پس از وضع تحریمهای جدید علیه کشورمان و خروج خودروسازان مشهور جهانی و حتی چینیها از صنعت خودروسازی ایران، تنوع سبد محصولات دو خودروساز بزرگ کشور بسیار کاهش یافت. دراینبین، شرایط سایپا بدتر از ایرانخودرو است زیرا اصلیترین محصولات آن فقط به مدلهای خانوادهٔ تیبا (شامل ساینا و کوییک) محدود میشود و وابستگی شدیدی به این خودروها دارد. به همین دلیل، سایپا بهمنظور افزایش ظاهری تنوع سبد محصولات خود، طی سالهای اخیر نسخههای مختلفی از این خودروها را به بازار عرضه کرده است. این نسخهها که با تغییرات جزئی و پسوندهای مختلفی در نام خود به بازار آمدهاند، آنقدر زیاد شدهاند که گاهی حتی برای خریداران گیجکننده میشوند. دو نمونه از این خودروهای بهاصطلاح جدید، ساینا پلاس و ساینا S هستند که در ادامه آنها را بهطور کامل بررسی و مقایسه خواهیم کرد.
معرفی کلی ساینا پلاس و ساینا S
تیبا بهعنوان اولین محصول ملی سایپا، در آذر سال ۱۳۸۷ در ابتدا با نام مینیاتور معرفی شد. کار روی طراحی این خودرو اما قبل از دههٔ ۸۰ شمسی توسط یک تیم ایتالیایی آغاز شده بود و ازآنجاییکه فرایند توسعهٔ آن بسیار طولانی شد، ظاهر تیبا در همان زمان رونمایی هم قدیمی به نظر میرسید. به همین دلیل، طراحان سایپا دستبهکار شدند و حدود پنج سال بعد یعنی در اسفند ۱۳۹۲ نسخهٔ فیسلیفت تیبا را معرفی کردند. این خودرو که در ابتدا با کد ۲۳۲ شناخته میشد و بعداً نام ساینا از طریق نظرسنجی عمومی برای آن انتخاب شد، در جلو، عقب و داخل تغییرات بزرگی را تجربه کرده بود و سعی داشت چهرهٔ کهنهٔ تیبا را بروزتر کند. برخلاف تیبا اما کل پروژهٔ طراحی ساینا توسط خود سایپا انجام گرفت و این بار از مشاوران خارجی کمک گرفته نشد. بهطورکلی، هرچند شاید با این تغییرات چهرهٔ ساینا کمی مدرنتر شده باشد اما آن هماهنگی و یکپارچگی که در تیبا میدیدیم را کاملاً از بین برده است.
تغییرات ساینا پلاس و ساینا S
هرچند ساینا در اواخر سال ۱۳۹۲ رونمایی شد اما تولید و عرضهٔ آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و سپس دوباره حدود پنج سال بعد، سایپا به فکر عرضهٔ نسخههای جدیدی از آن افتاد. این نسخهها، ساینا پلاس و ساینا S بودند که هردو از اواسط سال ۱۳۹۹ راهی بازار شدند. ساینا S درواقع یک فیسلیفت جزئی روی ساینای معمولی محسوب میشود که در جلو سپر جدید با ورودی هوای کوچکتر و جلوپنجرهٔ جدید با زه کرومی را به همراه داشته است اما چراغهای جلو دستنخورده باقیماندهاند. البته همین تغییرات تا حدودی نمای جلوی خودرو را پختهتر و هماهنگتر از قبل کرده است. در عقب ساینا S هم چراغها، جا پلاک روی درب صندوق و سپر تغییر کردهاند و یک تریم دیفیوزر مانند روی سپر عقب کار شده است. بااینحال برخلاف جلو، تغییرات این قسمت کمکی به زیبا یا بهتر شدن طراحی عقب ساینا نکرده و صرفاً نمای متفاوتی را ایجاد کردهاند.
در داخل ساینا S تغییرات بسیار کمتر بوده و شاهد همان داشبورد و طراحی کلی هستیم ولی حالا در اینجا غربیلک فرمان جدید D شکلی ارائه شده که قبلاً آن را در ساینا و کوییک اتوماتیک دیده بودیم. این غربیلک ظاهر و کیفیت بسیار بهتری نسبت به ساینای معمولی دارد هرچند که در اینجا خبری از دکمههای کنترلی روی غربیلک نیست و جای آنها کور شده است. علاوه بر این، در ساینا S طراحی صفحه آمپر هم تغییر کرده و یک نمایشگر دیجیتالی کوچک در میانه آن تعبیه شده که اطلاعاتی مثل باز بودن درها، آمپر بنزین و آمپر آب را نشان میدهد. همین دو تغییر نهچندان بزرگ، حال و هوای کابین ساینا S را بهتر از قبل کردهاند.
شرایط ساینا پلاس اما متفاوت است و این خودرو در اصل نسخهٔ آپشنال از ساینای معمولی محسوب میشود. این یعنی ساینا پلاس در ظاهر تفاوت بزرگی با ساینای معمولی ندارد و برخلاف ساینا S همچنان از همان طراحی قدیمی استفاده میکند. البته سایپا در جلو با استفاده از چراغهای کوییک با کاسهٔ داخلی مشکیرنگ و مشکی کردن ورودی هوای درون سپر و قاب جلوپنجره، سعی کرده ظاهر ساینا پلاس را از نسخهٔ معمولی متمایز کند. در عقب نیز قسمت پایینی سپر به رنگ مشکی درآمده است. اصلیترین مزیت ساینا پلاس اما در داخل کابین با آپشنهای بیشتر خود را نشان میدهد. در اینجا علاوه بر غربیلک فرمان D شکل که حالا دکمههای کنترل سیستم صوتی هم روی آن خودنمایی میکنند، یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی هم ارائه میشود. بااینحال، در ساینا پلاس برخلاف ساینا S از صفحه آمپر جدید با کامپیوتر سفری خبری نیست و همچنان همان صفحه آمپر قدیمی ساینای معمولی ارائه میشود.
تجهیزات ساینا پلاس و ساینا S
برخلاف ساینا پلاس، ساینا S از لحاظ تجهیزات، پیشرفت چندانی نسبت به ساینای معمولی نداشته است که این یعنی هنوز هم با خودروی بسیار فقیری از لحاظ امکانات طرف هستیم که تجهیزات اصلی آن به همان موارد پیشپاافتادهای شامل آینهها و شیشههای برقی در هر چهاردر، کنترل تهویهٔ دیجیتالی، فرمان هیدرولیک، سنسور دندهعقب، ترمز ABS، دو ایربگ، ریموت کنترل و گرمکن شیشهٔ عقب محدود میشود. بااینحال، در ساینا S چند آپشن جدید به این تجهیزات اضافه شده که شامل کامپیوتر سفری، سوئیچ تاشو، نشانگر تعویض دنده، چراغ مشایعت، دیلایت و شارژر USB موبایل میشود؛ اما همانطور که گفته شد، ساینا پلاس از تجهیزات بسیار بیشتری بهره میبرد که عبارتاند از نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، صندلیهای چرمی، نمایشگر فشار باد تایرها، شیشههای دودی و دستگیرههای در آسانبازشو. بااینحال، در هیچکدام از این دو نسخه رینگ آلومینیومی بهصورت استاندارد ارائه نمیشود و برای هردو سفارشی خواهد بود. همچنین ساینا پلاس از دیلایت هم بیبهره است درحالیکه از سوی دیگر ساینا S از دستگیرههای آسانبازشو محروم شده است!
ساینا S | ساینا پلاس | |
نمایشگر لمسی ۷ اینچی | ندارد | دارد |
دوربین دید عقب | ندارد | دارد |
سنسور پارک عقب | دارد | دارد |
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان | ندارد | دارد |
صندلیهای چرمی | ندارد | دارد |
سیستم تهویه نیمه اتوماتیک | دارد | دارد |
دستگیرههای آسانبازشو | ندارد | دارد |
سوئیچ تاشو | دارد | ندارد |
نمایشگر فشار باد تایرها | ندارد | دارد |
نشانگر تعویض دنده | دارد | ندارد |
دیلایت | دارد | ندارد |
چراغ مشایعت | دارد | ندارد |
دو ایربگ | دارد | دارد |
آینههای جانبی برقی | دارد | دارد |
شیشه دودی | ندارد | دارد |
شارژر موبایل USB | دارد | ندارد |
دزدگیر | دارد | دارد |
کامپیوتر سفری | دارد | ندارد |
رینگ آلومینیومی | سفارشی | سفارشی |
پیشرانه، گیربکس و مصرف سوخت ساینا پلاس و ساینا S
ساینا S و پلاس هیچکدام هیچ تغییری در پیشرانه نداشتهاند و هردو از همان موتور قدیمی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ M15 استفاده میکنند که با ساینای معمولی و تیبا مشترک است. این موتور تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که نشان از بازدهی بسیار پایینی دارد. مصرف سوخت این موتور نیز از سوی سایپا بهصورت ترکیبی ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که شاید عدد مناسبی به نظر برسد اما نسبت به پیشرانههای مدرن مصرف بالایی بهحساب میآید. بااینحال، مزیت اصلی پیشرانهٔ M15 سایپا سادگی، استهلاک کمتر و هزینههای پایینتر نسبت به پیشرانههای ایرانخودرو است که همین موضوع برای بسیاری از خریداران اهمیت زیادی دارد. انتقال نیرو در این خودروها هم همچنان توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت میگیرد که البته برای استفادههای معمولی شهری کافی خواهد بود.
رانندگی و سواری ساینا پلاس و ساینا S
تغییرات ساینا S و پلاس صرفاً به موارد ظاهری و اضافه شدن چند آپشن محدود میشود و همانطور که گفته شد، در قوای محرکه هیچ تفاوتی با ساینای معمولی ندارند؛ بنابراین، تجربهٔ رانندگی ساینا S و پلاس هم مشابه همتای معمولی خود خواهد بود. این یعنی در اینجا هم شاهد ورود بسیار زیاد صدای موتور به کابین هستیم که ایراد بزرگی است. حس و حال رانندگی خودرو نیز همچنان ریشههای پرایدی خود را نشان میدهد و بهعنوانمثال، هنگام استفاده از کولر شاهد لرزش خودرو و افت توان چشمگیری هستیم. همچنین هنگام افزایش دور موتور، شاهد سروصدا و لرزش زیادی از سوی پیشرانه هستیم و فرمان نیز علیرغم برخورداری از سیستم هیدرولیک، نسبتاً سفت احساس میشود. بااینحال، تعلیق ساینا بسیار بهتر از پراید است و ترمزهای آن نیز خیلی بهتر عمل میکنند هرچند که در هردو مورد همچنان با حد ایدهآل فاصلهٔ زیادی دارد.
تفاوتهای ساینا پلاس و ساینا S
تفاوتهای این دو نسخهٔ جدید از ساینا را باید به دو دستهٔ بیرونی و داخلی تقسیم کرد. در بیرون، ساینا S چهرهای فیسلیفت شده با جلوپنجره، سپرها و چراغهای عقب جدید دارد درحالیکه ساینا پلاس در بیرون از همان ظاهر قدیمی ساینای معمولی استفاده میکند و صرفاً قاب جلوپنجره، ورودی هوای درون سپر جلو و قسمت پایینی سپر عقب آن به رنگ مشکی درآمدهاند. در داخل، هردو نسخه به غربیلک فرمان جدید D شکل مجهز شدهاند اما آپشنهای ساینا پلاس از ساینا S بیشتر بوده و شامل مواردی مثل نمایشگر لمسی ۷ اینچی، صندلیهای چرمی، دوربین دید عقب، شیشههای دودی و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان میشود که هیچکدام در ساینا S وجود ندارند.
مزایا و معایب ساینا پلاس و ساینا S
مثل دیگر اعضای خانوادهٔ تیبا، پیشرانهٔ ساده و نسبتاً کمخرج، کابین جادار خصوصاً در صندلیهای عقب نسبت به کلاس خودرو، استهلاک پایین، هزینههای نگهداری پایین و فراوانی قطعات از اصلیترین مزیتهای این دو نسخهٔ جدید ساینا هستند. همچنین آپشنهای بیشتر ساینا پلاس هم ویژگی مثبتی است که میتواند نظر خریداران را جلب کند. از سوی دیگر اما پلتفرم و پیشرانهٔ قدیمی با بازدهی پایین، سروصدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین، کیفیت بسیار پایین داشبورد و قطعات داخلی که همگی از پلاستیک خشک ساخته شدهاند و فرمان سفت را هم میتوان از اصلیترین نقاط ضعف ساینا S و پلاس دانست.
قیمت و رقبای ساینا پلاس و ساینا S
قیمت ساینا پلاس و ساینا S در حال حاضر در بازار بسیار به هم نزدیک است. ساینا S و پلاس با این قیمت رقیب مستقیمی ندارند و نزدیکترین رقیب از ایرانخودرو برای آنها را میتوان رانا پلاس دانست که بسیار گرانتر است.
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
ساینا S | ۸۵ گانه | ۴۱۴,۴۳۹,۰۰۰ | ۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا GX-L | --- | ۴۱۳,۴۷۳,۰۰۰ | به زودی |
تاریخ به روز رسانی: ۲۶ آذر ۱۴۰۳
برای اطلاع از آخرین قیمت انواع ساینا صفر در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.
جمعبندی
بهطورکلی، ساینا S و ساینا پلاس تفاوتهای بزرگی با یکدیگر و همینطور با ساینای معمولی ندارند و همهٔ آنها از مشکلات بزرگی مثل کیفیت بسیار پایین، پیشرانهٔ قدیمی و قیمت گران رنج میبرند. بااینحال، درصورتیکه تصمیم به خرید یکی از مدلهای خانوادهٔ ساینا دارید، ساینا پلاس با توجه به آپشنهای بیشتر و اختلاف قیمت نهچندان زیاد، میتواند گزینهٔ مناسبتری باشد اما اگر چهرهٔ جدیدتری میخواهید و دوست ندارید برای چند آپشن ۱۰ میلیون تومان بیشتر بپردازید، سراغ ساینا S بروید.
موارد مثبت
پیشرانهٔ کمخرج و هزینههای نگهداری پایین
کابین جادار
فراوانی قطعات
آپشنهای نسبتاً مناسب در ساینا پلاس
موارد منفی
سروصدای زیاد موتور در داخل
پیشرانهٔ قدیمی و کم بازده
کیفیت بسیار پایین متریال داخلی
طراحی نهچندان جالب قسمت عقب در ساینا S
مشخصات فنی ساینا پلاس و ساینا S
پیشرانه | M15 |
حجم موتور | ۱۵۰۳ سیسی |
سوپاپ | ۸ |
قدرت | ۸۷ |
گشتاور | ۱۲۸ |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۲ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۲۱۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۶۶۳ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۸۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۴۱۰ میلیمتر |
وزن | ۱۰۵۰ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۴۱ لیتر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر |
رینگ و لاستیک | ۱۴ اینچی ۱۸۵ |
علی جردن
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱یه گیربکس اتوماتیک با سقف شیشه ایی داشت صدبرابر به ماشینای چیتی بی کیفیت آپشنال محصولات ایرانی رو ترجیح می دادم اما حیف اینارو ندارن ما چطوری از خودروهای ایرانی حمایت کنیم که کمتر از همه ی خودروهای جهانن؟؟
فورد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱کجا کابینش جاداره که تو موارد مثبت نوشتین جدیدا سایت پدال جذابیتشو از دست داده حیف
حامد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱روح پراید با سایپا گره خورده . هر کاری کنه هر ماشینی تولید کنه همچنان روح پراید کبیر رو حس میکنی …
yones2012
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱قیافه مدل معمولیش از پلاس و s بهتره
از تیبا و کوییک که خیلی قشنگتره
افشار
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱تفاوت سایناs با ساینا معمولی فقط در یک چراغ عقب و چندتا آپشن مسخره هست
امیرحسین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱به سفارش مشتری سایپا دنده اوتوماتیک میزنه برای این محصول ؟
آنتیچاینا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱یعنی موتور v12 اینقد سر وصدا نداره که این سوپر لگن داره .
حاتم طایی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اخموی بی مصرف :))
آنتیچاینا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱سایپا همواره آشغال ساخته ، میسازد و خواهد ساخت ، فقط از طرحی به طرح دیگر و از اسمی به اسم دیگر منتقل میشود . ( با قیمت ۲ برابر )
حامد
۲۷ مهر ۱۴۰۱ایرانخودرو خوبه تو راست میگی….تو ایران هرکی گرونتر بفروشه میگن بهتره…سایپا با این قیمت ماشین میده نازم میاری
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آینشو انگار از گوش خر الهام گرفتن خیلی بی تناسبه
آنتی چاینا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱صدای موتور ماشین هم همون از خر الهام گرفتن از بس گوش خراشه .
ن
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱لگن طلایی ایرانی
Jdm باز
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱چقدر بدترکیبه، حالم بهم خورد
Sina
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا یه نظری داشتم
خواهشآ نظرت و صحبت های بی مورد و حاشیه ای ننویسین
بگذارین کسی که این ماشینوها رو چندین سال داشته نظرشو بگه
مشکلاتش آیا مثلا با همین بودجه ماشین دیگه ای میخرید راضی بود یا نه
بحث سیاسیو متلک انداختنو این چیزها چه سودی داره
توی بخش سرچ سایت پدال اسم ماشینو که میزنی که جزیاتشو به همراه نظرات بخونی میبنیدصدتا نظر الکیه یک دونه واقعا نشسته تجاربشو گفته
میدونیم همتون لامبورگینی سوارین بذارین واسه ماهایی که قراره بخریم یه چهارتا نظر مفید بخونیم
شاگرد2
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱من شاگرد بنگاه ماشین هستم
روزی ده تا ازین لگنا زیر دستمون اینور اونور میشه و حرفای همو رو میشنویم.
فقط همینقدر بگم که اگه یه بار موتورش حسابی داغ کرد و تونستی با …اش خاموشش کنی، اون موقع دلت خنک میشه
رضا
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱با حرفتون کاملا موافقم،بیشتر افرادی که تو سایت پدالن فقط میخوان درمورد سوپر ماشین ها مطلب نوشته بشه و اینها به به و چه چه کنن که اونم جای خودش البته لازمه،ولی اینو نمیفهمن که اکثریت افراد جامعه نهایتش بتونن همین خودرو های داخلی رو بخرن نه لامبو نه پورشه نه دوج و…..،پس حق دارن که در مورد همین خودرو ها اطلاعات داشته باشن،
Alan.r
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱حیف نیست ۲۰۰ میلیون پای این لگن بدی؟ با ۸۷ اسب بخار قدرت
شاهین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام
از نظر هزینه های نگهداری واقعا نسبت به پژو خیلی بهتره و موتورشم به نسبت خودش شتاب خوبی داره ولی خب مشکلاتشم شامل بعضی چیزا مثل داشبورد پلاستیکی و هندلینگ و سواری ضعیف هستش.
AMANTE
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱درسته تیبا خیلی دیر اومد ولی در بازاری که با پراید پر شده بود، تیبا یک گزینه خوب برای کسانی بود که ماشین با چهره متفاوت از پراید میخواستن.
بعد با معرفی تیبا هاچ بک بازاری رو گرفت که جوان ها قبلا با پول بیشتر میرفتن ۲۰۶ میخریدن.
بعد با معرفی ساینا که به نظر بنده یک فیس لیفت سنگین روی تیبا بود موفقیت ادامه دار داشت ولی بعد با کوییک و… تقریبا وضعیت اش کمی بد شد.
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱تنها اسمایی که به مدل های بهتر میزارن
S ، پلاس
سلامتی قدرت یا همون زانتیا
۱۳ اسفند ۱۴۰۱شما نظر بهتری داری
فرزاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت تومانی محصولات مثلاً ایرانی اگه به ریال هم بشن بازهم گرونتر از ارزش واقعیشون هستند
Genius
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ساینا از تیبا صندوقدار خیلی خیلی تو طراحی چه اتاق و از اون واضح تر داشبورد بهتر و منطقی تره.اما افسوس که مدل اتومات فولش اوایل 97 یه پنج شش ماهی تولید شد و بخاطر تحریم ها به خاطرات پیوست وگرنه ماشین بدکی نبود برای قشر کم توان تا اتومات بشینن
م خ
۷ فروردین ۱۴۰۳من با شما مخالف هستم چون یک چهارچرخ زیرپات باشه نعمته آن هم با این قیمتهای کضایی عزیزم
عبدالهغفاری
۲ آبان ۱۴۰۳سایناپلاسواقعااپشنهایخوبیدارهمثلادوربیندندهعقب،گرمکنصندلی،مانیتور،اینههابرقی
درمقایسهباماشینهایدیگهنصبتبهقیمتشوناینماشینواقعاعالیه
حامد
۸ مهر ۱۴۰۱فعلا کوییک و شاهین تو محصولات سایپا مقداری چهره معقول و به روزی دارن بقیه زشتن و اینم یادآور بشم همشون موتورشون یکسانه
هاتف
۱۴ آبان ۱۴۰۱چرا انقد بددخلقی میکنید خب خوشتون نمیاد نخرید من که ازش خیلی راضیم ماشین خوبی از پژو اینا هم خیلی بهتره
حاج علی
۱۷ آذر ۱۴۰۱تا زمانی که تک تکه طراحانه این دو تا خودرو ساز را اخراج نکنن وارداته ماشین هم آزاد نشه خبر از ماشینه خوب تو ایران نیست فقط طراحان بس نیست باید همه مدیران مهندسان و کسانی که تو ساخته این ماشینها دخالت دارن تا به امروز اخراج نشن کار درست نمیشه بترسید از روزی که قدرت بیاد دسته مردم بترسید از آه مردم بی سوادی تا کجا تا کی
فرزاد
۲۶ آذر ۱۴۰۱سلام . من ساینا اس دارم و زمانی که میخواستم تحویل بگیرم فکر میکردم یه چیزی در حد پراید تحویل میگیرم. ساینا اس نظرم رو تغییر داد. تعجب میکنم مردم چرا بخاطر یه مانیتور هنوز ساینا معمولی میخرن . آپشن های پلاس یکی روکش ، شیشه دودی ، مانیتور هست که دقت کنی بزک الکی هست و روی اس بزاری تفاوت ارزش خریدشون خیلی زیاد میشه. برای کسی که میخاد بخره فقط اس رو پیشنهاد میکنم و لاغیر.
دریچه گاز برقی کروز میتونی ببندی
سیاوش
۱۲ فروردین ۱۴۰۲سلام بابا جان مادراتون یک چیزی بگین که یکی دیگه که میخواد بخره ببینه بخره یا نه یالاقل کس چیزی بنویسه که تجربه رانندگی بااین ماشین داشته باشه این یکی یکی دیگه اینکه واقعا میخوام آنهایی که این ماشین دارن واقعیت بگن اگه مشکلی تو شتاب ودریچه گاز برقی است خوب بگن مگه چه اشکالی داره. آدم نباید بترس یک موقع بگه آن موقع از قیمت ماشین خودش کم بشه یا بفروش نره . که یک آدم دیگه دوباره بدبخت نشه بره بخره . یعنی از مشکلاتش هم بگین. ممنونم باتشکر .
محمد
۲۲ فروردین ۱۴۰۲دادا براش بخوای ببندی باید کل فرمون رو عوض کنی ولی پلاسش به دککمه س
محمد
۳ مرداد ۱۴۰۲سلام ببخشید یه سوال ساینا پلاس مدل ۹۹ صافی بنزین نداره
پیش ۴ ۵ مکانیک بردمه همه میگن نداره .