زامیادفوتون

فوتون واندر، بررسی مشخصات و قیمت وانت جدید زامیاد

فوتون واندر وانت جدید زامیاد است که با ظرفیت بار ۱۳۵۰ کیلوگرم، قرار است بازیگر تازه‌ای در بازار کم‌تنوع وانت‌های اقتصادی کشورمان باشد.
وانت فوتون واندر زامیاد

بخش وانت‌های اقتصادی در کشورمان از عدم تنوع شدیدی رنج می‌برد. سال‌ها است که چند وانت قدیمی و بی‌کیفیت این بازار را در اختیار دارند و با خاتمهٔ تولید وانت مزدا در سال گذشته، این بخش از همیشه خلوت‌تر شده است. حال اما زامیاد در نمایشگاه خودروی مشهد از وانت جدیدی بنام واندر رونمایی کرده که محصول شرکت چینی فوتون است یعنی شرکتی که سال‌ها است با کامیون‌ها، کامیونت‌ها و پیکاپ‌های خود در بازار کشورمان حضور دارد. حال فوتون و زامیاد قصد دارند شانس خود را در بخش پایین‌تر و ارزان‌تر بازار امتحان کنند. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات این وانت تازه‌وارد بازار کشور خواهیم پرداخت.

وانت فوتون واندر زامیاد

وانت فوتون واندر

واندر با وانت‌های معمولی متفاوت است و زامیاد آن را با عنوان مینی تراک معرفی کرده است. این سبک وانت‌ها، ارتفاعی بلندتر از وانت‌های معمولی و دماغه‌ای کوتاه دارند. در این نوع وانت‌ها که در چین بسیار محبوب هستند و در انواع زیادی ساخته می‌شوند، پیشرانه زیر صندلی‌ها نصب می‌شود و اتاق بار بالای چرخ‌های عقب قرار می‌گیرد. درنتیجه، در اتاق بار خبری از برآمدگی‌های گلگیر نیست و فضایی کاملاً مسطح فراهم می‌شود. به همین دلیل، این وانت‌ها یا آن‌طور که زامیاد می‌گوید، مینی تراک‌ها بسیار کاربردی هستند. بااین‌حال، قبلاً شرکت‌های مختلفی این سبک وانت را در بازار ایران عرضه کردند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به وانت کارو از گروه بهمن، وانت کاکی از مرتب خودرو و وانت درکا از خود زامیاد اشاره کرد اما هیچ‌کدام از این مدل‌ها در بازار موفق عمل نکردند و خیلی زود کنار گذاشته شدند.

وانت فوتون واندر زامیاد

طراحی بیرونی وانت فوتون واندر

وانت واندر در بیرون طراحی ساده و مینیمالی دارد و به دلیل فقدان جلوپنجره، در نگاه اول شاید فکر کنید با یک وانت الکتریکی طرف هستید. بااین‌حال، ورودی هوای نه‌چندان بزرگی که روی سپر تعبیه شده، هوا را به رادیاتور می‌رساند. چراغ‌های جلو فرم بسیار ساده‌ای دارند و لوگوی فوتون در بین آن‌ها خودنمایی می‌کند. در قسمت جانبی، برخلاف وانت‌های قبلی این سبکی که قبلاً در ایران دیده بودیم، قسمت زیر اتاق بار با پانلی همرنگ بدنه پوشیده شده که متعلقاتی مثل فریم شاسی و سیستم اگزوز را پنهان کرده و نمای بهتر و متمدن‌تری به واندر بخشیده است. همین پانل در پشت وانت هم کشیده شده و چهار چراغ مربعی روی آن تعبیه شده که نمای مدرن‌تری نسبت به دیگر وانت‌های این سبکی ایجاد کرده است.

وانت فوتون واندر زامیاد

زامیاد در نمایشگاه مشهد، وانت واندر را در دو نسخهٔ تک کابین و دو کابین به نمایش درآورده است ولی فعلاً فقط نسخهٔ تک کابین برای عرضه در نظر گرفته شده و تکلیف نسخهٔ دو کابین هنوز مشخص نیست. وانت واندر در نسخهٔ تک کابین ۴,۸۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۷۱۰ میلی‌متر عرض و ۱,۹۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۰۸۰ میلی‌متر است. برای مقایسه، وانت مزدا ۴,۸۲۰ میلی‌متر طول دارد و بنابراین، واندر تقریباً هم‌اندازه این وانت قدیمی است. بااین‌حال، به دلیل دماغهٔ کوتاه، واندر از اتاق بار بسیار بزرگی با ۲,۸۵۰ میلی‌متر طول، ۱,۵۷۰ میلی‌متر عرض و ۳۶۰ میلی‌متر ارتفاع بهره می‌برد درحالی‌که طول اتاق بار وانت مزدا تک کابین تنها ۲,۱۹۰ میلی‌متر است.

وانت فوتون واندر زامیاد

داخل وانت فوتون واندر

واندر در داخل در قیاس با وانت‌های فرتوتی که سال‌ها است در کشورمان دیده‌ایم مثل نیسان و مزدا، فضای مدرن‌تر و زیباتری دارد. در اینجا داشبورد نسبتاً ساده‌ای دیده می‌شود که با پانل طوسی‌رنگ پوشیده شده و چهار دریچهٔ تهویهٔ همراه با دکمهٔ فلاشر تنها چیزهایی است که روی آن دیده می‌شود. البته برای این وانت نمایشگر لمسی هفت اینچی هم به‌صورت سفارشی در قالب آپشن ارائه می‌شود. مقابل راننده نیز یک غربیلک فرمان دو پره با طراحی جالب و دکمه‌های کنترلی همراه با صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی LCD دیده می‌شود. زیر نمایشگر مرکزی هم کنترل‌های سیستم تهویه به شکل دوار و با ساده‌ترین طراحی ممکن جای گرفته‌اند. به‌طورکلی، واندر در داخل فضایی بسیار ساده و اقتصادی دارد ولی بااین‌حال شرایط بسیار بهتری نسبت به وانت‌های قدیمی بازار کشورمان خواهد داشت. برای این وانت همچنین صندلی‌هایی با پشتی بلند و پشت‌سری یکپارچه در نظر گرفته شده که البته فضای چندانی برای عقب دادن پشتی نداشته و حالتی تقریباً عمودی دارند.

وانت فوتون واندر زامیاد

پیشرانه وانت فوتون واندر

وانت‌های این سبکی عمداً از پیشرانه‌های بنزینی کوچک تنفس طبیعی استفاده می‌کنند و واندر هم از این قاعده مستثنی نیست. این مینی تراک جدید زامیاد به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز است که ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس پنج سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. همان‌طور که اشاره شد، این پیشرانه زیر صندلی‌ها نصب شده که می‌تواند از لحاظ لرزش و سروصدا مشکلاتی را به دنبال داشته باشد ولی این شیوهٔ نصب پیشرانه را قبلاً در ون‌های زیادی مثل تویوتا هایس دیده‌ایم.

وانت فوتون واندر زامیاد

وانت واندر روی رینگ‌های ۱۴ اینچی با لاستیک‌های ۱۷۵ قرار گرفته و ترمزهای عقب کاسه‌ای هستند. فرمان این وانت از نوع برقی است و حداکثر سرعت آن به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. وزن خالص فوتون واندر ۱۲۰۰ کیلوگرم است اما ویژگی قابل‌توجه آن، ظرفیت بار ۱۳۵۰ کیلوگرمی است که به‌جز وانت نیسان، از تمام وانت‌های اقتصادی بازار ایران مثل مزدا و آریسان بیشتر است و یکی از نقاط قوت آن خواهد بود. علاوه بر این، درهای اتاق بار از سه طرف باز می‌شود که بارگیری را خصوصاً برای اشیاء بزرگ و حجیم آسان‌تر می‌کند.

امکانات وانت فوتون واندر

از چنین وانت اقتصادی نباید انتظار امکانات و آپشن‌های زیادی را داشت ولی بااین‌حال، واندر در قیاس رقبای خود در بازار کشورمان از این لحاظ شرایط مناسبی دارد. همچنین زامیاد برخی امکانات را در قالب آپشن سفارشی برای این وانت در نظر گرفته است که در ادامه خواهیم دید.

امکانات استاندارد:

  • دو ایربگ
  • دی‌لایت
  • سنسور نور
  • غربیلک فرمان چرمی با دکمه‌های کنترلی
  • صندلی‌های پارچه‌ای
  • سیستم تهویه
  • صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی
  • مه شکن جلو

آپشن‌های سفارشی:

  • تنظیم برقی و گرم‌کن آینه‌های جانبی
  • نمایشگر لمسی ۷ اینچی با بلوتوث و USB
  • دوربین دنده عقب

وانت فوتون واندر زامیاد

قیمت و رقبا

زامیاد فعلاً قیمت و زمان عرضهٔ وانت واندر را اعلام نکرده است ولی قیمت این مینی تراک در چین از تنها ۴۲,۹۰۰ یوآن معادل ۶,۱۰۰ دلار آغاز می‌شود و در گران‌ترین نسخه به ۶۱,۸۰۰ یوآن معادل ۸,۸۰۰ دلار می‌رسد؛ بنابراین، در بازار کشورمان باید انتظار قیمتی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان را برای واندر داشته باشیم. با این قیمت، مینی تراک فوتون وارد قلمروی وانت نیسان می‌شود که از لحاظ توانایی‌های حمل بار اصلاً با آن قابل قیاس نخواهد بود. اصلی‌ترین رقیب واندر می‌توانست وانت کارا یا همان مزدا باشد که سال گذشته تولید آن خاتمه یافت؛ بنابراین، در حال حاضر این وانت جدید چینی، آریسان ۲ را به‌عنوان تنها رقیب مستقیم خود در بازار می‌بیند. حال با اینکه تمام وانت‌های این سبکی قبلی که کشورمان عرضه شدند شکست خوردند و نشان دادن خریداران ایرانی روی خوشی به این نوع از خودروهای کار و تجاری نشان نمی‌دهند، باید منتظر بمانیم و ببینیم فوتون واندر سرانجام این طلسم را خواهد شکست یا آن‌هم به سرنوشت درکا، کاکی و کارو دچار خواهد شد.

وانت فوتون واندر زامیاد

مشخصات فنی وانت فوتون واندر

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۱۲ اسب بخار
گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک عقب
حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۸۷۰ میلی‌متر
عرض ۱,۷۱۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۸۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۸۰ میلی‌متر
طول اتاق بار ۲,۸۵۰ میلی‌متر
عرض اتاق بار ۱,۵۷۰ میلی‌متر
ارتفاع اتاق بار ۳۶۰ میلی‌متر
وزن خالص ۱۲۰۰ کیلوگرم
ظرفیت بار ۱۳۵۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۵۰ لیتر

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    این چیه اخه همینجوریش سطح شهر زیبا نیست اینام اضافه بشه دیگه میشه دقیقا عین شهرهای فقیر هند نمیگم حالا ما ثروتمندیم یا مثل اونا فقیر نیستیم ولی سطح شهر خیلی فقیر نازیبا میکنه مثل سه پاچه میمونه

    موافقم 124
    مخالفم 70
    1. علی جردن

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      فقط کابین اینو با آریسان ۲ و پراید وانت مقایسه کن ببین زیبایی یعنی چی
      نمایشگر لمسی داره

      موافقم 89
      مخالفم 32
      1. علی Shelby

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (575 ديدگاه)

        دیگه اینم که برای باربریه با این قیافه داغونش توشو تا خرخره پر نمایشگر لمسی کردن

        موافقم 37
        مخالفم 11
        1. علی Shelby

          ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (575 ديدگاه)

          چرخاشم که دیگه نمی‌تونستن کوچیک تر کنن

          موافقم 54
          مخالفم 3
      2. amirkhanzadeh

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1032 ديدگاه)

        دهنت زیبا 🤣🤣

        موافقم 14
        مخالفم 1
    2. ALI A

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (86 ديدگاه)

      از نیسان و اریسان و مزدا بهتره. هم بیرون هم داخل. بعدش خودروی باربره طراحیشم بد نیست. با قیمت خیلی خوب (البته معلوم نیست چند بفروشن اینجا ! ). با این وضع وانت ها تو ایران. هر وانت نسبتا خوبی هم بیاد جای شکرش باقیه…

      موافقم 67
      مخالفم 28
      1. احمد

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلیون منصفانه هست
        حتما ( منصفانه سازان جدید)😄😋

        موافقم 24
        مخالفم 3
    3. Galant.VR4(JDM)

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1288 ديدگاه)

      افکار درستی نیستش این بیاد میتونه کمک حال خیلی‌ها بشه اگه قیمت درستی داشته باشه ملت پشت نیسان‌آبی و پیکان و مزدا خسته شدن نه امنیت نه راحتی
      این بیاد ایران عالی میشه البته با قیمت خوب

      موافقم 48
      مخالفم 24
      1. نوید

        ۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آره خیلی عالی میشه، چون این دماغ نداره و راننده خوشگل تر له میشه، راحت تر میره بهشت، 🤣

        موافقم 9
        مخالفم 5
    4. فورد

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (885 ديدگاه)

      برای داخل شهر رو ترافیک اینا خوبه ولی به هیچ عنوان بدرد جاده نمیخوره

      موافقم 43
      مخالفم 8
    5. حامد پورجبار کاوگانی

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اشغال چینی رو با ژاپنی مقایسه کردن جایز نیست

      موافقم 54
      مخالفم 18
    6. حامد پورجبار کاوگانی

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اشغال چینی رو با ژاپنی مقایسه کردن جایز نیست،اگه مزدا بزنه به این چندین متر پرتش میکنه،مثل بدم کش هواپیما میمونه

      موافقم 24
      مخالفم 13
    7. مهدی دهقان

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      اولیه =کارو
      دومی=کاکی
      سومی=کوکی
      چهارمی=کی ری
      واج آرایی رو دارین

      موافقم 35
      مخالفم 6
    8. افشین

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      من در نمایشگاه مشهد همین الان دیدنش و خیلی در عین سادگی قشنگ هست. اما قیمش و سرعتش خوب نیست.

      موافقم 13
      مخالفم 6
    9. morteza

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (286 ديدگاه)

      حالم بد شد.

      موافقم 21
      مخالفم 12
    10. فردین حسینی نسب

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما ماشین آمریکایی میخواهید و رفیق چین هستید

      موافقم 29
      مخالفم 1
    11. MehdiTurbo

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      والا به نظر من پادرا خیلی بهتر از اینه همون پادرا را یه دست به داشبوردش بکشند خیلی زیباتر اینه
      حالا جلوش خوبه کلا از کابین به پشتش یه حالیه محفظه بارش اگه نه کابینش اوکیه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. End

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    وانت های مزدا و نیسان آبی بیدی نیستند که با باد همچین وانتایی بلرزند . آدمو یاد kei های ژاپنی میندازه
    وانت نیسان و مزدا بدلیل هزینه نگهداری کم ، تعمیر آسون ، وفور قطعه و خدمات صد هیچ ازین بچه وانت جلوتر هستند و هیچ خللی در کارشون ایجاد نمیشه
    اینو تهش دو سه تا استارت‌آپ و شرکتایی مثل دیجی کالا بخرن و ازش برای تبلیغات استفاده کنن

    موافقم 39
    مخالفم 7
    1. افشین

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      نیسان آبی مرده. واقعا در کل آیی همتا ندارد. میگن سال آینده یک موتور ۲۴۰۰اما ۱۶سوپاپ ثراره روش بزارن که مصرفش رو پایین و قدرتش رو بالا می‌بره. هر چند که الان بخاطر لوازم یدکی فراوان و ایضا در مقایسه با دیگر خودروها ارزان هست و مزیتش بحساب میاد اما با خدمات خوب موتور جدید هم می‌تونه نظر مردم رو جلب کنه. ولی این وانت جدید هیچ ربطی به رقابت با نیسان ندارن. این رقیب اریسان و وانت پراید هست. انشالله قیمتش هم زیر پانصد بزنن تا جابیوفته.

      موافقم 22
      مخالفم 4
  3. ایران فرانسه

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    اگر ۵۰۰ تا ۶۰۰ بدن که بعید میدونم خیلی مفید ه و حتی می تونه قسمتی از خلا حذف احتمالی وانت نیسان رو جبران کنه و قطعا از اون ایمن تر و به روز تر و راحت تره چون کف قسمت بار یکدست صاف ه و به علت نبود دماغه ، بسیار جاداره در ضمن به علت شمش بودن کمک های عقب به نظر من تا ۲ تن با رو راحت می زنه

    موافقم 16
    مخالفم 11
    1. افشین

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      برای این وانت زیاد هست. محدوده زیر پانصد میلیون بین چهارصد تا چهارصدوپنجاه میلیون تومان می‌تونه جای وانت پراید و شاید اریسان دو رو بگیره ولی رقیب نیسان نیست. نیسان شتر مرغ باربری هست. هم بار وانت رو می‌بره و هم بار کامیونت رو . اصلا ملاس خودش کامیونت هست نه وانت. مثلا این نمیتونه مثل نیسان که ساسی دوبل شده در بازار آهن چهارتن تیرآهن بار بزنه یا چهارتن سیمان و سنگ بار بزنه. ولی حیونکی نیسان تا چهارتن بار میرنه و زور میزنه و می‌بره.

      موافقم 18
  4. علی جردن

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    https://www.aparat.com/v/joims4c

    موتور ماشین این وانت اقتصادی زیر صندلی راننده بوده و از تکنولوژی پورشه باکستر ۷۱۸ موتور وسط الهام گرفته شده

    کل فیلمو ببینید و از آپشن های مخفی ماشین مطلع شین

    موافقم 5
    مخالفم 13
    1. ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (5000 ديدگاه)

      عجیبه😱😱😱😱😱

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. علی جردن

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2102 ديدگاه)

        داداش ماشین بازی به دونستن ایناست

        موافقم 1
        مخالفم 4
    2. آرمین

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      مینی بوس های بنز خاور هم ۵۰ سال پیش موتور زیر صندلی داشتن ( محل قرار گیری انجین اکثر وانتها و تراک های بی دماغ در زیر صندلی بوده و میباشد ) ، یعنی اون موقع که باکسر متولد نشده بود مرسدس از کدوم بابائی الهام گرفته ؟

  5. RAM1500TRX

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (214 ديدگاه)

    برای باربری سطح شهر یا بین شهری کوتاه خیلی خوبه
    مخصوصا فضای بار مناسبی هم داره

    موافقم 10
    مخالفم 4
  6. گاس فرینگ

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (390 ديدگاه)

    قیمت بالا و قطعات کم باعث میشه که خریدار مدل هایی مثل پراید وانت و آریسان ۲ رو ترجیح بده حتی با آگاهی از تمام بدی هاش

    موافقم 12
    مخالفم 4
  7. حسین

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    برای جابجایی مبل خوبه ولی کاش با موتور me16 سایپا ساخته بشه اما همین دف عقب بمونه.

  8. حسین دهمرد

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    قبلی ها بخاطر طراحی کذایی و قیمت کذایی تر شکست خوردن. این ظاهرش به روزه اگر به قیمت بدن خوب فروش میره نسخه ی مینی ون بزنن استقبال میکنن.

  9. ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (5000 ديدگاه)

    سلام این ماشین باید حدود ۶۰۰ میلیون باشه و بالاتر ارزش نداره و طرح خرید قسطی هم بزارن
    و انشالله نسخه دو کابین این ماشین هم با قیمت کمتر از ۷۰۰ میلیون به بازار ایران بیاد و قطعات این خودرو هم در سراسر ایران پخش بشه در تک تک نمایندگی های ایران
    انشالله تا ۲۰ سال دیگه از این خودرو به طور مفید استفاده میشه

    موافقم 2
    مخالفم 13
  10. نورعلی صفری

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این وانت بجای ژیان مهاری عرضه شود قیمت واقعی این وانت 100بیشتر کران است این یک اسباب بازی است

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. علی جردن

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      همین اسباب بازی از پراید وانت و آریسان کاربردی تره
      اسباب بازی لقب وانت های تولید ایرانه

      موافقم 3
      مخالفم 10
  11. محمد

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    برای حمل مبل و بعضی بارها که حجیم هستند عالیه.ارتفاع قسمت بار تا زمین از محاسن این وانته.
    مثل مزدا یا آریسان نمی خواد حتماً کفی بندازی. تا قسمت بار یه تیکه بشه.
    اما معایبش سرعت این ماشینه

  12. رضا

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام عنایت بفرمایید دوستان اگر نیسان آبی هنوز در ناوگان باربری شهری و حتی بین شهری تردد داره بخاطر اینه که تاکنون جایگزین مناسبی براش نیومده نیسان میتونه ۲ یا ۳ تن بارگیری و جابجا کنه البته اتاق خیلی قدیمی داره و صندلی راننده از نظر ارگونومی وضعیت بسیار بدی داره . علاوه بر اون تکان های شدیدی به راننده وارد میکنه و راننده همواره در معرض آسیب های جسمی قرار دارد . چند سال پیش تعداد محدودی خودرو با ظرفیت حمل بار نیسان با برند هیوندای وارد شد من سوار شدم بسیار عالی بود خوب چرا تداوم نداشت چون منفعت دولت در ساخت این وانت های رده خارج بیشتر از واردات اون هست خودرویی که بالا معرفی شده جایگزین پراید و آریسان و کارا میتونه باشه البته اگر با قیمت مناسب عرضه بشه خوب اونوقت به نظر شما مثلا سایپا این وانت های آشغالش را کجا بفروشه پس ببینید همش بر میگرده به سیاست دولت والسلام

    موافقم 15
    مخالفم 1
  13. رضا

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مزدا خودش هم رقیب نیسان ابی نیست.نیسان فقط وانت های گردن کلفت امریکایی میتونن رقیبش باشن.چون هدف از وانت گردش و تفریح و راحتی نیست.هدف بار بردن است.من توی شهر تا چهار تن هم بانیسان برده ام .از جنوب تا شمال کشور ۲٫۸تن بدون ایجاد مشکل بردم که میشه دو برابر بار مزدا.

    موافقم 11
    مخالفم 3
  14. علی

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اگه کابین عقب رو شیشه ای یا مات بگذارند برای آرامستان عالی میشه…

    موافقم 6
    مخالفم 2
  15. علی منصوری

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    تا موقعیکه وابستگی و انحصار وجود داره چیزی نه جایگزین میشه و نه می‌تونه رقابت کنه، متأسفانه این مدل عرضه خودرو باعث سلیقه ی بعدی ملت شده ،چون حق انتخابی نداشتن،….تا وقتی ک این ایده ک شاه نیسان بلو می‌تونه ۶,۷ تن بار بزنه ،( تازه بار بیشترم میکنن تا خرتناق توش ک نرمتر بشه) وجود داره و مشتری حاضره براش پول بده ،نواوری و مدل جدید محکوم ب فناس

    موافقم 5
    مخالفم 1
  16. مهدی

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وانت باید آبی رنگ باش…..سپر عقب هم از تیر اهن….

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. رضا رفیعی

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چهار دری به درد سرویس مدرسه میخوره.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  18. حسین تاجزاد

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسایی که تویوتا هایس و یادشون باشه میدونن پشت اتاقشو بکنی دقیقا میشه همین با موتوری که دقیقا پیش رانندست 😂😂
    واقعا جالبه میگن خوبه
    طراحی مال زمان جنگ جهانی دومه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. علی

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این ماشین توچین باپول ایران350ملیون میفروشن ولی توایران که بیادبالای500ملیون میره وبدونه شک به خاطرگرانی ونبودقطعات سرنوشت شومی داره مثل کاکی ودیگروانتهای دیگه که قبل از این اومدن وهیچکس نخرید بله اگه 400ملیون بدن ممکنه ازش استقبال بشه اگه بیشتر باشه هیچ امیدی برای موندنش نیست

  20. اصغرسجادی

    ۱۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چندین ساله که وانت دارم این مدل وانت برای حملو نقل باردرون شهری مناسبه که سرعت بیشتراز۵۰کیلومتر نیست اگه تصادف هم بشه راننده بادست وپای خوردشده میشه بیرون آورد ولی توی جاده بیرون شهری که سرعت ها بالاست اگه تصادف بشه رانندش گم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا