پارس خودروسایپا

مقایسه سهند و شاهین؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید

در این مقاله به بررسی و مقایسه دو سدان تولیدی سایپا یعنی سهند و شاهین خواهیم پرداخت.

شرکت سایپا و پارس‌خودرو اخیراً دو خودروی سهند و اطلس را رونمایی کرده‌اند، خودروهایی که بر پایه کوییک و ساینا شکل گرفته‌اند. دو خودروی موردبحث هم در واقع نسخه‌های ارتقا یافته از تیبا بوده‌اند و بنابراین هم‌اکنون شاهد تولید محصولاتی با ریشه مشترک هستیم و تنها در ظاهر آن‌ها تغییراتی رخ داده است. اگر هم بخواهیم خیلی عقب‌تر برویم باید به پراید اشاره کنیم که سنگ بنای تمامی این خودروها را بنا نهاده است! به‌هرحال سهند پارس خودرو جزو جدیدترین محصولات داخلی است که افراد زیادی به دنبال اطلاع از جزئیات آن هستند.

همچنین بخوانید:

پیش از این شاهد مقایسه سهند با ساینا بوده‌ایم و مزایا و معایب سهند را به‌صورت جداگانه بررسی کرده‌ایم. حال نوبت به مقایسه سهند و شاهین به عنوان دو سدان تولیدی سایپا می‌رسد تا شاید بتوانیم با مقایسه این دو خودرو پاسخ برخی خریداران را داده باشیم. همچنین درصورتی‌که در شرایط مقایسه سهند و رانا پلاس قرار داشته باشید می‌توانید مقایسه این دو را نیز در پدال بخوانید.

مقایسه سهند و شاهین

طراحی ظاهری

همان‌طور که گفته شد سهند بر پایه ساینا شکل گرفته و با نگاهی عمیق‌تر می‌توان اشتراک ظاهری دو خودرو را یافت. البته وقتی به نمای جلوی سهند دقت کنید شاهد پیشرفت در طراحی این خودرو خواهید بود چراکه چراغ‌های کشیده، جلوپنجره و کاپوت نسبتاً عضلانی آن هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند. البته تمامی این موارد تنها در مقایسه با محصولات داخلی به ویژه کوییک و ساینا بیان می‌شوند و به خوبی مشخص است که سهند در مقابل محصولات مدرن جهانی حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

پروفایل جانبی سهند کاملاً مشابه ساینا و تیباست و طراحان نتوانسته‌اند تغییری در این بخش ایجاد کنند. وقتی به نمای عقب سهند نیز توجه کنید فرم چراغ‌ها نظر شما را به خود جلب خواهند کرد هرچند سپر ساده عقب می‌توانست طراحی بهتری داشته باشد. اگرچه طراحی ظاهری سهند نسبت به تیبا و ساینا پیشرفت کرده اما در مقابل شاهین که به آن نیز می‌پردازیم برتری خاصی نخواهد داشت. شاهین را می‌توان جذاب‌ترین محصول چند سال اخیر خودروسازان داخلی دانست. طراحی این خودرو از بیوک الهام گرفته و در بخش جلو مجموعه‌ای جذاب و منسجم به ویژه در بخش چراغ‌ها و جلوپنجره دیده می‌شود. پروفایل جانبی شاهین نیز طراحی بهتری نسبت به سهند دارد و همین موضوع درباره بخش عقب خودرو نیز صدق می‌کند. با این تفاسیر باید شاهین را خودرویی زیباتر، هماهنگ‌تر و ظریف‌تر دانست.

طراحی داخلی

کابین سهند ترکیبی از طرح‌های قبلی ساینا و برخی عناصر جدید که اگرچه نسبت به قبل کمی پیشرفت کرده اما از نظر متریال بکار رفته اصلاً رضایت‌بخش نخواهد بود. استفاده از فرمان و پانل تهویه مشترک با ساینا به همراه برخی کلیدهای دیگر باعث شده‌اند کابین سهند حس و حال جالبی نداشته باشد. نمایشگر بکار رفته نیز کیفیت بالایی ندارد و همین موضوع درباره سایر بخش‌ها به ویژه داشبورد صدق می‌کند. شاید به جرات بتوان گفت طراحی داشبورد ساینا هماهنگ‌تر و جذاب‌تر سهند باشد.

