سئات

آیندهٔ نامعلوم سئات الحَمرا

سئات الحَمرا یک MPV بزرگ است که بر اساس فولکس‌واگن شاران شکل گرفته و نسل نخست آن در سال ۱۹۹۶ معرفی شد. نسل دوم این MPV در سال ۲۰۱۰ به بازار آمد و تاکنون طی این شش سال بدون تغییر چندانی در حال تولید بوده است؛ اما آیندهٔ الحمرا نامعلوم است چراکه مدیر طراحی سئات «Alejandro Mesonero» دراین‌ارتباط به اتواکسپرس گفته است:

«ما نمی‌خواهیم تولید این سبک خودرو یعنی MPV را ادامه دهیم و آن‌را با کلاس دیگری جایگزین خواهیم کرد؛ اما قطعاً جایگزین الحمرای فعلی، همانند قبل یک MPV هفت‌نفره نخواهد بود چراکه در حال حاضر MPVها محبوبیت خود را ازدست‌داده و همه در حال خرید کراس‌اوورها هستند».

seat-alhambra-2016-05
سئات الحمرا

به زبان ساده، چیزی که رئیس سئات قصد گفتن آن‌را دارد این است که اگر نسل جدید الحمرا تولید شود، به یک کراس‌اوور هفت‌نفره تبدیل خواهد شد. اگر این خودرو تولید شود به‌احتمال‌زیاد در بسیاری از قطعات با اشکودا کودیاک اشتراک داشته و بالاتر از کراس‌اوور فعلی سئات یعنی آتکا قرار خواهد گرفت. همچنین کانسپت 20V20 سئات که سال گذشته در نمایشگاه ژنو رونمایی شد هم می‌تواند الهام‌بخش طراحی کراس‌اوور جدید این شرکت باشد.

کانسپت 20V20
کانسپت 20V20

بااین‌حال اگر سئات MPV الحمرا را با جایگزینی با یک کراس‌اوور هفت‌نفرهٔ جدید بازنشسته کند، احتمالاً فولکس‌واگن هم همین مسیر را با شاران ادامه خواهد داد یعنی شاران هم به سرنوشت الحمرا دچار خواهد شد چراکه بعید است آلمانی‌ها نسل جدید خودرویی را بدون اشتراک با دیگر زیرمجموعه‌هایشان به خاطر کاهش هزینه‌های تولید معرفی کنند.

سئات آتکا
سئات آتکا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. كوروش

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    الحمراء؟
    عربا ساختنش یا به سفارش اونا بوده

    1. Elemento

      ۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      .
      سئات اسپانیایی هست.
      الحمرا هم اسم یک کاخ در اسپانیا هست.
      یک زمانی مسلمانان بر اسپانیا ( اندلس ) حکم رانی میکردند.
      از زمان حکومت امویان ( 711 میلادی ) که بوسیله ی طارق فتح شد تا سال 1492.
      این قلعه رو مسلمانان ساختن در اسپانیا.
      عکساش تو نت هست.

      1. یوسف

        ۸ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (738 ديدگاه)

        بله کاملا درسته، البته این اسم در اسپانیایی آلخامبرا و در انگلیسی Alhambra تلفظ میشه که نویسنده مقاله ریشه اسم رو ذکر کردن.

      2. كوروش

        ۸ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        ممنون از پاسختان

  2. volvo fh

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (240 ديدگاه)

    مثل رنو که قاجار و زعفران و نیسان,قشقایی و رونیز را از ایران گرفته

  3. احمد باقری

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    این کراس اوورها هم دیگه خوب دارن جا میفتن.

  4. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    25 نکته در مورد پورشه
    جدا جدا مینویسم چون کپی پیست کردنش سخته

  5. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۱. فردیناند پورشه سال ۱۸۹۹ نخستین خودروی هیبریدی الکتریکی را توسعه داد

  6. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    خودروی لونر – پورشه؛ “سمپر ویووس” در حقیقت نخستین خودروی الکتریکی است که در آن یک پیشرانه‌ی درون‌سوز به عنوان ژنراتور به کار گرفته شده است.

  7. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۲. فردیناند پورشه برای نخستین‌بار ثابت کرد خودروهای کوچک‌تر نسبت به خوروهای بزرگ با توان بیش‌تر عملکرد بهتری در مسابقات دارند

  8. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    فردیناند پورشه به درخواست یک فیلم‌ساز ثروتمند به نام ساشا، خودرویی را به همین نام برای شرکت خودروسازی اتریشی Austro – Daimler توسعه داد. این خودرو نسبت به رقبای خود ابعاد کوچکتری داشت اما با این حال در ۴۳ مسابقه از جمله رقابت افسانه‌ای Targa Florio در سال ۱۹۲۲ پیروز شد.

  9. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۳. فردیناند پورشه بعدها خودروهای مسابقه‌ای موفق Grand Prix را برای شرکت Auto Union طراحی کرد

  10. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    شرکت Auto Union P (پورشه) از خودرویی افسانه‌ای با یک پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر نصب شده در وسط رونمایی کرد. این خودرو به همراه هانس استاک و تازیو ناوولاری؛ دو تن از بهترین رانندگان آن دوران به خودرویی شکست‌ناپذیر بدل شده بود.

  11. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۴. نخستین بیتل شرکت فولکس واگن در ویلای شخصی فردیناند پورشه ساخته شد

  12. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۵. فردیناند مرسدس بنز T80، سریع‌ترین خودروی تاریخ را طراحی کرد

  13. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    سال ۱۹۳۹ مرسدس بنز T80 با هدف رسیدن به سرعت تقریبی ۷۵۰ کیلومتر در ساعت و شکستن رکورد سریع‌ترین وسیله‌ی نقلیه‌ی زمینی، طراحی شد. اما این خودرو هیچگاه قادر به رسیدن به این رکورد نشد و در حقیقت دستیابی به سرعت ۷۵۰ کیلومتر در ساعت، پس از گذشت ۲۵ سال ممکن شد.

  14. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۶. فردیناند پورشه موفق به توسعه‌ی یک خودروی فرمول ۱ با چهار چرخ متحرک شد.

  15. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    خودروی پورشه ۳۶۰ سیسیتالیا، ۳۸۵ اسب بخار قدرت داشت و قادر به دستیابی به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت بود، اما به دلیل نبود منابع مالی کافی و اعمال تغییراتی در قوانین، این خودرو هیچ‌گاه وارد مسابقات نشد.

  16. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۷. تصویر اسب بکار رفته در نماد پورشه مشابه نماد فراری است

  17. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    استفاده از تصویر اسب در نماد پورشه منطقی است، چرا که در نماد شهر اشتوتگارت‌؛ زادگاه پورشه نیز از این تصویر استفاده شده است. اما دلیل استفاده‌ی فراری از تصویر اسب متفاوت است؛ در جریان جنگ جهانی اول یک خلبان تک‌خال ایتالیایی، هواپیمایی را در اشتوتگارت منهدم کرده و طبق توصیه‌ی مــادر این خلبان به فراری، این شرکت از تصویر اسب به نشان خوش‌یمنی استفاده می‌کند.

  18. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۸. پیشرانه‌ی نخستین خودروهای اسپورت پورشه در وسط آن‌ها قرار داشت

  19. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    تصور عموم بر این است که پیشرانه‌ی پورشه ۳۵۶ در قسمت عقب آن قرار داشت، اما در حقیقت در نمونه‌ی اولیه‌ی این خودرو، جهت تعادل بهتر آن، پیشرانه در پشت راننده و در مقابل محور عقب قرار داشت. این خودرو برای نخستین‌بار در جریان رقابت تپه‌نوردی در اینسبروک پیروز شد.

  20. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۹. حدود دو سال مدل‌های ۳۵۶ در یک کارخانه‌ی چوپ‌بری در شهر گموند اتریش تولید شدند

  21. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    در حقیقت خودروهای مدل ۳۵۶ نسبت به نمونه‌های تولید شده‌ی بعدی بهتر بودند چرا که بدنه‌ی آن‌ها به جای فلز از جنس آلومینیوم ساخته می‌شد، بنابراین وزن کمتری داشتند.

  22. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۱۰. نیروی پلیس هلند در گذشته از پورشه ۳۵۶ استفاده می‌کرد

  23. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    پورشه پس از گذشت یک سال از توقف تولید ۳۵۶، تعداد ۱۰ دستگاه از آن را برای پلیس هلند تولید کرد. خودرویی را که در تصویر مشاهده می‌کنید، متعلق به جری ساینفلد است.

  24. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۱۱. بدنه‌ی بسیاری از خودروهای ابتدایی پورشه توسط ریکارو ساخته شده‌اند

  25. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    رویتر کاروسری ورک از تولیدکنندگان بدنه‌ و نمای داخلی خودروها بود و طبق یک قرارداد با پورشه، بدنه‌ی خودروهای ۳۵۶ را تولید می‌کرد. اوایل دهه‌ی ۶۰ میلادی پورشه بخش تولید بدنه‌ی این کمپانی را تصاحب کرد و بخش باقیمانده از این کمپانی نیز نام خود را به ریکارو تغییر داد.

  26. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۱۲. اوایل قرار بود که پورشه ۹۱۱، پورشه ۹۰۱ نامگذاری شود

  27. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    در ابتدا قرار بود پورشه ۹۱۱، یکی از خاطره‌انگیزترین نام‌ها در صنعت خودرو، پورشه ۹۰۱ نامگذاری شود، اما پژو مانع این کار شد، چرا که روند نامگذاری مرسوم این شرکت به صورت فرمت عدد – ۰ – عدد بود. به عنوان نمونه ۲۰۶.

  28. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۱۳. پورشه ۹۱۷ نسبت به خودروهای مسابقه‌ای کنونی برتری داشت

  29. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    با توجه به نوع مسابقات، پورشه ۹۱۷ تولید شده در اوایل دهه‌ی ۷۰ میلادی، می‌توانست قدرتی بالغ بر ۱۱۰۰ اسب بخار و سرعتی در حدود 385 کیلومتر در ساعت داشته باشد.

  30. Scuderia italia

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    ۱۴. ۲۵ دستگاه نخست از خودروی مسابقه‌ای ۹۱۷، “Secretary Car” لقب گرفته‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا