نیسان جونیور یا بهعبارتدیگر زامیاد ۲۴ را میتوان یکی از خودروهایی دانست که حق بزرگی بر حملونقل بار در ایران دارد! چراکه این وانت پیر سالیان سال است در جادههای کشور مشغول به جابجایی بار بوده و علیرغم ایمنی زیر صفر و ایجاد حوادث زیاد تولید آن همچنان ادامه دارد. از طرف دیگر میتوان آن را یکی از رکوردداران بیشترین زمان تولید یک خودرو در دنیا دانست! زیرا تولید آن از سال ۱۳۴۹ یعنی ۴۶ سال پیش آغازشده و هنوز قصد خداحافظی با خط تولید را ندارد.
زامیاد تاکنون بارها سعی در بهروزرسانی و عرضهٔ مدلهای جدید بر اساس نیسان جونیور کرده است که البته هیچیک به موفقیت چندانی دست نیافته و مورد استقبال مردم قرار نگرفتند. این امر موجب شده که همان نسخهٔ اولیهٔ جونیور همچنان محبوبترین مدل آن در بازار باشد و با همان شکل و شمایل اولیه عرضه گردد. زامیاد ۲۴ هنوز با همان موتور ۲۴۰۰ سیسی با ۹۵ اسب بخار قدرت تولید میشود که البته چند سالی است نسخهٔ دوگانهسوز آنهم تولیدشده است. از اولین تلاشهای زامیاد برای ساخت مدلی جدید بر اساس جونیور میتوان به وانت بیدماغ آذر اشاره کرد. این مدل که به نظر میرسد اتاق آن برگرفته از نیسان Cabstar دههٔ ۸۰ میلادی باشد در سال ۸۳ معرفی شد اما هرچند به دلیل بیدماغ بودن (همانند کامیونت ها) و قرارگیری اتاق بر روی موتور، فضای بار آن افزایشیافته بود، ولی با استقبال چندانی مواجه نشد و تولید آن متوقف گردید؛ اما گویا بهتازگی خط تولید آن به شرکت آذهایتکس منتقلشده و مجدداً در حال تولید است.
پسازاین تلاش ناموفق، زامیاد در سال ۸۷ وانت دیگری بنام شوکا را بر اساس مدل جونیور بتولید رساند. اتاق شوکا برگرفته از یکی از محصولات شرکت چینی Foday بود که بر روی شاسی جونیور سوار شده بود. شوکا امکانات بیشتری نسبت به جونیور داشت و نسخهٔ لوکس جونیور محسوب میشد که باقیمت بیشتری به بازار عرضه شد؛ اما این وانت هم با استقبال چندانی از سوی خریداران مواجه نشد و گویا تولید آن متوقف شده است. یک سال بعد یعنی در سال ۸۸ نیز زامیاد اقدام به نصب موتور دیزل ۲۸۰۰ سیسی ساخت چین بر روی جونیور کرده و آن را با نام زامیاد ۲۸ به بازار عرضه نمود. البته قدرت و گشتاور موتور دیزل تفاوت چندانی با موتور بنزینی قدیمی نداشته و شاید بتوان گفت تنها مزیت آن قیمت کمتر گازوئیل نسبت به بنزین است. اما آخرین و جدیدترین شاهکار زامیاد برای بهسازی نیسان جونیور، وانتی است بنام پادرا. این وانت هم که در سال ۹۲ معرفی شد همانند شوکا تلفیقی است از اتاق وانت چینی فودی Lion با شاسی جونیور! اما در پادرا برخلاف شوکا فقط قسمت جلویی اتاق عوضشده است و قسمت عقبی و پشت خودرو کاملاً مشابه همان جونیور ۴۶ ساله است! داشبورد پادرا نیز برگرفته از همان وانت چینی مذکور است و به امکانات و تجهیزات بیشتری چون شیشهها و آینههای جانبی برقی، ایموبیلایزر و کولر مجهز شده است. پس از گذشت ۴ سال از رونماییِ پادرا، بهتازگی فروش آن آغازشده است که این نشان میدهد خودروسازان ما حتی در تعویض اتاق یک خودروی قدیمی و بهتولید رساندن آن چقدر ناتوان هستند. قیمت زامیاد پادرا ۴۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان تعیینشده است درحالیکه اولین سری آن با تخفیف ویژه ۲,۸۰۰,۰۰۰ تومانی و با قیمت نهایی ۳۹,۹۰۰,۰۰۰ بفروش میرسد که بازهم برای یک وانت کهنه با یک اتاقِ جدیدِ نصفه و نیمه، قیمت گرافی بشمار میرود. این در حالی است که زامیاد ۲۴ در حال حاضر حدود ۲۹ میلیون تومان و نسخهٔ دیزل آن ۳۶ میلیون تومان قیمت دارد. بااینکه به نظر میرسد پادرا با همان موتور بنزینی قدیمی عرضه شود معلوم نیست اختلاف قیمت ۱۳ میلیون تومانی آن با زامیاد ۲۴ معمولی به چه علت است. حال باید منتظر ماند و دید که پادرا در بازار بی تنوع و تشنهٔ وانتهای ایران به موفقیت خواهد رسید یا اینکه همچون دیگر تلاشهای زامیاد درزمینهٔ ساخت وانتی جدید بر اساس نیسان جونیور محکومبه شکست خواهد بود.
واووو چه جیگری شده موتور 46 سال پیش با بدنه بیست سال پیش….واقعا عالی فقط به اون خط های رو انحنا دار روی در نگاه کنین تا معنای واقعی طراحی رو درک کنین واقعا اصالت و ابهت موج میزنه…به اون قالپاق ها عنایت بفرمایید?جاداره از تمام مسئولان عزیز بابت تمام زحماتشون تشکر کنم و بگم دست تک تکتون رو میبوسم… پی نوشت: دوستان این قرص های اعصاب منو ندیدین از دیشب نخوردم یه خورده سرم سنگینی میکنه?
موفقیتی کسب نمیکنه چون مردم یه چیزی بینشون نهادینه شده که واقعا زامیاد با دوامه و البته همینطور هم هست شوکا و دییر و حتی پادرا نازک نارنجی هایی هستن با قیمت بیشتر جناب سردبیر چطور با شما در ارتباط باشم؟
آخه برادر موتور و گیربکس و کلاج که خراب نمیشه. مگه نیسان چی داره که خراب بشه!!!؟ ماشین باید یه امکاناتی داشته باشه تا خراب بشه. شما چند نفر رو دیدید برای خرابی گیربکس به تعمیرگاه برن همزمان چند نفر رو دیدید که برای خرابی کولر به تعمیرگاه برن؟
محکوم به شکست خواهد بود وقتی مزدا 2000 ژاپنی رو با همین قیمت میشه خرید کسی سراغ چینی زامیاد نمیره گرچه مزدا 2000 هم چندان تعریفی نداره ولی بازم ژاپنیه و خیلی از این چینی سر تره.
مگر اینکه تولید نیسان آبی متوقف بشه، این موفق باشه! .البته نسخه دوکابینه و نسخه های ۴چرخ متحرکاش میتونه موفق باشه! مخصوصا اگه به ارگان های دولتی بدن! البته من تو شمال وانت پلیس ایسوزو گروه بهمن رو دیدم که انتخاب بهتری هس و البته دوبرابر قیمت داره! راه دیگه موفقیتاش کاهش قیمت هست البته با افزایش تولید و … نه کاهش کیفیت!
ما مجبور شدیم تویوتای وانت قدیمی که داشتیم رو بفروشیم (قطعاتش گیرنمیومد)و نیسان بخریم. تویوتاهه بعد از 30 سال کارکرد سگش شرف داشت ب کل هیکل سایپا و زامیاد. هر از دو سال نیسان گاویمونو عوض میکنیم. هر مدل جدیدی هم که گرفتیم از مدل قبلی بدتره.پدربزرگم یه نیسان آبی داره مدل 62 . خیلی از نیسان های جدید نرم تر و خوشدست تره. خداییش مونتاژ هم بلدنیستن. دیگه نباید چین رو ب خاطر کپی کردن مسخره کنن. هر موقع نیسان گاوی سوارمیشم و یاد وانتای امریکایی میفتم دلم میخواد کل باعث و بانیای این عقب افتادگی و محرومیت رو با همون نیسان زیر بگیرم.(پدال اگه میشه کامنتا رو بزار )
دوهفته نبود که نیسان گاوی رو داشتیم که راهی تعمیرگاه شد. چن وقت پیش هم چرخ دنده های دیفرانسیلش خورد شده بود.کولر و سیستم صوتی نداره اما جی پی اس گذاشتن روش و گمونم هزینش رو دوبل از مشتری گرفتن. دلم میسوزه برا بندگون خدایی که با نیسان باربری بین شهری و مسیرطولانی دارن. واقعا آدم خورد میشه.امنیت زیرصفر.هر آن ممکنه برای خودش یا بقیه خطر درست کنه. یکی نیست بگه لعنتیا وانت ماشین تفریح و اشرافی گری نیست.ماشین کاره. اگه نمیتونید بزارید نمونه های خوب وارد کشوربشه. خدا از سرشون نگذره.
یعنی هنووووز میخوان موتور زد پاترول رو از سال 68 که بعد تبدیل شد به مگا رو بزارن روش؟دم نیسان گرم که هنوز موتورش داره تولید میشه و خوب جواب میده.ولی اینا اگر این زامیاد اگر موتور زد رو نداشتن چیکار میخواستن بکنن؟
گرفتن 95 اسب از موتور 2400 سی سی هم واقعا در دنیای امروز خودرو سازی یه هنر محسوب میشه کسی میدونه این همه قدرت رو از توربو میگیرن یا تنفس طبیعیه ؟ ?????????????? من لان داغونم
سلام به همه و علی الخصوص جناب دستگردی!عارضم به حضور همگی در مورد نیسان آبی تنها ایراد البته اگه با ایمنی زیر صفرش کنار بیای،نقاط کور ماشینه،خداگواهه من سوار شدم به عنوان کسی که چن وقته پرشیا سواره و سمند و پراید و وانت پرایدو خلاصه زیر ۶۰تایی رو که سوار شده می تونم بگم إعمال أفعال رانندگی در این وسیله نقلیه مثه پارک دوبل کردن با بوئینگ ۷۴۷هستش.کوری واقعا کوری!راسسی ممنون میشم در مورد مُعوّقات شرکتای داخلی اگه پیام نذاشتین!بذارین!سپاسگذارم.
وای چقدر زیبا.قدرتمندو پر اپشن(فرمان هیدرولیک…….) واقعا که با وارد کردن خودروی چینی و گذاشتن موتور های زمان قاجار روی ماشین میخوان بشن خودروساز و با خودروساز های جهان رقابت کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اونی که تو ایران وانت میخره برای بار بردن میخره نه ظاهر و امکانات، وقتی اولویت اول خریدار توانایی وانت جهت حمل بار هست و میبینه که از نظر فنی نیسان آبی با این شتر گاو پلنگ فرقی نداره میره همون نیسان آبی رو میخره. عده زیادی از خریداران وانت از قشر ضعیف و پایین دست جامعه اند حالا موندم اینا روی چه حسابی این قیمت رو تعیین کردن؟!
وحید
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵فقط خاک
عباس
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵بیییگ لایییک
فقط خاک
Nima
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ظرفیت حمل بار نیسان 2 اتن هست. توى ایران خیلى بیشتر بارش میکنن.(جهت اطلاع بود فقط)
اینم حتما شکست میخوره.
آخه 40 تومن واسه این؟
توى متن هم به غلط املایى کوچیک هست: نوشتین قیمت گرافى(گزافى)
ممنون لطفا اصلاحش کنین.
دست آقاى دستگردى هم درد نکنه واقعا?
امیر دستگردی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ممنون از تذکر و نکته سنجی شما
Nima
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵من از شما بسیار ممنونم که انقدر عالى و سریع مطالب رو به ساده ترین شکل ممکن در اختیار ما قرار میدین. و تشکر از تلاش هاى بى وقفه شما.
edris
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵آقا ما چمون شده؟؟؟ اینا چی ان؟ ماشین اند؟
بازرس ساپکو
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵دیگه جدی داره حالم بهم میخوره……
به عنوان عضوی از این صنعت لعنتی از همه عذر خواهی میکنم
بهنام طیبی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵حالا توانایی حمل چندکیلو بار داره؟؟؟؟؟
امیر دستگردی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵پادرا از لحاظ موتور و ظرفیت حمل بار هیچ تفاوتی با زامیاد 24 ندارد.
عليرضا سي بي
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵واووو
چه جیگری شده
موتور 46 سال پیش با بدنه بیست سال پیش….واقعا عالی
فقط به اون خط های رو انحنا دار روی در نگاه کنین تا معنای واقعی طراحی رو درک کنین
واقعا اصالت و ابهت موج میزنه…به اون قالپاق ها عنایت بفرمایید?جاداره از تمام مسئولان عزیز بابت تمام زحماتشون تشکر کنم و بگم دست تک تکتون رو میبوسم…
پی نوشت: دوستان این قرص های اعصاب منو ندیدین از دیشب نخوردم یه خورده سرم سنگینی میکنه?
سعید
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵موفقیتی کسب نمیکنه
چون مردم یه چیزی بینشون نهادینه شده که واقعا زامیاد با دوامه و البته همینطور هم هست شوکا و دییر و حتی پادرا نازک نارنجی هایی هستن با قیمت بیشتر
جناب سردبیر چطور با شما در ارتباط باشم؟
احسان آرسنالی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵آخه برادر موتور و گیربکس و کلاج که خراب نمیشه. مگه نیسان چی داره که خراب بشه!!!؟ ماشین باید یه امکاناتی داشته باشه تا خراب بشه. شما چند نفر رو دیدید برای خرابی گیربکس به تعمیرگاه برن همزمان چند نفر رو دیدید که برای خرابی کولر به تعمیرگاه برن؟
آبادان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵محکوم به شکست خواهد بود وقتی مزدا 2000 ژاپنی رو با همین قیمت میشه خرید کسی سراغ چینی زامیاد نمیره گرچه مزدا 2000 هم چندان تعریفی نداره ولی بازم ژاپنیه و خیلی از این چینی سر تره.
علیرضا4225
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشین خوبیه مخصوصا برا چهارشنبه سوری(سوزی)
حسین
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵مگر اینکه تولید نیسان آبی متوقف بشه، این موفق باشه! .البته نسخه دوکابینه و نسخه های ۴چرخ متحرکاش میتونه موفق باشه!
مخصوصا اگه به ارگان های دولتی بدن!
البته من تو شمال وانت پلیس ایسوزو گروه بهمن رو دیدم که انتخاب بهتری هس و البته دوبرابر قیمت داره!
راه دیگه موفقیتاش کاهش قیمت هست البته با افزایش تولید و … نه کاهش کیفیت!
شاهین
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵چینیا هم علاقه ی وافری به گربه سانان دارن!
Grand tiger
Lion
…
حسین
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ای خدااااااا…چه گناهی کردیم آخه اینجا به دنیا اومدیم
نوید جهرمی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ما مجبور شدیم تویوتای وانت قدیمی که داشتیم رو بفروشیم (قطعاتش گیرنمیومد)و نیسان بخریم. تویوتاهه بعد از 30 سال کارکرد سگش شرف داشت ب کل هیکل سایپا و زامیاد. هر از دو سال نیسان گاویمونو عوض میکنیم. هر مدل جدیدی هم که گرفتیم از مدل قبلی بدتره.پدربزرگم یه نیسان آبی داره مدل 62 . خیلی از نیسان های جدید نرم تر و خوشدست تره.
خداییش مونتاژ هم بلدنیستن. دیگه نباید چین رو ب خاطر کپی کردن مسخره کنن.
هر موقع نیسان گاوی سوارمیشم و یاد وانتای امریکایی میفتم دلم میخواد کل باعث و بانیای این عقب افتادگی و محرومیت رو با همون نیسان زیر بگیرم.(پدال اگه میشه کامنتا رو بزار )
نوید جهرمی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵دوهفته نبود که نیسان گاوی رو داشتیم که راهی تعمیرگاه شد. چن وقت پیش هم چرخ دنده های دیفرانسیلش خورد شده بود.کولر و سیستم صوتی نداره اما جی پی اس گذاشتن روش و گمونم هزینش رو دوبل از مشتری گرفتن.
دلم میسوزه برا بندگون خدایی که با نیسان باربری بین شهری و مسیرطولانی دارن. واقعا آدم خورد میشه.امنیت زیرصفر.هر آن ممکنه برای خودش یا بقیه خطر درست کنه.
یکی نیست بگه لعنتیا وانت ماشین تفریح و اشرافی گری نیست.ماشین کاره. اگه نمیتونید بزارید نمونه های خوب وارد کشوربشه.
خدا از سرشون نگذره.
احمد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵داداش حرفتو با تمام وجود حس میکنم
امیر.عارف
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵از ماست که بر ماست
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵حالم بهم خورد
این چیه دیگه ساختن
البته انتظار بیشتری نمیشه داشت ولی ثابت میکنه که خودروسازی نوپای چین از ایران خیلی جلوترن
(*مهرداد*)
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵اینا برا کشوری مثل ایران که در قعر صنعت خودرو هست خوبه …
حسین
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵درست قبل این که این مطلب بخونم داشتم راجع به ford f150 و تویوتا tundra میخوندم که با دیدن این مطلب به شکست طراحی فورد و تویوتا رسیدم :) :)
احمد باقری
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵یعنی واقعا اینا دیگه چی میگن، باز هم تکرار و تکرار. تا کی؟
علي رضا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵هیچ حرفی ندارم…
شایان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵آشغال شرف داره به این
Vorsteiner
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا خاک بر سر تولیدکننده هاش ، یه لگن بی سروته …
بیشتر شبیه قوطی کبریت هستش تا ماشین …
American and japan
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵یعنی هنووووز میخوان موتور زد پاترول رو از سال 68 که بعد تبدیل شد به مگا رو بزارن روش؟دم نیسان گرم که هنوز موتورش داره تولید میشه و خوب جواب میده.ولی اینا اگر این زامیاد اگر موتور زد رو نداشتن چیکار میخواستن بکنن؟
ارمان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵گرفتن 95 اسب از موتور 2400 سی سی هم واقعا در دنیای امروز خودرو سازی یه هنر محسوب میشه
کسی میدونه این همه قدرت رو از توربو میگیرن یا تنفس طبیعیه ؟ ??????????????
من لان داغونم
وحید
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵دستاوردی دیگر از مهندسان ایرانی.اشکم داره در میاد.کشته و مرده این همه نبوغم.
محمد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشین 50سال پیش….
Hyper
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵فکر کنم داریم فسیل سوار میشیم. آقا این چیه که این قیمت 42 میلیونی هم روش گذاشتن. فرغون از این بهتره.
احسان(احسان سابق)
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵این وانت محکوم به شکسته.مثل ملت شکست خورده ایران
یاسین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام به همه و علی الخصوص جناب دستگردی!عارضم به حضور همگی در مورد نیسان آبی تنها ایراد البته اگه با ایمنی زیر صفرش کنار بیای،نقاط کور ماشینه،خداگواهه من سوار شدم به عنوان کسی که چن وقته پرشیا سواره و سمند و پراید و وانت پرایدو خلاصه زیر ۶۰تایی رو که سوار شده می تونم بگم إعمال أفعال رانندگی در این وسیله نقلیه مثه پارک دوبل کردن با بوئینگ ۷۴۷هستش.کوری واقعا کوری!راسسی ممنون میشم در مورد مُعوّقات شرکتای داخلی اگه پیام نذاشتین!بذارین!سپاسگذارم.
mk8mk
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵وانت کاپرا تک کابین 57 تومن بعد این شتر گاو پلنگ 42 تومن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ehsan
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵وای چقدر زیبا.قدرتمندو پر اپشن(فرمان هیدرولیک…….) واقعا که با وارد کردن خودروی چینی و گذاشتن موتور های زمان قاجار روی ماشین میخوان بشن خودروساز و با خودروساز های جهان رقابت کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ahmad
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ابرکمپانی زامیاد با ارائه محصول مدرن “پادرا” برای رقابت با فورد و نیسان وارد بازار های جهانی شد…
خخخخ
(دیگه داره حالم از این آشغال ساز های وطنی به هم میخوره)
Amir
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اونی که تو ایران وانت میخره برای بار بردن میخره نه ظاهر و امکانات، وقتی اولویت اول خریدار توانایی وانت جهت حمل بار هست و میبینه که از نظر فنی نیسان آبی با این شتر گاو پلنگ فرقی نداره میره همون نیسان آبی رو میخره. عده زیادی از خریداران وانت از قشر ضعیف و پایین دست جامعه اند حالا موندم اینا روی چه حسابی این قیمت رو تعیین کردن؟!