تاکنون محصولات عجیب زیادی از خودروسازان داخلی کشورمان دیدهایم اما این مدل جدید شاید از همهٔ آنها عجیبتر باشد! این خودرو نسخهٔ شش چرخ از وانت جدید زامیاد پادرا پلاس است که برای اولین بار در مرکز تحقیقات سایپا دیده شده و حالا با پلاک عبور موقت در جاده مخصوص در حال تردد رؤیت شده است. پادرا پلاس در اصل نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ پیکاپ فرتوت زامیاد ۲۴ است که در آن از اتاق پیکاپ چینی فودی لایون استفاده شده است. حال اما در اقدامی عجیب، سایپا قصد تولید نسخهٔ شش چرخ این پیکاپ را دارد و به گفتهٔ مدیرعامل این گروه خودروسازی، این نسخه بهزودی رسماً معرفی خواهد شد.
البته گفته شده پادرا پلاس شش چرخ برای تأمین نیاز ارگانهای خاصی مثل هلالاحمر، آتشنشانی، جنگلداری و… طراحی و تولید میشود و فعلاً معلوم نیست عرضهٔ عمومی هم خواهد داشت یا نه. علاوه بر این، در حال حاضر وضعیت انتقال قدرت این پیکاپ شش چرخ هم مشخص نیست زیرا این قبیل پیکاپها در دنیا معمولاً شش چرخ محرک هستند؛ بنابراین در پادرا پلاس هم لااقل باید دو محور عقب محرک باشند زیرا در غیر این صورت، محور اضافی عقب کاربرد چندانی نخواهد داشت.
اگر زامیاد یک محور محرک به پادرا پلاس اضافه کرده باشد به پیشرانهٔ قویتری هم برای پیکاپ شش چرخ خود نیاز خواهد داشت زیرا موتور قدیمی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر که هماکنون روی زامیاد ۲۴ و پادرا نصب میشود تنها ۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که هرگز برای وانت شش چرخی که برای استفادههای سخت و خشن طراحی شده کافی نیست. البته گفته میشود گروه سایپا پیشرانهٔ جدیدی را برای خانوادهٔ پادرا پلاس تدارک دیده است که بهاحتمالزیاد قویتر خواهد بود و در نسخهٔ معمولی چهارچرخ آنهم نصب خواهد شد.
محمد رستمی نژاد
۱۶ بهمن ۱۳۹۹حالم به هم خورد
اصلا خدا زده تو سر خودرو سازی ایران
$ÃЪŦÏЛ$
۱۶ بهمن ۱۳۹۹فقط مقایسه کنید با اونی که رضوانی ساخته!
طراح هردو ایرانی!اما این کجا و آن کجا!!!
ehsan fa
۱۶ بهمن ۱۳۹۹رضوانی نساخته . اونم جیپه که تغییرات اعمال کرده روش وگرنه شاسی و موتور و داشبورد همش جیپه.
ولی دمش گرم خوب تغییراتی روش داده.
Hadi
۱۶ بهمن ۱۳۹۹این دیگه چه سمی بود من امروز دیدم ?
سایپا اینکار رو نکن مرسدس جی واگن گناه داره……
Hadi
۱۶ بهمن ۱۳۹۹اینو ببری هر کشوری نشون بدید کمتر از 24 ساعت میتونی پناهندگی بگیری…
Erfan
۱۶ بهمن ۱۳۹۹طراح مرسدس کلاس جی 6×6 بعد از دید این طرح اعلام کرد که:درباره جی واگن شش چرخ ما دچار کج فهمی شده بودیم و اشتباهاتی در طراحی داشتیم، کو که در دیار ایران،طراحی خودروی پیکاپ سه محور به اوج بلوغ و تکامل خود رسیده است. ????
Reza
۱۶ بهمن ۱۳۹۹خدایا بسه دیگه
Carbonado Aventador
۱۶ بهمن ۱۳۹۹منتظر یه سیلی محکم از طرف سایپا با “وانت پراید 6×6 خرتور” باشید…?
یانکی
۱۶ بهمن ۱۳۹۹پارسال یه نیسان یدک کش دیدم خودش یه محور اضافه کرده بود.ولی خدا شاهده تا مطلب و عکس رو دیدم پمشام کز خورد
مزدا
۱۶ بهمن ۱۳۹۹خدایش کی به اینا مدرک دانشگاهی داده؟
اصلا اینا مدرک مهندسی و چیزی دارن!!؟
بعد چهل سال زر زدن اوج هنرتون اینه!!
Hadi
۱۶ بهمن ۱۳۹۹خدا نزده ما مردم با صف کشیدن میلیون برای خرید و بسنده کردن به این آشغالا و اعتراض نکردنمون زدیم…
خدا عقل داده آگاهی داده…
البته مسائل خیلی مهمتر از این هم هست که پدال اجازه انتشار نمیده……
دی جی70
۱۶ بهمن ۱۳۹۹این اش لاشه کجاش پلاسه
مازیار
۱۶ بهمن ۱۳۹۹هرچی مسخره تر و احمقانه تر بنظر برسه بیشتر برای داشتنش سرودست شکسته میشه
اینه حال و روز امروز جامعه ما
Elmiraj
۱۶ بهمن ۱۳۹۹اگر به جای یه محور ، دو محور هم اضافه کنند بازم خریده میشه....
پس زیاد تعجب نکنید .
MahyarM.A.R
۱۶ بهمن ۱۳۹۹الااکبر این چه سمی بود من دیدم
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۳۹۹سَم خالص ، بدون عوارض !
افشار
۱۶ بهمن ۱۳۹۹آدم یاد دستشویی رفتن می افته??????
ناشناس
۱۶ بهمن ۱۳۹۹رقیب جدی رپتور????????
Sina
۱۶ بهمن ۱۳۹۹خدایا اینم اون دلیلی که برای پایان دادن به دنیا نیاز داشتی
تمومش کن خواهش میکنم?
بذار قبل از اینکه موجودات کهکشان های دیگه این لکه ننگ رو ببینن بشریت پایان با عزتی داشته باشه
S
۱۶ بهمن ۱۳۹۹کرونا وقتی اینو ببینه برگاش میریزن
از ایران جمع میکنه میره چین?
$ÃЪŦÏЛ$
۱۶ بهمن ۱۳۹۹من بیشتر از پراید میترسم تا کرونا!یه دقیقه میری بیرون هزارتا پراید ناشی هی جلوت دستی میکشن!
Moein
۱۶ بهمن ۱۳۹۹رقیب جدید هنسی و فورد و رضوانی و …
Erfan
۱۶ بهمن ۱۳۹۹مرسدس جی کلاس 6×6 رو از قلم انداختیا
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۹من فکر می کردم شوخیه یا مثلا یکی خودش اینکار رو کرده
الآن فهمیدم غیورمردان صنعت خودرو دست به این ابتکار زدن
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۶ بهمن ۱۳۹۹الان تاریخ پیکاپ سازی به قبل پادرا پلاس شش چرخ و بعد پادرا پلاس شش چرخ تقسیم میشه.
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۶ بهمن ۱۳۹۹6×6 ولوسی رپتور و رم trx شش چرخ هنسی دیگه چه فرغونی ان؟
ما پادرا پلاس شش چرخ داریم.دیگه پیکاپ های آمریکا رو به عفولن💪
به جدش نیست کسی در حدش
Me
۱۶ بهمن ۱۳۹۹کامنت برتر
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۳۹۹مطمئنا با همین دست فرمون در صنعت خودروسازیشون هست که چنین اعتناد به نفسی دارند که میخواهند کاخ سفید را حسینیه کنند و واکسن ایرانی کوبایی را به خوردمون بِدَن تا زمانی که یه چند میلیون ایرانی کمتر و خرج دولت هم کمتر بشه !
این اسمش شروع دوباره و تبریک به خودروسازانمون نیست ، این اسمش فلاکتی تمام نشدنیست به نام اسارت بزرگ جهانی در غالب نمایش دیپلُماسی !
فقط به ورود وحشیهای طالبان و خندههای ظریف نگاه بیندازید که نشون دهندهی تمام سیاستی هست که در این چند ساله بر سر زندگی میلیونها ایرانی خراب کردن که به حق ، حقمان بدتر از این وضعیتهاست !
زیزیگولو
۱۶ بهمن ۱۳۹۹نوید تازه کجاشو دیدی؟؟؟وانت نیسان نه تنها ماشینی واسه امرارو معاش خریدارانش هستش حتی از نظر قدمت تکنولوژیم یه پدیده آنتیک تو جهان صنعت خودروسازی به حساب میاد!!!! تو همه کشورای دنیا واسه حمل بارای سنگینو حجیم چند تُنی شهری از کامیونت استفاده میکنن و وانتای سبک و ون ها فقط واسه کاربردای درون شهریو سبک استفاده میشن ولی تو ایران با نیسان زامیاد هم کار کامیونت و هم کار وانت هر دو رو باهم انجام میدن!!!! توان حمل بار نیسان حدود ۲ تن هستش ولی راننده ها ۵ تا ۶ تن با این ماشین بار میزنن!!
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۳۹۹زیزیگولو جان
در سال چندباری با راننده نیسانها سروکار دارم و دیدم چطور بار میزنند که نهایت تا ۲/۵ تُن بار میزنند و حتی ۴ تُن هم دیدم که بار زدند اما ۵ یا ۶ تُن ، دیگه خیلی زیاد هست و من ندیدم آخه مگه میشه ، چون جلوی ماشین میاد بالا تک چرخ میزنه !
این دایناسور آبی ، عملاً نه امنیت داره و نه سواری و نه حجم داخلی مناسب !
جداً که گناه دارند راننده نیسانها ، داخلش خورد میشوند تا بار را به مقصد برسانند !
??Amin_sto??
۱۶ بهمن ۱۳۹۹با ساختن این گاری ها فقط شعن خودرو رو پایین میارن و نوعی بی احترامی به صنعت خودرو
واقعا حیف فولاد ، آلومینیوم و منابع که تو ساخت خودرو های داخلی به کار میره
افشار
۱۶ بهمن ۱۳۹۹شعن دیگه چیه باید بنویسی شأن
علی
۱۶ بهمن ۱۳۹۹زنگ خطر برای پادشاهی رپتور و رم
مهدی،:امید اینده
۱۶ بهمن ۱۳۹۹وای خدا اولین بار بود تو پدال خندیدم
دلم میخواست صدای خندمو بزارم?
فقط تیتر که نوشته بود رقیب رپتور???????
اگه رضوانی هرکول باشه این چیه؟
ارشیا
۱۶ بهمن ۱۳۹۹طراحیش منو کشته!!
این چیه بابا!!!!!
خدااااااااااا?♂️?♂️?♂️?♂️??????????
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۹همه ی اینا از نا آگاهی و نداشتن اطلاعات مردمه که این پست فطرت ها به خودشون اجازه میدن این بازی هارو در بیارن .
انقدری که ایرانخودرو و سایپا آدم کشتن ، چنگیز خان مغول و هیتلر و داعش نکشتن …
خون مردمو تو شیشه کردن و با نهایت لذت سر میکشن … ازماست که بر ماست .
R@m!n
۱۶ بهمن ۱۳۹۹جایی میشناسین سیانور بفروشن ؟
$ÃЪŦÏЛ$
۱۶ بهمن ۱۳۹۹الهیه نوع گیاهی شو داره،به این معنیه که میتونی راحت تر و با آرامش بمیری!!(البته دور از جون)
R@m!n
۱۶ بهمن ۱۳۹۹نه بابا گیاهیشم اومده
Amir evolution
۱۶ بهمن ۱۳۹۹????????????
$ÃЪŦÏЛ$
۱۶ بهمن ۱۳۹۹یا خدا!!!!خدا به خیر کنه این چه کوفتو مرضیه؟؟!!!!؟!؟یکی از دوستام دیروز بهم پیام داد که دارن زامیاد ۶چرخ تولید میکنن من گفتم فتوشاپه اما واقعاً واقعیه!!!🤯🤯آخه با چه ذهنیت و عقل و منطقی اومدن یه همچین…اصلا نمیشه اسم براش گذاشت…
حالا اگه این کارو روی یه پیکاپ عضلانی پیاده میکردی باز کمتر ایراد داشت اما نه روی یه پیکاپ اقتصادی رقیب باردو و ۱۵۱!!!!!
آبرو و حیثیت برامون نزاشتن این عقب مونده های داهاتی اسما مدیرعامل!ننگ بر شما، خجالت بکشین،آخه زامیاد با سابقه بیشتر از نیم قرن، وقتی هی آشغال تولید میکنین چه لزومی داره بیاد خودشو برتر از رپتور و رضوانی هرکول بدونه؟خدایی حالم بهم خورد 🤢🤢
خدا کنه تولید نشه فقط،زایه میشیم تو دنیا….
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۹هنسی و فورد و رضوانی حواساتون باشه یه رقیب جدی اومده با هیچکی شوخی نداره به جز جون مردم
حسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹الان واقعا نمیشه از این خودرو دفاع کرد ! ( البته سایپا این توانایی رو داره!)
مگر اینکه این نسخه اولیه باشه و به یک موتور با گشتاور 500 نیوتون متر مجهز بشه و سیستم تعلیق حرفه ای و انتقال قدرت به 6 چرخ!
فقط امیدوارم این شروع یک حرکت باشه ، هرچند امیدی به سایپا نیست!
ツSAMURAIツ
۱۶ بهمن ۱۳۹۹??????????????
عکسش رو دیدم از خنده ترکیدم حالا فک کن اینو تو خیابون ببینی ???????
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۹الله اکبر اینهمه جلال، الله اکبر اینهمه شکوه
RezaRs
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ای رپتور عرصه پادرا نه جولانگه توست
عرض خود میبری و زحمت ما میداری
گودرت puver
امین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹تیترت بینظیر بود ،پدال،کلی خندیدم.روزمو ساختی تو این وضعی که همش ناراحتی و غم از همه جا میباره
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹نباید شما مسخره کنید،درسته صنعت خودروسازی ایران اوله البته از آخر ولی این خودشم یه قدم رو به جلو محسوب میشه،چرا اول اینکه ۶ چرخه حالا باید دید ایا به تمام چرخاش قدرت ارسال میشه یانه دوما تک دفرانسیل نیست،واسه خودروسازان ایرانی که تاحالا خودروی دو دیفرانسر نزدن یهو برن ۳ دیفرانسل بزنن سوما خوروسازان ایرانی بیان خودروی ۳ محور بزنن حتی اگه به هر۳محورش قدرت ارسال نشه.
سایپا دید رضوانی ۶ چرخ زد فوری رقیبش رو درست کرد نه مثل رم که بعد چند سال که فورد رپتور زد اون موقع رقیبش رو درست کرد
زنگ خطر واسه هنسی به صدا در اومد
رقباش:
هنسی ولوسی رپتور ۶×۶
هنسی Goliath ۶×۶
هنسی ماموت 6×6
امگ G63 6×6
رضوانی هرکول ۶×۶
دیفندر ۶×۶
رانگلر ۶×۶
دول 60 6×6
رنجروور 6×6
حالا بایک ۶×۶ که اصلا رقیبش حساب نمیشه
???????????????????
میگن نه تنها وضعیت سایپا بلکه وضعیت خوروسازی ایران بعد از این متحول شد
مطمئنا ایران خورو رقیبی واسه میزنه
حالابنظرتون ایران خودرو کدوم ماشینش رو ۶ چرخ میکنه؟
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹مطمئنا سایپا به رسم همیشگی صنعت خوروسازی ایران میره جونیوروهم ۶ چرخ میکنه به عنوات ماشین جدید میده بیرون حتی نسخه عادی پادرا رو هم ۶ چرخ میکنه،اینو هم به عنوان یه ماشین جدا و مستقل از جونیور و مادرا معرفی میکنه?
ولی در کل خوبه،ایده ی جالبیه
تنها موردی حساب میشه که خوروسازای ایرانی همگام با بقیه خوروسازان جهانی پیش میرن و مثل اونا بروزن منظورم اینه که خودروی ۶ چرخ میزنن
کاشکی در بقیه موارد هم مثل اونا بودن و همگام با جهان و بروز با تمام جهان به پیش میرن
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹این یارویه پشتیش چیه؟شده مثل گاوهای گیلان که مثل شتر کوهان دارند
خیلی زشته
کاشکی این فقط واسه نمونه پرتوتایپش باشه و نمونه اصلیش اینو نداشته لاشه
اگه سایپا اینو ۶ چرخ محرکش کنه یه موتور خوبم روش بندازه و صرفا یه محور بدون قدرت الکی نباشه بصورت تک دیفرانسل که بیان بگن از ۲ محورش بهتره چون تقسیم وزن بهتری داره و بار بیشتری حمل میکنه کما اینکه خودروهایی هم وجود داره که ۳ محور و ۲ دیفرانسل هست و سایپا از اونا یاد نگرفته باشه حالا میشه از سایپا قبولش کرد به عنوان خودروسازی که تاحالا از این کارا نکرده حتی به عنوان خودروسازی که تاحالا خودروی آفرودی و ۲ دیفرانسل نزده
??
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ولی خیلی زشته چون لاستیواش باریکه
اون محفظه بارشم خیلی زشته کاشکی اتاقش با محفظه بارش بهم وصل میبودند نه اینکه زامیاد بیاد فقط نسخه کمپرسیشو بزنه،نسخه اتاق ثابتشوهم بزنه
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹مگه میخوان پشتش گارد بگیرن که اون جور چیزی درست کردن واسه خودش یه پا برجه
Benz
۱۶ بهمن ۱۳۹۹یکم بیش از حد نا هماهنگ نیست ؟؟؟؟؟ همون چینیش میومد ایران خیلی بهتر بود
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹کاشکی سایپا میامد بجای این که ۳ محورش کنه،محوره عقبشو لاستیکاشو دوبل کنه مثل بقیه فوردو دوجو شورولتو جی ام سی اینجوری ابهتش بیشتر میشد اون موقع ایران میشد رقیب آمریکایی هایی مثل:
رم 4500
فورد F450
شورولت 4500
جی ام سی سیرا ۴۵۰۰
?
تا این بیریخت البته از نظر حمل با که فرقی نمیکرد ولی وزنش کمتر میشد ولی اینم تقسیم وزنش بهتره
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹مگه رپتور جدید ۶ چرخه ینی مگه فورد پیکاپ ۶ چرخ میزنه(کارخونه ای فابریک)نه نسخه هنسیش
مطمئنا سایپا اینو واسه افرود نساخته یلکه واسه حنل بار بیشتر جون هیچ تجربه ای تو خودروی آفرودی و ۲ دیفرانسیل نداره
حتی اگه ۶ چره محرک باشه بازم خوب نیست واسه آفرور چون همه چیز ۲ دیفرانسیل یا ۶ چرخ نیست،خیلی چیزای دیگه هم ربط داره مثل موتور خوب،قفل دیفرانسل،دنده کمکی،دنده سنگین و …..
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹میشه بگین چه چیز عجیبی از خودروسازان ایرانی دید
اصلا سایپا و ایران خودرو نمیتونن خودروی عجیب بزنن و از خودشون خلاقیت به خرج بدن
اگه منظورتون حذف بعضی از آپشن ها و قطعات ویا قرار دادن بعضی از قطعات پایه خودرو به عنوان آپشن و یا اینکه ایمنی ضیعف یا موتورو گیربکس ضعیف واینا که عجیب نیست عادیه از خودروسازان ایرانی وخرابی ماشین تازه خریداری شده و….ایناکه عجیب نیس اینا عادیه از خودروسازان ایرانی اگه واقعا غیر از اینا سر بزنه عجیبه از خودروسازان داخلی
واقعا این اولین چیز عجیب خودروسازان داخلی هست
ینی خودروسازی ایران با سابقه خیلی خیلی بیشتر از چین بعد از چین اینجور خودروها میزنه
REZA61
۱۶ بهمن ۱۳۹۹شترگاوپلنگ که میگن اینه!!! ?
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹دقیقا
زدی تو خال
تعریف پادراپلاس ۶ چرخ=شتر کاو پلنگ
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹واسه سال ۱۴۰۰ فک کنم معرفی بکننش
Erfan
۱۶ بهمن ۱۳۹۹واقعا عجیبه حتی طراحی بخش بار روی دو محور عقب روهم با بدنه یکپارچه نکردن و بجاش از ورقه فولادی بدون طرح مکعب استفاده کردن که واقعا آدم شک میکنه که آیا طراحان ارابه سازان داخلی فکر هم میکنند ???
واقعا باید ابراز تاسف کرد برای کسانی که برای قرعه کشی های این ارابه های مرگ سرازیر میشوند با اینکار مهرتاییدی بر اعمال نادرست ارابه سازان داخلی میزنند.
#ویرانخودرو_ایران
حسین دهمرد
۱۶ بهمن ۱۳۹۹زنگ ها برای که به صدا در می آیند؟
تو خود چین فک کنم نسخه 6 چرخش رو زدن اینا هم از روی اون تقلید کردن وگرنه به اینا نمیخوره بتونن وانتو وانت تر کنن.