پیکاپ فسیلشدهٔ زامیاد ۲۴ یا همان نیسان جونیور دقیقاً نیمقرن است که در کشورمان به تولید میرسد و به نظر میرسد به این زودیها هم قصد خداحافظی با خط تولید را ندارد زیرا زامیاد بهتازگی تولید نسخهٔ جدیدی از این وانت تاریخی را آغاز کرده است. این پیکاپ بهاصطلاح جدید که پادرا پلاس نام دارد، در اصل نسخهٔ جدید یا فیسلیفت شدهٔ پیکاپ قبلی پادرا است که از اوایل سال ۱۳۹۵ به بازار عرضه شد و هرگز موفق نبود. در پادرا، زامیاد طی اقدامی محیرالعقول (!) بخش جلویی اتاق یک پیکاپ چینی بنام فودی لایون (Foday Lion) را به نیسان جونیور پیوند زده بود و حالا در پادرا پلاس هم دوباره دقیقاً شاهد همان خلاقیت وطنی هستیم تا شاید این بار تلاش زامیاد برای مدرن کردن وانت فرتوت خود نتیجه داده و با استقبال بازار مواجه شود.
زامیاد برای وانت جدید خود این بار هم به سراغ یکی از پیکاپهای شرکت فودی بنام لایون F16 رفته و مثل قبل قسمت دماغهٔ آنرا به پادرا پیوند زده است. لایون F16 پیکاپ جدیدتری نسبت به لایون قبلی است و در سال ۲۰۱۷ به بازار چین عرضه شده است؛ بنابراین حالا در پادرا پلاس شاهد چراغها، سپر و جلوپنجرهٔ جدیدی هستیم که طراحی زیباتری نسبت به پاداری قبلی دارد. علاوه بر این، زامیاد قسمتهای داخلی کابین لایون F16 شامل داشبورد، رو دریها، غربیلک فرمان و کنسول میانی را هم روی این پیکاپ جدید نصب کرده تا داخل آنهم مدرنتر شود؛ اما مثل قبل، قسمت عقبی پادرا پلاس هیچ تغییری نکرده و قسمت بار، چراغهای عقب، سپر عقب و درب پشتی همه و همه متعلق به نیسان جونیور هستند.
با توجه به اینکه پادرا پلاس در اصل همان زامیاد ۲۴ است که اتاق آن تغییر کرده، طبیعی است که در قوای محرکهٔ آنهم هیچ تغییری صورت نگرفته و زیر کاپوت آن همچنان همان موتور قدیمی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس پنج سرعتهٔ دستی قرار دارد. بااینحال به گفتهٔ زامیاد، این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو ۴ برخوردار است. این پیکاپ جدید همچنین به آپشنهای بیشتری شامل ایموبلایزر، تنظیم سه جهتهٔ صندلی راننده با ارگونومی بهتر، آینهها و شیشههای برقی، سیستم تهویه مطبوع، مه شکنهای جلو و عقب، فرمان هیدرولیک و ریموت کنترل مجهز شده است.
پادرا پلاس برای اولین بار در نمایشگاه خودروی تهران سال ۱۳۹۷ رونمایی شد و قرار بود سال گذشته روانهٔ بازار شود اما به گفتهٔ زامیاد، بهتازگی تولید آن آغاز شده است. به گفتهٔ مدیر پروژهٔ پادرا پلاس «فرشاد رادمهر»، طی سال جاری برنامهٔ تولید هزار دستگاه از این وانت جدید در نظر گرفته شده است اما طی سالهای بعد تولید آن افزایش خواهد یافت تا نهایتاً به یکی از پرتیراژترین وانتهای بازار ایران تبدیل شود. بااینحال، هرچند در زمان معرفی پادرا پلاس در سال ۹۷ زامیاد از آمادگی خود برای جایگزین کردن این پیکاپ جدید با زامیاد ۲۴ قدیمی خبر داد اما هماکنون با توجه به شرایط آشفتهٔ صنعت خودروسازی کشور، این امکان وجود ندارد و پادرا پلاس در کنار وانت قدیمی زامیاد تولید شده و جایگزین آن نخواهد شد.
رادمهر دربارهٔ پیکاپ جدید زامیاد گفته است:
تولید کامیونت پادرا پلاس که با تحقق شعار «جهش تولید» و بر اساس سیاستهای تعیینشده از سوی مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا آغاز شده است، با تمرکز بر رعایت استانداردهای کشور و بهروزرسانی در تجهیزات رفاهی، فنی و در راستای حفظ و ارتقاء اصل مشتری مداری توسط متخصصان داخلی زامیاد به مرحله اجرا درآمده است
وی همچنین پادرا پلاس را خودرویی با بالاترین رده کیفی و مطابق با استانداردهای روز دانست و اظهار داشت:
در طراحی کامیونت پادرا پلاس به سلیقه و رضایتمندی مشتریان توجه شده و لذا به لحاظ شکل ظاهری، مشخصات فنی و تجهیزات بهکاربرده شده خواهد توانست میزان رضایتمندی مشتریان را ارتقاء بخشد. در این محصول سعی شده تا حداکثر راحتی سرنشینان در طراحی محصول در نظر گرفته شود
قیمت پادرا پلاس ۱۵۹ میلیون تومان اعلام شده که نزدیک به ۴۰ میلیون تومان از زامیاد ۲۴ بیشتر است. به گفتهٔ رادمهر، نسخهٔ دو کابین پادرا پلاس نیز تا پایان سال جاری تولید خواهد شد.
تصاویری از پیکاپ چینی فودی لایون F16 که از سال ۲۰۱۷ با قیمت پایۀ ۸ هزار دلار در چین عرضه میشود
رضایی
۱۳ تیر ۱۴۰۱پادرا عیب فنی دارد لاینحل داره،
کاملا درسته طول گاردان پادرا ۱۲ سانت بلند تر نیسان هست که افزایش طول گاردان باعث افزایش لرزش و صدای لرزش اتاق میشه.
در ماشین دف عقب ، گاردان بلند باعث افزایش لرزش و صدای اتاق میشه.
shayan1renault
۶ آذر ۱۴۰۱همون نیسانو با داشبورد وامکانات بروز تر
وبا کم کردن مصرف سوخت تولید میکردن بهتر بود
مهراد نظری
۲۶ خرداد ۱۴۰۳با سلام چگونه میشه در پادرا کنسول وسط را حذف کرد تا برا استراحت در جاده جا باز بشه