کوییک اتوماتیک در حال حاضر ارزانترین و مقرون به صرفهترین خودروی دنده اتوماتیک بازار ایران محسوب میشود. در بررسی و تست ویدئویی این محصول میخواهیم ببینیم که آیا این خودرو ارزش خرید دارد یا نه.
معرفی اولین خودروی ملی سایپا یعنی تیبا راه را برای تولید محصولات متنوع دیگر باز کرد. البته این گفته را نباید به حساب نوآوری و طراحی پلتفرمهای جدید و بهروز دانست بلکه سایپا از تیبا برای ارائه مشتقات دیگری همچون ساینا و کوییک اس استفاده کرد. در مقاله جامع امروز میخواهیم شما را با کوییک پلاس اتوماتیک آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.
افزایش روزافزون ترافیک شهری و علاقه مشتریان به خودروهای اتوماتیک باعث شده است خودروسازان داخلی نیز به فکر تولید چنین محصولاتی بیفتند. کوییک اتومات حاصل چنین تفکری بوده و در واقع فول ترین نسخه خانواده کوییک محسوب میشود. این خودرو از سال ۹۷ روی خط تولید سایپا قرار دارد و در ابتدا با تیپهای فول و فول پلاس تولید شد اما در ادامه به دلیل عدم استقبال از مدل فول سایپا فقط به تولید مدل فول پلاس ادامه داد. شایان ذکر است تفاوتهای این دو مدل به برخی تجهیزات و امکانات آنها مربوط میشود.
کوییک اتومات تفاوت فنی چندانی با دیگر نسخههای کوییک ندارد و در واقع تنها تغییر آن استفاده از گیربکس CVT با شش دنده و تجهیزات بیشتر است.
طراحی ظاهری کوییک پلاس اتوماتیک
کوییک بر اساس تیبا و ساینا شکل گرفته است و این موضوع را میتوان در تمامی زوایای خودرو دید. نمای جلو همان ساینا بوده و برخی تفاوتها همچون سپر و چراغهای تیرهتر قابلذکر هستند. در نمای ظاهری روح تیبا به وضوح دیده میشود ولی اگر به بخش عقب بروید طراحی خودرو کمی بهتر و قابلتحملتر خواهد بود. کوییک اتومات از رینگهای متفاوتی نسبت به سایر نسخههای این خودرو استفاده میکند و در واقع تنها وجه تمایز ظاهری این خودرو از کوییکهای استاندارد همین رینگهاست. چراغهای دیلایت یا روزتاب هم دیگر عنصر قابل شناسایی این مدل محسوب میشوند. بعلاوه نوشته CVT هم روی گلگیر دیده میشود. طرح دورنگ بدنه هم در مدلهای R ارا شده که این روزها باب شده است. در کل باید گفت طراحی ظاهری کوییک متفاوت و نه لزوماً زیباست. یکی از بدترین مشکلات طراحی این مدل، درز زیاد و عدم تراز بین کاپوت و جلوپنجره است. نسخه تست شده ما و بسیاری از مدلهای مشاهده شده، یک فاصله عجیب مابین چراغ سمت چپ و جلوپنجره هم دارند.
طراحی داخل کوییک اتومات
با ورود به کابین شاهد همان طراحی کلی ساینا و کوییک استاندارد خواهید بود اما برخی تفاوتهای جالب وجود دارد که باعث میشود کوییک اتومات بهتر ظاهر شود. فرمان D شکل، کنسول میانی جدید و البته افتضاح از نظر طراحی، نمایشگر لمسی و پشت آمپرهای متفاوت جزو موارد قابلذکر هستند که کوییک اتومات را از برادران دستی خود متمایز میکنند.
در بخش کنسول، جالیوانیها با یک برجستگی زشت جایگزین شدهاند که دو شکاف هم در دوطرف آن برای قرار دادن گوشی موبایل درنظر گرفته شده و چون در این شکاف از پد یا فوم خبری نیست باید در صورت قرار دادن گوشی خودف صدای لرزشهای آن را هم تحمل کنید. قسمت بالای داشبورد مرکزی هم طراحی برگرفته از ساینا و کوییک دارد که تنها یک نمایشگر به ان افزوده شده است. بهتر بود که سایپا طراحی دریچه های تهویه و نوع قرارگیری نمایشگر را نیز تغییر میداد. کلاستر هم باوجود طراحی جدید و اسپرتی تر، آنالوگ بوده و فونتهای آن کمی کوچک است.
طراحی کلی کابین بد نیست و بهتر از کوییک معمولی است اما نباید انتظار کیفیت بالایی را از ادوات و متریال بکار رفته داشت. پلاستیکی بودن بیش از حد کابین و جنس خشک آنها حتی روی رودریها آزاددهنده است. در مدلهای R قسمتهای از داشبورد و دستگیره درها به رنگ قرمز درامده که میتوانست با سلیقه بهتر و رنگ درلنشینتر و به میزان کمتری انجام شود. بهتر است در آینده طراحان سایپا به جای الگو گرفتن از خودروهای منسوخ، به خودروهای امروزیتر نگاه کنند. فضای کابین به ویژه در بخش عقب و در مقایسه با پژو ۲۰۶ بسیار بهتر است و این موضوع میتواند یکی از موارد تعیین کننده برای خریداران باشد. تا شدن کامل صندلیهای عقب و دسترسی به صندوق بار هم به راحتی صورت میگیرد. افراد با قد متوسط در پشت ازنظر فضای پا و سر مشکلی نخواهند داشت اما عمودی بودن بیش از حد پشتی صندلیها باعث خستگی شدید و درد کمر در مسافتهای طولانی خواهد شد.
بیشتر بخوانید: هزینه اجرت و تعمیرات کوییک
پیشرانه و گیربکس کوییک اتوماتیک
کوییک اتوماتیک از همان پیشرانه تیبا، ساینا و کوییک استاندارد استفاده میکند. به این ترتیب شاهد یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری قدیمی هستیم که قدرت ۸۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۸ نیوتون متری تولید میکند. نکته مهم و تفاوت کوییک اتومات به استفاده از دریچه گاز برقی مربوط میشود. نیروی تولیدی پیشرانه همانطور که گفته شد از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو فرستاده میشود. این گیربکس عملکرد نرمی دارد اما نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشید. نکته منفی درباره کوییک اتومات هم میزان صدای ورودی به کابین است که همانند دیگر برادران خود با افزایش دور پیشرانه به شدت آزاردهنده میشود. یکی دیگر از ویژگیهای کوییک اتومات استفاده از فرمان برقی است که در نسخههای دستی دیده نمیشود. فرمان خودرو نرم است اما دقت بالایی ندارد و در کل با یک هاچبک جمعوجور طرف هستیم که تجربه سواری سطح بالایی را ارائه نمیکند. البته نکته مثبت این پیشرانه و گیربکس مصرف سوخت نسبتاً پایین است که در هر صد کیلومتر به حدود ۷.۶ لیتر میرسد.
تیپ | ST | ST-A |
گیربکس | ||
نوع گیربکس | ۵ سرعته دستی | اتوماتیک CVT |
موتور | ||
تعداد سیلندر – نوع | ۴ سیلندر خطی – M15 دریچه گاز مکانیکی | ۴ سیلندر خطی – M15 دریچه گاز برقی |
حجم موتور | ۱۵۰۳ سیسی | |
استاندارد آلایندگی | یورو ۵ | |
حداکثر قدرت hp/5300rpm | ۸۷ | |
حداکثر گشتاور Nm/4300rpm | ۱۲۸ | |
فرمان | ||
نوع فرمان | هیدرولیک | برقی |
سیستم تعلیق | ||
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون | |
سیستم تعلیق عقب | Torsion Beam | |
ترمز | ||
ترمز جلو | دیسکی خنک شونده | |
ترمز عقب | کاسهای | |
مصرف سوخت | ||
مصرف سوخت (۱۰۰Km/Lit) | ۷/۱۴ | ۷/۶۷ |
ظرفیت باک (Lit) | ۴۱ | |
صندوق | ||
حجم صندوق (Lit) | ۲۲۵/۶ |
تجهیزات و امکانات کوییک اتوماتیک
همانگونه که گفته شد کوییک اتوماتیک پلاس، فولترین عضو این خانواده است و از تجهیزات قابلتوجهی همچون استارت بدون کلید، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دندهعقب، حسگر پارک، کنترل فشار باد لاستیک، کروز کنترل و… سود میبرد. باید بگوییم که این تجهیزات به نظر جزو ضروریتری امکانات پایه خودروهای امروزی محسوب میشوند.
تیپ | ST | ST-A |
تجهیزات ایمنی | ||
سیستم استارت دکمهای | ندارد | دارد |
ورود به خودرو بدون کلید PEPS | ندارد | دارد |
مولتیمدیا با نمایشگر ۷ اینچ | ندارد | دارد |
دوربین عقب | ندارد | دارد |
سنسور پارک دندهعقب | دارد | دارد |
سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک | دارد | دارد |
روف رک | دارد | دارد |
دستگیره آسانبازشو | دارد | دارد |
مه شکن جلو و عقب | دارد | دارد |
نمایش دمای هوای بیرون | دارد | دارد |
نمایشگر سیستم کنترل فشار تایر | ندارد | دارد |
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو | دارد | دارد |
مجهز به سیستم ترمز ABS | دارد | دارد |
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD | دارد | دارد |
هشداردهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی | دارد | دارد |
آیینه جانبی برقی | دارد | دارد |
شیشهبالابر برقی جلو و عقب | دارد | دارد |
سیستم ضد سرقت (Immobilizer) | دارد | دارد |
کامپیوتر سفر | دارد | دارد |
برفپاککن عقب | دارد | دارد |
گرمکن شیشه عقب | دارد | دارد |
ریموت کنترل – قفل مرکزی | دارد | دارد |
صندلیهای عقب با قابلیت تاشوندگی | دارد | دارد |
صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک (Iso Fix) | دارد | دارد |
صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت | دارد | دارد |
قیمت کوییک اتومات
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
ساینا اتوماتیک | --- | توقف تولید | ۵۵۹,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک S | ۸۵ گانه | ۴۰۵,۷۶۵,۰۰۰ | ۴۶۷,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک GX-L | --- | ۴۳۹,۱۸۸,۰۰۰ | ۴۵۱,۰۰۰,۰۰۰ |
تاریخ به روز رسانی: ۲ آذر ۱۴۰۳
تجربه سواری با کوییک اتومات
کوییک به واسطه افزایش ارتفاع نسبت به تیبا و ساینا از کوبش کمتری برخوردار است و سواری نرمتری در ناهمواریهای شهری دارد. میتوان گفت سواری با کوییک نسبت به پژو ۲۰۶ نیز نرمتر و راحتتر است. البته نباید انتظار هندلینگ چندانی از این ماشین داشته باشید. تکانهای عرضی بدنه در سرعتهای بالا، زیاد بوده ولی کنترل خودرو به راحتی در اختیار قرار میگیرد. کشش ماشین در سربالاییها تا زمانی که سیستم تهویه روشن نشده و بار و سرنشین زیادی در آن وجود نداشته باشد خوب است و تنها صدای زیاد موتور ممکن است آزاردهنده باشد اما این صدا به تناسب میزان بار و فشار به خودرو به شدت افزایش مییابد.
تعویض دنده در گیربکس CVT معنایی ندارد و افزایش سرعت به آرامی و در ابتدا با تاخیر محسوس صورت میگیرد که وجه مشترک غالب گیربکسهای CVT است و بنابراین برای شتابگیریهای کوبنده و اسپرت شما را ناامید خواهد کرد اما برای رانندگی شهری که هدف اولویه ساخت این خودرو است و سواری آرام و ترافیکی، میتوان کوییک اتومات را گزینه کاملاً مطلوبی دانست. حس و حال سواری با این نوع گیربکس نیز خاص است و البته این امکان وجود دارد که آن را در حالت دستی هم قرار دهید.
واکنش فرمان هم تیزتر از ساینا بوده و عکس العمل بهتری دارد. برقی بودن فرمان باعث شده تا انرژی بسیار کمتری برای سواری صرف کنید و این موضوع باعث کاهش خستگی در رانندگی خواهد شد. دید به اطراف باوجود آینههای جانبی بزرگ چندان خوب نیست. ترمزها هم احساس خوبی را منتقل نمیکنند ولی با استفاده از ABS+EBD عملکرد مطلوبی در سرعتهای پایین و متوسط نشان میدهند.
کروز کنترل و لیمیتد هم در تستهای ما به خوبی عمل کردند. عملکرد کروز در سربالاییها نیز مطلوب بود و بعلاوه باعث کاهش مناسبی در مصرف سوخت خودرو میشد.
رقبای کوییک پلاس اتومات
مهمترین رقیب این خودرو را باید خانواده پژو ۲۰۶ دانست. ۲۰۶ در بحث طراحی اگرچه خودروی قدیمیای محسوب میشود اما همچنان زیباتر از کوییک است و در بخش طراحی داخلی نیز این برتری را با طراحی جذابتر و متریال بهتر حفظ میکند؛ اما پاشنه آشیل ۲۰۶ فضای پای عقب است که کمتر از کوییک بوده و همین موضوع میتواند روی نظر برخی افراد تأثیر بگذارد. ۲۰۶ تیپ ۲ برخلاف تصور عموم پیشرانه کمرمقتری نسبت به کوییک دارد و در بحث شتاب گیری نسبت به آن کم میآورد. مزیت مهم کوییک اتومات نسبت به ۲۰۶ گیربکس اتوماتیک آن است که البته با توجه به CVT بودن شاید خیلی انتظارات را برآورده نکند. دیگر عضو خانواده ۲۰۶ با نام تیپ ۵ شناخته میشود که پیشرانه قویتر آن کاملاً بر کوییک چیره میشود. البته حتی تیپ ۵ نیز در بحث تجهیزات پایینتر از کوییک اتومات قرار میگیرد اما سواری آن یک سر و گردن بالاتر است و حس و حال اسپرتی دارد. در کل انتخاب بین این دو خودرو به انتظارات خریدار بستگی دارد. این را هم باید در نظر داشت که ۲۰۶ در کل استهلاک بالاتری دارد و در بخش فنی هزینه بالاتری را به مالک تحمیل میکند و قیمت به مراتب بالاتری هم دارد.
معایب کوییک اتومات
- پیشرانه قدیمی
- کیفیت پایین متریال مورد استفاده در تمام بخشها
- تاخیر در عملکرد گاز و گیربکس
- کمبود فضای قرارگیری برای لیوان و اشیای کوچک دیگر
- مونتاژ بی دقت و عیوب فراوان
- داشبورد خشک و با طراحی منسوخ
- صندلی های نامناسب برای سفر
- دید عقب محدود
- کیفیت پایین نمایشگر مرکزی و نسخه قدیمی سیستم عامل آن
- صدای زیاد ورودی به اتاق از سمت موتور
- مصرف سوخت نه چندان پایین
- صدای کمک فنرها
نکات مثبت کوییک اتومات فول پلاس
- طراحی فرمان خوب با دکمه های کاربردی روی آن
- امکانات مناسب برای این سطح و کلاس
- راحتی سواری در شهر
- فضای مناسب داخلی باتوجه به ابعاد کوچک خودرو
- ارتفاع مطلوب کف از زمین برای پوشش ناهمواری های شهری
در پایان باید گفت کوییک اتومات به عنوان گزینهای متفاوت شاید باب میل افرادی باشد که اکثراً در شهر تردد میکنند و خواهان یک خودروی دندهاتوماتیک برای راحتی رانندگی در ترافیکهای شهری و با استهلاک نسبتاً پایین هستند. این خودرو از تجهیزات نسبتاً مناسبی استفاده میکند اما پیشرانه قدیمی و پر صدای آن میتواند جزو نقاط ضعف باشد. به این موارد باید متریال با کیفیت پایین و همچنین مونتاژ بیدقت را اضافه کرد. درعوض قیمت مناسب نسبت به خودروهای هم کلاس و آپشنهای خوب و سواری راحت باعث خواهد شد که به عنوان یک گزینه مدنظر بسیاری از خریداران قرار گیرد.
سعید
۲۸ فروردین ۱۴۰۲در خصوص گیربکسش هم که واقعا به روز و کارآمد هست. این گیربکس۶ سرعته بوده که خوبیش نسبت به ۴ سرعته اینه که بدون فشار روی موتور افزایش سرعت میگیره و اصلا چیزی به عنوان صدای والف و ناک تو این ماشین وجود نداره که البته بر میگرده به سیستم کامپیوتر ماشین و عملکرد خوب دریچه گاز برقی و هماهنگی خوبی که بین موتور و گیربکس بر قرار شده. دسته دنده هم دو حالت معمولی و اسپرت داره که البته برای رانندگی تو شهر همون حالت معمولی عالی است و حالت اسپرت هم خیلی جالبه و شتاب خوبی میده البته مصرف سوخت رو افزایش میده به نظرم تو جاده های کوهستانی میتونه بکار بیاد. تو حالت معمولی دنده و در استفاده شهری دور موتور بین ۱.۵ تا ۲ هست و در حالت اسپرت تا ۲.۵ دور موتور رو برای افزایش شتاب بالا میبره. تیپترونیک و دنده دستی در حالت اسپرت فعال میشه و میتونی معکوس هم بدی. در کل گیربکس کاملی داره و دستت رو برای مانور باز میزاره. نکته خوب دیگری که دیدم مجهز بودن گیربکس به شیب سنج هست که تو شیب نمیگذاره ماشین عقب بره و خیلی هوشمند عمل میکنه جالب اینکه همین شیب سنج در جاده های سرازیری اگه گاز ندی دنده رو نگه می داره و جلوی شتاب رو میگیره. نکته دیگه اینکه وقتی پا روی ترمز باشه مثل پشت چراغ قرمز یا ترافیک به صورت اتوماتیک گیربکس آزاد و فشار از روی آن برداشته میشه. البته گیربکس حالت برفی هم داره که با دنده ۲ و دور پایین شروع به حرکت میکنه.
سعید
۲۸ فروردین ۱۴۰۲نکته دیگه اینکه تو جاده از حداکثر قدرت موتور تو دورهای پایین استفاده میکنه مثلا ماشین با ۴ نفر سرنشین سرعت ۹۵ تو جاده کفی با دور موتور ۲.۵ حرکت میکنه و همین تناسب رو هم در حالت کروز در سرعت های مختلف حفظ میکنه.
توجه داشته باشید که این گیربکس به صورت بسته وارد میشه و کیفیت بسیار بالایی داره(حالا از بلژیک یا از چین تحت لیسانس پانچ بلژیک).
در خصوص رادیاتور و فن رادیاتور هم با کوییک متفاوت هست و تک فن بزرگ داره که با شاهین یکیه که کم صدا تر و قدرتمندتر عمل میکنه و خیالتان را از بابت حرارت بالا هم راحت میکنه. البته این خودرو یه رادیات سوم که مربوط به سیستم خنک کنندگی گیرکس هست هم داره.
در خصوص ترمز: دیسک ترمزش با کوییک متفاوت هست و بزرگتره و دارای سیستم کمک ترمز راننده است که در حالت فشار سنگین روی ترمز فعال میشه.
فرمان هم برقی است و بسیار نرم عمل میکنه بطوری که برای پارک اصلا نیاز به دو دست نیست و به راحتی خودرو فرمان میگیره جالب اینکه تو حرکت ضربه های سطح جاده و چاله چوله ها به فرمون منتقل نمیشه و کامل تو دست هست. البته تو حدود سرعت بالای ۶۰ فرمون با افزایش سرعت سنگین تر میشه و تو سرعت بالا حس خوبی رو منتقل میکنه.
سیستم کیلس هم به روز هست و هوشمند عمل میکنه. مثلا وقتی روی دنده خلاص بدون اینکه بری روی حال پارک خاموش کنی برق پشت آمپر رو قطع نمی کنه و روی کامپیوتر صفحه کیلومتر پیام میده. یا وقتی یکی از درها باز باشه قفل فرمان فعال نمیشه و پیام میده و خیلی چیزهای دیگه..
فارغ از مطالب گفته شده همین که نخوای هی کلاج بگیری و دنده عوض کنی و نیم کلاج بگیری و مرتب درگیر صفحه کلاج باشی و همه این کارها رو خود ماشین هوشمندانه انجام بده خیلی ارزش داره. کل خوراک گیربکس اتومات هم هر ۵۰ هزارکیلومتر یه تعویض روغن هست.
در آخر هم واقعا تبریک میگم به گروه سایپا که لااقل برای نمونه یه خودروی داخلی اتومات رو روانه بازار کردند که به نسبت سایر خودروهای داخلی ارزش خرید رو داره.
علی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲من واقعا موندم بخرم یا نخرم
Milad
۱۷ تیر ۱۴۰۲بخر منم دارم تازه صفر ذر آوردم آز نمایندگی خیلی راضیم ماشین راحت و عالی و بی سرو صدا و اوتوماتیک
Vahid
۱ دی ۱۴۰۲سلام اقا میلاد یه سوال داشتم بدرد مسافرت های طولانی میخوره چون توی بیشتر جاها نوشته شوده فقط ماشین داخل شهری هست ممنون میشم جوابمو بدید مرسی
رضا
۶ خرداد ۱۴۰۲تجریباتم برای رانندگی حدود 300 کیلومتر در شهر و جاده مینوسیم
نقات مثبت:
آپشن های جذاب
فرمان بسیار نرم
جلوآمپر جذاب
کولر یخ
فضای سرنشین عقب جادار تر از پژو 206
تعلیق بسیار نرم تر از پژو 206
شعاع گردش بهتر از پژو 206
طراحی جذاب غربیلک فرمان
مولتی مدیای با کیفیت و کارامد
نقاط منفی:
گیجی فرمان در سرعت بالا
کیفیت پایین مونتاژ
کیفیت پایین بلندگوها
صدای باد در سرعت بالا
ورود زیاد صدای موتور به داخل کابین
مصرف بالاتر و شتاب ضعیفتر نسبت به نمونه های دنده ای
قیمت غیر منطقی در بازار ازاد
یک نکته هم برای ماشین من بود تو ترافیک و سربالایی گیربکس ی مقدار با کندی عمل میکرد نمیدونم همه همینطورن یا برای من اینطوریه
کورش
۱۴ خرداد ۱۴۰۲سلام دوستان
اختلاف قیمت این خودرو با کوییک حدود ۸۰ تومنه و اختلافش با تیپ۲ هم همین حدوده و با ارزانترین اتومات بعد خودش هم حدود ۴۰۰ اختلاف داره اون هم با آپشن های کمتر. قیمت های بازار طوری هست که هرکس با توجه به بودجه و توقعی که از خودرو میتونه داشته باشه گزینه های زیاد برای انتخاب و تردید نداره.
انصافا که این خودرو خیلی ماشین راحتی هست و توانسته امتحان خودش رو پس بده و تا چند ماه دیگه با ظاهر و البته قیمتی جدید و به نام اطلس اتومات روانه بازار خواهد شد.
بعضی از خودروها مثل فولکس و رنو۵ با همه نقاط ضعفشون برای کسانی که استفاده کردند خاطره شدند این ماشین هم به نظرم این ویژگی رو میتونه داشته باشه. وجود گیربکس CVT، فرمان برقی بسیار نرم و کروز کنترل در کنار کیلس استاتر و طرح فرمون جدید با دکمه های روی فرمان، مانیتور و سیستم تهویه و کولر قوی، رانندگی این خودرو را شبیه خودروهای خارجی کوچک کرده و با اینکه کوییک هست ولی دنیاش فرق میکنه.
مقایسه بین خودروهایی که اختلاف قیمت فاحش دارند خیلی دقیق نخواهد بود البته که هر خودرو با توجه به قیمتش نکات مثبت و منفی خاص خودش رو داره . به هر صورت متاسفانه ما مجبوریم تو این بازار خرید کنیم و قدرت انتخاب دیگه ای نداریم.
در خصوص تاخیر تو شتاب، ماهیت گیربکس های cvt شتاب پایین و نرمی فوق العاده تو حرکت هست. گاز لحظه ایی فقط موجب هرز کار کردن و افزایش صدای موتور و مصرف سوخت میشه و نیرو هدر می ره. این گیربکس ها قلق خودشون رو دارند اگه دور موتور باسرعت مناسب افزایش پیدا کنه درصد بالایی از قدرت موتور به چرخها منتقل میشه و خودرو سرعت میگیره، البته همین مشکلات رو خیلی ها قبلا تو خودرو میراژ هم تجربه کردند با این تفاوت که در کوییک اتومات قابلیت تیپترونیک هم وجود داره.
امير
۳۰ خرداد ۱۴۰۲سلام
من کوییک آر پلاس اتومات دارم و چند روزه تحویل گرفتم. نمیدانم چی شده که بعد از روشن شدن صفحه نمایش به حالتی میره که رمز میخواد و هیچ کاری نمیشه باهاش کرد. کسی میدونه رمز اون چیه؟
ممنون میشم اطلاع دهید.
کورش
۳۱ خرداد ۱۴۰۲سلام آقا امیر مبارکت باشه.
اگه برق ماشین قطع و وصل بشه مجدد کد میخواد. رمزش هم روی کارتی که به سیستم صوتی وصل هست نوشته پیش فرضش ۱۱۱۱ هست.
حمید سعیدی
۹ تیر ۱۴۰۲6 تا 1 رمزش هستش
جعفر
۱۸ شهریور ۱۴۰۲پیشنهاد میشود یه نگاهی به دفترچه راهنمایی سیستم صوتی بندازید بعد نظر درست بدید ، تا با نظرات اشتباهتون دیگران رو سر درگم نکنید
رمز درست ۴ تا ۱ هست نه ۶تا !!!!
سحر
۲۴ آبان ۱۴۰۲اعداد کارت گارانتی بزن رمزش هست
S.A.M
۸ بهمن ۱۴۰۲سلام
توی سر بالایی چجوری هست ؟
خوب عمل میکنه با سرنشین یا کولر ؟
شیب تند باشه چی ؟
کورش
۱۳ آبان ۱۴۰۳سلام تو جاده یاسوج به سی سخت تستش کردم. راحت گردنه ها رو رد میکنه.
مرتضی
۷ مرداد ۱۴۰۳سلام
تقریباً همه تیبا ها و کوییک ها با ساینا مشترک مشکل داغ کردن دیسک ترمز دارند یعنی درگیری لنت بادیسک ایا کسانی که باهاش مواجه بودن راه حلی داره لطفاً راهنمایی کنید متشکر