سایپا

موتورهای جدید مگاموتور برای نصب روی محصولات سایپا رونمایی شدند

شرکت مگا موتور از فرصت برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو تهران برای رونمایی از موتورهای جدید M16K، N20 و N25 استفاده کرده است.
موتور N20

بر اساس اطلاعات موجود این سه پیشرانه قرار است روی خودروهایی همچون اطلس، کوییک، شاهین، آریا و همچنین خودروهای تولیدی زامیاد نصب شوند اما اهمیت پیشرانه M16K بیشتر از سایر پیشرانه‌هاست چراکه گفته می‌شود این پیشرانه در خودروهای شکل گرفته بر پایه پلتفرم X200 یعنی کوییک، اطلس و… مورد استفاده قرار گیرد. البته که در گام نخست عرضه، این موتور برای آریا هیبریدی استفاده خواهد شد. در ادامه به معرفی این پیشرانه‌ها می‌پردازیم.

  • موتور M16K مگا موتور

این پیشرانه از نوع ۴ سیلندر ۱۵۹۷ سی‌سی خطی تنفس طبیعی است که از ۱۶ سوپاپ سود می‌برد و جنس سر سیلندر آن از آلومینیوم است. یکی از ویژگی‌های شاخص پیشرانه M16K مگا موتور را می‌توان سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها دانست که روی قدرت تولیدی و میزان مصرف سوخت این نیروگاه آهنین تأثیر مثبت دارد. حداکثر قدرت موتور یاد شده به حدود ۱۲۰ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و گشتاور آن به ۱۵۸ نیوتون متر در دور ۴۴۰۰ می‌رسد. استاندارد آلایندگی موتور M16K مگا موتور نیز یورو ۶ اعلام شده است.

مشخصات موتور M16K
نوع موتور ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی
تعداد سوپاپ و سیستم بادامک ۱۶ سوپاپ، دو میل بادامک، DVVT
سر سیلندر آلومینیومی
سامانه سوخت‌رسانی پاشش سوخت چندنقطه‌ای
نسبت تراکم ۱۱.۵
قطر سیلندر در کورس (میلی‌متر) ۸۷.۱ در ۷۶.۴
حجم جابجایی (سی‌سی) ۱۵۹۷
بیشینه توان (اسب بخار) ۱۲۰
بیشینه گشتاور (نیوتون متر) ۱۵۸
استاندارد آلایندگی یورو ۶
  • موتور N20 مگا موتور

دیگر پیشرانه خبرساز مگا موتور با کد N20 شناخته می‌شود که در حقیقت محصول کمپانی میتسوبیشی بوده و توسط شرکت چینی DAE تولید شده است. پیشرانه یاد شده به دو صورت تنفس طبیعی و توربو عرضه شده هرچند سایپا قرار است نسخه تنفس طبیعی آن را روی آریا سوار کند. پیشرانه N20 از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۰۴ نیوتون متر گشتاور است که با این تفاسیر می‌تواند عملکرد قابل قبولی روی محصولات سایپا داشته باشد. در جدول زیر مشخصات کامل این موتور را مشاهده می‌کنید.

مشخصات موتور N20
نوع موتور ۴ سیلندر خطی
تعداد سوپاپ و سیستم بادامک ۱۶ سوپاپ، دو میل بادامک DVVT
سر سیلندر آلومینیومی
سامانه سوخت‌رسانی پاشش چندنقطه‌ای
قطر سیلندر در کورس (میلی‌متر) ۸۱ در ۹۶.۹
حجم جابجایی (سی‌سی) ۱۹۹۸
نسبت تراکم ۱۱.۵
بیشینه توان ۱۴۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰
بیشینه گشتاور ۲۰۴ نیوتون متر در دور ۴۴۰۰
استاندارد آلایندگی یورو ۶
  • موتور N25 مگا موتور

سومین عضو موتورهای جدید مگا موتور در نمایشگاه قطعات خودرو تهران با کد N25 معرفی شده است. این پیشرانه از نوع ۴ سیلندر خطی ۲.۴ لیتری با ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۲۳۴ نیوتون متر گشتاور است و از سیستم پاشش سوخت چندنقطه‌ای بهره می‌برد. سایر مشخصات موتور N25 به شرح زیر خواهد بود:

مشخصات موتور N25
نوع موتور ۴ سیلندر خطی
تعداد سوپاپ و سیستم بادامک ۱۶ سوپاپ، دو میل بادامک
سر سیلندر آلومینیومی
سامانه سوخت‌رسانی پاشش سوخت چندنقطه‌ای
قطر سیلندر در کورس (میلی‌متر) ۱۰۴.۲ در ۸۷
حجم جابجایی (سی‌سی) ۲۴۷۶
نسبت تراکم ۱۰.۵
بیشینه توان ۱۵۳
بیشینه گشتاور ۲۳۴
استاندارد آلایندگی یورو ۶

 

سایپا به دنبال جهش بزرگ با استفاده از شریک خارجی جدید

شرکت دانگ اتومبیل با نام تجاری DAE چند سالی است که حضور مؤثری در بازار خودروی کشورمان دارد. این شرکت فنی مهندسی از طریق همکاری گسترده خود با هیوندای پاورتک کره جنوبی و میتسوبیشی ژاپن، به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گیربکس و پیشرانه در دنیا تبدیل شده است. تا به امروز گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هیدرولیک این خودرو در محصولات داخلی همچون دنا، تارا و محصولات خانواده هایما به کار رفته است.

اکنون سایپا با عقد یک قرارداد بزرگ تجاری با شرکت DAE چین، در برنامه موتور و گیربکس سازی این هلدینگ شریک شده است. پیشرانه N20 و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نسل هفتم اولین محصولات این همکاری بزرگ هستند و در ادامه نیز روند همکاری گسترش می‌یابد. سایپا مجموعه سایت کفش ملی خود را واقع در جاده مخصوص به شریک خود داده تا یکی از پیشرفته ترین خطوط تولید موتور در غرب آسیا را احداث کند. قرار است پس از شروع مونتاژ موتورها در تهران، به تدریج داخلی سازی آن‌ها و بحث انتقال تکنولوژی نیز همزمان انجام شود.

سایپا از گذشته با مشکل شدید موتور مواجه بوده و تا به امروز نتوانسته یک پلتفرم جامع پاورترین برای خود بسازد؛ به نظر می‌رسد در نهایت، با خروجی این سرمایه گذاری بزرگ نارنجی پوشان، سایپا بتواند مشکل اصلی محصولات خود را مرتفع کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. امیررضا

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (303 ديدگاه)

    نمیدونم قراره در چه حدی کاربردی باشن… ولی کاش یکم تنوع تو سبد محصولات سایپا دید حداقل تو زمینه پیشرانه هیچی به جز m15 ندارن. الان اگه N20 واقعا محصول میتسوبیشی هست حداقل میشه به مهندسی اون امیدوار بود

    موافقم 22
    1. A.m.A

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      سه تا داستان داریم
      یک اینکه این موتور ها همینقدر که روی کاغذ اعداد امیدوار کننده‌ای دارن،آیا در واقعیت هم همین قدر خوبن!؟
      دو اینکه بر فرض که همینقدر قوی و خوب باشن آیا پلتفرم ها و ماشین های سایپا میتونن امنیت رانندگی با موتور قوی تر رو تامین کنن چون احتمال تقویت همچین موتور هایی کم نیست
      سوم هم آیا میتونن لوازم یدکی و مصرفی این ماشین ها و انجین هارو تولید کنن یا قراره ماشین ملت دو ماه بخوابه تو پارکینگ

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. علی راست گو

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        موتور پراید وانت صفر رو چهار بار باز کردیم توی نمایندگی شرکت سایپا و هنوز هم مشکل داره.
        شرکت مگا موتور کاری نکنه ما ممنون میشیم
        اگر هم میخواد چیزی تولید کنه، کمپرسور کولر بزنه نه خودشو ها،،، گازشو پر کنه عمده بده تو بازار

        موافقم 10
        مخالفم 9
        1. سيدعلي ابوطالبي

          ۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          عزیزم کپرس کولر با مگاموتور نیست مگاموتور محصول موتور گیربکس اکسل دارد و بس

          موافقم 4
          مخالفم 11
    2. ناشناس

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (56 ديدگاه)

      جای یه موتور«دیزل»بسیارکم مصرف برای خودروهای سواری ویاوانت دربین این سه نوع موتوربنزینی،خالیه

      موافقم 19
      مخالفم 2
    3. اکبر

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اخه اینا دروغ هم زیاد میگن قاعدتا میتسو بیشی موتورهای بروزش رو نمیده این و اون این همان چینی کپی شده از یک موتور قدیمی تره خوب خودتون کپی می کردین

      موافقم 13
      مخالفم 6
      1. کیانوش

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (826 ديدگاه)

        منظورت چبه موتور بروزش رو نمیده ی حور میکی بروز انگار حالا میتسوبیشی سالانه انحین هاش رو تغییر طراحی میده نه مومئن ده سال اخیر امثر شرکت عای خودرپ سازی اصلا انحین جدیدی از صفر طراحی نکردن خصوصا تو انحبن عای کم حجم فقط میاد با بهینه کردنش الایندکیش رو کم میکنن واسه پاس کردن یورو دیکه سوپاپ متغیر و یورو شش ته ته فناوری قابل ارایه واسه ۹ودرو های سدان و هاچ بک زیر پونزده هزار دلار همینه عزیز فناوری ببشتر از این میخواید سر کیسه رو شل کن برو هاچ بک تویوتا چهل هزار دلاری با انحبن سه سیلند سیصد اسب بخاری بخر شما قیمت رو هم در نظر بگیر پژو بیست سالهانحئن هاش رو داره بر اساس همون طراح مشترکی که بابی ام و ساخت دو ده پیش داره میسازه الان دیکه نمیصرفه واسشون انیحن حیدد طراحی کردن دارن میرن سمت برقی ها مگر اینکه برقی عا شکست بخورن و برگردن دوباره سرمایه کذاری کنن وکرنه مثلا رنو اومد بخش انیحن سازیش رو با ی شرکت چینی شریک شد

        موافقم 5
        مخالفم 9
    4. کیانوش

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (826 ديدگاه)

      اکثر انیحن های زیر دو لیتر چینی براساس انحین میتسوبیشی ساخته شدن تا ی مدت تحت لیساتس تپلید میکردن خود انیحن میتسوبیشی رو بعدا دیکه بر اساس همون انحین های خودشون رو ساختن

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. MasouD

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    میشه بین چینی ها یه انجینی که دست ژاپن توش بوده رو پیدا کرد و اینجا مونتاژ کرد و…
    اما همون خونه اول ماروپله مار نیشمون میزنه
    چون قرار نیست هیچ چیز به نفع مردم باشه مث انتخاب پژو و انجین xu7 برای مونتاژ که بدترین بود
    شرکت ها قرار نیست به نفع ما کار کنن،به نفع خودشون کار میکنن
    همه دنیا همینه اما چون رقابت بالاست،هم مشتری نفع خوبی میبره و هم شرکت سود میکنه
    یه نقل قول معروفی هست که میگه:اگه چیزی خوب باشه روی خط تولید نمیمونه

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. افشین

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      حرفهای امثال شما آدم یاد دوست گالیور میندازه.‌

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. ابوالحسن خالقی

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مثبت اندیشی با خوش بینی و خوش باوری معانی متفاوتی داره

        موافقم 10
        مخالفم 1
      2. MasouD

        ۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (69 ديدگاه)

        سر به زیر و مطیع نباشیم

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. کیوان خسروی

      ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اصلاچرامستقیم ازخودژاپن خریداری نشه..ژاپن هم بالاخره انجین های اقتصادی خوب دارن که بتونیم خریداری کنیم..ولی دست یه سری دلال و… کوتاه میشه ومشکل اینجاست که اونااجازه اینکارونمیدن و زورهم فعلا دستشونه..

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. A1

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    رو کاغذ خوبه ولی فاصله کاغذ با واقعیت تو ایران خییلی از حالت عادی بیشتره

    موافقم 17
    مخالفم 2
  4. هوشنگ

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    فاصله رونمایی تا تولید در ایران ده سال است

    موافقم 20
    مخالفم 2
  5. رامتین

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی N20 بیان شده ۱۴۷ اسب و حال موتور ۲.۵ لیتری ۱۵۳ اسب!! این خود مهندسی ضعیف موتور ۲.۵ لیتری را نشان میده. بین این موتورها، همان N20 که فناوری میتسو را داره پسندیدم. گویا این موتور ورژن Gdi هم داره که بشدت می‌تونه گزینه خوبی باشه، چون ورژن غیرتوربوی gdi ارزش زیادی داره. نسخه توربو این موتور هم هست که آنهم باید جذاب باشه. فقط نتونستم توان این موتور را ببینم به چه شکله. کسی اطلاع داره؟

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. رضا

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (270 ديدگاه)

      مهند‌س اون موتور دو نیم لیتری شاتون بلند هست و طولی نصب میشه و برای ماشینای دف عقب کار و تجاری هست گشتاور زیادی رو تو دور موتور پایین میده که به درد مصارف کاری سنگین مثل همین نیسان وانت میخوره ولی شتاب و سرعت نداره
      موتور دو لیتری مخصوص سواری هست
      مقایسه این دوتا اشتباهه

      موافقم 19
      مخالفم 2
    2. Sam

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      نسبت تراکم هارو هم نگاه کن دوست عزیز. N24 یه موتور گشتاور محوره. مخصوص کار

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. Biotechnologist

        ۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        کلا گشتاور همه چیز موتوره اما باز هم گشتاور اختلاف خاصی ندارد الان موتورهای دو لیتری هایبرید رو ۴۵۰اسب فقط بنزینیش تولید می‌کنه با گشتاورهای باور نکردی. خود موتور میتسوبیشی لنسر یک نمونه از قدیمی‌ترین ورژن موتور ۲لیتری خطی پر قدرت هستش. تویوتا کرولا یک ماشین قیمت مناسب جهانی هستش واقعا موتورش قابل مقایسه نیست یعنی واسه ما ایرانی‌ها پشت این ماشینها بشینیم فکر نمی‌کنیم کمتر از v6 روی این ماشین‌ها باشه بعد موتور ۱۶۰۰cc روشونه

        موافقم 2
        مخالفم 1
    3. کیانوش

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (826 ديدگاه)

      کاربری متفاوتی دارن عزیزم دو لیتری واسه سواری ها و کراس اور های متوسط سایز هستش و دو نیم لیتری واسه وانت های مثل نیسان میبینی که گشتاور بیشتری هم داره بنز ششصد و هشت هشتاد اسب قدرت داره هنوزم داره جون میکنه تو ایران و کار میکنه اکثر تراکتور های دنیا هم زیر صد اسب قدرت دارن تو کار اسب بخار تو اولویت نیست

  6. Siyavash

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (818 ديدگاه)

    اسم رو نگاه .مگا موتور n20..🥴🥴
    بدون کوچکترین سوال و پرس و جو بری هر کشوری تویه این کره خاکی بگی مگا موتور n20 با قدرت ۱۴۷ اسب تولید میکنیم بهت در کسری از ثانیه پناهندگی میدن با تمام مزایای جهانی…اینا بلد نیستن یه اسم رویه انجین بزارن …مگا،،خداشاهد این اسم میاد فکرم برایهدقدرت موتور میره بالایه ۲۰۰۰ اسب….
    حداقل اسم رو میذاشتی دانکی موتور ..یا مانکی موتور…

    موافقم 4
    مخالفم 17
    1. مرادی

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب تو برو پناهندگی بگیر

      موافقم 12
      مخالفم 9
    2. ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4956 ديدگاه)

      ۱۴۷ اسببب! میدونی چقده؟!

      موافقم 12
      مخالفم 2
  7. م

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا چین را برای شما نگه دارد که این موتورهای آشغال را به شما میدهد

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. محمد

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      به اینا موتور میده و جناب عالی فشار میخوری‌.
      خدانکنه آدم از پیشرفت کشورش فشار و حقارت بخوره و بکشه.
      بد دردیه

      موافقم 11
      مخالفم 12
      1. روبین راد

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ای خاک بر سر من که مردم کشورم به این فجایع میگن پیشرفت 😔

        موافقم 11
        مخالفم 10
      2. حامد

        ۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        پیشرفت کدومه حاجی به جایی رسیدیم که بعد این همه سال یه موتور از خودشون ندارن دارن از چین میارن گریه داره

        موافقم 4
        مخالفم 3
    2. کیانوش

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (826 ديدگاه)

      موافق نیستم با شما اکر هیمن کار رو ده سال پیش میکردن بدون شک وضعیت بازار ایران هیلی بهتر بود چینی ها هم از روز اول رفتن با کمک میتسوبیشی انجین ساختن تحت لیسانس و تقریبا اکثر خودرو هاشون با هبمن انحین عای تحت لیسانس میتسوبیشی عرضه شد و حالا ایرادش چیه که به حای واردات همون انجین ها داخل ایران تپلید بشن و با داخلی سازی قطعات الان امثر شرکت های دنیا دارن مجموعه های پیشزانه سازی احتراقیشون رو خصوصا انحین عای کم ححمشون رو شریک میشن با شرکت های خودرپسازی دیگه واسه کم کردن هزینه چون دیگه به ته ظرفیت توسعه شون رسیدن

  8. بهروز خمسه

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام والا بنده مهندس مکانیک هستم کلی ایده دارم آیا این شرکت مگاموتور خلاقیت و ابتکار ی برایتحقیق هم شده یه گشتی تو انتر نت بزنن اطلاعات عمومی‌و خودشون زیاد میکردن حداقل روی یه موتور پیشرفته جدید سرمایه گذاری می‌کردید که با آخرین تکنولوزی جهانی مطابقت کنه والا چی بگم الکی مدرک مهندسی گرفتن ولی هیچ جوهره و ابتکار عمل ندارن فقط میخوان سربرج حقوق بگیرن برن خونه الان من یه موتور ۹۰۰ cc ایتالیایی دارم که تومسابقات اول میشد میگفتید این موتور با مشارکت مکا موتور باهم می‌ساختیم خواستید تماسبگیرید برای ساختش

    موافقم 10
    مخالفم 5
  9. RAM1500TRX

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (213 ديدگاه)

    منتظر قیمت های فوق نجومی باشید
    تا الان قیمتهای ژاپنی کره ای برای محصولات داخلی پرداخت میکردیم از این به بعد باید قیمت المانی امریکایی براشون پرداخت کنیم

    موافقم 10
    مخالفم 4
  10. فیات مولتیپلا

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    نسبت تراکم ۱۱.۵؟ والا ۱۰ توی ایران به زور جوابه
    GMA T50 که نسبت تراکم ۱۱ داره توی آمریکا به مشکل بنزینی میخوره چه برسه توی ایران

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. علی

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (799 ديدگاه)

      تراکم ۱۱.۵ بشدت بالاست که یکی از بالاترین تراکم هاست با بنزین ایران کلا ناک میخوره و موتور رو متلاشی می‌کنه واشر سرسیلندر زود به زود آسیب میبینه
      بنزین این موتور باید اکتان ۹۵ تا ۹۸ باشه
      بنزین ایران قبل از رسیدن به تراکم ۹.۵ منفجر میشه چه برسه به ۱۱.۵ خداااااا
      الان موتور ۱.۶ لیتری و ۱.۴ ۲۰۶ که تراکم ۱۰.۵ داره با بنزین ایران میبینم که چه بلایی سر این موتورها میاد موتورهایی که هشت سال متوالی بهترین موتور سال بوده از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ جایزه هارو دروع کرده بود توی ایران با بنزین بی‌کیفیت پدرشو در آوردن مشکلات ناک و واشر و کثیف شدن زود هنگام روغن کربن گیری سوزن ها و خرابی شمع

      موافقم 7
      مخالفم 0
  11. Aref

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (298 ديدگاه)

    قدرت موتور خیلی خوبه ولی پرفورمنس و همون کارایی مهمه. بعد اینکه ترمز درست حسابی هم نداریم

    موافقم 4
    مخالفم 3
  12. محمد

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    من این موضوع چند وقت پیش گفتم ولی کلی دیس لایک خوردم.
    امان از کاربرانی که زود قضاوت می کنند.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  13. محمد

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    شما هر کاری کنی باز نمیتونی خلق الله رو راضی نگه داری،یکی به اسمش ایراد میگره،یکی می گه ترمز،یکی فشار می خوره،یکی میگه تراکم موتور که امروزه اکثر پیشران ها تراکم زیادی دارند،یکی دم ازم مهندسی موتور می زنه و….
    همه ماشاالله کارشناسن و کسانی که سایپا استخدام می کنه از اینایی که تو اینجا ول می چرخند احمق ترند.
    در کل بهتره یک شرکت سرش تو کار خودش باشه و به بهانه های بنی اسرائیلی دیگران توجه نکنه.

    موافقم 8
    مخالفم 12
    1. روبین راد

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش شما یکی به نعلی یکی به میخ . به همه هم گیر دادی و همه هم بد هستند و بهانه های بنی اسرائیلی میارن .
      دقیقا شما خوب های ما شدید که امروز حال روز مردم عزیز و کشور عزیزترم این شده . ما رفتیم تا شما خوبها بمانید .

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. محمد

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1236 ديدگاه)

        خب من نقد کردم.
        نقد کردن نه اتهام هست و نه تهمت،می تونی بهش توجه نکنی.

        موافقم 4
        مخالفم 6
    2. Absurd Hero

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (308 ديدگاه)

      🧃

      موافقم 2
      مخالفم 6
  14. جمال

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمی دانم سایپا با این همه زیان انباشته که از نصف سرمایه شرکت بیشتر است چطور دم از توسعه می زند طبق ماده ۱۴۱ قانون تجارت شرکت سایپا ورشکسته است

    موافقم 9
    مخالفم 5
  15. علی

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    بذارید این موتور ها تشریف بیارن بنزین ایران. ترکیبی از گازوییل و مازوت در خدمت گذاری آماده است تا هر سه موتور رو گردن بزنه

    موافقم 4
    مخالفم 5
  16. اکبر

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    میشه همان داستانی که می گفت نوکر ما چاکری داشت چاکر اون مخلصی داشت خوب صبر می کردین با خود میتسو بیشی مثلا جوینت میشدین نه با چاکر و مخلص اش

    موافقم 8
    مخالفم 4
  17. سعیدکاف

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من باید اسم مگاموتور درخور این شرکت نیس مثلا گیگا موتور، سلیم موتور تاج موتور بوگاتی موتور زیبا تر است ابهتش بیشتره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش حداقل برای رو نمایی یکی از موتورها رو می‌آوردند که از بغل زنگ نزده باشه که مایه آبروریزی نشه.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  19. کیانوش

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (826 ديدگاه)

    چه عجب ی حرکت منطقی کردن در نهایت اینکار رو باید ده سال پیش انجام میدادن بهتره ی سه سیلند یک لیتری هم بگیرن ازش با نود اسب قدرت واسه هاچ بک های داخل و ایمدوارم سایپا و ایرانخودرو مجموعه های موتور سازیشون رو یکی کنن هم هزینه عای خودشون کم شه هم ه‍زینه تعمیر موتور ها و قطعه گیر اوردن واسه مردم اسم این شرکت چینی رو نشنیدم امآ اگر فناوری موتور هاش بر اساس میتسوبیشی باشه پس می ارزه ایرانخوردرو هم بهتره رو بهینه کردن همون انحین های پژو کار کنه میتسوبیشی و پژو تو موتور های کم حجم جفتشون کارشون خوبه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  20. T

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگر موتور گیربکس و مثلا پلوس و بلبرینگ ساخت داخل و تحت لیسانس شرکت اصلی هستش چرا ارزبری خودرو این همه زیاده دوم چرا ماشین خراب یا زود خراب شونده غیر قابل تعمیر تولید و تبلیغ میشه فیمت از چهار پنج هزار دلار به دوازده سیزده هزار دلار رسیده

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. Alireza

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    موتور m16k هم که قراره روی محصولات کوییک و اطلس و سهند نصب بشه در آینده محصول شرکت DEA چین هستش یا اون رو خوده سایپا و مگاموتور طراحی و تولید کردن ؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا