سایپا

آشنایی و مقایسه انواع تیپ‌ها و مدل‌های کوییک؛ بهترین مدل کدام است؟

اگر به دنبال خرید کوییک هستید و از تنوع بالای تیپ‌های مختلف این خودرو گیج شده‌اید، این مطلب را مطالعه کنید تا با ویژگی‌ها و تفاوت‌های هر تیپ آشنا شوید.
انواع کوییک

در اواخر سال ۱۳۹۵، سایپا با حضور وزیر صنعت و رئیس مجلس، محصول جدید خود را با نام کوییک معرفی کرد. این خودرو اما اساساً فیس‌لیفتی روی تیبا ۲ محسوب می‌شد که با ویژگی‌هایی مثل ریل‌های روی سقف و روکش‌های پلاستیکی دهانهٔ گلگیرها، حال و هوایی کراس مانند به خود گرفته بود. کوییک به لطف بازار انحصاری، ظاهر نسبتاً جوان‌پسند و قیمت ارزان‌تر از دیگر خودروهای داخلی، خیلی زود موردتوجه خریداران قرار گرفت و به پرفروش‌ترین خودروی بازار ایران تبدیل شد. سایپا نیز طی سال‌ها تیپ‌های بسیار مختلفی از این خودرو را با پسوندهایی مثل R، S و GX به بازار عرضه کرد که هرکدام صرفاً تفاوت‌هایی جزئی باهم دارند. عرضه این‌همه تیپ و مدل مختلف بشدت گیج‌کننده شده و انتخاب تیپ مناسب برای خریداران را دشوار می‌کند. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم به معرفی و مقایسه تمام تیپ‌های کوییک بپردازیم تا شاید برای خریداران این خودرو راهگشا باشد.

سایپا کوییک

مشخصات فنی کوییک

کوییک از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ آشنای سایپا استفاده می‌کند که با نام M15 شناخته می‌شود و نسخه ارتقاءیافته موتور پراید به‌حساب می‌آید. این موتور ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل می‌شود. البته سایپا نسخه اتوماتیک این خودرو را هم با گیربکس CVT تولید می‌کند. این شرکت همچنین در تیپ‌های جدیدتر کوییک که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، نسخه ارتقاءیافته این پیشرانه را ارائه کرده که با نام M15i شناخته می‌شود و بهبودهایی شامل تغییر زاویهٔ پاشش انژکتورها، افزایش نسبت تراکم، تغییر میل‌سوپاپ و پیستون‌ها، بازطراحی خروجی هوا و تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ را تجربه کرده است. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده است. همچنین حداکثر قدرت و گشتاور این موتور نیز در دور کمی پایین‌تری تولید می‌شود. علاوه بر این، به گفتهٔ سایپا، مصرف سوخت این موتور هم کمتر شده و به ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است درحالی‌که این رقم در نسخهٔ قبلی ۷.۲ لیتر بود.

همچنین بخوانید: معرفی پیشرانه جدید سایپا M15i؛ ساینا GX و کوییک GX با موتور ارتقا یافته

آشنایی با انواع تیپ‌های کوییک

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، سایپا طی سال‌ها تیپ‌ها و مدل‌های مختلفی از کوییک را به بازار عرضه کرده که هرکدام تفاوت‌هایی جزئی باهم دارند. در ادامه به معرفی همهٔ این تیپ‌ها و بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

کوییک معمولی

این اولین مدل کوییک بود که در سال ۱۳۹۷ به بازار عرضه شد. در این تیپ شاهد امکانات معمولی مثل پنجره‌های برقی، دو ایربگ، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، سنسورهای پارک عقب، دماسنج و ترمز ABS بودیم. این کوییک با گیربکس پنج سرعته دستی تولید و عرضه شد.

سایپا کوییک

کوییک اتوماتیک و اتوماتیک پلاس

مدت کوتاهی پس از عرضه کوییک به بازار، سایپا نسخه اتوماتیک آن را هم به بازار فرستاد. همان‌طور که گفتیم، کوییک اتوماتیک از گیربکس CVT استفاده می‌کند که ساخت شرکت بلژیکی پانچ است. کوییک اتوماتیک از امکانات بیشتری هم نسبت به نسخهٔ دستی بهره می‌برد که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، رینگ آلومینیومی، فرمان برقی با غربیلک D شکل و دکمه‌های کنترلی، دی‌لایت و شیشه‌های دودی عقب اشاره کرد. کوییک اتوماتیک ابتدا در دو تیپ معمولی و پلاس عرضه می‌شد که تیپ پلاس از امکانات بیشتر و کاملی بهره می‌برد ولی سایپا خیلی زود به عرضهٔ تیپ پلاس پایان داد و کوییک اتوماتیک فقط در تیپ پلاس به بازار عرضه شد.

کوییک R

سایپا با الهام از طرح دورنگ بدنهٔ سیتروئن C3 که در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ مونتاژ می‌کرد، در سال ۱۳۹۸ نسخهٔ دورنگ کوییک را با پسوند R به بازار عرضه کرد. این نسخه که با ترکیب رنگ‌هایی مثل سفید و قرمز و مشکی و قرمز عرضه شد، در بیرون از سقف، قاب آینه‌های جانبی، قاب مه شکن‌های جلو، صفحات محافظ زیر سپرها و برچسب‌های جانبی قرمزرنگ بهره می‌برد. در داخل کوییک R نیز قاب دریچه‌های تهویه، قاب ضبط و کنترل‌های سیستم تهویه و دستگیرهٔ درها قرمزرنگ هستند. کوییک R از لحاظ امکانات تفاوتی با کوییک معمولی ندارد و تنها آپشن اضافی آن رینگ آلومینیومی است.

سایپا کوییک R

کوییک S

سایپا در سال ۱۳۹۹ فیس‌لیفتی جزئی روی کوییک انجام داد و آن را با پسوند S به بازار عرضه کرد. در این فیس‌لیفت، در طراحی جلوی کوییک با سپر و جلوپنجرهٔ جدید و خطوطی که از زیر چراغ‌ها به قاب مه شکن‌ها متصل شده کمی تغییر کرده است. کوییک S غیرازاین، در دیگر قسمت‌های طراحی بیرونی تفاوتی با کوییک معمولی ندارد. کوییک S در داخل از همان داشبورد کوییک معمولی استفاده می‌کند ولی به غربیلک فرمان D شکل مشابه کوییک اتوماتیک و صفحه آمپر جدید با کامپیوتر سفری مجهز است. البته فرمان کوییک S فاقد دکمه‌های کنترلی است. در ابن تیپ در پانل دکمه‌های سمت چپ فرمان هم تغییراتی ایجاد شده و پنج دکمه شامل تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، برف‌پاک‌کن عقب، آب‌پاش برف‌پاک‌کن عقب، قفل شیشه‌های عقب و صندوق پران در آن تعبیه شده است. کوییک S به‌جز برخورداری از کامپیوتر سفری با نمایش وضعیت سنسورهای دنده‌عقب و وضعیت دنده و سوئیچ تاشو در امکانات تفاوت دیگری با کوییک معمولی ندارد.

سایپا کوییک S

کوییک SR

این تیپ درواقع نسخهٔ دورنگ کوییک S محسوب می‌شود که از همان ویژگی‌های کوییک R به همراه رینگ آلومینیومی بهره می‌برد.

سایپا کوییک GXR L

کوییک R اتوماتیک پلاس

این تیپ هم نسخهٔ دورنگ کوییک اتوماتیک پلاس محسوب می‌شود و همان تریم دورنگ کوییک R را در کنار گیربکس CVT ارائه می‌کند.

کوییک GX L

سایپا در پاییز ۱۴۰۲ تیپ جدیدی از کوییک را با نام GX معرفی کرد که در اصل نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ کوییک S محسوب می‌شود. مهم‌ترین ویژگی کوییک GX برخورداری از پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ M15i است که در ابتدا ویژگی‌های آن را توضیح دادیم. کوییک GX در دو تیپ مختلف با نام‌های GX L و GX H تولید می‌شود که تیپ L به معنای لو آپشن است و به‌جز برخورداری از دی‌لایت، چراغ‌های خودکار و سیستم پایش باد تایرها، از لحاظ امکانات تفاوت دیگری با کوییک S ندارد.البته تیپ دو رنگ همین خودرو با نام کوییک GXR عرضه میشود.

سایپا کوییک GXR H

کوییک GX H

GX H نسخهٔ فول آپشن کوییک GX محسوب می‌شود. در این تیپ، امکانات بیشتری شامل دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، صندلی‌های چرم و پارچه، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دید عقب، شیشه‌های دودی عقب و رینگ آلومینیومی ارائه می‌شود. علاوه بر این، سایپا برای GX H اقدام به طراحی پانل میانی جدیدی هم برای داشبورد کرده که با تریم مشکی براق، دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و نمایشگر ایستاده در بالا، کمی فضای تکراری و خسته‌کنندهٔ کابین کوییک را بروزتر و بهتر کرده است.

سایپا کوییک GXR H

کوییک GXR-L و GXR-H

همان‌طور که حرف R در نام این تیپ‌ها نشان می‌دهد، این دو تیپ در اصل نسخهٔ دورنگ کوییک GX L و GX H محسوب می‌شود و با ترکیب رنگ‌هایی مثل سفید و قرمز و سفید و مشکی عرضه می‌شوند.

تفاوت آپشن مدل های مختلف کوییک

تیپ S S (۸۵ گانه) S آپشنال GX-Low GX-High
تجهیزات ایمنی
مجهز به سیستم ترمز ABS دارد دارد دارد دارد دارد
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD دارد دارد دارد دارد دارد
کیسه هوای راننده و سرنشین دارد دارد دارد دارد دارد
سیستم ضد سرقت (Immobilizer) دارد دارد دارد دارد دارد
سیستم هشداردهنده امنیتی دارد دارد دارد دارد دارد
امکانات رفاهی
نمایش دمای هوای بیرون دارد دارد دارد دارد دارد
سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک دارد دارد دارد دارد دارد
نشانگر تعویض دنده GSI دارد دارد دارد دارد دارد
آینه جانبی برقی دارد دارد دارد دارد دارد
سنسور پارک دنده‌عقب دارد دارد دارد دارد دارد
سیستم محاسبه سفر دارد دارد دارد دارد دارد
صندلی راننده ۶ حالت دستی دارد دارد دارد دارد دارد
صندلی سرنشین جلو ۴ حالت دستی دارد دارد دارد دارد دارد
صندلی عقب مجهز به نگه‌دارنده صندلی کودک (Iso Fix) دارد دارد دارد دارد دارد
مه شکن عقب و جلو دارد دارد دارد دارد دارد
چراغ‌های جلو همراهی کننده دارد دارد دارد دارد دارد
چراغ روشنایی روز (Day Light) دارد دارد دارد دارد دارد
روف رک دارد دارد دارد دارد دارد
دستگیره آسان‌بازشو دارد دارد دارد دارد دارد
کلید تاشونده دارد دارد دارد دارد دارد
صندلی عقب تاشو دارد دارد دارد دارد دارد
شیشه‌بالابر برقی دارد دارد دارد دارد دارد
شارژ موبایل USB دارد دارد دارد دارد دارد
هشدار دهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی دارد دارد دارد دارد دارد
امکانات اختصاصی
چراغ‌های اتوماتیک (Auto Light) ندارد دارد دارد دارد دارد
کنترل صدا از روی فرمان ندارد ندارد دارد ندارد دارد
صندلی با روکش چرم ندارد ندارد دارد ندارد دارد
نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS) ندارد دارد دارد دارد دارد
مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچ ندارد ندارد دارد ندارد دارد
دوربین عقب ندارد ندارد دارد ندارد دارد
سیستم ناوبری GPS ندارد ندارد دارد ندارد دارد
شیشه دودی درب پنجم و درب‌های عقب ندارد ندارد ندارد ندارد دارد

مشخصات فنی انواع تیپ های کوییک

تیپ S S (۸۵ گانه) S آپشنال GX-Low GX-High
ابعاد خودرو
طول (mm) ۴۰۰۵
عرض (بدون در نظر گرفتن آیینه‌ها) (mm) ۱۶۷۸
ارتفاع (mm) ۱۵۳۲
فاصله دو محور جلو و عقب (mm) ۲۴۱۴
حجم صندوق‌عقب (Lit) ۲۲۵
وزن
وزن خالص (kg) ۱۰۶۵
تیپ S S (۸۵ گانه) S آپشنال GX-Low GX-High
گیربکس
نوع گیربکس ۵ سرعته معمولی
موتور
تعداد سیلندر / تیپ ۴ عدد / M15 ۴ عدد / M15i
دریچه گاز الکتریکی
حجم موتور ۱۵۰۳ cc ۱۴۹۷ cc
حداکثر قدرت ۸۶.5hp/5400rpm 90hp/5250rpm
حداکثر گشتاور 130Nm/4250rpm 137Nm/4000rpm
فرمان
نوع فرمان هیدرولیک
غربیلک فرمان D-TYPE
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب یکپارچه تیر پیچشی
رینگ و تایر
سایز رینگ ۱۴ اینچ فولادی ۱۴ اینچ آلومینیومی
سایز تایر ۱۸۵/65R14
ترمز
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
مصرف سوخت
مصرف سوخت ترکیبی ۷/۲۲ (Lit/۱۰۰Km) ۶/۷۷ (Lit/۱۰۰Km)
ظرفیت باک ۴۱ Lit
استاندارد
استاندارد آلایندگی یورو ۵

برای اطلاع از آخرین قیمت های انواع کوییک در بازار ایران به این صفحه از پدال مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. نیو کار

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    بهترین مدلش کوییکGXR-HSRLQkofttTYWپلاس که سال 1435تولید میشه واز ویژگی هایش جراغ ال ای دی عقب و سقف شیشه ای می باشد

    موافقم 131
    مخالفم 7
    1. مرتضی قنبرپور

      ۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بهترین تیپش هم کوییک کروز هست که در دست تولیده

      موافقم 8
      مخالفم 3
  2. غریبه

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    بهترین تیپ تولیدی کوییک ، همان تیپی است که هنوز تولید نشده.
    سخنی از بزرگان

    موافقم 136
    مخالفم 5
    1. مجید

      ۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خداوکیلی‌‌آخه‌‌این‌دیگه‌چه‌صیغه‌ایه‌که‌اینقدرمدل‌واسم‌و‌این‌چرت‌وپرتهابراش‌گذاشته‌ایدبعدتهش‌می‌بینی‌خر همون‌خره‌اماپالونش‌عوض‌شده‌ویک‌موردمهم‌دیگه‌اینه که‌مثلا‌‌خودکارخونه‌میادسینی‌زیرموتورماشین‌رابازمیکنه بعدبعنوان‌آپشن‌به‌مشتری‌غالب‌میکنه‌وپولشا‌میگیره‌ اسم‌این‌کار‌راچی‌میشه‌بزاری‌آپشن‌یابندازشن‌‌این‌‌کارهای این‌دوشرکت‌ایرانی‌دردنیانظیرنداردیک‌قطعه‌روباز‌میکنن‌وبعدبعنوان‌آپشن‌به‌مشتری‌میفروشندعجب‌پول‌حلال وپاکیزه‌ای‌‌نوش‌جانتون‌باشه‌ای‌دوخودروسازداخلی

  3. Ali.d

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    فقط 😂😂😂😂😂

    یادم یه همچین مطلبی خوندم فقط بجای کوییک در مورد تنوع زیاد تیپ های پورش ۹۱۱ بود

    فقط از لحاظ تعداد تیپ ها شبیه هم هستن

    موافقم 71
    مخالفم 5
  4. Lionheart

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (423 ديدگاه)

    همون نسخه معمولی
    پول اضافه به پلاستیک نمیدی.

    موافقم 87
    مخالفم 3
  5. ESC OFF

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    کاش میشد کل خطوط سایپا و ایران خودرو میشد مونتاژ چینی در قیمت های مختلف . از چینی ۳۰۰ – ۴۰۰ میلیونی تا ۳ میلیاردی
    چون چینی های ۱۰ سال پیش بهتر از خودروهای امروزی داخلی هستند و دیگه این خطوط تولید مشتقات پراید بعد از ۳۰ سال جمع میشد

    موافقم 59
    مخالفم 7
  6. boost10

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (250 ديدگاه)

    یک فرغون و این همه تیپ

    فرغون معمولی
    فرغون اتومات و اتومات پلاس
    فرغون R
    فرغون S
    فرغون SR
    فرغون GX . جمع کنید بابا

    موافقم 133
    مخالفم 10
  7. ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5388 ديدگاه)

    آقا نظرتون چیه پرایدمو بفروشم کوییک ۹۸ معمولی بگیرم و یدونه از این رینگ سایپایی ها بندازم روش و فرمون و مانیتور کوییک اتومات روش بزارم؟
    میگن گیربکس کوییک ۹۸ گیربکس تقویت شده تیبا هست و خیلی شتاب ماشینو عالی کرده
    بنظرتون همچین کاری کنم؟
    پشتش هم آرم هایما میزنم همون‌جوری که پشت پرایدم زدم

    موافقم 58
    مخالفم 31
    1. hosen

      ۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (951 ديدگاه)

      داش تو مگه نمیخاستی هایما 7x بگیری😂
      کوییک در شان تو نیست مرد بزرگ

      موافقم 38
      مخالفم 2
      1. ۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (5388 ديدگاه)

        داش پول ندارم هعی😞
        دیگه ما اینیم آدمای بزرگ بیشتر اوقات نیاز مالی زیادی دارن و مجبورن ماشین مدل پایین سوار بشن 😞😞

        موافقم 26
        مخالفم 7
    2. حسام

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (216 ديدگاه)

      با جمله آخرت نابود شدم 🤣

      موافقم 17
      مخالفم 4
  8. علی

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در خودرو سازی های اونور کلی آپشن به ماشین اضافه میشه .موتور و گیربکس عوض میشه طراحی داخلی و خارجی کاملا متفاوت میشه و حتی ابعاد ماشین ابعاد رینگ و لاستیک عوض میشه و و و. ولی اسم ماشین عوض نمیشه نهایتا مدل. مثلا 2020مبشه 2021

    در ایران کافی است یک زه به ماشین نه که اضافه بلکه کم بشه تا اسم و رسم و طرح و آرم ماشین عوض شود
    فرغون پلاس HR
    خوبه. هر روز یک ترکیبی از حروف الفبای انگلیسی میزنند
    28تا حرف انگلیسی داریم. باید استفاده کنند
    دریغ از سر سوزنی تغییر
    مثلا. همین دو رنگ کردن. با استفاده از سفره یک با. مصرف انجام میشه اوج آبروریزی در صنعت خودرو سازی یا بهتر بگویم فرغون سازی

    موافقم 37
    مخالفم 5
  9. کاربر

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در اینکه ماشین ضعیفی هست شکی نیست ولی اون دوستانی که نوشتن فرغون شما خودت همین فرغونو نمی تونی بخری پس چرت و پرت حرف نزن.برای داخل شهر ماشین خیلی خوبی هست.کوچیکه و مصرفش هم کمه.حالا بسته به بودجه میشه تیپ های مختلف خرید‌
    در ضمن با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ماشین چینی نمی دن دوستان اشاره کرده بودن خواستم به این نکته هم اشاره کنم.

    موافقم 31
    مخالفم 55
    1. بزرگمهر

      ۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ما یک ام وی ام 315 نیو مدل 95 داریم که 400 قیمتشه. اما با صدتا کوئیک و ساینا و تیبا و حتی 206 وطنی صفر عوض نمیکنم.

      موافقم 5
      مخالفم 3
  10. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3040 ديدگاه)

    ارزان ترین ماشین ایران خودرو چنده؟

    موافقم 25
    مخالفم 6
    1. ۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (5388 ديدگاه)

      سلام رانا پلاس حدود ۴۰۰ یا ۵۰۰ قیمت کارخانه و حدود ۶۰۰ قیمت بازار هست ولی باز اطلس و اینا هم خوبن

      موافقم 6
      مخالفم 13
    2. بزرگمهر

      ۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ماشین های چینی کارکرده، خیلی خیلی بهتر از ماشین های صفر سایپا هستند. ما سالهاست که سایپا را تحریم کردیم. به شرکتی که هزاران هموطن را، به آن دنیا فرستاد، نمی‌شود اعتماد کرد.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  11. مشکات

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همون هایی که میان بدگویی میکنند خودشون تو صف کوییک نشستن ، فقط کافی هست یک ماه نخرید خودشون میارن در خونه هاتون

    موافقم 25
    مخالفم 5
  12. mickeyy

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    این همه تیپ های مختلف با ترکیب حروف الفبای انگلیسی که هیچکدوم هم عملا هیچ فرقی باهم ندارن، واقعا بی معنیه و باعث گیج شدن خریدار میشه. کوییک واسه داخل شهر خوبه اگه قیمت صفرش توی بازار نهایت ۱۰۰ میلیون باشه و چهار یا پنج سال استفاده بشه بعدم بره واسه اسقاط

    موافقم 14
  13. ه. ل

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اون کسایی که محصولات سایپا رو تضعیف میکنند بری میبینی یه موتور گرازه هم ندارند. گربه دهنش به گوشت نمی‌رسه میگه مرداره

    موافقم 4
    مخالفم 17
    1. ح

      ۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز اگر اون شخص بقول شما ی موتور هم نداره مطمعن باش دلش میخواد ی ماشین زیر پاش باشه با کیفیت بالا اما این درآمد بهش اجازه نمیده و مجبوره از پراید یا همنوع اون خرید کنه و اگرهم نداشته باشه دلیل نمیشه تضعیفش کرد تا دیگران بخندن براش که آره شما راست میگین گربه دستش به گوشت نمیرسه ….
      خواهش میکنم همنوع خودتون رو خوار و ذلیل نکنین اونم حتما ی مشکلاتی برای خودش داره که نمیتونه بگه.

      موافقم 14
      مخالفم 0
      1. خسروی

        ۸ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دمت گرم

    2. بزرگمهر

      ۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      شما همان ارابه مرگ را سوار شو. ما به همین چری چینی مدل پایین راضی هستیم. حداقل دوزار امنیت داریم.

  14. ه. ل

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    گربه دهنش به گوشت نمی‌رسه میگه مرداره

    موافقم 4
    مخالفم 6
  15. ه. ل

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کلا محصولات سایپا عالین کم مصرف و پرشتاب و اقتصادی و جوان پسند

    موافقم 3
    مخالفم 19
  16. ه. ل

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    محصولات سایپا جوان پسند هستند

    موافقم 3
    مخالفم 12
  17. ه. ل

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تیبا دو و ساینا هم خوشگلن

    موافقم 3
    مخالفم 13
    1. بزرگمهر

      ۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      با پول تیبا و ساینا، یک ام وی ام 315 اسپرت مدل 96،97 می‌دهند که به تنهایی به جفت آنها می ارزد. حیف پول که بابت محصولات سایپا خرج بشه.

      موافقم 4
      مخالفم 2
  18. ممد

    ۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان با توجه به همه نقاط ضعف این خودرو قرار بر اینه که تجربه خودتونو اشترام بذارید تا ببینیم چجوریه،ندیده و نشناخته تخریب نکنید ،قیمت همه خودرو ها بالاست ولی هب چ کنیم حداقل به هم کمک کنیم تا تجربه ای برای خرید بهتر داشته باشیم.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  19. حسن محمد علیها

    ۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وقتتون بخیر من قبلا پراید داشتم بعد سمند داشتم بعد نیسان وانت الان پیکان وانت دارم با کوییک آر کوییک نسبت به پولش خیلی بهتر از پراید هست چون از نظر کولر وبخاری نسبت به پراید خیلی خوب جواب میده اگه پولشو دارید سمند بخرید چون ماشین سمند از نظر سنگینی تو جاده خوبه مخصوصا تو فصل تابستون وزمستون تابستان به خاطر کولرش زمستان به خاطر جاده که یخی هست گیر نمیکنه یک سال برفی به یک روستا رفته بودم روستا یک رودخونه داشت هم سربالایی داشت هم سرپائینی چندتا ماشین چند ساعتی جلوتر از من حرکت کردن به سمت تهران من گفتم شام را میخورم حرکت میکنم همین که راه افتادم دیدم تو سربالایی همه گیر کردن از جمله برادرم من که همین جور نم نم سربالایی را بالا میرفتم همشون میگفتن نرو گیر میکنی من به حرفشون گوش ندادم گفتم فعلا که داره ماشین میره هر کجا گیر کرد خوب گیر کرده دیگه از اونجا زنجیر چرخ میزنم که شکر خدا ماشین من گیر نکرد تو برف ویخ خیلی راحت رفتم بالا نگه داشتم گفتم برم برادرم با زن وبچه گیر کرده نرم باید 6تا ماشین را یکی یکی بکسل کنم بیارم حالا چه ماشین هایی بودن پراید و206تیپ 2باز 206تیپ 5وسوناتا 2007و405وپراید 141همه رو بکسل کردم با زنجیر چرخ یکی یکی بردمشون بالای سربالایی بعد زنجیر چرخ را باز کردم راه افتادم به سمت تهران من این قدرت وشهامت را تو ماشین سمند مدل 88دیدم سمند را فروختم که دوباره سمند صفر بخرم ساله 97همین که فروختم بعد گران شد نتونستم بخرم انشاءالله اگه خدا بخواد این دفعه سمند سورن میخرم

    موافقم 1
    مخالفم 9
    1. علی

      ۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هیچکدوم بدرد نمیخوره ولی از بی ماشینی و مجبوری میخریم پولش میره تو جیب دزدهای بی ناموس

    2. سیدجواد

      ۱۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اسم فیلمش چیه ماهم بریم ببینیم😄😄😄😄

  20. رضا

    ۱۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وقتی موتور همه کوییک و ساینا و تیبا همان هشت سوپاپ ناکارآمد است دیگر این همه تیپ با قیمت
    بالا فقط کلاه سر مشتری گذاشتن است!

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا