اخبار به گوش رسیده از بازار داخل حاکی از تب بالای رونمایی و ورود محصولات متنوع به بازار خودرو می باشد .
تیبای هاچ بک
اولین خودروی مورد بررسی به یکی از جاده مخصوص نشین ها یعنی سایپا تعلق دارد . مدیران سایپا قصد دارند تا پایان سال جاری از محصول جدید خود رونمایی کنند . این محصول به احتمال زیاد گونه ی هاچ بک تیبا خواهد بود . به گفته ی سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازى سایپا ، تیبای جدید مطمئنا با توجه به جذابیت بالا از جایگاه مناسبى در بین خودروهاى موجود در بازار برخوردار خواهد بود و با شمایل متفاوت از خودروهاى تولیدى در داخل و باتوجه به قیمت مناسب آن مى تواند به یکى از خودروهاى پرطرفدار ساخت داخل تبدیل شود.
مطمئنا با توجه به هجمه ی هاچ بک های چینی به بازار ایران شاهد رقابت سخت این محصول خواهیم بود . بدون شک قیمتی رقابتی و محصولی باکیفیت با طراحی به روز می تواند این جنگ را به سود سایپا به پایان ببرد اما این موارد دقیقا همان چیزهایی است که سالهاست در محصولات داخلی دیده نمی شود . علاوه براین باید دید تا روی خط تولید رفتن این محصول چه بالایی سر قیمت ها خواهد آمد و آیا همچنان افسار قیمت ها به دست دلالان ، نوسانات دلار و تحریم ها خواهد بود یا خیر .
حضور چینی ها
محصول بعدی یک چینی است که در ایران به روی خط تولید رفته است . گروه خودروسازی بهمن که پیش از این پایه گذار ورود محصولات با کیفیتی همچون مزدا و فولکس واگن به بازار ایران بود این بار برای بقای خود دست به دامن چینی ها شده است . در مراسمی که دیروز گروه بهمن خودرو برگزار کرد از جدیدترین محصول این شرکت با نام آسا ( B50) رونمایی به عمل آمد . B50 خودرویی چینی و متعلق به شرکت FAW است که گروه بهمن مونتاژ آن را آغاز کرده و ظاهرا قرار است با قیمتی حدود ۶۰ میلیون روانه بازار شود . البته احتمال کاهش قیمت این محصول نیز وجود دارد . این خودرو بر پلت فرم مدل قدیمی مزدا۶ بنا نهاده شده و حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۱۰۲ اسب بخار و ۱۴۵ نیوتن متر است . این خودرو بر حسب امکانات در ۵ ورژن مختلف تولید می شود که این امر باعث شده تا در بازار چین قیمتی بین ۸۱.۸۰۰ تا ۱۱۵.۸۰۰ یوآن داشته باشد .
به گفته ی محمدرضا سروش – مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن ، گروه بهمن همچنان به همکاری خود با شرکت مزدا ادامه خواهد داد و در کنار آن به دنبال توسعه همکاریهایش با FAW نیز خواهد بود.
کرمان خودرو قصد دارد با لیفان ۷۲۰ ، تعداد مدل های لیفان در ایران را به عدد ۴ برساند . این خودرو که در نمایشگاه پکن ۲۰۱۲ معرفی شده است قرار است تا سه ماه اول سال ۹۲ وارد بازار شود . از مشخصات لیفان ۷۲۰ می توان به ابعاد بزرگترش نسبت به لیفان ۶۲۰ اشاره کرد که موجب می شود تا سرنشینان راحتی بیشتری داشته باشند . البته جای تعجب است که نسبت به برادر کوچکتر خود ۳۰ لیتر فضای بار کمتر در اختیار شما قرار می دهد . پیشرانه ی ۱.۸ لیتری این خودرو ۱۳۱ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر را به شما ارائه می دهد . این نیرو بوسیله ی جعبه دنده ۵ سرعته دستی منتقل می شود . ترمزهای این خودرو به سیستمهای ABS و EBD مجهز شدهاند. همچنین برای ایمنی بیشتر این خودرو در مجموع چهار کیسه هوا در نظر گرفته شده که شامل دو کیسه برای سرنشینان جلویی و دو کیسه هوای پردهای میشود. بنا بر گمانه های سایتهای چینی قیمت پایه ی این خودرو ۸۰.۰۰۰ یوآن خواهد بود .
به غیر از این دو محصول یک چینی دیگر به بازار خواهد آمد منتهی این محصول توسط شرکت مدیا موتورز وارد می شود و برنامه ای برای تولید آن در ایران نیست .
ولوو غریبه ای در شهر
و سرانجام مدل های جدید ولوو به ایران رسید . شرکت افرا موتور نماینده شرکت ولوو در ایران پس از کش و قوس های فراوان توانست پای محصولات ولوو را به ایران باز کند . نمایشگاه این شرکت روز شنبه ۱۲ اسفند در خیابان فرحزادی تهران گشایش یافت و برای اولین بار دو محصول C70 و C30 را در معرض دید عموم قرار داد. این دو خودرو در دو کلاس پرطرفدار هاچ بک و کابریولت دسته بندی می شوند و از پیشرانه های ۲.۵ لیتری بهره می برند . این پیشرانه های ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر حداکثر قدرت ۲۳۰ اسب بخار را به کمک جعبه دنده ی ۵ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کنند .
افراموتور در حال حاضر برنامه جامعه ای برای فروش این خودروها اعلام نکرده است اما تنوع محصولاتش تا خرداد سال آینده به احتمال زیاد به همین دو خودرو محدود خواهد شد . افراموتور در نظر دارد تنها مدلهای فول آپشن و تیپ R design این خودروها را به بازار کشور عرضه کند .
همانند سایر محصولات وارداتی این خودروها قیمت مشخصی ندارند اما نکته ای که تا کنون مشخص شده این است که مدل C70 حدود ۵۰درصد از مدل C30گرانتر خواهد بود .
منابع : سایتهای خبری پرشین خودرو ، عصر خودرو ، تین نیوز و روزنامه ی دنیای اقتصاد
توجه توجه : در قسمت نظرات انتقادهای خود را بدون هیچگونه توهین ثبت بفرمایید تا مجبور به حذف آن ها نشویم .
امید
۱ خرداد ۱۳۹۲اقا محمد بااین قیمت ها الکی مدم را شوکه نکن
هستی
۱۷ تیر ۱۳۹۲سلام ما که آرزو داریم یه ماشین داشته باشیم که فک نکنم حالا حالا قصمتمون بشه
بهرحال ما که پول نداریم بخریم اونایی که دارن کیفشو ببرن
مریم
۴ شهریور ۱۳۹۲قیمت تیبا هاچ بک رو با شرایط اقساطی بذارید لطفا ممنون میشم
سعید از بوشهر
۱۲ شهریور ۱۳۹۲قدرت بوگاتی 1000اسب بخار قدرت پراید 40الاغ بی بخاره …ولی به کوری چشم دشمن داریم قیمتش رو میرسونیم به بوگاتی واز این بابت از واردات بوگاتی بی نیاز میشیم و خودکفا
حمیدفرجامی
۲۳ شهریور ۱۳۹۲60میلیون برای B50 خیلیه
لیفان720 اگر تا25میلیون باشه خوب میفروشه بالاتر من که حاضر نیستم بدم
حمیدفرجامی قائن
۲۳ شهریور ۱۳۹۲هاچ بک تیبا اگر تا15تمن باشه میترکونه
اگر بازم میگم اگر کیفیت کافی رو داشته باشه ولی بعید می دونم با این قیمتها بیاد که بیشتر از این ارزش نداره
از دیار طلای سرخ قائن
amirhossein
۳ مهر ۱۳۹۲مفت نمیرزه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ehsan Mirzayi
۲ دی ۱۳۹۲در مورده MvM315 جدید، یا همونfulwine 2 اطلاعاتی اگر دارید بذارید لطفا، ممنون
یاسر
۹ اسفند ۱۳۹۲به سایت مدیران خودرو مراجعه کنید
مهرداد
۳ بهمن ۱۳۹۲سلام دوستان اینا کلا نمیفهمن دست خودشونم نیست ….حداقل فکر نمیکنن این خودروهای چینی چقدر امنیت دارن برن با فرانسه ک خودرو عای خوبی میسازن سگ همون پژو به این ماشینای چینی شرف داره ….مثلا رنو سپند ک الان اسم کارخونش عوض شده همون جنرازموتوره …..اینم نظر ماها قشر متوسط دیگه
حسام از ساری
۹ بهمن ۱۳۹۲ما که به پیکان قانع بودیم
علی ثابتی
۱۰ بهمن ۱۳۹۲خسرو معتضد: خودروهای چینی برای ما، خودروهای ژاپنی برای از ما بهتران!
قدس آنلاین/ نمیدانم چرا هر چه سنگ است، مال پای لنگ است.
شب و روز از تلویزیونهای شیخ نشینها، آگهی فروش نقد و اقساط اتومبیلهای سوپر لوکس آمریکایی، انگلیسی، ایتالیایی، سوئدی، آلمانی، ژاپنی، کرهای پخش میشود.
ندیدیم یک تلویزیونی حتی آن شیخ نشینهای کم درآمدتر مثل رأس الخیمه، فجیره، خورفکار و ام القوین آگهی فروش اتومبیل چینی پخش کنند.
اتومبیل چینی خیلی مانده بتواند در کشورهای محترم شیخ نشین آن سوی خلیج فارس عرض اندام بکند. در عوض خودرویی را که مسعود تهرانچی دستاندرکار واردات و مونتاژ خودروهای خارجی که ون و آمبولانس هم میسازد قرار بود از چین وارد کند و از 6 تا 10 میلیون تومان (حداکثر) بفروشد پیش گردنکلفتهای انحصار طلب رانتخوار رفته و ساخت و پاخت کرده هر دستگاه 51 میلیون تومان میفروشند و جالب آن است که این واژه لعنتی مالیات بر ارزش افزوده را هم از جیب چون بانک پرپول خود نمیدهند و قرار است خریداران بابت اتومبیل قراضه چینی که نامرغوبترینش را به ایران قالب میکنند، بپردازند.
عرض کردم هر چه سنگ است، مال پای لنگ است؛ یعنی ملت نجیب اصیل و سر به زیر ایران. یادتان هست آن الدورم بولدورمهای جناب آقای دکتر جمشید پژویان اقتصاددان سرشناس که ابتدا مانند آذرخش و تندر برق زد و غرش کرد و خودروسازان را تهدید کرد که اله میکنم، بله میکنم جرأت دارید گران کنید، ببینید چه پدری از شما میسوزانم، یکدفعه مثل چراغ زنبوریهای سابق که تورشان میسوخت کمرنگ میشدند و به خاموشی میگراییدند.
چند شب پیش دیدم جانشین ایشان یک آقای موقری که مرا یاد دادستانهای دادگاههای قدیم میانداخت بازدارد صحبت از رسیدگی به قیمتها و دلخوش کردن مردم میکند. خندهام گرفت و گفتم، ای بابا دست بردارید، کوتاه بیایید، زور شما و جد و آبای شما به اتومبیل سازان نمیرسد. مگر زور دکتر پژویان رسید؟ نمیدانم چه دارویی به آن جناب دادند که صدایش گرفت و ساکت شد.
آری، شبها تلویزیون راس الخیمه، خورفکان، فجیره، ام القوین را نگاه میکنم، گاهی تلویزیون قراقوروم یعنی مغولستان و گاهی تلویزیون ارمنستان یا ایروان تی. وی را میگیرم. الهی کوفتشان بشود، الهی جز جگر بزنند، همه دارند تلویزیون و یخچال و اجاق گاز و انواع کامپیوتر را تبلیغ میکنند، همه دارند آپارتمانهایشان را با توجه به آنچه در جیب مردم است، تبلیغ مینمایند (زیاد کنند نگویم یک بار هم بگویم مینمایند) باور کنید گاهی فقط محض کنجکاوی تلویزیون جزایر سی شل و ایریان غربی و جزیره موریس را میبینم، آخر اینها کی هستند؟ از کجا آوردهاند میتوانند انواع فورد آمریکایی و نیز آلمانی و فیات ایتالیایی و ولوو سوئدی را خریداری کنند؟
چرا در ایران فقط نومن کلاچرها میتوانند 2 میلیارد تومان اتومبیل بخرند و پزش را بدهند؟ آخر کی گفته اتومبیل وسیله پز دادن است؟ در جراید مژده داده بودند، اتومبیلهای 140 تا 180 میلیون تومانی که مالیات بر ارزش افزودهاش هم جداگانه حساب میشود که حق الناس و بیتالمال هم رعایت شود و صاحبان شرکتهای واردکننده در پیشگاه عدالت سرافکنده نشوند که نکند مالیات بر ارزش افزوده را با پس گردنی از مشتریها نگیرند و به خزانه گل و گشاد دولت نریزند، اعلام مرحمت و بزرگواری فرموده در قیمت اتومبیلهای 140 میلیون تا 180 میلیون تومانی محض رفاه ملت شریف ایران و مصرف کنندگان محترم 6 میلیون تومان تخفیف دادهاند!
واقعاً خدا از بزرگی کمتان نکند. چه حاتم طاییهایی. انشاءا… شما هم مانند آن واردکننده محترم که 80 میلیون تومان از هر اتومبیل وارداتی جمعاً 164 میلیارد تومان سود خالص شرعی برداشت و مجلس مدتهاست دارد درباره حقانیتش تحقیق میکند هر چه زودتر به سود 164 میلیارد تومانی برسید و در دنیا و آخرت سربلند و مباهی باشید. چقدر گذشتگان احمق و نادان بودند که تویوتای کرونای نازنین و تویوتای کارینای خوشگل سالهای 1978/1365 را به قیمت فقط 72 هزار و 64 هزار تومان به مردم میفروختند؟
واقعاً حیف نبود؟ همان کارها و دست و دلبازیها را کردند که صدام حسین هنگام حمله به خرمشهر دستور داد 8000 دستگاه تویوتای وارداتی به بهای مفت را ارتش عراق بردارد روی لنج ببرد بصره بین بعثیون پخش و پلا کند و جایزه بدهد!
واقعاً حیف نبود اتومبیل به آن خوشگلی و شیکی را به ایرانیها که پراید هم گیرشان نمیآید 72 هزار و 64 هزار تومان بفروشند؟ راستی چقدر باید تلویزیون خورفکان و مغولستان تماشا کنم (محض کنجکاوی) و افسوس بخورم چرا ملت ایران را لایق یک خودرو سواری درست و حسابی هم نمیدانند؟ چرا نصیب ما از خودرو، پراید و پیکان و پژو 405 است که آتش میگیرد و فرصت هم نمیشود آتش نشانی را خبر کنیم؟ راستی چرا؟!
متن فوق از روی نوشته های یکی از کاربران عزیز کپی شده است .
sina
۲۱ بهمن ۱۳۹۲بازم چینی پس هی میگن خودرو سازها بازگشتند منظور چینی ها بود ما رو باش فک کردیم جنرال موتوره!
امیر
۸ اسفند ۱۳۹۲همه کشورها ماشین تولید می کنند سایپا هم تیبا هاچ بک تولید میکنه که افغانی ها هم حاضر نیستند حتی نگاش کنند
سعید
۲۶ شهریور ۱۳۹۳دوستان سلام من هفته پیش تو نارنجستان 2 مدل ولو رو دیدم آورده بودن برای معرفی فوق العاده بودن با پیشرفته ترین امکانات و سیتمهای هدایتی طوریکه با پورشه کاین سری s برابری میکردن اونم باقیمت 3 برابر کمتر کساییکه میخوان ماشین در حد 300 م بخرن یه سری به نمایندگی ولو بزنن معرکست
REZA . JUST TOYOTA
۱۲ آبان ۱۳۹۳تیبا هاچ بک
خیلی قیافش زشته
خیلیییییییییییییییییییییی……………