیم و میخریم و پشت بهونه هایی مثل :چاره نیست ،مجبوریم ،وسیله میخوایم و…
    توجیه میکنیم. دیگ با دیس دادن به این ماشینا تو مجازی ادای منتقد در نیاریم
    نصف اینایی که الان میان زیر این پست انواع جملات کوبنده بیان میکنن یا خریدنش یا قصدشو دارن
    اینهمه ماشین داخلی تو خیابون که مال دایی من نیست مال ماهاس

    موافقم 208
    مخالفم 21
    1. Puriya

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (567 ديدگاه)

      حرف حق جواب نداره
      بنظر من مردم باید یه تظاهراتی علیه این تولیدات اشغالیه بی کیفیت و قیمت گزافشون انجام میدادن
      و یه حرکت مردمی راه می نداختن و متحد میشدن که هیچ کس ماشینای سایپا ایران خودرو رو نخره که یا ورشکست شن یا قیمتا بشکنه یه فکریم به حال کیفیت مونتاژشون بکنن ولی هییچ
      مردم ایران کلا تو صف هستن و اینو رو حساب باهوشی خودشون میزارن در صورتی که از همونجا ضربه می خورن

      موافقم 105
      مخالفم 12
      1. Mr wrong

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (335 ديدگاه)

        به قول یه بزرگی اینجا ایرانه و مردمش فقط تو ترافیک پشت همن

        موافقم 98
        مخالفم 6
      2. احسان نوروزی

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        داداش سر مرغ گفتن نخرید نخریدیم مرغایی. که رو دستشون باد کرد رو صادرات کردن
        ماشین هم رو دستون باد بکنه فقط قیمتا عوض میشه وگرنه اینا که پشیمون نمیشن
        همین ماشینارو میفرست آفریقا و عراق و کشورای دیگه (واقعا یادم نیست)

        موافقم 26
        مخالفم 15
    2. Unknown

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداچ ما نفهمیم
      شما برو با ۴۰۰ تومن بنز و لکسوسای ۲۰۲۴ که تو بازار ریخته رو بخر, ۲ تا بخر

      موافقم 43
      مخالفم 12
  6. headsupdisplay

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مدیر عزیز سایت میشه لطفن اون افگت رنگیه مزاحم و زشت عکسای هدرِ هوم پیج سایت رو بردارین تا ما بهتر ببینیم چی اون بالاست؟
    جز مزاحم دید شدن و تار کردن عکسا هیچ کاربرد دیگه ای نداره واقعن.

    موافقم 37
    مخالفم 2
  7. Kiarash

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (484 ديدگاه)

    سایپا مطمئن 😅

    موافقم 32
    مخالفم 8
  8. hosen

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (652 ديدگاه)

    سایپا هم خودشو مسخره کرده ها همون کوییک دیگه

    موافقم 33
    مخالفم 4
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1544 ديدگاه)
    1. الف.ی

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      نکته خوبی بود👌

  10. boost10

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    هعی جلو فورد کا پلاس عقب رنو کپچر بغلش هم که کوییکه

    پلتفرم هم که تغییر نکرده

    موافقم 25
    مخالفم 3
  11. محمد بحرانی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنجل متعلق به ۴۰ سال پیش

    موافقم 23
    مخالفم 10
  12. nima.jdm

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (305 ديدگاه)

    کابینش اینقدر زشته که چشم ادم درد میگیره

    موافقم 31
    مخالفم 8
  13. کیان

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اتفاقا من دارم و سوار میشم عالی نیست ولی خوبه خیلی بهتر از ماشینهای دیگه سایپاست موتوری از کوئیک ۱۰٪ بهتره آپشن هاش در حد شاهینه کیفیتش با شاهین سایپا برابری میکنه ولی با بدنه کوییک
    اینو با شجاعت تمام میگم
    ولی با این پول میتونستیم تو اروپا بهتر از اینها رو سوار بشیم ولی نشدنیه

    موافقم 43
    مخالفم 6
  14. نویدی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    اطلس با توجه به امکانات و آپشن ها و سال تولیدش باید فقط با گیربکس اتومات تولید میشد.

    موافقم 16
    مخالفم 14
  15. قدرت طهماسبی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    با استاندارد های جهانی خیلی فاصله داریم ، چند سالی است که صنعت خودرو ایران را به چالش کشیدن پس حالا حالا ها کار داریم و باید از صنعت خودروسازی قدیمی ، تکراری و مونتاژ فاصله بگیریم و به استاندارد های جهانی نزدیک تر شویم.

    موافقم 8
    مخالفم 10
  16. قدرت طهماسبی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اینجا ایران است و باید با شرایط موجود ساخت و سوخت ، مدیران منفعل و بی تفاوت ، مردم خسته و کوفته و روال کار حرکت لاک پشتی

    موافقم 17
    مخالفم 3
  17. Saji

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    در مضخرف بودن ماشین زیر ۷هزار دلار ک شکی نیست ولی اینکه چه تو سایت پدال چه اینستا چه گروهای تلگرامی از همه ماشینای داخلی و مونتاژی بد میگن ولی تو دنیای واقعی بری از تک تک سواران و صاحبان حقیقی نظر بپرسی ک خودم خیلی مخصوصا برا چینیا این کارو کردم همه راضین و فکر اینن که از همون کمپانی یه مدل بهترشو بگیرن
    …..عقده و نظر شخصی تو مجازی ربطی به ۹۰ درصد واقعیت نداره و فقط طوطی وار دارن تکرار میکنن…..

    موافقم 22
    مخالفم 4
  18. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا آپشن زیادی برای خودرویی خواهیم چه کاربجای این خودروها آدم برودخودرودست دوم چینی ازکرمان موتوربخردویک مقداربیشترپول هزینه کندبه مراتب خیلی بهتر ازاین خودرویی باشدوایمن تر

    موافقم 2
    مخالفم 16
  19. محمد

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    توفضای مجازی یک مشت بچه سال میان از خودرو ها بد می گن،در صورتی که صاحبان خودرو ها راضی‌ هستند.
    دلیل این فیس لیفت های کوچک معلومه،تولید کوئیک برای سایپا سود نداره.
    مثلاً کوئیک ۱۱۰ تومن براش تموم میشه و ۱۰۰ تومن میده به مردم.
    به همین دلیل با این فیس لیفت ها بهانه داشته باشند که گران تر بکنند.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  20. رضا

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درمورداطلس حرفی نزنید از موتوربهتره نیمه پر لیوان راببینید

    موافقم 5
    مخالفم 14
  21. داوود

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خلایق هرچی لایق.همه چی مون به همه چی مون میاد.چی درسته که خودرودرست باشه.
    جاده،بنزین،برق،آب،هواپیما،خونه ها،فرهنگ،ادب،اعتماد،مدرسه،حقوق
    چی چی چی.عموهیچی درست نیست ویابهتربگم همه چی به همه چی مون میاد.

    موافقم 21
    مخالفم 1
  22. Mohamad

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من فکر کنم یه روزی در دویست سال دیگه اینها ماشین پرنده را هم رو شاسی پراید بسازند ،،البته با اینه بغل متفاوت …

    موافقم 20
  23. بهروز پارسا

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    راهای رسیدن به خدا ۱۳۱ ۱۳۲ ،۱۱۱،بعد تیبا ۱و۲وساینا کویک واطلس،البته این اطلس بیستر شبیه به مرداب تا اطلس،
    راهای نزدیکی به خدا به خاطری زجری که صاحبش نزد خدا میزنه بابت خرابی مکرر،وهزینه بالای نگهداری،پژو ۴۰۵و۲۰۶.۲۰۷ tu5.7,سمتد ،خونم سمتد وجنس نخالف یا همون زن سورن،،ود کل همه یه گاری ،چراغ تغییر میدن،اسم عوض میکن،

    موافقم 13
    مخالفم 1
  24. مهدی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بخدا حیف اسم اطلس هست اسمش بزارید ژیان جدید قیافه این ماشین خیلی شبیه به ژیان قدیمی هست فقط چراغش و داخلش فرق می‌کنه خجالت بکشید اگر نمی‌توانید نسازید یه پلتفرم چراغش عوض میکنید اسمش تغییر میدید حداقل وارد کنید ماشین گمرک نگیرید مثل افغانستان که همش ماشین ژاپنی و لوکس دارن امنیت بهتر هم دارن تو هر تصادف تو ایران هرچه مسافر تو این ماشین باشه از بین رفته

    موافقم 9
    مخالفم 2
  25. سورنا

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروهای شرکت سایپا همشون مضخرف هستند دارای معایب فراوان از نمایشگر بنزین درساینا تا سیستم کامپیوتری و سروصدای داخل کابین کوییک و شاهین،فقط بازار نمایندگی تعمیرات سایپا داغ شده و مردمی سرخورده که مجبور میشن بخرند و بعد پشیمون میشن،

    موافقم 6
    مخالفم 1
  26. حمیدرضا

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خر همان خر است و پالانش هم عوض نشده

    موافقم 6
    مخالفم 1
  27. دانا

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداش گول این حرفای خودرو سازهای عزیز و مهربان داخلی را نخورید که میگن برامون سود نداره داریم ضرر میدیم . مطمئن باش اگه براشون نصرفه یه روزه کل کارگراشون را اخراج میکنند و در کارخانه را میبندند و یا کلا تغییر کاربری میدن میزنن تو یه کار دیگه چون دولت پشتشونه ! خودت یه حساب و کتاب ساده بکنی متوجه میشی که ایرانخودرو و سایپا چه سود کلانی میبرنن : موتور ماشینها متعلق به حداقل بیست سی سال پیش – مواد و متریال بکار رفته بسیار بسیار ارزان قیمت مثل پلاستیک بکار رفته در اتاق که از درجه ۳ و ۴ به رده به معنای واقعی پلاستیک بازیافتی استفاده شده که البته بخوای خوش بینانه بهش نگاه کنی خودرویی سوار میشی که دوستار طبیعت و محیط زیسته چون از مواد بازیافتی درست شده !!! جنس ورقه آهن بکار رفته که ماشالا روز به روز نازکتر شده و الانه به جایی رسیده که یه جاهایی از حلبی روغن نباتی ساخته شده ( مثل سقف ماشین )که فقط زحمت کشیدن یه رنگی روش زدن که همینطور قبلا اشاره کردم دوستار طبیعته ! خدا را شکر ایران عزیز هم پر از منابعه از آهن بگیر تا نفت و رنگ و مواد پتروشیمی که کارخانه ذوب آهن و تولید رنگ و پالایشگاه و همه چی هم در کشورمون داریم یه هیچ چیزشم از خارج نمیاد که اینا بهانه دلار و تحریم میکنند ! پس با این توضیحاتی که دادم میبینی که چه سودی میکنند تازه توی فروشش هم که سالی یکی دوبار طرح میذارن و پول مردم را میگیرنن و بعد از مدتی طولانی ماشین تحویل میدن – تولیدشون را یکم میارن پایین تا قیمت بره بالا و این چیزها شم بماند که اگه بخوایم وارد این بحث بشیم متن خیلی طولانی میشه …

  28. علی احمدی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. چرا قیمت این ماشینا اینقدر زیاده؟ سایپا که تولید داخله، چرا نمی‌تونه ارزون‌تر بده بیرون؟ ما که نمی‌تونیم بخریم.

  29. rezaaaa

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. این ماشین نسبت به کوییک چقدر بهتره؟ آخه من بودجم محدوده و نمی‌دونم کدومشون رو بخرم.

  30. یاسر

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. به نظرتون این ماشین برای خانواده پنج نفره جا داره یا تنگه؟ مخصوصا صندلی عقبش. ما برای مسافرت می‌خوایم.

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2864 ديدگاه)

      برای 4 نفر هست مگر اینکه سه تا بچه عقب بشینن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا