زامیاد از وانت جدید فوتون واندر بهعنوان جایگزینی برای وانت نیسان یاد میکند ولی آیا این مینی تراک چینی واقعاً میتواند جایگزین مناسبی برای نیسان آبی باشد؟
وانت نیسان چندین دهه است که در کشورمان تولید میشود و با اینکه بیش از نیم قرن از عمر آن میگذرد، هنوز خریداران دارد و قرار نیست کنار گذاشته شود. مشکل اصلی که باعث شده وانت نیسان برای چند دهه در صنعت خودروسازی کشورمان ماندگار شود، عدم وجود جایگزین مناسبی برای آن است زیرا این سبک وانتها در دنیا سالها است که با کامیونتها جایگزین شدهاند و پیکاپهای امروزی در این کلاس هم از لحاظ توانایی حمل بار در حد وانت نیسان نیستند. علاوه بر این، فراوانی قطعات، سادگی و هزینههای نگهداری پایین و تواناییهای حرکتی مناسب در مسیرهای ناهموار باعث شده وانت نیسان علیرغم تمام مشکلاتش، هنوز هم پرطرفدار باشد.
همچنین بخوانید:
- مقایسه کامیونت فورس F38 بهمن موتور با وانت نیسان زامیاد
- فوتون واندر، بررسی مشخصات و قیمت وانت جدید زامیاد
- مشخصات نیسان اکستند اعلام شد، نسخه جدید وانت زامیاد در راه بازار
به همین دلیل، تاکنون تمام تلاشهای زامیاد بهمنظور عرضهٔ جایگزینی برای وانت نیسان در بازار شکست خوردهاند. بااینحال، این شرکت بهتازگی از وانت جدیدی از شرکت چینی فوتون با نام واندر رونمایی کرده است که از آن بهعنوان جایگزین وانت نیسان یاد میشود. این وانت که تحت عنوان مینی تراک معرفی شده، تاکنون در نمایشگاههای خودروی مختلف کشورمان به نمایش درآمده و احتمالاً بهزودی شاهد آغاز عرضهٔ آن خواهیم بود. ازاینرو، قصد داریم در ادامه فوتون واندر را با وانت نیسان مقایسه کنیم تا ببینیم آیا این وانت جدید چینی واقعاً میتواند جایگزین مناسبی برای وانت نیسان فرتوت باشد یا خیر.
فوتون واندر یا وانت نیسان؟
واندر در دستهٔ خاصی از وانتها قرار میگیرد که ارتفاعی بلندتر از وانتهای معمولی و دماغهای کوتاه دارند. در این نوع وانتها که در چین بسیار محبوب هستند و در انواع زیادی ساخته میشوند، پیشرانه زیر صندلیها نصب میشود و اتاق بار بالای چرخهای عقب قرار میگیرد. درنتیجه، در اتاق بار خبری از برآمدگیهای گلگیر نیست و فضایی کاملاً مسطح فراهم میشود. به همین دلیل، این وانتها یا آنطور که زامیاد میگوید، مینی تراکها بسیار کاربردی هستند. بااینحال، قبلاً شرکتهای مختلفی این سبک وانت را در بازار ایران عرضه کردند که ازجملهٔ آنها میتوان به وانت کارو از گروه بهمن، وانت کاکی از مرتب خودرو و وانت درکا از خود زامیاد اشاره کرد اما هیچکدام از این مدلها در بازار موفق عمل نکردند و خیلی زود کنار گذاشته شدند. بااینحال، زامیاد قصد دارد با واندر دوباره شانس خود را در این بخش امتحان کند.
از سوی دیگر، وانت نیسان دههها است که منظرهای آشنا در جادههای سراسر کشورمان تبدیل شده است و با اینکه طی سالها زامیاد نسخههای جدیدی از آن را مثل شوکا و پادرا پلاس را به بازار عرضه کرد ولی هیچکدام نتوانستند جای این وانت فرتوت را بگیرند. حتی رنگ آبی هم به یکی از ویژگیهای اصلی این وانت تبدیل شده و خریداران در برابر رنگهایی غیرازاین مقاومت میکنند! زامیاد اما مدتی است دست به ایجاد اصلاحاتی در این وانت زده و نسخهٔ جدیدی را با نام اکستند معرفی کرده که کابین کمی بزرگتر و صندلیهای راحتتری دارد. بااینحال، این نسخه هنوز برای فروش عرضه نشده است. زامیاد قصد دارد وانت واندر را در نسخههای تک کابین و دو کابین تولید کند درحالیکه وانت نیسان است صرفاً بهصورت تک کابین تولید میشود ولی زامیاد چند سالی است مدل جدید کارون را به بازار عرضه کرده که اساساً نسخهٔ دو کابین وانت نیسان با بدنهٔ جدید محسوب میشود.
داخل
در بخش کابین، قطعاً در مورد وانت نیسان با یک تکه پلاستیک سیاهی که بهعنوان داشبورد جلوی راننده قرار داده شده و تمام متعلقات از زیر آن بیرون آمدهاند، هیچ حرفی نمیتوان زد! از سوی دیگر، واندر هرچند کابین کاملاً اقتصادی و سادهای دارد ولی در قیاس با وانت نیسان بهمراتب مدرنتر به نظر میرسد. در اینجا داشبورد نسبتاً سادهای دیده میشود که با پانل طوسیرنگ پوشیده شده و چهار دریچهٔ تهویهٔ همراه با دکمهٔ فلاشر تنها چیزهایی است که روی آن دیده میشود. البته برای این وانت نمایشگر لمسی هفت اینچی هم بهصورت سفارشی در قالب آپشن ارائه میشود. مقابل راننده نیز یک غربیلک فرمان دو پره با طراحی جالب و دکمههای کنترلی همراه با صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی LCD دیده میشود. صندلیهای واندر نیز هرچند قابلیت تنظیم چندانی نداشته و تقریباً عمودی هستند ولی از لحاظ راحتی بهتر از صندلیهای نیمکتی وانت نیسان هستند.
امکانات
هرچند فوتون واندر امکانات چندانی را ارائه نمیکند و لیست تجهیزات آن صرفاً به دو ایربگ، دیلایت، سنسور نور، سیستم تهویه، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و دکمههای کنترل روی فرمان محدود میشود ولی قطعاً از وانت نیسانی که فقط فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه و ایموبلایزر را بهعنوان تجهیزات ارائه میکند شرایط بسیار بهتری دارد. در همین حال، برای واندر تنظیم برقی و گرمکن آینههای جانبی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با بلوتوث و پورت USB و دوربین دنده عقب هم قابل سفارش خواهد بود که آن را به وانت نسبتاً مجهزی در این بخش از بازار تبدیل میکند.
پیشرانه
زیر کاپوت وانت نیسان همان پیشرانهٔ آشنا و قدیمی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر را میبینیم که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور دارد. البته مدتی است که زامیاد نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ این پیشرانه را هم با نام M24 ارائه میکند که بهمنظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، تغییراتی را تجربه کرده ولی از لحاظ خروجی تفاوتی با نسخهٔ قبلی ندارد. از سوی دیگر، فوتون واندر از یک پیشرانهٔ کوچکتر ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده میکند که هرچند به لطف بهرهمندی از تکنولوژیهای جدید، قدرت بیشتری (۱۱۲ اسب بخار) از موتور قدیمی و حجیم نیسان تولید میکند ولی به دلیل حجم کمتر، گشتاور بهمراتب پایینتری برابر با ۱۴۷ نیوتن متر دارد. ازآنجاییکه گشتاور در خودروهای باری بسیار اهمیت دارد و یکی از نقاط قوت اصلی وانت نیسان هم گشتاور بالای موتور است، واندر در این زمینه توان رقابت با نیسان قدیمی را نخواهد داشت. البته قطعاً این وانت جدید مصرف سوخت کمتری خواهد داشت ولی بااینحال، فراوانی قطعات و سادگی تعمیرات باعث میشود که هیچ پیکاپ جدیدی توان رقابت با وانت نیسان را نداشته باشد.
ظرفیت بار
یکی دیگر از نقاط قوت مهم وانت نیسان، توانایی حمل بار بسیار بالای آن است که هرچند از سوی زامیاد ۲۰۲۵ کیلوگرم اعلام شده اما خیلی از مالکین بسیار بیش از این رقم را با وانت نیسان حمل میکنند. از سوی دیگر، ظرفیت حمل بار مجاز فوتون واندر در نسخهٔ تک کابین ۱۳۵۰ کیلوگرم اعلام شده که هرچند از دیگر وانتهای اقتصادی بازار مثل وانت مزدا و آریسان بیشتر است ولی هرگز در حد وانت نیسان نخواهد بود. البته نقطهٔ قوت واندر، اتاق بار بسیار بزرگ، مسطح و کاربردی آن است. برای مقایسه، درحالیکه طول اتاق بار وانت نیسان ۲,۳۰۰ میلیمتر است، واندر با وجود طول یکسان با وانت نیسان، به دلیل دماغهٔ کوتاه، اتاق بار بسیار بزرگتری با طول ۲,۸۵۰ میلیمتر را ارائه میکند. همچنین به دلیل قرارگیری اتاق بار روی چرخها، خبری از برآمدگیهای گلگیر هم در اینجا نیست و فضای کاملاً مسطحی فراهم شده است. علاوه بر این، وجود درهای جانبی هم باعث میشود بارگیری و تخلیهٔ اشیاء بزرگ در این وانت راحتتر صورت گیرد. از سوی دیگر اما وانت نیسان از لحاظ جانسختی و تواناییهای حرکتی در مسیرهای ناهموار مثل زمینهای کشاورزی قطعاً بسیار بهتر از رقیب تازهوارد چینی خواهد بود.
قیمت و جمعبندی
بهطورکلی، با توجه به مواردی که بیان شد، واندر هرگز نمیتواند جایگزین مناسبی برای وانت نیسان باشد. این وانت جدید چینی بیشتر برای استفادههای شهری و حمل بارهای حجیم و نهچندان سنگین مناسب خواهد بود و در بهترین حالت میتواند جای خالی وانت مزدا را در بازار پر کند. همچنین از لحاظ قیمت هم واندر همسطح وانت نیسان نخواهد بود. البته هنوز قیمت دقیق این وانت جدید مشخص نیست ولی مسئولین زامیاد برای نسخهٔ دو کابین آن حرف از رقمی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان زدهاند درحالیکه وانت نیسان بسته به نسخه بین ۵۶۰ تا ۶۲۶ میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین، واندر با چنین قیمتی، نهتنها توان رقابت با وانت نیسان را نخواهد داشت بلکه در برابر کامیونت جدید فورس ۳.۸ تن گروه بهمن قرار میگیرد که از لحاظ پیشرانه و ظرفیت بار بهمراتب توانمندتر است. درنتیجه، بهعنوان جمعبندی باید گفت فوتون واندر نهتنها جایگزین مناسبی برای وانت نیسان نخواهد بود بلکه حتی ممکن است به سرنوشت دیگر وانتهای این سبکی که قبلاً در کشورمان عرضه شدند دچار شود.
مقایسه مشخصات فنی
فوتون واندر | زامیاد نیسان وانت | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۱۲ اسب بخار | ۹۴ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۷ نیوتن متر | ۱۸۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
طول | ۴,۸۷۰ میلیمتر | ۴,۸۵۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۷۱۰ میلیمتر | ۱,۷۳۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۸۰ میلیمتر | ۱,۷۰۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۸۰ میلیمتر | ۲,۸۶۵ میلیمتر |
طول اتاق بار | ۲,۸۵۰ میلیمتر | ۲,۳۰۰ میلیمتر |
عرض اتاق بار | ۱,۵۷۰ میلیمتر | ۱,۶۰۰ میلیمتر |
ارتفاع اتاق بار | ۳۶۰ میلیمتر | ۴۰۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۲۰۰ کیلوگرم | ۱۶۲۵ کیلوگرم |
ظرفیت بار | ۱۳۵۰ کیلوگرم | ۲۰۲۵ کیلوگرم |
حداکثر وزن مجاز | ۲۵۵۰ کیلوگرم | ۳۸۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۶۵ لیتر |
F156
۲۹ مهر ۱۴۰۳بیشتر به درد حمل بارهای حجیم اما کم وزن میخوره
مثلا یه مقدار میوه و سبزی ، گل و این چیزا
یا مثلا اداره پست یا دیجی کالا باهاش بسته های متعدد و کم وزن جابجا کنند چون به غیر فضای بار بزرگ و مسطح و یکم فناوری در داخل ، نقطه قوت دیگه ای نداره
علی جردن
۲۹ مهر ۱۴۰۳دو تن و نیم می خوای موز بار بزنی ؟ روی کاغذ فرقش با نیسان یک تنه درحالی که نیسا ۷&۸ تن بار میزنه اینم می تونه همونقدر بار بزنه کسی به اعداد مجاز روی کاتالوگ اعتنا نمی کنه و فوتون حتی قادره از نیسان بار بیشتری حمل کنه چونکه زامبیاد ۹۴ اسب بخار قدرت داره و فوتون۱۱۲ اسب بخار.
طراحی کابین نیسان هم برمی گرده به عصر جنگ جهانی…
چینی ها عمدا یک تن کمتر نوشتند اونم بخاطر احساس مسئولیت کردن بوده وگرنه از لحاظ قدرتی هم نیسان کم میاره
بنظرم باید بین این دوتا مسابقه طناب کشی بزارن تا ببینیم 👌🏻
Cehx
۲۹ مهر ۱۴۰۳طناب کشی رو که بنظرم زامیاد میبره اخه تو گشتاور رو هم مقایسه کن اصلا اسب بخار اونقدرا مهم نیست با توجه به کاربری این دو خودرو 40 نیوتون گشتاور بیشتر بعدشم اصلا تو با فوتون 2 تن بار زدی 1.6 لیتر توان اینکار رو داره دقیقا اتفاقی که وقتی پراید سنگین میشه و سربالایی راه نمیره اتفاق میوفته پس تعصبی نظر نده صد در صد از لحاظ توانایی بار زدن جابه جا کردن زامیاد جلوعه از راحتی و امکانات بگو بجاش
علی Shelby
۲۹ مهر ۱۴۰۳اره بابا من خودم فوتون واندر دارم باهاش لند کروز بار میزنم با سرعت ۱۹۰ تا میرم
تو کامنتت زدی نیسان ۷ تا ۸ تن بار میزنه
بعد نوشتی فوتون بیشتر میتونه بار بزنه یعنی بین ۹ تا ۱۰ تن
کجای کاری خود جی۷ دیزلم نمیتونه اینقدر بار بزنه چه برسه به این
F156
۲۹ مهر ۱۴۰۳آقایون ، خانوما و کودکان عزیز پدال معرفی میکنممم
لی چونگ چانگ ؛ با اسم مستعار علی جردن
بهنام
۵ آبان ۱۴۰۳بابا این علی جردن کیه دیگه حتی کارگردان فیلم هندی میترسه چنین صحنه ای تو فیلمش باشه وانت 8تن بار زده باشن میگه کریشنا هلیکوپتر و با یه دست نگه میداره چاخانش از این داستان علی جردن کمتره
همایون
۳۰ مهر ۱۴۰۳عزیز جان قدرت درسته مهمه ولی همه چیز نیست وگرنه هنسی رپتور با هزار اسب باید توان حمل و یدک کشی بیشتری از اسکانیا و ولوو میداشت!!مهم نوع ساخت شاسی و بدنه و مواد به کار رفته توشونه و کلاس ساخت و صد البته گشتاور هستش مطمئنم تو اون وزنهایی که به نیسان میزنن اگه به این بخوان بزنن یا از وسط میشکنه یا اتاقش بلند میشه این سبک وانتها در اصل کیکار وانتها به حساب میان
رضا
۱ آبان ۱۴۰۳7.8تن چیزی زدی
سعید رحیمی
۱ آبان ۱۴۰۳مدرنه، زیباس، جدیده، گوگولیه، فلانه. بیسانه! اما گرد پای نیسانم جمع نمیکنه.. با اون چرخای کوچولوش چجوری میخواد نیسانو بِکشه؟ بعدم مردم با نیسان از اقسانقاط ایران ۲تن ۳تن بار میزنن ب هوا کرایش خودشونم یه تعمیرات ابتدایی بلدن عیب کنه وسط راه راش میندازن،، مصالح فروشا ۵۰تا پاکت سیمان ۵۰ کیلویی ماسه و غیره میبرن تو سوراخ سُمبه ها و صدها شغل عجیب غریب فقط با نیسان زندگیشونو میگذرونن،، چی میگی شما! گزارش درست بود،، تشکر ازشون.
علی Shelby
۲۹ مهر ۱۴۰۳درسته واندر بهتره برای پست و دیجی کالا استفاده شه
چرخاشم خیلی کوچیکه
مزدا
۲۹ مهر ۱۴۰۳یعنی خاک بر سرتان ک نمیتونن یه وانت با موتور و ظاهر مناسب برا بازار ایران بسازند.
من دیدم خیلی از عشایر و روستایی ها وانت زامیاد میخرند چون برای عبور از جای کوهستانی و جاده خاکی عملکرد خوب داره.
فوتون به درد این قشر نمیخوره
اسماعیل
۲۹ مهر ۱۴۰۳عزیز نیسان رو با یه چیز دیگه جایگزین میکنن، این وانت سبک رو برای مصارف دیگه در نظر گرفتن… نیسان اکستند و پادرا قراره جای نیسان رو پر کنن
MehdiTurbo
۲۹ مهر ۱۴۰۳این وانت فوتون بزارید کنار وانت امریکایی ها 😂😂
ایرانی vs امریکایی
از لحاظ ثروتی ایران امریکا را قورت میده نسبت به وسعتش اگه تقسیم کنی
amirkhanzadeh
۲۹ مهر ۱۴۰۳فناوری هم نداره
داخل کابینو نگاه کن 😅
هراکلیوس
۲۹ مهر ۱۴۰۳این ماشین خوراک سبزی فروش ها ست وگرنه نیسان باهاش میگیرد جابه جا می کنن نه بااین لاغر دراز
mohsen
۱ آبان ۱۴۰۳شبیه اسباب بازی،،،معلوم نیست کدام ،،بی سوادی این طرح درست کرد،،ایرانی جماعت این نوع اسباب بازی نمیخره
MehdiTurbo
۲۹ مهر ۱۴۰۳پادرا به این خوبی پادرا بهترین جایگزین بود قرارم بود جایگزینش پادرا باشه
همین الانش ابهت و زیبایی نیسان ابی بیشتر تهش یه ضبط میندازی روش کاربردی که دیگه هیچی
چون سود بیشتر داشت بیخیال پادرا شدند همین الانش سود همین فوتون زشت و کوچیک خیلی بیشتر نیسان ابی درمیاد اصلا محکمی و جنس بدنه و شاسی نیسان با این قابل مقایسه نیست
سطح شهرم خیلی زشت میکنه شکل سه پاچه است بیشتر تو کشورای خیلی فقیر مناطق خیلی فقیر هند و .. همچین باربری استفاده میکنند
حسین
۲۹ مهر ۱۴۰۳پادرا فروشش کمه ، انگار دوستان نیسان سوار امکانات بیشتر و ظاهر جدید نمیخواهند یا نمیتونن پول بیشتر بدهند!
اسماعیل
۲۹ مهر ۱۴۰۳تولید پادرا و کارون به خاطر استاندارد پایین هست، نیسان خودروی قدیمی هست و استانداردش با یه تمدید حل میشه، ولی پادرا چون جدید هست، باید کلا یه بار استانداردها رو بگیره و تا میخوان ماشین رو برسونن به استاندارد، دوباره استاندارد جدید میاد… وگرنه تنها جایگزین نیسان (بین تمام ماشینهای دنیا) نیسان اکستند و پادرا هستن که هردو داره پروژه فرستادنش به بازار پیش میره… اکستند برای کوتاه مدت و پادرا برای بلد مدت هدف گذاری شده
نانو
۲۹ مهر ۱۴۰۳اینایی که تو راس امور خودرو هستن میرن چین بعد از عشق حالشون میرن کارخونه های تولید ماشین هرچی ات اشغال دارن سفارش میدن برای کشور
ALI A
۲۹ مهر ۱۴۰۳وانت 6.7 هزار دلاری رو قراره 900 تقدیم ملت کنن…. بدرد بار تا 1.5 تن و معابر شهری میخوره واقعا… حداقل از وانت پراید و آریسان که بهتره…ولی قیمت رو دوباره چین میخوان بندازن…
مازیار
۲۹ مهر ۱۴۰۳والا هیچ بعید نیست روزی برسه که بگیم کاش نیسان آبی بود!!
امیر
۲۹ مهر ۱۴۰۳فارغ از این مقایسه این دو مدل ماشین حرف من اینه که ما مردم ایران لیاقتمون بیشتر از این حرفاست ،
چرا باید وانتی که سوار میشیم مال 30 یا 40 سال پیش باشه که سبب خیلی از تصادفات جاده ای هم هست .
از اون ور جایگزینش هم یه وانت بی هویته که اصلا با بازار ما سازگار نیست با قیمت خیلی زیاد!
بعل
۱ آبان ۱۴۰۳رو چه حسابی میگی لیاقتمون بیشتر از این حرف هاست ؟؟؟؟
Amirsh
۲۹ مهر ۱۴۰۳الان مثلا این قراره مخاطبای نیسان آبی رو هدف قرار بگیره که به جای نیسان از این استفاده کنن ؟
دارم راننده های شریف نیسان رو تصور میکنم که سوار این جوجه چینی شدن ، واقعا نمیتونه نظرشونو جلب کنه ،
کاش یکم شرایط دنیای واقعی رو بیشتر در نظر بگیرن اون وارد کننده ها و خودرو سازان غیر شریف ، در میون در نظر گرفتن رانت و سود خودشون
الان بیشتر شهرای ایران کوهپایه اییه و ایران یه کشور کوهستانیه ، این کجا میتونه با بار از شیب بالا بره؟
اسماعیل
۲۹ مهر ۱۴۰۳پادرا پلاس و نیسان اکستند قراره تولید بشن، همچیشون نیسانه فقط اتاق عوض و یه سری امکانات برای استاندارد اضافه میشه
علی منصوری
۲۹ مهر ۱۴۰۳فراوانی قطعات و سادگی تعمیرات…مقاله با این جمله بحث تموم کرد،
قشری ک نیسان میخرن اغلب آدمای زحمتکشی هستن ک چنتا آیتم براشون مهمه، هزینه تعمیرات پایین، توان باربری بیشتر ، دستمزدی ک داده میشه ربطی ب مدل ماشین نداره ، داخل و طراحی ماشینم خیلی مهم نیست براشون، مهم اینکه هزینه کمتر داشته باشه، شاید رقیب آریسان و وانت پراید یا کارا بشه ک اونم بعید میدونم، ولی بهیچ عنوان جای نیسان نمیتونه بگیره،
متاسفانه فک نکنم حالا حالا ها رقیب داشته باشه ، حمل و نقل سبک بین شهری در اختیار نیسان ۳۰ سال پیش و تمام
Absurd Hero
۲۹ مهر ۱۴۰۳اولین بار 1349 وارد ایران شد
Sinus Persicus
۲۹ مهر ۱۴۰۳ممنونم از مقاله خوبتون، یادآور میشم کمپانی تویوتا، نسخه جدید هایلوکس imv رو با قابلیت حمل یک تن بار در کاربری های مختلف عرضه می کنه و صد البته هم برچسب قیمتیِ دشمن شکن ۱۰ هزار دلاری داره. :)
مهردادکمال
۲۹ مهر ۱۴۰۳از کشوری که نتونسته بدون کمک چین حتی فرمان و چراغ جلوی یک وانت رو عوض کنه، ادعای خیلی بزرگی میشنویم.
نکشیمون ابرقدرت
سهیل گل آزاد
۲۹ مهر ۱۴۰۳فوتون واندر یه ماشین هفت هزار و خورده ای دلاریه و واقعا تو خود چینشم واسه قشر فقرا ساخته شده توی روستاهای دور افتاده چین و بیشتر تو کشورهایی که جمعیت خیلی زیاد دارن مثل هند و پاکستان همچین مدل ماشین هایی کاربرد داره برای باربری های آماتور توقع بیشتر از این نباید ازش داشت مسئولین سایپا و زامیادم میرن سراغ ته مونده ها و بنجل ترین ماشینای چین همونا رو هم میارن با یه قیمت بیخود تو ایران میفروشن این چیه واقعا نزدیک یک میلیارد البته واقعا از اینا توقعات بیشتر از اینم نباید داشت
علیزاده
۲۹ مهر ۱۴۰۳هیچکدام به درد نمیخوره کاش کیا بونگو یا دایهاتسو وارد میکردن
اسماعیل
۲۹ مهر ۱۴۰۳آخه، الان، با کدوم کشور جز چین میشه کار کرد؟ همه مشکل تحریم و اینا دارن
hosen
۲۹ مهر ۱۴۰۳به نظر وانت کاربردی میاد باتوجه به امکانات بیشترش نسبت به نیسان ولی کاش از موتور قوی تری استفاده میکرد.
اسماعیل
۲۹ مهر ۱۴۰۳این اولین مطلب دقیقی هست که در مورد نیسان میبینم… ۶ تا محصول جایگزین معرفی کرده زامیاد قبلا، هیچکدوم به جایی نرسیدن… این هفتمی هم احتمالا جای وانت چای سبک بازار رو پر بکنه
shetab-car
۲۹ مهر ۱۴۰۳اگه شرایط نرمالی داشتیم الان راننده ها باید سوار فورد و شورولت و جی ام سی تراک می بودن نه این اسباب بازی چینی که به درد خودشون می خوره
حداقل بذارید هایلوکس بدون تعرفه وارد بشه
amirboss
۲۹ مهر ۱۴۰۳جایگزین نیسان نخواستیم اینا اینقدر عرضه ندارن یه فیس لیفت مناسب از نیسان کنن لااقل تو بحث ایمنی و آپشنهای مناسب یه دستی سروروش بکشن.
LAND CRUISER PRADO
۲۹ مهر ۱۴۰۳وانت یا کامیونت تو این سگمنت
سری K کیا هست
K2500
K2700
K3000
K4000G
K4000S
با آپشن گیربکس اتوماتیک و چهارچرخ محرک
و ریبج هیوندای H100 ازش
تویوتا هایلوکس تامارا\چمپ\اسکات
هم میتونه جایگزین نیسان گاوی بشه
با داشتن آپشن گیربکس اتوماتیک
هینو 200
ایسوزو TRAVIZ و N MIO
از تولیدات ژاپن و کره جنوبی
ماهیندرا VEERO
سری ACE تاتا
مینی تراک های ساخت EICHER و ASHOK LEYLAND
از تولیدات هندوستان
تولیدات چین از آخر
ولی کامیونت یا مینی تراک
باید بیشتر بیادش از چندین برند مختلف
تا جای خالی نیسان گاوی پر بشه
بهزاد
۲۹ مهر ۱۴۰۳نیسان رو میشه اتاق کمپرسی روش گذاشت یا یخچال نصب کرد یا تانکر….ولی این فوتون رو بعید به نظر میرسه این کارا رو باهاش کرد
۳۰ مهر ۱۴۰۳نیسان بهتره چون اندازه کامیونت میشه باهاش بار زد
کاش با اون هم میشد اما نیسان چیز خاصیه کاش همین نیسان رو داخلش مانیتور بزارن یکم به روزش کنن همون شاسی ولی جلو عقبش رو به روز کنن اسمش بزارن زامیاد z24 پلاس
فرامرز
۳۰ مهر ۱۴۰۳پنجاه سال رانندگان نیسان پشت فرمان آن عذاب کشیدند. بدون هیچ امکانات آسایشی و راحتی.
احسان
۳۰ مهر ۱۴۰۳قبلاً هم زامیاد یه همچین وانتی تولید کرد و شکست خورده نمیدونم چرا اصرار دارن شکستها رو تکرار کنن بعد هم وانت باری توی ایران فقط دو گانه سوز وگرنه واسه کسی که بار میبره یا مسافت طولانی رو مرتب میره همین بنزین 3000 تومنی هم میشه ضرر اگه بنزین هم گرون بشه که دیگه واویلا میشه .از این نوع وانتها که قبلاً زامیاد تولید کرده یکیش توی کوچه ماست که همیشه در خونه خوابه ازش پرسیدم چرا همش خوابه گفت نه یدکی داره نه جون داره اصلا به صرفه نیست کار باهاش نهایت یه اتاق بندازی بکنی ساندویچی که اونم ماشین ارزونتر زیاده واسه اون کار
حمید
۳۰ مهر ۱۴۰۳وانت فقط پیکان ، مزدا ، آریسان ، پراید تمام کمسوخت بار هم براش است من زامیاد داشتم بیچاره شدم تو سواری هم فقط پراید صبا صندوق دار بنزینی تا مدل 88
همایون
۳۰ مهر ۱۴۰۳به درد سوپرمارکتهای لوکس یا شعبه های حمل کالایی مثل تیپاکس میخوره ولی برای باربری ها و کشاورزها و حمل تره بار و اکثر کارهایی که نیسان میکنه این وانت جوابگو نیست خیلی سخته پیدا کردن جایگزین برای نیسان تو این شرایطی که کل دنیا تحریممون کردن و خودروسازان دندون گردی داریم که جای دوراندیشی فکر سود سالانهخودشون هستن.با پیدا کردن جایگزین خوب برای نیسان خیلی از حوادث رانندگی بزرگ و کوچیکمون کم میشه
هادی
۳۰ مهر ۱۴۰۳به نظر من کسی که نیسان میخره دنبال حمل بار سبک نیس وگرنه پیکان وانت میخرید یا مزدا میخرید..نیسان فقط واسه بارهای سنگین بالای ۳ تن تا ۴ تن هم حتی بار میزنن..لامصب مثل خاور زود داره شاسی هاش مثل تیر آهن میمونه واسه همینه نیسان سوارها نیسان رو با هیچ ماشین دیگه ای عوض نمیکنن. شما پول نیسان میدی ولی به اندازه ایسوزو و خاور برات کارایی داره،.
شهروند
۳۰ مهر ۱۴۰۳بلکه این نیسانهای چیپ و خز شده حذف شوند که متاسفانه تاثیر بدی در شخصیت استفاده کننده از آن هم گذاشته است
محمد
۳۰ مهر ۱۴۰۳یادش بخیر 10 سال پیش که بازسازی ملک داشتیم یه وانت نیسان اجاره کردم 80 تا کیسه سیمان بهش بار زدیم لامصب تازه نرم شده بود ولی تا رسید به ساختمان صندلیش ستون فقرات منو ناقص کرد
behnam
۵ آبان ۱۴۰۳شما ازمال خودتون همینطوری استفاده میکنید 4تن بار ماشین مردم کردین باید کمرتون میشکست تا دیگه به مال و اطمینان مردم خیانت نکنید
شایکل موماخر
۱ آبان ۱۴۰۳باز هم یه جوجه چینی بزک شده مضخرف دیگه این بار تو سگمنت باری-تجاری…….. احساس میکنم چینیا که خودشون هم عمرا چینی سوار نمیشن، اینا رو تولید میکنن وایمیسن ببینن کی میاد بخره،بهش بخندن ((: هرجور فکر میکنم میبینم غیر از این نمیتونه باشه!!! تو گوانگ ژو طی دو هفته به جرأت ده نفر دیدم چینی سوار شده بودن. بترتیب: فولکس ، آئودی ،ب ام و، بنز،تویوتا و…….. رنجروور هم خیلی دوس دارن. اونوقت اینجا ، ملت غیور ما برای اینکه خودشون مجبور شدن چینی بخرن، دفاعیات فضایی از چینی آلات میکنن….
رحیم
۱ آبان ۱۴۰۳خب مسوولین سایپا همین آپشن های فوتون رو به نیسان اضافه کنید ببینید بهتر میشه یا نه
نیسان نماد جاده های ایران و مورد اعتماد و مقتدر هست لطفاً پای خودروهای بی کیفیت و بی پدر و مادر چینی رو به جادههای ایران باز نکنید
سمانه
۱ آبان ۱۴۰۳مشکل فعلی ایران اقتصاد و قیمتهاست. با این اختلاف زیاد کی دیگه به امکانات فکر میکنه. از قصد خودرویی انتخاب کردن که فروش نره
عمر
۱ آبان ۱۴۰۳بدرد بار نون باگت میخوره