چشم اندازسایپاطراحی

مقایسه سهند و ساینا، بررسی تغییرات، امکانات و قیمت

سهند سدان جدید گروه سایپا است که با برند پارس‌خودرو عرضه خواهد شد اما چیزی بیش از یک فیس‌لیفت روی ساینا نخواهد بود.

سایپا پس از کنار گذاشتن پراید و تیبا، وابستگی شدیدی به ساینا و کوییک پیدا کرده تا جایی که باید گفت دومین خودروساز بزرگ کشور صرفاً با تکیه بر همین دو محصول روزگار می‌گذراند. به همین دلیل، سایپا هر بار با ایجاد تغییری جزئی در این خودروها و عرضه در انواع و اقسام تیپ‌ها با نام‌های گیج‌کننده، سعی کرده تنوعی ظاهری به سبد محصولات خود ببخشد. جدیدترین تلاش این شرکت برای به‌روزرسانی دو محصول پرفروش خود مدل‌های اطلس و سهند هستند که فیس‌لیفتی روی کوییک و ساینا محسوب می‌شوند اما تغییرات بزرگ‌تری را تجربه کرده‌اند.

همچنین بخوانید: مقایسه سایپا اطلس با کوییک و تیبا ۲ ؛ بررسی طراحی، مشخصات و قیمت

مقایسه سهند و ساینا

دراین‌بین، سایپا افتخار تولید سهند را به پارس‌خودرو داده است تا شرکتی که زمانی نیسان ماکسیما مونتاژ می‌کرد حالا فیس‌لیفت ساینا را با برند خودش به بازار بفرستند. سهند پس از نمایش نصفه و نیمه در نمایشگاه تحول صنعت خودروی سال گذشته، چندی پیش رسماً در نمایشگاه خودروی مشهد معرفی شد و بنابراین، احتمالاً به‌زودی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه این سدان به‌اصطلاح جدید را با ساینا مقایسه کنیم.

مقایسه سهند و ساینا

مقایسه طراحی بیرونی سهند با ساینا

هرچند در همه جای دنیا، خودروهای فیس‌لیفت جایگزین نمونه‌های قبلی می‌شوند اما در ایران از این خبرها نیست و مدل‌های فیس‌لیفت در کنار خودروهای قدیمی به‌عنوان مدلی لوکس‌تر و گران‌تر تولید می‌شوند. همین موضوع در مورد سهند هم صدق می‌کند و این خودرو قرار است به‌عنوان سدانی گران‌تر و مجهزتر از ساینا راهی بازار شود. از سوی دیگر، ساینا S را داریم که فیس‌لیفتی جزئی از ساینای معمولی بود و هم‌اکنون در سبد محصولات سایپا جایگزین آن شده است.

مقایسه سهند و ساینا

سهند در جلو و عقب کاملاً بازطراحی شده تا ظاهر مدرن‌تر و بروزتری نسبت به ساینا پیدا کند. در قسمت جلو، شاهد چراغ‌های کشیده‌ای هستیم که با اطلس مشترک هستند اما فرم جلوپنجره و سپر با همتای هاچ‌بک متفاوت است. در سهند از جلوپنجرهٔ مشکی بزرگی با یک زه کرومی در پایین استفاده شده که لوگوی بزرگ پارس‌خودرو در وسط آن خودنمایی می‌کند. این طراحی هرچند به زیبایی و هماهنگی اطلس نیست ولی نسبت به فرم سادهٔ دماغهٔ ساینا S بهتر به نظر می‌رسد.

مقایسه سهند و ساینا

ازآنجایی‌که هدف از ساخت مدل‌های مثل اطلس و سهند عرضهٔ خودروهایی مثلاً جدید با قیمت گران‌تر اما با حداقل هزینه است، سایپا به طراحی پروفیل جانبی خودروها دست نزده است زیرا ایجاد هرگونه تغییر در این قسمت، نیازمند قالب‌های تولید جدید است که هزینه‌بر خواهد بود. به همین دلیل، در قسمت جانبی سهند، به‌جز آینه‌های جانبی جدید و تریم مشکی روی رکاب‌ها برای هماهنگی با بخش پایینی مشکی سپرها، تغییر بزرگ دیگری نسبت به ساینا به چشم نمی‌خورد و سهند کاملاً ذات قدیمی خود را نشان می‌دهد تا جایی که حتی قسمت انتهایی چراغ‌های عقب روی گلگیر دست‌نخورده باقیمانده است.

