استقبال بالا از خودروهای شاسیبلند و کراس آور در ایران باعث شده تا سایپا هم برای خالی نماندن عریضه و سود بردن از این بازار پرسود، خودروهای جدیدی را برای این منظور وارد بازار کند. قاعدتاً سادهترین راه واردات خودرو آن هم از شرکتهای چینی میباشد. با وجودی که سایپا یک خودروساز محسوب میشود، اما وسوسه سودآوری باعث شده تا به بازار واردات، توجه بیشتری معطوف کند. در این صورت حتی در زمانی که ساخت خودرو سودآوری کافی نداشته باشد یا محدودیتهای واردات کاهش و امکان رقابت محصولات فعلی با وارداتی میسر نباشد، این شرکت همچنان در بخش واردات به سودآوری خود ادامه خواهد داد و بهنوعی توازن و تعادل در دوکفه ترازوی تولید داخل و واردات را حفظ خواهد نمود.
این دومین خودروی شاسیبلند چینی بعد از برلیانس V5 در سبد محصولات سایپا میباشد. تغییر رویکرد از محصولاتی چون V5 و Z300 به سمت خودروهای چانگان در مدتی چنین اندک، عجیب مینماید. فارغ از مشکلات کیفی چانگان که منجر به فراخوانی خودروهای آن در سال گذشته شده، این شرکت یکی از بزرگترین و باسابقهترین خودروسازهای چینی به شمار میرود که توانسته با همکاری گسترده و طولانیمدت با برندهایی چون سوزوکی، مزدا و فورد، خود را آبدیده نماید. کراس آور CS35 نیز همانند سدان ایدو از موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قوای ۱۲۵ اسب بخار استفاده میکند. البته یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۷۴ اسب بخار نیز برای این خودرو قابل انتخاب است. برای انتقال نیرو هم گیربکسهای ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار قابل انتخاب میباشند.
طراحی CS35 نسبتاً خوب است و با وجود شباهت به خودروهای معروفتر این رده، میتوان نام تجاری و لوگوی چانگان را با افتخار روی خود پذیرا باشد. این خودرو در اصل اولین SUV چانگان است که با نشان تجاری خود این شرکت به فروش میرسد. همانند سایر خودروهای اخیر چانگان، یک مرکز طراحی وابسته به این شرکت در ایتالیا، کار طراحی آن را بر عهده داشته است.
در نگاه نخست چراغهای بزرگ و جلوپنجره آن ممکن است یادآور خودروهای دیگری باشند. با این وجود نمیتوان نقص ظاهری خاصی را به آن الصاق کرد. هماهنگی بین خطوط کناری بدنه، گلگیرهای برجسته، شیب سقف و چراغها و سپرها بهخوبی صورت پذیرفته است. اسپویلر کوچک سقفی عقب بهگونهای با سقف متصل است که همراه با قطعه مشکی رنگ پلاستیکی ستونهای عقب، حالتی شناور به سقف داده است. طراحی داخل کابین نیز جذاب و مدرن است. نورپردازی مناسب نمایشگرها، کلیدهای زیبا، فرمان با دکمههای روی آن با روکش چرم، دوخت صندلیها با روکش چرمی و کوک قرمزرنگ، همه در کنار هم میتوانند مورد توجه قرار گیرند. البته کیفیت مواد را تنها با لمس و تجربه واقعی میتوان به دست آورد. و درصورتیکه برخلاف بسیاری از خودروهای چینی از کیفیت مناسبی استفاده شده باشد، میتوان امیدوار به ایجاد حس خوبی برای راننده و سرنشینان بود.
ابعاد CS35 نسبتاً جمعوجور و در حد لیفان X60 و امویام X33 و برلیانس V5 میباشد. لیستی از تجهیزات کامل را در این خودرو میتوانید پیدا نمایید. چرخهای ۱۶ اینچی آلیاژی، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سنسور عقب، تهویه مطبوع، ورود بدون کلید، سیستم صوتی با شش بلندگو و رابط USB و ترمزهای ضد قفل ABS+EBD از جمله همین تجهیزات میباشند. [jwplayer mediaid=”۸۶۵۱۹″] چانگان توانسته قیمت این کراس آور را در حد معقولی پایین نگاه دارد. با قیمتی در حدود ۷۸ تا ۹۲ هزار یوان، نهایتاً ۱۵ هزار دلار باید برای CS35 پرداخت کرد که با توجه به واردات آن به صورت CBU به کشور، قاعدتاً رقمی بهمراتب کمتر را میتوان انتظار داشت. [دانلود ویدئو]
با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان… من نظرات اغلب دوستان رو خوندم….یه جورایی همه حق دارن….کلا تو قضیه خودروفقط یه چیزی که خیلی خیلی واضح هستش و یه جورایی دونسته سرمون میاد اینه که متاسفانه *** ما اصلا به فکر مردم و مصرف کننده نیستن…..یه گرون بهمون غالب میکنن….یا خیلی بی کیفییت… حرومشون باشه….
با سلام و احترام به همه به نظرم همه اونایی که اینجا به وضعیت بازار عرضه و خودروسازی در ایران نقد و اعتراض دارن فقط حرف میزنن. نوبت به خودشون که برسه اصلا یاد این چیزا نیستن. خود شما که داری این نظرو میخونی! تا حالا چن نفر از اطرافیانت رو تونستی قانع کنی که در مقابل زیاده خواهی خودروسازان داخلی مقاومت کنن؟! البته میدونم این حرفم خیلی بیخوده! چون سیاست بازار خودرو ما جوری بهم تنیده است که آخر سر این مصرف کننده اس که ضرر میکنه. و این خودروساز و دولت محترم هستند که سود میکنه. جهت اطلاعتون اینو میگم فک کردید دولت که وام 25 تومانی خودرو داد دلش واسه مردم سوخت؟ یا دلش واسه خودروساز؟ هیچ کدوم! دلش واسه خودش میسوخت و البته این وسط از هر دو طرف سود میکنه! چطور؟ چون اولا خود دولت، مثلا در همین سایپا با 35 درصد، بزرگترین سهامدار است! ثانیا سود وامهای 25 تومانی را در بانک مرکزی خواهد خورد! علت حمایت بی چون و چرای آقایان وزیرو رئیس اینه! ما هم که با بدبختی پولی در میاریم مجبوریم یا داخلی یا خارجی وارداتی با نسبت همان قیمت بخریم. و الا همین چانگان اگه بخواد با قیمت اصلیش وارد بشه بسیار ارزانتر خواهد بود.
چانگان یکی از بهترین برندهای چین هست.سایپا سال ۹۳ حدود۱۵۰۰ تا وارد کرد و به قیمت حدود۸۴ میلیون فروخت.باز خوردش بعد حدود ۱ونیم سال گرفت.اغلب راضی بودند.مشکلاتی که داشته مثل کولر که برای بازار روسیه تنظیم بوده برطرف کرده و الان با کیفیت و امکانات بالاتر داره میده ۶۴ که به نسبت قیمت عاااالیه.علت ارزونتر بودنش حذف گمرکی و حذف هزینه مربوط به اسقاط ۲ خودرو هست و گرنه کیفیت تغییری نکرده چه بسا بهتر هم شده باشه
دوستان این ماشین مشکلاتی که داشت و چانگان فراخوان داده بود مربوط به سیستم ترمز و برق خودرو بود ولی در ایران که مونتاژ میشه مشکل بر طرف شده کولرش و ای سی یو این ماشین با آب و هوای ایران تنظیم شد و پرژکتور هم داره ولی وارداتی هاش پرژکتور نداشتن و حجم موتورش در مدل اتومات ۲۰۰۰ سی سی هستش فقط مشکل اصلی شتاب اولیه هستش
با سلام من این ماشین رو یک ماهه که تحویل گرفتم فنی بسیار عالی کم مصرف فوق العاده بی صدا نصبت به قیمتش از ماشین های تو این رده قیمتی خیلی سر تره مثلا جک اس فایو که بیست میلیون گران تر از این خودرو هستش گیربکس دستی داره مصرف سوخت صدی 13 هستش اتاق 300 کیلو سنگین تر از این اتاقه ولی این ماشین گیربکس اتوماته ژاپنیه مصرفش هم که من سه هزارتا باهاش رفتم صدی 7/5 بالاتر نبوده از ایکس 33 و ایکس 60 که اتوماتاشون باز از این ماشین گرون تره خیلی بهتره با تشکر از خریدش پشیمون نمیشید
ما هم میخریم دیگه باداباد. خیلی مقاومت کردم که خودرو سازا تنبیه بشن. ولی میبینم هیچ کی از خرید خودرو دست نکشیده. فقط سر ما داره کلاه میره با ابوطیاره میچرخیم
من بعداز سه ماه تحقیق خریدم و به نظر دلالان محترم هم اهمیتی ندادم و کاملا از خریدم راضی هستم تو این رنج قیمت همه ماشین ها رو امتحان کردم و نظرم رو براتون میزارم شاید به دردتون بخوره نقاط مثبت: 1.کروز خوب حتی تو سرعت کم 2.کمکهای نرم 3.فرمان پذیری خوب 4.کیفیت داشبورد و صندلی بالاتر از حد قیمتشه 5.طراحی داخلی و نور پردازی به روز 6.موتور واقعا خوب و کم مصرف 7.ترمزهای خوب حتی در سر پیچهای تند 8.بی سر و صدا بودن که عالیه 9.کیفیت رنگ بسیار عالی واقعا ماشینی تو این رنج قیمت این کیفیت رنگ رو نداره 10.رینگ 17 اینچ واقعا عالیه چون اکثر ماشینهای چینی رینگهای کوچیک دارن برید تحقیق کنید 11.گیربکس خوب من تعجب میکنم کسایی که میگن تقه میزنه دیرعمل میکنه جالب بود برام هم حالت عادیش خوبه هم حالت اسپرت اون عالیه مخصوص تو دنده کم و زیاد کردن خودتونم خوب عمل میکنه 12.سیستم صوتی خیلی عالی که اصلا نیاز به سیستم نداره نقاط منفی: 1.حیف که تهویه اتومات نیست (البته برای من فرقی نمیکنه) 2.ضبط خوب نیست و هنگ داره حیف این خودرو که ضبط دی وی دی نداره 3.دوربین دنده عقب (البته سنسور بهتره ولی باید برای کامل کردن خودرو نصب میکردن چون جزو آپشن های اصلی خودروهای روز دنیاست) 4.توی سر بالایی با 4نفر سرنشین مثل بقیه ماشینهای زیر2000کمی نق میزنه ولی میگم مثل بقیه خودروها
سلام مسئولین سایپا:چرا قیمت قطعی رو بروز اعلام نمیکنید و مشتری رو سردرگم میکنید .. چرا بابت دریافتها بصورت شفاف با مشخص کردن کل میلغ بخصوص در فروشهای اقساطی مبلغ تمام شده رو حدودی هم مشخص نمیکنید..؟ چرا افزایش قیمت بی رویه دارید؟؟؟ بابت فروش چانگان به تراکتهایی که بعنوان آگهی دست مشتریها میدن عمل نمیکنند … اگر با پیش پرداخت35 میلیون و 13 میلیون نقدی زمان تحویل خودرو باضافه 20 میلیون وام با نرخ20درصدی 12ماهه که حدود2/5میلیون تومن کارمزد اضافه بشه جمعا میشه 70500000تومن ..اما با ایجاد شرایط نامناسب و گرفتن 41میلیون پیش و دریافت4تا چک 9/5میلیونی 24ماهه جمعا میفته79میلیون تومن …در واقع تحمیل شرایط زورمندانه بر مشتری حاکم شده نه مشتری مداری…
سلام من رانا دارم و شتابش خیلی خوبه خصوصا در سربالایی و گردنه ها خیلی خوب میره خواستم ببینم آیا شتاب چانگان هم در این مسیرها راضی کننده هست.لطفا کسانی که چانگان دارند نظر بدهند.متشکرم
من یک ساله دارم همه چی خوبه ولی کولرش مشکل داره که سایپا قراره فرا خوان بزنه موتورشم ضعیفه تو سر بالایی میشه عین 206تیپ دو . تو کفی خوبه این ماشین توربو داشته سایپا وارد نکرده
وحید
۲۲ آبان ۱۳۹۴با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان…
من نظرات اغلب دوستان رو خوندم….یه جورایی همه حق دارن….کلا تو قضیه خودروفقط یه چیزی که خیلی خیلی واضح هستش و یه جورایی دونسته سرمون میاد اینه که متاسفانه *** ما اصلا به فکر مردم و مصرف کننده نیستن…..یه گرون بهمون غالب میکنن….یا خیلی بی کیفییت…
حرومشون باشه….
ایمان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵با سلام و احترام به همه
به نظرم همه اونایی که اینجا به وضعیت بازار عرضه و خودروسازی در ایران نقد و اعتراض دارن فقط حرف میزنن. نوبت به خودشون که برسه اصلا یاد این چیزا نیستن.
خود شما که داری این نظرو میخونی! تا حالا چن نفر از اطرافیانت رو تونستی قانع کنی که در مقابل زیاده خواهی خودروسازان داخلی مقاومت کنن؟!
البته میدونم این حرفم خیلی بیخوده! چون سیاست بازار خودرو ما جوری بهم تنیده است که آخر سر این مصرف کننده اس که ضرر میکنه. و این خودروساز و دولت محترم هستند که سود میکنه.
جهت اطلاعتون اینو میگم
فک کردید دولت که وام 25 تومانی خودرو داد دلش واسه مردم سوخت؟
یا دلش واسه خودروساز؟
هیچ کدوم!
دلش واسه خودش میسوخت و البته این وسط از هر دو طرف سود میکنه!
چطور؟
چون اولا خود دولت، مثلا در همین سایپا با 35 درصد، بزرگترین سهامدار است!
ثانیا سود وامهای 25 تومانی را در بانک مرکزی خواهد خورد!
علت حمایت بی چون و چرای آقایان وزیرو رئیس اینه!
ما هم که با بدبختی پولی در میاریم مجبوریم یا داخلی یا خارجی وارداتی با نسبت همان قیمت بخریم. و الا همین چانگان اگه بخواد با قیمت اصلیش وارد بشه بسیار ارزانتر خواهد بود.
حمیدرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵از کجا میتونم بفهمم که این ماشین چه کیفیتی داره و سواریش چطوریه اینجا فقط همه داشتن از صنعت خودرو انتقاد می کردن.
Cs35 عالیه
۷ خرداد ۱۳۹۵چانگان یکی از بهترین برندهای چین هست.سایپا سال ۹۳ حدود۱۵۰۰ تا وارد کرد و به قیمت حدود۸۴ میلیون فروخت.باز خوردش بعد حدود ۱ونیم سال گرفت.اغلب راضی بودند.مشکلاتی که داشته مثل کولر که برای بازار روسیه تنظیم بوده برطرف کرده و الان با کیفیت و امکانات بالاتر داره میده ۶۴ که به نسبت قیمت عاااالیه.علت ارزونتر بودنش حذف گمرکی و حذف هزینه مربوط به اسقاط ۲ خودرو هست و گرنه کیفیت تغییری نکرده چه بسا بهتر هم شده باشه
Bahrooz
۱۷ دی ۱۳۹۵دوستان این ماشین مشکلاتی که داشت و چانگان فراخوان داده بود مربوط به سیستم ترمز و برق خودرو بود ولی در ایران که مونتاژ میشه مشکل بر طرف شده کولرش و ای سی یو این ماشین با آب و هوای ایران تنظیم شد و پرژکتور هم داره ولی وارداتی هاش پرژکتور نداشتن و حجم موتورش در مدل اتومات ۲۰۰۰ سی سی هستش فقط مشکل اصلی شتاب اولیه هستش
علی
۲۰ دی ۱۳۹۵خواستم بدونم موتورش ک 1600 است توربوشارژدارد چراسینی جلوموتورندارد دوکیسه هوا دارد سیستم بدون سویچ هم ندارد
طدایز
۱۷ بهمن ۱۳۹۵این ماشین بهتره یا تیوولی.که ساخت کره هستش؟؟
arash
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ما که خریدیم ببینیم چی در میاد به اطلاعتون میرسونم
حسین موسوی
۱۰ فروردین ۱۳۹۶با سلام من این ماشین رو یک ماهه که تحویل گرفتم فنی بسیار عالی کم مصرف فوق العاده بی صدا نصبت به قیمتش از ماشین های تو این رده قیمتی خیلی سر تره مثلا جک اس فایو که بیست میلیون گران تر از این خودرو هستش گیربکس دستی داره مصرف سوخت صدی 13 هستش اتاق 300 کیلو سنگین تر از این اتاقه ولی این ماشین گیربکس اتوماته ژاپنیه مصرفش هم که من سه هزارتا باهاش رفتم صدی 7/5 بالاتر نبوده از ایکس 33 و ایکس 60 که اتوماتاشون باز از این ماشین گرون تره خیلی بهتره با تشکر از خریدش پشیمون نمیشید
آل احمد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶این چرا GPSنداره!!!!
محمدرضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام ما در شرف خریدنش هستیم تیر تحویله
محمدرضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام ما تیرماه تحویل میگیریم
سعید
۲ تیر ۱۳۹۶ما هم میخریم دیگه باداباد. خیلی مقاومت کردم که خودرو سازا تنبیه بشن. ولی میبینم هیچ کی از خرید خودرو دست نکشیده. فقط سر ما داره کلاه میره با ابوطیاره میچرخیم
محمود
۸ تیر ۱۳۹۶سلام . چه تفاوتی بین وارداتی و مونتاژ این ماشین هست ؟
امیر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶من بعداز سه ماه تحقیق خریدم و به نظر دلالان محترم هم اهمیتی ندادم و کاملا از خریدم راضی هستم تو این رنج قیمت همه ماشین ها رو امتحان کردم و نظرم رو براتون میزارم شاید به دردتون بخوره
نقاط مثبت:
1.کروز خوب حتی تو سرعت کم
2.کمکهای نرم
3.فرمان پذیری خوب
4.کیفیت داشبورد و صندلی بالاتر از حد قیمتشه
5.طراحی داخلی و نور پردازی به روز
6.موتور واقعا خوب و کم مصرف
7.ترمزهای خوب حتی در سر پیچهای تند
8.بی سر و صدا بودن که عالیه
9.کیفیت رنگ بسیار عالی واقعا ماشینی تو این رنج قیمت این کیفیت رنگ رو نداره
10.رینگ 17 اینچ واقعا عالیه چون اکثر ماشینهای چینی رینگهای کوچیک دارن برید تحقیق کنید
11.گیربکس خوب من تعجب میکنم کسایی که میگن تقه میزنه دیرعمل میکنه جالب بود برام هم حالت عادیش خوبه هم حالت اسپرت اون عالیه مخصوص تو دنده کم و زیاد کردن خودتونم خوب عمل میکنه
12.سیستم صوتی خیلی عالی که اصلا نیاز به سیستم نداره
نقاط منفی:
1.حیف که تهویه اتومات نیست (البته برای من فرقی نمیکنه)
2.ضبط خوب نیست و هنگ داره حیف این خودرو که ضبط دی وی دی نداره
3.دوربین دنده عقب (البته سنسور بهتره ولی باید برای کامل کردن خودرو نصب میکردن چون جزو آپشن های اصلی خودروهای روز دنیاست)
4.توی سر بالایی با 4نفر سرنشین مثل بقیه ماشینهای زیر2000کمی نق میزنه ولی میگم مثل بقیه خودروها
مهدی
۴ شهریور ۱۳۹۶سلام خدمت همگی
این خودرو بسیار عالیست بخرید شک نکنید
سادات
۱۷ شهریور ۱۳۹۶سلام کدامیک از دوستان راجع به فروش و افت قیمت این خودروتحقیق کرده لطفا اطلاع رسانی کنید
داودی
۷ آبان ۱۳۹۶سلام مسئولین سایپا:چرا قیمت قطعی رو بروز اعلام نمیکنید و مشتری رو سردرگم میکنید ..
چرا بابت دریافتها بصورت شفاف با مشخص کردن کل میلغ بخصوص در فروشهای اقساطی مبلغ تمام شده رو حدودی هم مشخص نمیکنید..؟
چرا افزایش قیمت بی رویه دارید؟؟؟
بابت فروش چانگان به تراکتهایی که بعنوان آگهی دست مشتریها میدن عمل نمیکنند … اگر با پیش پرداخت35 میلیون و 13 میلیون نقدی زمان تحویل خودرو باضافه 20 میلیون وام با نرخ20درصدی 12ماهه که حدود2/5میلیون تومن کارمزد اضافه بشه جمعا میشه 70500000تومن ..اما با ایجاد شرایط نامناسب و گرفتن 41میلیون پیش و دریافت4تا چک 9/5میلیونی 24ماهه جمعا میفته79میلیون تومن …در واقع تحمیل شرایط زورمندانه بر مشتری حاکم شده نه مشتری مداری…
احمد
۹ آبان ۱۳۹۶سلام من 6 ماه این ماشینو دارم و زیر 100 تومان رو دست نداره فقط وقتی خریدید اول لاستیک ماشین تعویض کنید خیلی تاثیر داره . شک نکن بخر.
رانا
۵ اسفند ۱۳۹۶سلام
من رانا دارم و شتابش خیلی خوبه خصوصا در سربالایی و گردنه ها خیلی خوب میره خواستم ببینم آیا شتاب چانگان هم در این مسیرها راضی کننده هست.لطفا کسانی که چانگان دارند نظر بدهند.متشکرم
احسان
۱۶ آذر ۱۳۹۷من یک ساله دارم همه چی خوبه ولی کولرش مشکل داره که سایپا قراره فرا خوان بزنه موتورشم ضعیفه تو سر بالایی میشه عین 206تیپ دو . تو کفی خوبه این ماشین توربو داشته سایپا وارد نکرده