در اعلامیه رسمی سایپا، قیمت شاهین پلاس اتوماتیک 638 میلیون تومان اعلام شده که با احتساب مخارج جانبی برای مالیات و پلاکگذاری به ۷۵۷ میلیون تومان میرسد.
قیمت شاهین پلاس صفر در کارخانه و بازار (۲۶ آذر ۱۴۰۳)
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
شاهین پلاس | اتوماتیک - ME16 | ۸۶۲,۸۲۷,۰۰۰ | ۱,۱۴۹,۰۰۰,۰۰۰ |
برای مشاهده قیمت شاهین صفر در مدل های دنده ای و اتوماتیک این صفحه از پدال را دنبال کنید.
روزگاری نهچندان دور، خودروهای مشهور دنیا مثل نیسان ماکسیما یا سیتروئن زانتیا عنوان گرانترین محصول سایپا و پارسخودرو را در اختیار داشتند. حالا اما شاهین پلاس با ادعای خودروی ملی و ساخت ایران، چنین جایگاهی دارد.
سایپا شاهین پلاس به جای موتور قدیمی و ۸ سوپاپه توربو تیبا (M15) از نسخهی جدید تی یو فایو پلاس (+TU5)ایران خودرو بهره میبرد. موتور TU5p به کار رفته در شاهین پلاس ساخت شرکت مگاموتور زیرمجموعه سایپا است و با نام اختصاصی ME16 شناخته میشود. تفاوت TU5p ساخت سایپا با TU5p ایران خودرو در کیفیت ساخت قطعات آن است؛ بنابر ادعای مهندسین سایپا بهرهگیری از خط تولید بروز ماشینکاری در کنار کنترل کیفی پیشرفته باعث شده تا موتور تولیدی سایپا نسبت به نمونه ایران خودرویی از صدای کمتر، دوام بیشتر و حس سواری بهتر برخوردار باشد. شاهین پلاس، ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت.
علاوه بر مجموعه موتور، گیربکس شاهین پلاس نیز تغییر کرده و به جای نمونه CVT هفت سرعته از ۶ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت چینی DAE بهره میبرد. با این اوصاف میتوان گفت موتور و گیربکس استفاده شده با تجهیزات فنی تارا اتوماتیک مشابهت دارد؛ با این تفاوت که شاهین سایپا ۷۰ کیلوگرم سنگینتر است. این شرایط طبیعتا بهتر از فاجعه در شاهین معمولی محسوب میشود اما وزن خالص ۱۳۳۰ کیلوگرم یک نکته منفی مهم برای شاهین پلاس است.
شاهین پلاس به فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسهای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی ESP، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ اندروید و آینه های تاشو برقی مجهز است.
هراکلیوس
۲۳ مرداد ۱۴۰۳10هزار دلار همه قیمت یاریس فورد فیستا ساندرو میشه دمتون گرم تولید کنندگان استعمارگر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ مرداد ۱۴۰۳من قبلا هم خدمت دوستان گفتم
جهت یادآوری:
موتور ۱۶۰۰ سی سی چینی که ۸ سال پیش قرار بود روی شاهین نصب بشه ۱۱۲ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر بود با میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر روی آریو
….
هنوز نمیدونیم موتور TU5 مگاموتور برای شاهین پلاس چقدر مصرف سوخت داره
ولی ظاهرا فناوری ساخت پیشرانه در حد ۱۰ سال پیش چین نداریم
مرتضی
۲۳ مرداد ۱۴۰۳با این وزن سنگین ماشین به همراه چهار سرنشین ، به نظرتون ترمزها جوابگو هست ؟
۱۳۳۰ کیلو کم نیست
Avan
۲۴ مرداد ۱۴۰۳من خودم از بین تارا و دنا شاهین پلاس، همین شاهین را می پسندم چون هم شکیل تر و به روزتر است و هم استحکام و ایمنی بیشتری دارد ۵۰ -۶۰کیلو وزن بیشتر در ۱۲۰۰ کیلو تفاوتی ایجاد نمی کند.
۲۳ مرداد ۱۴۰۳واقعا ماشین ترسناکی هست
علی جردن
۲۴ مرداد ۱۴۰۳با شما موافقم چین از ما و بقیه دنیا ۱۰۰ سال جلوتره در خودردسازی
RIO
۲۵ مرداد ۱۴۰۳باز یه چی گفتیا!!!
درسته خودروسازی چین از ایران جلوتره ولی از دنیا عقب تره:
فورد
۲۴ مرداد ۱۴۰۳فرمونش و میبینم یاد تیبا میفتم
هراکلیوس
۲۳ مرداد ۱۴۰۳با زم میگم یه جوان توسن بین 18تا30اگه این پول داره باید به جای خریدن این ماشین مسخره بره از ایران سه سال بعدش بهترین ماشین دنیا میتونه تو شرایط تو اون کشور بخره
Ferr
۲۳ مرداد ۱۴۰۳افرین دقیقا همینه.جای اینکه ۷۵۰ تا پول این اشغال رو بدید، درستون رو بخونید و مهاجرت کنید.
حسین
۲۳ مرداد ۱۴۰۳برم بخاطر ماشین؟
من ۳/۵ غربت کشیدم ( اونم داخل کشور ، نه خارج )، بهترین شرایط مالی و خیال آسوده هم داشتم ، اما غربت رو نشد تحمل کنم!
تازه این یک نکته منفی رفتن هست .
آب و هوا متفاوت ، فرهنگ متفاوت و … بماند .
GRT
۲۳ مرداد ۱۴۰۳این همه آدم هر سال میرن و برنمیگردن
قرار نیست همه شبیه تو باشن
froG-driVer
۲۳ مرداد ۱۴۰۳شما بمون ما هم میریم سرمون به سنگ میخوره برمیگردیم
ehsan fa
۲۳ مرداد ۱۴۰۳سوارش نشدم ولی با موتور جدید فعلا از فاجعه به قابل تحمل تبدیل شد
hosen
۲۳ مرداد ۱۴۰۳درسته موتور جدید 16 سوپاپه و جدیدترم هست
اما شاهین با این وزنی که داره و گیربکس اتوماتیک و موتور tu5 که گشتاور خوبیم نداره ، بعید میدونم از لحاظ فنی حرفی واسه گفتن داشته باشه
موتور 8 سوپاپ توربوی قبلی هرچی که بود حداقل قویبود
محمود
۲۳ مرداد ۱۴۰۳موتور ec5 پژو با تی یو فایوپلاس یکی نیست و در تعدادی از قطعات تفاوت دارند و این موتور قدرت و گشتاور بالاتر و مصرف بهینهتری داره
علی جردن
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ای کاش شیفتر پشت فرمان هم میزاشتن ناسلامتی پرچمدار یک شرکت خودروسازیه
احمد
۲۳ مرداد ۱۴۰۳پرچم دار هه هه هه
مورچه چیه که کله پاچه ش چی باشه
hosen
۲۳ مرداد ۱۴۰۳هنوز شیشه بالابر برقی و سانروف واسه اینا آپشنه
تو میگی شیفتر؟
حسین
۲۴ مرداد ۱۴۰۳سانروف و گرم کن و خیلی چیزای دیگه تو برند های دیگه هم تو تیپ های بالا میزارند
شهروند ایرانی
۲۴ مرداد ۱۴۰۳قیمت گذاریش به نسبت رای را یکم بهتر موتورشم درست که توان بالایی نداره اما قابل تیون با یک هدرز یه کیت مکش یه ری مپ احتمالا بش قدرت مناسبی ازش گرفت شایدم یه توربو با بوست پایین بتونه ۱۴۵ اسب و ۲۰۰ نیوتن بهش گشتاور بده در کنار یه سیستم هیبرید هم میتونه باش ولی خب الان میشه گفت از تارا گرونتر ولی خب باید دید قیمت بازارش چطوری و شرایط فروش عرضه
فرشید
۲۵ مرداد ۱۴۰۳اگر یکی پیدا میشد به سایپا میگفت فکری به حال این اگزوز عقب بکنه که اینقدر ضایع پیدا نباشه شاهین جذابتر میشد
مهدی
۱۵ آبان ۱۴۰۳یدونه سوال فنی از دوستان وقتی من پول میریختم واسه ماشین روی برگه شاهین پلاس ننوشته بود شاهین اتوماتیک بود ولی توی مشخصات فنی نوشته بود 16سوپاپ این چحوریه جریانش؟
مهدی
۱۵ آبان ۱۴۰۳یدونه سوال فنی از دوستان وقتی من پول میریختم واسه ماشین روی برگه شاهین پلاس ننوشته بود شاهین اتوماتیک بود ولی توی مشخصات فنی نوشته بود 16سوپاپ این چحوریه جریانش؟ همون ماشین شاهین پلاس میخوان فرو کنن؟
میلاد
۱۹ آبان ۱۴۰۳من اصلا به ماشین کار ندارم سایپا مشتری رو اذیت می کنه . از هفت خان فروش که رد بشی قطعا تو خدمات پس از فروش گریه خواهی کرد.