جدیدترین شرایط فروش فوری خودروهای سایپا اعلام شد. شرکت سایپا بعد از اعلام افزایش قیمت محصولات خود، تصمیم دارد تا هر هفته قرعهکشی فروش فوری خودروها را برگزار نماید.
در آخرین برنامه فروش سایپا، خودروهای کوییک، کوییک R، کوییک پلاس اتوماتیک، تیبا و تیبا ۲ هاچبک برای ثبتنام عرضه شدهاند. نکته جالب در این طرح، قیمت کوییک اتومات است که حتی نسبت به قیمت آن در بازار آزاد نیز گرانتر است! در این طرح خبری از شاهین، آریا، ساینا و دیگر محصولات نیست اما ممکن است این خودروها در طرح فروش فوری در هفتههای آتی در برنامه قرار گیرند.
قیمت روز خودروهای سایپا: ساینا، کوییک، سهند و اطلس
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
ساینا S | ۸۵ گانه | ۴۱۴,۴۳۹,۰۰۰ | ۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا GX-L | --- | ۴۱۳,۴۷۳,۰۰۰ | به زودی |
ساینا GX-L دوگانه سوز | --- | ۴۵۰,۳۸۸,۰۰۰ | ۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا اتوماتیک | --- | توقف تولید | ۵۸۴,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک S | ۸۵ گانه | ۴۰۵,۷۶۵,۰۰۰ | ۴۶۸,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک R تیپ S | ۸۵ گانه | --- | ۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک GX-L | --- | ۴۳۹,۱۸۸,۰۰۰ | ۴۶۹,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک R تیپ GX-L | رینگ | --- | ۴۸۷,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک پلاس اتوماتیک | --- | ۴۷۸,۱۱۵,۹۹۱ | ۶۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک R اتوماتیک | --- | --- | ۶۴۳,۰۰۰,۰۰۰ |
اطلس G | دستی | ۵۰۲,۲۱۱,۰۰۰ | ۵۸۷,۰۰۰,۰۰۰ |
اطلس E پلاس اتوماتیک | --- | ۵۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | به زودی |
سهند S | دستی | --- | ۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سهند G | دستی | به زودی | --- |
سهند اتوماتیک | تیپ ۱ | به زودی | --- |
سهند اتوماتیک | تیپ ۲ | به زودی | --- |
قیمت روز خودروهای سایپا: پراید
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
سایپا پراید ۱۵۱ | اتاق بار پاششی DA | ۳۱۳,۷۴۹,۰۰۰ | ۳۴۲,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا پراید ۱۵۱ | لاینر | --- | ۳۴۶,۰۰۰,۰۰۰ |
مردیم از خوشی
۲۱ آذر ۱۴۰۰🖕
AMG GT R
۲۱ آذر ۱۴۰۰تنها چیزی که میشه گفت WTF
مزدا
۲۱ آذر ۱۴۰۰از وقتی سردبیر جدید اومده نصف مطالب سایت رو به فرغون سازهای داخلی اختصاص داده!!!!
حاجی خبریه!؟
Shirko
۲۱ آذر ۱۴۰۰لعنت خدا بر شما برای قیمت گذاریتون .
mm-yarlou
۲۱ آذر ۱۴۰۰😭
میثم
۲۱ آذر ۱۴۰۰قیمت این ماشینها رو اگه با دلار ۳۱۵۰۰ تومنی حساب کنی، قیمت یه تیبا میشه حدود ۳۸۰۰ دلار که قیمت واقعا پایینی هستش، به شرطی که حقوق پایه رو هم با این قیمت تنظیم کنند.
الان دستمزد یه کارگر در آمریکا کمتر از ۱۰ دلار نیست
هفتهای ۴۰ ساعت کار میشه ۱۶۰ ساعت کار در ماه که میشه ۱۶۰۰ دلار که البته حداقل دستمزد حدود ۲۰۰۰ دلاره که ما بعد از کسر مالیات و بیمه، همون ۱۶۰۰ رو حساب میکنیم.
ارزانترین ماشین آمریکا، نیسان ورسا است با قیمت پایه کمتر از ۱۴۰۰۰ دلار که یه کارگر میتونه در کمتر از ۹ ماه بخره. اینو هم درنظر بگیرید که نیسان ورسا یه ماشین بروز و ایمن و استاندارد جهانیه و قیمتها هم در اونجا ثابته و بیرویه بالا نمیره.
اینجا حقوق پایه زیر ۴ میلیونه یعنی یه کارگر با ۹ ماه حقوقش باید بتونه یه تیبا که ارزونترین ماشین تولیدیه رو بخره که میشه ۳۶ میلیون.
پس یا باید تیبا رو بدن ۳۶ میلیون، و یا باید حقوق کارگر رو حداقل ۱۳.۵ میلیون درنظر بگیرن.
دوستانی هم که میگن ایرانو نباید با آمریکا مقایسه کرد، خب تیبا رو هم نمیشه با نیسان ورسا و همچنین ثبات قیمتی اونجا رو هم نمیشه با اینجا مقایسه کرد.
پس مقایسه عادلانهایه.
حقوق ۱۳.۵ و تیبا ۱۱۹ میلیون
یا
حقوق ۴ و تیبا ۳۶ میلیون
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آذر ۱۴۰۰میثم جان
جواب شما در یک کلمه گنجانده شده (( جنگ اقتصادی )) !
دقیقاً سال ۱۳۹۶ یک کارگر ایرانی به راحتی میتوانست یک پراید یا تیبا با اقساط بدون بهره بخره در صورتی که آن زمان برجام بود و ترامپ زیر قرارداد خودشان نزده بود !
ایران در سختترین شرایط تحریمی به سر میبرد که حد نهایی سختیها را مردم دارند میچشند با درآمدهای ریالی کم و خرج کردنهای دلاری زیاد که مطمئناً حتی اگر برجام امضاء هم بشود و مردم تا بخواهند درآمدشان را برسانند به دلار ۳۰ هزار تومنی یه ۷ تا ۱۰ سالی زمان نیاز دارد اما اگر برجام امضاء نشود آن وقت با وجود تورم بالای ۴۰٪ منتظر حتی تیبا ۵۰۰ میلیونی یا یک میلیاردی هم باید باشیم و این چیز عجیبی نیست چون اقتصاد کشور قُفل شده و تنها راه وجود اقتصاد آزاد و مراودات با جهان است که میتواند این قفل را باز کند تا بانکهای جهانی با ما کار کنند و بتوانیم صادرات سالم داشته باشیم و از طرفی رانت در واردات از بین برود و….!
مهدی
۲۱ آذر ۱۴۰۰والا چند روز پیش اتفاقی داشتم تحلیل بازار خودرو بعد از اخبار رو میدیدم . مجری براساس فکت مسئول و کارخانه یه جمله گفت که من درجا برگام ریخت .
اگر درست خاطرم باشه گفتن که تا قبل از افزایش قیمت چند روز اخیر سایپا تو ساخت هر دستگاه فرضا کوییک داره ۶۰ میلیون ضرر میده!! اگر مواد اولیه و کارگر رو مستقیم با شاتل فضایی از مریخ و ونوس بیارن به صرفه تر از این حالت میشه .
اما در کل دو حالت که بیشتر نداره یا این حرف درسته و حاکمیت داره مواد اولیه رو مثلا پنجاه برابر قیمت جهانی میده به خودروساز و قطعه ساز که در این صورت اگر مملکت صاحب داشت باید چند ده تا مسئول اعدام میشدن. یا این حرف دروغه و تفاوت قیمت تمام شده خودرو با قیمت کف بازار همینه که الان هست که باز هم اگر مملکت صاحب داشت باید چند ده تا مسئول و مدیر اعدام میشدن. در کل چیزی که الان مملکت نیاز داره علم و دانش و شایسته سالاری نیست بلکه نیاز مبرم به یه رضاخان،هیتلر،کیم جونگ اون یا همچین چیزی هست که فقط گردن بزنه و در غیر این صورت هیچ چیز درست نمیشه . مملکت باید جوری باشه که مدیر و نماینده و غیره برای قبول مسئولیت دست و پاشون بلرزه نه اینکه دهها میلیارد هزینه تبلیغات و پاچه خواری کنن که مسئولیت بگیرن و بدونن قراره صدها برابرش رو بخورن و بدزدن
میثم
۲۱ آذر ۱۴۰۰حرف حق