سال ۱۹۸۴، اپل اولین کامپیوتر مکینتاش خود را عرضه کرد و دیسکهای فشرده نیز فراگیرشدن خود را آغاز کردند. این سال، سال مهمی برای کمپانی سئات نیز بود؛ زیرا در ۲۷ آوریل آن سال، این خودروساز اسپانیایی از اولین ایبیزای خود رونمایی کرد که تبدیل به موفقترین مدل خودرو در تاریخ این کمپانی شد.
ایبیزا در طول ۳۰ سال با چهار نسل مختلف، نزدیک به ۵ میلیون دستگاه فروخته شده و از سال ۲۰۰۱، با فاصله زیادی پرفروشترین مدل سئات در کلاس خود در اسپانیا بوده است. برای سومین دهه از تولید ایبیزا، سئات یک مدل ویژه در پایان ماه ژوئن، اوایل تیرماه سال جاری عرضه خواهد کرد.
ایبیزا که در سال ۱۹۸۴ در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شده بود، باعث شد تا برند سئات به صورت جهانی مورد توجه قرار گیرد و ۶۹ درصد از ایبیزاهای فروخته شده، یعنی چیزی در حدود ۳/۵ میلیون دستگاه در آنسوی آبها و در ۷۵ کشور مختلف به فروش رسیده است. مهمترین بازارهای ایبیزا در سالهای اولیه ورودش به بازار جهانی خودرو، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، پرتغال و مکزیک، در کنار اسپانیا بودهاند. هنگامی که سئات ایبیزا برای اولین بار عرضه شد، قیمتی برابر با ۸۲۵ هزار پزوتا داشت که چیزی در حدود ۴۹۵۰ یورو بود. قیمت کنونی این خودرو، ۱۵۶۲۰ یورو است.
سئات ایبیزا اولین خودرویی بود که تماماً توسط کمپانی سئات طراحی و ساخته شد. برای اولین نسل از ایبیزا، بین سالهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۳، سئات با ایتالدیزاین، شرکت ایتالیایی مشهور طراحی جیوجیارو، برای طراحی، با شرکت کرکمن برای توسعه ساختار بدنه و با شرکت پورشه برای تکنولوژی سیستم موتورهای پورشه همکاری داشت. سئات ایبیزا، خودروی رسمی مسابقات المپیک بارسلونا در سال ۱۹۹۲ بود.
دومین از نسل سئات ایبیزا در بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ یک طراحی بسیار زیبا در خود داشت که باز هم کاری از جیوجیارو بود. خطوط برنده حالتی گردگوشه و آیرودینامیک به خود گرفته بود و سطح امکانات ایبیزا و ویژگیهای مکانیکی خودرو افزایش پیدا کرده بودند. سئات ایبیزا نسل دوم اولین مدل در کلاس خودش بود که از موتور TDI با قدرت ۹۰ اسببخار استفاده میکرد.
سومین نسل ایبزیا (۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸) توسط والتر داسیلوا طراحی شد. والتر داسیلوا اکنون رئیس بخش طراحی فولکسواگن است. نسل جدید، قدمی دیگر در راستای بهبود کیفیت، عملکرد بهتر موتور و دینامیک خودرو بود. داسیلوا طراحی زیباتری را برای ایبیزا به وجود آورده بود که در کنار چالاکی خودرو به چشم میآمد. این چالاکی، ناشی از کانسپت شاسی چابک (agile) بود که توسط مرکز تکنولوژی سئات در مارتورل توسعه داده شده بود. طراحی نسل کنونی ایبیزا از سال ۲۰۰۸، کاری از لوک دانکر وولکه است که در حال حاضر رئیس بخش طراحی سئات است. وی اولین بار کانسپت «طراحی پیکانی» را برای جلوی بدنه وسیله نقلیه به کار برد که منجر به تولید یک مدل اسپورتیتر با توجه به خطوط منحصر به فرد در طراحی بدنه شده است. چهارمینی نسل از سئات ایبیزا اولین مدل در کلاس خودش بود که از سیستم ESP (کنترل الکترونیکی پایداری) به صورت استاندارد استفاده کرد. فروش بر اساس هر نسل:
یعــــــــــــــــــنی کپی برار اصل پراید ه (مدل 1984 و میگم)!!!!!!!!
یعنی پرایدی که ملت میرونن و توو سال 2014 تولید میشه واسه 30 ســـــــال پیش !!!!!! ( خــــــــــــــــــــدایا تــــوبه !!!! )
دوستان من موندم مسئولین جه مشکلی با صنع خودروی کشور دارن !؟ صنعت خودرو سازی پیشرفت کنه به سود دولت و مسئولین و فرزانه اس :D واقعـــــــــــــــــا عجیبه !!!
ارزش یک دولت وابسته با ارزش افرادی است که آن را تشکیل میدھند سخن : جان میل
نسل اولش تقریبا هم سن منه!! و دقت کردین خیلی شبیه گلف نسل 1 قیمت اون بعد از 30 سال از 5000یورو به 15000 یورو رسیده یعنی 3 برابر و این همه پیشرفت ماشین ولی تو ایران قیمت ماشین تو چندماه 3 برابر شد تازه با کاهش کیفیت و کاهش درامد (ارزش پول) طراح این خودرو لوک دانکر وولکه هست که طراح لامبورگینی مورسیه لاگوست…
کمپانیهای تولیدکننده خودرو برای هر اتومبیلی که تولید میکنند طرح و نقشههای بسیاری دارند. برخی نمونهها با این امید تولید میشوند که بازار را به قبضه خود درآورند اما آمار نشان میدهد که تعدادی از مشهورترین کمپانیهای اتومبیلسازی دنیا در سال 2013 میلادی خودروهایی داشتهاند که از نظر فروش آمار غمانگیزی برجای گذاشتهاند.
Acura ZDX
تعداد فروختهشده: 361 دستگاه کمپانی ژاپنی «آکیورا» امید زیادی به این خودرو لوکس بسته بود. این خودرو در سال 2009 به بازار عرضه شد اما فروش بسیار اندک آن در سال 2013 میلادی تنها یک راه پیش پای مدیران این کمپانی قرار داد: خارج کردن «آکیورا زد دی ایکس» از چرخه تولید. آکیورا شرکت ژاپنی تولیدکننده خودروهای لوکس و بخشی از شرکت هوندا موتورز است.
Mitsubishi Lancer
میزان فروش: 682 دستگاه
شرکت میتسوبیشی در ابتدا به عنوان یک شرکت حملونقل فعالیت میکرد اما میتسوبیشی اکنون در زمینههای مختلفی به فعالیت میپردازد: خودروسازی، هواپیماسازی، بانکداری، صنایع اتمی، الکترونیک، بازرگانی و… از جمله این رشتههاست. خودروهای این شرکت دارای شهرت جهانی است و لنسر، پاجرو و گالانت آن مشخص و شناخته شدهتر از بقیه هستند.
Mitsubishi i-MIEV
میزان فروش: هزار و 29 دستگاه
سومین خودرو این فهرست نیز به کمپانی میتسوبیشی تعلق دارد. این کمپانی ژاپنی انتظار داشت که این خودرو تمام الکتریکی طرفداران پر و پا قرصی در بازار خودرو برای خود دست و پا کند اما این اتفاق روی نداده است. کل فروش این خودرو در سال 2013 میلادی تنها هزار و 29 دستگاه بوده است. قیمت این خودرو کوچک 6 هزار دلار است که یکی از عوامل عدم استقبال از آن همین قیمت آن است.
Nissan GT-R
میزان فروش: هزار و 236 دستگاه
از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ تقریبا هر سال، نیسان یک مدل از «جی تی آر» را در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش میگذاشت اما باید گفت بازدید کنندگان با چیزی بیشتر از یک بدنه مواجه نمیشدند و از موتور و سایر مشخصات فنی آن خبری نبود. نیسان بالاخره اعلام کرد جی تی آر جدید را در سال ۲۰۰۷ به بازار ژاپن عرضه میکند. سال 2013 برای این اتومبیل یک سال غمانگیز بود.
Jaguar XK
میزان فروش: هزار و 346 دستگاه خودروهایی که در این فهرست حضور دارند و سال نه چندان خوبی را پشت سر گذاشتهاند تنها به خودروهای ژاپنی ختم نمیشوند. «جگوار» نیز امسال خودرویی داشت که تنها هزار و 346 دستگاه در بازار به فروش رفت. «جگوار ایکسکا» از سال ۱۹۹۶ تاکنون تولید شدهاست. با این حال سال 2013 برای «جگوار ایکسکا» یک شکست تمام عیار بوده است.
Volvo C30
میزان فروش: هزار و 361 دستگاه این خودرو کوچک و جمع و جور به بازار آمد تا با خودروهای اسپورت همخانواده خود رقابت کند. «ولوو سی۳۰» از سال ۲۰۰۶ تاکنون تولید شدهاست. این خودرو در کلاس خودرو کامپکت قرار گرفته و طراحی آن خودروهای موتور جلوـ محور جلو است. اگرچه در ابتدای ورود به بازار طرفدارانی پیدا کرد اما در سال 2013 میلادی کمپانی ولوو یکی از کمترین فروشها برای این خودرو را ثبت کرده است.Subaru
Tribeca
میزان فروش: هزار و 598 دستگاه کمپانی «سوبارو» فروش خوبی را با این خودرو شاسی بلند تجربه نکرده است. سوبارو یکی دیگر از کمپانیهای ژاپنی حاضر در این فهرست است. عمده شهرت سوبارو به خاطر موتور بوکسوری آن است که در بیشتر خودروهای خود از آن استفاده میکند. سوبارو همچنین در مدلهای سفارشی خود از موتور توربو شارژ استفاده میکند. «سوبارو ترایبکا» از سال ۲۰۰۵ تاکنون تولید شدهاست.
Volvo S80
میزان فروش: هزار و 935 دستگاه کمپانی «ولوو» هم در این فهرست دو نماینده دارد. با این حال وضعیت فروش «ولوو اس 80» در سال 2013 میلادی کمی بهتر از «ولوو سی 30» بوده و این خودرو 574 دستگاه بیشتر از «سی 30» به فروش رفته است. ولوو اس۸۰ خودرویی است که از سال ۱۹۹۸ تاکنون و در چندین کشور مختلف از جمله سوئد، بلژیک، تایلند، مالزی و اندونزی تولید شدهاست.
شرکت خودروسازی اسپانیایی است. این شرکت در سال ۱۹۵۰ توسط انستیتوی ملی صنعت اسپانیا و با کمک آغازین شرکت فیات بنیان نهاده شد.
شرکت سیات عضو گروهی تحت عنوان آئودی گروپ بود، که از شرکتهای آئودی، لامبورگینی و سئات تشکیل شده بود و پس از خریداری این گروه توسط گروه فولکسواگن، سپس منحل شدن آئودی گروپ، هماکنون شرکت سئات، بهطور کامل تحت مالکیت گروه فولکسواگن قرار دارد.
شرکت سیات در شهر مارتورل در نزدیکی بارسلون مستقر میباشد و بهطور رسمی در بارسلون به ثبت رسیده است. تا سال ۲۰۰۰ مجموع تولیدات سیات، ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه بود، که تا سال ۲۰۰۶ این رقم، از مرز ۱۶ میلیون خودرو گذشت، که ۶ میلیون دستگاه از این خودروها، توسط کارخانه خودروسازی مارتورل تولید شدهاست.
سئات (SEAT) سرواژهای از عبارت اسپانیایی «Sociedad Española de Automóviles de Turismo» به معنی «انجمن اسپانیایی خودروهای گردشگری» میباشد.
اهان! فکر کردم توی یه سال اونقدر تولید کرده! ولی خب واسه سئات 500000 تا هم خوبه. من اشکودا رو به سئات ترجیح میدم.(جفتشون زیر مجموعه ی فولکس واگن هستن.)ارادت.
تبلیغ ایرانخودرو و سایپا در سال 1450 ، وپراید نسل هفتم اگر دقت کنید متوجه میشید که آینه کمی عریض تر شده و این یکی از بزرگترین و اساسی ترین تغییراتی بود که ما با کلی نظر خواهی انجام دادیم
ایرانخودرو : و 405 نسل دهم ( الان دیگه کارخانه پژو هم یادش نمیاد که 405 رو انها تولید کردن یا ایرانخودرو ، حتی مدیر کارخانه ایرانخودرو گفته که این ماشین رو ما تولید کردیم چون هنوز هم تولید میکنیم اگر پژو تولید کرده سند بیاره ) بگذریم بریم سراغ تغییرات این نسل که توسط سرپرست طراحی کارخانه آقای ( م.ی.و ) انجام گرفته ، بله همانطور که میبینید نوارهای گرم کن شیشه عقب که افقی بودند به صورت عمودی در اومده بقیه ماشین رو هم دست نزدیم که پژو نتونه ادعایی داشته باشه
سلام دوستان من تازه یه ماشین سبان الیزا مدل ۲۰۰۲ خریدم یک دکمه عجیب داره سمت راننده پشت صندلی سمت چپ والا هر چی میگردم نمیدونم چیه اینجا هم نمیتونم عکس بفرستم خونتون بدم شاید کسی سر در بیاره میشه راهنمایی کنید اگه کسی اینجا این مدل ماشین داشته
داوود
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳کم کم داره بیست سالگی پراید تو ایران میشه!!!
خدا بخیر بگذرونه 30 سالگیشو
405 هم که با کوچکترین تغییراتی 20 سالگیشو توی ایران پشت سر گذاشت.
رضا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳پدال جان چی شده به سئات علاقمند شدی؟؟!!
ولی نه دمت گرم از همه ماشینا مطلب بزار
meysam
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳منم سال 1984 میلادی به دنیا اومدم. تو چه سالی به دنیا اومدم خودم نمیدونستم.
خاوری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳در مسیر پیشرفت…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
خاوری جان توانستی به جیمیل من سر بزن .
((( MILADOLF.G65AMG@GMAIL.COM )))
ممنون .
خاوری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳چشم حتما عزیزم
رضا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام خاوری جان.چه خبر؟نبودی؟
خاوری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳قربون آقارضای بامرام
داداش یه خورده با لب تابم به مشکل برخوردم!؟!؟
دیگه سعادت نداشتیم بین بچه های باحال پدال باشیم
شاهین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام خاوری جان.خوشحالم برگشتی.شاید من رفتنی باشم.
sadegh
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳داش شاهین پ کجا؟!
شاهین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳صادق عزیز جایی نمیرم،گفتم شاید برم.
ممنون از توجهت.
“ما ز دوستان چشم یاری داشتیم
خود غلط بود انچه می پنداشتیم”
خاوری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین دادا کجا؟؟؟
داشتیم تازه دوست میشدیم
مرامتو عشق است…
بمون ک کلی باهم کار داریم
:-)
شاهین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳خاوری عزیز،مخلصم داداش.هستم به شرطی که تو و بچه ها باشین! ادمیزاده دیگه! یهو دیدی همسایه رمز وای فای رو عوض کرد اون موقع شاید نتونم بیام! :)
sadegh
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳آها. گفتم خدایی نکرده میخوای نتهامون بذاری؟!
“تو نیکی میکن و در دجله انداز
که ایزد در بیابانت دهد باز”
Ehsan
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین عزیز کاری میکنی که اگر تو دیگه رفتی ما هم بریم
«آن کس که در هرجا دوستانی دارد، همه جا را دوستداشتنی مییابد.»
ضربالمثل چینی
شاهین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳احسان من مخلص همتون هستم.اگه عمری باشه و بعضیا اجازه بدن،هستم در خدمتتون داداش.مخلصم.
NASSY
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳یعــــــــــــــــــنی کپی برار اصل پراید ه (مدل 1984 و میگم)!!!!!!!!
یعنی پرایدی که ملت میرونن و توو سال 2014 تولید میشه واسه 30 ســـــــال پیش !!!!!! ( خــــــــــــــــــــدایا تــــوبه !!!! )
دوستان من موندم مسئولین جه مشکلی با صنع خودروی کشور دارن !؟
صنعت خودرو سازی پیشرفت کنه به سود دولت و مسئولین و فرزانه اس :D
واقعـــــــــــــــــا عجیبه !!!
ارزش یک دولت وابسته با ارزش افرادی است که آن را تشکیل میدھند
سخن : جان میل
Un4given
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳کاش همون پراید 30 سال پیشو میدادن، والا بخدا ملت ممنونشونم بودن .
امیر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳همین ماشین سی سال پیش از پراید صفری ما سوار میشیم بهتره
واقعا من نمیدونم تا کی میخوان پرایدو به مردم قالب کنن !
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
تا زمانیکه ما بخریم و صدامون هم در نیاد .
هر چی میکشیم تقصر خودمونه .
((( تا وقتی که مظلوم نباشه ، ظالم به وجود نمیاد )))
مصطفی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳این جا(تو ایران)همه چی درهمه!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
کاشکی پراید هم مثل نسل اول این سئات ، از سیستم تعلیق مستقل در محور عقب
بهره میبرد . پراید و خیلی دسته بالا گرفتی که با این مدل یکی کردی .
فرهاد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳پدال از مشخصات موتور نسل جدیدش ننوشتی
کاشکی حداقل با این سئات میشد همکاری کرد
ماشینای خوبی داره
رضا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳نسل اولش تقریبا هم سن منه!!
و دقت کردین خیلی شبیه گلف نسل 1
قیمت اون بعد از 30 سال از 5000یورو به 15000 یورو رسیده یعنی 3 برابر و این همه پیشرفت ماشین ولی تو ایران قیمت ماشین تو چندماه 3 برابر شد تازه با کاهش کیفیت و کاهش درامد (ارزش پول)
طراح این خودرو لوک دانکر وولکه هست که طراح لامبورگینی مورسیه لاگوست…
شاهین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳کمپانیهای تولیدکننده خودرو برای هر اتومبیلی که تولید میکنند طرح و نقشههای بسیاری دارند. برخی نمونهها با این امید تولید میشوند که بازار را به قبضه خود درآورند اما آمار نشان میدهد که تعدادی از مشهورترین کمپانیهای اتومبیلسازی دنیا در سال 2013 میلادی خودروهایی داشتهاند که از نظر فروش آمار غمانگیزی برجای گذاشتهاند.
Acura ZDX
تعداد فروختهشده: 361 دستگاه
کمپانی ژاپنی «آکیورا» امید زیادی به این خودرو لوکس بسته بود. این خودرو در سال 2009 به بازار عرضه شد اما فروش بسیار اندک آن در سال 2013 میلادی تنها یک راه پیش پای مدیران این کمپانی قرار داد: خارج کردن «آکیورا زد دی ایکس» از چرخه تولید. آکیورا شرکت ژاپنی تولیدکننده خودروهای لوکس و بخشی از شرکت هوندا موتورز است.
Mitsubishi Lancer
میزان فروش: 682 دستگاه
شرکت میتسوبیشی در ابتدا به عنوان یک شرکت حملونقل فعالیت میکرد اما میتسوبیشی اکنون در زمینههای مختلفی به فعالیت میپردازد: خودروسازی، هواپیماسازی، بانکداری، صنایع اتمی، الکترونیک، بازرگانی و… از جمله این رشتههاست. خودروهای این شرکت دارای شهرت جهانی است و لنسر، پاجرو و گالانت آن مشخص و شناخته شدهتر از بقیه هستند.
Mitsubishi i-MIEV
میزان فروش: هزار و 29 دستگاه
سومین خودرو این فهرست نیز به کمپانی میتسوبیشی تعلق دارد. این کمپانی ژاپنی انتظار داشت که این خودرو تمام الکتریکی طرفداران پر و پا قرصی در بازار خودرو برای خود دست و پا کند اما این اتفاق روی نداده است. کل فروش این خودرو در سال 2013 میلادی تنها هزار و 29 دستگاه بوده است. قیمت این خودرو کوچک 6 هزار دلار است که یکی از عوامل عدم استقبال از آن همین قیمت آن است.
Nissan GT-R
میزان فروش: هزار و 236 دستگاه
از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ تقریبا هر سال، نیسان یک مدل از «جی تی آر» را در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش میگذاشت اما باید گفت بازدید کنندگان با چیزی بیشتر از یک بدنه مواجه نمیشدند و از موتور و سایر مشخصات فنی آن خبری نبود. نیسان بالاخره اعلام کرد جی تی آر جدید را در سال ۲۰۰۷ به بازار ژاپن عرضه میکند. سال 2013 برای این اتومبیل یک سال غمانگیز بود.
Jaguar XK
میزان فروش: هزار و 346 دستگاه
خودروهایی که در این فهرست حضور دارند و سال نه چندان خوبی را پشت سر گذاشتهاند تنها به خودروهای ژاپنی ختم نمیشوند. «جگوار» نیز امسال خودرویی داشت که تنها هزار و 346 دستگاه در بازار به فروش رفت. «جگوار ایکسکا» از سال ۱۹۹۶ تاکنون تولید شدهاست. با این حال سال 2013 برای «جگوار ایکسکا» یک شکست تمام عیار بوده است.
Volvo C30
میزان فروش: هزار و 361 دستگاه
این خودرو کوچک و جمع و جور به بازار آمد تا با خودروهای اسپورت همخانواده خود رقابت کند. «ولوو سی۳۰» از سال ۲۰۰۶ تاکنون تولید شدهاست. این خودرو در کلاس خودرو کامپکت قرار گرفته و طراحی آن خودروهای موتور جلوـ محور جلو است. اگرچه در ابتدای ورود به بازار طرفدارانی پیدا کرد اما در سال 2013 میلادی کمپانی ولوو یکی از کمترین فروشها برای این خودرو را ثبت کرده است.Subaru
Tribeca
میزان فروش: هزار و 598 دستگاه
کمپانی «سوبارو» فروش خوبی را با این خودرو شاسی بلند تجربه نکرده است. سوبارو یکی دیگر از کمپانیهای ژاپنی حاضر در این فهرست است. عمده شهرت سوبارو به خاطر موتور بوکسوری آن است که در بیشتر خودروهای خود از آن استفاده میکند. سوبارو همچنین در مدلهای سفارشی خود از موتور توربو شارژ استفاده میکند. «سوبارو ترایبکا» از سال ۲۰۰۵ تاکنون تولید شدهاست.
Volvo S80
میزان فروش: هزار و 935 دستگاه
کمپانی «ولوو» هم در این فهرست دو نماینده دارد. با این حال وضعیت فروش «ولوو اس 80» در سال 2013 میلادی کمی بهتر از «ولوو سی 30» بوده و این خودرو 574 دستگاه بیشتر از «سی 30» به فروش رفته است. ولوو اس۸۰ خودرویی است که از سال ۱۹۹۸ تاکنون و در چندین کشور مختلف از جمله سوئد، بلژیک، تایلند، مالزی و اندونزی تولید شدهاست.
sadegh
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳بچه ها اینم تاریخچه کاملتره سئات:
شرکت خودروسازی اسپانیایی است. این شرکت در سال ۱۹۵۰ توسط انستیتوی ملی صنعت اسپانیا و با کمک آغازین شرکت فیات بنیان نهاده شد.
شرکت سیات عضو گروهی تحت عنوان آئودی گروپ بود، که از شرکتهای آئودی، لامبورگینی و سئات تشکیل شده بود و پس از خریداری این گروه توسط گروه فولکسواگن، سپس منحل شدن آئودی گروپ، هماکنون شرکت سئات، بهطور کامل تحت مالکیت گروه فولکسواگن قرار دارد.
شرکت سیات در شهر مارتورل در نزدیکی بارسلون مستقر میباشد و بهطور رسمی در بارسلون به ثبت رسیده است. تا سال ۲۰۰۰ مجموع تولیدات سیات، ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه بود، که تا سال ۲۰۰۶ این رقم، از مرز ۱۶ میلیون خودرو گذشت، که ۶ میلیون دستگاه از این خودروها، توسط کارخانه خودروسازی مارتورل تولید شدهاست.
سئات (SEAT) سرواژهای از عبارت اسپانیایی «Sociedad Española de Automóviles de Turismo» به معنی «انجمن اسپانیایی خودروهای گردشگری» میباشد.
شاهین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳صادق جان ممنون از این تاریخچه.جالب بود.
یه چیزی،یعنی سئات 16 میلیون خودرو تولید میکنه؟! اگه این قدر تولید بکنه که واقعا باید بهش افرین گفت.
sadegh
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳قربونت شاهین جون، اون 16 میلیون تولید سالانه نیست، کلا تا سال 2006 اینقد دستگاه تولید کرده، که البته همونم بد نیس
شاهین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳اهان! فکر کردم توی یه سال اونقدر تولید کرده! ولی خب واسه سئات 500000 تا هم خوبه.
من اشکودا رو به سئات ترجیح میدم.(جفتشون زیر مجموعه ی فولکس واگن هستن.)ارادت.
sadegh
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳آره شاهین جون، انصافا اشکودا خیلی زیباتره و بهتره
امید
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳کل ایرانخودرو سایپا فدای یه چرخش
PEUGEOT
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳من آرزو به دل موندم یه شرکت خودروسازی باشه تا ایران خودرو و سایپا از اون بالاتر باشن
امید
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳فکر نکنم تکنولوژی خودرو سازای ما از تکنولوژی کارگاه های فرغون سازی بیشتر باشه و شایدم کمتر حداقل فرغون کیفیت و دوامش از این مثلا خودرو ها بیشتره
مصطفی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳اصلا سایپا رو جزء شرکتای خودرو سازی حساب نمی کنن.(تو دنیا)
Ehsan
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳تبلیغ ایرانخودرو و سایپا در سال 1450 ، وپراید نسل هفتم اگر دقت کنید متوجه میشید که آینه کمی عریض تر شده و این یکی از بزرگترین و اساسی ترین تغییراتی بود که ما با کلی نظر خواهی انجام دادیم
ایرانخودرو : و 405 نسل دهم ( الان دیگه کارخانه پژو هم یادش نمیاد که 405 رو انها تولید کردن یا ایرانخودرو ، حتی مدیر کارخانه ایرانخودرو گفته که این ماشین رو ما تولید کردیم چون هنوز هم تولید میکنیم اگر پژو تولید کرده سند بیاره ) بگذریم بریم سراغ تغییرات این نسل که توسط سرپرست طراحی کارخانه آقای ( م.ی.و ) انجام گرفته ، بله همانطور که میبینید نوارهای گرم کن شیشه عقب که افقی بودند به صورت عمودی در اومده بقیه ماشین رو هم دست نزدیم که پژو نتونه ادعایی داشته باشه
Infinite
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سئات ماشنیهای جالبی داره.
این هم مثل مدل لیون زیباست.
یادمه توی شیفت 2 یه سئات لیون داشتم. تا جایی که می شد تیونینگش کرده بودم.
Shoeib
۲۴ اسفند ۱۳۹۷سلام دوستان من تازه یه ماشین سبان الیزا مدل ۲۰۰۲ خریدم یک دکمه عجیب داره سمت راننده پشت صندلی سمت چپ والا هر چی میگردم نمیدونم چیه اینجا هم نمیتونم عکس بفرستم خونتون بدم شاید کسی سر در بیاره میشه راهنمایی کنید اگه کسی اینجا این مدل ماشین داشته