ظاهرا خودروی جدید سایپا و پارس خودرو که براساس پلتفرم تندر ۹۰ ساخته خواهد شد؛ کادیلا نامگذاری شده است. اسم این پروژه قبلا، P90 اعلام شده بود.
نام کادیلا هنوز به طور رسمی توسط سایپا اطلاعرسانی نشده است . به احتمال فراوان، طی هفتههای آینده از این خودرو رونمایی خواهد شد. این نامگذاری باتوجه به شباهت کادیلا و برند امریکایی کادیلاک، بحث برانگیز به نظر میرسد. سایپا در تلاش است با استفاده از پلتفرم تندر ۹۰ که حق بهرهبرداری قانونی آن را دراختیار دارد، محصولی با ظاهر متفاوت از رنو L90 و داچیا لوگان تولید کند.
براساس اعلام سایپا، پارس خودرو کادیلا با پیشرانه داخلی سازی شده EC5 پژو (نمونه بهینه پیشرانه TU5) تولید میشود که ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد. در این خودرو از جعبه دنده پنج سرعته دستی (۵F۱۸) مشابه به سایپا شاهین استفاده شده است.
نمای داخلی این خودرو تفاوت زیادی با رنو ساندرو پارس خودرو ندارد و درون کابین با همان داشبورد ساده رنو مواجه هستیم. تغییرات نمای داخلی کادیلا نسبت به ساندرو صرفا به مجموعه آمپر و غربیلک فرمان جدید خلاصه میشود.
در نمای خارجی و از دید روبهرو، سایپا برای اولینبار از ادوات کروم براق در نقش خط متصلکننده چراغهای جلو استفاده کرده است. این ترفند، در خودروهای چینی و خصوصا کراساورهایی مثل چانگان CS۷۵ وجود دارد. در پیشنمایش سایپا P۹۰، چراغهای بزرگ با نوار LED روشنایی روز، جایگزین کاسهچراغهای نسبتا کوچک تندر ۹۰ شدهاند. این مدل، از جلوپنجره ۶ ضلعی شبیه به نمونههای موجود در خودروهای قدیمی هیوندای استفاده میکند و مهشکنهای لامپی (هالوژنی) در طرفین سپر دارد.
شاید بتوان با ارفاق، از طراحی نمای روبرو رضایت داشت؛ اما در عقب، چراغهای بزرگ و ناهماهنگ با سبک طراحی خودرو نصب شدهاند که حالتی ناخوشایند دارند. پلاستیک سیاه در سپر، نشان تجاری سایپا در وسط کاپوت عقب و کشیدگی بیدلیل چراغها به طرفین بدنه، نکات منفی در طراحی پشت سایپا P90 هستند. از سویی دیگر، میتوان امیدوار بود ناهماهنگی در طراحی ادوات عقب خودرو، برای مدل نهایی و تولید انبوه، اصلاح شود.
scherwin
۲۷ دی ۱۴۰۱آخه این چه رندر افتضاحیه که گرفتند،
حتی تو رندر هم نتونستن اون درز سپر عقب رو اصلاح کنند، در تولید تیراژ بالا دیگه مشخصه چه وضعیتی داره
علی
۲۷ دی ۱۴۰۱خواستن صادقانه و بی ریا اطلاعات رو منتشر کنن.
بَده؟ 😂😂😂😂😂
m
۲۷ دی ۱۴۰۱حالا طراحیش جالب نیست و تناسب اصلا نداره ولی چراغ عقبش حداقلش بهتر از ال نود هست،ال نود عقبش شبیه زرافه هست ولی به شخصه ال نود خیلی دوست دارم ولی عقبش با اینکه زیاد قشنگ نیست ولی حداقلش تناسب داره،نه مثل این!!
Amir mahdi @-1387
۲۷ دی ۱۴۰۱کادیلا حرمت داره
حکمت شکنی نکن تو به گرد کادیلاک
هم نمیرسی
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۴۰۱چرا تو سرِ مال میزنید ؟؟؟
از کرهمُربافنها بپرسید ، در جواب میگن از کادیلاک هم بهتره 😂👋🏻 !
AMANTE
۲۷ دی ۱۴۰۱یه ( ک ) اضافه میکنن و میگن ما کادیلاک سواریم. :)
بعد معرفی شاهین کمی به طراحی های سایپا امیدوار شدم ولی مثل اینکه امید الکی بوده و پروژه طراحی جدید شون مثل گذشته تغییر جلو و عقب ماشین هست و اصلا کاری ندارن که تناسب کلی خوب هست یا نه.
سید علیرضا
۲۷ دی ۱۴۰۱یه بار کار رو تموم می کردی می گفتی کادیلاک 😂😂😂😅😅
mahdi-es17
۲۷ دی ۱۴۰۱جالبه در اصل بلوک m16 با tu5 یکی هستش تو یکی از نمایشگاه همین موضوع گفتم و مسؤلین (املای درستش نمیدونم) میگفتند تیم تحقیق توسعه ما این 0تا 100 در ایران ساختند 😂
رضا
۲۷ دی ۱۴۰۱رو که نیست ، سنگ پای قزوینه
من عکسش رو دیدم حتی روی بلوکه موتو لوگو پژو سیتروئن و دی اس حک شده . حتی قالب ها رو از خود پژو گرفتن …
Radmehr
۲۷ دی ۱۴۰۱از هر نما ببینی حال به هم زنه
RENAULT5
۲۷ دی ۱۴۰۱عزیزان این رندرها خیلی قدیمیه فکر کنم مال چهار پنج سال پیشه
خب اگه داشبورد با کیفیت وبه روز داشته باشه همینطور قیمتی در حدود250میلیون تومن(براش کشف قیمت ۷۰۰تومن اتفاق نیفته)
ماشین بدی نیست
بخصوص اینه که گفتن قراره رو پلتفرم ساندرو باشه
amir
۲۷ دی ۱۴۰۱شما ایران زندگی میکنی ؟
نمیدونم خبر داری یا نه 250 میلیون بهت تیبا نمیدن چه برسه پلتفرم ساندرو و داشبرد با کیفیت
RENAULT5
۲۷ دی ۱۴۰۱بله متاسفانه
دیگه قیمت های بالا تر ارزش خرید نداره
blackwing
۲۷ دی ۱۴۰۱همینطوریش هم ال۹۰ از پشت شبیه کادیلاک CTS نسل دوم بود 🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️
Hamid3x
۲۷ دی ۱۴۰۱چه آشی بشه این ماشین، نقطه قوتش موتور و گیربکس و متعلقات تعلیق اش بود که این هم ازش حذف کردند،
واقعا جای تاسف داره کیفیت قطعات مکانیکی بشدت پایین اومده،کمک فنر نو میخری بعد 3 ماه بصدا میفته، دیسک و صفحه کلاچ و لنت و….
ماشین های صفر هم بدتر
Genius
۲۷ دی ۱۴۰۱دستگاه های خط تولید یه عمر مفید دارن بعد اون اورهال میخوان.این مهم هم تو تحریم.ها که البته نعمته و کاغذپاره(!!!) برای ما نشدنیه.تولیدکننده هم میبینه الان باز بخاطر تحریم و نبود جنس خوب خارجی هر مضخ..رفی بزنه فروش میره پس خطو نمیخوابونه همون مضخ..رفات رو میده بازار!
کوروش
۲۷ دی ۱۴۰۱سلام علیکم ،
خودروی سایپا کادیلا ، جایگزین خلف خودروی کادیلاک سویل ایران شد 😜😜😜 .
TESLA
۲۷ دی ۱۴۰۱زحمت کشیدن 😂😂😂😂 اینکه دقیقا همون ال نود شما یک لحظه انگشت بذار روی چراغ هاش میبینی دقیقا ال نود بدون ذره ای تغییر ، جالبه بدونید پیشرانه me16 توی کشور رومانی مونتاژ میشه و توی شرق اروپا و روسیه ماشین های اقتصادی زیادی با این پیشرانه رو میبینید که همانطور که میدانید بسیار با دوام و مقاوم هست من خودم ال نود داشتم ، به نسبت بقیه ایرانی ها مثل : پارس ، دنا ، سورن و … خیلی کم اصطهلاک و کم خرج هست ولی متاسفانه از نظر هندلینگ واقعا فاجعه هست و سر پیچ ها یه احساس عدم کنترل خیلی بدی به راننده منتقل میکنه و متاسفانه از این رو خیلی راحت چپ میکنه ( ما خودمون تو فامیل ۲ نفر داریم که تا حالا باهاش چپ کردن ) ، در کل این ماشین اگه قرار باشه روش پیشرانه tu5 نصب بشه مفت نمیارزه چون علت محبوبیت ال نود همون موتور کم اصطهلاک خارجیش هست
aMiRsHaYaN
۲۷ دی ۱۴۰۱ال نود چون سقفش به طرز مضحکی بلنده مرکز ثقلش هم بالا تره به طبع
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۷ دی ۱۴۰۱حکایت زمستان سخت اروپاست.😂😂😂😂😂😂😂😂😂
MASOUD 0099
۲۷ دی ۱۴۰۱چرا اینا از چرخ های بزرگ تر بیزارند از نظر شکلی که ماشاالله از این بد تر نمیشه و چرا یه پلت فرم قدیمی و کهنه رو ول نمیکنن !!!!؟؟؟
mmz2008
۲۷ دی ۱۴۰۱خود ال نود رو میدیدی حالت بد می شد و طبق سابقه بد سایپا در فیس لیفت (مثل زانتیا 2 فاجعه) و داخلی سازی(کلا در ایران) خیلی افتضاح در اومده. تنها مزیت ال نود دوام و استهلاک پایین و شاید شتاب خوب بود ولی این غیر از شتاب هیچی نداره
البته همه چی به قیمتش برمیگرده که عمرا مناسب باشه مثلا اگر هم قیمت تارا باشه ارزش خریدش صفره.
بعد طراحیش یه جوریه از ال نود خیلی کوچیک تر میزنه
تنها چیزی که از ال نود به ارث برده طراحی جعبهایه🤣
pouya98645
۲۸ دی ۱۴۰۱نه دوست عزیز برای کسی که نمیخواد این لگن های ایرانی رو سوار بشه ارزش خریدش هم از تارا بیشتر
تارا همون هفته اول میکشتت به تعمیرگاه ولی ال۹۰ بعد ۱۰ سال
به نظرم که خیلی ارزش خرید داره
نویدی
۲۷ دی ۱۴۰۱تنها مزیت L90 موتورش بود که اونم توی شاهکار جدید سایپا و ایران خودرو حذف میشه.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۷ دی ۱۴۰۱سم هفته واسه خودش این چیه اخه
aMiRsHaYaN
۲۷ دی ۱۴۰۱بعد اینکه اومد لابد ملت میان یه ک تهش اضافه می کنن بشه کادیلاک
والا تجربه کسانی که روی s350 شون برچسب s500 میچسبوندن رو ثابت کرده
زیزیگولو
۲۷ دی ۱۴۰۱اسم دزدی تو روز روشن!!!
Genius
۲۷ دی ۱۴۰۱معنیش چیه؟جز ترفند زدن تبلیغاتی و سو استفاده از خوشنامی کادیلاک دلیل دیگه ای داره انتخاب این اسم؟؟!بعلاوه B90 داچیا تنها حسنش دوام و کیفیت موتور گیربکسش بود که قطعا تو این نسخه چینیرانی خبری ازش نیست
Mercede kaviani
۲۷ دی ۱۴۰۱سایپا فکر کرده نام کادیلا را روی P90 بگدارد کادیلاک سی تی 4 و 5 شده حتما هم می خواهد به قیممت کادیلاک سی تی 5 وی هم بفروش برساند
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۲۷ دی ۱۴۰۱همون ک که حذف شده تو این مملکت
ARMAN سابق
۲۷ دی ۱۴۰۱وای خدا
آخه ال نود قیافه که نداشت آپشنم نداشت فقط کیفیت قوای محرکش خوب بود.
الان اصن توجیهش چیه که یکی بیاد اینو بخره؟
Arsam
۲۷ دی ۱۴۰۱حالا یه k هم میزاشتن تکمیل میشد اسم ماشین ملعون آمریکا 😂
ولی نمیدونم چرا کل این … هایی که سایپا میسازه همشون عین همن و همه شون افتضاحن از همه لحاظ
بعد قیمتشون خیلی غیرمنطقی بالاست اکثرا در حد ۱۰ هزار دلار یا بالاتر حتی
واقعا وضع بدیه . این ماشین هم یکی از همون افتضاحات خودروسازیه
البته هممون باید این واقعیت تلخو قبول کنیم که مردم واس اینم میرن صف میکشن ولی خب حقیقت اینه که ماشین افتضاحه
Muty
۲۷ دی ۱۴۰۱درسته الان همه بچه های این سایت مچل کردن کار را
حالا موقع ثبت نامش 4 تا خول و چِل میرن هوار میشن تو سایت و یک بازار سیاهی راه میندارن
یکی احمق هایی هم میرن با سود دلالی تازه از اونا میخرن
سواد و فهم و شعور ندارن بعضیا
حرص چی رو میخورین بچه ها
از ماست که بر ماست
علی جردن
۲۸ دی ۱۴۰۱از مونتاژ کادیلاک آمریکایی رسیدیم به کانسپت دیجیتالی کادیلای سایپا
Hadi
۲۸ دی ۱۴۰۱کادیلا اونوقت میشه معنی اسمش رو بگید…
ولی تنها خوبی طراحیش چراغ جلوشه ال۹۰ نکته مثبتش موتور و گیربکس هماهنگشه ولی این اونا رو نداره…
شاهین واقعا طراحی موزون و هماهنگی داره خیلی بهتر از اینه…
امیدوارم کادیلاک اینو نبینه…
بهلول
۲۸ دی ۱۴۰۱آخه شما که طراحی بلد نیستید خوب یه کپی خوب انجام بدید.
حسن
۲۸ دی ۱۴۰۱حرف حساب.
Hassan
۲۸ دی ۱۴۰۱جالبه ، اینکه بچه های اینجا مفهوم پلت فرم رو نمیدونن، و میگن اینکه همون l90 هست! اینکه میگن اندازه هاش از l90 کوچیکتره! یک دوره ای. شد گفتن با همکاری روسیه قراره اینو بسازن، فکر میکنم در ادامه ی همون باشه، اگر سایپا بتونه اینکار رو انجام بده و پلتفرم رو به روز رسانی کنه ،و تلاش کنن که تا ۲ سال دیگه ارتقا بدن به نظر من خوبه ! مثل ایرانخودرو که ۳۰۱ رو تونست روش کار کنه! نمیگم راضی کننده هست ، میگم بالاخره تو مسیر درست افتادن تو صنعت خودرو, الگوشون چین هست، این اگر تو ایران هم مشتری نداشته باشه صادر میکنن تو روسیه بخاطر سابقه رنو مشتری داره ، سایپا نگران مشتریش نیست
AmiR
۲۸ دی ۱۴۰۱عجب شتر گاو پلنگیه، موتور TU5 با گیرباکس شاهین بدنه هم که L90 . چه شود
(Saeed (peugeot
۲۸ دی ۱۴۰۱خوب دوستان تا یک دهه دیگه سایپا چند ماشین از روی ال ممد و ساندرو و استپ وی تولید میکنه ..….
اسم هاشونم که شد کادیلا …کوروج و موسانب