سئات از قویترین مدل خود یعنی سری کوپرا در دو نسخه ویژه رونمایی کرد؛ یک نسخه محدود با تولید تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو هم توسط سئات هلند آماده شده که با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر تحت عنوان کوپرا R به بازار خواهد آمد.
هر دو نمونه سه در و پنج در سئات کوپرا از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم تزریق دوتایی سوخت و زمان بندی متغیر سوپاپها و سیستم توربوشارژر، سود میبرند که نیروی خود را به چرخهای جلو منتقل مینماید. سه حالت مختلف رانندگی راحت، اسپرت و کوپرا برای آن قابل انتخاب است. استفاده از قفل دیفرانسیل جلو، سیستم کنترل شاسی پویا (DCC) و فرمان پیشرفته از دیگر ویژگیهای این ماشین هاچ بک نیرومند به شمار میروند.
تاپ ترین مدل با گیربکس DSG اختیاری، قادر است به شتاب صفر تا صد ۵.۷ ثانیه دست یابد. در حالی که نهایت سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. مدل استاندارد کوپرا تنها اندکی آهستهتر می راند و شتاب آن ۵.۸ ثانیه است.
این اتومبیل در نمایشگاه ژنو در ماه مارس رونمایی خواهد شد و قیمت پایه آن نزدیک ۳۱ هزار یورو خواهد بود.
*******************************************************
بروز رسانی – ژنو ۲۰۱۴ : سئات علاوه بر مدل کوپرا نسخه کوپرا ۲۸۰ را هم باخود به نمایشگاه آورده بود. مدل های ۲۸۰ را می توان با قاب مشکی رنگ آینه ها، حک شدن لوگوی CUPRA بر روی کالیپرهای ترمز و همچنین با رینگ های ۱۹ اینچی تشخیص داد. درون کابین نیز علاوه بر نورپردازی داخلی، از پدال های آلومینیومی، صندلی های اسپرت و نمایشگر ۵.۸ اینچی برای سیستم چندرسانه ای استفاده شده است.
مدل های پایه ای کوپرا مجهز به انجین ۲.۰ لیتری به قدرت ۲۶۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر هستند در حالیکه برای مدل های کوپرا ۲۸۰ قدرت به حدود ۲۸۰ اسب بخار می رسد اما گشتاور تفاوتی پیدا نمی کند.
hrf
۱۹ دی ۱۳۹۲ما ب ضعیف ترین مدل هم راضی هسیم
hrf
۱۹ دی ۱۳۹۲طراحیشم خوبه
توفیقی
۱۹ دی ۱۳۹۲خودرویی قابل قبول برای جوانان.همین بس.قابل تحسینه
zondar
۱۹ دی ۱۳۹۲F.A
طراحیه زیبایی داره
ولی
قیمتش بالاست
علی
۱۹ دی ۱۳۹۲طراحی خارجیش از A3 الهام گرفته.سادگی و زیبایی
پیکان جوانان
۹ آبان ۱۳۹۳آ3 و گلف و شیروکو و اشکودا و این روی پلت فرم گلف هستن همه
km
۱۹ دی ۱۳۹۲نه..نه… این واقعا زیباست، قیمتشم مناسبه
zondar
۱۹ دی ۱۳۹۲F.A
چراغ عقبای رنو کلیو شبیه اینه نه مزدا 2
sorena330
۱۹ دی ۱۳۹۲کلیو شبیه این نیست،چراغ عقب کلیو شبیه ایبیزاست که تو پست رنو کلیو لینکشو دادم،
هم سئات هم رنو از زیبای ایرانی 2 تقلید کردن…!
خاوری مزراتی
۱۳ اسفند ۱۳۹۲احسنت بر تو باد نسل جدید جگوار xf رو تو اتو کار زدن گفتن از رو تیبا2 ساختیمش!!!
زنده باد یابوسازان وطنی
محسن.د
۱۹ دی ۱۳۹۲طراحیش که خوبه، فقط “قیمت پایه” 31 هزار یورو، یکم زیاد نیست به نسبت رقباش؟!
*عرفان*
۱۹ دی ۱۳۹۲چراغ عقباش بسیار شبیه sonata
http://cdn.newsday.com/polopoly_fs/1.6299878.1382458178!/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/display_600/image.jpg
حمادي
۱۹ دی ۱۳۹۲عالی خیلی خوشم اومد ازش
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۹ دی ۱۳۹۲درود.
طراحیه خوب و جذابی داره.ولی درونش بی روحه.
کاش کناره های صندلی رو از یک رنگ شاد و اسپورت استفاده میکرد.لا توجه به
کلاس ماشین و مشتریان و ….
افرین .
((( ایران و المان )))
فرامرز
۱۹ دی ۱۳۹۲نیومده رنو کلیو که تو مطالب اخیر گزارش شد رو زمین زد! کمی گرونتره اما طراحیش و مخصوصاْ مشخصات فنیش خیلی بهتره. آفرین …
javid
۱۹ دی ۱۳۹۲به نظر شما هم هواکشاش شبیه لکسوس نیست
یه پسل باهوش
۱۹ دی ۱۳۹۲چراغ های جلو شبیه ائودی
e.scamp
۱۹ دی ۱۳۹۲اون دفعه هم گفتم سئات خیلی ها رو به زیر میکشه حالا ببینید
مهرداد دریفت
۱۹ دی ۱۳۹۲شباهتهایی به ایودی هم داره این خودرو اما بسیار زیباست و جوان پسند
carbonado aventador
۱۹ دی ۱۳۹۲اگه یکم رنگش اسپرت تر بود خیلی جوان پسند تر هم بود!!!!!!!!!
Arash66
۱۹ دی ۱۳۹۲دوست عزیز علتش اینه که سئات از زیر مجموعه های گروه فولکس هست و طراحی و پلت فرم های مشترکی دارند.
ali
۱۹ دی ۱۳۹۲باید بگم چند سال پیش نسل های قبلی این ماشین اومد ایران بخاطر ناشناخته بودن برندش اصلا استقبال خوبی ازش نشد… ظاهرشم خوب بود . اگه مردم میدونستن که سعات زیر مجموعه قولکس واگن ه و همون کیفیت رو داره مطمعن بودم خوب فروش میکرد . ولی خب مردم ما فقد قیافه ماشین براشون مهمه ..
ab12
۱۹ دی ۱۳۹۲سئات زیرمجموعه فولکس واگن هست ؟
فرامرز
۲۰ دی ۱۳۹۲بله. سئات و اشکودا هر دو زیر مجموعه فولکس واگن هستند و پلت فرم های فولکس واگن رو استفاده میکنن. البته فوللکس واگن پلت فرم هایی داره که برای خودروهای خودش استفاده نمیکنه و به زیر مجموعه هاش مثل آئودی و پورشه میده. اما سئات و اشکودا پلت فرم هایی که پولو و گلف و … بر اون بنا شدن رو استفاده میکنن و با توجه به هزینه های ساخت پایین تر و طراحی های بعضاْ ساده تر و محافظه کارانه تر هزینه نهایی رو تا حتی تا ۲۰ درصد نسبت به خودروهای برند فولکس واگن کاهش میدن.
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲زیبایی تو چهرش موج می زنه فقط یه عیب داره اونم این که پشتش یه کم تو ذوق می زنه…..همین
خاوری مزراتی
۷ اسفند ۱۳۹۲بچه ها میدونین طراحیش خیلی قشنگه. مخصوصا چراغاش و داشبوردش
فرامرز
۱۳ اسفند ۱۳۹۲دیروز (همون روزی که این نسخه سئات لئون رونمایی شد) اتفاقی سایت سئات رو میگشتم و همین کوپرا ۲۸۰ رو از الآن واسه فروش گذاشته بودن با قیمت حدود ۳۲۰۰۰ یورو (با احتساب مالیات). اون وقت ما همین دنا و … رو ۱۰۰ بار رونمایی میکنیم و آخر کلی ازش میزنیم و با کلی تاخیر و افزایش قیمت تحویل مشتری میدم.
امید
۱۳ اسفند ۱۳۹۲موندم چی بگم بخدا فک کنم تنها مثلا خودرو سازی که فرغون و گاری رو به جای خودرو داره به ملتش میده همین سایپا و ایرانخودرو لعنتی باشه
شما دو تا غده سرطانی میگین دارین با تولید ضرر میکنین خب برین بمیرین نخاستیم شما برای ما خودرو تولید کنین و غلط میکنید میگید تولید خودرو برای شما صرف نداره اگه صرف نداره پس خیلی بیجا میکنید تولید میکنید دارید سرمایه و جان مردم رو بازیچه خودتون قرار میدید با این گاریا اشغالتون امیدوارم یه روزی بشه ورشکستگی و نابودی سایپا و ایرانخودرو از همین سایت اعلام بشه انشاالله
افرین به تمام خودرو سازان با شرف
ننگ به سایپا و ایرانخودرو و مدیرانش و حامیانش
اشكان
۱۳ اسفند ۱۳۹۲درود بر امید افرین به تمام خودرو سازان با شرف
امید
۱۳ اسفند ۱۳۹۲درود بر تو اشکان
رضا
۱۴ اسفند ۱۳۹۲فقط گلففففف