سایپا

مقایسه اطلس و کوییک GX؛ ظاهر متفاوت، باطن یکسان

تفاوت‌های بین اطلس و کوییک GX صرفاً در طراحی بیرونی، داخل و تجهیزات خلاصه می‌شود اما در بازار حدود ۱۳۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند.

پلت‌فرم X200 سایپا که در سال ۱۳۸۹ با تیبا معرفی شد، به پایهٔ اصلی محصولات این شرکت تبدیل شد و طی سال‌های بعد سایپا محصولات مختلفی را بر اساس این پلت‌فرم به بازار فرستاد که این رویه همچنان ادامه دارد. جدیدترین خودرویی که بر اساس پلت‌فرم X200 ساخته شده و به بازار آمده، اطلس است. از سوی دیگر، کوییک هم سال‌ها است به پایهٔ همین پلت‌فرم در بازار حضور دارد و سایپا با استفاده از انواع و اقسام حروف انگلیسی، هفته‌ای یک تیپ جدید به تیپ‌های آن اضافه می‌کند! جدیدترین تیپ کوییک که به بازار آمده GX نام دارد و با قیمتی نزدیک به اطلس به فروش می‌رسد. به همین دلیل، در ادامه به مقایسه این دو خودرو که باطن یکسان و ظاهر متفاوتی دارند خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید:

مقایسه سایپا اطلس و پژو ۲۰۷ با موتور TU3؛ هاچبک‌های نیم میلیارد تومانی!

معرفی پیشرانه جدید سایپا M15i

معرفی خودروها

کوییک در سال ۱۳۹۵ به‌عنوان نسخهٔ فیس‌لیفت و کراس تیبا ۲ معرفی شد و به لطف طراحی نسبتاً مناسب و البته بازار انحصاری، به یکی از پرفروش‌ترین محصولات سایپا تبدیل شد. همان‌طور که اشاره شد، طی سال‌ها سایپا تیپ‌های مختلفی از کوییک را ارائه کرد و تعداد تیپ‌های مختلف این خودرو آن‌قدر زیاد شده که کاملاً گیج‌کننده است. درهرحال، ما در اینجا با جدیدترین تیپ کوییک یعنی GX کار داریم. کوییک GX درواقع همان کوییک S است که به پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ M15 GSI مجهز شده است. کوییک GX خود در چهار تیپ مختلف شامل GX-L (لو آپشن)، GX-H (فول آپشن)، GXR-L (دورنگ لو آپشن) و GXR-H (دورنگ فول آپشن) ارائه می‌شود!

کوییک یا اطلس

از سوی دیگر، اطلس هم فیس‌لیفت دیگری روی کوییک یا در اصل همان تیبا ۲ است که اولین بار در شهریور ۱۴۰۱ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو دیده شد و به‌تازگی تحویل اولین نمونه‌های آن به خریداران آغاز شده است. اطلس هم قرار است در چهار تیپ ارائه شود که شامل دو تیپ دستی لو آپشن و فول آپشن و دو تیپ اتوماتیک لو آپشن و فول آپشن خواهد بود اما در حال حاضر فقط اطلس G به بازار عرضه شده است که تیپ دستی فول آپشن محسوب می‌شود.

طراحی بیرونی

همان‌طور که اشاره شد، هردوی این خودروها بر اساس تیبا ۲ ساخته شده‌اند و بنابراین ساختاری کاملاً قدیمی دارند که ریشه‌های آن به پراید بازمی‌گردد. بااین‌حال، سایپا سعی کرده با فیس‌لیفت‌های متعدد، این پلت‌فرم کهنه را بروزتر جلوه دهد. کوییک زمانی که در اواسط دههٔ ۹۰ شمسی به بازار آمد، توانست ظاهری به‌مراتب بهتر از تیبا را ارائه کند و به لطف ریل‌های روی سقف، روکش‌های پلاستیکی دهانهٔ گلگیرها و کمی ارتفاع بیشتر از زمین، نمایی کراس مانند به خود گرفت. در کوییک S نیز سایپا با جلوپنجره و سپر جدیدی با خطوط مشکی‌رنگی که از زیر چراغ‌ها به قاب مه شکن‌ها کشیده شده، فیس‌لیفتی جزئی روی این خودرو انجام داد و همان طراحی را در کوییک GX هم می‌بینیم. در عقب اما شاهد همان طراحی اولیهٔ کوییک هستیم. درمجموع، کوییک هرچند هنوز هم طراحی قابل‌قبولی دارد اما به دلیل فراوانی در خیابان‌ها، کاملاً تکراری شده است.

کوییک یا اطلس

در اطلس، جلو عقب کوییک به‌طور کامل از نو طراحی شده و نمایی به‌مراتب مدرن‌تر را به نمایش گذاشته است. در قسمت جلو شاهد دماغه‌ای با جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی و چراغ‌های کشیده هستیم که از فورد کا پلاس الهام گرفته‌اند. در عقب هم با چراغ‌ها و سپر جدید، شاهد کپی‌برداری واضعی از روی رنو کپچر هستیم. علیرغم این الگوبرداری‌ها از خودروهای مختلف و همین‌طور دست نخوردن پروفیل جانبی که همچنان با تیبا ۲ یکسان است، پکیج کلی طراحی اطلس قابل‌قبول و هماهنگ از آب درآمده است؛ بنابراین، در این قسمت باید اطلس را برتر از کوییک دانست. همچنین ازآنجایی‌که اطلس خودروی جدیدی است، کمتر در خیابان‌ها دیده می‌شود و تا مدت‌ها تازگی خواهد داشت.

داخل

سایپا زمانی که کوییک را معرفی کرد، از داشبورد جدیدی که برای ساینا طراحی شده بود در آن استفاده کرد. این داشبورد هرچند نمای بهتری نسبت به تیبا داشت اما تماماً از پلاستیک سیاه بی‌کیفیت ساخته شده و طراحی آن هم‌اکنون کاملاً قدیمی شده است. البته در کوییک S و GX غربیلک فرمان D شکل جدیدی ارائه شده که قبلاً در کوییک اتوماتیک دیده بودیم و بسیار بهتر از غربیلک قدیمی کوییک است. علاوه بر این، برای نسخهٔ فول آپشن کوییک GX که با نام GX-H یا High شناخته می‌شود هم پانل میانی داشبورد جدیدی طراحی شده که با دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و نمایشگر ایستاده در بالا کمی نمای بهتری به داشبورد قدیمی و پلاستیکی کوییک بخشیده اما این تیپ هنوز به بازار عرضه نشده و تیپ لو آپشن یا GX-L نیز با همان داشبورد قدیمی ارائه می‌شود.

کوییک یا اطلس

در اطلس اما سایپا اقدام به طراحی داشبورد کاملاً جدیدی کرده است که بسیار بهتر و بروزتر از کوییک به نظر می‌رسد. هرچند غربیلک فرمان و پانل کنترل تهویه همچنان با کوییک مشترک است اما این داشبورد جدید به لطف تریم دورنگ مشکی و کرم و دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای با حلقهٔ کرومی، نمای بروز و قابل‌قبولی برای خودرویی در این کلاس دارد. البته هنوز هم خبری از ارتقاء کیفیت نیست و همچنان همه‌چیز از پلاستیک ساخته شده اما همین پلاستیک‌ها لااقل با کمی سلیقه کار شده‌اند؛ بنابراین، در داخل هم برتری کاملاً با اطلس است. البته تفاوت‌های دو خودرو صرفاً در طراحی داشبورد و رو دری‌ها خلاصه می‌شود و غیر این، کابین اطلس و کوییک از لحاظ فضای سرنشینان کاملاً باهم یکسان است.

تجهیزات و امکانات

در تیپ لو آپشن یا GX-L کوییک امکاناتی مثل دو ایربگ، دی‌لایت، چراغ‌های خودکار، سیستم پایش باد تایرها، نشانگر تعویض دنده، چراغ مشایعت، آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک عقب و سیستم‌های اجباری کنترل کشش و کنترل پایداری ارائه می‌شود که پیشرفتی جزئی را نسبت به کوییک‌های قبلی نشان می‌دهد. در تیپ GX-H اما علاوه بر این موارد، دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، صندلی‌های چرمی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دید عقب، شیشه‌های دودی و رینگ آلومینیومی هم ارائه می‌شود اما همان‌طور که گفته شد، این تیپ هنوز به بازار عرضه نشده است.

بیشتر بخوانید: هزینه اجرت و تعمیرات کوییک

کوییک یا اطلس
داخل کوییک GX-H

اطلس G به‌عنوان تیپ فول آپشن دستی از امکانات قابل‌قبولی بهره می‌برد. در این خودرو علاوه بر امکاناتی که برای کوییک GX-L ذکر کردیم، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب، دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، صندلی‌های چرمی، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، آنتن کوسه‌ای، تریم داخلی دورنگ، سانروف و شیشه‌های دودی هم ارائه می‌شود؛ بنابراین، اطلس G از لحاظ امکانات شرایط بهتری حتی نسبت به کوییک GX-H دارد.

پیشرانه

اطلس و کوییک GX هردو از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ M15 استفاده می‌کنند که با نام GSI شناخته می‌شود. این پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر که سال‌ها است در انواع مختلف تیبا، ساینا و کوییک دیده‌ایم، هرچند همچنان هشت سوپاپ است اما با تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و هدرز، حالا خروجی کمی بالاتری برابر با ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر تولید می‌کند. همچنین گفته شده این موتور گشتاور بیشتری را در دورهای پایین‌تر ارائه می‌کند. بااین‌حال، بهبودهای موتور M15 GSI از پشت فرمان خیلی محسوس نیست و اطلس و کوییک GX همچنان همان تجربهٔ رانندگی تیبا را ارائه می‌کنند که با مشکلاتی مثل لرزش و سروصدای موتور همراه است. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی قبلی صورت می‌گیرد و فعلاً خبری از نسخهٔ اتوماتیک برای هیچ‌کدام از این دو مدل نیست.

کوییک یا اطلس

نتیجه‌گیری

قیمت کارخانه‌ای اطلس G و کوییک GX بسیار به هم نزدیک است به‌گونه‌ای که اطلس هم‌اکنون با قیمت ۴۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد درحالی‌که قیمت کوییک GX-L برابر با ۳۶۸ میلیون و GXR-L (دورنگ) ۳۸۰ میلیون تومان است. در بازار اما شرایط متفاوت است و دو خودرو اختلاف قیمت بسیار زیادی باهم دارند. در حال حاضر اطلس در بازار با قیمتی در حدود ۵۸۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود درحالی‌که کوییک GX-L بسته به تیپ بین ۴۵۰ تا ۴۶۵ میلیون تومان قیمت دارد. این یعنی اطلس در بازار حدود ۱۳۰ میلیون تومان گران‌تر است که اختلاف قابل‌توجهی محسوب می‌شود آن‌هم درحالی‌که پلت‌فرم، ساختار و قوای محرکهٔ یکسانی با کوییک دارد؛ بنابراین، به‌عنوان نتیجه‌گیری باید گفت با توجه به قیمت بازار، کوییک GX-L ارزش خرید بالاتری دارد اما اگر از ظاهر تکراری آن خسته شده‌اید و خواهان کابین زیباتر و تجهیزات بیشتری هستید، با توجه به اینکه قیمت محصولات ایران‌خودرو مثل پژو ۲۰۷ سر به فلک کشیده، انتخابی جز اطلس نخواهید داشت.

جهت آگاهی از جدیدترین قیمت روز خودرو می‌توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه نمایید.

مقایسه مشخصات فنی

اطلس G کوییک GX-L
پیشرانه ۴ سیلندر M15 GSI
حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی
سوپاپ ۸
قدرت ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو
مصرف سوخت ۶.۸ لیتر
طول ۴,۰۲۰ میلی‌متر ۴,۰۰۵ میلی‌متر
عرض ۱,۶۸۵ میلی‌متر ۱,۶۷۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱۵۴۰ میلی‌متر ۱,۵۳۲ میلی‌متر
فاصله محوری ۲,۴۱۰ میلی‌متر ۲,۴۱۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۲۸۵ لیتر ۲۲۵ لیتر
قیمت کارخانه ۴۰۵ میلیون تومان ۳۶۸ میلیون تومان
قیمت بازار ۵۸۰ میلیون تومان ۴۵۰ میلیون تومان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یه نکته سیاه تر از خود ماشینا اینه که روز به روز همین آشغالا دست نیافتنی تر میشن با این پول پارسال شاهین می‌خری امسال کیوک درآمد ها ثابت برید با ۵۸۰ l90 دست دوم بخرید ولی اینو نخرید نه گارانتی دارن نه دوام نه هیچ چیز دیگه ای

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      یا ابرفضل ، خودت ظهور کن ، ما دیگه از تَهِ خط هم گذروندیم!!!
      فورد پراید ساخت ، مزدا خریدش ، بعد کیا خریدش ، بعد سایپا گرفتش ( این تا اینجا برای بیش از ۳۰ سال پیش ، خُب ، این تا اینجا )!!!
      بعد سایپا منتاژش کرد ، بعد تولید داخلش کرد ، بعد ورژن‌های مختلفی روش زد داد ببرون ، بعد اومد پلتفرمشو دستکاری کرد شد تیبا بعد از تیبا شد کوئیک و بعدش هم اطلس و مطمئناً به مانند ماده میمونه که تمام نمیشه بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل میشه!!!
      ما خیلی مردم شریفی هستیم ، خیلی خیلی خیلی خاکِ عالم برسرمان ریخته به سبب یه مشت نفهم که سنگی انداختن در چاه که هزارتا عاقل نمیتوانند درش بیارن !!!
      من حرفم را ثابت میکنم ، چطوری ، هیچی ، فقط یه تحقیق میدانی بکنید از خودروهایی که مالکانِ نمایندگی‌های این دو آشغال‌ساز سوار میشوند یا مدیران و مهندسانِ این لگن‌ساز که حتی ساخته‌ی دست خودشون هم قبول ندارند ولی ما به اجبار لَه‌لَه میزنیم تا بلکه ثمره‌ی یک عمر کارمون بشه این آشغال‌ها!!!

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. net

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3393 ديدگاه)

        قوس شیشه مثلثی در عقب ماشینهای ارزان قیمت سایپا در مدل ها هاچبک مثل تیبا هاچبک و کوییک و اطلس خیلی تو چشم نمیاد ولی در مدل های سدان مثل ساینا اس و ساینا معمولی و سهند و تیبا صندوقدار این قوس شیشه مثلثی در عقب خیلیییی بد و ناجور هست مخصوصا از بغل که نگاه میکنی

        موافقم 10
        مخالفم 5
      2. sasanzs47

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        فقط جهت بازار گرمی و خالی نبودن عریضه و گران کردن محصولات بنجل شونه!

        موافقم 11
        مخالفم 3
    2. زیزیگولو

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      تنها تفاوت فقط تو ۵ تا چیز خلاصه شده : سپر جلو و عقب و جلو پنجره و چراغای جلو و عقب …… همینو بس🤦

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        ببینید
        تا زمانی که قطعات فنی ماشین در ایران به روز نشه و متفاوت از نسل قبلی نباشه و شاسی‌ها + پلتفرم تغییر پیدا نکنه ، نمیشه گفت خودروی جدید!!!
        اما از آنجایی که کشور ما تافته‌ی جدا بافتست ، وضعیت میشه همین بدبختی!!!

        من باشم یه تیبا2 دست دوم میخرم خرجش میکنم نهایت ۳۰۰ میلیون هم نمیشه و این پولارو نمیدم باس این عجق‌وجق‌ها!!!

        موافقم 6
        مخالفم 5
  2. تنر

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    آدم خندش میگیره
    از همه چیز

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. mahan

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (158 ديدگاه)

      ببنید دوستان من نظرم اینه که عده ای میگن l90 بخرین، خب حق با اوناست درست میگن کیفیتش خیل بهتره و فلان، ولی برای یه جوون یه زره هضمش سخته خب حقم داره طراحیش واقعا جالب نیست. من پیشنهادم برای خریداران واقعی{ نه کامنت گزاران!} اینه که جایگزین که هاچبکم باشه، فولکس گل بگیرین سالمش تاکید میکنم. به شدت تاکید میکنم به شدت بهتره و برای مسافرت هم خیالتون راحت باشه. انقدر ترس ماشین کارکرده نداشته باشید. خداروشکر هزار جور کارشناسی معتبر اومده. عمر باارزشتون رو تو این لگنا هدر ندین. دارین پولی هزینه میکنید ماشین درست و حسابی بیس دار سوار شید

      موافقم 8
      مخالفم 2
  3. حسین

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    هردو یکی هستند فقط طراحی چراغ های جلو و عقبشو عوض کردند.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  4. Avan

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    جون به جون اولاد تیبا مثل کوییک و اطلس کنند و هزار فیس لیفت و آپشن اضافه کنند ،همچنان همان نگاه تیبا را خواهند داشت و خودروهای کم کیفیت و بی کلاس محسوب می‌شوند.هنوز ۲۰۶ و ۲۰۷ دهها بار از اطلس برتری دارند.

    موافقم 10
    مخالفم 11
  5. FY

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    تو تهران یه اطلس مشکی بود کیفیت داخلش کیفیتش خیلی افتضاح شده بود ( متاسفانه)😐

    موافقم 8
    مخالفم 9
  6. JaMsHiD

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2759 ديدگاه)

    سوار که میشی ، میشه از درز بین شیشه و رو دری داخل برای جا ساز بیل استفاده کنی .
    داخلشم از بس بو بد پلاستیک خشک و بی کیفیت میده که یه حیوون هم سوارش بشه حالت تهوع میگیره .
    بویی از کیفیت هم نبرده . داخلشم خشک انگار توی جیپ ویلیز جنگ جهانی نشستی .
    من باشم جای این ماشین یه پراید صندوق دار برای شهر و یه هوندا آکورد یا میتسوبیشی گالانت یا بنز e190 یا کریسیدا برای مسافرت میگیرم .
    هم یه پراید با کیفیت نسبت به این آشغالا سوار شدی ، هم یه ماشین نرم و راحت برای مسافرت داری .

    موافقم 10
    مخالفم 9
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1542 ديدگاه)

    مقایسه پراید با پراید

    موافقم 13
    مخالفم 2
  8. Mahdi911turbos

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان ببخشید

    با بودجه یکسان کوییک gx صفر کیلومتر بخرم یا L90 مدل 91 با ۲۷۰ هزار کیلومتر کارکرد

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. Avan

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      خودرویی که ۲۷۰ هزارتا کار کرده دیگه عمرش را کرده

      موافقم 10
      مخالفم 3
  9. ۰۰۰۰۰

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با این پول l90 بخرید درسته حالا چند سال ازش می گذره ولی هم کیفیتش خیلی بالاتر هستش و هم موتورش قوی‌تر از پیش هست

    موافقم 8
    مخالفم 3
  10. ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    فقط عقبش و جلوش و داشبوردش یه کوچولو فرق کرده😂😂😂
    لاقل یه نمای بغلش رو یکم خوشگل تر می‌کردید
    ۶۰۰ تومن کی به این میده😂😂😂💔💔💔

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    با ۶۰۰ تومن میشه شاهین ۱۴۰۰ گرفت یه خورده از این لگنه بهتره
    باز یه خورده ایمنی داره ولی موتور نداره
    میشه ماشینای چینی خوبی هم خرید

    موافقم 8
    مخالفم 2
  12. علی جردن

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    سلام آقای اشتری و بقیه نویسندگان پدال لطفا در مورد شرایط ثبت نام سامانه یکپارچه اگر مطلع هستید لطفا راهنماییم کنید
    آیا در سال جدید ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه عرضه می شود؟ می خواستم ماشینمو بفروشم پول تو حسابم بلوکه کنم بتونم یک تارا اتوماتیک ثبت نام کنم میشه ؟

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. ناشناس

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تو به رانا پلاس خیانت کردی😥
      حداقل سراتو میگرفتی.

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. علی جردن

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        فقط اتومات دوره زمونه کلاچ گرفتن گذشته ۱۰ ساعت تو اسنپ کار کنی میفهمی چی می گم

  13. Hadi

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (344 ديدگاه)

    بعضیا همچین میگن فقط چراغا و سپراش عوض شده نسبت به کوئیک انگار اگر درهای بغلشم عوض میشد مشکل حل بود

    مطمئن باشین چند سال دیگه میان مثل دنا که دنا پلاس شد اینم دراشو عوض میکنن میذارن مثلا اطلس پلاس یا پرو یا سال بعدش دوباره مثل دنا کلی فروش میره

    مشکل اصلی خودروسازای ایران طراحی و زیبایی ماشینا نیست مشکل اصلی ایمنی پایینه که با جون آدم ها سر و کار داره

    خودروساز ها که نمیتونن یک پلتفرم ایمن درست کنن حداقل پلتفرم خودروسازهای معروف مثل تویوتا و رنو که ایمنی داشته باشن رو بیارن از رو همونا ماشین بزنن

    ولی از اینا بعیده اینا میرن پلتفرم‌های فسیل 20 30 سال پیش که ایمنیش زیاد نیستو میارن که پول کمتر بدن تازه ما به همونم راضی هستیم
    مثل رنو مگان که 20 سال پیش ساخته شده 5 ستاره هم گرفته ماشین سال اروپا هم شده کاش از پلتفرم مگان ماشین می زدن حداقل

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. امیر

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سایپا اصالتشو از دست داده
    چیه آخه
    این ماشینهای فسقلی رو آدم بخره

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Hadi

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (344 ديدگاه)

      داداش مگه اصالتی هم داشته که از دست بده!
      همه خودروسازهای ایرانی از اول مونتاژکار بودن
      همون پیکان هم فیست لیفت ملایم هیلمن بود حتی موتورشم با هیلمن یکی بود
      مهمترین ماشینایی که سایپا با اون شناخته میشه یکی رنو 5 بود و یکی هم سیتروئن2cv(ژیان)
      که هردوشم فرانسوی بود
      کلا ایران صنعت خودروسازی نداره
      بلکه صنعت مونتاژ کاری داره
      تا حالا هیچ ماشینی که پلتفرم و موتورش تماما مال داخل باشه در ایران ساخته نشده اگه کسی اطلاع داره به ما هم بگه بدونیم

  15. Daniel

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا سایپا غالب در عقب رو عوض نمیکنه ، آخه مَرد، اون طرح لچکی عقبو عوض کن ، نه معلومه دایره‌س ، بیضیه ، صافه و…..
    و حداقل ۱۶ میبود سایز رینگش

  16. S

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    خر همون خر….

  17. مرسم

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مطمن باشید کوییک GX H از اطلس بهتره هم کیپ ه و هم قیافه هماهنگ موزون و مصرف سوخت کمتری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا