زامیاد

مقایسه وانت نیسان با فوتون واندر، جایگزین مدرن و کم‌توان نیسان آبی

زامیاد از وانت جدید فوتون واندر به‌عنوان جایگزینی برای وانت نیسان یاد می‌کند ولی آیا این مینی تراک چینی واقعاً می‌تواند جایگزین مناسبی برای نیسان آبی باشد؟
وانت نیسان زامیاد فوتون واندر

وانت نیسان چندین دهه است که در کشورمان تولید می‌شود و با اینکه بیش از نیم قرن از عمر آن می‌گذرد، هنوز خریداران دارد و قرار نیست کنار گذاشته شود. مشکل اصلی که باعث شده وانت نیسان برای چند دهه در صنعت خودروسازی کشورمان ماندگار شود، عدم وجود جایگزین مناسبی برای آن است زیرا این سبک وانت‌ها در دنیا سال‌ها است که با کامیونت‌ها جایگزین شده‌اند و پیکاپ‌های امروزی در این کلاس هم از لحاظ توانایی حمل بار در حد وانت نیسان نیستند. علاوه بر این، فراوانی قطعات، سادگی و هزینه‌های نگهداری پایین و توانایی‌های حرکتی مناسب در مسیرهای ناهموار باعث شده وانت نیسان علیرغم تمام مشکلاتش، هنوز هم پرطرفدار باشد.

همچنین بخوانید:

به همین دلیل، تاکنون تمام تلاش‌های زامیاد به‌منظور عرضهٔ جایگزینی برای وانت نیسان در بازار شکست خورده‌اند. بااین‌حال، این شرکت به‌تازگی از وانت جدیدی از شرکت چینی فوتون با نام واندر رونمایی کرده است که از آن به‌عنوان جایگزین وانت نیسان یاد می‌شود. این وانت که تحت عنوان مینی تراک معرفی شده، تاکنون در نمایشگاه‌های خودروی مختلف کشورمان به نمایش درآمده و احتمالاً به‌زودی شاهد آغاز عرضهٔ آن خواهیم بود. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه فوتون واندر را با وانت نیسان مقایسه کنیم تا ببینیم آیا این وانت جدید چینی واقعاً می‌تواند جایگزین مناسبی برای وانت نیسان فرتوت باشد یا خیر.

فوتون واندر یا وانت نیسان؟

واندر در دستهٔ خاصی از وانت‌ها قرار می‌گیرد که ارتفاعی بلندتر از وانت‌های معمولی و دماغه‌ای کوتاه دارند. در این نوع وانت‌ها که در چین بسیار محبوب هستند و در انواع زیادی ساخته می‌شوند، پیشرانه زیر صندلی‌ها نصب می‌شود و اتاق بار بالای چرخ‌های عقب قرار می‌گیرد. درنتیجه، در اتاق بار خبری از برآمدگی‌های گلگیر نیست و فضایی کاملاً مسطح فراهم می‌شود. به همین دلیل، این وانت‌ها یا آن‌طور که زامیاد می‌گوید، مینی تراک‌ها بسیار کاربردی هستند. بااین‌حال، قبلاً شرکت‌های مختلفی این سبک وانت را در بازار ایران عرضه کردند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به وانت کارو از گروه بهمن، وانت کاکی از مرتب خودرو و وانت درکا از خود زامیاد اشاره کرد اما هیچ‌کدام از این مدل‌ها در بازار موفق عمل نکردند و خیلی زود کنار گذاشته شدند. بااین‌حال، زامیاد قصد دارد با واندر دوباره شانس خود را در این بخش امتحان کند.

وانت نیسان زامیاد فوتون واندر

از سوی دیگر، وانت نیسان دهه‌ها است که منظره‌ای آشنا در جاده‌های سراسر کشورمان تبدیل شده است و با اینکه طی سال‌ها زامیاد نسخه‌های جدیدی از آن را مثل شوکا و پادرا پلاس را به بازار عرضه کرد ولی هیچ‌کدام نتوانستند جای این وانت فرتوت را بگیرند. حتی رنگ آبی هم به یکی از ویژگی‌های اصلی این وانت تبدیل شده و خریداران در برابر رنگ‌هایی غیرازاین مقاومت می‌کنند! زامیاد اما مدتی است دست به ایجاد اصلاحاتی در این وانت زده و نسخهٔ جدیدی را با نام اکستند معرفی کرده که کابین کمی بزرگ‌تر و صندلی‌های راحت‌تری دارد. بااین‌حال، این نسخه هنوز برای فروش عرضه نشده است. زامیاد قصد دارد وانت واندر را در نسخه‌های تک کابین و دو کابین تولید کند درحالی‌که وانت نیسان است صرفاً به‌صورت تک کابین تولید می‌شود ولی زامیاد چند سالی است مدل جدید کارون را به بازار عرضه کرده که اساساً نسخهٔ دو کابین وانت نیسان با بدنهٔ جدید محسوب می‌شود.

وانت نیسان زامیاد فوتون واندر

داخل

در بخش کابین، قطعاً در مورد وانت نیسان با یک تکه پلاستیک سیاهی که به‌عنوان داشبورد جلوی راننده قرار داده شده و تمام متعلقات از زیر آن بیرون آمده‌اند، هیچ حرفی نمی‌توان زد! از سوی دیگر، واندر هرچند کابین کاملاً اقتصادی و ساده‌ای دارد ولی در قیاس با وانت نیسان به‌مراتب مدرن‌تر به نظر می‌رسد. در اینجا داشبورد نسبتاً ساده‌ای دیده می‌شود که با پانل طوسی‌رنگ پوشیده شده و چهار دریچهٔ تهویهٔ همراه با دکمهٔ فلاشر تنها چیزهایی است که روی آن دیده می‌شود. البته برای این وانت نمایشگر لمسی هفت اینچی هم به‌صورت سفارشی در قالب آپشن ارائه می‌شود. مقابل راننده نیز یک غربیلک فرمان دو پره با طراحی جالب و دکمه‌های کنترلی همراه با صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی LCD دیده می‌شود. صندلی‌های واندر نیز هرچند قابلیت تنظیم چندانی نداشته و تقریباً عمودی هستند ولی از لحاظ راحتی بهتر از صندلی‌های نیمکتی وانت نیسان هستند.

امکانات

هرچند فوتون واندر امکانات چندانی را ارائه نمی‌کند و لیست تجهیزات آن صرفاً به دو ایربگ، دی‌لایت، سنسور نور، سیستم تهویه، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و دکمه‌های کنترل روی فرمان محدود می‌شود ولی قطعاً از وانت نیسانی که فقط فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه و ایموبلایزر را به‌عنوان تجهیزات ارائه می‌کند شرایط بسیار بهتری دارد. در همین حال، برای واندر تنظیم برقی و گرم‌کن آینه‌های جانبی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با بلوتوث و پورت USB و دوربین دنده عقب هم قابل سفارش خواهد بود که آن را به وانت نسبتاً مجهزی در این بخش از بازار تبدیل می‌کند.

پیشرانه

زیر کاپوت وانت نیسان همان پیشرانهٔ آشنا و قدیمی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر را می‌بینیم که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور دارد. البته مدتی است که زامیاد نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ این پیشرانه را هم با نام M24 ارائه می‌کند که به‌منظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، تغییراتی را تجربه کرده ولی از لحاظ خروجی تفاوتی با نسخهٔ قبلی ندارد. از سوی دیگر، فوتون واندر از یک پیشرانهٔ کوچک‌تر ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که هرچند به لطف بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید، قدرت بیشتری (۱۱۲ اسب بخار) از موتور قدیمی و حجیم نیسان تولید می‌کند ولی به دلیل حجم کمتر، گشتاور به‌مراتب پایین‌تری برابر با ۱۴۷ نیوتن متر دارد. ازآنجایی‌که گشتاور در خودروهای باری بسیار اهمیت دارد و یکی از نقاط قوت اصلی وانت نیسان هم گشتاور بالای موتور است، واندر در این زمینه توان رقابت با نیسان قدیمی را نخواهد داشت. البته قطعاً این وانت جدید مصرف سوخت کمتری خواهد داشت ولی بااین‌حال، فراوانی قطعات و سادگی تعمیرات باعث می‌شود که هیچ پیکاپ جدیدی توان رقابت با وانت نیسان را نداشته باشد.

ظرفیت بار

یکی دیگر از نقاط قوت مهم وانت نیسان، توانایی حمل بار بسیار بالای آن است که هرچند از سوی زامیاد ۲۰۲۵ کیلوگرم اعلام شده اما خیلی از مالکین بسیار بیش از این رقم را با وانت نیسان حمل می‌کنند. از سوی دیگر، ظرفیت حمل بار مجاز فوتون واندر در نسخهٔ تک کابین ۱۳۵۰ کیلوگرم اعلام شده که هرچند از دیگر وانت‌های اقتصادی بازار مثل وانت مزدا و آریسان بیشتر است ولی هرگز در حد وانت نیسان نخواهد بود. البته نقطهٔ قوت واندر، اتاق بار بسیار بزرگ، مسطح و کاربردی آن است. برای مقایسه، درحالی‌که طول اتاق بار وانت نیسان ۲,۳۰۰ میلی‌متر است، واندر با وجود طول یکسان با وانت نیسان، به دلیل دماغهٔ کوتاه، اتاق بار بسیار بزرگ‌تری با طول ۲,۸۵۰ میلی‌متر را ارائه می‌کند. همچنین به دلیل قرارگیری اتاق بار روی چرخ‌ها، خبری از برآمدگی‌های گلگیر هم در اینجا نیست و فضای کاملاً مسطحی فراهم شده است. علاوه بر این، وجود درهای جانبی هم باعث می‌شود بارگیری و تخلیهٔ اشیاء بزرگ در این وانت راحت‌تر صورت گیرد. از سوی دیگر اما وانت نیسان از لحاظ جان‌سختی و توانایی‌های حرکتی در مسیرهای ناهموار مثل زمین‌های کشاورزی قطعاً بسیار بهتر از رقیب تازه‌وارد چینی خواهد بود.

قیمت و جمع‌بندی

به‌طورکلی، با توجه به مواردی که بیان شد، واندر هرگز نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای وانت نیسان باشد. این وانت جدید چینی بیشتر برای استفاده‌های شهری و حمل بارهای حجیم و نه‌چندان سنگین مناسب خواهد بود و در بهترین حالت می‌تواند جای خالی وانت مزدا را در بازار پر کند. همچنین از لحاظ قیمت هم واندر هم‌سطح وانت نیسان نخواهد بود. البته هنوز قیمت دقیق این وانت جدید مشخص نیست ولی مسئولین زامیاد برای نسخهٔ دو کابین آن حرف از رقمی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان زده‌اند درحالی‌که وانت نیسان بسته به نسخه بین ۵۶۰ تا ۶۲۶ میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین، واندر با چنین قیمتی، نه‌تنها توان رقابت با وانت نیسان را نخواهد داشت بلکه در برابر کامیونت جدید فورس ۳.۸ تن گروه بهمن قرار می‌گیرد که از لحاظ پیشرانه و ظرفیت بار به‌مراتب توانمندتر است. درنتیجه، به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت فوتون واندر نه‌تنها جایگزین مناسبی برای وانت نیسان نخواهد بود بلکه حتی ممکن است به سرنوشت دیگر وانت‌های این سبکی که قبلاً در کشورمان عرضه شدند دچار شود.

مقایسه مشخصات فنی

فوتون واندر زامیاد نیسان وانت
پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۱۲ اسب بخار ۹۴ اسب بخار
گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر ۱۸۷ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
طول ۴,۸۷۰ میلی‌متر ۴,۸۵۰ میلی‌متر
عرض ۱,۷۱۰ میلی‌متر ۱,۷۳۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۸۰ میلی‌متر ۱,۷۰۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۸۰ میلی‌متر ۲,۸۶۵ میلی‌متر
طول اتاق بار ۲,۸۵۰ میلی‌متر ۲,۳۰۰ میلی‌متر
عرض اتاق بار ۱,۵۷۰ میلی‌متر ۱,۶۰۰ میلی‌متر
ارتفاع اتاق بار ۳۶۰ میلی‌متر ۴۰۰ میلی‌متر
وزن خالص ۱۲۰۰ کیلوگرم ۱۶۲۵ کیلوگرم
ظرفیت بار ۱۳۵۰ کیلوگرم ۲۰۲۵ کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز ۲۵۵۰ کیلوگرم ۳۸۰۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۶۵ لیتر

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. F156

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بیشتر به درد حمل بارهای حجیم اما کم وزن میخوره
    مثلا یه مقدار میوه و سبزی ، گل و این چیزا
    یا مثلا اداره پست یا دیجی کالا باهاش بسته های متعدد و کم وزن جابجا کنند چون به غیر فضای بار بزرگ و مسطح و یکم فناوری در داخل ، نقطه قوت دیگه ای نداره

    موافقم 101
    مخالفم 5
    1. علی جردن

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2077 ديدگاه)

      دو تن و نیم می خوای موز بار بزنی ؟ روی کاغذ فرقش با نیسان یک تنه درحالی که نیسا ۷&۸ تن بار میزنه اینم می تونه همونقدر بار بزنه کسی به اعداد مجاز روی کاتالوگ اعتنا نمی کنه و فوتون حتی قادره از نیسان بار بیشتری حمل کنه چونکه زامبیاد ۹۴ اسب بخار قدرت داره و فوتون۱۱۲ اسب بخار.
      طراحی کابین نیسان هم برمی گرده به عصر جنگ جهانی…
      چینی ها عمدا یک تن کمتر نوشتند اونم بخاطر احساس مسئولیت کردن بوده وگرنه از لحاظ قدرتی هم نیسان کم میاره
      بنظرم باید بین این دوتا مسابقه طناب کشی بزارن تا ببینیم 👌🏻

      موافقم 36
      مخالفم 148
      1. Cehx

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (28 ديدگاه)

        طناب کشی رو که بنظرم زامیاد میبره اخه تو گشتاور رو هم مقایسه کن اصلا اسب بخار اونقدرا مهم نیست با توجه به کاربری این دو خودرو 40 نیوتون گشتاور بیشتر بعدشم اصلا تو با فوتون 2 تن بار زدی 1.6 لیتر توان اینکار رو داره دقیقا اتفاقی که وقتی پراید سنگین میشه و سربالایی راه نمیره اتفاق میوفته پس تعصبی نظر نده صد در صد از لحاظ توانایی بار زدن جابه جا کردن زامیاد جلوعه از راحتی و امکانات بگو بجاش

        موافقم 60
        مخالفم 7
      2. علی Shelby

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (458 ديدگاه)

        اره بابا من خودم فوتون واندر دارم باهاش لند کروز بار میزنم با سرعت ۱۹۰ تا میرم
        تو کامنتت زدی نیسان ۷ تا ۸ تن بار میزنه
        بعد نوشتی فوتون بیشتر میتونه بار بزنه یعنی بین ۹ تا ۱۰ تن
        کجای کاری خود جی۷ دیزلم نمیتونه اینقدر بار بزنه چه برسه به این

        موافقم 54
        مخالفم 5
      3. F156

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آقایون ، خانوما و کودکان عزیز پدال معرفی میکنممم
        لی چونگ چانگ ؛ با اسم مستعار علی جردن

        موافقم 64
      4. همایون

        ۳۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (738 ديدگاه)

        عزیز جان قدرت درسته مهمه ولی همه چیز نیست وگرنه هنسی رپتور با هزار اسب باید توان حمل و یدک کشی بیشتری از اسکانیا و ولوو میداشت!!مهم نوع ساخت شاسی و بدنه و مواد به کار رفته توشونه و کلاس ساخت و صد البته گشتاور هستش مطمئنم تو اون وزنهایی که به نیسان میزنن اگه به این بخوان بزنن یا از وسط میشکنه یا اتاقش بلند میشه این سبک وانتها در اصل کی‌کار وانتها به حساب میان

        موافقم 15
        مخالفم 1
    2. علی Shelby

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (458 ديدگاه)

      درسته واندر بهتره برای پست و دیجی کالا استفاده شه
      چرخاشم خیلی کوچیکه

      موافقم 40
      مخالفم 3
    3. مزدا

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2091 ديدگاه)

      یعنی خاک بر سرتان ک نمیتونن یه وانت با موتور و ظاهر مناسب برا بازار ایران بسازند.
      من دیدم خیلی از عشایر و روستایی ها وانت زامیاد می‌خرند چون برای عبور از جای کوهستانی و جاده خاکی عملکرد خوب داره.
      فوتون به درد این قشر نمیخوره

      موافقم 64
      مخالفم 3
      1. اسماعیل

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        عزیز نیسان رو با یه چیز دیگه جایگزین میکنن، این وانت سبک رو برای مصارف دیگه در نظر گرفتن… نیسان اکستند و پادرا قراره جای نیسان رو پر کنن

        موافقم 19
        مخالفم 6
    4. MehdiTurbo

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2288 ديدگاه)

      این وانت فوتون بزارید کنار وانت امریکایی ها 😂😂
      ایرانی vs امریکایی
      از لحاظ ثروتی ایران امریکا را قورت میده نسبت به وسعتش اگه تقسیم کنی

      موافقم 18
      مخالفم 3
    5. amirkhanzadeh

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (869 ديدگاه)

      فناوری هم نداره
      داخل کابینو نگاه کن 😅

      موافقم 6
      مخالفم 2
  2. هراکلیوس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (225 ديدگاه)

    این ماشین خوراک سبزی فروش ها ست وگرنه نیسان باهاش میگیرد جابه جا می کنن نه بااین لاغر دراز

    موافقم 36
    مخالفم 2
  3. MehdiTurbo

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2288 ديدگاه)

    پادرا به این خوبی پادرا بهترین جایگزین بود قرارم بود جایگزینش پادرا باشه
    همین الانش ابهت و زیبایی نیسان ابی بیشتر تهش یه ضبط میندازی روش کاربردی که دیگه هیچی
    چون سود بیشتر داشت بیخیال پادرا شدند همین الانش سود همین فوتون زشت و کوچیک خیلی بیشتر نیسان ابی درمیاد اصلا محکمی و جنس بدنه و شاسی نیسان با این قابل مقایسه نیست
    سطح شهرم خیلی زشت میکنه شکل سه پاچه است بیشتر تو کشورای خیلی فقیر مناطق خیلی فقیر هند و .. همچین باربری استفاده میکنند

    موافقم 41
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2999 ديدگاه)

      پادرا فروشش کمه ، انگار دوستان نیسان سوار امکانات بیشتر و ظاهر جدید نمیخواهند یا نمیتونن پول بیشتر بدهند!

      موافقم 23
      مخالفم 2
      1. اسماعیل

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        تولید پادرا و کارون به خاطر استاندارد پایین هست، نیسان خودروی قدیمی هست و استانداردش با یه تمدید حل میشه، ولی پادرا چون جدید هست، باید کلا یه بار استانداردها رو بگیره و تا میخوان ماشین رو برسونن به استاندارد، دوباره استاندارد جدید میاد… وگرنه تنها جایگزین نیسان (بین تمام ماشینهای دنیا) نیسان اکستند و پادرا هستن که هردو داره پروژه فرستادنش به بازار پیش میره… اکستند برای کوتاه مدت و پادرا برای بلد مدت هدف گذاری شده

        موافقم 8
        مخالفم 4
  4. نانو

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    اینایی که تو راس امور خودرو هستن میرن چین بعد از عشق حالشون میرن کارخونه های تولید ماشین هرچی ات اشغال دارن سفارش میدن برای کشور

    موافقم 33
  5. ALI A

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    وانت 6.7 هزار دلاری رو قراره 900 تقدیم ملت کنن…. بدرد بار تا 1.5 تن و معابر شهری میخوره واقعا… حداقل از وانت پراید و آریسان که بهتره…ولی قیمت رو دوباره چین میخوان بندازن…

    موافقم 16
    مخالفم 2
  6. مازیار

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3243 ديدگاه)

    والا هیچ بعید نیست روزی برسه که بگیم کاش نیسان آبی بود!!

    موافقم 31
    مخالفم 1
  7. امیر

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فارغ از این مقایسه این دو مدل ماشین حرف من اینه که ما مردم ایران لیاقتمون بیشتر از این حرفاست ،
    چرا باید وانتی که سوار میشیم مال 30 یا 40 سال پیش باشه که سبب خیلی از تصادفات جاده ای هم هست .
    از اون ور جایگزینش هم یه وانت بی هویته که اصلا با بازار ما سازگار نیست با قیمت خیلی زیاد!

    موافقم 30
  8. Amirsh

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    الان مثلا این قراره مخاطبای نیسان آبی رو هدف قرار بگیره که به جای نیسان از این استفاده کنن ؟
    دارم راننده های شریف نیسان رو تصور میکنم که سوار این جوجه چینی شدن ، واقعا نمیتونه نظرشونو جلب کنه ،
    کاش یکم شرایط دنیای واقعی رو بیشتر در نظر بگیرن اون وارد کننده ها و خودرو سازان غیر شریف ، در میون در نظر گرفتن رانت و سود خودشون
    الان بیشتر شهرای ایران کوهپایه اییه و ایران یه کشور کوهستانیه ، این کجا میتونه با بار از شیب بالا بره؟

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. اسماعیل

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      پادرا پلاس و نیسان اکستند قراره تولید بشن، همچیشون نیسانه فقط اتاق عوض و یه سری امکانات برای استاندارد اضافه میشه

      موافقم 5
      مخالفم 2
  9. علی منصوری

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (263 ديدگاه)

    فراوانی قطعات و سادگی تعمیرات…مقاله با این جمله بحث تموم کرد،
    قشری ک نیسان میخرن اغلب آدمای زحمتکشی هستن ک چنتا آیتم براشون مهمه، هزینه تعمیرات پایین، توان باربری بیشتر ، دستمزدی ک داده میشه ربطی ب مدل ماشین نداره ، داخل و طراحی ماشینم خیلی مهم نیست براشون، مهم اینکه هزینه کمتر داشته باشه، شاید رقیب آریسان و وانت پراید یا کارا بشه ک اونم بعید میدونم، ولی بهیچ عنوان جای نیسان نمیتونه بگیره،
    متاسفانه فک نکنم حالا حالا ها رقیب داشته باشه ، حمل و نقل سبک بین شهری در اختیار نیسان ۳۰ سال پیش و تمام

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. Absurd Hero

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (298 ديدگاه)

      اولین بار 1349 وارد ایران شد

      موافقم 10
  10. Sinus Persicus

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (102 ديدگاه)

    ممنونم از مقاله خوبتون، یادآور میشم کمپانی تویوتا، نسخه جدید هایلوکس imv رو با قابلیت حمل یک تن بار در کاربری های مختلف عرضه می کنه و صد البته هم برچسب قیمتیِ دشمن شکن ۱۰ هزار دلاری داره. :)

    موافقم 14
    مخالفم 1
  11. مهردادکمال

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1953 ديدگاه)

    از کشوری که نتونسته بدون کمک چین حتی فرمان و چراغ جلوی یک وانت رو عوض کنه، ادعای خیلی بزرگی میشنویم.
    نکشیمون ابرقدرت

    موافقم 30
    مخالفم 1
  12. سهیل گل آزاد

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    فوتون واندر یه ماشین هفت هزار و خورده ای دلاریه و واقعا تو خود چینشم واسه قشر فقرا ساخته شده توی روستاهای دور افتاده چین و بیشتر تو کشورهایی که جمعیت خیلی زیاد دارن مثل هند و پاکستان همچین مدل ماشین هایی کاربرد داره برای باربری های آماتور توقع بیشتر از این نباید ازش داشت مسئولین سایپا و زامیادم میرن سراغ ته مونده ها و بنجل ترین ماشینای چین همونا رو هم میارن با یه قیمت بیخود تو ایران میفروشن این چیه واقعا نزدیک یک میلیارد البته واقعا از اینا توقعات بیشتر از اینم نباید داشت

    موافقم 11
  13. علیزاده

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (286 ديدگاه)

    هیچکدام به درد نمیخوره کاش کیا بونگو یا دایهاتسو وارد میکردن

    1. اسماعیل

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      آخه، الان، با کدوم کشور جز چین میشه کار کرد؟ همه مشکل تحریم و اینا دارن

      موافقم 2
      مخالفم 3
  14. hosen

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (461 ديدگاه)

    به نظر وانت کاربردی میاد باتوجه به امکانات بیشترش نسبت به نیسان ولی کاش از موتور قوی تری استفاده میکرد.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. اسماعیل

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این اولین مطلب دقیقی هست که در مورد نیسان میبینم… ۶ تا محصول جایگزین معرفی کرده زامیاد قبلا، هیچکدوم به جایی نرسیدن… این هفتمی هم احتمالا جای وانت چای سبک بازار رو پر بکنه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  16. shetab-car

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    اگه شرایط نرمالی داشتیم الان راننده ها باید سوار فورد و شورولت و جی ام سی تراک می بودن نه این اسباب بازی چینی که به درد خودشون می خوره
    حداقل بذارید هایلوکس بدون تعرفه وارد بشه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  17. amirboss

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (629 ديدگاه)

    جایگزین نیسان نخواستیم اینا اینقدر عرضه ندارن یه فیس لیفت مناسب از نیسان کنن لااقل تو بحث ایمنی و آپشن‌های مناسب یه دستی سروروش بکشن.

  18. LAND CRUISER PRADO

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    وانت یا کامیونت تو این سگمنت
    سری K کیا هست

    K2500
    K2700
    K3000
    K4000G
    K4000S
    با آپشن گیربکس اتوماتیک و چهارچرخ محرک
    و ریبج هیوندای H100 ازش

    تویوتا هایلوکس تامارا\چمپ\اسکات
    هم میتونه جایگزین نیسان گاوی بشه
    با داشتن آپشن گیربکس اتوماتیک

    هینو 200

    ایسوزو TRAVIZ و N MIO

    از تولیدات ژاپن و کره جنوبی

    ماهیندرا VEERO

    سری ACE تاتا

    مینی تراک های ساخت EICHER و ASHOK LEYLAND

    از تولیدات هندوستان

    تولیدات چین از آخر

    ولی کامیونت یا مینی تراک
    باید بیشتر بیادش از چندین برند مختلف
    تا جای خالی نیسان گاوی پر بشه

  19. بهزاد

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نیسان رو میشه اتاق کمپرسی روش گذاشت یا یخچال نصب کرد یا تانکر….ولی این فوتون رو بعید به نظر میرسه این کارا رو باهاش کرد

  20. ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4816 ديدگاه)

    نیسان بهتره چون اندازه کامیونت میشه باهاش بار زد
    کاش با اون هم میشد اما نیسان چیز خاصیه کاش همین نیسان رو داخلش مانیتور بزارن یکم به روزش کنن همون شاسی ولی جلو عقبش رو به روز کنن اسمش بزارن زامیاد z24 پلاس

  21. فرامرز

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    پنجاه سال رانندگان نیسان پشت فرمان آن عذاب کشیدند. بدون هیچ امکانات آسایشی و راحتی.

  22. احسان

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قبلاً هم زامیاد یه همچین وانتی تولید کرد و شکست خورده نمی‌دونم چرا اصرار دارن شکستها رو تکرار کنن بعد هم وانت باری توی ایران فقط دو گانه سوز وگرنه واسه کسی که بار می‌بره یا مسافت طولانی رو مرتب میره همین بنزین 3000 تومنی هم میشه ضرر اگه بنزین هم گرون بشه که دیگه واویلا میشه .از این نوع وانت‌ها که قبلاً زامیاد تولید کرده یکیش توی کوچه ماست که همیشه در خونه خوابه ازش پرسیدم چرا همش خوابه گفت نه یدکی داره نه جون داره اصلا به صرفه نیست کار باهاش نهایت یه اتاق بندازی بکنی ساندویچی که اونم ماشین ارزونتر زیاده واسه اون کار

  23. حمید

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وانت فقط پیکان ، مزدا ، آریسان ، پراید تمام کم‌سوخت بار هم براش است من زامیاد داشتم بیچاره شدم تو سواری هم فقط پراید صبا صندوق دار بنزینی تا مدل 88

    موافقم 1
    مخالفم 2
  24. همایون

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (738 ديدگاه)

    به درد سوپرمارکتهای لوکس یا شعبه های حمل کالایی مثل تیپاکس میخوره ولی برای باربری ها و کشاورزها و حمل تره بار و اکثر کارهایی که نیسان میکنه این وانت جوابگو نیست خیلی سخته پیدا کردن جایگزین برای نیسان تو این شرایطی که کل دنیا تحریممون کردن و خودروسازان دندون گردی داریم که جای دوراندیشی فکر سود سالانه‌‌خودشون هستن.با پیدا کردن جایگزین خوب برای نیسان خیلی از حوادث رانندگی بزرگ و کوچیکمون کم میشه

    1. هادی

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظر من کسی که نیسان میخره دنبال حمل بار سبک نیس وگرنه پیکان وانت میخرید یا مزدا میخرید..نیسان فقط واسه بارهای سنگین بالای ۳ تن تا ۴ تن هم حتی بار میزنن..لامصب مثل خاور زود داره شاسی هاش مثل تیر آهن میمونه واسه همینه نیسان سوارها نیسان رو با هیچ ماشین دیگه ای عوض نمیکنن. شما پول نیسان میدی ولی به اندازه ایسوزو و خاور برات کارایی داره،.

  25. شهروند

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بلکه این نیسانهای چیپ و خز شده حذف شوند که متاسفانه تاثیر بدی در شخصیت استفاده کننده از آن هم گذاشته است

  26. محمد

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    یادش بخیر 10 سال پیش که بازسازی ملک داشتیم یه وانت نیسان اجاره کردم 80 تا کیسه سیمان بهش بار زدیم لامصب تازه نرم شده بود ولی تا رسید به ساختمان صندلیش ستون فقرات منو ناقص کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا