در این نوشتار می خواهیم مقایسه تیبا ۲ با کوییک را داشته باشیم اما قبل از آن باید به مواردی اشاره کنیم. در طول حدود ۱۰ سالی که بهصورت تماموقت مشغول مطالعه و ترجمه اخبار مربوط به دنیای خودرو به ویژه بازارهای جهانی هستیم به ندرت شاهد خودروسازانی بودهایم که خودروهایی در یک کلاس خودرو و در واقع رقبایی برای خود تولید کنند؛ اما اوضاع در کشور ما کاملاً فرق میکند و دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایرانخودرو و سایپا انبوهی از خودروهای به ظاهر متفاوت اما در باطن یکسان را با قیمتهای مشابه یکدیگر تولید میکنند. این امر به معنی افزایش هزینهها و رقابتی داخلی خواهد بود که روی فروش تأثیر میگذارد. از جمله این محصولات میتوان به خانواده پژو و سمند در ایرانخودرو و تیبا و کوییک در سایپا اشاره کرد که همگی از پلتفرم، پیشرانهها و اجزای مشترکی استفاده میکنند و تنها تغییراتی در پانلهای بدنه و ادوات کابین دارند. در این نوشتار میخواهیم مقایسهای مفصل بین دو خودروی شرکت سایپا یعنی تیبا ۲ و کوییک داشته باشیم، هاچبک هایی که اگرچه در ظاهر کمی متفاوت به نظر میرسند اما باطن مشابهی دارند و خریداران شاید با دیدن آنها بر سر دوراهی انتخاب قرار گیرند. پس اگر قصد خرید تیبا ۲ یا کوییک را دارید و بر سر دوراهی قرار گرفتهاید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.
تیبا به عنوان اولین خودروی ملی سایپا و در ابتدا با نام مینیاتور معرفی شد. این خودرو از پلتفرم بهروزتر نسبت به پراید سود میبرد و در واقع اگر با آن به عنوان مدل ارتقا یافته پراید برخورد کنید حس بسیار بهتری خواهید داشت. با استقبال مناسب از تیبا و همچنین وجود تقاضای زیاد برای خودروهای هاچبک، سایپا تصمیم گرفت نسخه بدون صندوق این خودرو را نیز تولید کند و آن را با دو تیپ SX و EX روانه بازار کرد که اختلافشان به چند آپشن محدود همچون آینهها و شیشههای عقب برقی خلاصه میشد. البته هماکنون فقط تیپ EX تیبا ۲ تولید میشود و نسخههایی محدودی از آن با پسوند پلاس نیز تولید شده است که از نظر قوای محرکه و گیربکس تغییری ندارند و تنها دارای برخی آپشن های بیشتر همچون باربند سقفی، نمایشگر لمسی، حسگر دندهعقب، تریم مشکی داخلی و… هستند. البته استقبال از تیبا ۲ استاندارد بیشتر از تیبا ۲ پلاس بوده است.
سایپا با عرضه تیبا ۲ و استقبال بالایی که از آن به عنوان جایگزین ارزانتر پژو ۲۰۶ شد به فکر عرضه کوییک افتاد. کوییک را میتوان نسخه هاچبک کراس از ساینا دانست که بر اساس تیبا سدان شکل گرفته است. کوییک در بخش جلو تفاوتهای زیادی با ساینا ندارد اما در بخش عقب از طراحی متفاوتی استفاده میکند. البته وقتی از پروفایل جانبی به کوییک نگاه کنید متوجه یکسان بودن طراحی آن با تیبا خواهید شد. کوییک هم در تیپهای مختلفی همچون R، S و اتوماتیک تولید شده و هماکنون نیز بازار خوبی دارد. این خودرو از نظر قوای محرکه و گیربکس تفاوتی با تیبا ۲ ندارد و در این مطلب ما به دنبال مقایسه تیبا ۲ و کوییک استاندارد با یکدیگر بودهایم.
در این مطلب موارد زیر را از نظر خواهید گذراند:
- مقایسه طراحی ظاهری تیبا ۲ با کوییک
- مقایسه طراحی داخلی تیبا ۲ با کوییک
- مقایسه پیشرانه و گیربکس تیبا ۲ با کوییک
- مقایسه امکانات و تجهیزات تیبا ۲ با کوییک
- مقایسه قیمت تیبا ۲ با کوییک
- مقایسه مزایا و معایب تیبا ۲ با کوییک
- جمعبندی و نتیجهگیری
مقایسه طراحی ظاهری تیبا ۲ با کوییک
طراحی ظاهری تیبا توسط شرکت ایتال دیزاین صورت گرفته اما در همان برخورد نخست هم قدیمی و از رده خارج بودن این طراحی را کاملاً حس خواهید کرد. چراغهای جلوی تیبا هماهنگی چندانی با جلوپنجره ندارند و این قطعه میتوانست عریضتر طراحی شود. مه شکنها و ورودی زیرین سپر نیز نهایت سادگی را دارند. در نمای جانبی یک خط دیده میشود که از گلگیر شروع شده و در نیمه محو میشود و در عقب نیز دوباره شروع شده و البته هماهنگیای بین این خطوط دیده نمیشود. شاید نمای عقب تیبا ۲ بهترین بخش ظاهری این هاچبک تلقی شود. چراغها اگرچه ساده طراحی شدهاند اما در جای مناسب قرار دارند و محل نصب مه شکن نیز ما را به یاد ۲۰۶ میاندازد.
وقتی با کوییک روبرو شوید اگرچه کلیت خودرو را مشابه تیبا ۲ خواهید یافت اما به وضوح میتوان طراحی آن را شکیلتر دانست. چراغهای جلو تیرهتر نسبت به ساینا و سپر بازنگری شده نمای جلوی قابل قبولی را ارائه میکنند و پلاستیکهای محافظ دورتادور بدنه نیز بر حس کراس بودن خودرو افزودهاند. در پروفایل جانبی همان طراحی تیبا ۲ دیده میشود اما گلگیر جلو کمی تغییر یافته است و البته باربند سقفی نیز دیده میشود. به این موارد باید دستگیرههای درب جدید را نیز اضافه نمود نمای عقب کوییک اگرچه هماهنگی بخش جلو را ندارد ولی از چراغهای دو قطعهای استفاده کرده و بیشباهت به برخی محصولات روز دنیا نیست. در مجموع باید طراحی کوییک را یک سر و گردن بالاتر از تیبا ۲ دانست و در این بخش برتری با کوییک خواهد بود.
مقایسه طراحی داخلی تیبا ۲ با کوییک
تیبا ۲ در بخش کابین کاملاً مشابه برادر صندوقدار خود بوده و بنابراین در این بخش شاهد یک طراحی کاملاً قدیمی و خستهکننده خواهید بود. همه اجزا از پلاستیک خشک و خراش پذیر ساخته شدهاند و اگرچه این طراحی نسبت به پراید یک پیشرفت محسوب میشود اما در برابر سایر خودروهای بازار حرفی برای گفتن نخواهند داشت. برخی موارد همچون فرمان و دستهراهنما و برفپاککن نیز از پراید گرفته شدهاند. اگرچه نمیتوان نمره قابل قبولی به طراحی کابین و جنس متریال بکار رفته در تیبا ۲ داد اما ارگونومی آن مشکل چندانی ندارد. از نظر فضای کابین نیز باید گفت این خودرو در بخش جلو مشکلی برای افراد قدبلند نخواهد داشت هرچند بخش عقب کابین خیلی مناسب بزرگسالان نخواهد بود ولی فضای پا در مقایسه با پژو ۲۰۶ بیشتر است.
کابین کوییک نسبت به تیبا ۲ تغییراتی زیادی دارد و اگرچه پشت آمپرها مشابه تیبا ۲ هستند اما باقی بخشها بهبود یافتهاند. البته منظور از بهبود تنها در ظاهر ادوات است و جنس آنها تفاوت زیادی با تیبا ۲ ندارد. تریم مشکی کابین حس و حال بهتری را ارائه میکند و کنسول میانی نیز طراحی بهتری دارد. از نظر فضای کابین نیز تفاوت چندانی بین تیبا ۲ و کوییک وجود ندارد هرچند به نظر میرسد بخش عقب کابین تیبا ۲ اندکی جادارتر است.
اگر بخواهیم در این بخش از مقایسه تیبا ۲ با کوییک نیز نتیجه مقایسه را اعلام کنیم باید بگوییم طراحی کابین کوییک و ادوات بکار رفته در آن بهتر از تیبا ۲ خواهند بود.
