نسل جدید سئات لئون همچنان با قوای محرکه متنوعی عرضه خواهد شد که از پیشرانههای بنزینی و دیزلی مرسوم تا نسخههای گازسوز و پلاگین هیبریدی را شامل میشود؛ اما این خودرو نسخه تمام الکتریکی نخواهد داشت.
اگرچه این خبر میتواند برای برخی افراد سورپرایز کننده باشد مخصوصاً اینکه گروه فولکسواگن تمرکز ویژهای روی محصولات الکتریکی دارد اما حقیقت این است که لئون همانند نسل جدید فولکس گلف، آئودی A3 و اشکودا اوکتاویا از پلتفرم MQB استفاده کرده و این پلتفرم اکثراً برای پشتیبانی از پیشرانههای درونسوز طراحی شده است. برای خودروهای الکتریکی از معماری MEB استفاده میشود.
کارلوس ده لوئیس (Carlos de Luis) مدیر ارتباطات سئات تائید کرده نسخه الکتریکی از این خودرو تولید نخواهد شد. او گفته محصولات الکتریکی گروه فولکسواگن از پلتفرم MEB استفاده میکنند و البته اسپانیاییها یک خودروی بدون آلایندگی یعنی Mii الکتریک را تولید کردهاند. ده لوئیس همچنین خاطرنشان ساخته شاید یک خودروی الکتریکی دیگر هم در راه باشد و اگر حدس ما درست باشد این خودرو میتواند نسخهای از کوپرا ال بورن باشد که در واقع نسخهای چابکتر از فولکسواگن ID.3 با بدنهای متمایز است.
هنوز مشخصات این هاچبک داغ و الکتریکی معلوم نیست اما میدانیم که پیشرانه الکتریکی آن شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیهای ارائه میکند. این خودرو از باتری ۷۷ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد تخمینی ۵۰۰ کیلومتری دارد. برای به دست آوردن برد ۲۶۰ کیلومتری شارژ نیم ساعتی باتری کفایت میکند. سئات ال بورن احتمالی میتواند چابکی کمتری داشته باشد چراکه کوپرا نقش بازوی پرفورمنس را ایفا میکند.
ارشیاsvj
۵ مرداد ۱۳۹۹خداروشکر