شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی خودروی اصفهان که پس از سه سال وقفه برگزار شد و بیشتر به نمایشگاههای پکن و شانگهای شباهت داشت، هرچند از رونق چندانی برخوردار نبود ولی بااینحال این دوره از نمایشگاه خودروی اصفهان که برای اولین بار در محل جدید نمایشگاههای بینالمللی این شهر برگزار شده بود توانست بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کند. بهجز معدود خودروهای جدیدی مثل پیکاپ بهمن G9 و بایک BJ40 که برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی شدند، سایر خودروها تکراری بودند ولی بااینحال، زامیاد در غرفهٔ خودرو محصولاتی را به نمایش گذاشته بود که بد نیست نگاهی به آنها داشته باشیم.
زاگرس
زامیاد مدتها است که قصد عرضهٔ پیکاپ زاگرس را به بازار دارد و سرانجام طی سال جاری آن را در نمایشگاه حملونقل تهران رونمایی کرد. این خودرو که حالا در نمایشگاه اصفهان هم به نمایش درآمده بود، نسخهٔ اقتصادی و ارزانتر پیکاپ کلوت محسوب میشود که چند وقتی است توسط شرکت مکث موتور در کشورمان به فروش میرسد. زاگرس و کلوت درواقع یک پیکاپ هستند که به ترتیب توسط شرکتهای چینی فودی و دایون عرضه میشوند. پیکاپی که با نام زاگرس توسط زامیاد در کشورمان عرضه خواهد شد درواقع فودی F22 نام دارد که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ راهی بازار چین شد. این پیکاپ با پیشرانههای بنزینی و دیزلی راهی بازار ایران خواهد شد.
پیشرانه بنزینی این خودرو همان نمونه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی آشنای میتسوبیشی است که تاکنون در بسیاری از پیکاپهای چینی بازار کشورمان مثل آمیکو آسنا و کاپرا استفاده شده است. طبق اعلام زامیاد، این موتور ۱۳۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. پیشرانهٔ دیزلی زاگرس نیز یک نمونه ۲ لیتری توربودیزل است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی هردو موتور توسط گیربکسهای دستی به هر چهارچرخ منتقل میشود اما گیربکس موتور بنزینی پنج سرعته و نمونهٔ دیزلی شش سرعته است. زاگرس با هردو موتور ظرفیت حمل ۷۵۰ کیلوگرم را دارد. زامیاد هنوز قیمت زاگرس را اعلام نکرده است اما قیمت نسخهٔ بنزینی آن حدود ۸۰۰ میلیون تومان پیشبینی میشود.
کارون
در اواخر تیرماه امسال زامیاد از وانت جدید کارون رونمایی کرد و حدود یک ماه بعد اولین مرحله فروش آن با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان آغاز شد. کارون درواقع حاصل نصب اتاق دو کابین وانت چینی فودی F16 روی شاسی و قوای محرکه وانت نیسان است؛ بنابراین، زیر کاپوت این خودرو همچنان همان پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی قدیمی قرار گرفته است که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیروی پیشرانه هم همچنان توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخهای عقب صورت میگیرد. هرچند تاکنون بارها در مورد کارون گفتهایم و شنیدهاید اما در نمونهای که در نمایشگاه اصفهان به نمایش درآمده بود ویژگی جالبی دیده میشد.
زامیاد برای کاهش هزینهها، در این خودرو از برخی قطعات داخلی استفاده کرده بود که مهمترین آنها غربیلک فرمان پراید بود اما در خودروی حاضر در نمایشگاه اصفهان، در داخل کابین کارون غربیلک فرمان کوییک دیده میشد! این غربیلک از نوع D شکل متعلق به کوییک S و کوییک اتوماتیک است که البته در اینجا دکمههای کنترلی روی آن حذف شدهاند ولی بااینحال تأثیر بسزایی در بهتر شدن نمای کابین کارون داشته است. زامیاد چندی پیش قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد که برای کارون رقم ۵۰۰ میلیون تومان ذکر شده بود. شاید این افزایش ۷۰ میلیون تومانی بخاطر همین غربیلک فرمان کوییک باشد!
پادرا پلاس کشیده
پادرا پلاس هم یکی دیگر از وانتهای جدیدی است که بر اساس نیسان آبی ساخته شده و اوایل سال ۱۴۰۰ به دست خریداران رسید. زامیاد اما حالا اقدام به ساخت نسخهٔ کشیدهٔ این وانت کرده است که با نام پادرا پلاس لانگ در نمایشگاه اصفهان به نمایش درآمده بود. در این نسخهٔ جدید، طول اتاق بار ۵۰ سانتیمتر بیشتر از قبل شده است. بدین منظور، فاصلهٔ محوری خودرو ۳۵ سانتیمتر و اوورهنگ عقب ۱۵ سانتیمتر کشیدهتر شده است. به گفتهٔ مقامات زامیاد، در پادرا پلاس لانگ، ظرفیت حمل بار تغییری نداشته اما حالا امکان حمل بارهای حجیمتر فراهم شده است. بااینحال، این پیکاپ کشیده در بخش قوای محرکه تفاوتی با وانت نیسان ندارد و از همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری ۹۴ اسب بخاری استفاده میکند. به گفتهٔ زامیاد، پادرا پلاس لانگ در تیپهای یخچالدار، مسقف فلزی، مسقف چادری و باری سه طرف بازشو عرضه میشود و در بازارهای مبل، حمل نوشابه و آب معدنی، خدمات شهری، حمل زباله و … مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
نیسان کمپرسی
با وجودی که زامیاد مدلهای جدید پادرا پلاس و کارون را بر اساس شاسی وانت نیسان به بازار فرستاده و لااقل اتاق این پیکاپ فرتوت را بروز کرده است ولی هنوز هم قصد ندارد دست از سر نیسان آبی قدیمی بردارد. در نمایشگاه اصفهان در گوشهای از غرفهٔ زامیاد در کنار مدلهای جدیدتر، این پیرمرد تمامنشدنی در نسخهٔ کمپرسی دیده میشد. نیسان وانت هماکنون در نسخههای بنزینی، دوگانهسوز و دیزلی به بازار عرضه میشود که بهتازگی زامیاد به ترتیب قیمت آنها را به ۳۴۹ میلیون، ۳۹۰ میلیون و ۴۴۹ میلیون تومان افزایش داده است. به نظر میرسد زامیاد قصد ندارد به این زودیها وانت نیسان را کنار بگذارد زیرا گزارشاتی به ساخت نسخهٔ اکسترا یا اکستندد آن با کابین بزرگتر اشاره کردهاند.
VIPER
۷ آذر ۱۴۰۱به به نسخه لانگ هم زدن براش
خشیار
۷ آذر ۱۴۰۱بسیار وجودش احساس میشه دیگه شاید شاهد صحنه آهن های بیرون زده از وانتی های عزیز نباشیم . اما سوال اینه که چرا قدیمی رو توقف تولید نمی کنند ؟ چرا دارن مثل یه کلاس خودرویی جدید برخورد میکنن با پادرا. با خروج نیسان آبی از خط تولید و مدیریت هزینه تولید پادرا از دردسر نیسان آبی قاتل جاده ها راحت میشم . پادرا اگر قیمت پایین تری داشته باشه بسیار موفق میشه اتاق و امکانات راحت در کنار شاسی و موتور قابل قبول نیسان . تعمیرکار باهاش آشنایی داره از طرفی راننده نگران خرابی ماشین نیست هم کمر بنده خدا با خاک یکسان نمیشه تو کابین مزخرف نیسان
ممد ژانگولر
۷ آذر ۱۴۰۱به همتون پیشنهاد میدم سریال نیسان آبی رو ببینید
تهه خندست
احمدرضا
۷ آذر ۱۴۰۱ماشالا تنوع
ماشالا به روز بودن
ماشالا به نیسان کمپرسی نَمیر که ایشالا جشن تولد صد سالگیش تو سایت جشن میگیریم
shayan1renault
۷ آذر ۱۴۰۱اقا این که نیسانو بروز کردن خوبه
این که نیسان شده پادرا پلاس بازم خوبه
اما چرا این همه افزایش قیمت؟
قصدتون ارتقای محصوله یا افزایش قیمت؟
❤BMW❤
۷ آذر ۱۴۰۱نمیر المؤمنین رو بهتون معرفی میکنم
سلطان جاده ها ،
نیسان جون
AHMADREZA
۷ آذر ۱۴۰۱اصلا نمیدونم چی بنویسم
هرچیزی بنویسم نمیتونه بیانگر عمق فاجعه باشه
دیجی
۷ آذر ۱۴۰۱مسخره ترین نمایشگاه های خودرو در جهان تو ایران برگزار میشه ماشین 20سال پیش دنیا ماشین های بی اصل نصب چین وجالب اینکه همین اشغال ها روهم با لح لح به مردم می دن یعنی لیاقت مردم کادیلاک سوار این بود؟؟؟؟؟؟؟
DoctoR
۷ آذر ۱۴۰۱چه آفرودر های جوون پسندی اصلا اون فرمون کوویکS روی نیسان بار رو آدم میبینه فشارش سقوط میکنه.
NAVID۰۰۹۸
۷ آذر ۱۴۰۱تبریک به کشور عزیزم چین !
دیگه چه بهتر از این که هم منابع جنوبی ما را مُفت ببرند هم به جای پول ، کالا و خودروی رویایی تُف توش تحویل بدهند !
شمال هم که مفتِ چنگ روسها !
نمایشگاه رو نگاه ، آدم کثافتش میگیره !
اول صبحی گند زد به زندگیم این مقاله ، حالم را گرفت !
پدال ، تو رو خدا این مقالات روحیهبخش را بگذار آخر شب یا دَم ظهر !
اول صبح موتور براوو یا پیشتاز هم ببینیم بهتر از این عراجیف چینی دزد استعمارگرِ که مردم ما هم با خرید کردنهاشون مهر تائید میزنند به فلاکتی که تازه قرارِ تا ۲۵ سال آینده ببینند و این اول کارِ !!!
زیزیگولو
۷ آذر ۱۴۰۱یه نگاه به اسم ماشینا بندازین!!!! اسم بزرگ ولی کیفیت در حد آشغال🤦♂️
genius
۷ آذر ۱۴۰۱میفروشه خوبم میفروشه شخص ازش نخره ارگانها مشتریشن.دلیلی نمی بینه بره دنبال تحقیق و توسعه وقتی همینجوری بازار رو قبضه کرده
هادی
۷ آذر ۱۴۰۱بدرد هیشکی نمیخوره صدی 17 لیتر شوخی نیست دایم تو پمپ بنزین
یوسف
۷ آذر ۱۴۰۱غربیلک کارون همون غربیلک ساینا و کوییکه، خدا نکشدتون
حسین
۷ آذر ۱۴۰۱سال 2800 ..
مدرسه
معلم تاریخ :
درس امروز خودرو
خودرو وسیله ای بود که از آن برای
حمل و نقل و جابه جایی استفاده می شد ….
……
…….
بچه ها همینطور که در تصاویر مشاهده
می کنید
این گونه از خودرو ها
چهار چرخ نام دارند
که تا قبل از دوره جهش فضایی
از آن ها استفاده می شد
خوب به این عکس دقت کنید
بچه ها تنها خودرو از گونه خودرو های چهار چرخ
که هنوز در برخی نقاط جهان دیده شده
و سازگاری عجیب و دوام این نوع
تا به امروز حتی تاریخ شناسان هم شگفت زده
کرده !!!
نترسید !!
این یک وسیله است
معروف به اسم وانمیر
مخفف وانت نمیر که
معنی اون رو فقط تاریخ شناسان خبره میدونن
البته قدیمی ها اون رو به اسم تاریخی
که ریشه پارسی هم داره
میشناسن
وانت آبی
هنوز هم وجود این وسیله
برای بشریت یک سوال نامشخصه 😂
genius
۷ آذر ۱۴۰۱این یکساعت از مدارس کره جنوبی و ژاپن و ترکیه و اتحادیه اروپا و ایالات متحده بود وگرنه تو این مملکت تا سال 3800 هم در داره رو یه پاشنه میچرخه و ما از تمدن عقبیم!!
شاهین
۷ آذر ۱۴۰۱چقدر روی بدنه حرف Z بکار رفته. آدم یاد چیز میفته استغفرالله 😁😁😁
AHMADREZA
۷ آذر ۱۴۰۱اونی که دوتا Z داره اونجوریه
حالا اینی که بیشتر داره چیه 😀😂
ممد سوناتا
۷ آذر ۱۴۰۱نگفته هم پیداست دارن زار میزنن 🤣
ناجی
۷ آذر ۱۴۰۱سلام شرکت سایپا دست بردار این شاسی قدیمی نیست نمیدونم چرا سازندگان دوکابینه کارون فکری برای سیستم فنر و کمکهای عقب این خودرو نکرده اند .با این فنرهای خشک و کلا نرم نبودن خودرو اصلا بدرد نمیخوره ،مگه ۵۰۰ میلیون پول کمیه که برای این وانت باید مردم بدن.
GMA
۷ آذر ۱۴۰۱تو پست معرفی بایک BJ40 گفته بودم قرفه زامیاد گل سرسبد نمایشگاه اصفهان بود…:))
مهردادکمال
۷ آذر ۱۴۰۱لااقل نمیتونین تغییری بدین رنگ آبی رو عوض کنین خدا شاهده بُز از اینا خلاق تره
بهنام
۷ آذر ۱۴۰۱اگر مدیریت یک صحرا (کویر ) را به یک دولت ناکارآمد بدهید بعد از پنج سال با کمبود شن مواجه خواهید شد . حالا باز روزای خوبمونه.
اردلان
۲۶ آذر ۱۴۰۱میگن تو جنگ جهانی اول زاپن با نیسان ابی میکوبید تو ناوا امریکا
رهگذر
۲۲ تیر ۱۴۰۲نسخه اکسترا اگر دوکابینشو بسازن خیلی خوبه
یه ماشین دوکابین با فضای بار بزرگ اگر بسازن جالب میشه