سئات الحَمرا یک MPV بزرگ است که بر اساس فولکسواگن شاران شکل گرفته و نسل نخست آن در سال ۱۹۹۶ معرفی شد. نسل دوم این MPV در سال ۲۰۱۰ به بازار آمد و تاکنون طی این شش سال بدون تغییر چندانی در حال تولید بوده است؛ اما آیندهٔ الحمرا نامعلوم است چراکه مدیر طراحی سئات «Alejandro Mesonero» دراینارتباط به اتواکسپرس گفته است:
«ما نمیخواهیم تولید این سبک خودرو یعنی MPV را ادامه دهیم و آنرا با کلاس دیگری جایگزین خواهیم کرد؛ اما قطعاً جایگزین الحمرای فعلی، همانند قبل یک MPV هفتنفره نخواهد بود چراکه در حال حاضر MPVها محبوبیت خود را ازدستداده و همه در حال خرید کراساوورها هستند».
به زبان ساده، چیزی که رئیس سئات قصد گفتن آنرا دارد این است که اگر نسل جدید الحمرا تولید شود، به یک کراساوور هفتنفره تبدیل خواهد شد. اگر این خودرو تولید شود بهاحتمالزیاد در بسیاری از قطعات با اشکودا کودیاک اشتراک داشته و بالاتر از کراساوور فعلی سئات یعنی آتکا قرار خواهد گرفت. همچنین کانسپت 20V20 سئات که سال گذشته در نمایشگاه ژنو رونمایی شد هم میتواند الهامبخش طراحی کراساوور جدید این شرکت باشد.
بااینحال اگر سئات MPV الحمرا را با جایگزینی با یک کراساوور هفتنفرهٔ جدید بازنشسته کند، احتمالاً فولکسواگن هم همین مسیر را با شاران ادامه خواهد داد یعنی شاران هم به سرنوشت الحمرا دچار خواهد شد چراکه بعید است آلمانیها نسل جدید خودرویی را بدون اشتراک با دیگر زیرمجموعههایشان به خاطر کاهش هزینههای تولید معرفی کنند.
كوروش
۸ آبان ۱۳۹۵الحمراء؟
عربا ساختنش یا به سفارش اونا بوده
Elemento
۸ آبان ۱۳۹۵.
سئات اسپانیایی هست.
الحمرا هم اسم یک کاخ در اسپانیا هست.
یک زمانی مسلمانان بر اسپانیا ( اندلس ) حکم رانی میکردند.
از زمان حکومت امویان ( 711 میلادی ) که بوسیله ی طارق فتح شد تا سال 1492.
این قلعه رو مسلمانان ساختن در اسپانیا.
عکساش تو نت هست.
یوسف
۸ آبان ۱۳۹۵بله کاملا درسته، البته این اسم در اسپانیایی آلخامبرا و در انگلیسی Alhambra تلفظ میشه که نویسنده مقاله ریشه اسم رو ذکر کردن.
كوروش
۸ آبان ۱۳۹۵ممنون از پاسختان
volvo fh
۸ آبان ۱۳۹۵مثل رنو که قاجار و زعفران و نیسان,قشقایی و رونیز را از ایران گرفته
احمد باقری
۸ آبان ۱۳۹۵این کراس اوورها هم دیگه خوب دارن جا میفتن.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵25 نکته در مورد پورشه
جدا جدا مینویسم چون کپی پیست کردنش سخته
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۱. فردیناند پورشه سال ۱۸۹۹ نخستین خودروی هیبریدی الکتریکی را توسعه داد
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵خودروی لونر – پورشه؛ “سمپر ویووس” در حقیقت نخستین خودروی الکتریکی است که در آن یک پیشرانهی درونسوز به عنوان ژنراتور به کار گرفته شده است.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۲. فردیناند پورشه برای نخستینبار ثابت کرد خودروهای کوچکتر نسبت به خوروهای بزرگ با توان بیشتر عملکرد بهتری در مسابقات دارند
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵فردیناند پورشه به درخواست یک فیلمساز ثروتمند به نام ساشا، خودرویی را به همین نام برای شرکت خودروسازی اتریشی Austro – Daimler توسعه داد. این خودرو نسبت به رقبای خود ابعاد کوچکتری داشت اما با این حال در ۴۳ مسابقه از جمله رقابت افسانهای Targa Florio در سال ۱۹۲۲ پیروز شد.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۳. فردیناند پورشه بعدها خودروهای مسابقهای موفق Grand Prix را برای شرکت Auto Union طراحی کرد
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵شرکت Auto Union P (پورشه) از خودرویی افسانهای با یک پیشرانهی ۱۶ سیلندر نصب شده در وسط رونمایی کرد. این خودرو به همراه هانس استاک و تازیو ناوولاری؛ دو تن از بهترین رانندگان آن دوران به خودرویی شکستناپذیر بدل شده بود.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۴. نخستین بیتل شرکت فولکس واگن در ویلای شخصی فردیناند پورشه ساخته شد
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۵. فردیناند مرسدس بنز T80، سریعترین خودروی تاریخ را طراحی کرد
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵سال ۱۹۳۹ مرسدس بنز T80 با هدف رسیدن به سرعت تقریبی ۷۵۰ کیلومتر در ساعت و شکستن رکورد سریعترین وسیلهی نقلیهی زمینی، طراحی شد. اما این خودرو هیچگاه قادر به رسیدن به این رکورد نشد و در حقیقت دستیابی به سرعت ۷۵۰ کیلومتر در ساعت، پس از گذشت ۲۵ سال ممکن شد.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۶. فردیناند پورشه موفق به توسعهی یک خودروی فرمول ۱ با چهار چرخ متحرک شد.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵خودروی پورشه ۳۶۰ سیسیتالیا، ۳۸۵ اسب بخار قدرت داشت و قادر به دستیابی به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت بود، اما به دلیل نبود منابع مالی کافی و اعمال تغییراتی در قوانین، این خودرو هیچگاه وارد مسابقات نشد.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۷. تصویر اسب بکار رفته در نماد پورشه مشابه نماد فراری است
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵استفاده از تصویر اسب در نماد پورشه منطقی است، چرا که در نماد شهر اشتوتگارت؛ زادگاه پورشه نیز از این تصویر استفاده شده است. اما دلیل استفادهی فراری از تصویر اسب متفاوت است؛ در جریان جنگ جهانی اول یک خلبان تکخال ایتالیایی، هواپیمایی را در اشتوتگارت منهدم کرده و طبق توصیهی مــادر این خلبان به فراری، این شرکت از تصویر اسب به نشان خوشیمنی استفاده میکند.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۸. پیشرانهی نخستین خودروهای اسپورت پورشه در وسط آنها قرار داشت
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵تصور عموم بر این است که پیشرانهی پورشه ۳۵۶ در قسمت عقب آن قرار داشت، اما در حقیقت در نمونهی اولیهی این خودرو، جهت تعادل بهتر آن، پیشرانه در پشت راننده و در مقابل محور عقب قرار داشت. این خودرو برای نخستینبار در جریان رقابت تپهنوردی در اینسبروک پیروز شد.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۹. حدود دو سال مدلهای ۳۵۶ در یک کارخانهی چوپبری در شهر گموند اتریش تولید شدند
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵در حقیقت خودروهای مدل ۳۵۶ نسبت به نمونههای تولید شدهی بعدی بهتر بودند چرا که بدنهی آنها به جای فلز از جنس آلومینیوم ساخته میشد، بنابراین وزن کمتری داشتند.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۱۰. نیروی پلیس هلند در گذشته از پورشه ۳۵۶ استفاده میکرد
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵پورشه پس از گذشت یک سال از توقف تولید ۳۵۶، تعداد ۱۰ دستگاه از آن را برای پلیس هلند تولید کرد. خودرویی را که در تصویر مشاهده میکنید، متعلق به جری ساینفلد است.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۱۱. بدنهی بسیاری از خودروهای ابتدایی پورشه توسط ریکارو ساخته شدهاند
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵رویتر کاروسری ورک از تولیدکنندگان بدنه و نمای داخلی خودروها بود و طبق یک قرارداد با پورشه، بدنهی خودروهای ۳۵۶ را تولید میکرد. اوایل دههی ۶۰ میلادی پورشه بخش تولید بدنهی این کمپانی را تصاحب کرد و بخش باقیمانده از این کمپانی نیز نام خود را به ریکارو تغییر داد.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۱۲. اوایل قرار بود که پورشه ۹۱۱، پورشه ۹۰۱ نامگذاری شود
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵در ابتدا قرار بود پورشه ۹۱۱، یکی از خاطرهانگیزترین نامها در صنعت خودرو، پورشه ۹۰۱ نامگذاری شود، اما پژو مانع این کار شد، چرا که روند نامگذاری مرسوم این شرکت به صورت فرمت عدد – ۰ – عدد بود. به عنوان نمونه ۲۰۶.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۱۳. پورشه ۹۱۷ نسبت به خودروهای مسابقهای کنونی برتری داشت
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵با توجه به نوع مسابقات، پورشه ۹۱۷ تولید شده در اوایل دههی ۷۰ میلادی، میتوانست قدرتی بالغ بر ۱۱۰۰ اسب بخار و سرعتی در حدود 385 کیلومتر در ساعت داشته باشد.
Scuderia italia
۹ دی ۱۳۹۵۱۴. ۲۵ دستگاه نخست از خودروی مسابقهای ۹۱۷، “Secretary Car” لقب گرفتهاند