گروه خودروسازی سایپا صبح امروز از محصول جدید خود با نام کادیلا رونمایی کرده که نسخه ایرانی تندر ۹۰ است و با پیشرانه ME16 به بازار عرضه میشود.
صبح امروز در سایت جدید مگا موتور سایپا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، سایپا در کنار معرفی خط تولید پیشرانه ME16 از محصول جدید خود بنام کادیلا هم پردهبرداری کرده است. این خودرو که قبلاً با کد P90 شناخته میشد، درواقع نسخه ایرانیزه رنو لوگان یا همان تندر ۹۰ است. کادیلا قرار است توسط پارسخودرو تولید شود. در حال حاضر پروتوتایپ این ماشین ساخته شده و قطعهسازان در حال تولید قطعات آن هستند. ازآنجاییکه قبلاً تندر ۹۰ و ساندرو در ایران تولید میشدند، ظرفیت تولید بخشی از قطعات فنی و داخلی اتاق کادیلا در شرکتهای داخلی وجود دارد که تا به امروز بیاستفاده مانده بود.
همانطور که گفته شد، کادیلا بر پایه پلتفرم لوگان شکل گرفته اما طراحان سایپا فیسلیفتی بزرگی روی آن اعمال کردهاند بهگونهای که بخش جلو و عقب خودرو کاملاً بازطراحی شده و شباهتی با تندر ۹۰ ندارد اما در پروفیل جانبی هیچ تغییری صورت نگرفته و شاهد همان نمای قدیمی L90 هستیم. همین موضوع در داخل خودرو هم به چشم میخورد زیرا با وجود تغییراتی در کنسول میانی مثل تجهیز به نمایشگر لمسی و همینطور استفاده از غربیلک فرمان کوییک و صفحه آمپر جدیدی که قبلاً در سایپا اطلس دیده بودیم، فرم کلی داشبورد و رو دریها با لوگان یکسان است و بنابراین شاهد همان فضای کهنه و بیروحی هستیم که شباهت چندانی به یک خودروی مدرن امروزی ندارد.
پیشرانه کادیلا
همانطور که اشاره شد، در این مراسم سایپا از خط تولید موتور ME16 رونمایی کرده است. این موتور در اصل نسخه سایپا از پیشرانه TU5+ ایرانخودرو است که قرار است از آن در کادیلا و شاهین پلاس استفاده شود. پیشرانه ۱.۶ لیتری ME16 با ۱۶ سوپاپ ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که کمی از TU5+ بیشتر است. کادیلا فعلاً با گیربکس دستی رونمایی شده اما به گفته مدیرعامل سایپا در آینده نسخه اتوماتیک این خودرو با گیربکس شش سرعته ساخت شرکت چینی DAE هم تولید خواهد شد.
نمونهای از کادیلا که امروز رونمایی شده فعلاً یک پروتوتایپ اولیه است و هنوز اطلاعات بیشتری مثل قیمت و زمان آن اعلام نشده است.
KF
۲۸ فروردین ۱۴۰۲کیفیتش مثل خودشونه
قیمتش هم خدا تومن
اینجا از ریشه خرابه
safa
۲۸ فروردین ۱۴۰۲اره واقعا.. اصلا چه اصراریه که این *** دوباره تولید بشن؟ ماشین دهه ۹۰ میلادی با هزار بدبختی و .. ( احتمالا کلی هم رانت ) بسیار بی کیفیت تر و پر اصطلاک تر از نسخه اصلیش تولید بشه که چی بشه؟؟
ال ۹۰ ببری بدی به شرکتهای تیونینگ افتر مارکتی خارجی بهتر از این درش میارن
حسن
۲۸ فروردین ۱۴۰۲این کارها را انجام میدن .. چون در راستای سیاستهای کلان کشور میدونن تحریمها هیچ وقت برداشته نمیشه و هیچ تغییری صورت نمیگیرد و هیچ وقت خودروی خارجی به اندازه ی مصرف کل کشور وارد نمیشه پس مطمئنن که میفروشنش.
بزرگترین تشویق برای تداوم خریت اطمینان از نبودن تفکر و پذیرفتن خریت است.
Sevlan
۲۸ فروردین ۱۴۰۲دمت گرم، کلا موضوع همینه، اینا میدونن وضعیت همینجور میمونه و روز بروز برا اینا بهنر میشه و برا ماها بدتر، و اینکه حتی اگه بیان پیکان رو دوباره تولید کنن،با شرایط حاکم بر کشور، براش سر و دست میشکنن، واسه همین هر کاری دلشون خواست میکنن و یه چیز دیگهم اینکه از کوتاهی ماست که دیوار بلنده، ولی هیهات که عافیتطلبی مردم ایران مملکت رو به باد فنا میده!!!
Python
۲۸ فروردین ۱۴۰۲اگه ال ۹۰بد بود
بعد این همه سال داچیا از موتور وپلتفرمش استفاده نمیکرد.
Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)
۲۸ فروردین ۱۴۰۲شما ال نود بخر دوس داری
mahan
۲۸ فروردین ۱۴۰۲بزرگترین مشکلی که در طراحیش هست، عدم تناسب هست. اصلا این چراغا و این سبک طراحی رو این ماشین نمیشینه. یه نظرم ال نود بازم بهتره اینه چون تناسب داره طراحیش. اما کابینش داشبوردش قشنگ شده به غیر از فرمون و صفحه کیلومتر. طراحی داشبود میانی رو دوست دارم. در نهایت باید گفت یک ابروریزی دیگه سایپا!
NAVID۰۰۹۸
۲۸ فروردین ۱۴۰۲آقا جونِ من ، اینارو بیخیال ! بچسبید به اونایی که از فردا فازِ داچیا فرانسویسوار بر میدارند و اگه بگی بالا چشمتون اَبرو هست ، زَمینو زَمانو جِر میدهند !
مطمئناً قیمت بازاریش اول ورودش کم هست ولی بعد از یکسال به قیمت تارا و ۲۰۷ میرسه ، مطمئن باشید !
حرف من با خریداران این خودروست که به L90 واقعی کارکرده فکر کنند و اوورهالش کنند هم بد نیست و چه بَسا بهترین انتخاب را میکنند چون کیفیت قطعات L90 فرانسوی بالاست با اینکه قیمت قطعات اورجینالش گران هست !
mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۲فک نکنم بدونن ایرودینامیک چیه.
MehdiTurbo
۲۸ فروردین ۱۴۰۲فقط طراحی فرمونش 😂😂🤣🤣
یعنی این ماشین شارژیا که میشینی پشتش فرمونش کمتر حس اسباب بازی میده
مزدا
۲۸ فروردین ۱۴۰۲خودرو یک میلیاردی سایپا هم رسید!!
البته ناگفته نماند وزیر صمت رو میخوان استضاح کنند اومدن این دوتا خودرو رو به نمایش گذاشتند..
پویان
۲۸ فروردین ۱۴۰۲چرا برای پلتفرم جدید از شرکتهای دانش بنیان استفاده نمیشه؟
حالا این موتور مصرف سوختش چقدره؟
موتورهای تیوان چه زمان تولید میشه؟
amir-mr
۲۸ فروردین ۱۴۰۲شرکت دانش بیان ؟دوست عزیز اگر شرکتی بتونه تو زمینه خودرو فعالیت کنه پدرشو در میارن مگر شرکت هایی که وابسته به خودشون باشن پس لطفا خودمونو با رویاهایی مثل شرکت دانش بیان فریب ندیم
حسین
۲۸ فروردین ۱۴۰۲شرکت دانش بنیان از کجا باید تامین شه
خود اونی که تامین میکنه توانش رو داره ؟
اداره کشور انگار دو دوتا چهار تاست
یک نفر بیاد قشنگ توضیح بده اگر بلده
نه حرف الکی بزنیم
Python
۲۸ فروردین ۱۴۰۲بله بهترین کار همون خود کشیه
حمید
۲۸ فروردین ۱۴۰۲زشت ترین ساخته دست بشر(ال ۹۰) رو با فیس لیفت زشت تر کردیم ، هموطن تبریک 🙂🎉
مردیم از خوشی
۲۸ فروردین ۱۴۰۲زشت نیست نسبت به قبلی ها بهتر هست
ولی بی کیفیت و گران خواهد بود مثل همیشه
تو بازار آزاد احتمالا هم قیمت یه توسان (تو بازار جهانی ) قیمت بخوره
mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۲قیافش معلومه مشکل طراحی داره،l90 یکم ایرودینامیک تر از این بود ،این کلا جلوش تخته
محمود
۲۸ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا فقط طراحی جلوش خوبه. پلتفرمش که قدیمیه و جای هیچ شکی نیست که از لحاظ کیفی هم محصول خوبی نخواهد بود ولی گیر ایرودینامیک دیگه چه سمی بود؟مگه خودرو سوپر اسپورته؟ احتمالا شما هلاک طراحی نوک تیز و غیر تخت و ایرودنیامیک پژو پارسی! نظرت درباره فورد f150 لایتنینگ که تو خبرهای امروز پدال هم تصویرش هست و یا مثلا هیوندای پالاسید یا کیا سول چیه پس؟
mercedes
۲۹ فروردین ۱۴۰۲اون فورد موتور قوی داره،جبران میشه
این رو داینو 80اسبم نداره.
این حتی یه ده کیلو وزن کمو زیاد روش تاثیر میزاره
اینو با اونا مقایسه نکن
محمد
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ظاهر ماشین رو دیدم و فقط حسرت خوردم و حسرت خوردم و حسرت.
amir-mr
۲۸ فروردین ۱۴۰۲اشغالی دیگر به بازار خودروی ایران اضافه شد
پویان
۲۸ فروردین ۱۴۰۲نه امیر اقا اشغال نیست
حرکتای خوبی انجام شده. چیزی نمونده تا بتدنیم بهترین ها رو تولید کنیم.
فقط کسی میدونه مصرف سوخت این موتور چقدره؟
مردیم از خوشی
۲۸ فروردین ۱۴۰۲داش این دورغا که میگی راسته ؟
حمید رضا
۲۸ فروردین ۱۴۰۲دورغ؟ املای نوشتن یه کلمه ساده را هم بلد نیستیم فقط نق می زنیم.
پویان
۲۸ فروردین ۱۴۰۲نه دروغ چرا. جدی نوشتم
اشغال نیست قابل قبول هم نیست.
یه کارای خوبی انجام شده. باید همینطور این روند ادامه پیدا کنه
مردیم از خوشی
۲۸ فروردین ۱۴۰۲در جواب آقا پویان ، حرکت خوب ؟
وقتی حرکته خوبه که بیاد برسی بشه و از لحاظ کیفیت خوب باشه که با توجه به سابقه اینطور نیست
اصلا هم باشه چه فایده وقتی قرار دو برابر قیمت واقعی به ملت قالب بشه ؟
و اینکه شما حرف مفت زدی و گفتی چیزی نمانده بهترین ها را تولید کنیم در حالی که فاصله زیادی با این حرف داریم
در جواب حمید رضای گل ، عذر میخوام که یه حرف جا به جا شد و غلط به وجود آمد
این چند روز به شدت حواسم به دختر دانش آموزم هست که میخواد بره مدرسه و نگرانشم شما به بزرگی خودتون من جنایتکار را ببخشید
حسین
۲۸ فروردین ۱۴۰۲خب چرا همگی فاز نا امیدی برداشتین
راه های ارتباطی ما رو اگه با کشور های دیگه بسته باشن وضعمون همین هست
شما حتی با دانش بنیان بیای قرارداد ببندی
برای یکسری کالا در حیطه ارتقا کیفیت
هزینه هاش و زنجیره ایی که قراره تشکیل بشه رو در نهایت یک سمتش به کشور ذی ربط میخوره
به چه صورت تشکیل میدی
مراحل زیاد داره ما بدون داشتن سوادش
سعی کنیم نظر ندیم و فقط با توجه به خواسته ی خودمون
والا سطح آگاهی یک ملت میتونه
بدون وابستگی به کشور های دیگه حتی
به بالاترین درجات پیشرفت در جهان
برسونتشون
که بعید میدونم کشور های دیگه یا ملت های دیگه
دنبال رقیب باشن ….
ضرر هم هست خب طبیعیه
اقا ولی کاش از این خواب یکیش خودم
بیرون بیایم
واقعا جو عجیبی حاکمه
نسل جدید کمی زرنگ تر و شجاعن و این خوبه بنظرم فقط مسیر درست میخوان
و یک هدایتگر قوی
یکپارچگی خیلی عالیه
و حفظ کردنش بسیار عالی تر
ثمره اش بسیار بزرگ و دست یافتنی
متاسفانه انسان ها سخته براشون
بعضی ها میتوانند
شما با نگاهی به بعضی ملت های آسیای شرقی
میتوانید بشمارید و بسنجید
کوروش کبیر چه بزرگ بود و توانست یکپارچه بسازد قومی رنگ و وارنگ را
پیامبر اسلام نیز چگونه یکدست کرد و دینی را پایه گزاری کرد و (ولی) باز هم فساد در آن رخنه کرد
سر منشا این فساد کجاست ؟
علی جردن
۲۸ فروردین ۱۴۰۲بنظرم بجای تولید خودروهای شترگاو پلنگ مثل کادیلا که اسم و چراغاش ایرانیه و بدنه اش تندر ۹۰ بجای این کارا پر هزینه بجاش شترگاو پلنگ هایی که قبلا تولید کردید مثل ۲۰۷ رانا پلاس و شاهین روی اونا کار کنید و اونارو آپشنال تر مثل گیربکس اتوماتیک و گرمکن و سرد کن و ماساژور و دوربین ۳۶۰ و …. بزارید مردم موقع رانندگی با شترگاوپلنگ هاتون کمتر خسته بشن
Dan
۲۸ فروردین ۱۴۰۲اره منم موافقم
ماشین های فول سایز و موتور قدرتمند که نمیتونن بسازن
حداقل چند تا اپشن بدرد بخور بزارن حداقل کمتر از دنیا عقب بمونیم
sina7
۲۸ فروردین ۱۴۰۲چرا به این فکر نمیکنید که مهم ترین مسئله امنیته
ماشینای ایران امنیت ندارن و در وهله اول باید روی این مسئله کار بشه (که قطعا نمیشه ، کیفیت پایین تر هم اومده حتی)
خودروهای خارجی به سطح قابل قبولی از امنیت رسیدن و هر سال تلفات کمتر میشه
اینجا برعکسه
اگه قراره اولویت بندی بشه باید و باید امنیت خودروها ارتقا پیدا کنه که اینقدر خانواده ها عزیزاشون رو از دست ندن
ولی اولویت اصلی برای سازنده فقط قیمته
افزایش قیمت و کاهش کیفیت که میشه افزایش سود
بازار هم که بسته است پس مصرف کننده حق اعتراض نداره
کار دیگه ای هم نمیکنه
آپشن به چه درد میخوره وقتی ماشین امنیت نداره؟!
من ترجیح میدم تو ماشین سردم بشه تا اینکه با گرمکن صندلی تو تصادف بمیرم
Dan
۲۸ فروردین ۱۴۰۲این پلتفرم هایی که دارن از پایه و اساس مشکل امنیتی دارن و هیچکاری هم نمیشه کرد
مثلا پژو ۴۰۵ که پایه و اساس بیشتر ماشین های ایران خودرو ئه ، تنها ۱ ستاره ایمنی تو سال ۱۹۹۷ گرفته !
یا پژو ۲۰۶ و ۳۰۱ که پایه و اساس تارائه ۳ ستاره ایمنی تو زمان خودشون گرفتن
یا داچیا لوگان که اساس همین ماشینه ۳ ستاره بیشتر تو سال ۲۰۰۵ نگرفته!
خدا میدونه نسخه های ایرانیشون با استاندارد های ۲۰۲۳ چند ستاره بگیرن!!
امنیت خودرو صرفا باز شدن و نشدن کیسه هوا نیست
اینارو هیچ جوره نمیشه جوری دستکاریشون کرد که در سال ۲۰۲۳ ، خودروی امن محسوب بشن
حداقل یه چن تا اپشن بدرد بخور بزارن مگه چقد خرج داره؟
هر چند همین کارو هم نمیکنن
پیام
۲۸ فروردین ۱۴۰۲واقعا تهوع آوره
OldBoy
۲۸ فروردین ۱۴۰۲چرا مافیای تولید خودرو روی واردات خودرو سرمایه گذاری نمیکنن؟
ینی سود تولید ماشینای اینچنینی از سود واردات خودرو (حتی کارکرده) هم بیشتره؟
Mr.x
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲شاید باورت نشه!
ولی وقتی دنا پلاس توربو رو به قیمت ۲۰ و چند هزار دلار بفروشی!!! بله سودش از واردات فرسنگها بیشتره!!
و اینکه اگر بخوان ماشین های خارجی وارد کنن مجبورن قیمت خودشونو حداقل ۱ سوم کنن که اونطوریم خب ورشکست میشن سایپا و ایران خودرو و …
راستی تا یادم نرفته بگم تویوتا سوپرا نسخه پایه زیر ۵۰ هزار یا ۶۰ هزار (دقیق یادم نیست) قیمت داره!!
منتقد ماشین های جدید سایپا
۲۸ فروردین ۱۴۰۲بنظرم اگه روی کابین بیشتر کار کرده بودن، داشبورد و صندلی هارو عوض کرده بودن خیلی بهتر میشد
Sina
۲۸ فروردین ۱۴۰۲واقعیتش L90 از نظر طراحی یکی از زشت ترین و بی روح ترین ماشین های بازار بود(انتظاری هم نداشتیم بهرحال قرار بود جایگزین پیکان باشه ) منتهی خداییش بخاطر استهلاک پایین دوام خوب و بدنه محکمش حسابی طرفدار داشت
حالا همون قیافه درب و داغونش که هیچ، کیفیتش هم رفته زیر دست سایپا یعنی عملا از همه نظر داغونه…
امیرعلی
۲۹ فروردین ۱۴۰۲چرا همه از روی احساس حرف میزنین.ماشین هنوز بازار نیومده کسی باهاش رانندگی نکرده.بعد میگن بی کیفیته
Soldier
۲۸ فروردین ۱۴۰۲این وزیرک صمت هم خوب بازی یاد گرفته تا بحث استیضاح و برکنارشدنش جدی میشه یه نمایشی اجرا میکنه
خلاصه می دونه این طرح ها رو کی رو کنه
Royal Driver AMG
۲۸ فروردین ۱۴۰۲کالسکهی موتور داری دیگر از کالسکه سازان وطنی
matin
۲۸ فروردین ۱۴۰۲تارا میخرن یه چیزی
شاهین میخرن یه چیزی
ولی دیگه انگیزه از خریدن این چیه؟؟؟
MohammaD
۲۸ فروردین ۱۴۰۲هیچ وقت از رونمایی هیچ خودرویی اینطور ناراحت و متاسف نشدم . مطلقا این محصول بلاتکلیف و بی هدف هست چون همه مزایای تندر 90 درش از بین رفته و همه معایب سابقش همچنان به قوت خودش باقیه و صد درصد کلی ایراد دیگه هم بهش اضافه خواهد شد.
bugatti
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ضعیف ترین پلتفرم که بعد از سال ۲۰۰۰ اجازه تردد در اروپارو داشت وساخت داچیا بود
تکنولوژی موتور برای ۲۵ سال پیش پژو
عمق فاجعه گیربکس پراید برا ۳۵ سال پیش
این شترگاو پلنگ رونمایی نمیخواد
❤ ب ت bugatti
۲۸ فروردین ۱۴۰۲این چقدر سمه
Hamilton1970
۲۸ فروردین ۱۴۰۲نهایت پیشرفت ما اینه که ماشین دو نسل پیش یه شرکت اقتصادی اروپایی رو مثلاً! تولید داخلی کنیم (که اونم قطعاتش داخلی نیست) و با قیمت یه میلیارد (قیمت یه سورنتو صفر:|) عرضه کنن که کیفیتش از کارتن بازیافتی پیتزا هم پایین تره
درحالی که ما زمانی ماشینی تولید میکردیم که با خودروهای اروپایی زمان خودش رقابت میکرد…
به امید روزهایی بهتر برای خودروسازی و بازار خودرو و دیگر مسائل…
GMA
۲۸ فروردین ۱۴۰۲چطور تونستند چیزی بسازن که از خود L90 زشتتر باشه؟؟!….:)
مهدی
۲۸ فروردین ۱۴۰۲داخل این ماشین رو به یه خارجی نشون بدی و بهش بگی صرف نظر از مانیتورش حدس بزن ماشین واسه چه سالیه؟ احتمالا بهت بگه تولید سال 2000 با چند صد هزار کیلومتر کارکرده…
Souls_Master
۲۸ فروردین ۱۴۰۲بنظرم قیافه جلو و عقبش خوبه و من دوستش دارم ولی داخل کابین همون طراحی قدیمی و احتمالا با کیفیت پلاستیک زباله هست و با قیمت فضایی
هعی روزگار
Amin
۲۸ فروردین ۱۴۰۲این چه اسمی هست …. یه هو میزاشتید کادیلاک ، تعارف هم نکنید.!
A1
۲۸ فروردین ۱۴۰۲با این وضع بدنه مصرف سوختش اندازه تراکتور میشه یه جوری زاویه های تند داره انگار میخواستن جی واگن بسازن
یو
۲۸ فروردین ۱۴۰۲خودرو تراز عاریایی
یوسف
۲۸ فروردین ۱۴۰۲اون نوشته پارس خودرو روی جلوپنجره زخمیمون کرد.
Genius
۲۸ فروردین ۱۴۰۲یه تقلید مهدکودکی از rangerover 🤣🤣🤣
Tesla
۲۸ فروردین ۱۴۰۲قشنگ ۱۰۰ سال از دنیا عقبیم 😒😒
Hadi
۲۸ فروردین ۱۴۰۲یک موردی که خیلیا براشون مهم نیست ایمنی خودرویه
نتیجه تست یور انکاپ بعضی از خودروهای داخلی
405 پارس سمند دنا رانا تارا : نا مشخص(بدون تست)
شاهین کوئیک ساینا تیبا پراید: نا مشخص(تست نشده)
پژو 206، سراتو : 4 ستاره
ال نود، آوانته، ریو: 3 ستاره
زانتیا: 1 ستاره
مگان : 5 ستاره
بعضیا میگن ال نود فقط موتور گیربکس و کیفیتش خوب بود در صورتی که از لحاظ ایمنی هم در حد قیمت خودش خوبه حداقل از دنا خیلی بهتره که الان طرفدار پیدا کرده
مردیم از خوشی
۲۸ فروردین ۱۴۰۲فکر میکنی ۲۰۶ همون ۲۰۶ اصل هست
یا ال نود ؟
اینا گند زدند تو کیفیت ومحصولات حتی بدنه ۲۰۶ سال ۱۳۹۰ با کیفیت تر از تولید ۱۴۰۲ هست وای به حال پژو ۲۰۶ اصل
نویدی
۲۹ فروردین ۱۴۰۲از 206 دیگه چیزی نمونده،حتی وزنشم کمتر شده.
Tesla
۲۸ فروردین ۱۴۰۲فکرشو بکن تو سال ۲۰۲۳ همچین ماشینی به عنوان brand new ( محصول جدید ) ساخته بشه 🤦♂️🤦♂️ ، واقعا خجالت آور ، تو دوره زمانه ای که همه دنیا داره با سرعت به سمت آینده الکتریکی و تمام خودران پیش میره ، ایران هنوز نمیتونه یه پلتفرم از خودش بسازه ( این دقیقا همون L90 مال ۲۰ سال پیش هست که اون موقع هم برای کشور های فقیر مثل اروپا شرقی ، آفریقا یا خاورمیانه ساخته شده بود )
عارف
۲۸ فروردین ۱۴۰۲کاش به جای این روی یه کراس اور سرمایه گذاری میکردن. الان بازار طوریه که اکثر مردم دنبال ماشین شاسی بلند هستند
محمد
۲۸ فروردین ۱۴۰۲رونمایی؟
از پروتوتایپ؟
رونمایی از پروتوتایپ یه ماشین که سالها پیش ساخته شده و از خط تولید هم خارج شده
….
اقتصادی ترین ماشین اروپا که اینجا به آدما حس نشستن پشت رل اس کلاس رو میده….
.
کی مقصره؟
.
.
خودمون….فقط خودمون
محمد
۲۸ فروردین ۱۴۰۲کوییک رو ریختن تو ال نود