مقایسه پیشرانه و گیربکس تیبا ۲ با کوییک
اینجا به همان مطالب ابتدایی میرسیم. همانطور که گفتیم خودروسازان داخلی استاد استفاده از پلتفرمها، پیشرانهها و گیربکسهای مشترک برای خودروهایی هستند که تنها در برخی اجزا همچون چراغها تفاوت دارند. تیبا ۲ و کوییک از نظر موارد یاد شده مشترک هستند و در بخش پیشرانه شاهد یک نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با کد M15 هستیم که در واقع نسخه ارتقا یافته از پیشرانه پراید محسوب میشود و قدرت ۸۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۸ نیوتون متری تولید میکند. همکار پیشرانه یاد شده نیز گیربکس ۵ سرعته دستی بوده هرچند همانطور که گفتیم نسخه اتوماتیک کوییک هم تولید شده است.
مقایسه تیبا ۲ با کوییک در بخش سواری گویای این موضوع خواهد بود که دو خودرو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و وقتی پشت فرمان این دو خودرو بنشینید حس و حال پراید برای شما تداعی خواهد شد. البته پیشرانه کشش خوبی دارد و ترمزها نیز قویتر از پراید هستند. میدان دید به طرفین خوب بوده و سیستم تعلیق نیز اگرچه سر و صدای زیادی دارد اما در شهر نرمی مناسب دارد و شما را راضی خواهد کرد. نکته منفی تیبا ۲ و کوییک به صدای زیاد پیشرانه مربوط میشود که در دورهای بالا واقعاً قابلتحمل نخواهد بود. نکته مثبت این پیشرانه را میتوان هزینههای نگهداری نسبتاً پایین و مصرف سوخت نسبتاً مناسب در مقایسه با سایر خودروهای بازار عنوان کرد.
مقایسه مشخصات فنی تیبا ۲ با کوییک | ||
تیبا ۲ | کوییک | |
طول | ۳۹۲۵ | ۳۹۸۹ |
عرض | ۱۶۴۲ | ۱۶۷۸ |
ارتفاع | ۱۴۸۴ | ۱۵۳۲ |
فاصله دو محور جلو و عقب | ۲۴۱۰ | ۲۴۱۲ |
حجم صندوق بار | ۲۲۳ | ۲۲۵ |
وزن خالص | ۱۰۴۰ | ۱۰۶۵ |
مصرف سوخت در سیکل ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۵۳ | ۷.۱۴ |
ظرفیت باک | ۴۱ | ۴۱ |
سایز تایر | R13 175/70 | R14 185/65 |
نوع رینگ | فولادی | فولادی |
تعداد سیلندر | ۴ | ۴ |
حجم موتور (سیسی) | ۱۵۰۳ | ۱۵۰۳ |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۸۷ | ۸۷ |
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | ۱۲۸ | ۱۲۸ |
سیستم سوخترسانی | انژکتوری | انژکتوری |
نوع گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
نوع فرمان | هیدرولیک | هیدرولیک |
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون | مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب | Torsion beam | Torsion beam |
ترمز جلو | دیسکی | دیسکی خنک شونده |
ترمز عقب | کاسهای | کاسهای |
مقایسه امکانات و تجهیزات تیبا ۲ با کوییک
همانطور که قبلاً میدانستید و حالا نیز مشاهده کردید با خودروهایی قدیمی سر و کار داریم که چه در بخش طراحی و چه در بخش فنی توانایی قابلتوجهی ندارند و طبیعی است که همین موضوع درباره امکانات و تجهیزات آنها نیز صدق خواهد کرد. تیبا ۲ از تجهیزات پیش پا افتادهای همچون کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ضد قفل، آینههای جانبی و شیشههای برقی، چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور، صندلی عقب تاشو و صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع سود میبرد که خب این موارد جزو تجهیزات و امکانات خودروهای چند دهه پیش هستند.
کوییک نیز اگرچه تفاوت چندانی با تیبا ۲ ندارد اما از جمله تجهیزات آن میتوان به مواردی همچون حسگر پارک عقب، سیستم تهویه مطبوع نیمهخودکار، کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، آینهها و شیشههای برقی، کامپیوتر سفری و… اشاره کرد.
در این بخش از مقایسه تیبا ۲ با کوییک باید گفت هیچ یک از این دو خودرو برتری واضحی نسبت به یکدیگر ندارند و تنها در برخی موارد جزئی از همدیگر متمایز میشوند.
مقایسه تجهیزات و امکانات تیبا ۲ با کوییک | |
تیبا ۲ | کوییک |
مجهز به رادیوپخش USB | سنسور پارک دندهعقب |
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو | سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک |
مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS | روف رک |
آینههای جانبی برقی | دستگیره آسانبازشو |
سیستم تهویه مطبوع | مه شکن جلو و عقب |
شیشه بالابربرقی جلو | نمایش دمای هوای بیرون |
شیشهبالابرهای برقی عقب | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
چراغ جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور (Levelling Switch) | مجهز به سیستم ترمز ABS |
سیستم ضد سرقت (Immobilizer) | توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD |
صندلی عقب باقابلیت تاشدن | هشداردهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی |
نگهدارنده صندلی کودک (Iso Fix) | آیینه جانبی برقی |
چراغ مه شکن جلو، عقب و چراغخطر سوم | شیشهبالابر برقی جلو و عقب |
چراغ هشداردهنده عیبیاب موتور | سیستم ضد سرقت (Immobilizer) |
صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع | کامپیوتر سفر |
ریموت کنترل – قفل مرکزی | برفپاککن عقب |
برفپاککن عقب | گرمکن شیشه عقب |
هشداردهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی | ریموت کنترل – قفل مرکزی |
صندلیهای عقب با قابلیت تاشوندگی | |
صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک (Iso Fix) | |
صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت |
مقایسه قیمت تیبا ۲ با کوییک
همانطور که گفتیم این دو خودرو را میتوان به نوعی رقیب یکدیگر دانست چراکه تفاوت قیمتی چندانی با یکدیگر ندارند و از نظر ابعاد، مشخصات فنی و… نیز در یک کلاس قرار میگیرند. مقایسه تیبا ۲ با کوییک از نظر قیمتی را می توانید در جدول زیر تماشا کنید:
قیمت روز خودروهای سایپا: تیبا و کوییک | |||
مدل | مشخصات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
تیبا ۲ هاچ بک | رینگ فولادی | ۱۲۶,۹۳۶,۰۰۰ | ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ هاچ بک | پلاس | — | ۲۱۳,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک ساده | گیربکس دستی | ۱۶۸,۰۶۱,۰۰۰ | ۲۱۷,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک R | گیربکس دستی | ۱۷۸,۰۲۰,۰۰۰ | ۲۲۶,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک S | گیربکس دستی | ۱۸۴,۵۴۹,۰۰۰ | ۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک پلاس | اتوماتیک | ۲۷۷,۱۵۳,۰۰۰ | ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
مقایسه مزایا و معایب تیبا ۲ با کوییک
در این بخش از مقایسه تیبا ۲ با کوییک باید گفت اکثر نقاط قوت و ضعف هر دو خودرو مشترک خواهد بود. از جمله موارد مثبت درباره این خودروها میتوان به بازار دستدوم خوب (هرچند بازار خریدوفروش تیبا ۲ شاید اندکی بهتر باشد)، هزینههای نگهداری نسبتاً پایین، پیشرانه با توان مناسب نسبت به جثه، فضای کابین پذیرفتنی و سواری نرمتر نسبت به خودرویی همچون پژو ۲۰۶ اشاره کرد. نقاط منفی تیبا ۲ و کوییک نیز شامل مواردی همچون طراحی قدیمی (به ویژه درباره تیبا ۲)، متریال و ادوات بکار رفته قدیمی و با کیفیت پایین در کابین، هندلینگ ضعیف، صدای زیاد پیشرانه در کابین و… اشاره داشت.
جمعبندی و نتیجهگیری
تیبا ۲ و کوییک هاچبک های شهری سایپا هستند که علیرغم قیمت گزاف در بازار همچنان مشتریان زیادی دارند هرچند همه میدانیم این استقبال نه به خاطر کیفیت و طراحی مدرن این دو خودرو بلکه به خاطر شرایط اقتصادی و ناچار بودن مشتری در انتخاب خود است. بایستی گفت از مقایسه تیبا ۲ با کوییک این نتیجه را می گیریم که هر دو خودرو یک روح در دو بدن هستند و از نظر قیمتی نیز اختلافی حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومانی با یکدیگر دارند. از نظر برخی افراد اضافه پرداخت چند میلیونی برای خودرویی که اساساً مشابه تیبا ۲ است امری بیهوده خواهد بود اما برخی افراد نیز معتقدند کوییک ارزش پرداخت بیشتر را دارد چراکه از طراحی ظاهری و داخلی بهتری سود میبرد. در نهایت باید دانست نظر خریدار دراینباره تعیینکننده خواهد بود. اگر ترجیح میدهید خودرویی ارزانتر خریداری کرده و خودتان مبلغی را صرف ارتقای ظاهری و داخلی آن بکنید تیبا ۲ انتخاب بهتری خواهد بود اما اگر خودرویی با ظاهر متفاوت را ترجیح میدهید شاید بهتر باشد کوییک را برگزینید.
کافر مقدس
۱۵ آبان ۱۴۰۱احسنت پرفکت ترین Vs دنیا بود.مشتری های این دو محصول خیلی پیگیر بودن ببینن کدوم برتری داره نسخه r بگیرن یا هنسی یا سوپر اسنیک
D:
۱۵ آبان ۱۴۰۱داشبورد تیبا مثل شبکه ۴هه آدم خوابش میبره میبینه
محمد
۱۵ آبان ۱۴۰۱باید اسمشو میذاشتن “ماشین مستر بین”
net
۱۵ آبان ۱۴۰۱چراغ عقب کوییک از بی ام و کپی کرده.چراغ عقب قرمز زرشکی تیبا هاچبک قشنگه اگر خط سفید زیر چراغ عقب تیبا هاچبک نبود و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد اکثر می برند تزئیناتی خط سفید زیر چراغ عقب تیبا هاچبک رو برچسب قرمز زرشکی می زنند تا قشنگتر شود
PRPR
۱۵ آبان ۱۴۰۱چه رقابت نفس گیری بود
❤BMW❤
۱۵ آبان ۱۴۰۱واقعا زمان مقایسه داشت قلبم اوف میشد ❤️🩹
Avan
۱۵ آبان ۱۴۰۱مقایسه خر و قاطر
مهران
۱۵ آبان ۱۴۰۱واقعا موتور ۸ سوپاپ و ۸۷ اسبی چهار نفر بشینن داخلش سربالایی میشه مثل فرقون مش حسن
نمیدونم سایپا چرا گیر داده به این موتور مزخرف به قول خودش کم استهلاک.
هر دو شرکت ماشینای بی خود و بدون هویت میسازت ولی واقعا موتورای محصولات سایپا افتضاحن.
هیچ جای دنیا لیاقت مردمش این خودرو ها نیست
Chromstone3
۱۵ آبان ۱۴۰۱تیتر حقیقی : مقایسه دو ماشین اسباب بازی ساخت وطنم ایران …
آخه اینا چیه میسازین ؟؟؟
میدادین بچه سه ساله طراحی کنه از اینا قشنگ تر در میومد …
قدرت موتور که غوغا میکنه …
اصلا چطوری روتون میشه اینا رو رونمایی کنین ؟؟؟
رنو سگش شرف داره به این ماشین کنترلی ها … 😑
AMANTE
۱۵ آبان ۱۴۰۱دست شون درد نکنه با این همه تنوع در ظاهر ماشین های زیر 500 میلیون تومن صفر کیلومتر که حق انتخاب گذاشتن چون ظاهر سلیقه ی هست و بازم دست شون درد نکنه که تنوع کمی در انتخاب موتور، گیربکس و امکانات گذاشتن تا مشتری گیج نشه.
خودم بخوام انتخاب کنم کوییک رو انتخاب میکنم ولی از سواری ایش هیچ خوشم نمیاد و فنربندی خیلی شلی داره.
احمدرضا
۱۵ آبان ۱۴۰۱مقایسه سلاطین
باید مقایسه مهارت در قتل سرنشینانم برای این دو اسطوره انجام میدادین
افشار
۱۵ آبان ۱۴۰۱آقای احمد زاده همان تیبا۲ را حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون خرجش کن و دوباره نگهش دار
مهردادکمال
۱۵ آبان ۱۴۰۱اگر ادم نترسه و ریسک. کنه یه شورلت نوای مدل بالای تمیز بخره(هرچند نواهای قدیمی کیفیت مونتاژ بهتری داشتن) و باهاش درست رفتار کنه بنظرم انتخاب خیلی بهتریه منتها خب خیلیا از ترس قطعات یدکی و تعمیرات اینا رو انتخاب میکنن و البته ایرادی هم بهشون نمیگیرم چون به هر حال انتخاب کوییک و تیبا دردسر کمتری داره هرچند در عوضش یک اسباب بازی بی کیفیت نصیبشون میشه.
❤BMW❤
۱۵ آبان ۱۴۰۱مقایسه دو چیز که اسمی همسان خودرو دارن ولیکن چیزی بیش نیستند
BMW/M-POWER
۱۵ آبان ۱۴۰۱پدال کاش تایم پیست این دو تا ماشینو قرار میداد بهتر بتونیم تصمیم بگیریم
Habib
۱۵ آبان ۱۴۰۱خر همون خره، فقط پالونشو عوض کردن.
hamidreza
۱۵ آبان ۱۴۰۱مقایسه دو قوطی را مشاهده میکنید
البته به قوطی بر نخوره😕
بنده خدا
۱۵ آبان ۱۴۰۱هرچی باشن از پراید بهترن
میشه به ریو تشبیهشون کرد
رضا صابر
۱۶ آبان ۱۴۰۱سلام من هم پراید داشتم هم تیبا و هم کوییک
کوییک طراحی و جذابیت بهتری داره ولی مصرف سوخت تیبا کمتر هستش
genius
۱۶ آبان ۱۴۰۱این ارابه های بنزین سوز نه اسپرتن نه لاکچری نه همه جا رو ؛ اقتصادی و کم آپشن و ناایمن و بی قدرتن شایستگیشون اونجاییه که یه کارگر حداقلی بگیر به آسونی بتونه طی 15 ماه نه تحت فشار بلکه به راحتی آب خوردن بخرشون همون وضعیتی که تا سال 1395 شمسی وجود داشت.امروز اما این جوجه ها بخاطر قیمتشون حریف رقبای قلدرتری شدن و خریدشون منطقی نیست
امیر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲آلترناتیو داری که تز میدی منطقی نیست
مرجان
۱۶ آبان ۱۴۰۱تیتر رو باید بنویسید: راهنمای خرید یکی از بی کیفیت ترین خودروهای بازار
وحیده طالبی
۱۶ آبان ۱۴۰۱من قصد خرید 206تیپ 5رو داشتم البته با مبلغ 200میلیون خیلیا منصرفم کردن که خرج 206زیاده و می گن تیبا 2 و یا کوئیک بخر واقعا گیج شدم نمی تونم تصمیم بگیرم لطفاً راهنماییم کنید چی صلاحه بخرم
Alireza
۱۶ آبان ۱۴۰۱من هر دو ماشین رو داشتم ، بجز بحث قیمت کارخونه که قطعا تیبا خوش قیمت تر بود و منطقی تر قیمت گذاری شده بود ، تو باقی موارد کوییک بهتره.
از نظر طراحی کوییک بهتره هم طراحی بیرونی هم کابین و داخلی . مثل تیبا هم کاپوتش پایین نیست با کوپکترین مالشی کاپوت رنگ دار بشه و این مورد تو کوییک اطلاح شده (مثل 207 نسبت به 206)
از نظر گیربکس بهتره و گیربکس جدید ND2 داره هم دنده ها نرمه هم ماشین پرنفس و پرشتابه هم صدا نداره هم ضریب دنده ها عالی مچ شده
از نظر موتور ، سری های یورو5 کم مصرف هستند و صدای نرمی دارن (مثل تیبا صدا شدید تو کابین نیست)
سری دنده اتومات هم که داره که من سوار نشدم ولی گیربکس های CVT از نظر کیفی خوبن ولی روی ماشینی که موتور ضعیف دارن احتمالا شتاب خوبی ارائه نمیدن ولی خب من کوییک اتومات سوار نشدم نمیتونم نظر بدم.
صادق
۸ آذر ۱۴۰۱این شد یه نظر درست و حسابی، خسته شدیم از بس همه زیر این پست ها خوشمزه میشن و مینالن، به هرحال بین همینا باید انتخاب کنیم، پس سعی کنیم الکی غر نزنیم و اگر میتونیم تو انتخاب به هم کمک کنیم.
میثم
۱۶ آبان ۱۴۰۱خیلی گرونن کاش ارزون بشه بتونیم بخریم و استفاده کنیم و حسرت نخوریم با این قیمتا ارزش خرید ندارن
مانی
۱۶ آبان ۱۴۰۱با اینکه مشخصات تقریبا یکی هست چرا مصرف بنزینشان اینقدر تفاوت داره؟
MASOUD 0099
۱۶ آبان ۱۴۰۱بهترین هاچبک های جهان
حتی از گلف هم بهترن 🤣
ashkan-car
۱۶ آبان ۱۴۰۱خارج کشور پورشه رو با بنز و فراری مقایسه میکنن اینجا تیبا با کوییک
واقعا جای تاسف داره
رضا
۱۶ آبان ۱۴۰۱کوییک از تیبا بهتره ولی چون استانه سود دلالها از تیبا بیشتره چون ۱۲۰ از شرکت میگیرند و۲۱۰ میفروشند برای همین برای تیبا۲ تبلیغ می کنند اما هر عقل سالمی می دونه کوییک بهتره
کاپوت تیبا انقدر ضعیفه که به دور خود می چرخه گرانی تیبا ربطی به کیفیت نداره بلکه دلالها دارن جو الکی میدن چون سود بیشتر براشون داره
یاسان
۱۷ آبان ۱۴۰۱اوف کوییک چه اپشن های خفنی داره دستگیره اسان باز شو شیشه بالا بر برقی 🤣🤣🤣
sunmartin
۲۰ آبان ۱۴۰۱من کوییک R دارم اصلا خودرو محسوب نمیشه تیبا ۲ هم سوار سدم اون دیگه فاجعه زیستی هست قبلا خودروهای خوبی ریو وارداتی و آخرین خودروی من سراتو آپشنال بود که برای مهریه دادم رفت در یک کلام فقط از بی ماشینی بهنر هست کوییک و تیبا و مشتقات پراید و از درد مجبوری هست
mamad66
۲۲ آبان ۱۴۰۱اگر انتخاب دیگه ای بجز پراید نداشتم پراید کاربراتور مثلا مدل 79 صفر رو با هیچکدوم ازینا عوض نمیکردم حداقل کمی اصالت داشت
هرچند هیچوقت انتخابم پراید نخواهد بود و با کمترین بودجه حاضرم ماشین کلاسیک (جیپ، رنو 5، مزدا 323 اولد فیس و …) سوار بشم ولی محصولات وطنی من دراوردی مثل اینارو رو نه
Roham
۱۳ آذر ۱۴۰۱یکی از معدود برتری های تیبا و کوئیک نسبت به 206 کنترل پایداری اونا نسبت به 206 هستش
ستار
۲۳ دی ۱۴۰۱من شاهین رو خریداری کردم از سایپا به جای کوییک چون هم جادارتر بود هم ایمنی خودش رو ثابت کرده از نظر امکانات هم سانروف و کیلس استارتر داره که تو ایرانی ها تکه، ترمزها چهار چرخ دیسکی صندلی های چرمی و واقعا راضی هستم. کوییک یه جوریه، بیرونش قابل قبوله ولی پشت فرمون داد میزنه منو فقط تو شهر استفاده کن
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲عرض کنم خدمتتان با این قیمت گذاری ها برای این ماشین ها دیگه نوبرشون رو آوردن! من سورنتو 2016 رو قسطی سال 95 از نمایندگی اطلس خودرو خریدم دو ساله 272 میلیون تومن، سال 1401 تیبا2 رو برای خانمم خریدم 368 میلیون تومن! ما کجا داریم میریم یا بهتره بگم کجا رفتیم! حالا از نظر سواری من کوییک را نروندم ولی تیبا 2 خیلی از پراید بهتره، هندلینگ در سر پیچها بهتره ترمز هاش هم قویتره،شتابش هم خوبه به نسبت پراید فقط زاویه فرمون در دور زدن ها افتضاحه مجبوری به خیابان رو که میشه یه فرمونه دور زد، با تیبا 2 حتما سه فرمونه باید دور بزنی!
حمید
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲تیبا۲ مدل ۹۵ دارم . خودروی کم مصرف و کم خرجیه به نظر من استانداردتر از کوییک هست بدنه و موتور برای هم ساخته شده ولی موتور تیبا رو به بدنه کوییک زدن. من راضی هستم از تیبا۲ و عزیزانی که کوییک دارن از کوییک راضی هستن.