وانت کارا محصول گروه بهمن و وانت کارون محصول زامیاد هماکنون تنها وانتهای دو کابین صفرکیلومتر بازار کشور با قیمت زیر یک میلیارد تومان محسوب میشوند.
در بازار خودروی حال حاضر کشورمان اگر با زیر یک میلیارد تومان به دنبال پیکاپ دو کابین صفرکیلومتر باشید دو انتخاب بیشتر نخواهید داشت. این وانتها کارون محصول زامیاد و کارا محصول گروه بهمن هستند که هردو اساساً ساختاری بسیار قدیمی داشته و از کیفیت بشدت پایین و کمبود امکانات رنج میبرند. بااینحال، وقتی گزینهٔ دیگری وجود ندارد، خریداران مجبور به انتخاب یکی از این وانتهای وحشتناک هستند. به همین دلیل، در ادامه قصد مقایسه کارون و کارا دو کابین را داریم تا ببینیم از بین بد و بدتر، کدامیک میتواند انتخاب بهتری باشد. البته گروه بهمن در اواخر سال ۱۴۰۲ به تولید وانت کارا پایان داده است اما مطمئناً تا مدتها نمونههای صفرکیلومتر آن برای خرید وجود خواهد داشت.
همچنین بخوانید: مقایسه وانت آریسان با کارا؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید
معرفی کلی
همانطور که اشاره شد، هردوی این وانتها ساختاری کاملاً قدیمی دارند و پیشینهٔ آنها به دهه ۷۰ میلادی بازمیگردد. کارون هرچند بهعنوان وانت جدیدی در تابستان ۱۴۰۱ معرفی شد اما اساساً بر اساس همان وانت نیسان باستانی ساخته شده است. این پیرمرد باربر که در کشورمان به نیسان آبی شهرت دارد، درواقع نسل سوم نیسان جونیور است که در اکتبر سال ۱۹۷۰ معرفی شد و مدت کوتاهی بعد در سال ۱۳۴۹ روی خط تولید زامیاد رفت و همچنان در حال تولید است. برای ساخت کارون اما زامیاد اتاق یک وانت کمکیفیت چینی بنام فودی F16 را روی شاسی وانت نیسان قرار داده است؛ بنابراین، در کارون شاهد همان قوای محرکه قدیمی نیسان هستیم و اساساً این پیکاپ دو کابین همان نیسان آبی با بدنهای جدید است.
از سوی دیگر، وانتی که چند سالی است با نام کارا توسط گروه بهمن عرضه میشود، در اصل نسل سوم وانتهای سری B مزدا است که در سال ۱۹۷۷ معرفی شد. تولید این وانت در سال ۱۳۶۳ توسط گروه بهمن که آن زمان ایران وانت نام داشت با پیشرانه ۱۶۰۰ سیسی آغاز شد. این وانت بعداً به موتور قویتر ۲۰۰۰ سیسی ۱۲ سوپاپ مجهز شد و سالها روی خط تولید ماند تا اینکه در اوایل دهه ۹۰ شمسی، به دلایل مختلفی مثل الزام تجهیز خودروهای داخلی به استانداردهای آلایندگی یورو ۴ و تحریم خودروسازی ایران، امکان ادامهٔ تولید وانت مزدا با پیشرانهٔ ۲۰۰۰ سیسی اصلی وجود نداشت. ازاینرو، گروه بهمن وانت مزدا را به پیشرانهٔ ۱۷۰۰ سیسی پژو روآ (نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور پیکان) مجهز کرد و در سال ۱۳۹۲ نام آن را به کارا تغییر داد.
طراحی بیرونی
ازآنجاییکه هردو وانت کاملاً سالخورده هستند، در مورد طراحی آنها حرف چندانی نمیتوان زد اما چون کارون از اتاق نسبتاً جدیدی استفاده میکند، نمای مدرنتری به خود گرفته است. فودی F16 که اتاق خود را به کارون قرض داده در سال ۲۰۱۰ معرفی شده است. این پیکاپ در اصل بر اساس نسل سوم ایسوزو فستر ساخته شده که بین سالهای ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۲ تولید میشد و فرم اتاق ساده و اتوکشیدهٔ کارون نشان میدهد که پیشینهٔ این طراحی به اواخر دههٔ ۸۰ میلادی بازمیگردد ولی فودی با طراحی چراغها و سپر جلوی جدیدی توانسته نمای کمی بروزتری را ایجاد کند؛ بنابراین، هرچند کارون حتی در برابر وانتهای چینی جدیدتر بازار کشورمان هم حرفی برای گفتن ندارد اما بهمراتب مدرنتر از وانت نیسان فرتوت به نظر میرسد و ظاهر کلی آن برای این بخش از بازار وانتهای ایران قابلقبول است.
وانت کارا اما نسبت به وانت مزدای سال ۱۹۷۷ هیچ تغییر بزرگی را تجربه نکرده و همچنان با همان اتاق اولیه تولید میشد. بااینحال، زمانی که در اوایل دههٔ ۹۰ شمسی این وانت ایرانیزه شد و به کارا تغییر نام داد، گروه بهمن چند تغییر جزئی در ظاهر آن اعمال کرد که شامل چراغهای جلوی جدید کریستالی، حذف راهنماهای مجزا از روی سپر جلو و گرافیک جدید چراغهای عقب میشد. در سال ۱۴۰۰ نیز کارا به آینههای جانبی رنو ساندرو مجهز شد و با تغییر دوبارهٔ گرافیک چراغهای عقب و تعبیه مه شکنهای عقب داخل چراغهای اصلی، مه شکن تکی از روی سپر عقب حذف شد. آخرین تغییر ظاهری کارا هم تجهیز به دیلایت در سال ۱۴۰۲ برای مطابقت با استانداردهای جدید بود. هرچند این تغییرات به چهرهٔ فرتوت وانت مزدا کمی نمای بروزتری بخشید اما کارا در قیاس با کارون کاملاً قدیمی به نظر میرسد.
داخل
وقتی داخل این وانتهای مینشینید باید کاملاً کلمهٔ کیفیت را از ذهن خود پاک کنید زیرا در هردو خودرو شاهد فضایی کاملاً پلاستیکی و بشدت بیکیفیت خواهید بود. بااینحال، در اینجا هم وضعیت کارون بهتر است زیرا لااقل طراحی مدرنتری دارد و به سرنشینان حس سفر به گذشته نمیدهد. علاوه بر این، تریمهای نقرهای روی داشبورد و رو دریها، فضای پلاستیکی و سیاه کابین کارون را کمی از یکنواختی خارج کرده است. همچنین زامیاد برای این وانت از غربیلک فرمان کوییک استفاده کرده است که نمای قابلقبولی دارد. از سوی دیگر اما کابین کارا کاملاً قدیمی بوده و با داشبورد سادهٔ پلاستیکی، دریچههای تهویهٔ کوچک و رو دریهای قدیمی با شیشهبالابرهای دستی، حال و هوای دههٔ ۸۰ را دارد. حتی غربیلک فرمان جدیدتری که گروه بهمن در این وانت ارائه کرده نیز طراحی جالبی ندارد؛ بنابراین، در اینجا برتری کاملاً با کارون خواهد بود. علاوه بر این، وانت دو کابین زامیاد به دلیل اتاق بزرگتر، فضای بیشتری برای سرنشینان عقب دارد.
امکانات و تجهیزات
همان چیزی که در مورد کیفیت گفتیم در مورد امکانات هم صدق میکند! در وانت کارا حتی خبری از پنجرههای برقی هم نیست و میتوانید حس نوستالژی خودروهای کلاسیک را با آن تجربه کنید! لیست امکانات این خودرو فقط به سیستم تهویه، رادیوپخش با AUX، دو ایربگ، قفل مرکزی با ریموت، فرمان هیدرولیک و دیلایت محدود میشود. کارون هم هرچند پیکاپ کاملاً فقیری است اما با برخورداری از تنظیم برقی آینههای جانبی، پنجرههای برقی جلو و عقب و سیستم صوتی با بلوتوث و USB، کمی شرایط بهتری دارد.
پیشرانه
این قسمت جایی است که کارا میتواند ناکامیهای قبلی را جبران کند زیرا پسازاینکه مشخص شد پیشرانهٔ پیکان نمیتواند قلب مناسبی برای این وانت سالخورده باشد، گروه بهمن پیشرانهٔ ۲۰۰۰ سیسی ۱۶ سوپاپ ساخت شرکت چینی DAE را برای نصب روی کارا انتخاب کرد. این پیشرانه که گفته میشود تحت لیسانس میتسوبیشی است، هرچند با ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۷۱ نیوتن متر گشتاور، خروجی پایینی دارد اما با نسبت تراکم ۹.۵ به یک، با بنزین بیکیفیت ایران سازگاری دارد و با حداکثر گشتاوری که از دور پایین ۲ هزار rpm ارائه میشود، برای یک پیکاپ نسبتاً مناسب خواهد بود. این در حالی است که کارون همچنان از همان پیشرانه قدیمی ۲.۴ لیتری وانت نیسان استفاده میکند که تنها ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور دارد. البته مزیت اصلی این موتور فراوانی قطعات و سادگی تعمیرات است که باعث شده بین خریداران طرفدار داشته باشد. بااینحال، موتور کارا بهمراتب مدرنتر است و میتواند هنگام حمل بار کشش بهتری را فراهم کند. این موتور همچنین از لحاظ دوام بلندمدت هم مشکل چندانی نخواهد داشت.
ابعاد و ظرفیت بار
کارون با ۵,۲۰۰ میلیمتر طول، ۱,۷۶۰ میلیمتر عرض و ۱,۷۵۰ میلیمتر ارتفاع، بسیار بزرگتر از کارا با ۴,۸۲۰ میلیمتر طول، ۱,۶۲۰ میلیمتر عرض و ۱,۵۶۰ میلیمتر ارتفاع بزرگتر است اما اتاق بار آن با طول ۱,۴۷۰ میلیمتر و عرض ۱,۴۴۵ میلیمتر، از کارا با ۱,۵۱۵ میلیمتر طول و ۱,۴۳۵ میلیمتر عرض کوتاهتر است. بااینحال، ظرفیت بار کارون بهمراتب بیشتر است. این پیکاپ دو کابین میتواند تا ۱۳۲۰ کیلوگرم را بهعلاوهٔ چهار سرنشین حمل کند درحالیکه ظرفیت بار کارا کمتر از نصف این رقم یعنی تنها ۶۰۰ کیلوگرم است. بااینحال، کارا سواری نرمتری نسبت به کارون دارد و با توجه بهاندازهٔ کوچکتر، برای استفادههای شهری و مکانهای تنگ گزینهٔ بهتری خواهد بود درحالیکه کارون در مسیرهای ناهموار و خارج جاده تواناییهای بیشتری از خود نشان میدهد.
قیمت و جمعبندی
قیمت کارخانهای وانت کارا دو کابین ۵۱۶ میلیون تومان است درحالیکه این رقم در بازار هماکنون به ۷۴۰ میلیون تومان رسیده است. از سوی دیگر، قیمت کارخانهٔ کارون ۷۱۰ میلیون تومان و قیمت بازار آن ۸۵۰ میلیون تومان است؛ بنابراین، کارا بیش از صد میلیون تومان از کارون ارزانتر است که میتواند روی تصمیم خریداران تأثیرگذار باشد. بهطورکلی، اگر به دنبال وانتی دو کابین با سواری نرمتر هستید که امکان استفادههای روزمره بهعنوان خودرویی سواری را هم داشته باشد، قطعاً سراغ کارا بروید اما اگر پیکاپی برای استفادههای خشنتر میخواهید و به دنبال ظرفیت بار بیشتر هستید، کارون را انتخاب کنید.
مقایسه مشخصات فنی
بهمن کارا | زامیاد کارون | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۱۲ اسب بخار | ۹۴ اسب بخار |
گشتاور | ۱۷۱ نیوتن متر | ۱۸۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۳۳۰ کیلوگرم | ۱۸۱۵ کیلوگرم |
ظرفیت بار | ۶۰۰ کیلوگرم | ۱۳۲۰ کیلوگرم |
طول/عرض/ارتفاع | ۴,۸۲۰ / ۱,۶۲۰ / ۱,۵۶۰ میلیمتر | ۵,۲۰۰ / ۱,۷۶۰ / ۱,۷۵۰ میلیمتر |
طول/عرض اتاق بار | ۱,۵۱۵ / ۱,۴۳۵ میلیمتر | ۱,۴۷۰ / ۱,۴۴۵ میلیمتر |
قیمت کارخانه | ۵۱۶ میلیون تومان | ۷۱۰ میلیون تومان |
قیمت بازار | ۷۴۰ میلیون تومان | ۸۵۰ میلیون تومان |
بردیا
۱۲ فروردین ۱۴۰۳یچیزی هم از خودتون میذاشتیم
از این ماشین و موتور و …. همه چیز رو برداشتن شده تهش دوتا وانت یکی از یکی بَدتر که البته راهی هم بجز خرید برای کار نیست
فورد
۱۲ فروردین ۱۴۰۳اینارو دیگه تو بنگلادش هم سوار نمیشن تازه به قیمت کذاییی
همتی
۱۳ فروردین ۱۴۰۳والاه من یه کارا مدل1398دارم صفرشو خودم گرفتم خدا برکت بده بهش از هزارتا ماشین که اسنشونو نوشتنی نظر ثبت نمیشه از کارخونه هاش سایت هم حساب میبره بهترو با دوام ترو با شتاب ترو جسورتره.۵ساله فقط بنزین ریختم و روغن و فیلترشوعوض کردم دیگه یدونه پیچشم خراب نشده عوض کنم درسته شیشه ها برقی نیست امکاناتش کمه ولی واقعا من راضیم بار هم دو تن هم زدم بهش هرکی میخواد بخره پیشنهاد میدم بخره واقعا ماشین خوبیه هم باری هم سواری کم خرج جسور پرشتاب بنزین هم مابین پرای و پژو مصرفش هست
اسماعیل
۱۳ فروردین ۱۴۰۳سلام به نظرم پیکان وانت اگه تولیدش قطع نمی شد ازکارا بهتر وسرتر هم است کم خرج وهم قیمت ارزان وهم کم اصطحلاک من خودم پیکان وانت دارم خیلی هم راضی ام خدا بده خیلی خیلی برکت ماشین با اصل ونصب و پدر بابایی ونو بده هستش وانت مزدا کارا فقط ۲۰۰۰ ژاپن قدیم تولید می کرد در کل ماشین فقط مزدای ژاپن و نیسان جونیور قدیم ژاپن در مورد کارون نظری ندارم چون نه دارم ونه نظری نی تونم بدم
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۴۰۳آخه این دوتا اصلاً ربطی به هم ندارن!!!
کارا برای بار سبک طراحی شده حتی اگر به فترهاش اضافه کنید!
کارون برای خرکاری و بارهای سنگین طراحی شده!
صحبت سر شاسیهاشون هست و اگر نه که موتور برای کشش بار مناسب هست با این تفاوت که کارا پس از مدتی بازدهی خودش را از دست میده ولی کارون از همون موتوری استفاده میکنه که تعمیراتش ساده و قطعاتش ارزان و به شدت پُرمصرف هست!
قیمتاشونو دیدم برگی برام نموند ، وای ، چخبره ، بخدا دوتا تیکه آهنو پلاستیک این قیمتا زیادی زیادیشونِ!!!
نیازمند وانت بودم ، یه ۱۵ سال کار شاسی سالمشو میخریدم با نهایت ۱۵۰ میلیون بازسازیش میکردم تو یه شهرستان کوچیک ( هزینههای بازسازی و تعمیرات تو شهرستانها به شدت مناسبِ و بهتر از تهران و شهرهای بزرگ هست ، طرف میشناسم تا الان سه بار سانتافش یاتافان زده و تو یه شهر کوچیک ۸۰۰ کیلومتر فاصله از تهران میده تعمیرات ، طرف میشناسم نیسان دهه ۷۰ موتور ۲۰۰۰ زنجیرتایم ژاپنی اصلی پوسیده خرید داد شهرستان جمعش کردند خداشاهده از نو هم نوتر شد با ۱/۳ قیمت در تهران و جالبِ که بسیار هم کارش تمیز بود و بعد از اون مشتری بیشتری برای طرف فرستاد )!
ماشینهای صفر امروزی فقط دیگه به درد شرکتهای دولتی میخوره که پول یامفت بیتالمال دستشون هست و از پول فقط خرج کردنشو بَلَدن مثل عسلویه و پتروشیمیها و ساختمانسازیها و …. که دولتی هستند و البته !!!
۱۳ فروردین ۱۴۰۳اون کدوم اسکولی یه که نیسان زامیاد دهه هفتاد اوور هال شده رو خریده که مثالشم میزنید
کلا هرکی این رو میگه و میخره بیسوادی بیش نیست هیچ
نظر شما هم بد اشتباهِ NAVID۰۰۹۸ بد اشتباهِ چون
کلا بد هیچ خرید خودرو های چینی صفر یا ژاپنی یا کره ای کارکرده بد هیچ وقت نکنید حماقته یه مشت بیسواد هم اینکارارو میکنندیه مشت بیسواد تر هم میخرن و یه مشت بیسواد تر تر توصیه هم میکنن
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۴۰۳🖕🖕🖕
شما اون بالایی رو بخر تا به عنوان یه باسواد کلاه نذارن سرت !!!
۱۳ فروردین ۱۴۰۳👹👿💩🖕🖕🖕 فقط قطعا برای کسیه که کلا هرکی این ها میگه و میخره و بیسوادی بیش نیست هیچ
نظر شما هم بد اشتباهِ NAVID۰۰۹۸ بد اشتباهِ چون پس قطعا اون شمایی ولاغیر
کلا بد هیچ خرید خودرو های چینی صفر یا ژاپنی یا کره ای کارکرده بد هیچ وقت نکنید حماقته یه مشت بیسواد هم اینکارارو میکنندیه مشت بیسواد تر هم میخرن و یه مشت بیسواد تر تر توصیه هم میکنن پس این برای همینهاست که مشخصه شمایی فقط قطعا ولاغیر 🖕🖕🖕💩👿👹
NAVID۰۰۹۸
۱۴ فروردین ۱۴۰۳🖕
باشه
۱۴ فروردین ۱۴۰۳🖕موردی نداره همینکه خودت قبول کردی 🖕رو
𝐀𝐥𝐢
۱۲ فروردین ۱۴۰۳چرا فکر کردن با گذاشتن دیلایت رو مزدا وانت خیلی مدرن میشه؟
رضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۳با مزدا 2000 مدل 95 که موتور و گیربکسش ژاپنیه صفر تا صد گرفیتم شد 21ثانیه🤦♂️
PaRo
۱۲ فروردین ۱۴۰۳بیا ببین با مزدا 2000 ژاپنی خسته برای 18 سال پیش «مدل 1385»برات شتاب 10 ثانیه ای میزنم
زیزیگولو
۱۲ فروردین ۱۴۰۳خود ژاپن هم دیگه اینا رو گردن نمیگیره ولی شرکت بهمن موتور و شرکت سایپا ول کن تولید اینا نیستن
همتی
۱۲ فروردین ۱۴۰۳والاه من یه کارا مدل1398دارم صفرشو خودم گرفتم خدا برکت بده بهش از هزارتا سمند و پژو و پراید و ام وی ام و کوییک و تیبا و سایناو… بهترو با دوام ترو با شتاب ترو جسورتره.۵ساله فقط بنزین ریختم و روغن و فیلترشوعوض کردم دیگه یدونه پیچشم خراب نشده عوض کنم درسته شیشه ها برقژ نیست امکاناتش کمه ولی واقعا من راضیم بار هم دو تن هم زدم بهش هرکی میخواد بخره پیشنهاد میدم بخره واقعا ماشین خوبیه هم باری هم سواری کم خرج جسور پرشتاب
دکتر
۱۲ فروردین ۱۴۰۳کارون اگه دو دف بود بد نبود،برای افرود واقعا خوب بود هزینه کم ، گشتاور خوب
آلفا
۱۳ فروردین ۱۴۰۳قرار بود مگاموتور اون پیشرانه Z24 رو ۱۶ سوپاپ کنه و VVT بهش اضافه کنه و… و کلا یه موتور جدید بزنه (قرار بود M24 این باشه، نه اینی که الان هست) و سایپا اون رو در کنار سیستم انتقال قدرت جدید و دو دیفرانسیل روی این خودرو قرار بده، که اون خب خیلی بد نبود و از نظر اربابامون ما رعیتها لیاقتش رو نداشتیم واسه همین کلا بیخیالش شدن.
۱۲ فروردین ۱۴۰۳۷۴۰ میلیون تومان
کارا
ماشین با تکنولوژی عهد بوق
هم قیمت پارس صفر
با پارس صفر بار میزنم
با این نه
😐 😐
شهروند ایرانی
۱۲ فروردین ۱۴۰۳به شخص کارا ترجیح میدم بخاطر موتور کم مصرف تر و قابل تقویت و شخصی سازی بیشتری داره ضمنا از لحاظ راحتی اتاق مزدا بهتر اتاق فودای عقبش تنگ تنها مزیت اون شتر گاو پلنگ خر کار بودن ایکاش حداقل دست از سر وانت ساختن بر میداشتن یه وانت درست درمون نتونستن بسازن از بس دزد تشریف دارن وگرنه چهارتا پلتفرم خریدن که کاری نداشت چینی ها اکثر خودروهایشان پلتفرم کپی کردن یا خریدن
شهروند ایرانی
۱۳ فروردین ۱۴۰۳من خودم کارا دو کابین به پارس حلب واشری حتی ۲۰۶ پلاس دنا شاتون پلاس موتور اروری ترجیح میدم حداقل موتور ۲۰۰۰ روش و ۱۶ سوپاپ واشر هم نمیزنه تنها بدیش گیربکس چینی که اونم فک کنم بش عوض کرد و یه گیربکس بهتر استفاده کرد قابلیت جاده خاکی سر بالایش هم احتمالا بهتر از اوناس
افشار
۱۲ فروردین ۱۴۰۳فقط آن جای مقاله که امیر دهقان نوشته : ” کارون هرچند بهعنوان وانت جدیدی در تابستان ۱۴۰۱ معرفی شد اما اساساً بر اساس همان وانت نیسان باستانی ساخته شده است ” 😂😂😂😂 نیسان باستانی😂😂
۱۲ فروردین ۱۴۰۳نیسان باستانی😂😂😂
S
۲۲ فروردین ۱۴۰۳باستانی 😂😂😂
ژاپنی سوار
۱۲ فروردین ۱۴۰۳درود بر دوستان
بنده وانت کارا دوکابین دارم که با توصیه یکی از دوستان خریداری کردم از صدای گیربکس این وانت کلافه شدم در دنده ۱ و ۲و۳ با چهار بار مراجعه به نمایندگی گروه بهمن تنها چیزی که بنده رو قانع کرد کارشناس گفتند همینه که هست کاری از دست ما بر نمیاد اکثرا همین مشکل دارن،تا زمانیکه مردم صف میکشن برای ثبت نام خرید این وانت کارخونه کیفیت برایش مهم نیست،تورو خدا برای خودمون ارزش قائل شیم این اشغال رو خرید نکنیم چون به شعورمون دارن بی احترامی میکنن🙏🙏
Ahmad
۱۲ فروردین ۱۴۰۳من با کارون و هم با کارا به مدت طولانی کار کردم و بنظرم کارون یک آشغال به تمام معنا هست، کولر بگیرید جوش میاره، بدنه ش سنگینه و دیگه بار زیادی نمیتونی بزنی، جون نداره، سواری در حد مرگ خشک….
کارا به مراتب بهتره هرچند اتاق و کابین به شدت قدیمیه ولی حداقل رانندگی و جاده ش به داغونی کارون نیست
محمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۳دیروز جاده شیراز کرمان یه کارون بدون تقویت 3 تن بار روغن زده بود ، برا کولرش هم باید دوتا فن 206 بذاری، نه تو گل و باتلاق میمونه نه اتاقش مثل مزدا می پوسه ، اگر میخواهید کار کنی دیگه چکار نرمی و خشکی داری ، اگر میخواهید سواریش خوب باشه و دو تا پاکت سیمان جابجا کنی مزدا بخرید وگرنه به زیر دو تن بار کار نمیگن میگن سرگرمی ، یه 405 شوتی بیشتر از مزدا بار میزنن😅
مهرداد کمال
۱۳ فروردین ۱۴۰۳بارها و بارها مسولین با چ_سناله گفتن خودروسازی براشون ضرر داره!!!آقا نسازین والله ما راضی به ضررتون نیستیم بجاش واردات رو کامل آزاد کنین هم شما ضرر ندین هم ما وسیله درست و حسابی سوار شیم
رضا فر
۱۳ فروردین ۱۴۰۳آبی لیسان ساری لیسان هارا مارا له سان
ساری مزدا آبی مزدا سن کیم عشگی سان
مزدا جدید رو میگم 2هزار ژاپن عشقه
سعید فائد
۱۳ فروردین ۱۴۰۳این کلمات بیمعنی یعنی چی؟
داود دانا
۱۳ فروردین ۱۴۰۳با سلام اعلام دو نوع قیمت کارخانه و بازار در کشورهایی مرسوم است که دولت و نهادهای وابسته رانت خوار و دزد باشند.
کی مردم ایران از این بلا رهایی خواهند یافت؟؟؟
محمد
۱۴ فروردین ۱۴۰۳اینا رو ولش فقط اون تصویری که از پشت وانت کارا گرفته شده سمت چپ یه شورولت کاپریس استیشن پارک کرده که خیلی جذابه 😍😍😍😍
S
۲۲ فروردین ۱۴۰۳😍😍😍😍
مهران
۱۵ فروردین ۱۴۰۳درود
کارا را خریدم خیلی راضی هستم از نظر نوع سواری و نرم بودن در ناهمواری های جاده خوب هست و تو مسافت های طولانی خسته نمیشی مصرف بنزین هم در جاده هر صد کیلومتر هشت لیتر هست ولی تو ترافیک خیلی شلوغ شهر به ده لیتر میرسه.موتورش هم خیلی بهتر از موتورهای پژو هست که دم به دقیقه واشر میزنه.اگر خوب ازش نگهداری کنی و روغن با کیفیت بریزی و همیشه گریس کاریش کاری کنی و از نظر سرعت رفتن اذیتش نکنی یعنی در حد معقول صد یا صد و ده کلیومتر باهاش رانندگی کنی تا پنج سال هیچ خرجی نمیاره.در ضمن گیربکس و دیفرانسیلش هم اصلا صدا نداره و بعضی ها الکی میگن صدا میده.در کل با این ماشین های گرونی که تو بازار وجود داره کارا مخصوصا دو کابینش خیلی هم عالیه.