سایپا

مقایسه شاهین پلاس با رقبای هم قیمت در بازار ایران

اگر قصد خرید شاهین پلاس را دارید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا با خودروهای دیگری که با این قیمت قابل خریداری است آشنا شوید.

شاهین پلاس یکی از گران‌ترین خودروهای داخلی محسوب می‌شود و قیمت آن در بازار به‌طور عجیبی بالا رفته به‌گونه‌ای که به محدودهٔ خودروهای چینی نزدیک شده است. این در حالی است که شاهین پلاس از لحاظ قوای محرکه یا امکانات ویژگی خاص یا منحصربه‌فردی ندارد اما در بازار قیمتی نزدیک به ۱.۳ میلیارد تومان پیدا کرده است. در این بازهٔ قیمتی اما خودروهای صفرکیلومتر نسبتاً زیادی قابل خریداری است که می‌توانند تصمیم‌گیری را دشوار کنند. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم شاهین پلاس را با سه رقیب هم‌قیمت در بازار مقایسه کنیم تا راهنمایی باشد برای کسانی که در این بازهٔ قیمتی به دنبال خودروی صفرکیلومتر هستند.

مقایسهٔ شاهین پلاس با دنا پلاس توربو اتوماتیک

یکی از اصلی‌ترین رقبای شاهین پلاس در بازار، دنا پلاس توربو اتوماتیک است. این خودرو در نسخهٔ جدید آپشنال از لحاظ قیمت بسیار به شاهین پلاس نزدیک است.

همچنین بخوانید:

مشخصات فنی و پیشرانه

مهم‌ترین ویژگی شاهین پلاس که باعث رشد قیمت آن در بازار شد، استفاده از پیشرانهٔ جدید ME16 است که نسخهٔ سایپا از موتور TU5 محسوب می‌شود. این موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، دنا پلاس توربو به پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری EF7 توربو مجهز است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو در هردو خودرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد که ساخت شرکت چینی DAE است؛ بنابراین، از لحاظ شتاب و کشش برتری کاملاً با دنا پلاس است درحالی‌که توان موتور تنفس طبیعی ME16 برای وزن سنگین ۱۳۳۰ کیلوگرمی شاهین پلاس کافی نیست و با خودروی نسبتاً تنبلی طرف هستیم. از سوی دیگر اما پیشرانهٔ تنفس طبیعی شاهین پلاس استهلاک و هزینه‌های نگهداری کمتری دارد درحالی‌که موتور توربوشارژ دنا پلاس با مشکلات مختلفی مواجه است. از لحاظ مصرف سوخت نیز برتری با شاهین پلاس است که در هر صد کیلومتر نزدیک به یک لیتر مصرف کمتری دارد.

طراحی ظاهری و فضای داخلی

هرچند شاهین پلاس در طراحی بیرونی تفاوتی با نسخه‌های قبلی شاهین ندارد ولی هنوز هم در برابر دنا پلاس اندکی برتری خواهد داشت زیرا ازآنجایی‌که دنا پلاس بر پایهٔ سمند شکل گرفته، با وجود تغییرات بزرگ همچنان ذات قدیمی خود را نشان می‌دهد اما سدان سایپا خودروی مستقلی محسوب می‌شود که از ابتدا طراحی شده و به همین دلیل نمای پخته‌تر و اصولی‌تری دارد. در داخل نیز مشکل دنا پلاس فضای تنگ و محدود حتی در قیاس با سمند است درحالی‌که شاهین پلاس برای خودرویی در کلاس C یا کامپکت، از کابین جادار و بزرگی برخوردار است که آن را به گزینه مناسب‌تری برای استفاده‌های خانوادگی و مسافرتی تبدیل می‌کند.

امکانات و فناوری‌ها

سایپا به لیست آپشن‌های شاهین پلاس سه مورد جدید شامل تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو و شیشه‌های دودی عقب را نسبت به شاهین CVT اضافه کرده و ایران‌خودرو هم مدتی است دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال را با امکانات بیشتری مثل سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای به بازار فرستاده است؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ امکانات جزء مجهزترین خودروهای داخلی به‌حساب می‌آیند. البته در این بخش، با ایربگ‌های بیشتر، رینگ‌های بزرگ‌تر، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو و سنسور باران، کفهٔ ترازو کمی به سمت دنا پلاس توربو سنگینی می‌کند اما شاهین پلاس هم با گرم‌کن صندلی‌های جلو و نمایشگر بزرگ‌تر، می‌تواند برخی کاستی‌های خود را جبران کند.

قیمت و ارزش خرید

دنا پلاس توربو اتوماتیک با قیمتی حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در بازار، کمی از شاهین پلاس با قیمت یک میلیارد ۲۸۰ میلیون تومان ارزان‌تر است و بنابراین با توجه امکانات بیشتر و پیشرانهٔ قوی‌تر، ارزش خرید بالاتری دارد ولی باید با مشکلات موتور توربو و فضای کابین محدود آن کنار بیایید.

نقاط قوت و ضعف دو خودرو

شاهین پلاس

مزایا: کابین جادار، پلت‌فرم مدرن‌تر، پیشرانهٔ تنفس طبیعی کم‌استهلاک

معایب: توان کم موتور، امکانات کمتر، طراحی داخلی قدیمی

دنا پلاس توربو اتوماتیک

مزایا: موتور توربوشارژ قدرتمند، امکانات مناسب، قیمت ارزان‌تر

معایب: مشکلات موتوری، فضای محدود کابین، پلت‌فرم قدیمی

مقایسهٔ شاهین پلاس با تارا V4

یکی دیگر از رقبای اصلی شاهین پلاس در بازار، تارا V4 اتوماتیک است یعنی خودرویی که از لحاظ قوای محرکه با رقیب سایپایی یکسان است.

همچنین بخوانید:

مشخصات فنی و پیشرانه

همان‌طور که اشاره شد، این دو خودرو قوای محرکهٔ یکسانی دارند زیرا تارا از پیشرانهٔ TU5P استفاده می‌کند ولی بااین‌وجود، در اعداد خروجی این موتورها تفاوت‌هایی جزئی دیده می‌شود. موتور TU5P ایران‌خودرو ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این ارقام برای موتور ME16 سایپا ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی موتور اما در هردو خودرو توسط گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ساخت DAE صورت می‌گیرد. با وجود قوای محرکهٔ یکسان، تارا حدود ۶۰ کیلوگرم وزن سبک‌تری دارد که می‌تواند روی شتاب خودرو تأثیر مثبتی داشته باشد ولی به‌طورکلی، تارا V4 هم مثل شاهین پلاس خودروی تنبلی است.

طراحی ظاهری و فضای داخلی

در طراحی بیرونی کفه ترازو به سمت شاهین سنگینی می‌کند زیرا درحالی‌که تارا در اصل همان پژو ۳۰۱ با تغییراتی در نمای جلو و عقب است، سدان سایپا خودروی مستقلی محسوب می‌شود که از ابتدا طراحی شده و ازاین‌رو ظاهر هماهنگ‌تری دارد. البته در تارا V4، ایران‌خودرو با تغییر گرافیک چراغ‌های عقب، سعی کرده یکی از مشکلات ظاهری این خودرو را برطرف کند ولی هنوز هم باید با اختلافی جزئی شاهین را برتر بدانیم. در داخل نیز تارا با داشبورد پلاستیکی و ساده، کاملاً اقتصادی به نظر می‌رسد و هرچند شرایط شاهین پلاس هم خیلی بهتر نیست ولی باید سدان سایپا را به لطف تریم دورنگ و نمایشگر بزرگ‌تر، کمی بهتر از رقیب ایران‌خودرویی بدانیم. در عوض فضای بار و سرنشین تارا به‌مراتب بزرگ‌تر، جادارتر و راحت‌تر از رقیب سایپایی خود است.

امکانات و فناوری‌ها

از لحاظ امکانات و آپشن‌ها، دو خودرو تقریباً در یک سطح هستند ولی تارا با سنسور پایی در صندوق، ایربگ‌های جانبی و سنسور باران، شرایط کمی بهتری دارد. از سوی دیگر، نمایشگر ۱۰ اینچی شاهین از نمونهٔ ۷ اینچی تارا بزرگ‌تر است و از شیشه‌های دودی عقب هم بهره می‌برد که در رقیب ایران‌خودرویی وجود ندارد.

قیمت و ارزش خرید

هرچند تارا V4 امکانات بیشتری دارد ولی با قیمت یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در بازار، حدود ۲۰۰ میلیون تومان از شاهین پلاس ارزان‌تر است که اختلاف قابل‌توجهی محسوب می‌شود و درنتیجه، ازآنجایی‌که قوای محرکهٔ دو خودرو یکسان است، تارا V4 ارزش خرید بیشتری خواهد داشت. این سدان ایرانی همچنین برخلاف دنا پلاس، پلت‌فرم مدرن‌تری هم دارد ولی از لحاظ ایمنی در تصادفات، برتری با شاهین پلاس است.

نقاط قوت و ضعف دو خودرو

شاهین پلاس

مزایا: طراحی بیرونی هماهنگ‌تر، تریم دورنگ داخلی، پیشرانهٔ تنفس طبیعی کم‌استهلاک

معایب: توان کم موتور، امکانات کمتر، قیمت گران‌تر

تارا V4

مزایا: پیشرانهٔ تنفس طبیعی کم‌استهلاک، امکانات مناسب، قیمت ارزان‌تر

معایب: طراحی بیرونی نه‌چندان جذاب، طراحی داخلی قدیمی، ایمنی پایین‌تر

مقایسهٔ شاهین پلاس با ام‌وی‌ام X33 کراس

در بازهٔ قیمتی شاهین پلاس اگر علاقه‌ای به سدان‌هایی که معرفی کردیم ندارید و خواهان یک کراس‌اوور هستید، یکی از بهترین و نزدیک‌ترین گزینه‌های قیمتی، ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک خواهد بود.

مشخصات فنی و پیشرانه

X33 کراس که درواقع نسخهٔ فیس‌لیفت X22 پرو محسوب می‌شود، در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک به فروش می‌رسد که در پیشرانه باهم تفاوت دارند. نسخهٔ اتوماتیک موردنظر ما، به یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو مجهز است که ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، پیشرانهٔ کوچک ام‌وی‌ام از لحاظ قدرت و گشتاور با موتور تنفس طبیعی شاهین پلاس برابری می‌کند ولی به خاطر توربوشارژ بودن می‌توان استهلاک بالاتری داشته باشد. انتقال نیروی این موتور هم برخلاف دیگر خودروهای این مطلب، توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. به لطف این قوای محرکهٔ اقتصادی، X33 کراس در هر صد کیلومتر ۶.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند که نزدیک به یک لیتر از شاهین پلاس کمتر است.

طراحی ظاهری و فضای داخلی

هرچند شاهین پلاس و X33 کراس در یک سگمنت قرار ندارند ولی در طراحی بیرونی برتری قطعاً با کراس‌اوور چینی خواهد بود. هرچند پیشینهٔ این خودرو به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد ولی این مدل، دومین فیس‌لیفت روی کراس‌اوور کوچک چری محسوب می‌شود که با چراغ‌های دوقسمتی در جلو و چراغ‌های سراسری در عقب، نمایی کاملاً مدرن دارد. همچنین در بازار شاسی‌بلند پسند کشورمان، X33 کراس توجهات بیشتری را نسبت به شاهین جلب می‌کند. این کراس‌اوور کوچک چینی در داخل نیز با نمایشگرهای پیوسته برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعتی-سرگرمی، غربیلک فرمان D شکل و طراحی مدرن داشبورد، چند سر و گردن از کابین قدیمی و کسل‌کنندهٔ شاهین پلاس بهتر به نظر می‌رسد. بااین‌وجود، ازآنجایی‌که X33 کراس خودرویی کوچک با تنها ۴.۲ متر طول است، در داخل فضای محدودی دارد و با صندوق بار کوچک، خیلی برای مسافرت مناسب نخواهد بود.

امکانات و فناوری‌ها

در بخش امکانات، X33 کراس با برخورداری از سنسور پارک جلو و عقب، شارژر بی‌سیم گوشی، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، ترمز پارک برقی با اتوهلد، نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ، چهار ایربگ و… کاملاً نسبت به شاهین پلاس برتری دارد.

قیمت و ارزش خرید

X33 کراس اتوماتیک هم‌اکنون در بازار یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان قیمت دارد که دقیقاً با قیمت شاهین پلاس یکسان است و بنابراین، انتخاب یکی از این دو، به انتظاراتی بازمی‌گردد که از خودرو دارید. از خواهان کراس‌اوور کوچک و بیشتر برای استفاده‌های شهری و روزمره هستید، X33 با ابعاد جمع‌وجور، امکانات مناسب و مصرف سوخت پایین، گزینهٔ ایده‌آلی خواهد بود ولی اگر خودرویی خانوادگی می‌خواهید، بهتر است سراغ شاهین با کابین جادار و صندوق بار بزرگ بروید.

نقاط قوت و ضعف دو خودرو

شاهین پلاس

مزایا: پیشرانهٔ تنفس طبیعی کم‌استهلاک، کابین جادار، بازار فروش دست‌دوم بهتر

معایب: توان کم موتور، امکانات کمتر، طراحی داخلی قدیمی

ام‌وی‌ام X33 کراس

مزایا: امکانات کامل نسبت به قیمت، مصرف سوخت پایین، طراحی مدرن بیرون و داخل

معایب: استهلاک بالاتر موتور توربو، فضای محدود کابین، صندوق بار کوچک

مقایسهٔ امکانات

شاهین پلاس تارا V4 دنا پلاس توربو ام‌وی‌ام X33 کراس
ترمز جلو و عقب دیسکی جلو و عقب دیسکی جلو و عقب دیسکی جلو و عقب دیسکی
سیستم کمکی حرکت در سربالایی دارد دارد دارد دارد
کنترل کشش دارد دارد دارد دارد
کنترل پایداری دارد دارد دارد دارد
ایربگ ۲ عدد ۴ عدد ۴ عدد ۴ عدد
فرمان برقی برقی برقی برقی
نمایشگر ۱۰ اینچی ۷ اینچی ۷ اینچی ۱۰.۲۵ اینچی
صفحه آمپر آنالوگ آنالوگ آنالوگ دیجیتالی ۷ اینچی
آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن تاشو برقی تاشو برقی تاشو برقی با گرم‌کن
سانروف دارد دارد دارد دارد
روکش صندلی چرم چرم و پارچه پارچه چرم
سنسور پارک عقب عقب عقب عقب و جلو
دوربین دنده عقب دارد دارد دارد دارد
سیستم پایش باد تایرها دارد دارد دارد دارد
رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی ۱۶ اینچی آلومینیومی ۱۶ اینچی آلومینیومی ۱۷ اینچی آلومینیومی
تنظیم صندلی راننده برقی ۶ جهته برقی ۶ جهته برقی ۸ جهته دستی ۶ جهته
تنظیم صندلی سرنشین جلو دستی ۴ جهته برقی ۶ جهته برقی ۸ جهته دستی ۴ جهته
گرم‌کن صندلی‌های جلو دارد دارد ندارد دارد
کروز کنترل دارد دارد دارد دارد
سنسور نور دارد دارد دارد دارد
سنسور باران ندارد دارد دارد ندارد
سیستم ورود بدون کلید دارد دارد دارد دارد
استارت دکمه‌ای دارد دارد دارد دارد
سنسور پایی در صندوق ندارد دارد دارد دارد
شیشه‌های عقب دودی دارد ندارد ندارد ندارد
شارژر بی‌سیم گوشی ندارد ندارد ندارد دارد
ترمز پارک برقی و اتوهلد ندارد ندارد ندارد دارد
نورپردازی داخلی ندارد ندارد ندارد دارد
استارت از راه دور ندارد ندارد ندارد دارد

مقایسهٔ مشخصات فنی

شاهین پلاس تارا V4 دنا پلاس توربو ام‌وی‌ام X33 کراس
پیشرانه ME16 TU5P EF7 TC SQRE3T10
نوع موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر توربو
سوپاپ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۲
قدرت ۱۱۱ اسب بخار ۱۱۳ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار ۱۱۲ اسب بخار
گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر ۱۴۴ نیوتن متر ۲۱۵ نیوتن متر ۱۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو جلو جلو جلو
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر ترکیبی ۷.۲ لیتر ترکیبی ۸.۱ لیتر ترکیبی ۶.۱ لیتر ترکیبی
وزن خالص ۱۳۳۰ کیلوگرم ۱۲۷۰ کیلوگرم ۱۴۰۰ کیلوگرم ۱۳۱۴ کیلوگرم
طول ۴,۴۴۶ میلی‌متر ۴,۵۱۹ میلی‌متر ۴,۵۵۹ میلی‌متر ۴,۲۰۰ میلی‌متر
عرض ۱,۷۷۱ میلی‌متر ۱,۷۵۳ میلی‌متر ۱,۷۲۰ میلی‌متر ۱,۷۶۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۹۰ میلی‌متر ۱,۴۶۶ میلی‌متر ۱,۴۶۰ میلی‌متر ۱,۵۷۰ میلی‌متر

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. BMW is GOD

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    واقعا از تمام خودروهای داخلی متنفرم و من موندم چطور مردم انقدر اینا رو دوست دارم و می‌خرن حتی به جرات می‌تونم بگم ایران خودرو و سایپا فروششون از کارخانه‌هایی مثل بی‌ام‌و که تو همین سال پیش پرفروش‌ترین خودرو ساز لوکس شد بیشتره

    موافقم 32
    مخالفم 21
    1. boost10

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      چون ۹۰ درصد جامعه به همین لگنا نیاز دارن

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. کسرا

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (197 ديدگاه)

      مردم چیکار کنن؟
      با اسب و گاری تردد کنن؟

      موافقم 17
      مخالفم 3
  2. نویدی

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (416 ديدگاه)

    من jac j4 رو به همشون ترجیح میدم،دویست میلیون هم ارزونتره.
    توی رنج قیمت یک و دویست،بهترین گزینه آریزو 5 توربو دست دوم کم کار مدل 1402 هست.

    موافقم 45
    مخالفم 16
    1. سهیل

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (37 ديدگاه)

      دقیقا. برای منم سواله با قیمت ۱ تا ۱.۲ میلیارد چرا باید ایرانی خرید وقتی چینی مناسب گیر میاد

      موافقم 37
      مخالفم 10
      1. BMW is GOD

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (143 ديدگاه)

        من اگه جای شما باشم با یک میلیارد میرم ماکسیما مدل ۸۳ یا ۸۱ سرحال می‌خرم چون خودم قبلاً یه ماکسیما مدل ۸۳ داشتم و خیلی خوب راه می‌رفت دقیقاً عین یه بی ام‌ و ۵۲۸ راه می‌رفت
        ولی ماکسیما با ۵۳۰ اصلاً نمی‌تونه رقابت کنه چون خودم قبلاً یه ۵۳۰ هم داشتم و اصلاً ماشین جاده رو آتیشی می‌کرد و اصلاً خیلی عجیب غریب راه می‌رفت

        موافقم 15
        مخالفم 72
        1. BMW is GOD

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (143 ديدگاه)

          چرا اینقدر از ماکسیما بدتون میاد به خدا بهترین ماشین برای ایران همون ماکسیما هست
          البته بعضی از دوستان نخونده فقط دیس لایک میدن و فکر کنم چون چند تا کامنت گذاشتم و از کامنت‌ هام خوششون نیومده دیگه نخونده دیس لایک میدن

          موافقم 5
          مخالفم 21
        2. ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5579 ديدگاه)

          آره داش

          موافقم 4
          مخالفم 5
      2. سجادی

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (231 ديدگاه)

        ماشین چینی هر چقدم آشغال باشه از ایرانیا ده هیچ جلویه ۱۳۰۰ پول بدی به اینا خوب یهو دویست دیگه بزار روش مثلا ایکس ۵۵ بردار.
        خودمم دارم :)

        موافقم 31
        مخالفم 10
        1. ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5579 ديدگاه)

          دیگه تو رنج ۱ و پونصد فقط s7 پلاس مدل ۴۰۰ خوبه بمولا
          ایکس ۵۵ هم دسته دومش مدل زیر ۱۴۰۱ با رنج ۱ و ۳۰۰ ارزش خرید داره
          پول پای ایکس ۳۳ کراس هم هدر ندید
          من باشم تو رنج زیر ۱ و ۳۰۰ فقط هایما s5 مدل زیر ۹۸ رو ترجیح میدم زیر ۵۰ تا کار

          موافقم 12
          مخالفم 12
  3. مهدی میباخ

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    شاهین برای ایران مناسب تره
    (بدلیل موتور تنفس طبیعی )

    موافقم 20
    مخالفم 27
  4. مصطفی

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بنظرم اگه ماشین خوب میخوایید باید زیاد هزینه کنید و دردسرش زیاده
    اگه هم بیایید اینا رو بخرید فرقی نداره کدومو میخرید چون همشون یه موتور دارن فقط سایز و کلاسشون فرق داره
    همه شدن tu5!!!!
    سمت اون کراس اوور چینی هم نرید بهتره…. برداشتن رو یه موتور با حجم کم اونم ۳ سیلندر!!! توربو گذاشتن و استهلاک موتور رو تا لول آخر بردن بالا
    اگه خریدینش خونه دومتون میشه تعمیرگاه
    اونم اگه لوازم یدکی اش به راحتی گیر بیاد!

    موافقم 29
    مخالفم 18
  5. حسین

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    بنظر من بین ایرانی های این رنج قیمت:
    ۱- تارا با موتور efp
    ۲- دنا جوانان
    ۳ـ تارا و شاهین پلاس

    البته من خودم فضای داخلی دنا را دوست ندارم .

    موافقم 10
    مخالفم 20
  6. کینگ

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم نتیجه گیری آخر مقاله باید گفت:
    چینی نخرید
    چینی یعنی پول بدون برگشت رفت

    موافقم 9
    مخالفم 30
  7. Hamid

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    سلام. در این کشور هیچ چیزی سر جایش نیست. این یکی هم روی اون سر ناجایش. خدایی من یکی، از تمام خودروهای داخلی، حتی پیشرفته ترین هایش در دنیا باشند، باز هم متنفرم. خودم یه ۲۰۶ تیپ ۳ مدل ۹۰ دارم. هر روز مجبورم مسافتی را باهاش رانندگی کنم. خدا شاهده با وجود اینکه بسیار کم کارکرد، مرتب و بی صدا و از ابتدا دست خودم بوده، هر روز که باهاش رانندگی می کنم تنفرم از زندگی و سرزمین مظلومم بیشتر و بیشتر میشه و از هزاران فحش برام بدتره. هر روز طول یک اتوبان را باید طی کنم. چند روز پیش جلوترم، همه خودروها پراید با رنگ سفید بودند. خداوند مسئولین ما را بیامرزد که حسرت یک خودروی معقول را در دل یک ملت و چند نسل کاشتند.

    موافقم 23
    مخالفم 4
  8. Amir

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من با یک ودویست یک میتسوبیشی ۲۰۲۳ سرحال میخریدم؛ ماشین های کره ای ژاپنی آلمانی و اروپایی هم خیلی خوب هست

    موافقم 4
    مخالفم 18
    1. ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5579 ديدگاه)

      برادر از سال ۱۴۰۰ با ما تماس می‌گیرد

      موافقم 11
      مخالفم 1
  9. Iman

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    من با ۸۵۰ ایکس ۲۲ پرو ۴ سیلندر نو گرفتم از همشون ارزونتر و بهتره

    موافقم 7
    مخالفم 3
  10. علیرضا

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (260 ديدگاه)

    حیف این پول نباشه خرج این ماشینا بشه
    یه لیفان ۸۲۰ بخرید کلاس و ابهتش دو برابر ایناس

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5579 ديدگاه)

      نه داش لیفان ۸۲۰ خوبه ولی تو رنج زیر یک میل خوبه

      موافقم 4
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا