سایپا

معایب سایپا کوییک؛ چرا کوییک نخریم؟

کوییک یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود اما این ماشین از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد که با دانستن آن‌ها هیچ‌گاه به خرید کوییک فکر نخواهید کرد.

سایپا کوییک از زمانی که در سال ۱۳۹۶ راهی بازار شد، به لطف ویژگی‌هایی مثل طراحی بروزتر، حالت کراس مانند، ارائه نسخه اتوماتیک و البته محدودیت بازار کشور، با استقبال مناسبی از سوی خریداران مواجه شد. این موضوع پس از خاتمهٔ تولید پراید و تیبا 2 تشدید شد زیرا کوییک به یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار کشور تبدیل شد و کسانی که با حداقل بودجه به دنبال خودروی صفرکیلومتر هستند سراغ این ماشین می‌روند. این موضوع کوییک را به پرفروش‌ترین محصول سایپا تبدیل کرده است. بااین‌حال، کوییک از مشکلات متعددی رنج می‌برد که اگر از آن‌ها آگاه باشید ممکن است در تصمیم خود برای خرید این خودرو تجدیدنظر کنید. در ادامه با مهم‌ترین دلایل برای نخریدن کوییک آشنا خواهیم شد.

همچنین بخوانید:

کوییک اتوماتیک: بررسی کامل، مشخصات، قیمت، رقبا

ساختار قدیمی سایپا کوییک

مشکلات کوییک

هرچند ظاهر کوییک نمای نسبتاً بروزتری را نشان می‌دهد اما زیر این پوسته اساساً همان پلت‌فرم پراید قرار دارد. این یعنی هرچقدر هم که این ساختار با بدنه‌ای جدید بزک شده باشد و یا حتی با افزودن ورق‌های بیشتر برای تقویت شاسی، مستحکم‌تر شده باشد اما همچنان یک پلت‌فرم فسیل و غیرقابل‌دفاع قدیمی است که با هیچ استاندارد امروزی قابل‌مقایسه نیست؛ بنابراین، از کوییک نباید انتظار ایمنی خیلی بهتری را نسبت به پراید داشت و همین موضوع می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل برای خرید چنین خودرویی باشد.

موتور قدیمی سایپا کوییک

یکی دیگر از مشکلات بزرگ کوییک، پیشرانه قدیمی آن است. مثل پلت‌فرم، ریشه این موتور هم به پیشرانه ۱.۳ لیتری پراید بازمی‌گردد که حجم آن افزایش پیدا کرده اما همچنان هشت سوپاپ است و طبیعتاً در قیاس با پیشرانه‌های روز دنیا بازدهی بسیار پایینی دارد. این موتور با وجود حجم ۱.۵ لیتری، تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. چنین ارقامی را امروزه می‌توان در پیشرانه‌های سه سیلندر با حجمی در حدود ۱۰۰۰ سی‌سی دید. این موضوع خود را در مصرف سوخت هم نشان می‌دهد زیرا طبق اعلام سایپا، کوییک در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۷.۲ لیتر بنزین می‌سوزاند که برای پیشرانه‌ای با زیر ۹۰ اسب بخار قدرت رقم بسیار بالایی است.

لرزش و سروصدای زیاد کابین کوییک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از خریداران کوییک را آزار می‌دهد، صدای زیاد پیشرانه است که خصوصاً در دورهای بالاتر از ۳ هزار rpm بسیار به کابین وارد می‌شود. این مشکل دو دلیل دارد. دلیل اول ساختار قدیمی و هشت سوپاپ پیشرانه است زیرا این موتور ذاتاً با صدای زیادی کار می‌کند. دلیل بعدی هم عایق‌بندی ضعیف کابین است که سروصدای زیادی را به گوش سرنشینان می‌رساند. این در حالی است که برای مقایسه، سروصدای کابین در خودرویی مثل پژو ۲۰۶ به‌مراتب کمتر از کوییک است. علاوه بر این، کوییک هنگام کار لرزش زیادی هم دارد که این مشکل هم ناشی از پیشرانه است و هنگام روشن کردن کولر بدتر می‌شود اما در بسیاری نمونه‌ها، مشکل صفحه کلاچ هم باعث لرزش زیاد کابین خودرو می‌شود. این مشکلات بشدت کیفیت سواری کوییک را کاهش داده‌اند.

مشکل برق و باطری کوییک

به گفته بسیاری از خریداران کوییک، سیستم برق این خودرو نقصی اساسی دارد به‌گونه‌ای که مثلاً هنگام بالا یا پایین دادن شیشه‌ها دور موتور افت می‌کند. این مشکل به دلیل ضعف شدید سیستم برق خودرو است که در پراید دیده می‌شد و در کوییک هم به قوت خود باقی است. همچنین هنگام استفاده از کولر نیز این موضوع خود را نشان می‌دهد و خودرو با افت دور موتور و لرزش مواجه می‌شود. علاوه بر این، سایپا در خانوادهٔ محصولات کوییک و ساینا از باطری بسیار بی‌کیفیتی استفاده می‌کند و اگر تنها چند روز خودرو روشن نشود باطری می‌خوابد.

کم آوردن کوییک در سربالایی

مشکلات کوییک

کوییک در نسخه گیربکس دستی ۱۰۶۵ کیلوگرم و در نسخه اتوماتیک ۱۱۲۰ کیلوگرم وزن دارد که برای خودرویی در این کلاس و با این ابعاد رقم زیادی است. از سوی دیگر، پیشرانه این خودرو نیز روی کاغذ تنها ۸۷ اسب بخار قدرت دارد که مشخص نیست چقدر از این قدرت نهایتاً به چرخ‌ها می‌رسد. به همین دلیل، کوییک هنگام حرکت در سربالایی‌ها خصوصاً اگر از چهار سرنشین داشته باشد کاملاً کم می‌آورد. استفاده از کولر نیز همه‌چیز را بدتر می‌کند و در این صورت با خودرویی کاملاً تنبل مواجه خواهید شد. البته کشش خودرو با تک سرنشین و کولر خاموش مناسب است.

کیفیت پایین کوییک

مشکلات کوییک

کوییک کیفیت بسیار پایینی دارد که این مشکل در داخل کابین بیشتر خود را نشان می‌دهد. در اینجا کل داشبورد و رو دری‌ها از پلاستیک خشک بسیار بی‌کیفیتی ساخته شده که انسان را به یاد اسباب‌بازی‌های بازیافتی می‌اندازد. کیفیت کابین کوییک به‌قدری پایین است که بسیاری از خریداران با شکستن دستگیرهٔ درها مواجه شدند. علاوه بر این، پلاستیک نامرغوب کابین این خودرو بوی ناخوشایندی از خود ساطع می‌کند که بسیار آزاردهنده خواهد بود. در مورد کیفیت صدای سیستم صوتی هم بهتر است صحبت نکنیم که حتی از ضبط‌های کاستی نیم قرن پیش هم افتضاح‌تر است.

قیمت گران کوییک

مشکلات کوییک

هرچند کوییک عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار ایران را یدک می‌کشد اما هرگز ارزان نیست. کوییک S هم‌اکنون با قیمت کارخانه‌ای ۲۸۱ میلیون تومان عرضه می‌شود که این رقم در بازار به نزدیک ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است. اوضاع در مورد نسخهٔ اتوماتیک این خودرو نیز با قیمت کارخانه‌ای ۳۳۸ میلیون تومان در مدل R بسیار بدتر است. کوییک R اتوماتیک هم‌اکنون در بازار با قیمتی بیش از ۴۲۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. آیا یک هاچ‌بک کوچک با پلت‌فرم قدیمی، پیشرانهٔ منسوخ، کیفیت بشدت پایین و یک گیربکس CVT اقتصادی، ارزش نزدیک به نیم میلیارد تومان را دارد؟ پاسخ این سوال در بازار بسته و نگاهی به رقبای این خودرو نهفته است.

مهمترین دلایل برای خرید کوییک

کوییک در بازاری انحصاری و مدیریت شده قرار دارد که مشتریان را با انتخاب ‌های اجباری، مجدود کرده است. متاسفانه در این بازه قیمتی شما محصول دیگری را نمی‌یابید. حتی خودروهای همین رده با قیمت گران‌تر در بازار ایران هم توجیه خرید نسبت به قیمت خود ندارند. درواقع کیفیت ساخت یا مشخصات فنی خودروها حتی در بازه قیمتی ۳۰ تا ۵۰ درصد بالاتر، تفاوت معنی‌داری با کوییک ندارد بنابراین می‌توان گفت که با خرید کوییک نسبت به این خودروها، در هزینه خود صرفه‌جویی کرده‌اید. مثلا کوییک اتومات ارزان‌ترین خودروی اتومات بازار ایران محسوب می‌شود. با این رقم شما ناچارید خودروهای کارکرده اتومات که عمر مفید آن ها به سر رسیده را انتخاب کنید. یا اینکه با ۸۰ درصد قیمت بالاتر به سراغ دومین خودروی اتومات بازار بروید که البته در کلاس بالاتری قرار دارد.

کوییک همچنین برای مصارف شهری و ترافیک، خودروی مناسبی محسوب می‌شود. این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶، جادارتر و نرمتر است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱۵ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    پدال جان یه وقت سایتو نبندن این خودروسازهای مزخرف؟

    1. حامد

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      آبروشون خیلی ساله که رفته دیگه براشون مهم نیست که پدال یا هر سایت دیگه راجبشون چی میگه
      فقط براش مهمه اینه که اشغالشون رو مردم بخرن که الحمدالله میخرن ((:

    2. محمد

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      “وقتی خودرویی روی زیرساختی متعلق به کیا پراید و کیا ریوی قدیمی استوار باشد، باید در همین ابتدا روی آن خط قرمز بکشید. هرچقدر هم این ساختار با بدنه‌ای جدید بزک شده باشد، یا حتی با افزودن ورق‌های بیشتر برای تقویت شاسی، استوارتر شده باشد اما همچنان یک پلتفرم فسیل و غیر قابل دفاع قدیمی است که با هیچ استاندارد امروزی قابل مقایسه نیست.”

      اگه اینجوری بود که همه خودروها روی یه پلتفرم قدیمی ساخته میشدند فقط هر سال هی ورق تقویت به شاسی اضافه میکردند
      .
      .
      “اما مهم‌ترین دلیل ما برای نخریدن محصولاتی چون کوییک این است که مردم نباید تبدیل به بازیگرانی برای سعی و خطاهای خودروسازان شوند و محصولاتی تا این حد ضعیف از هر نظر توهینی به مشتریان و مصرف‌کنندگان ایرانی به شمار می‌آیند. حفظ شأن مردم در وهله اول برعهده خود آنهاست. بنابراین باید دید که چه کسی شأن خریداران ایرانی را حفظ می‌کند.”

      تا وقتی بازار خودرو انحصاریه جان و مال مردم اولیت آخر هر عزیزی هست که در این صنعت فعالیت کنه

      1. مرتضی مقدم

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (177 ديدگاه)

        تیبا از روی نسل قبل خودروی چینی چری QQ6 تولید شده و تغییر یافته پراید و ریو نیست اما بطور گسترده از قطعات فنی پراید توش استفاده شده.

    3. ایرانی

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (640 ديدگاه)

      نا مردا لااقل به طراحی ماشین اهمیت مبدادن… این ماشین با اون طرح هند قدیمش مگه چی داره.؟
      شاید هیچ کشوری ملتشا ابنجوری و تا این حد تو صنعت خودرو به باد تمسخر نگرفته باشه…

    4. s.h

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      هی میگن کالای ایرانی کالای ایرانی حضرت عباسی ادم با چه دلی اینو بخره ؟؟ 40 تومن پول بابت بنجول واقعا بنجول بده اینم کالای ایرانی حداقل یکم لا به لای دزدی کیفیت هم افزایش بدن بد نیست

    5. بهزاد

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (29 ديدگاه)

      برای نخریدن این ماشین یه دلیل کافیه: سایپا این ماشین رو درست کرده.

    6. CNA

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (235 ديدگاه)

      فقط ۵ دلیل واسه نخریدنش وجود داره??

  2. amir

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    “…کوییک در واقع نسخه هاچ‌بک ساینا است که با افزودن اندکی به ارتفاع…”
    عزیزیم ساینا خودش همون تیباست حالا شما میگی کوییک همون سایناست!!!
    فقط سایپا میتونه یه ماشین را با سه اسم مختلف و در سه کلاس مختلف(سدان-هاچبک-شاسی بلند(!))بفروشه.

    1. MAHDI CHEVROLET

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      جالب تر اینه تیبا خودش همون پرایده
      از فردا باید کلاش گذاشتن و قیافه گرفتن یه سری کوییک سوارو ببینیم

    2. Mohammadreza

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      کوویک (۲۰۱۷) همون سایناست، ساینا (۲۰۱۶) همون تیباست، تیبا (۲۰۰۷-۲۰۰۸) همون پرایده، پراید(۱۹۹۳) همون فورد فستیوا،‌فورد فیستا و مزدا ۱۲۱ هم که خودشون مادر همه اینا هستن (۱۹۸۶) :)) :))

  3. Fericuda

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خدایا ما داریم تو چه جهنمی زندگی میکنیم. قیمت دلار امروز آدم رو به گریه میندازه

    1. MAHDI CHEVROLET

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      اوه اوه دلارو نگو
      در همین حین که داشتم چک میکردم رفتم دستشویی برگشتم دیدم از 5500 شد 5600

      ترسیدم برم حموم از 10000 تومن رد بشه( جهت شوخی)

      1. محمدرضا

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (211 ديدگاه)

        شوخی نکردی اتفاقا پیش بینی درستی کردی ، یکی از نماینده های مجلس تخمین ۱۲۰۰۰ تومان زده . یک لطیفه جدی هم بگم در نظر بگیرید بیکاران امریکایی ماهانه حدود ۵۰۰ دلار دریافتی دارند ?
        ضمنا کوییک نه تیبا دو هست نه ساینا هاچبک ، کوییک همان پراید هاچبکه فقط با اندکی تغییرات ظاهری و البته افزایش قیمت بیست میلیونی

        1. hosseinbimmer

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (133 ديدگاه)

          اون ۵۰۰ دلار به نظر کذبه. منبعی دارید براش؟ ?

        2. pool

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (55 ديدگاه)

          دوست خوبم کذب نیست کانادا که به پناهنده و بی خانمان ها ماهی 600 دلار کانادا میده منبع شم سایت اداره مهاجرت کانادا امریکا رو نمیدونم دیگه که البته اونجا این پول کمی محسوب میشه

  4. Mehran

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    با قیمت پلاسش که میشه دنا ورداشتی در این آشفته بازار گرچه همونم اشغاله ولی چاره ای نیس…..
    افسوس افسوس افسوس

    1. Mohamad

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (85 ديدگاه)

      درست میگی.
      درسته پلت فرم پژو 405 بده ولی مال پراید بد تره.
      و ما هم در این مملکت که بازار خودرو انحصاری شده برای پر کردن جیب یه عده……..چاره ای نداریم.
      بین بد و بد تر:بد?

      1. علی

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (21 ديدگاه)

        زمان انتخابات هم فقط میگفتین بین بد و بدتر باید بد رو انتخاب کرد.
        چرا به مغزتون خطور نمی‌کنه که: هیچکدوم؟
        هر دوی این ماشینا آشغال هستن پس هیچکدوم رو نمیخریم تا فرغون سازا حساب کار دستشون بیاد. تو انتخابات هم همینه که دیگه وارد موضوع نمیشم.
        بعله آقا بین بد و بدتر: هیچ کدوووم.

  5. هادی 8 سیلندر

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (458 ديدگاه)

    Cvt ای که از چین گرفته شده در سایپا تولید میشه برای موتور پراید حجم داده شده پراید! این گیربکس شش ماه یکبار باید بره تعمیر گاه نیسان با آون عظمت Cvt باز هم مشکل دارند. این دیگه…

  6. مهرداد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    پول پلاس اینو میدی ال نود میخری اگه ال نود قیافه نداره اگه اتاق دل پسند نداره یا اگه آپشن نداره حداقل خیالت راحته اون موتوری که زیر کاپوت ماشینته تا چند سال عمرا اذیتت کنه

    1. سروش

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (184 ديدگاه)

      والا ی جوری میگی اگه ال نود قیافه نداره انگار کوییک طراحیش از ال نود بهتره.
      والا ال نود از نظر طراحی خیلی سرتره از این کویک

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. Hamid.Hellcat

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اتفاقا شان مردم ما باعث شده اینا برن دنبال تولید این ماشین. این ماشین براساس فرمول ساخت ماشینهای چینی تولید شده که مردم ما خیلی استقبال کردن. موتور ضعیف، پلتفرم قدیمی و چند تا آپشن.

    1. ساسان

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      بازاونا شرف دارن به اینا…

  8. ستار

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    بابا شماها که از تولیدات این لگن سازا دفاع میکنین فازتون چیه
    ته ته ش دیگه تعریف کردنی نیستن

    همچیمون بهم میاد
    مردممون سیاست مون اقتصاد مون توقعات مون خودروهامون مسئولینمون
    اگه ماشین خوب سوار شیم جای تعجبه

    1. شهاب

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      گل گفتی

  9. Aston martin

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    استاد افتصادپون میگفت هزینه تولید یه ماشبن 40 میلبدنی برا خودرو ساز هفت مسلیون تومن در میاد
    بقیش سود سرمایه داراست
    اینا دارن ماشین منتاژی با قیمت 80 90 میلیون میفروشن به ملت کیفیتش مفت نمی ارزه بعد فک میکنید خودرویی با این آپشن ها تو این رنج قیمت چقد قراره براتون کار کنه؟ اگه همه آپشناش روی شصت هزارتا از کار نیوفتاد اون وقت بیا یه کوییک دیگه بهت بدم خودم
    برید 40 میلیون پول پراید بدید حالا

  10. ساسان

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    من که پراید میبینم شما چطور؟ که مانیتور چندتا سیستم انداختن روش دارن42ملیون میفرشون …به عبارتی کلاغ پیرو رنگ کردن جای کلاغ جوان میفروشن(آخه نمیشه به این گفت قناری!!)

  11. h. j

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شما فقط یا دلیل بیار که چرا باید اینو بخریم همین…
    یعنی نمیدونم تو فکر کسی که برا این اشغال بزک شده 42میلیون تازه اونم پیش میده چی میگزره ؟؟؟

  12. maximus

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    همینقدر انتظار داشتم … همون همیشگی …

  13. Amin

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    مانیتورش یه جوریه!!!انگار فتوشاپه

  14. Sajjad

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    هیچ دلیلی واسه خریدنش هم وجود نداره
    مگر اینکه…

  15. بالانس

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    همه چیزش یک طرف این دی لایتهاش هم یک طرف .من تا حالا در هیچ خودرویی همچین دی لایتی ندیدم.

  16. مهران

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    قشنگ معلومه یکی که کوییک خریده اومده یه دیسلایک واسه همه کامنتا گذاشته ! :)
    رفیق قبول کن رفته تو پاچت !

    موافقم 2
    مخالفم 2
  17. Fk

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    دلار ۵۸۰۰
    متاسفانه حرفی برای گفتن نیست
    داره تموم میشه !!!!!!!!

  18. مصطفی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه فولکس گل مدل ۸۵ دارم ، نسبت بهدقیمتی ک داره میشه گف لاشش میارزه به کل خودروهای ایرانی کمتر از ۲۰۶ ، حداقل پشت فرمونش ک میشینم اون احساس راحتی و سر پیچا اون حس اعتمادو درون ادم زنده میکنه ، به نظرم اشتباه محضه پول مفت پا کارای بی کیفیت ادم بده ، تنها ایرادی ک میشه گفت فولکس گل داره یکم قطعاتش هرجایی گیر نمیاد که اونم به لطف دوستان گل سوار کانالی داریم ک هم تعمیراتش برا خودمون ک یکم دست به اچاریم و قطعاتشم ک فروشنده های لوازم تو کانال هستن خیلی آسون شده ، ازونورم به نظرمن ماشینی ک سالی یه بار ادم خرجش کنه بهتر از ماشینای داخلیه ک ماهی ده بار باید خرجش کرد

  19. حمیدرضا

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من تو ایام عید این ماشین رو دیدم به نظرم خیلی جذاب نیست ولی واقعیت اینه که وقتی ما دیکته می کنیم که همه موظفن تولید داخل بخرن تولید کننده داخلی هم خیالش از بابت حمایت دولت راحته و هر چی بتونه میکنه تو پاچه مصرف کننده داخلی
    دلیل اصلی عقب ماندگی ما عدم سواد و دانش قطعه سازان ما هست که چندین دهه از تولیدات دنیا عقبن ولی بازم ادعا دارن که چرا تولید کنندگان جهانی باهاشون کار نمی کنن

  20. امیر

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    کشوری که تولید به اصطلاح ملی اش این باشه به راحتی میشه به عمق فاجعه و بحران در اون کشور پی برد.با بیشترین سرعت ممکن در حال نابود شدن هستیم!

  21. Ebrahim

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یعنی جدا از اینکه از یه اسباب بازیه چینی درجه ۳ کیفیتش پایین تره
    هیچ شباهتی به عکس تبلیغاتیش تو اتوبانم نداره
    یعنی عکسُ یه جوری با فتوشاپ درست کردن که دیگه اصلا شبیه این نیست
    من از نزدیک تو نمایندگی سایپا دیدم
    راحت میتونی انگشتتو از لای درب صندوق بکنی تو
    خیلی راحت

  22. مجتبی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    هزاران دلیل وجود داره تا کسی این ماشین رو نخره

  23. M3csl

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    بلاد کفر کویئنک زگ میسازن،،،
    مدینه فاضله کوییک،،،
    تازه حمایتم باید بشوووووود بفرموده،،،

  24. پرهام

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    واقعا درست کردن درز یه در و کاپوت اینقدر کار سختیه ؟؟؟ من حتی تو ماشینای چینی و هندی و…. ندیدم این مشکلو حتی تو ماشینای دست ساز خونگی هم این مشکل نیست .(واقعا سرچ کنید ببینید )
    همین فسیل هایی که تولید میکنن هم نمیتونن درست مونتاژ کنن !!!!! چرا واقعا ؟؟

  25. Ali a

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (776 ديدگاه)

    خودم تیبا هاچبک‌دارم و مشکلاتشو میدونم…تو نمایشگاه این کوییک رو دیدم و‌داخلش نشستم…تمام مواردی که گفته شد منم دیدم…صدای موتور بیشتر از تراکتور رو هم من اضافه میکنم به دلایل نخریدن این فرغون…

  26. حمید ع

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (241 ديدگاه)

    احسنت به نویسنده مقاله..بنویسید و مردم رو آگاه کنین.هر چند مسلما بازاری که رقابت توش نباشه خودروساز میتتونه به مصرف کننده صبور و متینش توهین هم کنه..
    خیلی حرفه ها..باسم تولید ملی با جون ملت بازی میکنن..هیچ کسی هم کاریشون نداره و حمایت هم میشن..اگه میدونستم این واژه خودروی ملی رو کی به این نا مسلمونها یاد داد که باهاش خون مردم رو تو شیشه کنن خوب بود!

  27. achtung

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (423 ديدگاه)

    بریم همینو زود بخریم تا دو ماه دیگه با 39 تومن باید سی جی ۱۲۵ بگیریم?

  28. سعید سابق

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    برای من سوال بود همیشه که چطور میرن پول بی زبون رو بابت این ماشین میدن؟ اتفاقا انسان هایی رو می بینم در بین خریداران این خودرو که با خون جگر و عرق جبین این پول رو دراوردن. اینکه چطور پولی با این همه زحمت بدست اومده رو برای این ماشین دور میریزن برام جای سوال هست. حداقل یه ظاهر درست حسابی نداره و از هر زاویه ایی بهش نگاه کنی واقعا زشت هست .

    1. آرمان

      ۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دلیلش عدم دانستن و شناختن ماشینهاست برخی از مردم برای بار اول میخواهند ماشین بخرند فکر میکنند چون ماشین صفر است پس خیلی خوبه و همه چی تمومه برخی هم چاره دیگری ندارند گزینه دیگری نیست که قطعاتش به راحتی پیدا شود بقیه هم که دلال هستن برای احتکار و گرون شدن میخرند

  29. بهروز

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    همون داعش بهتره

  30. mehdi

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (119 ديدگاه)

    آخه ایران صنعت خوروسازی داره که بتونه ماشین
    بنده خداها نهایت توانشون در حد همین فرغون موتوریهاست
    فقط موندم چرا قیمتاشونو این قدر فضایی میبندن و بدتر از اون اینکه مردم چطوری دلشون میاد این همه پول ( (که با هزار بدبختی در میارن) پای این کالسکه ها بدن.
    زنده باد صنعت خوردرو سازی کشور ✊✊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا