تاکنون محصولات عجیب زیادی از خودروسازان داخلی کشورمان دیدهایم اما این مدل جدید شاید از همهٔ آنها عجیبتر باشد! این خودرو نسخهٔ شش چرخ از وانت جدید زامیاد پادرا پلاس است که برای اولین بار در مرکز تحقیقات سایپا دیده شده و حالا با پلاک عبور موقت در جاده مخصوص در حال تردد رؤیت شده است. پادرا پلاس در اصل نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ پیکاپ فرتوت زامیاد ۲۴ است که در آن از اتاق پیکاپ چینی فودی لایون استفاده شده است. حال اما در اقدامی عجیب، سایپا قصد تولید نسخهٔ شش چرخ این پیکاپ را دارد و به گفتهٔ مدیرعامل این گروه خودروسازی، این نسخه بهزودی رسماً معرفی خواهد شد.
البته گفته شده پادرا پلاس شش چرخ برای تأمین نیاز ارگانهای خاصی مثل هلالاحمر، آتشنشانی، جنگلداری و… طراحی و تولید میشود و فعلاً معلوم نیست عرضهٔ عمومی هم خواهد داشت یا نه. علاوه بر این، در حال حاضر وضعیت انتقال قدرت این پیکاپ شش چرخ هم مشخص نیست زیرا این قبیل پیکاپها در دنیا معمولاً شش چرخ محرک هستند؛ بنابراین در پادرا پلاس هم لااقل باید دو محور عقب محرک باشند زیرا در غیر این صورت، محور اضافی عقب کاربرد چندانی نخواهد داشت.
اگر زامیاد یک محور محرک به پادرا پلاس اضافه کرده باشد به پیشرانهٔ قویتری هم برای پیکاپ شش چرخ خود نیاز خواهد داشت زیرا موتور قدیمی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر که هماکنون روی زامیاد ۲۴ و پادرا نصب میشود تنها ۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که هرگز برای وانت شش چرخی که برای استفادههای سخت و خشن طراحی شده کافی نیست. البته گفته میشود گروه سایپا پیشرانهٔ جدیدی را برای خانوادهٔ پادرا پلاس تدارک دیده است که بهاحتمالزیاد قویتر خواهد بود و در نسخهٔ معمولی چهارچرخ آنهم نصب خواهد شد.
Khosrow
۱۶ بهمن ۱۳۹۹یکبار که جایی گیرکنید و یکی از همینا نجاتتون بده دیگه اینقدر نمک نمیریزین / اونی که مد نظر شماست شدنیه با قیمت میلیاردی ..
حسن
۱۶ بهمن ۱۳۹۹امیدوارم موتور قوی تری داشته باشه و تک محور محرک نباشه! وگرنه کاری ازش برنمیاد!
MR.JJ
۱۷ بهمن ۱۳۹۹از پدال بعید بود این طور مقاله ها
#سم
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۹این خودش اگه بره تو گل و لای دیگه در نمیاد ، نجات دادن بقیه پیشکش .
حسین د
۱۶ فروردین ۱۴۰۰یکبار که با همینها در جایی گیر کردی، دیگه ازین نمکها نمیریزی
کامبیز
۱۴ تیر ۱۴۰۰جالبه. چکار ظاهرش دارین
احمدرضا
۱۶ بهمن ۱۳۹۹حداقل دو کابینش میکردین?
مهدی
۱۶ بهمن ۱۳۹۹الان یه سوال های برام پیش اومد
این الان برای ایرانه یا خارج ؟؟؟
بعد چرا زدن رقیب رپتور جدید ؟؟؟
یه نفر میشه بهم توضیح بده
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۹خارج ؟ اینو ببرن اونجا روده بر میشن از خنده .
برا کنایه زدن و طنز گفتن رقیب رپتور .
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹این چیه که باز نخوان که عمومی عرضه اش نکنند،۱۰۰۰درصد به صورت عمومی هم عرضه میشه مگه تکنولوژیشو وتواناییشو بصورت انبوه زرای همه نداشته باشند
این سایپا و ایران خودرو ماشینی رو که میسازند یا در واقع فسس لیفت میکنند ۱۰۰درصدبرای عموم هم لرضه میکنند تا از یک ماشین حداکثر سودو ببرند
جیب مردنو قشنگ تیغ میزنند
خودروسازای جهانی هم باید از خودروسازای داخلی مد یاد بگیرند که با یک ماشین ۲۰ تا ماشین مختلف میزنند یا با فیس لیفت یک ماشین بازم تولید مدل قبلی رو ادامه میدن به این میگن خودروسازی
اینا میان ماشین ۴۰ سال پیشو تولید میکنند هر روز هم ارزشش بیشتر میشه هر روز هم مردمه بیشتری صف میبندند برای خریدش نا اینکه خودروسازای خارجی هر سال فیس لیفا میدن هر تقریبا ۵ سال نسر عوض میکنند تا فروششون کمتر نشه در حللی که مال هر ۵ سال فیس لیفت هم نمیکنیم
اونا میان با هر سال به آپشناش اضافه میکنند ولی اینا میان از آپشناش کم میکنند در حالی که قیمت اونا ثابت میمونه ولی ارزش اینا ثانیه به ثانیه میره بالا
خودروسازی ینی این
معلوم نیس واسه یه محور اضافه کردن چقدر هزینه طراحیو مهندسیو و….شده درحالی که شرکتای تیونینگ این کارو خیلی کم هزینه تر انجام میدن،اینا مثلا خیلی هزینه کردن بعدش میان واسه عموم هم لرضه میکنن تا سود بیشتری بدست بارند
شما برین هزینه یه صندوق اضافه کردنو ببینید در حالی که مدل خارجی ینی اصلیش وجود داشت
بعدش آمدن یازم واسه ۲۰۷ هم هزینه طراحی یمگیرن
ینی پنین فارینا واسه طراحی اینقدر نمیگیره یا فورد واسه طراحی نسل جدید برانکو اینقدر هزینه نکرده که اینا واسه یه صندوق گرفتن در واقع هزینه کپی گردنشونو گرفتن
اخه هیچ جای این ماشیناشونو هم طراحی نکردت هر جایی شو از یجا کمی کردن شاید هزینه پیدا کردن واز روش کپی کردنو گرفتم
این ماشین هم تک دیفرونسل خواهد بود
دنیا میاد نسل جدیدو فیس لیفت ارائه میده و آپشن اضافا میکنه و یعالمه هزینه مهندسیو و مسائل فنی شون میکنع که افت فروش نداشته باشه و افزایش بیابد فروششون ولی اینا میان همون ماشین قدیمیرو آپشن هم ازش کم میکنن تازه گرونشم میکنن بعدش فروشش افزایش پیدا میکنه تازه قیمتشم یا ارزششم بیشتر میشه ولی اونا قیمتشون ثابته
اگه تک دیفرانسل باشه جز اضافه وزن وچن تا بهبود کوچیک هیچ سوده دیگه ای نداره
پیشرانه جدیدشم شاید حداکثر ۱۱۵ اسب بخاری باشه?
میان موتور شاهینو رو این میزارن?
خشنم نیست که از وسط دوتا میشه،این بره آفرود بیاد جلوبندیش آمده پایین،سایپا یددنه خودروی ۲ دیفرانسل نزده میخواد آفرودی بشه?
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹منظورم اینه که میخواد آفرود ساز بشه?
ینی از هیچی تو یه آفرود یهو میخواد بهترین خودروی آفرود بشه باباتو برو اول یه ۲ دیفرانسل خوب بزن بعدش برو ۳ محور بزن نا اول یا موتور خوب بده بیرون بعدش آفرود ساز بشو
اصلا یه ماشین بزن که جلوبندیش خوب باشه بعدش آفرودسازبشو
موتور جدیدشم مگه چقدر قوی خواهد بود مثلا تهش میان صدوچند اسب بخار نمیان که مثل رضوانی ۱۳۰۰ اسب بخاریانه مثل امگ۵۵۵تا
حسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹اگر سایپا این را برای سفارش یکسری ارگان خاص ساخته ، باید دید اونا دقیقا چی میخواستن؟
معمولا میگن این ویژگی ها را با این قیمت را میخواهیم ، اگر تولید کننده بیشتر از ان بگذاره ، سفارش نمیدن!
شاید فقط حمل بار بیشتر روی اسفالت مد نظر بوده و ارزان بودن!
همه میدونیم به نیسان وانت به جای 2 تن بار ، 5 تن میزنن! شاید ارگان ها میخواستن این کار با اضافه شدن یک چرخ بصورت قانونی رخ بده و دنبال افرود نبودن!
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۹رفیق چرا همش میخای کارهای شاسکولانه ی ایناو توجیه کنی ؟ اینا تخصصشون ساخته ? متحرکه
حسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹اینا که تولیدشون رو میکنن و نیازی به نظر من ندارن ، فقط دیدم تو نظرات به این قضیه کمتر اشاره شده ، گفتم بگم!
وگرنه منم دوست دارم خودرو های نو و دست دوم به قیمت واقعی به ایران وارد شوند!
نه اینکه ارزو یک خودرو اسپرت به دل ما بمونه!
یوسف
۱۶ بهمن ۱۳۹۹شرم و حیا و شعور هم چیز خوبیه واسه خودرو سازها که متاسفانه ندارن.
ایران
۱۶ بهمن ۱۳۹۹نیسان از این بهتره به نظرم
احمدرضا
۱۷ بهمن ۱۳۹۹چققققدر زشته!!
علی
۱۷ بهمن ۱۳۹۹قسمت سرماشین خیلی قشنگه،ولی،حیف،نیست،این،گاریه،تراکتورو،زدین،عقبش
بهنام
۱۷ بهمن ۱۳۹۹چیزی که عجیبه اینه که دو شرکت خودروسازی ما چرا در رینگ و لاستیک و کلا چرخ های ماشین آنقدر خسیس هستن. یا اینکه چرا تا به این حد بد سلیقه هستن؟ دنا رو با اونهمه تبلیغات و پروپاگاندا معرفی کردن ولی یه رینگ و لاستیک اختصاصی براش معرفی نکردن که هر بیننده ی غیر کارشناسی هم متوجه میشد این همون سمنده با زلم زیمبای اضافی. الان هم همون رینگ و لاستیک های وانت نیسان آبی که مال شصت سال پیشه رو گذاشتن رو این محصول شگفت انگیز و عجیب تا هر کی میبینه متوجه بشه این همون وانت شصت سال پیشه ولی بشدت بی کیفیت تر از اون. واقعا یه مهندس تو اون کارخونه ها پیدا نمیشه تا این حداقل ها رو بدونه؟
جناب ایکس
۱۹ بهمن ۱۳۹۹مثلا میخواستن مثل مرسدس G63 6×6 بسازن اسمش بذارن آ ام گ ایران خودرو زایماد نیسان 6×6
alireza
۲۴ فروردین ۱۴۰۱واسه شغل ما که پخش پانل کناف هستش طول بار و حجمش زیاده و اینکه میشه اتاق بار رو بغل بازشو کرد تا به راحتی با لیفتراک گذاشت توی اتاق بار عالیه ، فقط اگه این خودرو رو دو دیفرانسیل کنن و پیشرانه اش رو کمی قویترش کنن خیلی عالی میشه ، به شخص اگه چنین محصولی تولید بشه میخرم ، و کلام آخر اینکه قیمتش رو هم زیاد بالا نبرد 😉
shayan
۲۱ مهر ۱۴۰۲دوستان خودرو محور محرکش جلو هس تک دفه
بعد سایپا موتور بهبود یافته کواد توربو پراید رو در نظر داره