زامیاد

مقایسه وانت نیسان با فوتون واندر، جایگزین مدرن و کم‌توان نیسان آبی

زامیاد از وانت جدید فوتون واندر به‌عنوان جایگزینی برای وانت نیسان یاد می‌کند ولی آیا این مینی تراک چینی واقعاً می‌تواند جایگزین مناسبی برای نیسان آبی باشد؟
وانت نیسان زامیاد فوتون واندر

وانت نیسان چندین دهه است که در کشورمان تولید می‌شود و با اینکه بیش از نیم قرن از عمر آن می‌گذرد، هنوز خریداران دارد و قرار نیست کنار گذاشته شود. مشکل اصلی که باعث شده وانت نیسان برای چند دهه در صنعت خودروسازی کشورمان ماندگار شود، عدم وجود جایگزین مناسبی برای آن است زیرا این سبک وانت‌ها در دنیا سال‌ها است که با کامیونت‌ها جایگزین شده‌اند و پیکاپ‌های امروزی در این کلاس هم از لحاظ توانایی حمل بار در حد وانت نیسان نیستند. علاوه بر این، فراوانی قطعات، سادگی و هزینه‌های نگهداری پایین و توانایی‌های حرکتی مناسب در مسیرهای ناهموار باعث شده وانت نیسان علیرغم تمام مشکلاتش، هنوز هم پرطرفدار باشد.

همچنین بخوانید:

به همین دلیل، تاکنون تمام تلاش‌های زامیاد به‌منظور عرضهٔ جایگزینی برای وانت نیسان در بازار شکست خورده‌اند. بااین‌حال، این شرکت به‌تازگی از وانت جدیدی از شرکت چینی فوتون با نام واندر رونمایی کرده است که از آن به‌عنوان جایگزین وانت نیسان یاد می‌شود. این وانت که تحت عنوان مینی تراک معرفی شده، تاکنون در نمایشگاه‌های خودروی مختلف کشورمان به نمایش درآمده و احتمالاً به‌زودی شاهد آغاز عرضهٔ آن خواهیم بود. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه فوتون واندر را با وانت نیسان مقایسه کنیم تا ببینیم آیا این وانت جدید چینی واقعاً می‌تواند جایگزین مناسبی برای وانت نیسان فرتوت باشد یا خیر.

فوتون واندر یا وانت نیسان؟

واندر در دستهٔ خاصی از وانت‌ها قرار می‌گیرد که ارتفاعی بلندتر از وانت‌های معمولی و دماغه‌ای کوتاه دارند. در این نوع وانت‌ها که در چین بسیار محبوب هستند و در انواع زیادی ساخته می‌شوند، پیشرانه زیر صندلی‌ها نصب می‌شود و اتاق بار بالای چرخ‌های عقب قرار می‌گیرد. درنتیجه، در اتاق بار خبری از برآمدگی‌های گلگیر نیست و فضایی کاملاً مسطح فراهم می‌شود. به همین دلیل، این وانت‌ها یا آن‌طور که زامیاد می‌گوید، مینی تراک‌ها بسیار کاربردی هستند. بااین‌حال، قبلاً شرکت‌های مختلفی این سبک وانت را در بازار ایران عرضه کردند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به وانت کارو از گروه بهمن، وانت کاکی از مرتب خودرو و وانت درکا از خود زامیاد اشاره کرد اما هیچ‌کدام از این مدل‌ها در بازار موفق عمل نکردند و خیلی زود کنار گذاشته شدند. بااین‌حال، زامیاد قصد دارد با واندر دوباره شانس خود را در این بخش امتحان کند.

وانت نیسان زامیاد فوتون واندر

از سوی دیگر، وانت نیسان دهه‌ها است که منظره‌ای آشنا در جاده‌های سراسر کشورمان تبدیل شده است و با اینکه طی سال‌ها زامیاد نسخه‌های جدیدی از آن را مثل شوکا و پادرا پلاس را به بازار عرضه کرد ولی هیچ‌کدام نتوانستند جای این وانت فرتوت را بگیرند. حتی رنگ آبی هم به یکی از ویژگی‌های اصلی این وانت تبدیل شده و خریداران در برابر رنگ‌هایی غیرازاین مقاومت می‌کنند! زامیاد اما مدتی است دست به ایجاد اصلاحاتی در این وانت زده و نسخهٔ جدیدی را با نام اکستند معرفی کرده که کابین کمی بزرگ‌تر و صندلی‌های راحت‌تری دارد. بااین‌حال، این نسخه هنوز برای فروش عرضه نشده است. زامیاد قصد دارد وانت واندر را در نسخه‌های تک کابین و دو کابین تولید کند درحالی‌که وانت نیسان است صرفاً به‌صورت تک کابین تولید می‌شود ولی زامیاد چند سالی است مدل جدید کارون را به بازار عرضه کرده که اساساً نسخهٔ دو کابین وانت نیسان با بدنهٔ جدید محسوب می‌شود.

وانت نیسان زامیاد فوتون واندر

داخل

در بخش کابین، قطعاً در مورد وانت نیسان با یک تکه پلاستیک سیاهی که به‌عنوان داشبورد جلوی راننده قرار داده شده و تمام متعلقات از زیر آن بیرون آمده‌اند، هیچ حرفی نمی‌توان زد! از سوی دیگر، واندر هرچند کابین کاملاً اقتصادی و ساده‌ای دارد ولی در قیاس با وانت نیسان به‌مراتب مدرن‌تر به نظر می‌رسد. در اینجا داشبورد نسبتاً ساده‌ای دیده می‌شود که با پانل طوسی‌رنگ پوشیده شده و چهار دریچهٔ تهویهٔ همراه با دکمهٔ فلاشر تنها چیزهایی است که روی آن دیده می‌شود. البته برای این وانت نمایشگر لمسی هفت اینچی هم به‌صورت سفارشی در قالب آپشن ارائه می‌شود. مقابل راننده نیز یک غربیلک فرمان دو پره با طراحی جالب و دکمه‌های کنترلی همراه با صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی LCD دیده می‌شود. صندلی‌های واندر نیز هرچند قابلیت تنظیم چندانی نداشته و تقریباً عمودی هستند ولی از لحاظ راحتی بهتر از صندلی‌های نیمکتی وانت نیسان هستند.

امکانات

هرچند فوتون واندر امکانات چندانی را ارائه نمی‌کند و لیست تجهیزات آن صرفاً به دو ایربگ، دی‌لایت، سنسور نور، سیستم تهویه، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و دکمه‌های کنترل روی فرمان محدود می‌شود ولی قطعاً از وانت نیسانی که فقط فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه و ایموبلایزر را به‌عنوان تجهیزات ارائه می‌کند شرایط بسیار بهتری دارد. در همین حال، برای واندر تنظیم برقی و گرم‌کن آینه‌های جانبی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با بلوتوث و پورت USB و دوربین دنده عقب هم قابل سفارش خواهد بود که آن را به وانت نسبتاً مجهزی در این بخش از بازار تبدیل می‌کند.

پیشرانه

زیر کاپوت وانت نیسان همان پیشرانهٔ آشنا و قدیمی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر را می‌بینیم که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور دارد. البته مدتی است که زامیاد نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ این پیشرانه را هم با نام M24 ارائه می‌کند که به‌منظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، تغییراتی را تجربه کرده ولی از لحاظ خروجی تفاوتی با نسخهٔ قبلی ندارد. از سوی دیگر، فوتون واندر از یک پیشرانهٔ کوچک‌تر ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که هرچند به لطف بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید، قدرت بیشتری (۱۱۲ اسب بخار) از موتور قدیمی و حجیم نیسان تولید می‌کند ولی به دلیل حجم کمتر، گشتاور به‌مراتب پایین‌تری برابر با ۱۴۷ نیوتن متر دارد. ازآنجایی‌که گشتاور در خودروهای باری بسیار اهمیت دارد و یکی از نقاط قوت اصلی وانت نیسان هم گشتاور بالای موتور است، واندر در این زمینه توان رقابت با نیسان قدیمی را نخواهد داشت. البته قطعاً این وانت جدید مصرف سوخت کمتری خواهد داشت ولی بااین‌حال، فراوانی قطعات و سادگی تعمیرات باعث می‌شود که هیچ پیکاپ جدیدی توان رقابت با وانت نیسان را نداشته باشد.

ظرفیت بار

یکی دیگر از نقاط قوت مهم وانت نیسان، توانایی حمل بار بسیار بالای آن است که هرچند از سوی زامیاد ۲۰۲۵ کیلوگرم اعلام شده اما خیلی از مالکین بسیار بیش از این رقم را با وانت نیسان حمل می‌کنند. از سوی دیگر، ظرفیت حمل بار مجاز فوتون واندر در نسخهٔ تک کابین ۱۳۵۰ کیلوگرم اعلام شده که هرچند از دیگر وانت‌های اقتصادی بازار مثل وانت مزدا و آریسان بیشتر است ولی هرگز در حد وانت نیسان نخواهد بود. البته نقطهٔ قوت واندر، اتاق بار بسیار بزرگ، مسطح و کاربردی آن است. برای مقایسه، درحالی‌که طول اتاق بار وانت نیسان ۲,۳۰۰ میلی‌متر است، واندر با وجود طول یکسان با وانت نیسان، به دلیل دماغهٔ کوتاه، اتاق بار بسیار بزرگ‌تری با طول ۲,۸۵۰ میلی‌متر را ارائه می‌کند. همچنین به دلیل قرارگیری اتاق بار روی چرخ‌ها، خبری از برآمدگی‌های گلگیر هم در اینجا نیست و فضای کاملاً مسطحی فراهم شده است. علاوه بر این، وجود درهای جانبی هم باعث می‌شود بارگیری و تخلیهٔ اشیاء بزرگ در این وانت راحت‌تر صورت گیرد. از سوی دیگر اما وانت نیسان از لحاظ جان‌سختی و توانایی‌های حرکتی در مسیرهای ناهموار مثل زمین‌های کشاورزی قطعاً بسیار بهتر از رقیب تازه‌وارد چینی خواهد بود.

قیمت و جمع‌بندی

به‌طورکلی، با توجه به مواردی که بیان شد، واندر هرگز نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای وانت نیسان باشد. این وانت جدید چینی بیشتر برای استفاده‌های شهری و حمل بارهای حجیم و نه‌چندان سنگین مناسب خواهد بود و در بهترین حالت می‌تواند جای خالی وانت مزدا را در بازار پر کند. همچنین از لحاظ قیمت هم واندر هم‌سطح وانت نیسان نخواهد بود. البته هنوز قیمت دقیق این وانت جدید مشخص نیست ولی مسئولین زامیاد برای نسخهٔ دو کابین آن حرف از رقمی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان زده‌اند درحالی‌که وانت نیسان بسته به نسخه بین ۵۶۰ تا ۶۲۶ میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین، واندر با چنین قیمتی، نه‌تنها توان رقابت با وانت نیسان را نخواهد داشت بلکه در برابر کامیونت جدید فورس ۳.۸ تن گروه بهمن قرار می‌گیرد که از لحاظ پیشرانه و ظرفیت بار به‌مراتب توانمندتر است. درنتیجه، به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت فوتون واندر نه‌تنها جایگزین مناسبی برای وانت نیسان نخواهد بود بلکه حتی ممکن است به سرنوشت دیگر وانت‌های این سبکی که قبلاً در کشورمان عرضه شدند دچار شود.

مقایسه مشخصات فنی

فوتون واندر زامیاد نیسان وانت
پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۱۲ اسب بخار ۹۴ اسب بخار
گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر ۱۸۷ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
طول ۴,۸۷۰ میلی‌متر ۴,۸۵۰ میلی‌متر
عرض ۱,۷۱۰ میلی‌متر ۱,۷۳۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۸۰ میلی‌متر ۱,۷۰۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۸۰ میلی‌متر ۲,۸۶۵ میلی‌متر
طول اتاق بار ۲,۸۵۰ میلی‌متر ۲,۳۰۰ میلی‌متر
عرض اتاق بار ۱,۵۷۰ میلی‌متر ۱,۶۰۰ میلی‌متر
ارتفاع اتاق بار ۳۶۰ میلی‌متر ۴۰۰ میلی‌متر
وزن خالص ۱۲۰۰ کیلوگرم ۱۶۲۵ کیلوگرم
ظرفیت بار ۱۳۵۰ کیلوگرم ۲۰۲۵ کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز ۲۵۵۰ کیلوگرم ۳۸۰۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۶۵ لیتر

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۷۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خلاصه با این مملکت باید جون بکنیم ولی نیسان بهتره

    موافقم 93
    مخالفم 10
    1. احمد

      ۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نمیدونم کسانی که این مقاله ها رومینویسن فازشون چیه چقدر درمورد یه وانت وکارهایی که انجام میده آگاهی دارن من فکر میکنم اینا فقط براسرگرمی این مقاله ها رومینویسن آخه آدم حسابی این جوجه فکلی کجا نیسان کجا من خودم نیسان دارم شمایی که این ماشین روبانیسان مقایسه کردین تاحالا دیدین که یه نیسان توی زمین مثلا هندونه باربزنه دیدی چه فشاری روتحمل میکنه تابارروبزنه واززمین بیادبیرون البته نه بارعادی ۳تن بارخالص میزنه بروببین همین یه کارشو بعدبااین جوجه چینی مقایسش کن حالا بماند کارهای دیگه مثلا یدک کشی که کامیون ۸تنی یدک کرده یا نیسانی که توی زمین ۵تن سیب زمینی بارکرده ومیبره بیرون تقریبا هیچی جایگزین نیسان نمیشه این که دربرابر نیسان پشه هم نیست

      موافقم 80
      مخالفم 5
  2. مجید

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بزرگترین عیب این فوتون این هست که خیلی سریع تر از نیسان چپ میشه نیسان که داخل پیچ جاده خیلی خطرناک هست این دیگه هیچ چشمت رو بهم بزنی چپ شده عیب بعد رینگ پلاستیک فوتون هست این رینگ و لاستیک بدرد بارکشی نمیخوره رینگ پلاستیک پراید گذاشتید وسیله بار بری که فقط داخل آسفالت نیست که باید برای یه لقمه نون به دل بیابان بزنی این مال این حرفها نیست سوم شاسی نیسان رو با این اسباب‌بازی جدید اصلن نمیشه مقایسه کرد ایران به آن اندازه کافی قاتل تولید کرده هم این مونده که از چین هم بیارید

    موافقم 115
    مخالفم 8
  3. زردکوه

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما خودمون نیسان داریم تو جاده‌های کوهستانی زاگرس نیسان مثل جت حرکت می‌کنه روی سنگ خاک آب گل شله و هر چی باشه این فوتون فقط روی جاده‌های کفی کاربرد داره نه کوهستانی

    موافقم 102
    مخالفم 2
  4. وحید

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط واسه حمل پفک و لوازم منزل اونم در سطح شهر کارایی داره.نصف نیسان هم توانایی بار نداره. چینی هست فورن میشکنه.باید بزاریم کنار پراید نگاهشون کنیم

    موافقم 86
    مخالفم 3
  5. ایرانی مظلوم

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمرت ۲۰، زدی تودهن همه وانتهای صاحب برند ممتاز ،اینو فقط باید صادر کنن عربها بخرنبرن توبیابوناشون….،حیف بنزین

    موافقم 39
    مخالفم 4
  6. رضا درویشوند

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینو باید با پراید وانت مقایسه کنن چون همه جوره ضعیفتر از نیسانه

    موافقم 69
    مخالفم 3
  7. ایرانی

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    60 سال قبل نیسان را بدون هیاهو وارد و تولید کردند اینها بعداز 45سال هنوز نتوانستن بهتر که هیچ هم ردیفش را هم نتوانستن بیاورند با تولید کنند ولی ادعا تا آخر دنیا ادعا چندین میلیارد پول دلاری را هزینه کردن. هنوز قاتل تولید می‌کنند این وانت جدید که اسباب بازی بنجل چین آوردند البته بچه هم می داند چراایران شده بنجل دونی چین و هند .. یادش بخیر بهترین همیشه می آمد ایران حالا شده بنجلترینها

    موافقم 65
    مخالفم 6
  8. زهراذوالفقاری

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    سوالی دارم،البته ارتباطی به این مطالب نداره
    راهنمایی میخواستم ازکسانی که نیسان دارن
    آیاکاربانیسان درآمدخوبی داره؟
    برای چه کاری درآمدش خوبه؟
    لطفا باجزییات توضیح بدین.
    ممنون میشم راهنمایی کنید…

    موافقم 38
    مخالفم 17
    1. ولی مردمی

      ۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام خانم ذوالفقار ی بخوای کارکنی روزی ۲ الی ۳تومن میتونی کسب درآمدکنی مثلا بری باربری یا اسنب یا لوکیشن های زیادی هستن نصب کنی هردقیقه بخوای بارداری من دوسال خریدم مدل ۹۹دوگانه سوز تو۲سال خوب کارکردم الان میخوام بفروشم کامیون ۶تن بخرم شماره تماس جهت راهنمایی 09195627926

      موافقم 18
      مخالفم 8
      1. محمد

        ۲ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        میشه اسم اپلیکیشن ها رو بگید ممنون

        موافقم 12
    2. رضا

      ۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      88 دارم.. کاسه نمت دوبار عوض کردم بازهم روغن ریزی داره.. 15. ساله دارمش.. رازیم ازش

      موافقم 6
      مخالفم 1
    3. محسن

      ۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام
      اول اینکه از نظر فنی و کیفیت ساخت ، وانت نیسانهای تولیدی زامیاد بسیار بی کیفیت و دارای استهلاک بالا و قطعات مصرفی بالا نیز هستند و همینطور قیمت لوازم یدکی هم بسیار بالاست.
      هندلینگ و ایمنی این ماشین بسیار ضعیف و شرایط و ارگونومی بسیار نامناسبی برای راننده ایجاد میکند .
      مادامیکه ماشین سالم باشد و راننده ی ماهر داشته باشد صرفه نظر از مصرف سوخت بالا و سهمیه ی پایین اما توانا و قدرتمند هست و قابل قیاس نه تنها با اسباب بازی منقول در مقاله ، بلکه با هیچ وانتی در زمینه ی حمل بار نیست و تقریبا از عهده ی جابجایی هر باری تا سه تن بر میآید، پس نقطه ی قوتش هم مشخص شد ،
      اگر بصورت متفرقه بخواهید با اون کسب درآمد کنید زیاد توجیه ندارد و فقط در حد ماهی بیست تومن خالص نهایتا بیشتر نمیشه ، اما اگه بصورت دائم و در مسیر آسفالت و یا بصورت شرکتی کاری پیدا کنید بهتر است و ضمن اینکه راننده ی نیسان فنی هم باید باشه و نه مثلا شبیه راننده ی ال نود.
      ما سالهای سال نیسان داشتیم و داریم و تجربه ی خودمو گفتم،
      موفق باشی هموطنم

    4. سامان

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      گازوئیل کشی خوبه

  9. زهراذوالفقاری

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    سوالی دارم،البته ارتباطی به این مطالب نداره
    راهنمایی میخواستم ازکسانی که نیسان دارن
    آیاکاربانیسان درآمدخوبی داره؟
    برای چه کاری درآمدش خوبه؟
    دخلش ،خرج ماشین وزندگی وجواب؟
    لطفا باجزییات توضیح بدین.
    ممنون میشم راهنمایی کنید…

    موافقم 14
    مخالفم 5
  10. امیرکاشانی

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالابااین همه توضیحات قیمت چندهست،ارزانتراست ازنیسان

    موافقم 5
    مخالفم 3
  11. حافظ

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واسه سطح شهر خوبه ولی کاش برقی بود جای نیسان وانت رو که نمیگیره هرچند نیسان هم اشغالی بیش نیست چه خبره این همه بنزین مصرف میکنه

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. بهنام

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آقای حافظ قطعآ بدون شک شما نیسان ندارین کسی که نیسان داشته باشه هیچ وقت بخاطر مصرف بنزینش برابر سمند هس ازش ایراد نمیگیره چه برسه بیاد توهین کنه شما همون پیکان بار مدل 62سوار شو..

  12. سید ناصر طباطبایی یحیی ابادی

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام ،در خصوص توجه به تولیدات مخترعین فقط در فضای سایبر حرف زده میشود ،تا کی وعده ،ایا بهتر نیست به جای حفظ گروه ،کمی با عملکرد و کارایی اهداف را دنبال کنید کمی پول خرج ایده های فوق مدرن کنید در دنیای پیشرفته شجاعت حرف اول را می‌زند نه حفظ روابط ،من بدبختی های طراحیهایم را کشیده ام ،اطمینان داشته باشید که در دنیای صنعتی بالاتر از همه خواهیم زد ،اول طراحی سپس ساخت ،بعداز اینها افتخار و اقتصاد ،،،،

    موافقم 9
    مخالفم 2
  13. سردار

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این که از نیسان بار کمتر میبره رنگو تایرش که از پراید بدتره تایره عقبش مثل بهمن دیزل جفت نیست فقط یک اتاق خواب روش بسازیم دوگانش کنیم جون میده برا مسافرت اینو دو بار بخون

    موافقم 15
    مخالفم 1
  14. رضا

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تاریخ هیچوقت خیانت این سالها را فراموش نخواهد کرد

    موافقم 16
    مخالفم 1
  15. علی آدینه

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران جز این که به طر ها و زیبایی ها و طرح های کار بردی برینه کار دیگه بلد نیت اون از. تیبا که یکو دو شدن. از پراید که هاچ بکش و ۱۳۲ و ۱۳۱ و صبا و پراید وانت که نگو. لنگه دمپایی جلو بسته. بهتر بگیم .. و یا بقیه خودرو های دیگه که یه. به علاوه => + <= که زدن بهش پلاسش کردن فکر میکنن که هر آشغالی رو با یه. پلاس و یه به علاوه+ میتونن با کیفیتش کنن همه هون آشعال هستن که بی کیفیت اند . اینم از فتون که. اومده بشه قاطل جون مردم . خدا وکیلی این دیکه داخل. جاده ها نندازین که جون مردم رو میگیره . دیگه با این خودرو های اشغال. ایران نیازی به ازائیل نداره . ازرائیل بره مرخصی . این فتون تون آشعاله . هر چند که. نیسان یا زامیاد رضایت بخش نیست . ولی. باز هم با همین نارضایتی. ارزشش از. فتون بیشتره لاعقل تاقش جلو گیری میکنه از این که اگر واژگون بشه اتاق روی سر سر نشینان. خراب نمیشه. خواشا این آشغال هاتون زیر پای ملت ایران نندازین اینجوری بیشتر . کشور رو رو به پیری میبرین .

  16. عادل

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این وانت رو میشه با پیکان وانت و اریسان یا حتی کاپرا مقایسه کرد ، برای کمپر یا پخش مواد غذایی باهاش خوبه ولی در کل واسه داخل شهر خوبه

  17. Parviz Rafipur

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین چینی یک چرخ نیسان هم نمیشه . پول به زباله ریختن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  18. محمد

    ۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ماشینه یا مسخره بازی

  19. سامان

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بی شک با اختلاف زشت ترین خودرویی است که توی تمام زندگیم بچشم دیدم

  20. سامان

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نیسان آوردی با این اسباب بازی مقایسه کردی اینو با پراید وانت پیکان وانت مقایسه کنید نیسان ۱۴بشکه گازوئیل تقریبا چهار و نیم تن بار میکنن در جاده ناهموار خاکی آخ نمی‌کشه این بنجل چینی خنده دار همچی مقایسه ای

  21. سامان

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا نیسان آوردی با این اسباب بازی مقایسه کردی اینو با پراید وانت پیکان وانت مقایسه کنید نیسان ۱۴بشکه گازوئیل تقریبا چهار و نیم تن بار میکنن در جاده ناهموار خاکی آخ نمی‌کشه این بنجل چینی خنده دار همچی مقایسه ای اینو با پیکان وانت مقایسه کنید که پیکان بهتر در میاد

  22. وحید

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان، من کاری به قدرت کمتر واندر ندارم فقط دوستان به سایز لاستیکای واندر و نیسان دقت کنید می فهمید که واندر هیچوقت نمیتونه پا به پای نیسان بیاد، نزسان وانتیه که به لطف لاستیکای 16 نه تو گل نه تو کوهو کمر نه تو بیراهه هیچ کجا کم نمیاره ولی واندر با لاستیکای سایز فکر کنم 14 باشه نمیتونه سری از سرا در بیاره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا