کوییک یکی از پرفروشترین خودروهای بازار ایران محسوب میشود اما این ماشین از مشکلات عدیدهای رنج میبرد که با دانستن آنها هیچگاه به خرید کوییک فکر نخواهید کرد.
سایپا کوییک از زمانی که در سال ۱۳۹۶ راهی بازار شد، به لطف ویژگیهایی مثل طراحی بروزتر، حالت کراس مانند، ارائه نسخه اتوماتیک و البته محدودیت بازار کشور، با استقبال مناسبی از سوی خریداران مواجه شد. این موضوع پس از خاتمهٔ تولید پراید و تیبا 2 تشدید شد زیرا کوییک به یکی از ارزانترین خودروهای بازار کشور تبدیل شد و کسانی که با حداقل بودجه به دنبال خودروی صفرکیلومتر هستند سراغ این ماشین میروند. این موضوع کوییک را به پرفروشترین محصول سایپا تبدیل کرده است. بااینحال، کوییک از مشکلات متعددی رنج میبرد که اگر از آنها آگاه باشید ممکن است در تصمیم خود برای خرید این خودرو تجدیدنظر کنید. در ادامه با مهمترین دلایل برای نخریدن کوییک آشنا خواهیم شد.
همچنین بخوانید:
کوییک اتوماتیک: بررسی کامل، مشخصات، قیمت، رقبا
ساختار قدیمی سایپا کوییک
هرچند ظاهر کوییک نمای نسبتاً بروزتری را نشان میدهد اما زیر این پوسته اساساً همان پلتفرم پراید قرار دارد. این یعنی هرچقدر هم که این ساختار با بدنهای جدید بزک شده باشد و یا حتی با افزودن ورقهای بیشتر برای تقویت شاسی، مستحکمتر شده باشد اما همچنان یک پلتفرم فسیل و غیرقابلدفاع قدیمی است که با هیچ استاندارد امروزی قابلمقایسه نیست؛ بنابراین، از کوییک نباید انتظار ایمنی خیلی بهتری را نسبت به پراید داشت و همین موضوع میتواند یکی از اصلیترین دلایل برای خرید چنین خودرویی باشد.
موتور قدیمی سایپا کوییک
یکی دیگر از مشکلات بزرگ کوییک، پیشرانه قدیمی آن است. مثل پلتفرم، ریشه این موتور هم به پیشرانه ۱.۳ لیتری پراید بازمیگردد که حجم آن افزایش پیدا کرده اما همچنان هشت سوپاپ است و طبیعتاً در قیاس با پیشرانههای روز دنیا بازدهی بسیار پایینی دارد. این موتور با وجود حجم ۱.۵ لیتری، تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. چنین ارقامی را امروزه میتوان در پیشرانههای سه سیلندر با حجمی در حدود ۱۰۰۰ سیسی دید. این موضوع خود را در مصرف سوخت هم نشان میدهد زیرا طبق اعلام سایپا، کوییک در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۷.۲ لیتر بنزین میسوزاند که برای پیشرانهای با زیر ۹۰ اسب بخار قدرت رقم بسیار بالایی است.
لرزش و سروصدای زیاد کابین کوییک
یکی از مشکلاتی که بسیاری از خریداران کوییک را آزار میدهد، صدای زیاد پیشرانه است که خصوصاً در دورهای بالاتر از ۳ هزار rpm بسیار به کابین وارد میشود. این مشکل دو دلیل دارد. دلیل اول ساختار قدیمی و هشت سوپاپ پیشرانه است زیرا این موتور ذاتاً با صدای زیادی کار میکند. دلیل بعدی هم عایقبندی ضعیف کابین است که سروصدای زیادی را به گوش سرنشینان میرساند. این در حالی است که برای مقایسه، سروصدای کابین در خودرویی مثل پژو ۲۰۶ بهمراتب کمتر از کوییک است. علاوه بر این، کوییک هنگام کار لرزش زیادی هم دارد که این مشکل هم ناشی از پیشرانه است و هنگام روشن کردن کولر بدتر میشود اما در بسیاری نمونهها، مشکل صفحه کلاچ هم باعث لرزش زیاد کابین خودرو میشود. این مشکلات بشدت کیفیت سواری کوییک را کاهش دادهاند.
مشکل برق و باطری کوییک
به گفته بسیاری از خریداران کوییک، سیستم برق این خودرو نقصی اساسی دارد بهگونهای که مثلاً هنگام بالا یا پایین دادن شیشهها دور موتور افت میکند. این مشکل به دلیل ضعف شدید سیستم برق خودرو است که در پراید دیده میشد و در کوییک هم به قوت خود باقی است. همچنین هنگام استفاده از کولر نیز این موضوع خود را نشان میدهد و خودرو با افت دور موتور و لرزش مواجه میشود. علاوه بر این، سایپا در خانوادهٔ محصولات کوییک و ساینا از باطری بسیار بیکیفیتی استفاده میکند و اگر تنها چند روز خودرو روشن نشود باطری میخوابد.
کم آوردن کوییک در سربالایی
کوییک در نسخه گیربکس دستی ۱۰۶۵ کیلوگرم و در نسخه اتوماتیک ۱۱۲۰ کیلوگرم وزن دارد که برای خودرویی در این کلاس و با این ابعاد رقم زیادی است. از سوی دیگر، پیشرانه این خودرو نیز روی کاغذ تنها ۸۷ اسب بخار قدرت دارد که مشخص نیست چقدر از این قدرت نهایتاً به چرخها میرسد. به همین دلیل، کوییک هنگام حرکت در سربالاییها خصوصاً اگر از چهار سرنشین داشته باشد کاملاً کم میآورد. استفاده از کولر نیز همهچیز را بدتر میکند و در این صورت با خودرویی کاملاً تنبل مواجه خواهید شد. البته کشش خودرو با تک سرنشین و کولر خاموش مناسب است.
کیفیت پایین کوییک
کوییک کیفیت بسیار پایینی دارد که این مشکل در داخل کابین بیشتر خود را نشان میدهد. در اینجا کل داشبورد و رو دریها از پلاستیک خشک بسیار بیکیفیتی ساخته شده که انسان را به یاد اسباببازیهای بازیافتی میاندازد. کیفیت کابین کوییک بهقدری پایین است که بسیاری از خریداران با شکستن دستگیرهٔ درها مواجه شدند. علاوه بر این، پلاستیک نامرغوب کابین این خودرو بوی ناخوشایندی از خود ساطع میکند که بسیار آزاردهنده خواهد بود. در مورد کیفیت صدای سیستم صوتی هم بهتر است صحبت نکنیم که حتی از ضبطهای کاستی نیم قرن پیش هم افتضاحتر است.
قیمت گران کوییک
هرچند کوییک عنوان ارزانترین خودروی بازار ایران را یدک میکشد اما هرگز ارزان نیست. کوییک S هماکنون با قیمت کارخانهای ۲۸۱ میلیون تومان عرضه میشود که این رقم در بازار به نزدیک ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است. اوضاع در مورد نسخهٔ اتوماتیک این خودرو نیز با قیمت کارخانهای ۳۳۸ میلیون تومان در مدل R بسیار بدتر است. کوییک R اتوماتیک هماکنون در بازار با قیمتی بیش از ۴۲۰ میلیون تومان خریدوفروش میشود. آیا یک هاچبک کوچک با پلتفرم قدیمی، پیشرانهٔ منسوخ، کیفیت بشدت پایین و یک گیربکس CVT اقتصادی، ارزش نزدیک به نیم میلیارد تومان را دارد؟ پاسخ این سوال در بازار بسته و نگاهی به رقبای این خودرو نهفته است.
مهمترین دلایل برای خرید کوییک
کوییک در بازاری انحصاری و مدیریت شده قرار دارد که مشتریان را با انتخاب های اجباری، مجدود کرده است. متاسفانه در این بازه قیمتی شما محصول دیگری را نمییابید. حتی خودروهای همین رده با قیمت گرانتر در بازار ایران هم توجیه خرید نسبت به قیمت خود ندارند. درواقع کیفیت ساخت یا مشخصات فنی خودروها حتی در بازه قیمتی ۳۰ تا ۵۰ درصد بالاتر، تفاوت معنیداری با کوییک ندارد بنابراین میتوان گفت که با خرید کوییک نسبت به این خودروها، در هزینه خود صرفهجویی کردهاید. مثلا کوییک اتومات ارزانترین خودروی اتومات بازار ایران محسوب میشود. با این رقم شما ناچارید خودروهای کارکرده اتومات که عمر مفید آن ها به سر رسیده را انتخاب کنید. یا اینکه با ۸۰ درصد قیمت بالاتر به سراغ دومین خودروی اتومات بازار بروید که البته در کلاس بالاتری قرار دارد.
کوییک همچنین برای مصارف شهری و ترافیک، خودروی مناسبی محسوب میشود. این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶، جادارتر و نرمتر است.
amir
۲۰ فروردین ۱۳۹۷همش به کنار من تو کف اسمشم
87 اسب وکوییک!!!!!!!!
آپشن بوق سرعت بالای 100 تا رو گذاشتن بالای 120 تا شده کوییک
Milad
۲۱ فروردین ۱۳۹۷ممنونم از شجاعت نویسنده
امیدوارم به کسی بر نخوره اما من واقعا حالم ز خودروهای ایرانی، چینی بهم میخوره
ایرانیشو ک دیگ همه داریم و میدونیم چ اشغالایی ان
چینی هم ک اینقد بی کیفیت است ک با ۶۰ تا سرعت جون فامیلم رو گرفتو بچهاشو راهی کما کرد.
مجید
۲۲ فروردین ۱۳۹۷با احترام به نظر دوستان پلت فرم تیبا و ساینا و کوییک چینی نیست و از نظر ایمنی سازه شاید هم ضعیف باشه ولی ۴۰۵ یا حتی پارس و زانتیا هم وضعیت خوبی ندارند سایپا سعی کرده با تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال خاطره پراید رو کم رنگ کنه ولی با پراید خیلی فرق داره و بهتر شده
علیرضا
۶ خرداد ۱۳۹۷آقا نخرید این آشغالو.ابا این پول میشه خیلی ماشینای بهتری خرید درحد نو.
اسی
۷ خرداد ۱۳۹۷سلام
من خودم خرید کردم
مزایا:
گیربکس 6 دنده خوبی داره و شتاب عالی
فرمان برقیش بسیار نرمه
آپشن ها کامله
معایب:
صدا موتور زیاد تو اتاقه مثل تیبا
سقف عقب برای قد 182 به بالا کمی کوتاهه
م
۷ تیر ۱۳۹۷شرمنده ولی خود کمپانی می فرمایند سی وی تی هست ، گیر بکس ۶ سرعته ؟؟! چه اصراری هست اطلاعات غلط بدین وقتی سر در نمیارین ؟
علی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷سلام به همه دوستان ،من دیروز کوییک پلاس خریدم قبلا هم ۲۰۶ اتومات داشتم، دقیقا گیربکس ۶ دنده هست و خیلی هم کیفیت خوبی داره ، 1250 یورو فقط قیمت گیربکس به نرخ امروز ۱۵ میلیون میشه ،خیلی هم نرم و راحته نسبت به قیمتش .درسته معایب کوچکی درطراحی داخل کابین هست ولی با اپشن های موجود یک خودروی مناسب داخل شهری برای خاواده کم تعداد هست .
یوسف
۱۱ دی ۱۳۹۷تیپ ترونیک داره 6 سرعته دستی هم میشه
حجت
۱۰ بهمن ۱۳۹۷شما راضی هستید از اینماشین الان ؟؟؟؟؟؟
علیرضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۸من سمند سورن توربو دارم، و برای خانمم کوئیک خریدم، ببینید این ماشین به نسبت قد و قواره ش و قیمتش در مقایسه با هم رده های خودش خوبه؛ هدفم طرفداری بیجا نیست اما گیربکس این ماشین تا الان واقعا خوب بوده تا جایی که به نظر من تونسته تا حدی ضعف موتور رو جبران کنه.
ما یه سفر ۴۰۰ کیلومتری با این ماشین رفتیم و برای من که راننده بودم راحت بود و فقط ۲مورد داشت که اذیتم کرد: یکی اینکه چرخها کوچیکه و دست انداز و چاله ها رو میشماره، و دوم اینکه موتورش ۸ سوپاپه و صداش زیاده.
البته باز هم میگم اینو با هم رده خودش مقایسه کنید وگرنه تو شتاب اصلا حرفی برای گفتن نداره.
کاظمی
۲۹ خرداد ۱۳۹۷آخه این همه آبشن با این موتور ضعیف و بدنه اسباب بازی وبدون تعادل جور در نمیاد
محمد سعید
۲ تیر ۱۳۹۷به نظر من هر چقدر شما پول بدی همون قدر آش می خوری
چیزی که شما انتظار دارید رو مثلا ماشین با سطح ایمنی مشخص و تکنولوژی جدید
باید 5 برابر قیمت این ماشین هزینه کنی
خودروی امروزی بنز ، bmw، پورش و تویوتاس هر ماشین تولید یا منتاژ داخل رو بخواهیم با تکنولوژی روز مقایسه کنیم به همین نتیجه می رسیم
کسی از ماشین با کیفیت بدش نمیاد ولی ماشینی از این ارزون تر با گیربکس تیپترونیک و فرمان برقی و key less و… نیست
از این یه پله گرون تر ماشینای چینی هستن که بعد از دوره گارانتی باید بدویی دنبال خدمات و قطعات یدکیش
قنبري
۷ تیر ۱۳۹۷سلام
واقعا برای پدال که مجیزگوی خودروهای خارجی و ضد صنعت داخلی شده است متاسفم
من برای همسرم یک کوییک خریده ام با توجه به پولی که پرداخت کرده ام بسیار راضی هستم و قطعا با این پول هیچ خودرویی که اینهمه آپشن داشته باشه نمیشه خرید ظاهرش هم بسیار زیباست
خواهش میکنم یک بار یک کوییک سوار شوید و بعد تصمیم بگیرید و حرف این سایتهایی که از مافیای واردکنندگان حمایت می شوند را براحتی قبول نکنید
یاشار
۲۷ تیر ۱۳۹۷خودروی بسیار خوبیه با این سطح قیمت
اون دوستی هم که میگه 6 سرعته نیس بره اول بشینه ببینه بعد به بقیه تهمت بزنه،
واقعا پدال هم عین خودرو بانک فقط دنبال اینه کدوم کمپانی سیبیل چرب میکنن تا تبلیغ کنه،
این خودرو تو رده خودش بدون رقیب،مگه پلت فورم 207 با 206 چه فرقی میکنه
یا دنا با سمند!؟
منم میگم فقط یه بار سوار شید و لیست همه امکانات یه بار مرور کنید
من فقط نقطه ضعف میگم کیفیت بد داشبورد،
بزرگترین نقطه قوت گیربکس cvt پانچ بلژیک با قابلیت اسپرت و 6 سرت بسیار نرم عالی
امیر
۲۸ تیر ۱۳۹۷واقعا برا خودمون متاسفم با این حجم از گرونی یه عده دارن رو این وضعیت نرخ تععین میکنن و جنس های بنجل خودشون رو میفروشون و کمترین تلاشی ب ای ارقای خودشون در نظر نمیگیرن
یکی
۲ مرداد ۱۳۹۷انقدر این اسباب زباله ست که برای کسانی که میخرن متأسفم. نیازی به بررسی نداره، قیافه شو ببین
اسکندری
۱۳ مرداد ۱۳۹۷اون دوستی که میگن با این پول میشه خودروی بهتری خرید دقیقا منظورشون کدوم برند و ماشینه معرفی کنن کوئیک رو پس بدم .
محمد
۱۹ مرداد ۱۳۹۷واقعا . به من هم بگن با این پول چه خودروی دیگری میشه خرید.
Maryam
۲ شهریور ۱۳۹۷متاسفانه خودرو سازان داخلی نه شرف دارن نه وجدان نهایت سو استفاده رو از شرایط موجود می کنند
مهدی
۸ شهریور ۱۳۹۷ایرانی جماعت لیاقتش این نیست این مردم لیاقتشون کمتر از بنز و بی ام و نیست
ماهان
۱۶ شهریور ۱۳۹۷زشت به معنای واقعی تیبا ۲ با اون شکل زشتش ازز این بهتره چراخ های عقب اصلا تناسب نداره خیلی بزرگه و ابتدایی ترین حالت فرم چراغ های جلو واقعا تاسف باره تایر های کوچک
عماد
۱۵ مهر ۱۳۹۷سلام من این ماشینو دارم قبلاً مزدا 2 داشتم از نظر قدرت موتوری به پای مزدا نمیرسه ولی کابین نرم فرمان نرمتر از مزدا ابشنهای زیاد کلا به درد تو شهر میخوره راضیم
H:B
۱۸ مهر ۱۳۹۷سلام و خسته نباشید حضور محترم نگارنده شجاع و دلسوز بله درست میغرمایند. 40 سال است که فریب میخوریم. به بهانه 200 هزار شاغل در امور خودرو. 200 هزارنفری که بفکر مردم و سلامت جامع نیستند. ای کاش این 200 هزارمفر به جمع بیکاران اضافه میشد. و به 80 میلیون ایرانی آسیب نمیرسید. سپاس از همه عزیزان
فهیمه
۶ آبان ۱۳۹۷سلام من میخوام ماشین تا حدود شصت تومن بخرم…کمکم کنید توروخدا اشغال نخرم…شوهرم خودش اس دی داره…یکی هم من میخوام بخرم موندم…
حامد قاضی
۳ آذر ۱۳۹۷سلام
من اینارو براتون مینویسنم چون میدونم خیلیها برای خرید با نداشتن اطلاعات درست مثل من تو انتخاب به مشکل میخورن و خدا رو شاکرم که با راهنمایی یک دوست تونستم انتخاب خوبی داشته باشم
من این ماشین و خریدم
البته مدل فول پلاس اتوماتیک کوئیک رو خریدم
بسیار بسیار از خریدم راضی هستم
تا الان هیچ عیبی روی ماشین نتونستم بذارم
آپشنهاش در حد ماشینهای چند صد میلیونیه
البته فقط مدل فول پلاس اتوماتش
۱. دنده اتومات
۲. ۶ دنده تیپ ترونیک(عالیه)
۳. کروز کنترل (عالیه و تو سفر خیلی خستگی رو کم میکنه. نه گاز میدی نه دنده و این خیلی خوبه)
۴. سیستم کی لس(قفل بدون کلید و ریمونت)
۵. استارت دکمه ایی
۶. لایتینگ اتوماتیک( وارد تونل میشی چراغها خودش روشن میشه)
۷. سنسور تنظیم باد لاستیکها
۸. تمام شیشه ها برقی
۹. فرمون برقی (بسیار نرم)
۱۰. GPS داره) البته چون من از wase استفاده میکنم و GPS این ماشین Google Map هستش خیلی به درد من نخورده(
۱۱. ظاهرش هم بسیار زیباست و هر کس میبینه جذبش میشه و ازم راجعبهش اطلاعات میخواد( البته من نوشته کوئیک فارسی پشت ماشین و کندم چون دوسش نداشتم)
۱۲. ایر بک داره ( که خدا رو شکر هنوز تستش نکردم)
۱۳. موقع ترمز ناگهانی ، فلاشر ، اتوماتیک روشن میشه.
در کل ماشین با این همه آپشن و با این قیمت نداریم.
رنو ساندرو هیچی نداره
۲۰۷ و ۲۰۶ هیچی نداره
این ماشین با این مبلغ برای من بهترین انتخاب بوده.
موفق باشید
امید
۵ مرداد ۱۳۹۸خلاصه چی خریدی همون موقع؟
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۷فعلا صف وایستادن ملت همیشه در صحنه بر همین اسباب بازی
شهرام
۲۵ آذر ۱۳۹۷با سلام
بنده این ماشین رو برای دخترم خریدم .خودم سورنتوی 2012 6 سیلند 3500 سی سی دارم و فکر نکنید که مثلا سمند یا پارس سوار هستم این رو گفتم بدونید ماشین ندیده نیستم..با این قیمت بسیار بسیار خودروی خوبی هست.دنبال ماشین ارزون اتومات بودم.رفته بودم 206 تیپ 6 بگیرم همشون لگن و پکیده بودن ..برلیانس h220 و h320 هم خوب بود منتهی سالمش رو زیر 75 میلیون پیدا نکردم.با همون پول آمدم یک کوئیک 97 خریدم 6 هزار تا راه رفته..بسیار راضی هستم.فرمان برقی عالی.کشش خوب ماشین که دروغ میگین در سر بالایی کشش نداره..گیربکس 7 دنده cvt ساخت بلژیک که تیپ ترونیک هست یعنی دستی هم میشه دنده داد..کروز کنترل.لیمیتر سرعت که خیلی کاربرد داره.سنسور باد لاستیکها که روی ماشینهای 500 میلیونی میزارن.دوربین دنده عقب دقیق.سیستم عیب یاب .نویگیتور.رینگ اسپورت.سواری راحت و خوب.قیافه ی ماشین هم خوبه .فقط تنها ایرادش در دور موتور بالا صدای موتور هست که البته بعضی ها دوست دارن موتور غرش کنه.شما با این قیمت هیچ ماشین ایرانی و چینی نمی تونید بخرید که اتومات باشه و خوش قیافه با این آپشنها.بنده خودم 24 ساله مهندس ایران خودرو هستم اما سایپا دستت درد نکنه.
علیرضا
۸ اسفند ۱۳۹۷یه کسی که 24 سال ست داره چطور میتونه یه دختر 17 یا18 ساله داره .دوما همه میگن شش دنده شما میگی 7 دنده . یه من شرف وغیرت هم بد نیست.
علی اسدی
۱۲ اسفند ۱۳۹۷با سلام اول درک عبارت داشته باش این اقا میگه 24 سال مهندس ایرانخودرو هست نه اینکه سنش 24 ساله دوما وقتی میگه 7 دنده یعنی 6تا جلو و 1 دنده عقب جمعا میشه 7 دنده خواهشا قبل از رد و بدل اتهامات جمله را بفهمیدبا تشکر از همه دوستان
دانیال
۳ خرداد ۱۳۹۸۲۴ساله مهندس ایران خودروعه ۲۴سالش که نیست!!!
آرمان
۳ خرداد ۱۳۹۸فناوری تولید سورنتو مربوط به سال 2002 هست در مواردی کوییک میتونه بهتر هم باشه یعنی باید بهتر باشه چون مثلا تولید 2018 اما حقیقت این است از نظر ایمنی فوق العاده ضعیفتره که شاسی پراید از هر نظر بدرد هاچبک های 800کیلویی میخوره در حد این کارها نیست که بخواد شاسی بلند و سنگین بشه عمده مشکلات شاسی ایکس100 و 200 ترک خوردگی بدون تصادفات و یا در تصادفات شدید دو تیکه شدنشون هست که میتونید ببینیدپراید و تیبا و …. چطور در تصادف شدید به دو قسمت مساوی تقسیم شدن پس این ماشین اصلا برای بیرون شهر توصیه نمیشه در مورد سمند و پارس هم که دوستان میگن سرسلیندر میزند اولا سیستم خنک کاری تقویت بشه و ضدیخ کم نکنه به راحتی نمیزند دوما آیا خرج سرسلیندر بیشتره یا شاسی ترک خورده؟ کدوم افت قیمت شدید داره؟ انتخاب با خودتون درضمن اون همه سنسور چینی درجه2 وقطعات هندی در این خودروها قطعا زودتر از موعد به تعویض نیاز پیدا میکند حتما بعد از 20هزارتا کارکرد بیایید اینجا و مجدد نظر دهید
یوسف
۱۱ دی ۱۳۹۷منظورتون از مردم اونایی هست که پولشون از پارو بالا میریه دیگه نه من و امثال من پس من باید بخرم چون ارزانترین اتوماتیک بازار 100 به بالاست و به دلایلی که شاید برای شما که ماشین باز حرفه ای هستی و لذت رانندگی رو تعویض دنده می دونی روشن نباشه من باید اتوماتیک داشته باشم
امیر علی
۱۹ دی ۱۳۹۷باعرض سلام من میخوام ی کوییک بخرم و تمام پولمو با بدبختی بدست آوردم خیلی ها میگن ال نود کارکرده بگیر ولی خودم از این ماشین خوشم اومده البته فولش پلاس کسانی که این خودرو رو خریداری کردن واز ال نود هم اطلاعات دارند منو راهنمایی کنن خواهشا ممنونم
فرخ
۹ بهمن ۱۳۹۷سلام _ مقایسه زیبایی انجام دادین واقعا باید به خودروسازی کشور تاسف خورد و از اون بیشتر به مردممون تاسف خورد که اگه یه فرغون نارنجی رنگ بیارن و بگن محصول جدید هست و صد میلیون قیمتشه مردم ما میخرن و حرف آخر شما زیباتر از این مقایسه بود که شان هر کسی رو در خریدن این اسباب بازیها زیر سوال بردین مردم ما نه در خودرو بلکه در همه ضمینه ها اینگونه بیفکر عمل میکنن و باعث این همه گرانی و بدبختی و محدودیتها شدن_ کوییک در ظاهر هم معلومه همون تیبا 2 هست که فقط چراغ جلو و شبکه شو تغییر دادن و دو سه تا پلاستیک مسخره اضافه کردن و داخل ماشینم همونه بخدا این آپشهایی که اضافه کردن و با یک دهم قیمت خودتونم میتونین اضافه کنین یه مونیتور و روکش و چندتا دکمه میاد خداتومن گرون میشه . ملت ما یه ایراد بزرگ که دارن راجب همه چیز بدگویی و انتقاد میکنن ولی خودشون اولین نفری میشن که میخرن و و سوار میشن.در تست تصادف سمند در کمپانی های تست تصادف خارجی یه حرف زیبایی زد مهندسش گفت ما این اتومبیلهارو 25 سال پیش تولید میکردیم و اینها کلا ناامن و منسوخ شده هستن.تازه ما الان داریم موتور پیکان رو روی پژو میزاریم موتور پرایدو روی … میزاریم هی یه محصول بار مردم میکنیم و مردمم میان میخرن و روز اول ثبت نام کل محصولات بفروش میرسه.پس اونایی که بنز و ولوو و پورشه و بوگاتی و … تولید میکنن مگه اونا یرتر از ما هستن ؟ اونا فقط دزدی نمیکنن و به مردمشون خدمت میکنن و مردمشون به خودشون ارزش میدن و هر الاغی رو سوار نمیشن
نوید
۱۹ بهمن ۱۳۹۷بنده با کوبیدن تولیدات داخلی موافق نیستم
اما واقع بین باشیم
سایپا و ایران خودرو سالهای یاله که دارن خون ما رو توشیشه میکنن و برای محصولات اشغااشون خداتمن از ما پول میگیرن
بنظرمن هم باید این دو شرکت مافیایی رو با نخریدن محصولات مزخرفشون تحریم کرد
وقتی شما کوییک میخری70میلیون تومن یعنی تایید سایپا در قیمت گذاری این خودروی بی ارزش
این ماشین ته قیمتش30تومنه
ضمنا اونایی که تعریف این ماشینو میکنن ظاهرا گول ظاهرشو خوردن وگرنه ابن پولو بدی رانا و sd بخری شرف داره حداقل میدونی موتورش موتوره زاغارت نیست
همي
۲ اسفند ۱۳۹۷منم تازه یه هفتس خریدم ماشین اصلیم اسپورتیجه. واقعا ازش مشعوف شدم امکاناتش خیلی بالاس سواری راحت و بی صدا و هندلینگ بالا فرمون نرم . تا وقتی که گاز محکم بدی در این صورت صدای موتورو میشنوی که اتفاقا خیلیها دوست دارن کلی خرج اگزوز ماشینشون میکنن تا این صدارو بشنون. خیلی گیریبکس نرم و راحتی داره. امکانات فوق العاده ای داره که بقیه هم گفتن و خیلی از یه ماشین ایرانی بعیده . تنها عیبی که من ازش گرفتم صدای جلوداشبردشه که هنگام گاز دادن غارغار میکنه که با یه آچارکشی ممکنه درست بشه هنوز نبردم گارانتی…
مهران
۱۶ اسفند ۱۳۹۷دمت گرم…..
محمد حیات
۱۷ اسفند ۱۳۹۷یک زمانی رد می شدی فقط پیکان می دیدی الان 405 و پارس با این قیافه قدیمی از پیکان هم زشت تر شدن . به نظرم این ماشین از آشغال های ایران خودرو با اون کیفیت افتضاحشون بهتره از لحاظ ظاهری زیباست . من تیبا سوار شدم واقعا ماشین خوبیه ولی صدای موتور تو دور بالا میاد تو کابین
امیر
۲۰ اسفند ۱۳۹۷سلام باعرض پوزش ازهموطنانی که سایپا کلاهی بزرگ به نام کوییک روی سرشان گذاشته.اولین مزیت وارزش خودرو موتوراون خودرو هستش این خودرو هرچه قدرهم آپشن داشته باشه یک موتورتک میل لنگی 1.5لیتری مشابه پراید داره با87اسب بخار!واقعا این خودرو با این وزن میتونه باچنین موتورمضحکی شتابی درحد حتی خودپراید داشته باشه بنظربنده اس دی ویا ال نود ویاحتی رانا خیلی بهترازاین خودروهستندحداقل موتورقابل قبولی دارند.اونایی هم که تعریف میکنن چون خریدن ونمیخوان اشتباهشون روقبول کنن
علیرضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۸ببینید این خودرو قیمت اولیه معادل ۴۲میلیون تومان داشت که با احتساب دلار همان موقع ۱۰هزار دلار قیمت خورد.
این خودرو با این قیمت در با زا ر آزاد و بدون محدودیت نمیتونه حرفی برای گفتن داشته باشه.
اما پژو اس دی و رانا و ال نود هم همین مشکل رو دارن با این تفاوت که قیمت مدل های دنده دستی این خودرو ها از کوییک بالاتره و به استثنای ال نود اساسی ترین قطعات این خودرو ها مثل بلوک سیلندر و ای سی یو ساخت چین هست.
تولید پراید سالها پیش باید متوقف میشد و امثال کوییک با امکانات بیشتر و اندکی به روزتر باید جای اونو میگرفتن.
موتور xu7 و tu5 در حقیقت گاو شیرده ایران خودرو هستن که دیگه هیچکدومشون کیفیت اولیه رو ندارن، و به نظر من فقط موتور EF7 هست که فعلا کیفیت خوبی داره و اونم البته در مدل توربو که کامپیوتر و سنسورها و دریچه گاز تماما مارک بوش هست.
اشتباه اصلی رو کسانی میکنن که هنوز به پراید معمولی و پژو ۴۰۵ و پژو پارس پول میدن و باعث میشن که هنوز این خودرو ها در بازار زنده بمونن.
اگه امثال این خودرو ها حذف بشن و خریدار نداشت خودرو ساز مجبور میشد که بیشتر به فکر به روز رسانی تولیدات باشن
محسن فهیمی
۵ فروردین ۱۳۹۸با سلام خدمت شما دوستان
من این ماشین رو دارم و کوتاه و مختصر نظر شخصی من رو در اختیار شما عزیزان میذارم.
اولا در مورد گیربکس بگم که من راضی هستم,، خیلی از دوستان میگن 6 دنده یا ۴ دنده، باید بگم گیربکس سی وی تی در واقع واحد شمارش دنده نداره و در واقع تسمه رو دو عدد پولی قرار داره که که با تغییر قطر پولی ها سرعت خودرو کم یا زیاد میشه،
شتاب مآشین خوبه، حتی وقتی کروز رو روی ۱۵۰ گذاشتم سرعت فوق رو پر کرد
خیلی از دوستان میگن کروز خوب عمل نمیکنه اما من با تست توی سربالایی و سرپایینی نتیجه خوبی گرفتم و با تلورانس حداکثر ۵ کیلومتر نهایتا سرعت تنظیم شده فیکس میشد
ترمز ها عملکرد خوبی دارن تو ترمز گیری های شدی خوب جواب میده
فرمون برقیش واقعا عالیه
گاهی اوقات پنل تهویه اتوماتیک کلا کار نمیکنه که با خاموش و روشن کردن خودرو مشکل حل میشه و تو ذوق من نمیزنه
تو سرعت بالا پایداری قابل قبولی داره و صدا باد توی اتاق نمیپیچه اما وقتی گازکش میکنی صدا موتور توی کابین میاد اما در کل صدای موتور آزاردهنده نیست، البته من میخوام عایق کاپوت نصب کنم صدا کمتر شنیده بشه
شتاب گیری خودرو هم خوبه
خیلی از دوستان نوشته بودن مشکل برقی داره اما من برام فقط یکبار چراغ چک روشن شد که با تماس تلفنی با مرکز مشتریان مشکل حل شد
سیستم کنترل باد لاستیک هم داره و دمای هر لاستیک رو جدا نشون میده
صندلی راننده بر خلاف اطلاعات موجود در سایت ها برقی نیست، فیش برق صندلی زیر صندلی راننده موجود هست اما صندلی معمولیه
موقع معرفی اعلام کردن که کوییک مجهز به سیستم کنترل پایداری هست اما بنده شخصا به جز چراغ این آپشن در کیلومتر، خود آپشن رو مشاهده نکردم
یعنی خواستن بذارن پشیمون شدن؟
صندلی عقب نسبت به ۲۰۶ جادار تره اما ارتفاع سقف برای افراد قد بلند ممکنه یکم آزاردهنده باشه
در کل از ماشینم راضی ام و تو این قیمت ماشینمو پیشنهاد میکنم
مهران
۱۹ فروردین ۱۳۹۸من چند روزه از باما خریدم
بنظرم پیش قیمتش ماشین خیلی خوبیه
هم فرمون هم ترمز هم گریبکس (مال من مدل دنده ای هست)
در ضمن حس شاسی بلند و امنیت به آدم می ده
من استپ وی داشتم و قطعا به پای اون نمیرسه ولی نا امیدم هم نکرد
والا با این قیمتها خیلی عالیه
قبلش میخواستم ساینا بگیرم ولی با این قابل مقایسه نیست بنظرم واسه 10 – 15 تومن اختلاف
البته بازم میگم اگه دستتون بازه ال 90 یا خانواده رنو ارجحه به نظرم