کوییک اتوماتیک در حال حاضر ارزانترین و مقرون به صرفهترین خودروی دنده اتوماتیک بازار ایران محسوب میشود. در بررسی و تست ویدئویی این محصول میخواهیم ببینیم که آیا این خودرو ارزش خرید دارد یا نه.
معرفی اولین خودروی ملی سایپا یعنی تیبا راه را برای تولید محصولات متنوع دیگر باز کرد. البته این گفته را نباید به حساب نوآوری و طراحی پلتفرمهای جدید و بهروز دانست بلکه سایپا از تیبا برای ارائه مشتقات دیگری همچون ساینا و کوییک اس استفاده کرد. در مقاله جامع امروز میخواهیم شما را با کوییک پلاس اتوماتیک آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.
افزایش روزافزون ترافیک شهری و علاقه مشتریان به خودروهای اتوماتیک باعث شده است خودروسازان داخلی نیز به فکر تولید چنین محصولاتی بیفتند. کوییک اتومات حاصل چنین تفکری بوده و در واقع فول ترین نسخه خانواده کوییک محسوب میشود. این خودرو از سال ۹۷ روی خط تولید سایپا قرار دارد و در ابتدا با تیپهای فول و فول پلاس تولید شد اما در ادامه به دلیل عدم استقبال از مدل فول سایپا فقط به تولید مدل فول پلاس ادامه داد. شایان ذکر است تفاوتهای این دو مدل به برخی تجهیزات و امکانات آنها مربوط میشود.
کوییک اتومات تفاوت فنی چندانی با دیگر نسخههای کوییک ندارد و در واقع تنها تغییر آن استفاده از گیربکس CVT با شش دنده و تجهیزات بیشتر است.
طراحی ظاهری کوییک پلاس اتوماتیک
کوییک بر اساس تیبا و ساینا شکل گرفته است و این موضوع را میتوان در تمامی زوایای خودرو دید. نمای جلو همان ساینا بوده و برخی تفاوتها همچون سپر و چراغهای تیرهتر قابلذکر هستند. در نمای ظاهری روح تیبا به وضوح دیده میشود ولی اگر به بخش عقب بروید طراحی خودرو کمی بهتر و قابلتحملتر خواهد بود. کوییک اتومات از رینگهای متفاوتی نسبت به سایر نسخههای این خودرو استفاده میکند و در واقع تنها وجه تمایز ظاهری این خودرو از کوییکهای استاندارد همین رینگهاست. چراغهای دیلایت یا روزتاب هم دیگر عنصر قابل شناسایی این مدل محسوب میشوند. بعلاوه نوشته CVT هم روی گلگیر دیده میشود. طرح دورنگ بدنه هم در مدلهای R ارا شده که این روزها باب شده است. در کل باید گفت طراحی ظاهری کوییک متفاوت و نه لزوماً زیباست. یکی از بدترین مشکلات طراحی این مدل، درز زیاد و عدم تراز بین کاپوت و جلوپنجره است. نسخه تست شده ما و بسیاری از مدلهای مشاهده شده، یک فاصله عجیب مابین چراغ سمت چپ و جلوپنجره هم دارند.
طراحی داخل کوییک اتومات
با ورود به کابین شاهد همان طراحی کلی ساینا و کوییک استاندارد خواهید بود اما برخی تفاوتهای جالب وجود دارد که باعث میشود کوییک اتومات بهتر ظاهر شود. فرمان D شکل، کنسول میانی جدید و البته افتضاح از نظر طراحی، نمایشگر لمسی و پشت آمپرهای متفاوت جزو موارد قابلذکر هستند که کوییک اتومات را از برادران دستی خود متمایز میکنند.
در بخش کنسول، جالیوانیها با یک برجستگی زشت جایگزین شدهاند که دو شکاف هم در دوطرف آن برای قرار دادن گوشی موبایل درنظر گرفته شده و چون در این شکاف از پد یا فوم خبری نیست باید در صورت قرار دادن گوشی خودف صدای لرزشهای آن را هم تحمل کنید. قسمت بالای داشبورد مرکزی هم طراحی برگرفته از ساینا و کوییک دارد که تنها یک نمایشگر به ان افزوده شده است. بهتر بود که سایپا طراحی دریچه های تهویه و نوع قرارگیری نمایشگر را نیز تغییر میداد. کلاستر هم باوجود طراحی جدید و اسپرتی تر، آنالوگ بوده و فونتهای آن کمی کوچک است.
طراحی کلی کابین بد نیست و بهتر از کوییک معمولی است اما نباید انتظار کیفیت بالایی را از ادوات و متریال بکار رفته داشت. پلاستیکی بودن بیش از حد کابین و جنس خشک آنها حتی روی رودریها آزاددهنده است. در مدلهای R قسمتهای از داشبورد و دستگیره درها به رنگ قرمز درامده که میتوانست با سلیقه بهتر و رنگ درلنشینتر و به میزان کمتری انجام شود. بهتر است در آینده طراحان سایپا به جای الگو گرفتن از خودروهای منسوخ، به خودروهای امروزیتر نگاه کنند. فضای کابین به ویژه در بخش عقب و در مقایسه با پژو ۲۰۶ بسیار بهتر است و این موضوع میتواند یکی از موارد تعیین کننده برای خریداران باشد. تا شدن کامل صندلیهای عقب و دسترسی به صندوق بار هم به راحتی صورت میگیرد. افراد با قد متوسط در پشت ازنظر فضای پا و سر مشکلی نخواهند داشت اما عمودی بودن بیش از حد پشتی صندلیها باعث خستگی شدید و درد کمر در مسافتهای طولانی خواهد شد.
بیشتر بخوانید: هزینه اجرت و تعمیرات کوییک
پیشرانه و گیربکس کوییک اتوماتیک
کوییک اتوماتیک از همان پیشرانه تیبا، ساینا و کوییک استاندارد استفاده میکند. به این ترتیب شاهد یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری قدیمی هستیم که قدرت ۸۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۸ نیوتون متری تولید میکند. نکته مهم و تفاوت کوییک اتومات به استفاده از دریچه گاز برقی مربوط میشود. نیروی تولیدی پیشرانه همانطور که گفته شد از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو فرستاده میشود. این گیربکس عملکرد نرمی دارد اما نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشید. نکته منفی درباره کوییک اتومات هم میزان صدای ورودی به کابین است که همانند دیگر برادران خود با افزایش دور پیشرانه به شدت آزاردهنده میشود. یکی دیگر از ویژگیهای کوییک اتومات استفاده از فرمان برقی است که در نسخههای دستی دیده نمیشود. فرمان خودرو نرم است اما دقت بالایی ندارد و در کل با یک هاچبک جمعوجور طرف هستیم که تجربه سواری سطح بالایی را ارائه نمیکند. البته نکته مثبت این پیشرانه و گیربکس مصرف سوخت نسبتاً پایین است که در هر صد کیلومتر به حدود ۷.۶ لیتر میرسد.
تیپ | ST | ST-A |
گیربکس | ||
نوع گیربکس | ۵ سرعته دستی | اتوماتیک CVT |
موتور | ||
تعداد سیلندر – نوع | ۴ سیلندر خطی – M15 دریچه گاز مکانیکی | ۴ سیلندر خطی – M15 دریچه گاز برقی |
حجم موتور | ۱۵۰۳ سیسی | |
استاندارد آلایندگی | یورو ۵ | |
حداکثر قدرت hp/5300rpm | ۸۷ | |
حداکثر گشتاور Nm/4300rpm | ۱۲۸ | |
فرمان | ||
نوع فرمان | هیدرولیک | برقی |
سیستم تعلیق | ||
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون | |
سیستم تعلیق عقب | Torsion Beam | |
ترمز | ||
ترمز جلو | دیسکی خنک شونده | |
ترمز عقب | کاسهای | |
مصرف سوخت | ||
مصرف سوخت (۱۰۰Km/Lit) | ۷/۱۴ | ۷/۶۷ |
ظرفیت باک (Lit) | ۴۱ | |
صندوق | ||
حجم صندوق (Lit) | ۲۲۵/۶ |
تجهیزات و امکانات کوییک اتوماتیک
همانگونه که گفته شد کوییک اتوماتیک پلاس، فولترین عضو این خانواده است و از تجهیزات قابلتوجهی همچون استارت بدون کلید، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دندهعقب، حسگر پارک، کنترل فشار باد لاستیک، کروز کنترل و… سود میبرد. باید بگوییم که این تجهیزات به نظر جزو ضروریتری امکانات پایه خودروهای امروزی محسوب میشوند.
تیپ | ST | ST-A |
تجهیزات ایمنی | ||
سیستم استارت دکمهای | ندارد | دارد |
ورود به خودرو بدون کلید PEPS | ندارد | دارد |
مولتیمدیا با نمایشگر ۷ اینچ | ندارد | دارد |
دوربین عقب | ندارد | دارد |
سنسور پارک دندهعقب | دارد | دارد |
سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک | دارد | دارد |
روف رک | دارد | دارد |
دستگیره آسانبازشو | دارد | دارد |
مه شکن جلو و عقب | دارد | دارد |
نمایش دمای هوای بیرون | دارد | دارد |
نمایشگر سیستم کنترل فشار تایر | ندارد | دارد |
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو | دارد | دارد |
مجهز به سیستم ترمز ABS | دارد | دارد |
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD | دارد | دارد |
هشداردهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی | دارد | دارد |
آیینه جانبی برقی | دارد | دارد |
شیشهبالابر برقی جلو و عقب | دارد | دارد |
سیستم ضد سرقت (Immobilizer) | دارد | دارد |
کامپیوتر سفر | دارد | دارد |
برفپاککن عقب | دارد | دارد |
گرمکن شیشه عقب | دارد | دارد |
ریموت کنترل – قفل مرکزی | دارد | دارد |
صندلیهای عقب با قابلیت تاشوندگی | دارد | دارد |
صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک (Iso Fix) | دارد | دارد |
صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت | دارد | دارد |
قیمت کوییک اتومات
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
کوییک اتوماتیک | --- | ۳۵۱,۸۳۹,۹۹۱ | ۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک R اتوماتیک | --- | --- | ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک S | ۸۵ گانه | ۲۹۸,۸۸۴,۰۰۰ | ۴۲۸,۵۰۰,۰۰۰ |
تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳
تجربه سواری با کوییک اتومات
کوییک به واسطه افزایش ارتفاع نسبت به تیبا و ساینا از کوبش کمتری برخوردار است و سواری نرمتری در ناهمواریهای شهری دارد. میتوان گفت سواری با کوییک نسبت به پژو ۲۰۶ نیز نرمتر و راحتتر است. البته نباید انتظار هندلینگ چندانی از این ماشین داشته باشید. تکانهای عرضی بدنه در سرعتهای بالا، زیاد بوده ولی کنترل خودرو به راحتی در اختیار قرار میگیرد. کشش ماشین در سربالاییها تا زمانی که سیستم تهویه روشن نشده و بار و سرنشین زیادی در آن وجود نداشته باشد خوب است و تنها صدای زیاد موتور ممکن است آزاردهنده باشد اما این صدا به تناسب میزان بار و فشار به خودرو به شدت افزایش مییابد.
تعویض دنده در گیربکس CVT معنایی ندارد و افزایش سرعت به آرامی و در ابتدا با تاخیر محسوس صورت میگیرد که وجه مشترک غالب گیربکسهای CVT است و بنابراین برای شتابگیریهای کوبنده و اسپرت شما را ناامید خواهد کرد اما برای رانندگی شهری که هدف اولویه ساخت این خودرو است و سواری آرام و ترافیکی، میتوان کوییک اتومات را گزینه کاملاً مطلوبی دانست. حس و حال سواری با این نوع گیربکس نیز خاص است و البته این امکان وجود دارد که آن را در حالت دستی هم قرار دهید.
واکنش فرمان هم تیزتر از ساینا بوده و عکس العمل بهتری دارد. برقی بودن فرمان باعث شده تا انرژی بسیار کمتری برای سواری صرف کنید و این موضوع باعث کاهش خستگی در رانندگی خواهد شد. دید به اطراف باوجود آینههای جانبی بزرگ چندان خوب نیست. ترمزها هم احساس خوبی را منتقل نمیکنند ولی با استفاده از ABS+EBD عملکرد مطلوبی در سرعتهای پایین و متوسط نشان میدهند.
کروز کنترل و لیمیتد هم در تستهای ما به خوبی عمل کردند. عملکرد کروز در سربالاییها نیز مطلوب بود و بعلاوه باعث کاهش مناسبی در مصرف سوخت خودرو میشد.
رقبای کوییک پلاس اتومات
مهمترین رقیب این خودرو را باید خانواده پژو ۲۰۶ دانست. ۲۰۶ در بحث طراحی اگرچه خودروی قدیمیای محسوب میشود اما همچنان زیباتر از کوییک است و در بخش طراحی داخلی نیز این برتری را با طراحی جذابتر و متریال بهتر حفظ میکند؛ اما پاشنه آشیل ۲۰۶ فضای پای عقب است که کمتر از کوییک بوده و همین موضوع میتواند روی نظر برخی افراد تأثیر بگذارد. ۲۰۶ تیپ ۲ برخلاف تصور عموم پیشرانه کمرمقتری نسبت به کوییک دارد و در بحث شتاب گیری نسبت به آن کم میآورد. مزیت مهم کوییک اتومات نسبت به ۲۰۶ گیربکس اتوماتیک آن است که البته با توجه به CVT بودن شاید خیلی انتظارات را برآورده نکند. دیگر عضو خانواده ۲۰۶ با نام تیپ ۵ شناخته میشود که پیشرانه قویتر آن کاملاً بر کوییک چیره میشود. البته حتی تیپ ۵ نیز در بحث تجهیزات پایینتر از کوییک اتومات قرار میگیرد اما سواری آن یک سر و گردن بالاتر است و حس و حال اسپرتی دارد. در کل انتخاب بین این دو خودرو به انتظارات خریدار بستگی دارد. این را هم باید در نظر داشت که ۲۰۶ در کل استهلاک بالاتری دارد و در بخش فنی هزینه بالاتری را به مالک تحمیل میکند و قیمت به مراتب بالاتری هم دارد.
معایب کوییک اتومات
- پیشرانه قدیمی
- کیفیت پایین متریال مورد استفاده در تمام بخشها
- تاخیر در عملکرد گاز و گیربکس
- کمبود فضای قرارگیری برای لیوان و اشیای کوچک دیگر
- مونتاژ بی دقت و عیوب فراوان
- داشبورد خشک و با طراحی منسوخ
- صندلی های نامناسب برای سفر
- دید عقب محدود
- کیفیت پایین نمایشگر مرکزی و نسخه قدیمی سیستم عامل آن
- صدای زیاد ورودی به اتاق از سمت موتور
- مصرف سوخت نه چندان پایین
- صدای کمک فنرها
نکات مثبت کوییک اتومات فول پلاس
- طراحی فرمان خوب با دکمه های کاربردی روی آن
- امکانات مناسب برای این سطح و کلاس
- راحتی سواری در شهر
- فضای مناسب داخلی باتوجه به ابعاد کوچک خودرو
- ارتفاع مطلوب کف از زمین برای پوشش ناهمواری های شهری
در پایان باید گفت کوییک اتومات به عنوان گزینهای متفاوت شاید باب میل افرادی باشد که اکثراً در شهر تردد میکنند و خواهان یک خودروی دندهاتوماتیک برای راحتی رانندگی در ترافیکهای شهری و با استهلاک نسبتاً پایین هستند. این خودرو از تجهیزات نسبتاً مناسبی استفاده میکند اما پیشرانه قدیمی و پر صدای آن میتواند جزو نقاط ضعف باشد. به این موارد باید متریال با کیفیت پایین و همچنین مونتاژ بیدقت را اضافه کرد. درعوض قیمت مناسب نسبت به خودروهای هم کلاس و آپشنهای خوب و سواری راحت باعث خواهد شد که به عنوان یک گزینه مدنظر بسیاری از خریداران قرار گیرد.
کافر مقدس
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱کنتور که نداره اینم یورو 5ـه . ماشین های ایرانی 85 استاندارد جهانی رو پاس کردن . ایران کشوری که بنزین یورو 4هم نداره در عمل چجوری ماشینهای تولید ش همه یورو 5 ن . در کاغذ و رسانه و صداسیما ما بنزین داریم یورو 4 . در عمل و در آزمایشگاه ما همچین بنزینی نداریم .همچین بنزینی نداریم ولی ماشین یورو 5یی داریم ! اندر حکایت چاخان از نوع ایرانی . البته جامعه ما چاخان دوست داره
عین اخبار خودرو چینی که هر روز یک رقیب تسلا میسازن ماشین های داخل هم همه یورو 5 . همه ایمن . همه 85 تا استاندارد پاس کرده دارن
تهش میان صداسیما میگن هیجا دنیا ماشین مثل ایران ارزون نیست. ماشین های ایمنی داریم . برای فروش هر خودرو ضرر میدیم .امروز هم یکی دیگه گفته پیشرفت خودروهای داخلی خارجی هارو عصبانی کرده
اخبار داخل اللخصوص خودروهای داخلی دیگه اسمش رو نمیشه زرد گذاشت باید یک واژه جدید ابداء کرد . باید بریم سراغ حداد عادل واژه بده بهمون برای این حجم از شانتاژ و رپورتاژ خبری
Hamid
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱از نظر طراحی و متریال داخلی رقبا بیشتر سمت پلاستیکهای بی کیفیت میره نمونه بارزش آفتابه
از نظر طراحی خارجی و جنس ورق بدنه که از نوع فولاد معمولی ساختمانی هست رغیبی نمیشه متصور شد بجز موتور سه پاچه
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت ۳ شبه
خوابم نمیبره
میام تو پدال مقالهها را ببینم و بخونم !
اما مقالههای مربوط به چینیها و ایرانیها را نمیخوانم جز کامنتها و نظرات را ، اما !
اما در این مقاله و این همه کامنت در قسمت آخر کامنتها یکی از دوستان سوالی میپرسد در مورد این خودرو و دیگر دوست عزیز با مسخره ( البته توهینی نبوده و ایشون هم بسیار محترم هستند ) جواب میدهد و دوست سوال کننده هم با یک ایموجی شِکلَک جواب میدهد و تمام ، اما خیلی شیک زیبا و بسیار مودبانه دوست عزیز ( آقا شاهین ) جواب ایشون را میدهد و ایشون هم خوشحال از پاسخگویی به جواب منطقی خودشون میرسند و در انتخاب خودشون تفکر بهتری پیدا میکنند !
حالا چرا این را میگویم ؟!
چون دقیقاً به هیچ موضوعی جدی نگاه نمیکنیم و همه چیز را به تَمَسخُر گرفتهایم !
دوستان ، عزیزان ، همهی ما میدانیم چه خودروهای مضخرفی تولید و سوار میشویم و حتی خودشان هم اعتراف میکنند و چارهای نیست تا برجام مشخص نشود اما بهتر نیست حداقل بیاییم برای کسی که با هزاران امید پول جمع کرده میخواهد بیاید یکی از این خودروها را بخرد درست کامنت بگذاریم تا دید روشنی داشته باشد !
همه که خودروشناس و عشق خودرو نیستند که مثلاً به جای فُلان خودروی صفرِ ایرانی یا چینی بروند کارکردهی ژاپنی کرهای آلمانی یا حتی آمریکایی کلاسیک بخرند و لذت ببرند اما دردسرهایش هم به جان و دل بخرند !
لطفاً کمی جدیتر به کامنتهای امروز خودتون فکر کنید و بدانید امروز دیگر سال ۹۶ یا ۹۷ نیست که یک کارگر ساده میتوانست با یکسال کارکردن بِرَوَد یک پراید قسطی بدون بهره بخرد ۱۸ میلیون !!!!!
مشتاقی
۱۵ فروردین ۱۴۰۲یعنی داشتم از خنده روده بر میشدم! یکی از کاربرا اسم کاربری شو گذاشته «صابون گلنار»! 😂😂😂
viper2
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اقا خدایی میدم همین پولو . ۵۰ ۶۰ تومن ارزون تر . نیدم یه شورلت نوا خشک خشک میخرم هم امنیت دارم هم مثل این هر روز تو تعمیرگاه نیستم . والا . ماشین شناس برای این . ۳۳۵ پول نمیده
viper2
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱البته اگه اهل دل باشی . همین پولو میدی بیوک میخری . هشت سیلندر . ۴۰ ۵۰ تومنم خرج تقویتش میکنی . سر پیچا پات رو ته میذاری رو گاز و پشت ماشینو میدی بیرون . بعد هر کی هم ازت پرسید حجم موتور ماشین چقدره . با افتخار میگی ۵۷۰۰. هو هووووو
ارین صاحب جمعی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱من این پولو میدم بنز کپل میخرم تا اینکه هر روز تو صف بنزین باشم
رامین
۱۲ شهریور ۱۴۰۱داداش بیوک برا دهه پنجاه عالی بود البته اگه دهه شصت هم جنگ نمیشد و کمبود بنزین بازم بی رقیب میبود ولی خدایی چه عاقلی بجز ماشین سالم کلکسیونی در حد صفر که مخصوص پارکینگ باشه پول به شورولت و بیوک سرطان میده
یه بنده ی خدا
۱۵ فروردین ۱۴۰۲پاس کردن یورو5کاری نداره
سپوپرای ما هم واقعا یورو چهار هست
در مورد ایمنی به جز شاهین وشایدم تارا با ورق بدنه افتضاح وپلتفرم خوب خودروی ایمنی نداریم
بخصوص پارس وسورن وکوییک وساینا
Jdm باز
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱یعنی من حاضرم الاغ سوار شم ولی 335/000/000 ندم برای همچین اشغالی با این پیشرانه ضعیف و گیربکس بدرد نخور و شاسی و پلتفرم قدیمی و از رده خارج شده
اگر نصف این قیمت بود یکم ارزش داشت ولی با این قیمت اصلا ارزش خرید نداره
Saipa
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱در اروپا آمریکا و حتی خود ژاپن و کره
مردم به دولت التماس میکنند که بجای تویوتا هیوندای کیا بی کیفیت خودرو با کیفیت ایرانی من جمله کوییک وارد کند
اونوقت شما ها به خودرو با اینهمه کمالات توهین میکنید؟
واقعا متاسفم
غربی ها هنوز از بنزین یورو ۲ استفاده میکنند ولی توی بنزین آب میریزن تا یورو ۶ بشه
فورد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱هزار تا اپشن هم بزارین باز همون پرایده
Saipa
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱یک زمانی میخواستیم برای خودمان خودرو باکیفیت تولید کنیم و الگوی خودمان شویم حالا ببینید الگوی جهانیان شدیم و خودرو ساز های غربی در خودرویی مثلbmwx1از روی خودرو با کیفیت و ایمنی وطنی کپی میکنند.
واقعا خسته نباشید بگیم خدمت خودرو ساز هایمان تا از این حماسه ها باز هم خلق کنند
امیرشایان فرازی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱تحفه درویش است نزد برگ سبز
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱خاک عالم🤦🤦🤦🤦
شاگرد2
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱آخ که تو این چند روزه از بس مقاله ماشینهای ایرانی و چینی تو پدال خوندم، دیگه دارم منفجر میشم و فقط میخوام رو یکیشون خالی کنم
ببینم فردا نصیب کدوماش میشه که خالی کنم رو هیکلش
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بی نظیره این ماشین الخصوص قیمتش 👌
Saipa
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ممد خان خوشم میاد برخلاف این غرب زده ها قدرت و کیفیت و اصالت محصول وطنی رو درک میکنی
HamiD
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ممد جان عاشق سایپا فن هایی چون شما هستن …
شما رو به باغ دعوت میکنند …
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش واقعا برداشتت از جملم و خصوصیات اخلاقیم این بود که گفتی ؟!!!!
دیگه تنها کسی که منو نمیشناسه خاجه حافظ شیرازیه
Aran+Milan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱تورو خدا کابینشو نگاه کن انگار بچه اول ابتدایی نقاشی کشیده خاک تو سرتون واقعا!!
بی خیال اسم
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان ببخشید کوئیک ماشین جاده هست؟
Saipa
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱صد در صد برادر
این خودرو برای خارج جاده و علی الخصوص آفرود طراحی شده که رغیب مستقیم تویوتاlc300در کیفیت هست
و کلی غربی ها برای این محصول متقاضی هستند
بی خیال اسم
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱😂
شاهین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام از چه نظر؟ اگه منظورتون از ماشین جاده محصولی مناسب برای افرادی هستش که دائما در جاده تردد می کنند باید بگم که شاید گزینه های بهتری هم وجود داشته باشن. کوییک مثل تیبا مزایایی مثل هزینه های نگهداری کمتر، مصرف سوخت نسبتا مناسب، کابین نسبتا جادار به ویژه در بخش عقب و قیمت کمتر نسبت به ماشینی مثل 206 داره. از جمله معایبش هم میشه به هندلینگ ضعیف، کابین با کیفیت پایین، صدای زیاد پیشرانه در کابین، جلوبندی ضعیف نسبت به رقبا و… اشاره کرد. من خودم تیبا رو به کوییک ترجیح میدم چون در واقع یه خودرو هستن با تزئینات متفاوت ولی اختلاف قیمت چند ده میلیونی. حالا اگه برای شما هزینه های نگهداری و بی دردسر بودن یه خودرو مهمه شاید تیبا و کوییک گزینه بهتری نسبت به 206 کارکرده باشن. در هر صورت اولویت های شما برای انتخاب یه هاچبک با این قیمت ها مهم خواهد بود.
بی خیال اسم
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی ممنونم از شما
شما چه ماشینی رو برایه جاده و سفر در ایرانی ها پیشنهاد می کنید؟
شاهین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه خودم بخوام انتخاب کنم برای جاده سمند موتور ملی یا پرشیا TU5 رو انتخاب می کنم. البته اگه این دو خودرو رو انتخاب کنم حتما باید صفر باشن تا از زیر دست خودم رد شن وگرنه کارکرده شو اصلا توصیه نمی کنم.
من دو بار 206 اس دی کارکرده خریدم و هر بار پشیمون شدم. کلا محصولات پژو به ویژه کارکرده هاش خیلی استهلاک بالایی دارن و اگر حوصله و بودجه کافی ندارین توصیه می کنم سمتشون نرین.
بی خیال اسم
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی ممنونم آقا شاهین
genius
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱موتور m15 کوپل با cvt نهایتا تو دور ۶۰۰۰ بهتون سرعت ۱۲۰ تا میده واقعا راه نمیره اما برای ترافیک شهری و اونایی که حال و حوصله دنده کشی ندارن بدک نیست
پدرام
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱با این قیمت یه جیلی gc6 اتوماتیک کم کار رو ترجیح می دم به کوییک اتوماتیک صفر!!
با اینکه ماشین اقتصادی هست و شتابش هم معمولی اما باز شرف داره به کوییک
ali-mg
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱شرایط پیش فروش برای خرید قوطی کبریت
تازه ایربگم اصن توش نیست
تصادف مساوی با مرگ
هر چی مینویسم میگه دیدگاه تکراری
حمید
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱لحظاتی در سکوت به قیمت ۳۰۰ میلیون تومانی کوئیک خیره میماند!
یکهو پوزخندی میزد اما پوزخندش خیلی زود به آهی طولانی ختم میشود.
نگاهش از صفحه موبایل به افقی دور دست در سه کنج اتاق دوخته میشود.
سیگاری آتش میزند …
علی افشار
۲۰ فروردین ۱۴۰۲الان چی؟
م
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خلاصه صنعت خودرو سازی ایران
-خودروهای تولید داخل>>>>>تکنولوژی 25-30 سال قبل+آپشنهای بی خاصیت با قیمت گزاف
-خودروهای مونتاژ داخل!!!!>>>>>تکنولوژی 5 سال گذشته چین+قیمتگذاری با دلار 60-100 هزار تومن
از هر سمت که نگاه کنید اتلاف واقعی منابع این مملکت از جان و مال مردم تا منابع طبیعی و نفت و گاز و….
Alive man
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دلیل خودکشی نهنگ ها معلوم شد دگ:)
کیوان
۲۰ آذر ۱۴۰۱مطالبی عرض میکنم که عزیزان با دلایل علمی لطفا نقض کنند نه اینکه بیان بگن ما دوساله داریم و فلانه و کسانی هم که سوار نشدن نظر ندن بهتره…..اولا خودرو بسیار از بابت آپشن جلب نظر میکنه و ظاهر زیبایی هم داره اما ماشین نرمی نیست یعنی در سفر خسته کننده هست چون از بابت تعلیق کمک عقب باتومی نداره و از عوامل مهم وزن هست که واضحه وزن کمی داره و قطعا سواری نرم و بدون کوبشی نداره…….دوما گیرباکسش شاید کاراآمد باشه ولی فقط زمانیکه دوسرنشین داره وقتی فول سرنشین باشه نسبت قدرت به وزن کاملا بازنده میشه و کشش خودرو قطعا تو ذوق میزنه…..مورد بعدی صدای زیاد پیشرانه هست که درسته پول کمتری بابت خودرو میپردازیم اما بهرحال صدای زیاد پیشرانه وجود داره و تو سفر بخصوص ارامش داخل کابین رو مختل میکنه ….سوما با توجه به شرایط تحریم ما قضاوت نمیکنیم گیباکس ساخت پانچ بلژیک هست یا پانچ در چین ولی باید بدانید در ایران هزینه تعمیرات گیرباکس سی وی تی از نمونه های اتوماتیک معمولی بسیار بیشتر هست و قطعا اون کیفیت سی وی تی که نیسان و تویوتا پیاده میکنند رو پانچ نمیتونه پیاده کنه چون هنوز طرف قرار داد خودروی مطرحی نیست جز برندهای چینی و البته یک مدل فورد ولی قابل عرضه فقط در بازار چین…..حالا عزیزان انتخاب با خودتون باشه ولی بخش زیادی از اختلاف قیمت ساندرو بدون آپشن با اون گیرباکس قدیمیش با کوییک پرآپشن با گیرباکس مثلا شش دنده بی دلیل نیست و اون دلیل کیفیت سواری و دوام خودرو هست
سید حسین
۷ خرداد ۱۴۰۲سلام و وقت بخیر. بنظر شما با تعویض شمع و وایر و ریمپ و نهایتا نصب هدرز بازهم تغییری حاصل نمیشه؟
روزبه
۵ دی ۱۴۰۱سلام دوستان البته ماشینهای ایرانی ضعیف است ولی باید نسبت به قیمت و مشخصات، خودروی مناسبی خرید. من از ۴۰۵ شروع کردم و بعد سورن خریدم، بعد سراتو، سوناتا وای اف، اکسنت، النترا، i40 و تارا اتومات داشتم. باید بر اساس قیمت و کاربرد نظر داد. I40 بهترین ماشین من بود ولی الان ۲ میلیارد تومان هست. نسبت به قیمت کوییک خوبه و بازار هم نشون داده البته موتور خوبی نداره . در این بازار اغلب مردم مجبور به خرید ماشین ایرانی و چینی هستند.
صابون گلنار
۱۲ دی ۱۴۰۱این ماشین نه امنیت داره.نه قدرت داره(موتور پراید).نه قیافه ی آنچنانی داره.نه کیفیت داره.حالا یخورده اپشن داره که تو خارج چیزی حساب نمیشه.۳۰۰ میلیون!!!!!!یه تیکه پلاستیک رو چهارتا چرخ
میلاد
۱۷ دی ۱۴۰۱یعنی از ۵ تا نظر یکیش شاید یکم بدرد بخوره بقیه خوندنش وقت تلف کرده
برا ما ای که میام با هزار امید این نظرات و بخونیم تا بتونیم انتخاب درستی داشته باشیم خیلی بده که انقدر نظرات پرت و پلا نوشتن
داداشای گل ما هم میدونیم ماشین خیلی خوبی نیست ولی تو این حدود قیمت ماشین بهتری هم هست؟
میای از ماشین اروپایی میگی. خب من اگه پولشو داشتم که نمیومدم ایرانیشو بخرم و نظر تو و بخونم
کیوان
۱۷ دی ۱۴۰۱گیرباکس کوییک اتومات طراحیش مربوط به شرکت پانچ بلژیکی هست اما ساخت چین با کد vt3 که با گیرباکس لیفان x50 و جیلی امگرند و جک جی۴ مشترک هست.گیرباکسهای cvt بد نیستن اما بشرطی که ساخت تویوتا یا نیسان یا هوندا باشن نه طراحی یک کمپانی بی نام و نشان اونم توچین که یکی از مشکلات این گیرباکس پله کردن گیرباکس موقع شروع حرکت هست که بعد از مدتی پدیدار میشه…هزینه تعمیرات گیرباکس cvt هم بمراتب از At بیشتره ….اینارو بزارید کنار کیفیت فاجعه بار کوییک و ساینا و تیبا(صندلی عقب با نشیمنگاه کوتاه و تکیه گاه تقریبا عمودی همراه با کوبش که سرنشینان ارامشی ندارند) ضمنا سوویچ استپ ترمز هم یجورایی توخیلیاشون خراب میشه…ضمنا صدای زیاد موتور هم دارید که خب بهش خرابی نمیشه گفت در کل ماشین ارزنده ای نیست درسته ارزانترین اتومات هست اما بی کیفیت ترین اتومات هم هست (کیفیتش مثل لیفان x50 با قدرتی کمتر البته)…با چشم باز خرید کنید و گول مثلا بلژیکی بودن اون رو نخورید ببینید این کمپانی محصولاتش روی کدام خودروهای مطرح نصب شده تاحالا؟!😊
محمد
۳۰ بهمن ۱۴۰۱سلام
من کوییک اتومات دارم و یه مشکلی که برام پیش اومده حین حرکت یه دفعه ماشین دیگه گاز نمیخوره مگر خاموش و روشن بشه
دوباره بعد چند ده کیلومتر این اتفاق میفته
خطا هم انواع سنسورها رو میده پدال گاز دریچه گاز سویچ ترمز احتراق سیلندر
اگه کسی میتونه راهنمایی کنه ممنون میشم
فرهاد
۲۴ اسفند ۱۴۰۱سلام ماشین شما تولید چه سالی هست پلاس هست یا فول پلاس؟
King
۱۵ فروردین ۱۴۰۲خدا لعنت کنه اون کسی که رنگ قرمز رو به فرغون سازیهای ایرانی معرفی کرد
آخه شما که عرضه طراحی ماشین تک رنگ هم ندارید خیلی بیخود میکنید رنگ قرمز هم قاطیش میکنید
خداوکیلی رنگ بندی و طراحی داخل کابینو نگاه کن… آدم حالت تهوع میگیره
Hamid3x
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ما یه کوئیک داریم
بعد چندبار شستن رنگ سپرهاش ریخته، فکر کنم دادن محمود نقاش رنگ کرده
تهویه مطبوع اشم زیاد بخاری بگیری یه قطعه داره میسوزه که باید نمایندگی عوض کنیم
درب صندوق عقبش هم باید با ضربه شدید بسته شه
مصرفشم یکم گاز بدی بیشتر از سمند میسوزونه
صدا موتور و گیربکس و لرزش سیستم محرک
هم بعد دور 3 هزار خیلی زیاد میاد تو اتاق
باطریش معمولیه 2 هفته استارت نخورد کلا خالی کرد
به معنای واقعی بی کیفیته
شرقی غمگین
۱۸ فروردین ۱۴۰۲یکی از آشناهای ما کوییک داره که اخیرا باهاش به دل جاده ها زدیم.
ببینید دوستان، این ماشین به طرز عجیبی بی کیفیته. حتی از اون چیزی که فکر میکردم هم بی کیفیت تره!
اول از همه، بزرگترین ایرادش صدا و لرزش وحشتناک کابین هست. ما مجبور بودیم صدای ضبطو زیاد کنیم تا صدای موتور رو متوجه نشیم چون واقعا اذیت کننده بود.
سواری ماشین به شدت خشکه و خیلی زود سرنشین هارو خسته میکنه.
ترکیب موتور پراید و این گیربکس هم اصلا چیز جالبی در نیومده (که اصلا جای تعجب نیست) و کاملا میشد حس کرد ماشین در سربالایی ها کم میاره و زور میزنه.
جنس داشبورد و داخل کابین هم کاملا نامرغوب و بی کیفیته و تمام قطعات با کمی فشار دست از هم جدا میشن.
طراحی و ظاهر ماشین هم که اصلا نیازی به توضیح من نداره، همه چیز گویاست.
در کل به نظر من، اگر دنبال یک ماشین صفر خیلی معمولی با قیمت مناسب هستید که گیربکس اتوماتیک داشته باشه، فقط در همین حد میتونه انتخاب خوبی باشه و نه بیشتر. (منظور من از قیمت مناسب نسبت به سایر ماشین های بازار ایران هست، وگرنه همه این رو میدونیم که در یک بازار سالم هیچکس به این ماشین حتی نگاه هم نمیکنه چه برسه چندین هزار دلار هزینه کنه برای خریدش).
اما اگر دنبال سواری نرم و راحت و بی سروصدا، شتاب و سرعت بالا، امنیت بالا، کیفیت مرغوب قطعات، ظاهر شیک و مدرن، آپشن های پیشرفته و … هستید، پیشنهاد میکنم سراغ این ماشین نرید
حسین
۱۸ فروردین ۱۴۰۲من قبلاً کوییک ار داشتم ، کوییک اتومات نداشتم اما فکر میکنم این خودرو برای کسانی که بودجه کمی دارند و فقط خودرو صفر خریداری میکنند و مصرفشان فقط داخل شهر و کوتاه است و دچار پا درد یا دست درد هستند خوبه!
شما توجه کنید این خودرو ارزانترین اتومات صفر هست که فرمان برقی داره ، یعنی اتومات بودنشان برای پا درد بدرد میخوره ، فرمان برقی برای درد دست!
مسافتی هم که میخواد طی کنه مثلاً از خانه تا مغازه میوه فروشی هست ، خب این ماشین تا وقتی گارانتی داره انتخاب معقولی هست.
اگر شما مجبور به خرید خودرو اتومات با قیمت کمتر از ۵۰۰ میلیون باشی که ترجیح ات این باشه که فرمان برقی ( و نرمی) داشته باشه چه گزینه های داری؟
مابقی گزینه ها گارانتی ندارند و برای افراد کم درآمد ممکن است دردسر ساز باشد.
مثلاً یک ۲۰۷ مدل ۹۰ فرانسوی کم کارکرد ممکن است بیش از ۱۰ میلیون خرج گیربکس ، تعویض تسمه ها و کمک فنر ها و … اش بشه .
این نتیجه تحقیقات و تجربیات من بود.
حسین
۱۸ فروردین ۱۴۰۲این دوستانی که میگن موتور تیبا و کوییک و ساینا موتور پراید هست میشه منو راهنمایی کنند بر چه دلیلی این حرف را میزنند؟
موتور تیبا ۱۵۰۰ سی سی هست ، موتور پراید ۱۳۰۰ سی سی .
موتور پراید موتور b3 مزدا هست ( تا جایی که من میدانم) ، موتور تیبا شبیه موتور ریو هست که ۸ سوپاپ شده .
موتور ریو بنظر موتور b5 مزدا هست که موتور متفاوتی با b3 هست اما از یک خانواده.
پلتفرم هم خیلی ها میگن یکی هست اما باتوجه به شیب ستون ها بنظر یکی نیست ، نظر شما چیه؟
سهیل
۲۰ فروردین ۱۴۰۲با سلام عرض احترام
تجربه بنده حدودا 200 کیلومتر با کوییک اتوماتیک صفر کیلومتر رانندگی کردم تجربیاتمو در اختیار میگذارم:
1-سطح تجهیزات خوبی داره که احساس خوبی میده به آدم
2-کیفیت داشبورد و قطعات و مونتاژ پایینه که این موضوع در مرور زمان احتمالا بیشتر خودشو نشون میده
3- سواری واقعا نرمی داره
4-فعلا که اتاقش بی صداست باید در مرور زمان هم ببینیم چطور میمونه
4-عملکرد گیربکس اتوماتیک قابل قبوله نسبت به قیمت اما با خودرو های خارجی قابل قیاس نیست
5- فضای صندلی های عقب مناسبه واقعا نسبت به هاچبک بودن
6- پایداریش در سرعت های بالا ضعیفه
7-صدای باد از درب راننده شنیده میشه
8- هندلینگ ضعیف تر از خانواده پژو 206 هست
10-فرمان خودرو دی کات هست که خیلی نایابه تو این رنج قیمت اما کلیدای روی فرمان چراغ ندارند یعنی تو شب اصلا نمیشه باهاشون کار کرد
11-کارکردن با کروز کنترل و اسپید لیمیتر نسبتا سخته
12- شیشه های عقب دودی فابریک هستند که ویژگی خیلی خوبیه تو شهرای گرم
13-گیربکس حالت تعویض دستی یا اسپرت هم داره که 6 دنده مصنوعی داره که تو سربالایی های شدید واقعا بکار میاد
14-مولتی مدیای واقعا خوبی داره با دو نقشه نشان و گوگل با امکان نمایش ترافیک که برای شهر های بزرگ واقعا ی آپشن کارامده
15-جلو آمپر قشنگی داره سوپر ویژن هست و کامپیوتر سفریش احساس خودرو های واردتی رو میده به آدم
16-شتابش در حد خودش خوبه اما ترمزاش میتونست بهتر باشند
در کل بنظرم برای استفاده در شهر های پرترافیک گزینه مناسبی هست با توجه به اینکه هزینه نگهداری کمتری نسبت به خانواده پژو ها داره
سعید
۲۴ فروردین ۱۴۰۲سلام دوستان. ببخشید که متن کمی طولانی شده امیدوارم که مفید باشه.
بنده حدو ۴ ماهی هست که کوییک اتومات گرفتم. حقیقتا که خیلی راضی هستم. نمی گم که این خودرو خیلی ایده آل و همتراز خودروهای روز دنیا است ولی نکات مثبت زیادی داره که در زیر به آنها اشاره میکنم:
اول اینکه از این ماشین در حد کوییک اتومات انتظار داشته باشید با قیمت مناسب که داره :).
این خودرو رو باید با خودروهای هم رده خودش مقایسه کرد. تو خیلی از متن ها در خصوص شتاب پایین خودرو مطالبی رو دیدم برای اینکه خیالتون راحت باشه یه نگاهی به اطلاعات فنی هیوندا i10 که دیگه خدای این رده ماشین ها هست بیاندازید. با قدرت کمتر از کوییک و شتاب حدود ۱۴ ثانیه تازه با گیربکس ۴ ساعته نه cvt. (البته شتاب پژو پارس هم ۱۳ هست پس باز هم راضی کننده است).
باید منصف بود تو این رده از خودرو های شهری اصلا شتاب ملاک نیست مهم راحتی راننده است. البته چند باری که مجبور شدم تو رانندگی شتاب لحظه ای بگیرم؛ با اینکه صفر تا صد حدود ۱۵ ثانیه ای داره ولی شتاب لحظه ای سریعی از خودش نشون میده و به نظرم ماشین تیزی به حساب میاد چون اتلاف زمان تعویض دنده و دور گرفتن مجدد موتور رو نداره.
واقعا این موتور برای این ماشین کافیه و از پس این اتاق برمیاد.
از لحاظ امکانات؛ کوییک پلاس با دنده cvt( که واقعا کشش خوبی داره و همین گیربکس رو در هایما ۵ هم نصب کرده اند و در شاهین هم استفاده خواهد شد پس از لحاظ قدرت اصلا کم نمیاره) ، فرمان برقی حساس به سرعت(که انصافا لذت رانندگی رو دوچندان میکنه)، کروز کنترل، لیمیتر، مانیتور و سیستم هشدار دهنده کمک راننده و دوربین دنده عقب، کیلس استاتر که واقعا خوب عمل میکنه، گزینه خوبی خواهد بود.
در بعضی از نقد ها از صدای بلند موتور ایراد گرفته میشه و دور موتور رو تا ۵۰۰۰ دور بالا می برند بعد میگن که صدای موتور زیاده!! (در گیربکس های cvt اول دور موتور افزایش پیدا میکنه و بعد گیربکس ضریب سرعت رو افزایش میده) البته با توجه به حجم بالای موتور برای این اتاق و تکنولوژی قدیمی که داره، به نسبت صدای بیشتری هم تولید میکنه مثل ماشین های اسپرت. برای اطمینان از میزان صدا یه سری بزنید به سایت اسب بخار در خصوص نقد این خودرو، جدول مقایسه ای صدای کابین رو گذاشته که نشان میده تو دورهای معمولی زیر ۳۰۰۰ صدا از پارس و سمند و .. کمتره. واقعا تو استفاده شهری ماشین کم صدایی هست البته نسبت به ماشین های داخلی. تو تست جاده هم تو سرعت ۹۵ با دور موتور ۲.۵ واقعا اصلا صدای موتور داخل کابین نمیاد. مگه تو سبقت یا سرعت بالا که دور موتور از ۳۲۰۰ بیشتر بشه که با توجه به حجم بالای موتور صدای موتور زیاد میشه که البته طبیعی است و ماهیت این موتور و از مشخصات این خودرو هست. البته تو بحث صدا گیر و عایق های صوتی اقدامات خوبی روی این خودرو انجام شده.
یه جای دیگه در خصوص موتور ماشین بحث می کردند که ۸ سوپاپ هست و قدیمی و قدرت این گیربکس رو نداره! وقتی یه موتور ۸۶ اسب بخار قدرت تولید میکنه و گشتاور خوبی به نسبت هم داره دیگه چکار به تعداد سوپاپ ها میشه داشت! .۲۰۶ تیپ ۲ هم ۸ سوپاپ هست با قدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور کمتر از کوییک، همینطور i10 هم همین قدرت رو داره و حتی کمتر ولی با موتور ۱۲۰۰ سی سی و با گشتاور هم تراز، اگه بحث میزان مصرف سوخت هست بله، کوییک بیشتر مصرف میکنه ولی توجه داشته باشید که موتورهای ۸ سوپاپ استهلاک و خرابی کمتری دارند.
در کل اگه دنبال خودرویی راحت و سایز شهری و حتی جاده ای با رانندگی نرمال میگردی این ماشین خوبیه ولی اگه اهل شتابگیری های سریع و کل کل و لایی هستی و آرامش در رانندگی رو نمی پسندی برو دنبال تیپ ۵ یا ۲۰۷. البته توجه داشته باش قیمت این ماشین با این همه امکانات حدود ۷۰ زیر تیپ ۲ هست به نظرم این خودرو با امکاناتی که حتی بیشتر از i10 داره و با قیمتی حدود یک سوم آن برای کسانی که دنبال آسایش و آرامش در رانندگی هستند بسیار گزینه مناسبی است. البته در کل باید خودرو های اتومات را بر اساس تیپ، امکانات ، قیمت و .. با سایر خودروهای اتومات مقایسه کنید نه با خودروهای دنده ای.
khan
۲۸ فروردین ۱۴۰۲کو فیلمش ازط کجا دانلود میشه کرد بجز یوتیوب تو آپارات و اینجا که نیست