با توجه به شرایط بازار خودروی کشورمان، سایپا کوییک یکی از خودروهایی است که طی چند سال اخیر موردتوجه خریداران قرار گرفته و فروش بالایی داشته است. به همین دلیل، سایپا هم از این موفقیت به که به لطف بازار انحصاری حاصل شده نهایت استفاده را برده و نسخههای مختلفی از این خودرو را با اضافه کردن حروف انگلیسی گوناگون به بازار عرضه کرده است! جدیدترین عضو این خانواده، کوییک S است که چند وقتی است راهی بازار شده است. در ادامه این خودرو را بهطور کامل بررسی خواهیم کرد.
معرفی کلی کوییک اس
کوییک یک کراس هاچبک کوچک است که بر اساس تیبا ۲ یا همان هاچبک شکل گرفته است و در اسفند سال ۱۳۹۵ رونمایی شد. در کوییک، طراحان سایپا با بازطراحی کامل دماغه و همینطور تغییرات بزرگی در قسمت عقب، هویت متفاوتی نسبت به تیبا ۲ ایجاد کردهاند. البته طراحی قسمت جلوی خودرو از ساینا گرفته شده و چراغها کاملاً با این سدان جمعوجور یکسان هستند ولی به لطف طراحی جدید سپر و جلوپنجره، شاهد فرم پختهتری هستیم. در عقب نیز چراغهای دوتکه و انتقال جا پلاک به روی درب صندوق، نمای متفاوتی را نسبت به تیبا ۲ ایجاد کردهاند. همچنین به سبک همه خودروهای کراس، در کوییک هم شاهد روکشهای پلاستیکی در دهانه گلگیرها، محافظهای نقرهای در زیر سپرها و ریلهای روی سقف هستیم.
تغییرات کوییک S
پس از عرضه کوییک به بازار و استقبال خریداران، سایپا سریعاً دستبهکار شد و نسخههای جدیدی از آن را ارائه کرد. نسخه اول، کوییک R بود که با طرح دورنگ بدنه به بازار آمد. پس از آن نیز سایپا مدل جدید کوییک S را به بازار فرستاد که یک فیسلیفت جزئی محسوب میشود. تنها تغییر ظاهری کوییک S در قسمت جلو صورت گرفته است یعنی جایی که شاهد سپر و جلوپنجرهٔ جدیدی هستیم. اصلیترین ویژگی در این قسمت خطوط مشکیرنگی هستند که چراغهای جلو را به قاب مه شکنها و دیلایتها متصل کردهاند. گفته شده این طراحی از چهره یوز ایرانی الهام گرفته است اما قضاوت در مورد اینکه آیا این تغییرات توانسته ظاهر کوییک را زیباتر و مدرنتر کند یا نه، با شما. درهرصورت، در کوییک S هنوز هم سایز کوچک رینگها (که همچنان فولادی و با قالپاق هستند) کاملاً توی ذوق میزند و لطمهٔ بزرگی به ظاهر خودرو وارد کرده است؛ بنابراین، بهتر بود سایپا در این نسخهٔ جدید از رینگهای بزرگتر آلومینیومی استفاده میکرد تا ظاهر خودرو جذابتر شود.
در داخل کوییک اس نیز شاهد همان داشبورد و طراحی کلی هستیم ولی حالا در اینجا غربیلک فرمان جدید D شکلی ارائه شده که قبلاً آن را در کوییک اتوماتیک دیده بودیم. این غربیلک ظاهر و کیفیت بسیار بهتری نسبت به کوییک معمولی دارد هرچند که در اینجا خبری از دکمههای کنترلی روی غربیلک نیست و جای آنها کور شده است. علاوه بر این، در کوییک S طراحی صفحه آمپر هم تغییر کرده و یک نمایشگر دیجیتالی کوچک در میانه آن تعبیه شده که اطلاعاتی مثل باز بودن درها، آمپر بنزین و آمپر آب را نشان میدهد. همین دو تغییر نهچندان بزرگ، حال و هوای کابین کوییک S را بهتر از قبل کردهاند. البته سایپا این خودرو را در نسخه دیگری بنام کوییک G هم ارائه کرده که از طراحی جدید داشبورد و تجهیزات بیشتری سود میبرد. در کوییک G کنسول میانی کاملاً بازطراحی شده و با دریچههای تهویهٔ دایرهای و نمایشگر لمسی در بالا، بسیار مدرنتر و بهتر به نظر میرسد. البته کوییک G هنوز به بازار عرضه نشده است.
تجهیزات کوییک S
کوییک اس از لحاظ تجهیزات، پیشرفت چندانی نسبت به کوییک معمولی نداشته است که این یعنی هنوز هم با خودروی بسیار فقیری از لحاظ امکانات طرف هستیم که تجهیزات اصلی آن شامل همان مواردی میشود که در کوییک معمولی دیدهایم یعنی آینهها و شیشههای برقی در هر چهاردر، کنترل تهویهٔ دیجیتالی، فرمان هیدرولیک، سنسور دندهعقب، ترمز ABS، دو ایربگ، ریموت کنترل و گرمکن شیشهٔ عقب. بااینحال، در کوییک S چند آپشن جدید به این تجهیزات اضافه شده که شامل کامپیوتر سفری، سوئیچ تاشو، نشانگر تعویض دنده، چراغ مشایعت و شارژر USB موبایل میشود. کوییک S همچنین بهصورت استاندارد به دیلایت هم مجهز است. کوییک G اما از تجهیزات بسیار بیشتری بهره میبرد که عبارتاند از نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، صندلیهای چرمی، نمایشگر فشار باد تایرها، چراغهای اتوماتیک، ناوبری، شیشههای دودی و رینگ آلومینیومی. بااینحال، حتی در کوییک G هم ترمزهای عقب همچنان کاسهای هستند.
پیشرانه، گیربکس و مصرف سوخت کوییک S
کوییک S و G هیچکدام هیچ تغییری در پیشرانه نداشتهاند و هردو از همان موتور قدیمی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ M15 استفاده میکنند که با کوییک معمولی و تیبا مشترک است. این موتور تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که نشان از بازدهی بسیار پایینی دارد. مصرف سوخت این موتور نیز از سوی سایپا بهصورت ترکیبی ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که شاید عدد مناسبی به نظر برسد اما نسبت به پیشرانههای مدرن مصرف بالایی بهحساب میآید. بااینحال، مزیت اصلی پیشرانهٔ M15 سایپا سادگی، استهلاک کمتر و هزینههای پایینتر نسبت به پیشرانههای ایرانخودرو است که همین موضوع برای بسیاری از خریداران اهمیت زیادی دارد. این پیشرانه همچنین در کوییک S، مثل موتور TU5 به دریچه گاز برقی مجهز شده است که نظرات در مورد آن متفاوت است و برخی معتقدند واکنشهای مدل برقی کندتر از نسخههای قدیمی شده است. انتقال نیرو در کوییک اس هم همچنان توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت میگیرد که البته برای استفادههای معمولی شهری کافی خواهد بود.
بیشتر بخوانید: هزینه اجرت و تعمیرات کوییک
رانندگی و سواری کوییک اس
تغییرات کوییک S صرفاً به موارد ظاهری و اضافه شدن چند آپشن جزئی محدود میشود و همانطور که گفته شد، در قوای محرکه هیچ تفاوتی با کوییک معمولی ندارد؛ بنابراین، تجربهٔ رانندگی کوییک S هم مشابه همتای معمولی خود خواهد بود. این یعنی در اینجا هم شاهد ورود بسیار زیاد صدای موتور به کابین هستیم که ایراد بزرگی است. حس و حال رانندگی خودرو نیز همچنان ریشههای پرایدی خود را نشان میدهد و بهعنوانمثال، هنگام استفاده از کولر شاهد لرزش خودرو و افت توان چشمگیری هستیم. همچنین هنگام افزایش دور موتور، شاهد سروصدا و لرزش زیادی از سوی پیشرانه هستیم و فرمان نیز علیرغم برخورداری از سیستم هیدرولیک، نسبتاً سفت احساس میشود. بااینحال، تعلیق کوییک بسیار بهتر از پراید است و ترمزهای آن نیز خیلی بهتر عمل میکنند هرچند که در هردو مورد همچنان با حد ایدهآل فاصلهٔ زیادی دارد. در کوییک، موقعیت راننده پایینتر از خودروهایی مثل پژو ۲۰۶ احساس میشود که این موضوع میتواند برای افراد کوتاهقد مشکلساز باشد زیرا دید رو به بیرون را کاهش میدهد. از سوی دیگر اما فضای صندلیهای عقب کوییک بسیار نسبت به ۲۰۶ جادارتر است.
تفاوتهای کوییک S و کوییک G
تنها تفاوت ظاهری کوییک G نسبت به کوییک اس برخورداری از رینگهای آلومینیومی است و این دو نسخه در دیگر قسمتها ازجمله طراحی دماغه کاملاً باهم یکسان هستند. بااینحال، همانطور که در بالا اشاره شد، اصلیترین ویژگی کوییک G برخورداری از داشبورد جدید و تجهیزات بیشتر است. نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین دید عقب، صندلیهای چرمی، نمایشگر فشار باد تایرها، ناوبری و شیشههای دودی از مهمترین آپشنهای کوییک G بهحساب میآیند.
مزایا و معایب کوییک اس
وقتی صحبت از بررسی مزایا و معایب خودروهای داخلی میشود باید به شرایط و بضاعت صنعت خودروسازی کشور توجه داشت؛ بنابراین، ازجمله نقاط مثبت کوییک اس میتوان به پیشرانهٔ ساده و نسبتاً کمخرج، کابین جادار خصوصاً در صندلیهای عقب نسبت به کلاس خودرو، آپشنهای نسبتاً مناسب، استهلاک پایین، هزینههای نگهداری پایین و فراوانی قطعات اشاره کرد. همچنین کوییک G هم به لطف برخورداری از تجهیزات بیشتر، در صورت عرضه با قیمت مناسب میتواند موردتوجه خریداران قرار گیرد. از سوی دیگر اما پلتفرم و پیشرانهٔ قدیمی با بازدهی بسیار پایین، سروصدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین، کیفیت بسیار پایین داشبورد و قطعات داخلی که همگی از پلاستیک خشک ساخته شدهاند، فرمان سفتتر در مقایسه با پژو ۲۰۶ و رینگ و لاستیک کوچک را هم میتوان از اصلیترین نقاط ضعف کوییک S دانست.
موارد مثبت
پیشرانهٔ کمخرج و هزینههای نگهداری پایین
کابین جادار
فراوانی قطعات
موارد منفی
سروصدای زیاد موتور در داخل
پیشرانهٔ قدیمی و کم بازده
کیفیت بسیار پایین متریال داخلی
قیمت و رقبای کوییک S
در آشفتهبازار خودروی کشور، قیمت خودروها روزانه تغییر میکند اما در زمان نگارش این مطلب، قیمت کارخانهٔ کوییک S نزدیک به ۱۸۵ میلیون تومان است که این رقم در بازار به حدود ۲۳۵ میلیون تومان میرسد. با این قیمت، کوییک اس بهجز همخانوادههای خود یعنی تیبا ۲ و ساینا رقیب مستقیم دیگری ندارد و به همین دلیل در بازار یکهتازی میکند. نزدیکترین رقیب ایرانخودرو برای کوییک اما پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است که البته با قیمت بازار ۳۱۵ میلیونی، بسیار گرانتر است. اگر رقبا را محدود به خودروهای هاچبک نکنیم، رانا پلاس را هم با قیمت بازار نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان شاید بتوان یکی از رقبای غیرمستقیم کوییک S دانست. سایپا اما قیمت کوییک G را هنوز اعلام نکرده است.
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
کوییک GX-H | --- | ۳۸۳,۸۰۷,۰۰۰ | به زودی |
کوییک GX-L | --- | ۳۶۸,۲۹۰,۰۰۰ | ۴۲۷,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک R تیپ GX-L | رینگ | ۳۷۹,۸۴۴,۰۰۰ | ۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
اطلس G | دستی | ۴۱۱,۹۵۷,۰۰۰ | ۵۵۱,۰۰۰,۰۰۰ |
تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳
مشخصات فنی کوییک اس
پیشرانه | M15 |
حجم موتور | ۱۵۰۳ سیسی |
سوپاپ | ۸ |
قدرت | ۸۷ |
گشتاور | ۱۲۸ |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۲ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۰۰۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۶۷۸ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۵۳۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۴۱۰ میلیمتر |
وزن | ۱۰۶۵ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۴۱ لیتر |
حجم صندوق بار | ۲۲۵ لیتر |
رینگ و لاستیک | ۱۴ اینچی ۱۸۵ |
AMANTE
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱😐
Jdm باز
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱این همه خودرو حتما باید این سمو بررسی میکردی پدال؟؟
(بخشید ریپلای زدم)
Reza Waffen SS
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱نزنین این حرفو لامبورگینی دیفیوزر جلوی هوراکان تکنیکا رو از این نسخه سایپا کش رفته
مشتاقی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا نوید، شما میخواستی کوئیک بخری منصرف شدی
میشه لطفا شما یه نقد ازین ماشین بزارید
احمد
۱۳ دی ۱۴۰۱اتفاقا نسبت به ۲۰۶ تیپ ۲ خیلی ماشین بهتریه من هردو تاشو داشتم
افشار
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱کوییک دقیقاً همان ساینا هست فقط تنها تفاوتشون این هست که ساینا صندوق دار و کوییک هاچبک هست
ehsan.fa
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا شرمنده از دوستان ولی پدال جان این چرت و پرت ها چیه گذاشتی ، کاربرهای پدال حتما از این سطل آشغال ها اطلاع دارند چون همه مون بلاجبار سوارشونیم
reza-srt
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بله همه قبول داریم ماشین ایرانی…نمی ارزه.ولی خب چیکار کنیم،خود کرده را تدبیر نیست،شاید محکومیم به خاطر اشتباهات دیگران سال ها روی پلت فرم ۴۰۵ و پراید سواری کنیم
(شرط میندم ۸۰ درصد کاربرای پدال ایرانی سوار میشن از جمله خودم چون چاره ای نداریم)
Jdm باز
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱خودروساز های خارجی: یه عالمه هزینه و تلاش میکنن تا یه خودروی ایمن بسازن و بتونن پنج ستاره تو تست ایمنی بگیرن
سایپا: داداش دو تا ایربگ گذاشتم یدونه یا ضامن اهو هم پشت شیشه بنویس امیدت به خدا
Farzad
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱۴ تا مقاله در یک روز از لگن های داخلی ، پدال داره به کجا میره ؟!
کافر مقدس
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال به جایی نمیره به رپورتاژژ داخلی چینی رفته خیلی وقته
reza-srt
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱چیکار کنه وقتی اخبار خارجی کم میاد مجبوره ایرانی پر کنه:)
Roham
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اتفاقا به نظرم بد نیست!
تو بازار امروز متاسفانه بخش بزرگی از جامعه توانایی خرید ماشینای روز و استاندارد دنیا رو نداره، با این جور مقالات لااقل یه خورده دستمون میاد بین گزینههای نخاله موجود کدوم یکی یه خورده واسه انتخاب بهتره!!
فقط به نظرم لطفا صفر داخلی نخرید
حامد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ماشین فوق العاده معرکه ای هست بشرطی که با نصف حقوق ۶ ماه یه کارگر بشه خرید
در غیر این صورت اشغاله
احسان امیری
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خب نصف حقوق 6ماه یک کارگر میشه 3ماه حقوق یک کارگر که 😐😁
GHOST
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست عزیز منظور ایشون این بود که 6 ماه با نصف حقوق زندگی کنه و نصفشو واسه خرید ماشین بزاره
net
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱چراغ عقب کوییک از بی ام و کپی کرده.چراغ عقب تیبا هاچ بک خوبه.چراغ جلو و چراغ عقب تیبا معمولی صندوق دار بد هست
جناب ایکس
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱تیبا هاچبک هم از بنزه
Clean energy (صیانت!)
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بکشید بیرون از این ماشینای سمی
محمد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱یوز پلنگ های ایرانی بعد از اینکه فهمیدن جلو این ماشین رو از خط چشمشون الهام گرفتن خودکشی کردن مابقی هم افسردگی شدید گرفتن بیشتر از 20 کیلومتر در ساعت نمیتونن برن
اسماشونو دوس دارم کوییییک شاهین دنا سمند!!!
HamiD
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱یا خود خداااااااا
335 میلیون کوئیک اتومات!!!
چه خبرههههههههههههههه
چه خبرهههههههههههههههههههههه
بله تحریم نعمته!!!!
هیوندای الانترا مدل 2017 (صد البته اتومات که اینا بابتش 100 میلیون میکشن رو قیمت!) با 30 تا کار توی امارات میدن 210 میلیون!
بعد این کوئیک مزخرف چی داره آخه!!!!
مدل 2019 همین الانترا هم با 22 تا کار قیمت خورده 240 تومن …
پدال هم بشدت عالی میره رو مخ …
هعی تموم سایت با باس با هم متحد بشن هیچ بررسی از این لگن ها انجام ندن! حتی خبر هاشون رو هم کار نکنن!
حتی از لگن های چینی که تو ایران هستن هم هیچ خبری کار نکنن!
فقط خبر خارجی کار کنن …
اما حیف که نمیشه …
پس حقمونه!
حقمونه که مازراتی کواتروپورته اس مدل 2015 رو با کارکرد 80 تایی رو یه اماراتی بخره 700 میلیون تومن (فقط 170 تومن گرون تر از دنا پلاس توربو اتومات!!!!) بعد ما بابت مزدا 3 نیو باید پول بیشتری از این مازراتی پرداخت کنیم!!!
این آشغال رو هم واقعا چرا ملت بابتش 330 تومن میدن من واقعا درک نمیکنم!
عاشق پدال
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱کمری ۲۰۱۷ رو با ۲۳۰ میلیون میتونی بگیری.
Jdm باز
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱کسی که دیسلایک زده رو فقط میخوام ببینم
الیپسیس
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱درکش زیاد سخت نیست دوست من. مجبورا می فهمی مجبور. کوییک نخره چی بخره؟ مازاراتی کواتروپورته می تونه وارد کنه سوار بشه که نمی شه؟ نمک رو زخم می پاشی با حرفات. مملکت نفرین شده.
مجبور به کوییک سواری
۱۲ تیر ۱۴۰۲بزرگوار با این وضعیت بازار احصاری و قیمتهای میلیاردی، ملت چه کار کنند؟!
نخرند هم مجبورند یا با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد کنند یا با اسنپ سوار همین ماشینها بشند.
راهکاری دارید استقبال میکنیم.
ali+a
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱حاصل تلفیق هنر و صنعت…
علی جردن
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این جمله بجا و قشنگتونو باید با آب طلا نوشت قاب کرد👌
علی جردن
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بجای اینکه درمورد معایب و مزایای سوپر اسپورت های وطنی تبادل نظر کنیم داریم در مورد پراید چراغ اسپورت حرف می زنیم که سانروف داشتنش شده آپشن محال!!
چرا نتونیم تو ایران سوپر اسپورت بسازیم مگه چند دهه پیش فولکس گلف آلمانی یا شورلت آمریکایی یا دِوو مونتاژ نمی شد تو کشور عزیزمون?؟ بعد چند دهه گذر زمان پیشرفتمون شده کوئیک و دنا که حتی توان رقابت با خودروهای چینی یا هندوستانی رو هم ندارن متاسفم چرا اینجوری شد؟؟
viper2
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱به خاطر خودمون بود . یکی از دلایلش کار نکردنه . ما بهره وری خیلی کمی داریم از همه منابع . منابع مالی طبیعی . اب . هوا . موقعیت جغرافیایی . ما خیلی منابع داریم که اگر بهره وری زیادی داشتیم میتونستیم یکی از برترین ها باشیم . وقتی کار مفید یک کارمند در هشت ساعت حدود ۱ ساعت هست . همین میشه . …
البته اونجور که به ما گفتن اونموقع هم خوب نبوده چون زیر سایه استعمار بودیم..
ولی با این وجود بیشر مردم میگن اون زمان بهتر بود …. حالا واقعا اونموقع بهتر بود یا الان
عاشق پدال
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا.
وقتی با بقیه مقایسه میکنم همینه.
کار نمیکنیم. الافیه
فقط وقت تموم بشه. بعدش بریم خونه
کیفام
۳ خرداد ۱۴۰۱خودت میگی کارمند. همه میدونن که هر کارمندی یک مدیر داره که دستورات روزانه از سمت مدیر ابلاغ میشه. تا حالا فکر نکردی که مدیرها از کجا خط میگیرن؟ کارمندها همگی تحصیلات آکادمیک خوبی دارن.
علی جردن
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بنا به هردلیلی که الان نمی تونیم ماشین عالی بسازیم کاری ندارم می تونیم یا سوادشو نداریم حداقل واردات رو آزاد کنید ماشین باکیفیت بیاد تو جادهامون اینو که می تونیم✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅
TML BN
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱چرا بعضیا میگن پشتش شبیه بی ام وه x1؟؟
Aliakbarkhoei
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱موتورش خیلی ناامید کننده است.
GMA
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱کجاش باعث میشه امیدوار بشی که ازش انتظار داری؟ 🤔😂
aliveman1989
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱عجب چیزی شده ،من هی خط جلو چراغاشو میبینم لامبو سیان ت ذهنم تداعی میشه، سیان فقراست این لعنتی
Abbas.Lambo
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی وقت بود لاگین نکرده بودم ولی لازم شد بیام بگم دیگه پدال اون پدال سابق نیست،یه پیامم دارم واس اون یه نفری که به همه دیس داده،آرزوی شفا دارم واست
Alan.r
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱نمیخان دست از دریچه تهویه پراید بردارن 😂😂
گیسوم
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ما خودمون کوییک داریم.باید بگم نه از نظر طراحی داخل حرفی برای گفتن داره نه از نظر طراحی بیرونی.واقعا برای سایپا و ایران خودرو متاسفم که با ساخت یه مشت ماشین به درد نخور با جون مردم بازی میکنه.
Navid_A.J
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بچه ها به نظر شما با شرایط الان، میصرفه پول خرید ماشین رو بزاری توی بانک، از سود اون پول، هزینه ی رفت و آمدت مثلا اسنپ و تاکسی و … رو بدی؟
پدرام
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱موتورهای 1 لیتری تنفس طبیعی دنیا خیلی بیشتر از این قدرت می گیرن
قشنگ معلومه تکنولوژی عهد بوق هست نیاز 87 !!! اون 1/5 لیتری!!
Genius
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱تنها چیزی که میتونم در مورد خاندان کوئیک بگم اینه که از تیپ 2 خیلی بهتر و کم خرج تر و پرآپشن تره.اما در مقابل سایر رقبا عملا حرفی برای گفتن نداره.باز ورژن G اش اگه بیاد داشبردش بهتر میشه
سیدمحمدرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم تو این آشفته بازار داخلی و تحریم، کوییک طراحی خوبی داره واقعا دیگه از دیدن قیافه 206وپرشیا و…..خسته شدیم حداقل یه ماشین جدید و جوون پسند تو این شرایط تولید شد بازم خوبه
فرزاد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی مسیر اشک سیاه یوزپلنگ در نمای جلو با موتور و گشتاور و ظاهر اسپرت و چابکی و عملکرد مناسب زمانیکه خودرو پارک شده و تو خواب داری با لمبو میری خیلی هماهنگِ
ارشک
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱کیفیت قطعات پلاستیکی به شدت خشکه و صندلی های عقبش هم در مسیرهای طولانی آزار دهنده ست و باعث کمر درد میشه.
رسول
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱همه نوشته هایتان کاملا درست بود ، چون من کوییک معمولی دارم ،ولی نکته ای که نه در اینجا نه هیچ سایتی بهش اشاره نشده اینه که کیفیت ورق بدنه بسیار پایین و بشدت زنگ زننده هستش و کیفیت پایین رنگ کاری و عایقکاری هم تکمیلش کرده خیانت و حرومخوری سایپا رو .
کیفام
۳ خرداد ۱۴۰۱خودت میگی کارمند. همه میدونن که هر کارمندی یک مدیر داره که دستورات روزانه از سمت مدیر ابلاغ میشه. تا حالا فکر نکردی که مدیرها از کجا خط میگیرن؟ کارمندها همگی تحصیلات آکادمیک خوبی دارن.
momeni
۳ خرداد ۱۴۰۱پدال جان ممنون که مارو با یکی از خودروهای لوکس و غریبه این کشور آشنا کردی . خداروشکر صنعت خودرو سازی ما به شدت درحال پیشرفته و نمیشه تصور کرد تا 10 سال آینده پراید رو به چه اشکال دیگه ای خواهیم دید . کاش قبل از توقف کامل تولید پیکان ، یه 40 سالی هم روی اون کار میکردن تا الان پیکان با سوییچ تاشو و شیشه و آنتن برقی هم به بازار میومد . بعدم کلی از پیکان پلاس کلیپ میومد که داشت با پارس elx و سورن توربو درگ میزاشت .😂
ما خیلی خوبیم . چون حتی اگر ایرانخودرو و سایپا گاری هم تولید کنند ما تو قرعه کشی ثبت نام میکنیم و میخریم . اینقدر هم لازم نبود خودرو ساز داخلی اینهمه به خودش زحمت بده . یکم الوار چوب میخواست با چهارتا چرخ فرغون . به همین راحتی . ما هم مثل همیشه راضی . ماچه میدونیم ماشین چیه .
ابی
۳۰ مهر ۱۴۰۱باسلام
من 180 تومن پول داشتم البته ی پارس 86 داشتم که چندسال دستم بود ولی خوب مشکل برقی پیدا کرد و هر کاری کردم دیگه اون ماشین قبل نشد شدیدا از کوییک و ساینا متنفر بودم مرتب جستجو میکردم تو دیوار تو نمایشگاهها، خدا شاهده هر ماشینی میخواستم بخرم یا شاسیها تصادف داشت یا کامل رنگ یا فنی مشکل داشت یا اتاق انگار ول بود، هر چی ثبت نام کردم ایرانخودرو هم در نیومدم واقعا بی ماشینی 5 ماه عذابم داد از سر اجبار و بر خلاف میلم ی کوییک اس صفر از سایپا خریدم، من الان 3ماهه سوار کوییک اس هستم یکبار باهاش از اهواز تا مشهد رفتم دو بار هم تو این مدت باهاش رفتم اصفهان به خانواده سر زدم و باید بگم الان راضی ام چون اصلا آزاری نداره و به اندازه پولی که دادم راضی ام،، بعضی ها چنان در مورد کوییک مطلب مینویسن انگار همیشه پشت بی ام و بودن اگه اونقدر وضع مالیت خوبه که شکر خدا ماشین خوب سوار شو لذتش رو ببر ولی اگه پول همین کوییک رو هم نداری و اصلا تا حالا سوار نشدی لطفا در موردش اینقدر بد نگو،،، خب معلومه که ماشین 180 تومنی اونم ساخت سایپا رو نمیشه با ماشینهای برندهای دیگه مقایسه کرد ولی همین ماشینی که برای امثال آقازاده ها و پولدارها سمه یا آشغاله برای یکی مثل من که نداره همین هم نعمته، و خدا رو شکر
آرش
۲۲ بهمن ۱۴۰۱بنده یک ماهه خودرو کوییک اس رو با احتساب هزینه ی تمام آپشنهای موجود بازار حدودا ۲۱۰ ت خریدم. واقعا با مبلغی که پرداخت کردم خیلی از خریدم راضیم. بخاری مناسب، کیپ و بی سرو صدا بودن داخل کابین، مصرف پایین سوخت و داشتن اپشنهای خوب به مسبت اقتصادی بودنش تا حالا رضایتم رو جلب کرده. البته حدودا ۲ هزار تا تا حالا باهاش راه رفتم.
دوستانی که میگن آشغاله و فلان لطفا راهنمایی کنید با بودجه ای که ما داریم چه ماشینی رو پیشنهاد میدید؟ لطفا نگید مدل پایین خارجی سوار شید چون خارجی مدل پایین هم داشتم خرج و مخارج سنگینش جیبمو کلا خالی کرده بود. ولی الان با این مبلغ کم ماشین صفر سوار میشم که حد اقل تا ۳ سال خرج چندانی روی دستم نمیزاره.
مجبور به کوییک سواری
۱۲ تیر ۱۴۰۲خدا را شکر که شما راضی هستید
ما هم اردیبهشت 1402 کوییک را از نمایندگی تحویل گرفتیم ولی نوزاده نارسه.
بقیه مراحل تولیدش ظاهرا قراره تو نمایندگیها و از طریق گارانتی تکمیل بشه.
همهاش تو تعمیرگاهه.
مشکلات خیلی خطرناکی هم داره.
مثلاً تو جاده بعد از چند تا دستانداز چراغهاش خاموش شد.
مجبور شدیم با کلی استرس و دعا و صلوات با سرعت زیر 30تا با چراغ مهشکن حرکت کنیم.
در حین حرکت یک دفعه بدون هیچ دلیلی در جلو باز میشه.
فنیش هم که دیگه نگم.
اصلا معلوم نیست این خودرو برای کجا ساخته شده! 🤔
بنزین معمولی بهش نمیسازه بعد بنزین سوپر و یورو 4 تو بعضی استانها اصلا نیست.
نه از نیروی متخصص استفاده میکنند، نه اجازه میدن ماشینهای درست و حسابی ساخته بشه، نه اجازه واردات میدن. انگار کمر بستند به نابودی مردم با استفاده از خودروی ملی.
حسن
۳ مرداد ۱۴۰۲مدت ده روز است یک دستگاه کوئیک s صفرکیلومتر خریدم فوق العاده خودروی مزخرفیه ،مشکل گیربکس داره،فرمون میزنه سرعت ۸۰ تا ترمز بزنی خودرو میکشه چپ و راست ایمنی فوق العاده ضعیف ،،بنظرمن ۲۰۶ مدل ۸۱ خیلی از کوئیک صفر سرتر و بهتره
محمد حدیدی
۱۹ مرداد ۱۴۰۲کیفیت بدنه کاملا افتضاح.تازه ایربگ هاشون هم شاید بازی بشه🙈
محمد حدیدی
۱۹ مرداد ۱۴۰۲شاید باز بشه