قیمت ۶۲۵ میلیون تومانی شاهین اتوماتیک با دلار ۵۰ هزار تومانی معادل ۱۲,۵۰۰ دلار خواهد بود و در اینجا خواهیم دید با این قیمت در بازارهای جهانی چه خودروهایی میتوان خرید.
سایپا با قیمتگذاری بحثبرانگیز شاهین اتوماتیک، آن را به گرانترین خودروی داخلی تبدیل کرده است. برای این خودرو ابتدا قیمت ۶۲۵ میلیون تومان اعلام شد که بعداً با وجود اعتراض ثبتنام کنندگان، به ۶۴۱ میلیون تومان افزایش یافت و چندی بعد سایپا دوباره قیمت جدید ۶۱۳ میلیونی را برای آن اعلام کرد و هنوز هم نمیدانیم این سدان اتوماتیک ایرانی قرار است با کدام قیمت راهی بازار شود! درهرحال، اگر همان قیمت اولیهٔ ۶۲۵ میلیون تومانی را با نرخ دلار ۵۰ هزار دلار در نظر بگیریم، قیمت شاهین اتوماتیک معادل ۱۲,۵۰۰ دلار خواهد بود. حال در این مطلب قصد داریم ببینیم با چنین قیمتی در بازارهای جهانی چه خودروهایی میتوان خرید.
همچنین بخوانید: سایپا شاهین، بررسی، مشخصات، معایب، رقبا، ارزش و راهنمای خرید
البته در بازارهای توسعهیافته مثل اروپا و آمریکا به دلیل سطح ایمنی و تجهیزات بالای خودروها، با چنین قیمتی گزینههای چندانی نمیتوان پیدا کرد اما اگر سری به بازارهایی مثل هند و چین بزنیم، انتخابهای فراوانی خواهیم دید. شاهین اتوماتیک از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ M15 هشت سوپاپ استفاده میکند که ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور اما توسط یک گیربکس CVT با هفت دنده مصنوعی صورت میگیرد. این خودرو همچنین به کروز کنترل و نمایشگر بزرگتر ۱۰ اینچی هم مجهز است. با این توضیح، سراغ خودروهای همقیمت شاهین اتوماتیک در بازارهای جهانی میرویم.
جتا VA3
قیمت: ۱۲,۷۰۰ دلار
جتا برند اقتصادی فولکسواگن برای بازار چین است که هماکنون سه محصول را به بازار عرضه میکند. تنها سدان این برند VA3 نام دارد که روی پلتفرم A05 گروه فولکسواگن ساخته شده است. البته VA3 خودروی چندان جدیدی نیست و پیشینهٔ آن به نسل دوم نسخهٔ چینی فولکسواگن جتا بازمیگردد که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد اما در قیاس با شاهین قطعاً خودروی بروزی بهحساب میآید. جتا VA3 در چین با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه میشود که ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکسهای پنج سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک قابل انتخاب است. قیمت جتا VA3 از تنها ۶۵,۸۰۰ یوآن معادل ۹ هزار دلار آغاز میشود که این رقم در بالاترین مدل با گیربکس اتوماتیک و تجهیزات کاملی مثل چهار ایربگ، کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمز کمکی، سنسور باران و… به ۹۲,۸۰۰ یوآن معادل ۱۲,۷۰۰ دلار میرسد که دقیقاً همسطح شاهین اتوماتیک است. بااینحال، جتا VA3 که قرار است بهصورت وارداتی توسط شرکت ماموت در کشورمان عرضه شود، قطعاً با قیمتی حدود دو میلیارد تومان و یا حتی بیشتر به دست خریداران خواهد رسید.
امجی ۵
قیمت: ۱۲,۷۰۰ دلار
هرچند امجی سالها است که در اختیار چینیها قرار گرفته اما سطح کیفی محصولاتش مناسب بوده و در بازار اروپا نیز فروش خوبی دارد. این برند بریتانیایی سابق، در چین سدانهای جذابی را عرضه میکند که کوچکترین آنها MG 5 است. نسل دوم این خودرو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ با زبان طراحی جدید و جذاب امجی معرفی شد. MG 5 با پیشرانههای ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربو به بازار عرضه میشود که اولی ۱۲۹ اسب بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن متر گشتاور دارد و با گیربکسهای دستی و CVT ارائه میشود. هرچند این مدل از لحاظ مشخصات کاملاً با شاهین اتوماتیک قابلمقایسه است اما قیمت آن از تنها ۶۷,۹۰۰ یوآن معادل ۹,۳۰۰ دلار آغاز میشود که بسیار از شاهین ارزانتر است. به همین دلیل، سراغ نسخهٔ توربو با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور میرویم که با گیربکس ۷ سرعتهٔ دوکلاچه و قیمت پایهٔ ۹۲,۹۰۰ یوآن معادل ۱۲,۷۰۰ دلار عرضه میشود و قطعاً شاهین را تار و مار میکند.
سوزوکی سیاز
قیمت: ۱۳,۳۰۰ دلار
سوزوکی سیاز سدان سابکامپکت یا سگمنت B است که در بازارهای آسیایی مثل هند، فیلیپین، تایلند، اندونزی و چین عرضه میشود. این خودرو با طول ۴,۴۹۰ میلیمتر دقیقاً هماندازهٔ شاهین است. سیاز که در برخی بازارها با برند تویوتا به فروش میرسد، در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در سال ۲۰۱۸ فیسلیفتی را تجربه کرد. این سدان ژاپنی علاوه بر اندازه، از لحاظ قیمت هم دقیقاً همسطح شاهین اتوماتیک است. قیمت پایهٔ سیاز با گیربکس دستی در هند از ۹۳۰ هزار روپیه معادل ۱۱,۲۰۰ دلار آغاز میشود ولی ما برای هماهنگی با سدان ایرانی، سراغ نسخهٔ اتوماتیک با گیربکس چهار سرعته میرویم که قیمت آن از ۱.۱۱ میلیون روپیه معادل ۱۳,۳۰۰ دلار آغاز میشود و فقط کمی از شاهین گرانتر است. سیاز از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده میکند که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این سدان سوزوکی با تجهیزاتی مثل دو ایربگ، کنترل کشش و کنترل پایداری، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، سیستم تهویهٔ اتوماتیک و… ارائه میشود. سیاز هم قرار است بهصورت وارداتی در کشورمان عرضه شود که البته مطمئناً حداقل با سه برابر قیمت واقعی به فروش خواهد رسید.
چانگان لامور
قیمت: ۱۱,۵۰۰ دلار
این خودرو که در چین با نام Yida شناخته میشود، یکی از جدیدترین محصولات چانگان بهحساب میآید. این سدان کامپکتی است که در سبد محصولات چانگان، بالاتر از سدان کمی کوچکتر ایدو و پایینتر از یونیوی قرار میگیرد. لامور که در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی شد، پس از سدان یونیوی دومین مدلی است که روی پلتفرم آرک چانگان ساخته شده است. این سدان چینی ظاهر جذاب و اسپرتی دارد که با چراغهای باریک کشیده و جلوپنجرهٔ بدون قاب، از مدلهای سری یونی الهام گرفته است. تمام تیپهای لامور با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور و گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه میشوند. قیمت لامور از ۸۳,۹۰۰ یوآن معادل ۱۱,۵۰۰ دلار آغاز میشود و در بالاترین تیپ به ۱۴,۷۵۰ دلار میرسد. این سدان جدید چانگان در داخل به یک نمایشگر عمودی بزرگ ۱۳.۲ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی کوچکی مجهز است و با تجهیزاتی مثل شارژر بیسیم گوشی، گرمکن صندلیها، تنظیم برقی صندلیهای جلو و دوربین ۳۶۰ درجه ارائه میشود.
هیوندای ورنا
قیمت: ۱۳,۲۰۰ دلار
ورنا یا اکسنت، سدان سابکامپکت اقتصادی هیوندای است که نسلهای قبلی آن توسط کرمان موتور در کشورمان مونتاژ میشدند. این خودرو به دلیل کاهش محبوبیت سدانها، از بازارهایی مثل آمریکا حذف شده اما هیوندای در کشورهای درحالتوسعه همچنان آن را عرضه میکند و حتی در اوایل امسال، نسل ششم آن را در هند معرفی کرد. این نسل از زبان طراحی کاملاً جدید و جذابتری استفاده میکند که از الانترا الهام گرفته و با نوار LED سراسری جلو، مدلهایی مثل نسل جدید کُنا و فیسلیفت سوناتا را به یاد میآورد. ورنا در هند با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه میشود که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب است اما نسخهٔ اتوماتیک در هند ۱.۴۲ میلیون روپیه معادل ۱۷ هزار دلار قیمت دارد که بسیار از شاهین گرانتر است و به همین دلیل سراغ ارزانترین تیپ گیربکس دستی با قیمت ۱.۰۹ میلیون روپیه معادل ۱۳,۲۰۰ دلار رفتهایم که اختلاف قیمت بسیار کمتری با شاهین اتوماتیک دارد.
داچیا ساندرو
قیمت: ۱۲,۶۰۰ دلار
داچیا ساندرو ارزانترین خودروی بازار اروپا محسوب میشود و البته برخلاف شاهین، خودرویی هاچبک است. نسل کنونی یا سوم این ماشین در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و در اواسط سال ۲۰۲۲ بهروزرسانی و فیسلیفتی جزئی را تجربه کرد. قیمت ساندرو در بریتانیا از ۸ هزار پوند معادل ۹,۷۰۰ دلار آغاز میشود اما این تیپ با یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با تنها ۶۷ اسب بخار قدرت ارائه میشود و از لحاظ تجهیزات هم بسیار فقیر است بهگونهای که حتی از سیستم تهویه و پنجرههای برقی عقب هم بیبهره است. به همین دلیل، سراغ تیپ بالاتر اسنشال با پیشرانهٔ قویتر ۱ لیتری سه سیلندر توربو میرویم که ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل است. البته این تیپ هم تجهیزات چندانی ندارد ولی بااینحال حداقل بهصورت استاندارد با سیستم تهویه، کروز کنترل و بلوتوث ارائه میشود. در این مدل رینگها ۱۵ اینچی فولادی هستند و خبری هم از نمایشگر لمسی نیست و در عوض پایهای روی داشبورد برای قرار دادن گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. این تیپ ۱۰,۴۰۰ پوند معادل ۱۲,۶۰۰ دلار قیمت دارد.
𝐀𝐥𝐢
۲۹ مهر ۱۴۰۲همه ی این ماشین ها از شاهین بهرتن
شهروند ایرانی
۲۹ مهر ۱۴۰۲تکنولوژی بکار رفته در شاهین مربوط به بیست سال پیش اصلا قابل مقایسه با خودروهای داخل لیست نیست موتور ۸ سوپاپ تقویت شده پراید پلتفرم چپی یاریس سال ۲۰۰۰ در واقع ارزش شاهین حداکثر ۷۰۰۰ هزارتا میتونه باش یعنی ۳۵۰ تازه با نرخ ارز تخیلی عمق فاجعه اینجاست که درآمد یه ایرانی با کشورهای حوزه خلیج فارس مقایسه کنی البته مدیریت… بهتر از این هم نمیشه
A.az
۳۰ مهر ۱۴۰۲قبول دارم همه این ماشینا از شاهین بهترن ولی شاهین پتانسیل این رو داره که ماشینی هم سطح اینا بشه فقط کافیه یه موتور خوب داشته باشه و کیفیت کابین و مونتاژش بالا بره
درکل طراحی ،چهارچوب و پلتفرم شاهین بد نیست
R
۳۰ مهر ۱۴۰۲بله شاسی خوبی داره به نسبت زمان خودش
خود یاریس خودرو اقتصادیه
حالا ما چقدر بدبختیم که شاسی خوبمون شده خودرو اقتصادی ۲۵ سال پیش
enayat
۱ آبان ۱۴۰۲من اصلاً از خودروی شاهین یا از هر خودروی داخلی دفاع نمی کنم…اصلاً
ولی فکر نکنید که همه ماشین بروز چون عملا جدیدتر هست مقاومت بهتری دارند و از نظر متریالی ساخت باکیفیت هستند….نه
توی این رده قیمتی این ماشین اقتصادی از خیلی امکانات ایمنی و متریالی کم بود هایی دارند….
امیر
۲۹ مهر ۱۴۰۲اگه مدیران سایپا افراد منطقی و با حیایی بودن ، با همین مطلب در اون خراب شده و گل میگرفتن ! 🤣😂🙌
JDM_Japan
۲۹ مهر ۱۴۰۲خب میخوام ببینم اونی که زیر پست قیمت تارا v4 و v1 پلاس، تارا رو خوش قیمت میخوند الان کجاست؟!!
کوروش
۲۹ مهر ۱۴۰۲از نظر قیمت روی کاغذ درسته ،ولی وقتی کیفیت این ماشینها رو با شاهین مقایسه کنیم متوجه میشیم که شاهین خیلی هم گرونتره و اصلا ارزش خرید نداره البته درصورت موجود بودن تو بازار ایران با همین قیمتها
JDM_Japan
۲۹ مهر ۱۴۰۲واقعا گریه داره که همچین وضعی داریم خبر از بیرون هم داریم ولی کاری از دستمون بر نمیاد این ظلم نیست پس چیه؟!!
هر چند میزان درآمد یه شخص ایرانی(کارمند یا کارگر معمولی) از کشور های دیگه خیلی پایین تره و این ماشین ها خیلی خیلی ارزون تر از چیزی که ما میبینیمشون برای خارجی ها ارزون تر هستن
new reventon
۲۹ مهر ۱۴۰۲این مقایسه ناعادلانس. چون تولید کننده در چین یا کره شرکت های زیادی هستن که اونا رو تامین قطعات میکنن و میتونن با قیمت خیلی پایین قطعات رو بخرن. که اینجا تقریبا انحصاریه. دوم اینکه اینجا تو بحث قطعات ما تقریبا شرکت قطعه سازی نداریم و اگر شرکتی بخواد محصولات روز دنیا تولید کنه باید 90 درصد قطعات رو خودش توسعه بده که خیلی هزینه بره. در اون کشورها دولت خیلی از شرکت های دانش بنیان حمایت میکنه و عوارض وارد خودرو رو به شرکت های دانش بنیان میده ولی اینجا نه. در آخر هم برای توسعه خودرو در ایران تقریبا همه چیز به دلار هزینه میشه، ولی در نهایت در هنگام فروش محصول خریدار نمیتونه به قیمت جهانی پرداخت کنه(برای خودرو برقی بین 30 تا 40 هزار دلار) در نتیجه در اینجا اون سیکل معیوب همواره تکرار میشه. مگر اینکه دولت حمایت واقعی کنه و بخشی از عوارض واردات، مابه تفاوت سوخت، عوارض خودروها، مالیات خودروها و سایر درامد هاشو به شرکت های تولید خودرو اختصاص بده.
امیدوارم خدا مردم ایران از راهی که تاکنون رفتن به راهی درست هدایت کنه. هر چند که خدا در قران میگه (آنکس که برایش از سوی من دانش و آگاهی میاد و اگر انجام نده دیگه منتظر کمک نباشد)
امین
۲۹ مهر ۱۴۰۲چیزی که شما عنوان کردی واقعیت فعلی هست ، اما مدیریت غلط باعث این وضعیت شده.
دولت هرچقدر حمایت کنه چون مدیریت مشکل داره چیزی حل نمیشه
این صنعت خیلی فرصت پیشرفت داشت اما مافیای خونخوار ،مدیر منتسب دولتی موقت و دیدگاه دلال مآبانه مدیرانش ،همه چیز بی فایده شده .
باید مدیریت و مافیا خودرو را کوبید از نو ساخت. وگرنه فایده نداره
P
۲۹ مهر ۱۴۰۲خوب وقتی تولید صرف نداره ببندن درشو ،با دلار ازاد هم اجازه بدن هر شخص حقیقی و حقوقی بره برا خودش وارد کنه ،مجبور به تولید نکردنشون که و بعد از هر دوماه شروع به اه و ناله کنن که ای نمیدونم صرف نداره و ضررر میدیم ،راهکارش واقعا سادس ،اما دولت محترم ( شما بخون دلال محترم ) اجازه نمیده و همیشه بهاشو باید مردم بیچاره بدن
مجتبی .
۲۹ مهر ۱۴۰۲کسی مجبور به ضرر نکردشون ببندن تشریف ببرن بورلی هیلز پیش…زاده هاشون ماملت هم ماشینای الکی گرون خارجی میخریم وسختی میکشیم چون لایق چنین مدیران توانمندی نیستیم. خدایی مدیرانی که تونستن باحقوق ماهیبیست سی میلیون تومن خونه میلیون دلاری بخره خیلی کاربلده براماحیفه.
Safa
۲۹ مهر ۱۴۰۲دهه هفتاد که اون همه حمایت شدن و تحریم هم نبودن چی شدن؟؟ حاصلش چی بود؟؟ ببینید اون همه درآمد حاصل از انحصار دهه هفتاد در ایران خودرو و سایپا چی شد؟؟
اصلا هدف اینها رشد و پیشرفت نیست..
علیرضا۷۷۱۴
۵ آبان ۱۴۰۲بنام خدا..اول هیچ کشوری بزرگی نمیتواند در دنیای مدرن امروز بدون داشتن زیرساخت صنعتی و حتی کشاورزی دانش بنیان وعلم محور مبتنی بر اصول وقواعد اقتصادی و نگاه فناورانه خود را به شکل مطلوب سرپا نگه دارد.پس گفتن این جمله تکراری که چرا ما اصلا ازاساس صنعت خودرو داشته باشیم یانه غلط است. واقعیت کاملا غیرقابل انکار در کشور ما وجود حاکمیتی رانتی و توتالیتر و ناکارامد است که نشان داده که ناکارمد و ناتوان از اداره درست و اصولی و عادلانه کشور میباشد ( که شرح ان در این مقال نمیگنجد ).یاحق
JDM_Japan
۲۹ مهر ۱۴۰۲انتخابم بین اینا قطعا داچیا ساندرو هست که نسخه قبلی این ماشین امتحان هاش رو توی ایران پس داده
blackwing
۲۹ مهر ۱۴۰۲با ۱۲.۵۰۰ دلار راحت میشه یه سدان ژاپنی درست حسابی مدل ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ تو امریکای شمالی خرید
JDM_Japan
۲۹ مهر ۱۴۰۲پنج هزارتا بزار روش یه سری پنج ۲۰۱۳ تو کانادا بگیر عشق و حال کن
ماشینی که توی ایران بیش از صد هزار دلار قیمت میخوره!
blackwing
۲۹ مهر ۱۴۰۲البته کسی که ۱۲.۵۰۰ دلار بودجه داره اگر بخواد ۵۰۰۰ تا بزاره روش مبلغ قابل توجهاییه ، چون بودجه محدودی داره براش ۵۰۰۰ تا یکم زیاده.
ولی عاره خب اینم حرفیه
amir
۲۹ مهر ۱۴۰۲چانگانه ولی طراحی خوبی داره
سعید
۲۹ مهر ۱۴۰۲این مقایسه اصلا صحیح نیست.کیفیت ساخت سوزکی ژاپن با ماشین ایرانی!این خودرو حداکثر 5 هزار دلار قیمت داشته باشه/البته با این سطح کیفیت اصلا اجازه تولید در هیچ کشوری پیدا نمیکند . ایمنی خودرو بماند.ایضا گارانتی در کشورهای دیگر زمین تا اسمان با ایران فرق میکنه و این خودرو در کشوری دیگر انقدر هزینه گارانتی بعلت کیفیت پایین قطعات بالا میره که کلا شرکت مربوطه ورشکسته میشد سر سال
ابوالفضل
۲۹ مهر ۱۴۰۲ماشین ۹ تا ۱۲ هزار دلاری معادل ۲ میلیارد میخوان قیمت بزارن بعدم هم میخوان بگن خودرو لوکس و همینطور نیاز بازار رو نه تنها تامین کردیم بلکه میگن سبد خریدم متنوع کردیم هی روزگار
کوروش
۲۹ مهر ۱۴۰۲اساسا فروش محصولاتی از جنس شاهین فقط و فقط از برکت رانت، انحصار و بازار بسته است. در یک بازار رقابتی و آزاد همه ی خودروسازان داخلی محکوم به نابودی اند. در دنیای امروز کالایی که قابلیت و ارزش صادرات نداره، هیچ ارزشی نداره.
حسین
۲۹ مهر ۱۴۰۲کاش مقایسه کمی حرفه ای تر بشه ، مثلاً استاندارد های ۸۵ گانه را بگید اونا دارند یا خیر ؟
هزینه های پلاک و بیمه و … را دارند یا نه؟
با در نظر گرفتن همه موارد مقایسه کنید که واقعی تر باشه .
حسین
۲۹ مهر ۱۴۰۲نه استانداردهای مربوط به خودروسازی فقط در ایران پیاده شده و علت پیشرفت چشمگیر صنعت خودروی ما هم همین استانداردهای بروز و سختگیرانه هست.
ماهان
۲۹ مهر ۱۴۰۲پیشرفت چشمگیر؟؟؟!!!
amir
۲۹ مهر ۱۴۰۲نفهمیدی داره ترول میکنه؟
علی
۷ آبان ۱۴۰۲داداش تو کشور های اروپایی چیزی داریم به نام مالیات ۴۰ درصد چیزی داریم به نام تست تصادف چیزی داریم به نام قدرت انتخاب چیزی داریم به نام کیفیت بالا با قیمت منصفانه در کنار مالیات ۴۰ درصدی وقتی ایمنی پراید ۳ درصده یعنی با این خودرو چپ کنی احتمال زنده موندن ۳ درصده ولی تو کشور های دیگه خودرو زیر ایمنی ۶۰ درصد اجازهی تولید نداره این نشون میده شرایط برای خودروسازان خارجی سخت تر از داخلیه
javad-bmw
۲۹ مهر ۱۴۰۲MG5 عجب چیزیه تقریبا یه پکیج کامل هست،که زیبایی داره(البته ظاهر و طراحی سلیقه ای هست من از نظر خودم میگم)،کیفیت خوبی هم داره و چند پله بالاتر از چینی های معمولی هست که داریم تو ایران میبینیم،آپشن ها هم خوبه، و با قیمت ۱۲.۷۰۰ تا،در مقابل اوج هنر و تکنولوژی سایپا شاهین😂😂
۲۹ مهر ۱۴۰۲من قلبم درد میکنه دیگه نمیتونم زندگی کنم دیوانه شدم روانی شدم الهی خدا سر بچه های اقازاده همین بلا هارو بیاره همه بگید الهی آمین
𝐀𝐥𝐢
۲۹ مهر ۱۴۰۲الهی امین🤲🤲
ماهان
۲۹ مهر ۱۴۰۲خدا بهت صبر بده
داوودع
۲۹ مهر ۱۴۰۲اگه از جنبه قیمت دلاری بخوایم حساب کنیم اره هم قیمت هستن
اما از جنبه کیفیت وامنیت
باید بگیم چند تا ماشین شاهین اتوماتیک روی هم رفته
ارزش یه نمونه سوزکی سیاز رو داره
محمد
۲۹ مهر ۱۴۰۲ام جی 5 در امارات در رنج قیمتی 61,400 – 76,650 درهم عرضه میشه که شروعش از 16000 ددلار تا 20000 دلار هست نه این قیمتی که در متن ذکر شده
Enzo Ferrari 2008
۲۹ مهر ۱۴۰۲همه خوبن جز شاهین
حسین
۲۹ مهر ۱۴۰۲بین اینها به نظرم امجی ۵ از نظر طراحی و فنی و اپشن متعادلتر از بقیه هست، برندهای ژاپنی لیست دیگه خیلی برهوت طراحی و آپشن و موتور هستن، داچیا هم که انگار فقط برای قشر زحمتکش کشاورز طراحی شده فقط یک بدنه و موتور و چهار تا چرخ گذاشتن.
Omid
۲۹ مهر ۱۴۰۲شاهین اتومات ثبت نام کردیم. تو ایران انتخاب دیگه ایی نداریم.
این مقالهها دردی دوا نمیکنه وقتی حق انتخابی در سطح جهانی نداریم.
همش شده ۲۰۷ و ۲۰۶ و تارا و رانا و ….
مجبوریم
Gabriel
۲۹ مهر ۱۴۰۲طرف آگهی زده تضمینی واستون ویزا بریتانیا میگیریم با چقد پول؟چیز خاصی نیست با ۲۵۰۰۰ یورو حدودا برابر با ۱.۵ میلیارد تومان.اوکی این مبلغ واسه یکی که سال ۶۰ بدنیا اومده سال۸۲ فارغالتحصیل شده چون باباش هم رزمنده بوده ایشون خدمت نرفته(که خیلی ظالمانه است!)و تونسته بعد ۲۰ سال کار الآن خونه و زن و زندگی داشته باشه خونش ۱۰میلیارده میفروشه شیک میره اونور ولی یکی که متولد سال ۷۰ تا ۷۵ عه سال ۹۲ تا ۹۷ فارغ التحصیل شده وسط تحریم و بدبختی کشور تازه دو سال هم اجباری رفته الآنم یا کار نداره یا داره با حقوق وزارت کاری کار میکنه تکلیفش چیه؟؟؟گناه اون بوده که یکدهه دیرتر بدنیا اومده و اوج جوونیش تو کش و قوس اتمی و فلاکت و تحریم بوده؟؟؟؟؟کی جوابگوی این حجم حقالناسه؟؟!!؟؟
امین
۲۹ مهر ۱۴۰۲داداش من متولد ۶۰ هستم.الان ۴۲ سالمه. پدرم جانبازه ، ۳۲ سال هم خدمت کرده تو ارتش، ۸ سالم جبهه بوده. خودمم فوق لیسانس با معدل ۱۸ دارم. الان حدود ده ساله که بیکارم. خسته شدم بسکه دنبال کار گشتم. یه قرون هم پول ندارم. اتفاقا دهه شصت و اواخر پنجاه ، بدبخترین آدمهای این کشور هستند
Gabriel
۳۰ مهر ۱۴۰۲داداش خوشبحالت اقلا مجبور نشدی واسه مملکتی که کمترین لطفی در حقت نکرده جسمت و روانت رو تو پادگانهای سربازی_اجباری حروم کنی!باز از ما جلوتری شما اگه پدرت رزمیده من خودم کنار پدر ارتشیم تو پایگاه های مرزی و مناطق محروم عمری گذروندم مثل تارزان با بدختی رشد کردم تهش هم هیچی به هیچی!!
وحید رمضانی
۱ آبان ۱۴۰۲ده سال بیکاری ؟! عزیزم بیا همین الان شرکت کاله فراخوان زده چند هزار نیرو میخواد 17 میلیون با پاداش و بسته معیشتی سه ماه دنبال نیرو هستن هنوز تکمیل نشدن
نگید کار نیست بگید این کارها رو قبول نداریم همون اول باید بپریم پشت میز با صد میلیون درامد!
نمیدونم چرا وقتی مهاجرت میکنیثد با مدرک دکترا و به اسم نخبه سالها تو رستوران ها کار خدماتی میکنید اما اینجا که رسید اخ و پیف شد!
M
۲۹ مهر ۱۴۰۲سلام اینکه گفتید : شاهین و تارا را تارومار می کند ، اصلا این طور نیست و تارومار نمی کند بلکه قوی تر است .
Amir Ali
۳۰ مهر ۱۴۰۲مود شده هر کی میاد، مینویسه با این مقدار پول خارج از ایران چی میشه خرید؟ چطور میشه زندگی کرد؟ و…
اما «شجاعت» میخواد که مردی پیدا بشه کلاه خودشو قاضی کنه: حالا من این مطلب رو نوشتم.. پر بیننده و پر کامنتم شد.. تهش چی؟! حال مخاطبم خوب میشه یا بد؟! چه کمکی میکنه جز دلسردی؟!
خیلی ویژگی های خوب رو هم ایران داره که خیلی جاهای دنیا ندارن.. اما چند تا مقاله در موردش مینویسن؟!
وقتی همه منفی حرف میزنن، مثبت حرف زدن شجاعت میخواد
𝐀𝐥𝐢
۳۰ مهر ۱۴۰۲خب خیلی جاهای دنیا یه خوبی دارن که ایران نداره . اونم اقتصاد درسته که به اندازه امنیت تو کشور مهمه
مجتبی .
۱ آبان ۱۴۰۲اون مثلا خوباشو صداوسیما وکیهان وسایتای… روزوشب میکنن توچشممون.
yaghoub
۳۰ مهر ۱۴۰۲درد اصلی اینجاست که درامد سالیانه ایران هم با خارج اختلاف فاحش داره
اونا با درامد سه ماه میخرن
ما با درامد سه سال
محسن
۳۰ مهر ۱۴۰۲سلام.
وقتی قیمت هایی که گفتین و مقایسه کردین تو عالم واقعیت وقتی وارد ایران بشه چندین برابر قیمت شاهین میشه پس این چه مقایسه مسخره و مضحکی هست که میکنید بعد تیتر میزنید که با قیمت شاهین چی میشه خرید . چیزی بگید که شدنی باشه در ایران.
محسن
۳۰ مهر ۱۴۰۲اصلا ادم وقتی به اون چانگان و ام جی نگاه میکنه نمیتونه به شاهین فک کنه بنظر باید در سریع ترین زمان ممکن کل کارکنان سایپا و ایران خودرو رو اعدام کنن حتی کارگرایی که مونتاژشون همه رو دیونه کرده