گروه خودروسازی سایپا صبح امروز از محصول جدید خود با نام کادیلا رونمایی کرده که نسخه ایرانی تندر ۹۰ است و با پیشرانه ME16 به بازار عرضه میشود.
صبح امروز در سایت جدید مگا موتور سایپا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، سایپا در کنار معرفی خط تولید پیشرانه ME16 از محصول جدید خود بنام کادیلا هم پردهبرداری کرده است. این خودرو که قبلاً با کد P90 شناخته میشد، درواقع نسخه ایرانیزه رنو لوگان یا همان تندر ۹۰ است. کادیلا قرار است توسط پارسخودرو تولید شود. در حال حاضر پروتوتایپ این ماشین ساخته شده و قطعهسازان در حال تولید قطعات آن هستند. ازآنجاییکه قبلاً تندر ۹۰ و ساندرو در ایران تولید میشدند، ظرفیت تولید بخشی از قطعات فنی و داخلی اتاق کادیلا در شرکتهای داخلی وجود دارد که تا به امروز بیاستفاده مانده بود.
همانطور که گفته شد، کادیلا بر پایه پلتفرم لوگان شکل گرفته اما طراحان سایپا فیسلیفتی بزرگی روی آن اعمال کردهاند بهگونهای که بخش جلو و عقب خودرو کاملاً بازطراحی شده و شباهتی با تندر ۹۰ ندارد اما در پروفیل جانبی هیچ تغییری صورت نگرفته و شاهد همان نمای قدیمی L90 هستیم. همین موضوع در داخل خودرو هم به چشم میخورد زیرا با وجود تغییراتی در کنسول میانی مثل تجهیز به نمایشگر لمسی و همینطور استفاده از غربیلک فرمان کوییک و صفحه آمپر جدیدی که قبلاً در سایپا اطلس دیده بودیم، فرم کلی داشبورد و رو دریها با لوگان یکسان است و بنابراین شاهد همان فضای کهنه و بیروحی هستیم که شباهت چندانی به یک خودروی مدرن امروزی ندارد.
پیشرانه کادیلا
همانطور که اشاره شد، در این مراسم سایپا از خط تولید موتور ME16 رونمایی کرده است. این موتور در اصل نسخه سایپا از پیشرانه TU5+ ایرانخودرو است که قرار است از آن در کادیلا و شاهین پلاس استفاده شود. پیشرانه ۱.۶ لیتری ME16 با ۱۶ سوپاپ ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که کمی از TU5+ بیشتر است. کادیلا فعلاً با گیربکس دستی رونمایی شده اما به گفته مدیرعامل سایپا در آینده نسخه اتوماتیک این خودرو با گیربکس شش سرعته ساخت شرکت چینی DAE هم تولید خواهد شد.
نمونهای از کادیلا که امروز رونمایی شده فعلاً یک پروتوتایپ اولیه است و هنوز اطلاعات بیشتری مثل قیمت و زمان آن اعلام نشده است.
Genius
۲۸ فروردین ۱۴۰۲اقلا دستگیره درها رو ایزی اوپن میکردید.دستکم اون دریچه تهویه پشت شیشه جلو رو تغییر میدادید صندلیهای نیمکتی عقب رو بروز میکردید موتور گیربکس که قطعا بی کیفیته و نمونه اصلیش نمیشه کاش حداقل یه سرسوزن سلیقه تو اصلاح نواقص ظاهریش داشتید!!
مهردادکمال
۲۸ فروردین ۱۴۰۲نقطه قوت ال ۹۰موتور کم استهلاک و مطمینش بود و الی بدنه دلچسبی نداشت. اینا دقیقا دست گذاشتن رو نقطه قوتش و خرابش کردن! قطعا شاهین با موتور جدید بخاطر زیبایی و بدنه قابل تحسینش(در مقایسه با تیبا و پارس و سمند ) گزینه بهتریه
Muty
۲۹ فروردین ۱۴۰۲همین لگن پیش فروشش اعلام بشه ملت شریف ایران تو صف ن همه
مهدی
۲۹ فروردین ۱۴۰۲خودم تندر ۹۰رو دوست داشتم اما به دل نمیشینه این خودروی جدید
بدون نام
۲۹ فروردین ۱۴۰۲پارس خودرو اوایل سال ۹۱ هم اومد L90 رو چراغ های عقبش رو تغییر داد و به اسم فیس لیفت وارد بازار کرد که بیشتر گند زد به ظاهر ماشین! بنظرم دست به فیس لیفت کردن ماشین نزنید بهتره با این طراحی های نفرت انگیزتون!
امیرعلی
۲۹ فروردین ۱۴۰۲اگه قیمت گذاری خوبی داشته باشه واسه استفاده عموم ماشین خوبیه.نباید انتظار سوپرکار ازش داشت
🇩🇪🇮🇹REZA🇮🇹🇩🇪
۳۰ فروردین ۱۴۰۲این همه تبلیغات این همه زمان آخرش شده این !!!
خب درسته پشت و جلوش بهتر شده به نسبت ال 90
ولی انصافا کنارش کلا ال 90 هست که حداقل اون دستگیره ها را ایزی اوپن میکردین
داخلش هم که ماشاالله معلومه خیلی انرژی گرفته ازشون یدونه فرمان و صفحه تاچ و کیلومتر شمار و یدونه هم تهویه مطبوع اتوماتیک
کلا داشبورد ساندرو را گذاشتن اینارو بهش اضافه کردن
حالا خدا میدونه با چه قیمتی میخواد بیاد
رضا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط پالان عوض شده.
(خر همون خره فقط پالونش عوض شده).
ALI
۵ خرداد ۱۴۰۲این چه سمیه ساختن؟!
من همون النود قدیمی ترجیح میدم تا این آشغالای سایپا
اگه تونستین ضعیف ترین موتور bmw رو درست کنید من اسمم رو عوض می کنم
محمد
۲۵ تیر ۱۴۰۲اگه چراغ های عقب ساینا یا سهند رو در عقب خودرو میزاشتن زیبا تر از این میشد.
محمد
۲۵ تیر ۱۴۰۲اگه چراغ های عقب ساینا یا سهند رو در عقب خودرو میزاشتن زیبا تر از این میشد.