سایپا

بررسی کوییک GXR-L، ویژگی‌ها، تفاوت‌ها و قیمت

کوییک GXR-L یکی از جدیدترین تیپ‌های این خودرو است که توسط پارس‌خودرو تولید می‌شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این مدل خواهیم پرداخت.
کوییک GXR-L

کوییک، پرفروش‌ترین خودروی بازار کشورمان محسوب می‌شود. این خودرو که اساساً فیس‌لیفتی روی تیبا ۲ است، به لطف بازار انحصاری، ظاهر نسبتاً جوان‌پسند و قیمت ارزان‌تر از دیگر خودروهای داخلی، به انتخاب خیلی از خریداران تبدیل شده است. سایپا نیز این خودرو را در تیپ‌های بسیار متعددی با پسوندهایی مثل R، S و GX تولید کرده که تفاوت‌هایی جزئی باهم دارند و باعث گیج شدن خریداران می‌شوند. یکی از جدیدترین تیپ‌های کوییک که امسال به بازار عرضه شده، GXR-L نام دارد که توسط پارس‌خودرو تولید می‌شود. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این تیپ و تفاوت آن با دیگر تیپ‌های کوییک خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید:

کوییک GXR-L

معرفی کوییک GXR-L

برای بررسی تیپ GXR-L باید ابتدا تاریخچهٔ تیپ‌های مختلف کوییک را مرور کنیم. در سال ۱۴۰۰ درحالی‌که حدود سه سال از عرضهٔ کوییک به بازار می‌گذشت، سایپا نسخهٔ جدیدی از این خودرو را با نام کوییک S معرفی کرد. این تیپ اساساً یک فیس‌لیفت جزئی روی کوییک محسوب می‌شد که در جلو از طراحی جدیدی برای سپر و جلوپنجره بهره می‌برد. کوییک S در داخل هم به غربیلک فرمان D شکل مشابه کوییک اتوماتیک و صفحه آمپر جدید مجهز شده بود. سپس در سال ۱۴۰۲، سایپا تیپ دیگری بنام GX را معرفی کرد. کوییک GX درواقع نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ کوییک S محسوب می‌شود که به پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ M15i و امکانات بیشتری مجهز شده است. با مرور این داستان، نهایتاً به کوییک GXR می‌رسیم. حرف R در خانوادهٔ کوییک به معنای طرح دورنگ بدنه است و تیپ GXR هم درواقع نسخهٔ دورنگ کوییک GX محسوب می‌شود. این تیپ خود در دو مدل GXR-L و GXR-H تولید می‌شود که از لحاظ امکانات با هم تفاوت دارند.

کوییک GXR-L

پیشرانه کوییک GXR-L

همان‌طور که توضیح دادیم، کوییک GX و تیپ‌های GXR-L و GXR-H از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور M15 بهره می‌برند که با نام M15i شناخته می‌شود. این پیشرانه هرچند همچنان هشت سوپاپ است اما بهبودهای قابل‌توجهی را تجربه کرده است که شامل تغییر زاویهٔ پاشش انژکتورها، افزایش نسبت تراکم، تغییر میل‌سوپاپ و پیستون‌ها، بازطراحی خروجی هوا و تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ می‌شود. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده که افزایشی جزئی را نسبت به ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور نسخهٔ قبلی نشان می‌دهد. همچنین حداکثر قدرت و گشتاور این موتور نیز در دور کمی پایین‌تری (۵,۲۵۰ rpm برای قدرت و ۴ هزار rpm برای گشتاور) تولید می‌شود. علاوه بر این، به گفتهٔ سایپا، مصرف سوخت این موتور هم کمتر شده و به ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است درحالی‌که این رقم در نسخهٔ قبلی ۷.۲ لیتر بود.

ویژگی‌های بیرونی کوییک GXR-L

گفتیم که تیپ GXR درواقع نسخهٔ دورنگ کوییک GX محسوب می‌شود؛ بنابراین، این تیپ از لحاظ طراحی تفاوتی با کوییک S و GX ندارد و صرفاً با طرح دورنگ بدنه از این دو تیپ مذکور متمایز می‌شود. کوییک GXR-L با سقف مشکی و سقف قرمز تولید می‌شود که نمونهٔ سقف مشکی در دیگر قسمت‌ها تفاوتی با کوییک GX ندارد ولی در نمونهٔ سقف قرمز، قاب آینه‌های جانبی و تریم نقره‌ای زیر سپرها هم به رنگ قرمز درمی‌آید. این تیپ همچنین در هردو مدل GXR-L و GXR-H به‌صورت استاندارد به دی‌لایت و رینگ آلومینیومی هم مجهز است.

کوییک GXR-L

داخل کوییک GXR-L

در داخل کوییک GXR-L شاهد همان داشبورد قدیمی و سیاهی هستیم که سال‌ها است در انواع مختلف کوییک دیده‌ایم. تنها ویژگی‌های جدیدتر در داخل این خودرو، غربیلک فرمان D شکل و صفحه آمپر جدید با کامپیوتر سفری هستند که از سال ۱۴۰۰ در کوییک S ارائه شدند. در نسخهٔ سقف قرمز GXR-L نیز پانل نقره‌ای میانی داشبورد و دستگیرهٔ درها به رنگ قرمز درمی‌آیند. در مدل GXR-H اما سایپا اقدام به طراحی پانل میانی جدیدی برای داشبورد کرده که با تریم مشکی براق، دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و نمایشگر ایستاده در بالا، کمی فضای تکراری و خسته‌کنندهٔ کابین کوییک را بروزتر و بهتر کرده است. بااین‌حال، اگر سراغ تیپ GXR-L بروید باید همچنان همان داشبورد قدیمی را تحمل کنید.

کوییک GXR-L

امکانات کوییک GXR-L

لیست امکانات کوییک GXR-L شامل موارد زیر می‌شود:

  • فرمان هیدرولیک D شکل
  • سیستم پایش باد تایرها
  • رینگ آلومینیومی
  • سیستم تهویه نیمه اتوماتیک
  • دو ایربگ
  • پنجره‌های برقی
  • تنظیم برقی آینه‌های جانبی
  • سنسور دنده عقب
  • چراغ‌های خودکار
  • دی‌لایت
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ترمز کمکی
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • ترمز ABS و EBD
  • نشانگر تعویض دنده

کوییک GXR-L

در مدل GRX-H که درواقع نسخهٔ فول آپشن تیپ GXR-L محسوب می‌شود، علاوه بر موارد بالا، امکانات دیگری هم ارائه می‌شود که عبارت‌اند از:

  • دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان
  • صندلی‌های چرم و پارچه
  • نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  • دوربین دید عقب
  • شیشه‌های دودی عقب

تفاوت کوییک GXR-L با کوییک GX L چیست؟

تنها تفاوت کوییک GXR-L با کوییک GX L در طرح دورنگ بدنه است که با سقف قرمز یا مشکی ارائه می‌شود. همچنین، کوییک GXR-L به رینگ آلومینیومی هم مجهز است درحالی‌که کوییک GX L با رینگ فولادی عرضه می‌شود.

تفاوت کوییک GXR-L با کوییک GXR-H چیست؟

کوییک GXR-H درواقع نسخهٔ فول آپشن تیپ GRX-L محسوب می‌شود که از چند آپشن بیشتر مثل دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، صندلی‌های چرم و پارچه، نمایشگر لمسی ۷ اینچی و دوربین دید عقب بهره می‌برد. در کوییک GXR-H همچنین شاهد طراحی جدید پانل میانی داشبورد با دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و تریم مشکی براق هم هستیم.

کوییک GXR-L
کوییک GXR-H

قیمت کوییک GXR-L

در حال حاضر، قیمت کارخانه‌ای کوییک GXR-L برابر با ۳۹۱ میلیون تومان است که حدود ۲۳ میلیون تومان از کوییک GX L گران‌تر است و این مبلغ اضافه فقط به خاطر بدنهٔ دورنگ و رینگ آلومینیومی گرفته می‌شود. در بازار اما اختلاف قیمت این دو تیپ کمتر است و درحالی‌که GX L با قیمتی در حدود ۴۲۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود، GXR-L تنها حدود ۱۰ میلیون تومان گران‌تر است.

مشخصات فنی کوییک GXR-L

پیشرانه M15i
حجم موتور ۱۴۹۷ سی‌سی
قدرت ۹۱ اسب بخار
گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
وزن ۱۰۶۵ کیلوگرم
طول ۴,۰۰۵ میلی‌متر
عرض ۱,۶۷۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۳۲ میلی‌متر
رینگ و لاستیک ۱۴ اینچی ۱۸۵
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
ظرفیت باک ۴۲ لیتر
مصرف سوخت ۶.۵ لیتر ترکیبی

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (109 ديدگاه)

    فرقی با اطلس نداره جز چنتا آپشن بیشتر ولی این به صرفه تره نسبت به اطلس

    موافقم 47
    مخالفم 5
    1. amirkhanzadeh

      ۱۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (740 ديدگاه)

      لیاقت ایرانی این نیست
      از کجا ( بنز و bmw و کادیلاک سوار شدن ) تو چند دهه رسیدیم به پراید سوار شدن و مشتقات پراید

      موافقم 56
      مخالفم 25
      1. Avan

        ۱۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (413 ديدگاه)

        اتفاقاً لیاقت ایرانی همین هم نیست!

        موافقم 63
        مخالفم 8
      2. Saji

        ۲۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (87 ديدگاه)

        جوری میگه از بنز و بی‌ام‌و و کادیلاک رسیدیم به اینا انگار بابابزرگای همممون کلکسیون ماشینای مطرح اون زمانو داشتن….تهش فولکس بوده و ژیان و وانت مثه الان ک یه عده خوب میچاپن اونموقع هم همین بود ولی فرار رو به عقبو خوب بلدیم

        موافقم 22
        مخالفم 16
        1. حسام

          ۲۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (36 ديدگاه)

          زمان اون خدابیامرز زمینه و بستر برای پیشرفت وجود داشته حالا هر شخصی باتوجه به توان و هوش و عرضه ای که داشته زندگیش در یک سطحی بوده.

          خیلی ها هستن همین الان از زحمات پدربزرگشان در اون زمان ها همین الان دارن استفاده میکنن نمونش خود من تو خونه پدربزرگم که ارث رسیده دارم زندگی میکنم شورولت کاپریسش هم هنوز نگه داشته بود همین 4 سال پیش فروختم.

          موافقم 8
          مخالفم 2
  2. حسام

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (152 ديدگاه)

    من کلا با ماشینای سایپا حال نمیکنم مگر اینکه شاهین باشه، کسانی که این ماشین هارو میخرن درک نمیکنم تو داری این همه پول میدی آخرش چیزی سوار میشی که پلتفرم و موتورش پرایده خوب اگه پراید نمیپسندی برو تیبا2 بگیر بقیه پولم بزار جیبت باز اون تیبا از این خوشگل تره برخلاف کوئیک عقب و جلو تیبا 2 باهم مچ هست و یه سنخیتی داره ماشین شبیه تخم مرغ و جمع و جوره.
    اما من خودم 206 تیپ 2 رو به کیوک ترجیح دادم.

    موافقم 26
    مخالفم 42
    1. فرشاد خندان

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کوییک از جلو قشنگه ولی عقب نه دوم اینکه اپشنا خوبی داره نسبت به روزش وبعدن اون 206اشغال که خیلی قدیمی شده و هیچ اپشنی ندارد وتا کولر میزنی آمپر می‌کشه با کوییک قیاس نزن کوییک برابر با دنا پلاس هست سرعت .ایمنی ووووو تو بارندگی فولعاده از کل ایران‌خودرو ها سر داره

      موافقم 12
      مخالفم 22
    2. The

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      منم حرفای شمارو درک نمی کنم اولا کوییک و ساینا تو بخش سواری از نظر صفر و موجود در حال تولید ارزون ترین ماشینه به غیر از پراید وانت.به هرحال هرکسی به پراید وانت نیاز نداره خیلیا هستن اصلا به ماشین دست دوم اعتمادی ندارن به هر دلیلی خدایش هم از یه نگاه حق دارن با اون بودجه اصلا مورد دیگه ای هست برای خرید؟طرف مقابل بخاطر بازار انحصاری با اون بودجه مورد دیگه ای نیست میره میخره درک خاصی نیاز نداره والا من خودم یکماه دنبال ماشین دسته دوم رفتم اصلا مورد خوبی پیدا نکردم با اون بودجه اینطوری پیش بره بدرد نمی خوره دو روز دیگه
      دوباره ماشینا گرون تر میشه اوضاع هم بدتر کم کم منم ترجیح میدم برم همون کوییک صفر رو بگیرم
      از هیچی صفر هم هست از یه سری جهات خیالت راحت تره

      موافقم 19
      مخالفم 3
  3. محسن

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (162 ديدگاه)

    دو سال دیگه کوییک تیپ GXRLYZX هم میاد 😂😂

    موافقم 66
    مخالفم 1
  4. امین

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (455 ديدگاه)

    مرسدس کلاس اس هم نسخه L یا لانگ داره ، سایپا هم نسخه لانگ کوییک را به همون مناسبت تولید میکنه

    موافقم 18
    مخالفم 1
  5. مهدی

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    اسمو نگا…
    بجای این همه حروف انگلیسی میذاشتید آشغال پرو پلاس
    اینطوری همه خریدارا خیلی راحت متوجه منظورتون میشدن

    موافقم 40
    مخالفم 1
  6. mickeyy

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    یک توالت متحرک رو در 100 مدل با 100 اسم مختلف عرضه میکنن و اون شخص بیچاره ای که مجبوره این زباله رو بخره حسابی گیج میشه در حالی که هیچ تفاوت مهمی باهم ندارن

    موافقم 37
    مخالفم 6
  7. هادی ۸۹

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هیچ وقت کوییک نخرید من کوییک gxr صفر خریدم ۱۵ هزار کار کرده الان و تا به حالا ۷ تا ۸ باره تعمیرگاه بردم الان هم پشیمونه و دنبال ۲۰۶ میگردم

    موافقم 22
    مخالفم 6
  8. حسن

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1974 ديدگاه)

    GXR-L هر کجای دنیا این اسم را بگی فک میکنن با کمتر از لکسوس و کادیلاک و بنز طرف نیستن فقط ما میدونیم تنها جایی که حروف هم بی ارزش میشه ایرانه

    موافقم 36
    مخالفم 3
  9. ایمان

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لندکروزر GXR بفهمه نشانش رو چه ماشینی رفته خودشو دار میزنه 😂😂😂
    اسم گذاشتنتون هم مثل خودتون و ماشین هاتون بی معنی و مسخره هست

    موافقم 24
    مخالفم 1
  10. جواد

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا نگذره ازشون که سه ماهه از موعد تحویل اطلس ما گذشته و ماشین رو تحویل نمیدن،در عوض دارن فروش فوری کوییک میذارن.لعنت بر هرچی کلاهبردار

    موافقم 12
    مخالفم 2
  11. اویس اژدری

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عرض ادب و احترام
    برای توسعه و تقویت خودروسازی داخلی باید خودروهایی که به همین قیمت هستد وارد کنیم تا خودروسازی کشور برای رقابت و فروش محصولات خود تلاش کنند وگرنه یه موتور در چند اتاق مونتاژ کردن تا ابد ماندگار خواهد شد مثال tu5 در پژو پارس سمند پژو 206 یا موتورمشترک تیبا ساینا کوییک شاهین .
    هم قیمت اطلس ماشین نیسان شاسی بلند کدر هند رونمایی شد 460میلیون تومان خداوکیلی اگر وارد بشه فکر نمیکنم کسی ماشین سایپا یا پارس خودرو باهمین قیمت خریداری کنه . این کار باعث میشه که خودروسازی کشور مثل تمامی خودرو سازی دنیا هرساله پیشرفت کنه .

  12. خودشه

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنطرتون نخسه ی GXR-L بهتره یا نخسه
    GXRL-xyz/op ؟؟؟؟
    البته نسخه gxrl-xyz/op2n چراغ راهنمای صورتی هم داره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. علی

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    نامگذاری سایپا دیگه داره مثبت هیجده میشه 😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا