کوییک یکی از پرفروشترین خودروهای بازار ایران محسوب میشود اما این ماشین از مشکلات عدیدهای رنج میبرد که با دانستن آنها هیچگاه به خرید کوییک فکر نخواهید کرد.
سایپا کوییک از زمانی که در سال ۱۳۹۶ راهی بازار شد، به لطف ویژگیهایی مثل طراحی بروزتر، حالت کراس مانند، ارائه نسخه اتوماتیک و البته محدودیت بازار کشور، با استقبال مناسبی از سوی خریداران مواجه شد. این موضوع پس از خاتمهٔ تولید پراید و تیبا 2 تشدید شد زیرا کوییک به یکی از ارزانترین خودروهای بازار کشور تبدیل شد و کسانی که با حداقل بودجه به دنبال خودروی صفرکیلومتر هستند سراغ این ماشین میروند. این موضوع کوییک را به پرفروشترین محصول سایپا تبدیل کرده است. بااینحال، کوییک از مشکلات متعددی رنج میبرد که اگر از آنها آگاه باشید ممکن است در تصمیم خود برای خرید این خودرو تجدیدنظر کنید. در ادامه با مهمترین دلایل برای نخریدن کوییک آشنا خواهیم شد.
همچنین بخوانید:
کوییک اتوماتیک: بررسی کامل، مشخصات، قیمت، رقبا
ساختار قدیمی سایپا کوییک
هرچند ظاهر کوییک نمای نسبتاً بروزتری را نشان میدهد اما زیر این پوسته اساساً همان پلتفرم پراید قرار دارد. این یعنی هرچقدر هم که این ساختار با بدنهای جدید بزک شده باشد و یا حتی با افزودن ورقهای بیشتر برای تقویت شاسی، مستحکمتر شده باشد اما همچنان یک پلتفرم فسیل و غیرقابلدفاع قدیمی است که با هیچ استاندارد امروزی قابلمقایسه نیست؛ بنابراین، از کوییک نباید انتظار ایمنی خیلی بهتری را نسبت به پراید داشت و همین موضوع میتواند یکی از اصلیترین دلایل برای خرید چنین خودرویی باشد.
موتور قدیمی سایپا کوییک
یکی دیگر از مشکلات بزرگ کوییک، پیشرانه قدیمی آن است. مثل پلتفرم، ریشه این موتور هم به پیشرانه ۱.۳ لیتری پراید بازمیگردد که حجم آن افزایش پیدا کرده اما همچنان هشت سوپاپ است و طبیعتاً در قیاس با پیشرانههای روز دنیا بازدهی بسیار پایینی دارد. این موتور با وجود حجم ۱.۵ لیتری، تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. چنین ارقامی را امروزه میتوان در پیشرانههای سه سیلندر با حجمی در حدود ۱۰۰۰ سیسی دید. این موضوع خود را در مصرف سوخت هم نشان میدهد زیرا طبق اعلام سایپا، کوییک در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۷.۲ لیتر بنزین میسوزاند که برای پیشرانهای با زیر ۹۰ اسب بخار قدرت رقم بسیار بالایی است.
لرزش و سروصدای زیاد کابین کوییک
یکی از مشکلاتی که بسیاری از خریداران کوییک را آزار میدهد، صدای زیاد پیشرانه است که خصوصاً در دورهای بالاتر از ۳ هزار rpm بسیار به کابین وارد میشود. این مشکل دو دلیل دارد. دلیل اول ساختار قدیمی و هشت سوپاپ پیشرانه است زیرا این موتور ذاتاً با صدای زیادی کار میکند. دلیل بعدی هم عایقبندی ضعیف کابین است که سروصدای زیادی را به گوش سرنشینان میرساند. این در حالی است که برای مقایسه، سروصدای کابین در خودرویی مثل پژو ۲۰۶ بهمراتب کمتر از کوییک است. علاوه بر این، کوییک هنگام کار لرزش زیادی هم دارد که این مشکل هم ناشی از پیشرانه است و هنگام روشن کردن کولر بدتر میشود اما در بسیاری نمونهها، مشکل صفحه کلاچ هم باعث لرزش زیاد کابین خودرو میشود. این مشکلات بشدت کیفیت سواری کوییک را کاهش دادهاند.
مشکل برق و باطری کوییک
به گفته بسیاری از خریداران کوییک، سیستم برق این خودرو نقصی اساسی دارد بهگونهای که مثلاً هنگام بالا یا پایین دادن شیشهها دور موتور افت میکند. این مشکل به دلیل ضعف شدید سیستم برق خودرو است که در پراید دیده میشد و در کوییک هم به قوت خود باقی است. همچنین هنگام استفاده از کولر نیز این موضوع خود را نشان میدهد و خودرو با افت دور موتور و لرزش مواجه میشود. علاوه بر این، سایپا در خانوادهٔ محصولات کوییک و ساینا از باطری بسیار بیکیفیتی استفاده میکند و اگر تنها چند روز خودرو روشن نشود باطری میخوابد.
کم آوردن کوییک در سربالایی
کوییک در نسخه گیربکس دستی ۱۰۶۵ کیلوگرم و در نسخه اتوماتیک ۱۱۲۰ کیلوگرم وزن دارد که برای خودرویی در این کلاس و با این ابعاد رقم زیادی است. از سوی دیگر، پیشرانه این خودرو نیز روی کاغذ تنها ۸۷ اسب بخار قدرت دارد که مشخص نیست چقدر از این قدرت نهایتاً به چرخها میرسد. به همین دلیل، کوییک هنگام حرکت در سربالاییها خصوصاً اگر از چهار سرنشین داشته باشد کاملاً کم میآورد. استفاده از کولر نیز همهچیز را بدتر میکند و در این صورت با خودرویی کاملاً تنبل مواجه خواهید شد. البته کشش خودرو با تک سرنشین و کولر خاموش مناسب است.
کیفیت پایین کوییک
کوییک کیفیت بسیار پایینی دارد که این مشکل در داخل کابین بیشتر خود را نشان میدهد. در اینجا کل داشبورد و رو دریها از پلاستیک خشک بسیار بیکیفیتی ساخته شده که انسان را به یاد اسباببازیهای بازیافتی میاندازد. کیفیت کابین کوییک بهقدری پایین است که بسیاری از خریداران با شکستن دستگیرهٔ درها مواجه شدند. علاوه بر این، پلاستیک نامرغوب کابین این خودرو بوی ناخوشایندی از خود ساطع میکند که بسیار آزاردهنده خواهد بود. در مورد کیفیت صدای سیستم صوتی هم بهتر است صحبت نکنیم که حتی از ضبطهای کاستی نیم قرن پیش هم افتضاحتر است.
قیمت گران کوییک
هرچند کوییک عنوان ارزانترین خودروی بازار ایران را یدک میکشد اما هرگز ارزان نیست. کوییک S هماکنون با قیمت کارخانهای ۲۸۱ میلیون تومان عرضه میشود که این رقم در بازار به نزدیک ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است. اوضاع در مورد نسخهٔ اتوماتیک این خودرو نیز با قیمت کارخانهای ۳۳۸ میلیون تومان در مدل R بسیار بدتر است. کوییک R اتوماتیک هماکنون در بازار با قیمتی بیش از ۴۲۰ میلیون تومان خریدوفروش میشود. آیا یک هاچبک کوچک با پلتفرم قدیمی، پیشرانهٔ منسوخ، کیفیت بشدت پایین و یک گیربکس CVT اقتصادی، ارزش نزدیک به نیم میلیارد تومان را دارد؟ پاسخ این سوال در بازار بسته و نگاهی به رقبای این خودرو نهفته است.
مهمترین دلایل برای خرید کوییک
کوییک در بازاری انحصاری و مدیریت شده قرار دارد که مشتریان را با انتخاب های اجباری، مجدود کرده است. متاسفانه در این بازه قیمتی شما محصول دیگری را نمییابید. حتی خودروهای همین رده با قیمت گرانتر در بازار ایران هم توجیه خرید نسبت به قیمت خود ندارند. درواقع کیفیت ساخت یا مشخصات فنی خودروها حتی در بازه قیمتی ۳۰ تا ۵۰ درصد بالاتر، تفاوت معنیداری با کوییک ندارد بنابراین میتوان گفت که با خرید کوییک نسبت به این خودروها، در هزینه خود صرفهجویی کردهاید. مثلا کوییک اتومات ارزانترین خودروی اتومات بازار ایران محسوب میشود. با این رقم شما ناچارید خودروهای کارکرده اتومات که عمر مفید آن ها به سر رسیده را انتخاب کنید. یا اینکه با ۸۰ درصد قیمت بالاتر به سراغ دومین خودروی اتومات بازار بروید که البته در کلاس بالاتری قرار دارد.
کوییک همچنین برای مصارف شهری و ترافیک، خودروی مناسبی محسوب میشود. این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶، جادارتر و نرمتر است.
فاطمه
۲۰ فروردین ۱۳۹۸کولر ماشین کوییک پایه جواب میده؟؟؟
Ahmad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸نه سوال میپرسه
دانیال
۳ خرداد ۱۳۹۸ببخشیدا خیلی مغرضانه نوشتید
دلایل واهی و مسخره برای نخریدن
نکنه توقع دارید با این قیمت در حد بوگاتی باشه؟؟؟ کوییک جزو بهترین خودروهای ایرانی توی رده های مشابه و قیمت مشابه …
ن
۴ خرداد ۱۳۹۸مطمئن باش هیچ خودروسازی نمیخواد خودروی بی کیفیت به مشتری بدهد خودروسازی تاریخچه موفقی داشته ولی امروزه بدلیل تحریم وضعیتش جالب نیست شرایط تحریم همینه از حداقلهای موجود حداکثر استفاده میشه تا مردم حداقل رو داشته باشن مثلا یک وسیله ای که بتوانند باهاش جابجا شوند بحث خودروی ملی هم که دیگه در هیچ جای دنیا وجود نداره امروزه معروفترین خودروسازها دارن کارهای مشترک میکنن تا هزینه ساخت کمتر بشه
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۸اقای نویسنده ومنتقدخیلی بهتره که بری از قیمتهای فضایی ایرانخودرو انتقاد کنی ساده ترین ماشین تو ایرانخودرو چندقیمته . کوییک فول پلاس امکانات خوبی داره باکیفیت متوسط که امیدواریم همه ی تولید کنندگان داخلی کمی بیشتر به این نکته ی مهم توجه کنند
hami
۷ خرداد ۱۳۹۸مردم ما خیلی وقته هیچ شانی برای خودشون قائل نیستن و مثل بچه دو ساله با دیدن هر چیزی غیر از پراید به وجد می آیند. چه انتظاری از این مردم میشه داشت وقتی منتظر ساعت ده روز یک شنبه هستن تا خودروساز مرحمت بفرمایند برای ده ثانیه سایت فروش را باز بنماید.
حسین
۲۲ خرداد ۱۳۹۸کوییگ واقعاشاهکارسایپامحسوب میشه دوستم داره خیلی فرمیگ روان وزیباست وبتازگی هم3ستاره ایمنی گرفته که نسبت به قیمتش عالیه وچقدرخوب میشدسایپاکوییگ اتوماتیگ انرابیشترتولیدکنه تاافرادمسنویاخانم هاهم بتوانندتهیه کنند
بابک
۳۰ خرداد ۱۳۹۸میشه بفرماید با این پولها دیگه میتوان چه خودروی خرید حداقل از سمند وپژو بهتره که سالی دوبار سر سیلندر میسوزانند من سمند دارم حساب کردم کل سال را دربستی بگیرم ارزان تر در میاد
محمود
۹ شهریور ۱۳۹۸جانا سخن از زبان ما می گویی!
منم پژو ۴۰۵ دارم. اینقدر که خرج ماشینم می کنم اگه خرج زن و بچه م می کردم الان زندگیم یه داستان دیگه ای میشد. لامذهب کافیه شلنگ بخاری سوراخ بشه. در عرض دو دقیقه واشر سر سیلندر به فنا میره. البته در خوشبینانه ترین حالت. وگرنه ممکنه مثل ماشین من بوش و پیستون و رینگ و حتی درب موتور هم نابود بشه!
محمود
۷ تیر ۱۳۹۸واقعا محصولات شرکت سایپا از ایرانخودرو بهتره ..من تقریبا همه ماشینای ایرانی و داشتم ولی به نسبت سایپا خیلی بهتره///درحد حداقلها
علی
۱۱ تیر ۱۳۹۸مشخصه همه اونایی که نظر مثبت درخصوص کوییک دادن همه سایپایی هستند.آخه چرا اینقد به مردم خیانت میکنید پراید۱۱۱_۱۳۱-۱۳۲_تیبا . تیبا۲ .ساینا.کوییک.اتوماتش.پلاسش.حالا مرایدse.sl.sx.tl یعنیا خاک برسرتون با این خودرو تولید کردنتون.فقط خیانت
محمد
۱۲ تیر ۱۳۹۸من الان 6ماهه کوییک خریدم و واقعا ازش راضی هستم هم قیمتش مناسبه هم آپشن هاش در حد 1خودروی قیمت بالاست و از نظر ظاهری هم نسبت به بقیه محصولات سایپا زیباتره.
علیرضا
۲۰ تیر ۱۳۹۸با سلام
درد ما در صنعت خودرو سمند و کوییک و ساینا و….. نیست.
درد اینجاست که این 2 خودروساز بزرگ دولتی هستند و مطمئن باشید آنقدر بریز و بپاش وجود داره که قیمت تمام شده رو میبره بالا……..
نمونه اش همین تاخیرها و سودهایی که به افراد میده. وامهایی که با بی تدبیری گرفتند و بهره های کلان و جریمه و دیرکرد و ….. میدن.
بگذریم بحث این بود که چون رقیب ندارند هر بلایی سر مردم میارن.
هیچ آمار تصادفات و کشته ها را تجزیه تحلیل کردید ؟ چه خودروهاای بیشتر جان مردم را گرفتند ؟ متاسفانه محصولات همین 2 شرکت خودروساز. وقتی ما ایرانیها حاضریم بدلیل ارزان بودن جان خود و خانواده خود را بخطر بندازیم دیگر چه توقعی از خودرو ساز داریم؟
راشن حسینی
۲۴ تیر ۱۳۹۸به نظرم ماشین زیبایی هستش عقب وجلوش قشنگه این مزخرفات دلیل برای نخریدن نیست
سید صادق
۲۵ تیر ۱۳۹۸اکثریت کسانیکه مایل به خرید این خودرو هستند اینجا سر میزنند همانها هستند که بنفع این خودرو ندانسته مثبت میدهند. اما از ریشه و اصالت ماشین بگیم که این خودرو علیرغم ظاهر فریبنده اش یک خودروی داخلی است و طوری ساخته شده که قطعات مصرفی تیبا و ساینا درآن قابل استفاده باشه. من چون کرج رفت و آمد دارم بعضی از این کارخانجات قطعات سر زده ام. بطور قطع میگم که قطعات ساخت داخل، هزینه تمام شده رو فدای کیفیت کرده لذا اگر مثل من قبلا هم زخم خورده محصولات سایپا باشید متوجه خواهید شد که هدف اصلی سایپا یکنوع چشم بندی و تردستی است که بتواند جیب شما را بیشتر خالی کند. بعد از سه سال مصرف این خودرو، شما تبدیل به مشتری دایمی قطعات مصرفی بی کیفیت آن خواهید شد.
در این سه سال شما علی الظاهر ازین خودرو راضی هستید و حتی برایش تبلیغ میکنید. سایپا با این خودروی شتر گاو پلنگ از شما مثل موش آزمایشگاهی استفاده میکند تا محصولات بعدیش را با رفع عیبها و تجربه جدیدتری و با پلتفورم جدیدتر عرضه کند تا مشتریهای جدیدتری را فریب دهد مخصوصا قشر جوان و دانشجو که شیفته ظاهر میشوند.
یک مسیله مهم دیگه رباتهای فرسوده ای است که بدلیل رگلاژ نکردن آنها، رفته رفته باعث کوچک و بزرگ زدن قطعات خودرو میشود مثل پراید که امروزه با نسخه اصلی اش حدود 7 سانتیمتر اختلاف دارد که باعث سروصدای خودرو و خوب مچ نشدن قطعات میشود. خلاصه توصیه میکنم:
از سایپا هیچی نخرید، سایپا نا مطمئن. سایپا حقه باز
ری
۶ شهریور ۱۳۹۸برادر اتفاقا ما دنبال یه ماشین تولید داخلیم! :)
علی
۱ مرداد ۱۳۹۸از سایپا بد میگی،یعنی ایرانخودرو خوبه؟ما که جز این دوتا توان خرید شرکت دیگه ای رو نداریم،بلاخره کومش؟واشر سرسیلندر پژو یا بی دردسری سایپا؟
فرشید
۱۰ مرداد ۱۳۹۸آدم واقعا میان این همه نظر ضد و نقیض گیر میکنه چکار کنه ، بخره یا نه. در کل با این نظرات فکر میکنم همون بهتر برگردیم به عصر گاری و درشکه.
مستر شنقریان خوددرو
۱۲ مرداد ۱۳۹۸در کل ببین با پول کوییک چه ماشینی میتونی خارج ایران بخری بعد اگه ماشین خریدی لذتشو میبری از دوور ریختن پولت بخاطر سایپا و ایرانخودرو
rashid
۱۲ مرداد ۱۳۹۸باسلام
باید حداقل داشت وسوار شد بعد معایب ومحاسن یه چیزی رو بررسی گرد من مطمئنم دوستمون فقط کوییک رو با اینترنت سرچ کرده من الان یکساله وچند ماه این مدل خودرو رو دارم باور کنید تو سربالایی هیچ ماشینی نمیتونه به گرد پاش برسه اونم بدون اینکه فشار یا دور موتور رو بخوای زیاد کنید رو حالت سرعت ثابت از کفی به گردنه رفتم اول یکم دور موتور بالا میره تادو ونیم سپس عادی میشه با همون شتاپ از گردنه های سخت لرستان بالا میره که شوتی ها رو همه جا میزاره واقعا اگه کمی به کابین توجه میکردن از نامبر وانهای ساخت داخل بود که بنظرم هست من برای تو شهر گرفتم ولی الان به خاطر راحتی رانندگی وشتاب اسم نمیارم بهترین ماشین روز دنیامو تو خونه خوابوندم چون این اعجوبه خوب جواب میده
مهدی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸جک بامزه ای بود
Amin
۱۹ تیر ۱۳۹۹دوستان توجه داشته باشید .ماشین روزه دنیاشو خوابوده تو حیاط خونش چونکه کوئیک خوب جواب میده و بهتر از اونه .شما همچین دروغ شاخداری رو باور میکنید؟ یا پارکتو عوض کن یا ساقیتو یا بجا صنعتی سنتی بزن فقط
بهنام
۱۶ مرداد ۱۳۹۸اگه خوب آببندی بشه موتورش عالیه نویسنده به خاطر جلب توجه بادلایل واهی توسرمال زده ازخودروهای چینی خیلی بهتره
دیرین دیرین
۱۸ مرداد ۱۳۹۸آخرش از کدوم دزد و کلاه بردار بخریم؟ بد یا بدتر؟
بردیا
۲۰ مرداد ۱۳۹۸۵ ملیون بذار روش از همین سایپا یه پارستندر دسته دو بگیری حداقل ماشینت یه ابهتی داره زیبایی هم غعقبش هرچی نباشه با ان ارم رنو و چراغا از این قوربافه زیباتره دوست من
در جواب ان دوستمون تو همون گردنه لرستانت با همین پارستندر ۹۷. Jhq با کولر با ۴ سرنشین با دنده مرده کویکت میخورم !
بهنام
۲ شهریور ۱۳۹۸پارس تندر ۱۳۰میلیون است اشغال ترینش را ۸۰ یا۹۰ کمترنمیدن *** بزک میکنن میندازن بهت پس بهتر همینه نو بخری نداری پراید بخر نو بخر تجربه ی۲۵ سال رانندگی و ماشین خریدن را گفتم قضاوت با خودتون
محمود
۲۲ مرداد ۱۳۹۸درسته ما مجبوریم بخریم ولی خدایی خودروساز هم نیابد هر *** دست ما بده
ناسلامتی جونمون را باهاش جابجا میکنیما
الان شما ماشین صفر بخر حالا از هر کارخونه ایرانی، ببین چیکار کرده از موکت کفش هم دزدیده قسمت های غیر قابل رویت ماشین را حتی رنگ نزده چون پبدا نیست،
خب آشغال ، بگو پول اون تیکه موکت و اون نیم کیلو رنگو بهت میدیم نکن همچین
فرزاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۸سلام وقت به خیر .نظرتون راجع به تیبا ۲چیه ؟
عوض خان
۲۷ مرداد ۱۳۹۸با سلام
من تعجب می کنم از کسانی که طوری به تحلیل و بررسی و اضهار نظر در خصوص خودرو می کنند (کوییک ) انگار در یک بازار رقابتی هستند که حتی فاصله درزهای nv ماشینهم در انتخاب و و امتیاز گیری مثل سایر کشورها مهم است ، فراموش نکنید ما در ایران هستیم . سالهای سال فقط تنها خودرو پیکان رنگ یخچالی بود حتی تنوع رنگ نداشتیم ، یا مثلا بعضی ها میگن با پولش میشه تو خارج مثلا این ماشین خرید اولا خودروی 5000 هزار دلاری که در رده ام وی ام 110 یا رنو کویک تولید هندوستان (که البته کیفیتی طبق نظر استفاده کنندگان هندی ) میشه خرید .تازه با تعرفه های که پس از وارددات ازش میگیرن حدودا میشه دوربر 8،9 هزار دلار .واقع بین باشیم .اگه خواهان کیفیت امنیت هستیم تا زمانی که مافیایی خوردرو در ایران باشند و انحصار در دستشان بگفته دوست عزیزمان اینهم (کوئیک سایپا)واقعا شاهکاره .زمانی تمام این ایرادات بر طرف میشه که بازار بازاری رقابتی بشه و تعرفه های خودرو (گمرکی ) پایین بیاد اونوقت ایرادات شما بجا و مناسب است ، بنظر من این خودرو با توجه به قیمتش کاملا باصرفه و خریدش عالی در مقایسه با (حداقل از سمندو 405) که حتی زحمت تغییر شکل ظاهریشم نمی دن و ساختار ظاهرش مال دهه80 میلادی ه بهتره با تشکر
علی م
۲۸ مرداد ۱۳۹۸سلام دوست عزیز و گرامی.. من از سال اول که سمند تولید شده سمند سوار میشم تا حالا مشکلاتی که شما فرمودید نداشتم و خیلی راضی هستم الان هم سمند ای اف سون دارم ده سال است دست خودم است هنوز که به امید خدا مشکلی نداشتم انشاالله که شما هم ماشین خوبی گیرتون بیاد که مشکل پیش نیاد براتون
بهنام
۲ شهریور ۱۳۹۸اخه این چرندیات چیه می نویسید لااقل ۲کلام دلیل حسابی وحرف منطقی بزنید با۶۰میلیون حتما پورشه ولکسوس راتوصیف می کنید هرچی باشه از تیبا وپراید هم بزرگتره هم جذابتره
محمد
۵ شهریور ۱۳۹۸با سلام من دوروزه خریدمش ، ماشین بازم ، شمع و وایر و رینگ و لاستیک و دیسک و صفحه خارجی بنداز ببین چی میشه . قبلش تیبا آخر ۹۵ داشتم جوری که تو سربالایی از هیچ ماشینی کم نمیاورد حتی با کولر روشن و سرنشین ها ، خیالتون راحت کنم کوییک دو برابر بهتر و جذابتر از تیباس و البته هنوز جا نیوفتاده که بزودی پرفروش ترین سایپا میشه ، گیربکسش و حتی موتورش انگار بهتره و حتی گشتاور ، خداییش از تیبا که من سه سال تو سخت ترین شرایط امتحانش کردم ، این بازم بهتره بنظرم
نیما
۵ شهریور ۱۳۹۸با سلام خدمت شما. نویسنده به این نکته اشاره نکرده که کشور ما در تحریم هست و همین هم باید در تحریم ها و نبود قطعات و قیمت نجومی خرید و به نظرم نویسنده توقع زیادی داره و باید خدمتش عرض کرد که آدم با این پوله این رو نخره باید چه خاکی تو سرش بریزه حتی اگر هم بد باشه داشتنش بهتر از نداشتنش هست
سید سعید
۷ شهریور ۱۳۹۸به نظر من صنعت خودرو در ایران به خاطر نبود رقابت و دلایل دیگر به صورت خیلی کیفیت محدود تولید میشه.خودرو سازان انچرا که خودشون دوست دارن و سرفه اقتصادی براشون داره تولید میکنن نه به نظر و احتیاج و درخواست مشتری و مصرف کننده. ایرانیها اکثرا از سالهای قبل با تجربه سوار شدن بدترین ماشینها این ماشین جدید سایپا رو شاهکار خلاقیت و مهندسی و راحتی و امکانات میبینن. قیمت تمام شده خوردو هم به دلار حیاب کردن در صورتی که ما ایرانیها ریال یا تومن رو دور بریزیم و به دلار حقوق بگیریم. نهایت قیمت این خودرو زیر بیست میلیون باید باشه.. یعنی حقوق یک سال یک کارگر…
غفاری
۱۱ شهریور ۱۳۹۸سلام ، میگن کج بشینیم و راست صحبت کنیم ، موقع حرف از بدنه خودرو ، از وضعیت موتور و راحتی ،ایمنی و از آپشنهای گوناگون خودرو بحث میکنیم ولی وقتی از قیمت حرف به میان آمد می بینیم هیچ کس پرداخت وجه اضافی را یا ندارد یا نمی خواهد بپردازد و هر دو را یکجا میخواهد ، پس مردم ما را چهل سال به این عادت داده اند که همین خودروها را که به ما ها قالب میکنند ، هم برای ما زیاد است و قبل آغاز ثبت نام همیشه مردم را تشنه و منتظر نگه داشته اند تا همین ارابه های مرگ را با هول و ولع ثبت نام کنند ، که مبادا ارزش پولشان کم شود و خودروسازان که به خود دولت ختم میشود باز هم سود کنند و سود و سود … مردم کیلویی چنده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