در مقابل باید به کابین شاهین اشاره کنیم که اگرچه از نظر متریال بکار رفته جای تعریفی ندارد اما طراحی هماهنگ و یکدست‌تری را نشان می‌دهد. نمایشگر شاهین نیز کیفیت چندانی ندارد اما در محل بهتری نصب شده و در دسترس راننده است. البته طراحان سایپا می‌توانستند فرمان و کنسول میانی را بهتر طراحی کنند. در مقایسه سهند و شاهین در بخش طراحی داخلی بی‌شک شاهین پیروز خواهد بود.

تجهیزات و امکانات

بنا به اطلاعات منتشر شده قرار است سهند در دو تیپ S و G عرضه شود و مدل G فول تر خواهد بود. از جمله تجهیزات این مدل می‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، کنترل کشش و پایداری، اتولایت، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچی، سانروف و… اشاره کرد. شاهین نیز دارای چنین تجهیزاتی است هرچند موارد بیشتری از جمله ورود و استارت دکمه‌ای و کروز کنترل در آن دیده می‌شوند. اگرچه تجهیزات و امکانات شاهین بیشتر از سهند است اما اختلاف دو خودرو چشمگیر نیست. در جدول زیر کلیه تجهیزات و امکانات سهند و شاهین ذکر شده‌اند.

  • تجهیزات و امکانات سهند
تجهیزات و امکانات سهند تیپ G
فرمان هیدرولیک (غربیلک فرمان دی تایپ)
کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان
سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS
سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک
USB با قابلیت شارژ موبایل
صندلی راننده ۶ جهته معمولی + صندلی سرنشین جلو ۴ جهته معمولی
کاور صندلی چرم و پارچه
صندلی عقب مجهز به نگه‌دارنده صندلی کودک
کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای با محدودکننده نیرو + سیستم هشدار نبستن کمربند راننده
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
تریم داخلی دو رنگ
شیشه‌بالابر برقی + آینه جانبی برقی با گرم‌کن و قابلیت جمع شدن
سنسور دنده‌عقب
مه شکن جلو و عقب
چراغ روشنایی اتوماتیک و روشنایی روز
تنظیم‌کننده دستی ارتفاع چراغ
چراغ‌های همراهی تا درب منزل
دزدگیر درب‌های جانبی
چراغ هشدار ترمز اضطراری
دستگیره آسان‌بازشو
سانروف
سیستم ترمز ضد قفل، کنترل کشش، کنترل پایداری، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمک به حرکت در سربالایی
مانیتور ۷ اینچی + دوربین دید عقب
  • تجهیزات و امکانات شاهین
تجهیزات و امکانات شاهین
سیستم ترمز ضد قفل، کنترل کشش، کنترل پایداری، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمک به حرکت در سربالایی
کیسه هوای راننده و سرنشین
سیستم هشداردهنده امنیتی + ایموبیلایزر
کمربند ایمنی پیش کشنده با مکانیسم کاهنده نیرو + سیستم هشدار نبستن کمربند راننده
نمایش دمای هوای بیرون
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
نشانگر تعویض دنده
سنسور پارک دنده‌عقب
سیستم محاسبه سفر
صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت
نگه‌دارنده صندلی کودک در صندلی عقب
مه شکن جلو و عقب
چراغ همراهی تا درب منزل + چراغ روشنایی روز
کنترل صدا از روی فرمان
نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر TPMS
چراغ‌های اتوماتیک
ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه‌ای
گرم‌کن آینه‌های جانبی
نشانگر سرویس دوره‌ای
سیستم ناوبری + نقشه آفلاین
دوربین عقب
صندلی با روکش چرم
دستگیره آسان‌بازشو
سانروف
قابلیت شارژ موبایل USB
مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچ

قوای محرکه

مقایسه سهند و شاهین به بخش مهم قوای محرکه می‌رسد. در این بخش شباهت‌های زیادی بین دو خودرو دیده می‌شود. قلب تپنده سهند و شاهین از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ با کد M15 است که البته در شاهین به یک توربوشارژر کوچک مجهز شده است. این پیشرانه ارتقا یافته در سهند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخ‌های جلو می‌شود. مصرف سوخت ادعایی سهند حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده هرچند بنا به تجربه شخصی در ساینا، این خودرو در سیکل شهری حدود ۹ تا ۱۰ لیتر سوخت می‌سوزاند و احتمالاً سهند نیز عملکرد مشابهی خواهد داشت.

اما همان‌طور که قبلاً نیز به کرات گفته شده، پیشرانه شاهین یکی از نقاط ضعف آن است چراکه علیرغم استفاده از توربو راندمان بسیار پایینی دارد. این پیشرانه هم‌اکنون ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و طبق ادعای سایپا مصرف سوخت آن حدود ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. صفر تا صد کیلومتر در ساعت شاهین حدود ۱۳ ثانیه خواهد بود درحالی‌که انتظار می‌رود سهند حدود ۱ تا ۲ ثانیه کندتر باشد. در جدول زیر می‌توانیم مشخصات فنی دو خودرو را مشاهده کنیم.

مقایسه سهند و شاهین
نوع موتور M15 تنفس طبیعی ارتقا یافته M15 توربو
حجم موتور ۱۴۹۷ ۱۴۹۷
حداکثر توان موتور (اسب بخار) ۹۰ ۱۰۹
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) ۱۳۷ ۱۷۸
تعداد سوپاپ ۸ ۸
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۷۲ ۱۹۰
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۱۵ ۱۳.۲
گیربکس ۵ دنده دستی ۵ دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۷ ۷.۲
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۲۱۵/۱۶۷۷/۱۴۸۵ ۴۴۶۰/۱۷۶۹/۱۵۰۲
فاصله بین دو محور چرخ‌های جلو و عقب (میلی‌متر) ۲۴۱۰ ۲۶۵۰
وزن خودرو (کیلوگرم) ۱۱۰۰ ۱۲۷۰
حجم فضای صندوق‌عقب (لیتر) ۳۷۰ ۴۴۲

سواری و هندلینگ

از این دو خودرو نباید انتظار شتاب گیری سریعی را داشته باشید. تجربه سواری سهند کاملاً مشابه ساینا خواهد بود و بنابراین مواردی همچون خلاصی زیاد فرمان، صدای زیاد سیستم تعلیق و پیشرانه در کابین انتظار خریداران را خواهند کشید. سهند برای ترددهای روزمره گزینه مناسبی محسوب می‌شود اما به دلیل پیشرانه قدیمی و کم‌توان خود در سرعت‌های بالا فاقد کشش مناسب است و بنابراین در زمان سبقت‌گیری باید نهایت دقت را داشت. همچنین با تجربه‌ای که در ساینا داشتیم انتظار تکان‌های زیاد در بدنه را داریم و هرگونه بازی شدید با فرمان به معنی آشفتگی خودرو خواهد بود.

شاهین نیز اگرچه به لطف گشتاور بالاتر خود می‌تواند سریع‌تر از سهند ظاهر شود اما در بزرگراه‌ها نخواهد توانست شما را راضی کند مخصوصاً اگر با ظرفیت کامل دل به جاده زده باشید. البته به لطف استفاده از پلتفرم بهتر و سیستم‌های ایمنی و پایداری، هندلینگ و سواری شاهین بهتر از سهند است و تکان‌های بدنه کمتری دارد. در مجموع باید گفت هیچ‌کدام از این خودرو انتظارات ما از یک سدان جمع‌وجور خانوادگی را برآورده نمی‌سازند اما شاهین سواری بهتری دارد و به دلیل ابعاد بزرگ‌تر، فضای کابین و بار بیشتری را در اختیار خانواده‌ها می‌گذارد.

قیمت

در حال حاضر سهند راهی بازار نشده و فعلاً پیش‌فروش آن با موعد تحویل شهریور و مهر ۱۴۰۳ و پیش‌پرداخت حدود ۲۲۸ میلیون تومان صورت گرفته است. البته با توجه به قیمت کارخانه و بازار ساینا و اطلس انتظار می‌رود سهند در بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان عرضه شود. در طرف دیگر شاهین در کارخانه و بازار به ترتیب حدود ۴۳۴ و ۷۸۰ میلیون تومان است و بنابراین حداقل در بازار اختلاف قیمت زیادی بین سهند و شاهین وجود دارد. جهت اطلاع از قیمت روز خودرو می‌توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه نمایید.

قضاوت نهایی

به نظر می‌رسد تلاش نهایی خودروسازان داخلی جهت ارائه محصولات روز به فیس لیفت خودروهای قدیمی و معرفی آن‌ها با نام و نشانی جدید مربوط می‌شود. سهند هم از این قضیه مستثنا نیست و ریشه‌های آن به پراید و تیبا بازمی‌گردد. در حقیقت خریداران می‌بایستی برای برخی تغییرات ظاهری و داخلی نسبت به خودروهایی همچون تیبا و ساینا چند ده میلیون تومان بیشتر بپردازند.

درصورتی‌که علاقه‌ای به ساینا و تیبا ندارید و ترجیح می‌دهید خودرویی جدیدتر با ظاهری بهتر سوار شوید و از طرفی هم بودجه محدودی دارید و بیشتر در سطح شهر تردد می‌کنید سهند می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ اما اگر طراحی ظاهری جذاب‌تر اولویت شماست و از نظر بودجه نیز مشکلی وجود ندارد شاهین انتخاب بهتری خواهد بود.

کدام خودروی سایپا را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3400 ديدگاه)

    در بین طراحی بیرونی ساینا اس و سهند و ساینا معمولی و تیبا صندوق دار، ساینا اس قشنگتره

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. amir

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      مقایسه دو تا سم
      کلاغ توربو با موتور ضعیف ۸ سوپاپ توربو دار مناسب برای استهلاک و بدنه سنگین ترکیبی برنده برای کندی و سهند با طراحی عذاب اور با قیمتی خیلی بیشتر از ارزش واقعی!

      موافقم 21
      مخالفم 9
      1. مهدی

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداش جناب عالی که به شاهین میگی کلاغ من باهرماشین ایرانی انداختم سه سوت گرفته شما سوارنشدی ایشالا قسمت بشه سوارشی بعد متوجه میشی

        موافقم 21
        مخالفم 17
        1. amir

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          متوجه هستم و درک میکنم که شما این ماشین انتخاب کردی پول دادی پول زیادی هم دادی و الان از خطاب شدن با اسم کلاغ ناراحت شدی ولی خب واقعیت اینه که موتور ۸ سوپاپ توربو دار تیبا روی اتاق سنگین شاهین اعتراض خیلی ها رو به دنبال داشته

          موافقم 20
          مخالفم 13
        2. ناصر محمدنژاد

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          ای کاش کلاغ بود دیسک صفحه همون اول سوخت کمک ماشین ول نمیکنه از داخل اصلا دید ندارن من اسم این ماشین رامیزارم قاطر چون هویت نداره

          موافقم 7
          مخالفم 6
        3. فرهنگ

          ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          😂 😂 😂 نخندون مارو خداوکیلی
          روی کاغذ هم قدرتی نداره، چه برسه به آسفالت
          تعصب الکی نکشید لطفا، میدونم انتخاب دیگه ای نداریم ولی حداقل ایم اشغالارو انقدر گنده نکنید.

          موافقم 13
          مخالفم 3
    2. ehsan.fa

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      یه آتش سوزی‌ موتور معذرت

      موافقم 14
      مخالفم 2
    3. ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4935 ديدگاه)

      ۳۰۰۰ شدنم رو تبریک بگید✓✓✓

      موافقم 3
      مخالفم 11
    4. James

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      کسانی که ماشین رو داشتند یا اطلاعات خوب دارند ، به اشتراک بزارند
      ما خودمون هم میدونیم این دو تا آشغالن و جای تعریف ندارن اما با این پولایی که ما داریم همینا رو میدن

      موافقم 15
      مخالفم 1
    5. r8gt

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      کمربند ایمنی پیش کشنده با مکانیسم کاهنده نیرو

      😐😐😐😐😐😐😐😐

  2. ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4935 ديدگاه)

    خوب معلومه شاهین بهتره ولی سهند ارزونه
    ببینم پول جور میشه تا اردیبهشت ۱۴۰۵ شاید بتونم پولشو جور کنم
    انشالله که جور میشه

    موافقم 14
    مخالفم 5
  3. علی جردن

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    صدرصد سهند بهتره
    موتور تنفس طبیعی بدون دردسرهای توربو
    ابعاد جمع و جور تر
    قیمت متطقی تر
    مونتاژهای پارس خودرو از سایپا یک پله بالاترن
    هردو سانروف دارن که آپشن مهمیه واسه جوانان

    موافقم 9
    مخالفم 20
    1. ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4935 ديدگاه)

      برای من یا اکثر کاربرا سانروف یه آپشن مسخره هست
      فکر کن خراب بشه بعد هوا بارونی شه
      میخوای چیکار کنی؟
      تو که عقب نشستی خیس نمیشن که بدبختی رو صاحب ماشین باید بکشه مخصوصا ماشین ایرانی
      فامیلمون دنا پلاس خرید سانروفش رو باز کرد بعد خراب شد دیگه بسته نشد
      حالا اگه هوا بارونی بود میخواست چیکار کنه؟
      خیس خالی میشد

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. amir

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        والا یه چیز مسخره رو ماشین های در پیت مخصوصا چینی جدیدا میبینی ماشینی که میدن در حد سیتروئن 2cv هست بعد یه سانروف میزارن روش در حد بوگاتی میبرنش بالا
        دوتا آپشن واقعا بدرد بخور بزارید ماساژور گرم کن صندلی کروز کنترل…. خیلی بهتره

        موافقم 18
        1. ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4935 ديدگاه)

          خیلی نامردیه واقعا یه آپشن حزئی هم ندارن

          موافقم 3
          مخالفم 2
      2. توحید

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من که اصلا ماشین های سایپا رو قبول ندارم ولی این چه حرفیه آخه میزنید
        حالا موتور خراب بشه چی
        حالا لاستیک پنچر بشه چی
        اینم مثل بقیه قسمت های خودرو
        میرم درستش می کنن دیگه

        موافقم 3
        مخالفم 1
      3. بابک

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (80 ديدگاه)

        سانروف زیرش یک درب کشویی ، یک طرف موکت شده دارد….نگران خیس شدن نباشید
        سانروف اگر خراب شد ، کافیه فیوز سانروف را در بیاورید و دوباره جا بزنید ، بسته می شود ،حتی اگر ایراد داشته باشد

    2. سینا.F

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      واسه جوون کروک و اسپرت و‌صدای جذاب و… مهمه که تو ایران هیچ توجهی نشده به این مسائل!

      موافقم 7
      مخالفم 4
  4. زیزیگولو

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    هر دو آشغال👎👎👎👎👎

    موافقم 18
    مخالفم 3
  5. محمد ۱

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    بدنه تیبا را هر کاریش بکنن آخرش به خاطر طراحی زشت درهاش خوب در نمیاد.. آخرش شاهد یه طراحی فلجیم……… یه طرح فلج و معیوب….

    موافقم 13
    مخالفم 4
  6. محمد امین

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    برنده این مقایسه فقط پای پیاده

    موافقم 15
    مخالفم 4
  7. کیارش

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اگر سپر جلو ، چرخ و ثندلی و چهار درب را هم جزو آپشن مطرح می کردید خب آپشناش بیشتر از بنز جی کلاس میشد،،،بگو خاک تو سرمون،،،خخخ

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. نویدی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (390 ديدگاه)

    سهند رقیب مستقیم رانا پلاس محسوب میشه…شاهین هم رقیب تارا به حساب میاد.

    موافقم 10
    مخالفم 7
  9. علی جردن

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    اصلا با کابین شاهین حال نمی کنم انگار نشستی توی پراید پلاس… طراحی بیرونی زیبایی داره نسبت به پرشیا و سمند

    موافقم 10
    مخالفم 8
    1. ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4935 ديدگاه)

      من از نمای بغلش خوشم میاد

      موافقم 2
      مخالفم 3
  10. شهروند ایرانی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (831 ديدگاه)

    سایپا عملا کارخانه تولید اشغال ایران خودرو اگر روی بحث کیفیت کار کن میتونه یه خودروساز معمولی در تراز جهانی باش ولی سایپا هیچی نداره نه موتور نه گیربکس فقط یه موتور پراید و مشتقات اون و یه نیسان گاوی و مشتقات

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایران خودرو می‌تونه ماشین تولید کنه🤣🤣🤣این چند سال که خدارو شکر به سایپا
      ایران خودرو دیگه هر چی آشغاله فرو کرد به ملت بدبخت

  11. میکائیل

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خداوکیلی هشتصد میلیون پول بدی واسه شاهین یا پونصد تومن برا سهند!
    حدود شش سال حقوق یه کارگر معمولی که همشو پس انداز کنه.
    اصلا تو این مملکت هیچی جای خودش نیست.
    سال 2023 هست و ما تو کف کیفیت و سواری ماشینای خارجی سال 2000.
    هنوز به تکنولوژی بیست سال پیش اروپا نرسیدیم.
    ***

    موافقم 17
  12. Siyavash

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (811 ديدگاه)

    انتخاب بین بد و بدتر…

    موافقم 10
    مخالفم 1
  13. علی

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    چرا کشور ما مثل بقیه دنیا نیست همه کمپانی ها چه از خود شرکت چه از نمایندگی چه از نمایشگاه خرید کنی قیمت یکی هست چرا ایران دوگانگی قیمت داره خودرو ها توی کارخونه یه قیمت توی نمایشگاه دوبرابر قیمت این چه صیغه ای هست یعنی چی آخه …..

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Amir

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اقتصاد دلال محور و مهمتر انحصار که همیشه باخودش فساد همراه داره . واردات خودرو آزاد میشد کسی مگه ب این اشغالایی ک تولید میکنن نگاه میکرد ؟!

    2. محبی

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      علی آقای عزیز تا وقتی صنعت خودرو ،دست این دو شرکت انحصاری باشه تا آخرش همینه
      من خودم شاهین با ۹۸۰۰کیلومتر کارکرد رو میخوام بعد اتمام اقساطش رد کنم بره.
      ولی موندم چی بخرم.به خدا از اسنپ و تپسی استفاده کنی به صرفه تره تا از این دو شرکت ماشین بگیری.

  14. علی

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    *** کارخونه ۴۰۰ بیرون ۸۰۰ این اگه عذاب دادن خریدار نیست پس چی هست

  15. Rahman

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    داداش الان سال ۲۰۲۴ هست

  16. Amir

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این خودروها را بیرون مرز تف هم روش نمی ندازن . ای خدا ، چ‌ سبک زندگی ای شده . مردم را بی عزت کردند

  17. جوزانی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۴۵۰ قراره برا سهند بریزم در صورتی ک شاهینم ۴۵۰ هست این چه وضعشه بیرون. شاهین ۸۰۰ سهند ۶۰۰

  18. بابک

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    هم شاهین و هم سهند هر دو موتور ضعیفی دارند
    به نطر بنده ، سهند برای استفاده داخل شهری ، با توجه به ابعاد و وضعیت ظاهری و قیمت ، ارزش خرید بیشتری نسبت به شاهین دارد.
    هیچ کدام به درد مسافرت نمی خورند ، مخصوصا مناطق گرمسیر و کوهستانی ، شاهین به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود..‌
    برای داخل شهر ، وقتی یک موتور سیکلت ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومن قیمتش هست ، سهند به قیمت ۴۰۰ تومن ارزش خرید دارد.‌‌‌..۲۰۶ صندوق دار یا تیپ ۲ یا رانا ، درست است با کیفیت تر و بازدهی بالاتری دارند ، اما قیمت دو برابری هم دارند…موتورهای شاهین بعد از ۲۰۰۰۰ کیلومتر اکثرا کمپرس روغن پیدا می کنند….حیف اتاق شاهین که همچین موتوری روی آن نصب است…
    خرید سهند ۴۰۰ تومنی ، عاقلانه تر و بهینه تر از خرید شاهین ۷۵۰ تومنی است…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  19. جعفری

    ۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاری به مقایسه دو ماشین ندارم، فقط شما شاهین رو با امکانات سهند جی مقایسه میکردید ولی تو موضوع قیمت شاهین رو با قیمت سهند اس که با امکانات پایینتری هست مقایسه کردید.
    جالبه بدونید
    الان قیمت سهند اس با امکانات پایینتر از قیمت کارخونه ایی شاهین بالاتره که خیلی مسخره ست.
    اشغال تولید کنید و تا میتونید گرونتر هم به ملت بفروشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا