گروه خودروسازی سایپا در جدیدترین بروزرسانی وبسایت خود مشخصات دو محصول جدید شاهین اتوماتیک (CVT) و اطلس را اعلام کرد. تولید انبوه این دو خودرو از ابتدای اردیبهشتماه آغاز شده و شرایط فروش آنها به زودی اعلام خواهد شد.
سایپا شاهین اتوماتیک CVT
نخستین مدل از خانواده شاهین اتوماتیک که به بازار عرضه خواهد شد، شاهین CVT نام دارد. شاهین CVT به عنوان تیپ پایه شاهین اتوماتیک پیشرانهای مشابه به نمونه دستی دارد.
به طور خلاصه تجهیزات و ویژگیهای جدید شاهین CVT نسبت به تیپ دستی عبارت است از:
- کروزکنترل و محدوده کننده سرعت
- مانیتور جدید ۱۰ اینچی اندروید
- آنتن سقفی طرح بال کوسه
- سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش و دستیار شروع حرکت در سربالایی
- کفپوش سه بعدی
- تزئینات کرومی جلوپنجره، گارنیش صندوق و دستگیرههای درونی و بیرونی دربهای خودرو
- تزئینات هیدروگرافی چوبی زیرآرنجی، ابروی داشبورد و پنل دسته دنده
- تزئینات مشکی پیانویی قاب دریچههای کولر، فرمان، قاب مانیتور و قاب دستگیره داخلی دربها
- تریم دورنگ مشکی-سفید داشبورد و رودریها
مشخصات فنی و ایمنی شاهین اتوماتیک
شاهین اتوماتیک در رده ابعادی C کوچک و کلاس بدنه سدان اقتصادی دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع شاهین اتوماتیک به ترتیب ۴۴۴۶، ۱۷۷۱، ۱۴۹۰ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۶۵۰ میلیمتر است.
سدان جدید سایپا مجهز به پیشرانه توربو با حجم ۱۴۹۷ سیسی بوده که در جدیدترین بروزرسانی ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۲۵۰۰ ارائه میدهد. موتور M15 TC نسخه توربوشارژ موتور خانواده ساینا و کوییک بوده که سایپا با اضافه کردن قطعاتی همچون اینترکولر و اویل ماژول سعی کرده تا کنترل حرارت در این موتور را ارتقا دهد و بازدهی بالاتری را نسبت به نمونه تنفس طبیعی کسب کند.
از نخستین روزهایی که این موتور بر روی شاهین نصب شد مشکلات زیادی گریبان مالکین این خودرو را گرفت. ایراداتی مثل آب شدن قطعات در مجموعه رله و جعبه فیوز، سوختن واشر توربو، بد روشن شدن موتور در هوای سرد، کشش ضعیف در شروع حرکت، صدای زیاد موتور، کیفیت پایین درپوش ترموستات و نشت آب و همچنین صدای اضافی تسمه دینام لیست بلند بالای ماجراهای مالکین شاهین با موتور این خودرو میباشد.
این ایرادات به صورت رایج در شاهینهای تحویلی مشاهده میشود. سایپا در سال گذشته سعی کرد تا با اعلام فراخوانهای متعدد بخشی از ایرادات فوق را حل کند. به صورت کلی شاهینهایی که جدیدتر تولید شدهاند ایرادات کمتری نسبت به مدلهای قدیمیتر دارند، با این وجود هنوز بعضی از مشکلات به قوت خود باقی است.
قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق جعبهدنده CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. لازم به یادآوری است گیربکس این خودرو با نمونه CVT نصب شده بر روی کوییک تا حدودی متفاوت است. گیربکس کوییک ساخت شرکت پانچ بوده و قابلیت شبیهسازی ۶ سرعت را به صورت مصنوعی دارد ولی گیربکس شاهین ۷ سرعته بوده و هنوز اطلاعات تکمیلی از سازنده و ویژگیهای این گیربکس در دست نیست.
طبق اعلام سایپا، حداکثر سرعت شاهین ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۱۳ ثانیه طی کند. موتور شاهین اتوماتیک مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵، وزن خودرو ۱۳۲۰ کیلوگرم، حجم باک ۴۷ لیتر و حجم صندوق آن ۴۲۲ لیتر است.
سیستم تعلیق شاهین اتوماتیک، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق ساده و اقتصادی تورشن بیم (تیر H) است. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانههای: کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
از دیگر امکانات ایمنی این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ۲ کیسه هوا (جلو و سرنشین)
- سنسور پارک عقب
- دوربین دید عقب
- چراغ روشنایی روز
- سیستم نمایش فشار باد تایرها
- سامانه راهنمای تعویض دنده GSI
امکانات رفاهی شاهین اتوماتیک
در شاهین CVT بیشتر سعی شده تا عیوب ظاهری کابین نسبت به نمونه دندهای حل شود و امکانات به جز دو مورد بدون تغییر باقی مانده است:
- سانروف دوحالته برقی
- سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک
- صندلی دستی ۶ حالته راننده
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
- نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی همراه با ۶ اسپیکر و درگاه USB شارژ تلفن همراه
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی در دو حالت اسپرت و معمولی
- فرمان برقی
- کروز کنترل و محدودکننده سرعت
- آینههای جانبی تاشو برقی
- کامپیوتر سفری
سایپا اطلس
سایپا اطلس جدیدترین محصول شرکت سایپا و به عنوان نمونه لوکس خودروی کوییک بزودی روانه بازار میشود. تولید آزمایشی این خودرو آغاز شده و در حال حاضر تستهای جادهای را پشت سر میگذارد.
مشخصات فنی و ایمنی اطلس
اطلس در رده ابعادی B متوسط و کلاس بدنه هاچبک کراس اقتصادی دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع اطلس به ترتیب ۴۰۲۰، ۱۶۸۵، ۱۵۴۰ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۴۱۰ میلیمتر است.
هاچبک کراس جدید سایپا مجهز به پیشرانه جدید M15 L با حجم ۱۴۹۷ سیسی بوده که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۴۰۰۰ ارائه میدهد. موتور M15 L یا GSI نسخه اصلاح شده و ارتقا یافته موتور M15 ساینا و کوییک بوده که سایپا با اضافه کردن قطعات و ویژگیهای جدیدی همچون هدرز، سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ و دریچه گاز برقی سعی کرده تا استهلاک را در این موتور کاهش دهد و بازدهی بالاتری را (حدود ۳ اسب بخار و ۹ نیوتون متر) نسبت به نمونه قدیمی کسب کند.
قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق جعبهدنده CVT و یا ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. گیربکس اتوماتیک این خودرو ساخت شرکت پانچ بوده و قابلیت شبیهسازی ۶ سرعت را به صورت مصنوعی دارد.
طبق اعلام سایپا، حداکثر سرعت اطلس ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۱۳ ثانیه در نمونه دستی و ۱۵ ثانیه در نمونه اتوماتیک طی کند. موتور اطلس مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵، حجم باک ۴۱ لیتر و حجم صندوق آن ۲۸۵ لیتر است.
سیستم تعلیق اطلس، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق ساده و اقتصادی تورشن بیم (تیر H) است. این خودرو در چرخهای جلو مجهز به ترمز دیسکی و در قسمت عقب ترمز کاسهای میباشد؛ همچنین ترمزهای آن مجهز به سامانههای: کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
از دیگر امکانات ایمنی این خودرو در نمونه فول آپشن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ۲ کیسه هوا (جلو و سرنشین)
- سنسور پارک عقب
- دوربین دید عقب
- چراغ روشنایی روز
- سیستم نمایش فشار باد تایرها
- سامانه راهنمای تعویض دنده GSI
- رادار نقطه کور
- سنسور نور و باران
امکانات رفاهی اطلس
شرکت سایپا تصمیم دارد تا خودروی اطلس را در ۴ تیپ و نوع متفاوت به بازار عرضه کند. در تیپ پایه، اطلس مجهز به فرمان هیدرولیکی، گیربکس دستی و رینگ فولادی است؛ فولترین نسخه اطلس نیز مجهز به فرمان برقی، گیربکس اتوماتیک CVT و رینگ آلومینیومی میباشد.
در بحث تجهیزات، تیپ فول (E) اطلس با امکانات کاملی نسبت به رده قیمتی خود عرضه خواهد شد؛ بعضی از تجهیزات این خودرو مثل رادار نقطه کور برای اولین بار در خودروهای داخلی نصب خواهد شد. خودروی اطلس با اینکه از نظر ابعاد و قدرت نسبت به محصول شاهین محصول کوچکتر و ضعیفتری است اما از سطح بالاتری از امکانات ایمنی و رفاهی برخوردار است. اطلس در نسخه فول، پر آپشن ترین محصول سایپا محسوب میشود:
- سانروف دوحالته برقی
- سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت
- چراغهای لنز دار و ال ای دی جلو و عقب
- صندلی ۶ حالته راننده (۴ حرکت دستی و ۲ حرکت برقی) به همراه گرمکن
- سیستم تهویه مطبوع الکتریکی نیمه اتوماتیک
- نمایشگر مرکزی ۷ اینچی اندروید همراه با ۴ اسپیکر، ۲ تیوتر، درگاه USB شارژ تلفن همراه و قابلیت میرورلینک و مسیریابی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی در دو حالت اسپرت و معمولی
- فرمان برقی
- کروز کنترل و محدودکننده سرعت
- آینههای جانبی تاشو برقی
- کامپیوتر سفری
- قابلیت انتخاب ۱۰ رنگ متفاوت با رنگ اصلی بدنه برای تزئینات خارجی و سقف خودرو
- تودوزی چرم و پارچه صندلیها همراه با الگوی جدید و پشت سریهای متفاوت نسبت به صندلیهای ساینا و کوییک
- تریم دو رنگ مشکی-کرم داشبورد و رودریها
- آنتن سقفی طرح بال کوسه
- Global closing (باز و بسته کردن همزمان تمامی شیشهها از طریق ریموت جهت تبادل حرارتی اتاق خودرو و محیط بیرون در فصول گرم سال)
- شیشههای دودی
محمد
۶ فروردین ۱۴۰۲جلو پنجره پان امریکن چی میگه.
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۴۰۲سایپا مطمئن !
وطن
۷ فروردین ۱۴۰۲ای کاش پرایدو حذف نمیکردن
کلی نسخه از روش زدن با قیمتهای نجومی
تازه اونم بی کیفیت تر از پراید
طراح خودنرو
۸ فروردین ۱۴۰۲تو روخدا ، جان من ، اینا رو نیارین بیرون ، این شرکت بنز و بی ام و دزدن ، کاپشن منو میدزدن ، ببخشید ، یعنی یه دفعه این طرحو می دزدن و سرمایه گذاری از بیت المال اسراف میشه ، احتمال میدم مطمئن نیستم باید تحقیق کنم ولی احتمالا جی ال آ رو از رو اطلس کش رفته .
آریا
۱۴ خرداد ۱۴۰۲چرا ندن بیرون. همه که مثل شما سرمایه به باد آورده ندارن. قشر ضعیف جامعه شاید بتونن این ماشین هارو سوار بشن چه ایرادی داره. پس خوشمزه بازی هاتون و بزارید برا خودتون لدفا
فرشید
۹ فروردین ۱۴۰۲با توجه به اینکه گیربکس CVT بی صداترین، نرم ترین و کم مصرف ترین نوع گیربکس های اتوماتیک هست نقطه قوت خوبیه. و استفاده از تریم دو رنگ مشکی سفید و بخصوص مشکی قهوه ای با تو دوزی چرم هم خیلی عالیه. بالاخره سایپا داره یکم سلیقه به محصولاتش تزریق میکنه. اگه با انصاف بخوام بگم چهره و طراحی هر دو خودرو به خصوص شاهین منطقی، متناسب و به نسبت خودروهای داخلی شیک و قشنگه. فقط امیدوارم با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول عرضه بشن. راستی اون بخش از مقاله که با پشت زمینه مشکی و متن سفید و قرمز نوشته شده بود خیلی جالب بود. ممنون. همون متن منو از خرید شاهین منصرف کرد.
محمد
۶ فروردین ۱۴۰۲ملت *** هجوم ببرید برای خرید …
Amir mahdi @-1387
۶ فروردین ۱۴۰۲چرت تر از پارسال
یه صفحه نمایش چند اینچی میزارن می گن پلاس
ARIAN
۶ فروردین ۱۴۰۲آت و آشغال های سایپا. یه مشت کاردستی احمقانه. نه طراحی دارن نه ایمنی نه آپشن نه قیمت مناسب
RENAULT MEGANN
۶ فروردین ۱۴۰۲وقتی سوار نشدید ونمیدونید حرف نزنید
طراحی شاهین بسیار زیباست وسه ستاره ایمنی داره ودر تصادفات با خودروهایی مثل سمند موفق بوده واسیب جزعی مثل شکستن چراغ جلو داشته
اپشن های به روز وخوبی هم داره
قیمت کارخونشون پایینه اما به قیمت کارخونه سخت میشه پیداکرد.
TESLA
۶ فروردین ۱۴۰۲واقعا افسوس برای ملتی که به تولید لگن هایی مثل : کفتر ، اطلس و امثال اینها افتخار میکنن ، یکی نیست بهشون بگه تو باید با این پول به جای اینکه صاحب کفتر بشی باید سوار تویوتا کرولا یا مزدا ۳ میشدی ، ولی حیف که بالا خونه اجارست
یک ایرانی
۷ فروردین ۱۴۰۲توافغانستان خیلی بهتر از تویوتا کرولا میشه سوارشدی ولی تا شصت کیلومتر شهرهای اطراف و با امنیت وآرامش نمیتونی بری،چفایده داره که بهترین ماشینوبهت بدن بعدش تحریمت کنند و پشتیبانی نشه وکشورتو اسیر جنگ وناامنی بکنند، گرچه خودرو سازهای داخلی چهل ساله التماس رنووپژوی فرانسه کردن تا تکنولوژی امثال تویوتا کرولا رو بهشون بدند ولی دستاوردشون هیچ شده واگربجای التماس مثل رویکرد جدیدشون به دانش بنیان هاو نخبه های وطنی اعتماد میکردن الان خودمون در حد اپتیماخودروتولید میکردیم ولی مغزشون پراز غربزدگی بوده و تازه یکم تغییر تفکرداده اند وبه دانشگاه ونخبه ها روی آوورده اند
ایمن ترین خودروی کشور
۷ فروردین ۱۴۰۲افسوس برای پارس سوار هایی که دارن فرا فکنی میکنن وبه جای بحث فنی توهین میکنند والقاب خودشونو به دیگران نسبت میدن
تویوتا کرولا قیمتش حداقل۲۰هزار دلاره
با دلار ۵۰تومنی میشه یک میلیارد
شاهین قیمت کارخونه۳۵۵ وقیمت بازار ۵۵۰
ایا قابل مقایسست؟
رضا
۷ فروردین ۱۴۰۲داداش ول کن مبارکت باشه به سلامتی سوارش شی ،،حسادت و کم بینی نتیجه فقری هست که تو این مملکت بیداد میکنه متاسفانه
A1
۷ فروردین ۱۴۰۲سه ستاره جاده مخصوص رو داره احتمالا این ستاره ایمنی هم بچه بازی شده هرکی از راه رسیده میگه ماشینمون ستاره ایمنی داره
ایمن ترین خودروی کشور
۷ فروردین ۱۴۰۲ما که پز نمیدیم ۳ستاره هم زیاد نیست
ایمنی باید ۵ستاره باشه
اما همین ۳ستاره ایمنی هم خوبه
نویدی
۶ فروردین ۱۴۰۲اطلس رقیب مستقیم Golf
سایپای عزیز!مردم از یه ماشین خوب اول ایمنی و امنیت میخوان،بعد امکانات و آپشن کیلویی.
genius
۶ فروردین ۱۴۰۲اطلس فیس لیفت روی کوئیکه.اوکی ما هم میتونیم هضمش کنیم امــا اگر با همون قیمت کوئیک بیاد تو بازار و کوئیک جمع شه نه به اسم محصول جدید با 50درصد افزایش قیمت!!!
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۶ فروردین ۱۴۰۲رفیقم تو سایپا کار میکنه شاهین گرفته تازه خودش بالا سر کار بوده سفارشی جمع کرده.چیزی که من تست کردم از این ماشین رو براتون توضیح میدم.نکته بسیار خوبش گیربکسش هست که واقعا تو گاری سازیه داخلی نمونش رو ندیدم بی صدا نرم با ضریب مناسب البته کابلی بودنش یکی ازعوامل هست.راجب موتور بگم که موتور بی3 پراید که 1500 رو تیبا و حالا یه توربو اضافه شده حالا میگن موتور شاهین,برا اولبن بار که میشینی منتظر یه فاجعه تو راه رفتن ماشینی که بعد ر کردن دنده 1 و رفتن به 2 متکجه شتاب جالبه ماشین میشی جوری که اصلا باور نمیکنی که این موتور من در اوردیه سایپا هست.ولی یه نکته پنهان وجود داره درسته گاز رو فشار میدی و شتاب جالبی میگیری ولی با گذشتن دور موتور از 4000 بعد چند بار دور زدن متوجه میشی که موتور به صورت عجیبی زیر بار توربو میره انگار یه جایی وارد میشه و لبخند رو لبت میاره ولی تا متوجه لبخندت میشه انگار بهش میگی خوب دمت گرم خسته نباشی اونم سریع لباسش کار رو در میاره میپیچه به بازی.از یه جایی به بعد احساس میکنم توربو فقط باد تولید میکنه و دیگه خبری از بوست نیست.سایپا خوب دلقک بازی در آورده. نکته دیگه من هر چی نگاه کردم اینتر کولر ندیدم تو ماشین حتی تو عکسهایی که سرچ کردم از موتور شاهین لوله خوروجی از توربو مستقیم به دریچه گاز وصل شده انگار تو متن هم میگه رو مدل جدید گذاشتن.به هر حال با گذشت زمان اونم تو فصل گرم و سرنشین کامل و فشار آوردن به این موتور بعید میدونم بتونه صاحبش رو راضی نگه داره.پیشنهاد من به دارندگانش ابنه که با یه تیونر خوب مشورت کنن و بهش یه اینتر کولر مناسب بخورونن و حتمن از کیت مکش مناسب به همراه بنزین سوپر استفاده کنن
genius
۶ فروردین ۱۴۰۲استهلاک m15tc وحشتناکه!حتی اگه مالکینش نخوان بپذیرن که تیبا توربو سوارن و سیس تویوتا بگیرن این یه واقعیته موتور m15 ته زورش بتونه تیبا رو با 3 سرنشین تو جاده جواب بده پرخوران کردنش اونهم به این صورت غیراستاندارد و من درآوردی شاید واسه یکی دو سال البته با تحمل صدای تراکتور تو اتاق به مالک حس قدرت بده ولـی بعد از اون فقط خرج و خرج و خرج داره و بس!واقعا جای سواله مگا موتور با اون همه خدم و حشم تو این 50 سال که تاسیس شده نتونسته یه موتور اقلا تو کلاس tu5 بزنه چرا؟؟از صبح تا شب تو اون کارخونه ها چه میکنن که خروجیش میشه این؟؟!؟؟
محمود
۷ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا موتور ۱.۵ لیتری برای وزن امثال تیبا و کوییک زیادم هست؛ مشکل اینه که راندمان کمی از موتوری با این حجم میگیرن درحالیکه با یک سری تغییرات نه چندان پر هزینه، پتانسیل خیلی بالاتری داره
الان بعضا رو خودروهای حدود یک و نیم تنی هم موتور ۱.۲ لیتری میزارن؛ مثل پژو ۳۰۰۸
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ فروردین ۱۴۰۲من هنوز به موتورهای 1/6 لیتر تنفس طبیعی چینی فکر می کنم که 10 سال پیش بافناوری میتسوبیشی در چین تولید می شد
کاش همون کاری که چینی ها انجام دادن برای ایران، قابل اجرا بود
ایمن ترین خودروی کشور
۷ فروردین ۱۴۰۲قراره موتور EC5روی شاهین نصب بشه که موتور خوبیه
در مورد موتور فعلی شاهین گشتاورش میشه حدود ۱۷۰ نیوتون متر که کافیه
استهلاک موتورش قطعا از موتورxu7کمتره وموتور پراید ثابت کرده کم استهلاک بودنشو
در مورد اینکه نتونستن موتور بسازن قبول دارم کم کاری زیادی کردن چون سایپا از اول دوست داشت مونتاژ کار باشه نه تولید کننده
genius
۶ فروردین ۱۴۰۲این موتور 8سوپاپ خوبه برای همون استراکچری که واسش طراحی شده یعنی فورد فستیوا 1980 یا کیا پراید.نمیشه همین موتور که ته توانش واسه پراید 900 کیلویی طراحی شده رو برای شاهین 1 و خرده ای تنی نصب کرد و ازش انتظار شق القمر داشت!!سایپا تا موتور استخون دار معرفی نکنه محکوم به شکسته
RENAULT MEGANN
۶ فروردین ۱۴۰۲قراره ec5روی شاهین سوار شه.
موتور فعلی گشتاور بدی نداشت
سوشیانت
۷ فروردین ۱۴۰۲فقط گشتاورش خوبه ولی نه قدرت خوبی داره نه شتاب خوبی پس بهتره یه موتور جدید تولید کنن
TESLA
۶ فروردین ۱۴۰۲خداییش به اینها نگین ماشین ( اینا در حد فرغون هم نیستن ) 😂😂😂🤣
Hamidreza
۶ فروردین ۱۴۰۲گل گفتی…
آریا
۱۴ خرداد ۱۴۰۲هر هر هر خندیدیم. همه مثل تو سرمایه دار نیستن ماشین خارجی سوار بشن اوسگول خان
mahdi-es17
۶ فروردین ۱۴۰۲اونایی که شاهین دارن میگن عقاب هستش اونایی که ندارن میگن کلاغه من خودم میگم کلاغه کلی فراخوان داشته 8 سوپاپه و به نظر میاد در دراز مدت کلی مشکل قراره براش پیش بیاد قبل رسیدن به 250هزار کیلومتر این موتور بیشتر به درد اطلس میخوره نه ماشین 1.4تنی 🤷♀️🤷♂️
Hamilton1970
۷ فروردین ۱۴۰۲این پر کلاغ هم نیست چه برسه به خود کلاغ!
افسوس برای صفی که برای این آهن پاره ها تشکیل میشه…
#برای_حسرت_یه_ماشین_معمولی
آریا
۱۴ خرداد ۱۴۰۲همه سرمایه تورو اگه داشتن لکسوس سوار میشدن دکتر.
ایران
۶ فروردین ۱۴۰۲اگر اطلس و شاهین cvt با همین اپشن و همین مدل ها تولید شه عالیه البته انشاالله کیفیت هم داشته باشه انشاالله شاهین ATهم با امکانات بیشتر تولید شه خواهشا پیگیر شاهین ATهم باشید و بی زحمت اخبار شاهین ATهم بزارید
علی جردن
۶ فروردین ۱۴۰۲آقای مسئول ایران خودرو اگه کامنت بنده می خونید لطفا پاسخگو باشید رانا پلاس پانوراما اتوماتیک کی میاد بازار؟ مگر قرار نبود تو اوایل سال ۱۴۰۱ باز بیاد الان یک سال گذشته هنوز خبری نیست !
علی جردن
۶ فروردین ۱۴۰۲راستی سهند پانوراما اتوماتیک داشبورد قرمز کی میاد بازار ؟
Hamidreza
۶ فروردین ۱۴۰۲خب سم امشب هم مشخص شد…!
Hamid3x
۷ فروردین ۱۴۰۲3 اسب بخار افزایش قدرت چه تغییر چشمگیری خدای من
این همه دزدی و خوردن پول قطعه سازا و مردم کجا میره خدا میدونه
بله یادم رفت بگم خیلی از مدیران سایپا ماشین های خارجی سوارن تو شمال از یسری ها ویلا هدیه میگیرن
و باقی ماجرا دیگه وقتی نمیمونه برای توسعه محصول جدید
همون تیبا رو با کمی تغییر میکنند کوئیک، 50 میلیون گرونتر میشه بعد کوئیک رو با جلو پنجره جدید میسازن اسمش میشه اطلس با افزایش قیمت بیشتر
Avan
۷ فروردین ۱۴۰۲یه جلوپنجره عوض کردن یک ماشین جدید حسابش کردن و ملی می کشن روی قیمت!!
علی
۷ فروردین ۱۴۰۲شاهین از لحاظ موتوری یه مسخره بازیه به تمام معناست. دارندگان شاهین بزارین کارکردش به بالای ۵۰ هزار تا برسه بعد متوجه مشکلات شدیدش میشید. الکی از اسباب بازی سایپا تعریف نکنید
shetab-car
۷ فروردین ۱۴۰۲تازه طبق اعلام شرکت شتاب نسخه اتومات 15 ثانیه است که احتمالا 18 تا 19 ثانیه در عمل باشه
طراحی اطلس بدک نیست اما مشکل اصلی اینه که چرا از دست از سر این موتور تیبا بر نمی دارید
اگه مثلا موتور EC5 روی اطلس قرار می گرفت ارزش خریدش هم بیشتر میکرد
Hamilton1970
۷ فروردین ۱۴۰۲نمیفهمم چرا مردم ما به همینی که دارن راضیان؟!
اون موقعی که میبایست راضی باشن گفتن نه ما آب و برق مجانی میخوایم زدن زیر همه چی
حالا که باید بزنن زیر میز حقشونو بگیرن از همه چی راضی شدن!
آقا چرا نمیگی موتور فورد؟ چرا نمیگی موتور کرولا؟ چرا «کاش» گفتن ما انقدر کوچیک شده که به موتور ده پونزده سال پیش پژو راضی شدیم؟…
shetab-car
۷ فروردین ۱۴۰۲طراحی در صندوق عقب اطلس رو با کوییک مقایسه اومدن در صندوق رو بلندتر کردن کل نمای عقب رو خراب کرده
با تمام ایراداتی که به سایپا وارده اما به نظرم طراحی بیرونی کوییک هماهنگ تر از اطلسه
Saji
۷ فروردین ۱۴۰۲نکته خیلی بدی که هست اینکه چون قیمتای داخل خیلی تخیلاتیه همه گارد دارن نسبت به هرچی وارد میشه و هرچی تولید میکنن اطلس یه ماشین هفت هشت هزاردلاریه شما محصولات اقتصادی شرکتای بزرگم ببینی نه موتور چندان قوی دارن نه امکانات زیاد با قیمت دلاری بالاتر ، در کل توقع باید در همون حد باشه حالا اینکه همونم بعضیا نمیتونن بخرن بحثش جداست و ربطی به کامل رد کردن این محصولی ک هنوز کسی سوارش نشده ندارن هممونم میدونیم محصولات سایپا بجز شاهین کمخرج و کماستهلاکن که برای ماشینای اقتصادی بهترین مزیته برعکس خاندان پژو ک دم به دم نیاز به رسیدگی و مراقبت دارن اونم با هزینه سوبله بغض و کینه را کنار بزاریم و منطقی نظر بدیم این محصول لوکس شکرت خفن نیست یع محصول بروزتر نسبت به ماشینای قبلی از یک شرکت ناشناخته جهانیه .طرف اینا با گلف مقایسه میکنه هرموقع جفتش چه با پول باارزش داخلی چه دلاری همقیمت بود شما اونا بخر):
حمید مقدسی
۷ فروردین ۱۴۰۲سایپا هر روز ضعیفتر از دیروز .خودروها ش خیلی از سطح پایین. کم جون و. گران هستند. ولی مردم بازم حمله کنید برین بخرید..
m
۷ فروردین ۱۴۰۲سلام ان شاء الله قوی تر می شوند و الان هم خوبند الحمدلله
علیرضا
۷ فروردین ۱۴۰۲من که داشبورد کوییک و ساینا رو میبینم که فقط و فقط دریچه کولرهاش دایره ای شده و داشبورد دو رنگ شده
m
۷ فروردین ۱۴۰۲سلام اطلاعات بیشتری نیز درباره این دو خودرو گفته می شود و همین الان هم اطلاعات زیادی گفته اند و خیلی هم خوبه الحمدلله
BMWghini
۷ فروردین ۱۴۰۲نمیدونم چرا وقتی طراحیاشون و مشخصاتشون رو میبینم یهو خندهام میگیره
مهدی
۸ فروردین ۱۴۰۲راستش سالهاست که مخاطب پدالم ولی کمتر پیش اومده که کامنت بزارم ، ولی الان وقتی چن تا از کامنت ها رو دیدم گفتم بهتره که حرفمو بزنم، مدت هاست که بخش کامنت های پدال محل حرف زدن عاشقای ماشینا و ما هم از حرف زدن و کل کل کردنشون لذت میبریم، کاش یه تعداد سایبری مجازی که قشنگ از کامنتاشونم معلومه هیچ اطلاعات خودرویی ندارن جو اینجا رو دیگه خراب نمیکردن
ایمن ترین خودروی ساخت ایران
۸ فروردین ۱۴۰۲جو اینجا رو یه عده مثلا شوتی سوار خراب میکنن با فرافکنی وتوهینشون وتحلیل بی انصاف ویک طرفشوت این یک
دوما مطمعن باشید همه ی اعضای پدال بیشتر از شما اطلاعات خودرویی دارن
سوما ما سایبری نیستیم
چهارما هر تحلیلی باید انصاف داشته باشه بدشم بگی خوبشم بگی اگه حرف کسی به شما خوش نمیاد مشکل خودتونه.
ملی
۱۸ اسفند ۱۴۰۲شکل و ظاهر صندوق عقب ماشین ساینا رو که آدم میبینه حالت تهوع به آدم دست میده