مقایسه سهند و ساینا

در عقب شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که هرچند بخش انتهایی آن‌ها با ساینا مشترک است اما در سمت دیگر تا روی درب صندوق کشیده شده‌اند. علاوه بر این، جا پلاک هم به روی سپر منتقل شده تا نمای متفاوتی نسبت به ساینا ایجاد شود. قسمت پایینی این سپر به رنگ مشکی درآمده و با یک‌ تریم نقره‌ای کوچک، نمای بهتری نسبت طراحی خام و ناپخته سپر ساینا S با آن قسمت مشکی بزرگ پیدا کرده است. درمجموع، هرچند طراحی سهند در برابر خودروهای اقتصادی روز دنیا حرفی برای گفتن ندارد و از عدم هماهنگی نمای جدید جلو و عقب با بخش جانبی بدون تغییر رنج می‌برد اما بازهم زیباتر و مدرن‌تر از ظاهر ساده و قدیمی ساینا S خصوصاً در قسمت عقب به نظر می‌رسد.

مقایسه سهند و ساینا

مقایسه داخل سهند با ساینا

سهند در داخل یک خانه‌تکانی اساسی را تجربه کرده که لااقل از لحاظ طراحی چند سر و گردن بهتر از فضای داخلی کسل‌کننده و بی‌روح ساینا به نظر می‌رسد. داشبورد و ادوات داخلی این خودرو با اطلس مشترک بوده و نمایشگر ۷ اینچی لمسی در بالای داشبورد، صفحه آمپر جدید با نمایشگر دیجیتالی کوچک در وسط، دریچه‌های تهویه دایره‌ای کرومی و تریم دورنگ از ویژگی‌های آن است اما غربیلک فرمان D شکل همانی است که در ساینا S هم ارائه می‌شود و البته هنوز هم طراحی قابل‌قبولی دارد. به‌طورکلی، فضای کابین سهند بسیار بهتر از ساینا به نظر می‌رسد اما متأسفانه بهبود قابل‌توجهی در کیفیت متریال دیده نمی‌شود و همچنان شاهد پلاستیک‌های خشک فراوان هستیم.

مقایسه سهند و ساینا

این در حالی است که کابین ساینا S خصوصاً در تیپ‌های پایه که فاقد نمایشگر لمسی و دکمه‌های روی فرمان است، با فضایی تمام سیاه و بی‌کیفیت، شبیه خودروهای اقتصادی یکی دو دهه پیش به نظر می‌رسد و کوچک‌ترین جذابیتی ندارد اما سهند توانسته با طراحی بروزتر و تریم دورنگ، فضای بهتری را ایجاد کند. البته تریم داخلی دورنگ این خودرو فقط در تیپ‌های فول ارائه می‌شود و تیپ‌های پایه همچنان مثل ساینا S کابینی تمام مشکی خواهند داشت.

مقایسه سهند و ساینا

مقایسه امکانات سهند با ساینا

پارس‌خودرو قصد دارد سهند را در شش تیپ مختلف به بازار عرضه کند که شامل دو تیپ با گیربکس دستی، دو تیپ دوگانه‌سوز و دو تیپ اتوماتیک خواهد بود. دو تیپ پایهٔ دستی و دوگانه‌سوز از لحاظ تجهیزات تفاوت چندانی با ساینا ندارند و با همان موارد پیش‌پاافتاده مثل فرمان هیدرولیک، رینگ فولادی، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، صندلی‌های پارچه‌ای، تریم داخلی تک‌رنگ، سنسور دنده‌عقب و رادیوپخش ارائه می‌شوند. البته به دلیل استانداردهای اجباری جدید برای خودروهای داخلی، دی‌لایت، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمز اضطراری و سیستم پایش باد تایرها هم به لیست امکانات تیپ‌های پایه افزوده شده است.

مقایسه سهند و ساینا

در تیپ فول مدل‌های دستی و دوگانه‌سوز اما شاهد امکانات بیشتری مثل دکمه‌های کنترلی روی فرمان، تریم داخلی دورنگ، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، سانروف، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب و آنتن کوسه‌ای هستیم درحالی‌که بیشترین سطح امکانات در مدل اتوماتیک فول با مواردی همچون کروز کنترل، فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، تنظیم برقی و گرم‌کن صندلی راننده، شیشه دودی عقب، سنسور باران، سیستم تشخیص نقاط کور و استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید ارائه می‌شود.

مقایسه سهند و ساینا

ساینا نیز در پنج تیپ مختلف شامل یک نمونه اتوماتیک، یک نمونه دوگانه‌سوز و سه تیپ دستی گوناگون ارائه می‌شود. تیپ دستی پایه از لحاظ تجهیزات حرفی برای گفتن ندارد و برخلاف سهند، از مواردی مثل سیستم پایش باد تایرها و ترمز اضطراری هم بی‌بهره است. مجهزترین و جدیدترین تیپ دستی این خودرو هم که GX نام دارد، از چند آپشن جدید شامل روکش چرمی صندلی‌ها، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با ناوبری، دوربین دید عقب و دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان بهره می‌برد اما هنوز هم با فقدان مواردی مثل سانروف و آینه‌های جانبی تاشو برقی، پایین‌تر از تیپ دستی فول سهند قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید: کوییک اتوماتیک، بررسی کامل، مشخصات، قیمت، رقبا + ویدئوی بررسی

مقایسه پیشرانه سهند با ساینا

سهند به نسخهٔ ارتقاءیافته پیشرانهٔ M15 مجهز شده که در سایت سایپا با نام M15i و در سایت پارس‌خودرو با نام M15 GSI معرفی شده است! این همان پیشرانه هشت سوپاپ مورداستفاده در خانواده کوییک و ساینا است اما ارتقاءهایی را تجربه کرده که مهم‌ترین آن‌ها تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ به همراه بهبودهایی در سیستم جرقه‌زنی و پاشش سوخت است که باعث شده بتواند با استانداردهای آلایندگی یورو پنج مطابقت پیدا کند. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۳ اسب بخار و ۷ نیوتن متر افزایش را نسبت به نسخهٔ قبلی نشان می‌دهد.

ساینا S اما همچنان با همان نسخهٔ قبلی موتور M15 عرضه می‌شود که ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بااین‌حال، سایپا مدل جدید ساینا GX که به‌تازگی معرفی شده را به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ این موتور مجهز کرده است تا از این بحاظ تفاوتی با سهند نداشته باشد. طبق اعلام سایپا، این پیشرانه در هردو نسخه ۶.۹ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند که نشان از بازدهی پایینی دارد. در بخش انتقال نیرو هم تغییر خاصی صورت نگرفته و سهند با همان گیربکس‌های پنج سرعته دستی و اتوماتیک CVT قبلی به بازار عرضه خواهد شد که در ساینا هم دیده بودیم.

مقایسه سهند و ساینا

مقایسه قیمت سهند با ساینا

هرچند سرانجام سایپا قیمت رسمی تعدادی از محصولات جدید خود مثل اطلس را اعلام کرده است اما هنوز خبری از قیمت  نهایی سهند نیست. البته پرداخت علی‌الحساب سهند برای خریداران با قیمت روز در زمان تحویل ۲۷۰ میلیون اعلام شده است. بااین‌حال، با توجه به قیمت ۳۹۵ میلیون تومانی اطلس G (تیپ فول دستی) و قیمت ۳۲۶ میلیون تومانی ساینا GX، احتمالاً برای تیپ فول دستی سهند باید انتظار قیمتی در حدود ۳۶۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان را داشته باشیم. این یعنی سهند سطح قیمتی بالاتری را نسبت به ساینا پوشش خواهد داد تا شاید بتواند به لطف آپشن‌های بیشتر، نظر برخی خریداران رانا پلاس ایران‌خودرو را هم جلب کند. البته ارقامی که در اینجا ذکر شد قیمت کارخانه بوده و در بازار احتمالاً قیمت سهند به حدود ۴۵۰ میلیون تومان خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    اووف چه دوراهی سختی 🤣🤣🤣

    موافقم 133
    مخالفم 4
    1. X

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      شما نمیدونید چقدر برای جابجا کردن ضبط و کنترل کولر محاسبات مهندسی و شب نخوابی شده

      موافقم 125
      مخالفم 5
      1. رضا

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (268 ديدگاه)

        اونا شب نخوابیشون برا چیز دیگه بوده :)

        موافقم 61
        مخالفم 1
      2. M.83

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (207 ديدگاه)

        اره
        فقط نمیدونم چرا حتی عکساشونم قشنگ نیست

        موافقم 63
        مخالفم 4
        1. محمدهادی

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2483 ديدگاه)

          فقط عقب بی قواره شو
          اون کوهان ضایع عقب سقفو نگاکن فقط
          خیلی ضلیست
          اگر کمی انحنای پایانی سقف تا شیشه عقب یک خط تیز تر و شیب دار تری داشت بسیار به خطوط تیز کلی خودرو بیشتر میومد
          هنوز چیزایی به این سادگی رو هم متوجه نیستن عزیزان طراح خودروسازای داخلی

          موافقم 26
          مخالفم 2
      3. علی

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        هرچه تو سره خودتون بزنید دیگه ملت گول این حرفها رو نمیخورن اپشن اینه بغل بزاری پنجاه میلیون بکشی رو خودرو یا غیره حی گرون کنید اخرش ورشکستکی دچارتون میشه اخه مثل ادم نمیتونید خودرو بفروشید کجای دنیا قرعه کشی اونم برای خودرو داخلی مگه قبلا نمیرفتی نمایندگی هر خودرویی خواستی میخریدی تمام دیگه این کاری داره یا باید تا سوار شدن نفرات هم پول زور و سود بگیرید و شاید یه مشت بی سواد تو راس کارن عاقبت میشه این که با گول زدن مردم حقوق کارمندان و کارگرانتون رو در بیارید

        موافقم 36
        مخالفم 3
      4. بنده خدا

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (22 ديدگاه)

        انگار با چسب چسبوندنش…

        موافقم 16
        مخالفم 3
      5. Ali rezai

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (10 ديدگاه)

        همون قضیه عوض کردن پوسته چیپس هستش

        موافقم 16
        مخالفم 1
      6. Genius

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1348 ديدگاه)

        داداش گلم طرف از واحد اوشکولون تپه سفلی ناپیوسته با معدل ۱۲ لیسانس گرفته تابلوعه مغزی نداره که بخواد بشینه محاسبات انجام بده!هنوز که هنوزه شدیدا باور دارم رتبه کنکور و شهرت دانشگاه تاثیر مستقیم تو آینده شغلی افراد از لحاظ کیفی داره

        موافقم 16
        مخالفم 4
    2. Avan

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (422 ديدگاه)

      انگار سایپا اون سوکت ساعت پراید روی داشبورد براش ناموسیه و با وجود مانیتور باز هم در نوادگان پراید حفظ شده!

      موافقم 46
      مخالفم 2
    3. ساسان

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مسخره بازی ماشینی که اوراقی هم هیچ جای دنیا قبولش نمیکنن بیایی لعاب بیاندازید بافیس افاده به خلق مظلوم چندبرابربیاندازی بعدشم بگن ساکت هیس وگرنه… ! واقعا مسخره بازی ازاین بالاترین توی کل جهان!!اگرتونستیدیک دوتشو به خارج ایران بفروشید باهمین قیمت بیاپزچراغشوبدید!!!عجب عجب عجب !

      موافقم 17
  2. مردیم از خوشی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    آقای دهقان لطفا یه تحقیق بکنید و تو یه پست توضیح بدید ارزی که خودروسازان داخلی استفاده می‌کنند چه نوعی هست
    زمانی که دلار ۴۲۰۰ بود از ارزی ۴۲۰۰ استفاده می‌کردند الان را نمیدونم

    موافقم 25
    مخالفم 2
    1. آرین

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (442 ديدگاه)

      اخیرا ارز آزاد و شاید ارز مبادله‌ای 38 تومنی.

      موافقم 8
      مخالفم 4
  3. mercedes

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (423 ديدگاه)

    مقایسه کبری و صغری

    موافقم 29
  4. Viper

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    وقتی بعد از نیسان gtr 2700اسبی میرسی به اینا 😅😅😅

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. amir

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3718 ديدگاه)

      بنده خودم تسمه تایمم جر خورده

      موافقم 10
  5. آرین

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (442 ديدگاه)

    مشکلات قطعی سهند:
    ـ خرابی سیستم vvt
    ـ مشکلات سیستم برقی مالتی‌پلکس و خاموش شدن ماشین
    ـ منحرف شدن در حین رانندگی به دلیل نقص سیستم کنترل پایداری
    ـ آینه بغل 5 میلیون تومانی و جلب توجه دزدها
    ـ حذف رینگ آلومینیومی در همه تیپ‌ها و جایگزینی با رینگ فولادی تاب‌دار و تایر گلدستون

    این حد اقلشه.

    موافقم 53
    مخالفم 7
    1. امیر علی

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      مگه سهند داری مهندس

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. آرین

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (442 ديدگاه)

        توی ساینا و کوییک و ماشین‌های ایرانخودرو به وفور دیده شده.

        موافقم 12
  6. mehran

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    واقعا تغیرات بزرگی انجام داده شده ،دم همشون گرم زحمت کشیدن این چراغارو خود منم میتونم بدم صافکار عوض کنه برام دیگه چرا زحمت کشیدین

    موافقم 33
    مخالفم 4
  7. علی جردن

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    فقط یک سانروف اگر از اول روی تیبا ۲ و ۱ نصب می شد کسی سراغ ساینا معمولی و ساینا S و سهند نمی رفت ولی افسوس خودروهای ایرانی از لحاظ موتوری که هیچ از لحاظ امنیت هم هیچ از لحاظ آپشن های سی سال پیش هم محرومند
    بعدا روی سهند شیفتر پشت فرمان یا سرد کن صندلی می زارن به اسم سهند پلاس می فروشن

    موافقم 32
    مخالفم 3
  8. علی جردن

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    عاشق سرت سنج های برعکسش شدم عقربه های مخالف ساعت یادآور محصولات لوکس انگلیسی هستند
    ای کاش فرمون هم رنگی می شد کرم یا سفید و قرمز

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (320 ديدگاه)

      بله شما عاشق همین سرعت سنج برعکسش باش که به سبک خودرو های انگلیسی هست ولی هزاران برابر بد تر و بی کیفیت تر

      موافقم 11
      مخالفم 2
  9. امیرعلی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    اشغال و اشغال تر

    موافقم 20
    مخالفم 3
  10. Enzo Ferrari 2008

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    همش یکیه فقط تغییر جلو بندی و همین
    چند برابر قیمت می فروشن

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. علی

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      تغییر جلوبندی ؟؟؟!!!!!!😐😐

      موافقم 9
      مخالفم 2
  11. AMANTE

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1909 ديدگاه)

    سهند و ساینا گذشته از همه ی بدی و خوبی هاشون. یک مشکل اساسی دارن اونم طراحی کنار ماشینه که گند میزنه به کل ماشین.
    من خودم رانا پلاس رو انتخاب میکنم که البته اونم همچین گزینه ی خوبی نیست.

    موافقم 21
    مخالفم 1
  12. مهران

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (601 ديدگاه)

    و من باز هم حرص میخورم از کسایی ک اینو می‌خرن.حتی ساینا و کوئیک رو.فقط و فقط حرص میخورم.معتقدم ماشین دست دو تمیز تو این قیمت هست که هم موتوری هم امنیتی بهتر باشه.هرچند همشون بی کیفیت و نا ایمن هستن.کلاااا با محصولات سایپا مشکل اساسی دارم خصوصا موتور ۸ سوپاپی که کشش نداره و هزارتا عیب دیگه.اونایی هم ک معتقد هستن کم استهلاکه دارن خودشونو گول میزنن.نه که نباشه اما ضعفهای دیگه داره ک اصصلااااا قابل چشم پوشی نیست.

    موافقم 21
    مخالفم 8
    1. آرین

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (442 ديدگاه)

      ماشین دست دوم معمولا بعد از خرید یه اورهال اساسی و دوندگی نیاز داره که تعداد کمی از مردم حوصله و توان و وقتش رو دارند.
      این رو از تجربه خودم میگم که دست دوم زیاد خریدم.
      ماشین نو، خیلی کمتر بهت استرس وارد میکنه.
      ولی در کل معتقدم کسی که میتونه، یه دست دوم بگیره و با قطعات خوب تعمیر اساسی کنه بهتر از صفر ایرانی در میاد.

    2. محمد

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (222 ديدگاه)

      من۴۰۰میلیون نقد دارم میخوام یه کارکرده بخرم
      میشه گزینه های روی میزت رو بگی؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (320 ديدگاه)

    حالا مردم همیشه در صحنه برای خرید این شاهکار صف های هزاران نفری میبندن!!!!!!

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. اکبر

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آقای شاهکار شما پول داری تا ماشین خارجی بخریم؟
      اگه پول داری خشی به دلت ولی ما نداریم بایدم از همینا بخریم تو بدت میاد نخر به سلامت گوشیتو خاموش کن برو بخواب

      موافقم 17
      مخالفم 5
  14. علی یوسفی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (269 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت یه نکته ای همیشه برام سواله چرا طراحی خودروهای ایرانی اینطوره؟ اکثر خودروهای ایرانی سبک طراحی خسته کننده و بی هیجان خودروهای بلوک شرقی داره هرچند مثلا طراحی ترابانت آلمان شرقی هم از این ایرانیها تناسب و پختگی بیشتری داره اگه در بخش فنی و نوآوری ضعیفیم در طراحی هم نمیتونیم کار کنیم یا نمیخوایم طراحی خوبی به مردم هدیه بدیم؟؟؟مثلا طراحی زیبا برای ملت ایران حلال نیست؟؟

    موافقم 14
    1. Ahmad

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      همه چیز تو ایران شدنیه از ساخت موتور به روز تا طراحی زیبا و ایمن اما چون بنیان کارخانه های خودرو سازی در ایران خصولتی هست و قطعه سازان بزرگترین و اصلی ترین سهام داراشون هستن پس توجیهی نداره که قالب مثلا درب تیبا و کلاف اتاق تیبا رو بزارن کنار و قالب جدید طراحی کنند چرا چون برای شرکت های تامیین کننده قطعه هزینه سنگین طراحی تولید داره پس بیخیال طراحی میشن و میرن رو اهرم فشار زور به خودرو سازی که خودشون سهامدارشن و نتیجه میشه تولید ساینا سهند اطلس و…….
      مشکل خودرو فقط با خصوصی شدن کامل صنعت خودرو حل میشه الان سودشو شرکت های بزرگ قطعه سازی می کندد زیان انباشتش برا دولته که اونم مجبوره برای جبران زیان انباشته یه جوری از ملت پول جدا کنه مثل همین طرح یکپارچه که ماشینتو از یکسال قبل پیش خرید کرده باشی

      موافقم 6
      مخالفم 1
  15. .Amir.

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    وقتی بعد دو تا مقاله خوب می خوری به این مقاله و می فهمی تو ایرانی تهش به سختی قراره به اینا دست پیدا کنی دیگه چه برسه به لامبو و فراری و بنز و نیسان و…

    موافقم 7
    مخالفم 2
  16. مهدی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (150 ديدگاه)

    باید تیترشو میزد مقایسه سم عادی با سم مهلک

    موافقم 13
  17. فرزاد

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    چرا همه‌ش یاد گرفتیم الکی و با کنایه از خودروهای داخلی ایراد بگیریم بهترِ از این به بعد همه‌جانبه مستقیماً و واقعا مسخره‌ش کنیم

    موافقم 14
    مخالفم 1
  18. jaghori

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (116 ديدگاه)

    رادیو پخش هم داره، عالیه عالی. هشتاد درصد مشکلات رو حل کردن.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  19. Enzo Ferrari 2008

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    آدم جلوی ماشین نگاه می کنه نیمه خوشحال
    میشه اما به درها نگاه می کنی ناراحت میشی
    چون همون قبله

    موافقم 12
  20. اکبر

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا اون عکسی که از داخل خودرو ساینا منتشر کردین مال کوییک اتوماتیک پلاس هستش👍

  21. سعید

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    داخل متن نوشته ساید بدنه ( کنار بدنه خودرو ) بخاطر کاهش هزینه تغییر نمیکنه ولی این درست نیست چون تغییر نکردن ساید بدنه به علت تحریم هست به دلیل اینکه شرکت های داخلی توان قالب سازی ساید رو ندارد و شرکت خارجی هم همکاری نمیکنه
    مثلاً دنا پلاس قرار بود سال ۹۲ به اسم دنا عرضه بشه که به علت تحریم و عدم تحویل قالب ساید به تولید نرسید تا سال ۹۶ که قالب ها آمد دوباره پروژه شروع شد

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. محمد

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (222 ديدگاه)

      این چ حرف مسخره اییه
      الان من شرکت های قالب سازی هایی رو میشناسم ک خیلی حرفه ای هستن
      منتها عاقایون واسشون نمیصرفه ک قالب عوض کنن
      از ۸۹تا حالا یهنی نتونستن یه قالب پروفیل جانبی بسازن؟نه جناب فقط چون نمیخوان هزینه کنن
      هرچی توی انبار داشتن رو سرهم کردن تا یه مثلا فیس لیفت تحویل مشتریان همیشه درصف تحویل بدن
      دستگیره و درب ها از کوییک برداشتن
      گلگیر عقب و رینگ و قالپاق از ساینا
      غربیلک فرمان و دگمه روی فرمان از ساینا و کوییک اس حذف کردن گذاشتن روی سهند
      کولر از ساینا برداشتن واسش
      کاپوت از کوییک و ساینا برداشتن
      صندلی هاشم همون
      ترمز عقب کاسه ای هم از روی تیبا باز آوردن
      تنها زحمتی ک کشیدن یه سپر جلو عقب و چراغ جلو عقب و جلو پنجره و کیلومتر و داشبورد طراحی کردن و ۴تا سنسور از چین وارد کردن
      تامااااااام

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. احمد

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      برادر من تو همین ایران خودمون توربین های صنعتی بزرگی طراحی تولید می کنند که وقتی میبینی حیرت می کنی مات مبهوت میشی از حجم کار طراحی و پیچیدیگیش و ساختش که قالب ساختن براش
      دیگه ساخت ۳ متر در ۲ متر قالب برای بدنه جانبی یا همون ساید خودرو که کاری نداره که یه سرچ کوچیک بکنی میبینی ۱۰ ۱۵ تا شرکت میان بالا
      بحث تحریم نیست بحث نخواستنه

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (28 ديدگاه)

        ما که تو صنعت هستیم میدونیم توربین های گازی که ادعا میکنن میسازن با قطعات هندی و چینی با نقشه های زیمنس دهه ۹۰ و کیفیت مونتاژ افتضاح داخلی سرهم میکنن و هر روز هم خطر تریپ داره برای بقیه ساز دهل از دور خوش است

        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2973 ديدگاه)

          شما کجا مشغول هستید؟
          من برق منطقه هستم

  22. Genius

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1348 ديدگاه)

    وقتی میای فیس عقب و جلوی ماشینو تهاجمی درمیاری آخه انسان عاقل!!!احساس نمیکنی نمای کپل و گنبدی ساید هیچ سنخیتی باهاش نداره یوقت؟؟!قالب ساید بزرگترین قالب خودروعه دقیقا واسه همین که آب ببندن تو کار پونزده ساله از ریو و تیبا ۱ تا سهند و اطلس دست نزده بهش سایباد

  23. علی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    مقایسه سوسک و مگس/:

  24. حامد

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    وای خدایااا
    ینی دوتاشون یکی هستن اما یکی نیستن

  25. کاکا

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سوال، سهند حدود ۱۰۰ کیلو از ساینا سنگین تر است؟ آیا ورق بکار رفته متفاوت است؟ یا علت دیگر تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا