گروه خودروسازی سایپا و شرکت زامیاد با هدف تمدید مجوز تولید نیسان آبی قصد دارند این خودروی کار و تجاری را با تغییرات چشمگیر روانه بازار کنند. موتور بروز و جدید، ظاهر تا حدی متفاوت، فضای کابین بیشتر و امکانات ایمنی جدید تغییراتی هستند که سایپا برای نیسان آبی در نظر گرفته است.
به گزارش پدال، به دلیل پایان مجوز تولید نیسان آبی در تابستان امسال، مرکز تحقیقات سایپا به فکر اعمال تغییرات جدی بر روی وانت نیسان افتاده و اکنون پروژه نیسان جدید با تغییرات مختلف فنی و ظاهری به مراحل نهایی خود نزدیک شده است.
مشکلاتی نظیر آلایندگی، کیفیت و ایمنی پایین دلایلی هستند که مانع تولید نیسان با وضعیت فعلی معرفی شدهاند. به همین جهت با رفع نقاط ضعف در نیسان جدید، ادامه تولید این خودرو میسر خواهد شد.
به تازگی زامیاد خودروی کار و تجاری خود را به جای عنوان وانت، در دسته کامیونت معرفی میکند. در واقع با این کار زامیاد میتواند تا حدودی از استانداردهای اجباری ۸۵ گانه مثل کیسه هوا فرار کند ولی به جای آن مواردی مثل رادار تشخیص حرکت بین خطوط و هشدار برخورد را برای محصول خود اجباری میکند.
مشخصات فنی و ویژگیهای نیسان زامیاد جدید
بنابر اطلاعات رسیده از این پروژه، نیسان زامیاد جدید در حدود ۱۶ سانتی متر اتاق کشیدهتری دارد و فضای سرنشین آن افزایش پیدا کرده است. همچنین نیمکت سرتاسری قدیمی جای خود را به صندلیهای مستقل و قابل تنظیم در کنار کنسول زیر آرنجی و محفظه دادهاند.
در بخش نمای جلویی، جلو پنجره نیسان طراحی جدید به خود گرفته و سیستم روشنایی آن ارتقا پیدا کرده است. گرافیک چراغهای عقب تغییر کرده و قرار است رنگ جدید آبی کاربنی به عنوان نماد جدید نیسان زامیاد استفاده شود. چندی قبل رئیس سازمان استاندارد نسبت به مسئولین سایپا انتقاد کرده بود که حتی حاضر نیستند رنگ نیسان را تغییر دهند.
نیسان جدید زامیاد موتور کاملا جدید میتسوبیشی را در سینه خود دارد؛ حجم ۲.۴ لیتر، ۱۶ سوپاپ، تنفس طبیعی، زنجیر تایم کم صدا و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها ویژگیهای مهم پیشرانه N25 مگاموتور هستند که قرار است با همکاری DAE چین در کشورمان تولید شود. این موتور در حدود ۶۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به موتور M24 فعلی دارد و در کنار قدرت ۱۵۳ اسب بخاری، سازگاری کاملی با سوخت گاز دارد.
نیسان جدید برای پشتیبانی از استانداردهای اجباری خودروهای سنگین کار و تجاری به رادار هشدار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم کنترل پایداری مجهز شده است. سایپا برنامه دارد تا این خودروی کار و تجاری را به صورت سفارشی برای کاربریهای متفاوت عرضه کند. نسخه دو کابین و آفرودی این پلتفرم نیز با نام نیو کارون روانه بازار خواهد شد.
عمید
۱ تیر ۱۴۰۳پر سوخت ترین خودرو ، پر استهلاک ترین خودرو وانت نیسان زامیاد و شاهین که موتر تیبا گذاشتن روی شاهین میدن به مردم من دلالم و این دو خودرو بازار هم ندارن اونایی دارن میدانند چی میگم نیسان وانت زامیاد و شاهین صاحب اول آخرش خودتی
رضا
۲ تیر ۱۴۰۳نیسان ابی بازار نداره یک حرف تاریخی زدیا نیسان مث پراید تو ی روز میشه پولش کرد
Reza
۷ تیر ۱۴۰۳واقعا از ماشین سر در میاری آقا دلال ؟دوساله که شاهین زیر پامه ریالی بهش خرج نکردم شتاب عالی کنترل پایداری در جاده در سربالایی و… نیسان هم از سال ۸۳ دارم ندونسته تبلیغی غلط نکن
داریوش
۲ تیر ۱۴۰۳خودتم داری میگی دلالی دلال رو چه به نظر دادن اخه،من شاهین ماشین زیر پامه نیسانم دوتا دارم که راننده دارن وازشون راضیم کاملا،حرف ندونسته نزن
ممد
۲ تیر ۱۴۰۳داداش زامیاد اونقدری که تو کشاورزی کاربرد داره
هیچ ماشینی نداره
بعدم مدل ۹۰ داغون رو فروختیم ۴۰۱ گرفتیم
الانم ۴۰۲ گرفتیم
کی میگه بد فروش میره
لطفا هرجا هر حرفی میشنوی نیا بگو که بقیه بگن این علم داره و فلان
علی
۲ تیر ۱۴۰۳اینو قالیباف نمیگفت ؟
حامی
۲ تیر ۱۴۰۳نیسان با این رنگ و فرمون راست به یکی از کشورهای آفریقایی صادر شده به قدری راننده کیف میکرد انگار به خر تی تاپ داده بودی. تا کی باید با عوض کردن رنگ خودرو و شکل ظاهریش سر مردم کلاه بذارید
موسوی
۲ تیر ۱۴۰۳سلام من درموردشاهین خیلی ازاین حرفا شنیدم
ولی الان که 7ماهه شاهین خریدم متوجه شدم چقدر بیخود ملت جو درست میکنن انصافا ازبقیه ماشینای داخلی سره راه رفتنش توسربالایی،تعادلش توپیچها،اتاق قرص ومحکمش واقعاراضی هستم.
موسوی
۲ تیر ۱۴۰۳سلام انصافا بیخود جو منفی برای شاهین درست میکنن الان7ماه شاهین گرفتم واقعا ماشین خوبیه قدرت موتورتوسربالایی،تعادلش توپیچها
واتاقش که حرف نداره.
Amin
۳ تیر ۱۴۰۳بنزین با چه استانی میزنی اگه بنزین معمولی میریزی مطمئن باش خیلی زود به مشکل میخوری (بخاطر سوپر شارژر و تراکم بالا) که میشه اصطحلاک بالا اگر هم سوپر میزنی که بازم اصطحلاک ماشین خیلی بالاس یعنی دو سر سوخت
Reza
۷ تیر ۱۴۰۳واقعا یعنی از ماشین سر در میاری؟از سال۸۳ نیسان دارم دوسال هست شاهین دارم بهترین برند سایپا هست که با دنا عوضش نمیکنم
Reza
۷ تیر ۱۴۰۳واقعا یعنی از ماشین سر در میاری؟از سال۸۳ نیسان دارم دوسال هست شاهین دارم که با دنا عوضش نمیکنم
رضا
۱ تیر ۱۴۰۳ظلم به مردم به اسم خودرو سازی تا کی و به چه جرمی
Amir
۲ تیر ۱۴۰۳به جرم اینکه مردم پیشین ناسپاس بودن
این سیاست پیشونیمون نوشته شده و خواهد بود
علی
۱ تیر ۱۴۰۳نیسان وانت و شاهین، بازار ندارن؟
به تازگی دارن m16k و N25 روی شاهین و نیسان میزان که هر دو یورو ۶ دارن.
علی
۱ تیر ۱۴۰۳شاهین و نیسان بازار ندارن؟
به تازگی دارن M16K و N25 روی شاهین و نیسان میذارن که هر دو یورو ۶ دارن.
PROJECTONE
۱ تیر ۱۴۰۳ما شما را به مقام انسانیت میرسانیم…
Mohsen
۱ تیر ۱۴۰۳قدیمی ها از اینا بهترن اسم خودتون رو گذاشتین خودرو ساز. قدیمی ها حداقل کابینش باز تر بود. هرچند که از قدیم خودرو ساز نبودین
ممد
۲ تیر ۱۴۰۳بله قدیمیا کابینش خیلی بهتر بود
جدیداش به شدت آشغاله
ما هم از سر نیاز مجبور شدیم بگیریم
وگرنه اون قدیمیه سگش به این می ارزید
محمد
۱ تیر ۱۴۰۳رادار خط خوان زااارت
مهدی جعفرزاده
۱ تیر ۱۴۰۳یه سرطان واقعی از نظر کیفیت ساخت
احمد
۱ تیر ۱۴۰۳رسما دیگه خودروسازا دلقک شدن
امیر
۱ تیر ۱۴۰۳صندلی مستقل به درد وانت نمیخوره ، راننده میخواد بره بار بیاره میخواد چند ساعت داخل ماشین استراحت کنه اخه با صندلی مستقل که نمیشه دراز کشید داخل ماشین ، وانت صندلی یک تکه میخواد.
Mohammadamin
۲ تیر ۱۴۰۳سلام ودرود برهمگی صندلی مستقل بازشو تاشو باشه که زمان استراحت مزاحم نباشه
علی
۲ تیر ۱۴۰۳خجالت بکشید .یا رنگش عوض میشه یا دو رنگ میشه ویا یه دکمه به داشبورد اضافه میشه . خاک ….تو شصت سال پیش ژاپن گیر کردن . یه رئیس جمهور بیاد در این دوتا آشغالدونیرو ببنده ایشالا …..خدا
حاجی
۲ تیر ۱۴۰۳خخخخ
امیری
۲ تیر ۱۴۰۳نیسان وانت واقعا بهترین و قویترین وانت برا باربری هست به خصوص واسه کار کشاورزی، که خودم بار ها دیدم ۴تن بهش بار میزنن در حالیکه ظرفیتش حداکثر ۲ تنه،کاش شرکت سایپا بتونه نیسان و به این طرح زیر طراحی و تولید کنه
رنگ آبی روغنی و دو لایه
موتوری قوی تر ۳۰۰۰Nو سازگار با گاز
ترمز های بادی
لاستیک های عقب عرض بیشتری داشته باشند
داخل کابین بزرگتر باشه ، صندلی یک تیکه برا استراحت راننده ،دریچه های کولرشو مثل سواری ها ، ۴ تیکه باشه
محمد سلیمانی
۲ تیر ۱۴۰۳سلام نیسان وانت دوگانه دارم اصلا بدرد بار نمیخوره فقط موقعی خالی هست از گاز میشه استفاده کرد
فکری براش بکنید نه رنگش عوض کنید
خر همونه فقط شالش عوض کنید که نمیشه
رضا
۲ تیر ۱۴۰۳فیلر بزن درست میشه
بهنام
۲ تیر ۱۴۰۳سلام نود درصد اینایی که نظر منفی میدن تا حالا با نیسان جاده نرفتن چون ازش میترسن نظر منفی دارن در حالی که چون ایمنی ماشین پایینه بیشتر راننده ها احتیاط میکنن …اما از پراید سوارهای جوان و بی تجربه که تو بیست متر از نیسان با دو تن بار سبقت میگیرن و زرتی خودشونو میندازن جلوش در حالی که نمیفهمن بابا جون این ماشین با بارش حدود چهار تن وزن داره نمیمونه تز جاده میندازت پایین …اما کو گوش شنوا …البته بعضی هم واقعا با نیسان بد رانندگی میکنن ….بیشتر از همه تعادلش مهمه که فقط باید عقبش جفت چرخ بشه
رضا
۲ تیر ۱۴۰۳سلام وخسته نباشید چقدر پیشرفت چقدر تفکر چقدر زیبای خود ماشین تعجب کرده که قاجار تولید شد هنوز هست رنگ عوض شما چقدر بد هستید کشور هزار سال از پیشرفت دور گذشتید و مصرف کننده هستید شما از هزار دشمن بدتر هستید خودر سازی ما از کره جلوتر بود چقدر بد هستید
محمد بلادی
۲ تیر ۱۴۰۳اگر رنگش زر دبشه عجبه …برا بعضیاخیلی عجیبه ..اما ماشین خوبیه…بعضیا بارشونو بردن حالا بد هم بهش میگن
شهروند
۲ تیر ۱۴۰۳مرد شور این فیس خز شدشو ببرند
Amin
۳ تیر ۱۴۰۳ماشین عروس که نیست خخخخ
MAJZ
۳ تیر ۱۴۰۳از نظر من بهتره …. قدرت حمل بار بالایی داره
و هر چی باشه این تغییرات تا یه حدّ ماشین رو
به روز تر می کنه ، ماشین خوبیه و امیدوارم
حداقل تولیدش ادامه پیدا کنه من هم ببینم
بالاخره کی می تونم یکی از این ها بخرم .
i love japan
۳ تیر ۱۴۰۳خدایا شکرت
رادارخط خوان…
موتور153اسب بخار…
رنگ جدید ….
سایپاوزامیاد هردو خجالت بکشین…..
ماشین پلتفرمش مال54سال پیشه….
خود نیسان این ماشین روسال1982 کنار گذاشته
والان داره پیکاپ های بسیار عالی ورده بالایی تولید میکنه
وما هنوز اندرخم یک کوچه ایم…..
محمد
۷ تیر ۱۴۰۳هر بلایی سر نسیان ببارید بازم تولیدش برای ۶۰سال پیشه کولر بزاری چراغ عوض کنی عرض شو زیاد کنی اینو که ماشین بازها نیسان بازها بلد هستن اگر میتونید مصرفشو بیارید پایبن فکری به حال ترمز تعادل ماشین بکنید فقط چرت پرت تحویل ملت میدید قیمتشو میبرید بالا
حسن امیدی
۲۰ تیر ۱۴۰۳کاش شرکت سایپا بتونه وانت نیسان و با طرح زیر تولید کنه
۱، لاستیک های عقب عرض بیشتری داشته باشن
۲،ترمز هاش بادی باشن
۳،کم مصرف و از سوخت بنزین استفاده شود
۴،رنگ آبی روغنی دو لایه( تنها رنگی که به نیسان میاد آبی روغنیه)
۵،داشبوردش بروز و مثل پادرا پلاس باشه
۶،کابینش بزرگتر باشه واز صندلی یک تیکه استفاده شود (تا راننده بتونه استراحت کنه )
۷ ،بالابر شیشه هاش برقی باشن
۸، از همه مهمتر موتورش قوی تر به روزتر و با شتاب باش
اگه یه روزی نیسان با این طرح تولید بشه ، بهترین وانت دنیا میشه به امید روزی که شرکت سایپا بتونه این آروزی راننده نیسان ها رو برآورده کنه
سیدهادی هاشمی
۸ شهریور ۱۴۰۳من ۷ سال نیسان دیزل داشتم
خیلی خر زوره تو قدرت و جابجایی بار کم نمیاره
ماشین باره نباید ازش انتظار لذت سواری رو داشته باشید عالی میره چه پر چه خالی
ولی داخل کابین سرنشین عین فحش ناموسیه
تازه مال من مثلاً کولر داشت اینقدر لرزش موتور زیاد بود پایه های کمپرسور شکست بیخیال شدم کلا پیاده ش کردم داخل کابین تنگ و امکاناتش در حد شعب ابی طالب
ولی اینم بگم واسه یه آدم جوون با حوصله پول درمیاره صاحب نیسان آبی هیچوقت بی پول نمیشه
اذیتش نکنی یه عمر برات حمالی میکنه و آخم نمیگه حالا به ظاهر و رنگ و روشم اگه برسی که دیگه میشه رفیقت
در حد مردم ما نیست ولی تو این بازار و این شرایط اقتصادی که همه درگیرشیم واسه کاسبی کردن به نظرم گزینه مناسبیه
هر کی داردش الهی خیرشو ببینه و چرخش براش بچرخه و زود بتونه ارتقاش بده
موفق و سربلند باشید
علی
۶ مهر ۱۴۰۳من خودم نیسان سوارم خدایی ماشین مردیه فقط این کابینه اگه بزرگتر باشه که راننده پشت فرمون کمرش نشکنه همه چیش خوبه واسه ماها که صاحب درستی مملکتمون نداره خوبه ماشین پول دراریه فقط باید رعایت کنی هر جا سر ای ماشینو بدی تو روت نه نمیگه بارهایی که ماشینهای دیگه نمیتونن تو کوو کمر بیارن نیسان هست که این وسط جونشون میکشه خدایی من راضیم فقط امکاناتش بیشتر کنن و موتورش رو قویتر