سئات آتکا شاسیبلندی خوشساخت با سواری خوب و قیمت مناسب و کاربرد بالا است به علاوه نسخهی First Edition تجهیزات زیادتری نیز دارد.
افراد زیادی منتظر شاسیبلند سئات بودهاند اما این خودرو پس از انتظار طولانی به تازگی عرضه شده است. خریداران سالهاست به اینگونه خودروها علاقه نشان میدهند و تنها کمپانیهای جذاب بودهاند که گوی سبقت را از رقبا ربودهاند. به منظور برجسته بودن آتکا باید چیزی بیش از یک خودروی معمولی باشد و البته تا حدودی اینگونه هم هست چراکه در تستی گروهی این خودرو رنو کجار را شکست داده است.
این بار ما نسخهی دیزلی First Edition با پیشرانهی ۱.۶ لیتری TDI را انتخاب کردهایم. این خودرو تنها در تعداد ۲۰۰ نسخه تولید شده و بسیاری از تجهیزات مدل پرچمدار X-CELLENCE با قیمتی کمتر را ارائه میکند.
آتکا شاسیبلندی با طراحی بسیار تیز و تقریباً مشابه برادر کوچکتر لئون است که ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و پوششهایی در اطراف بدنه وجود دارد. خودروی حاضر در تست با وجود رینگهای ۱۸ اینچی و رنگ نارنجی Samoa واقعاً برجسته است.
اگر انتظار همان طراحی شیک و روشن را داخل کابین دارید شاید با ورود به آن کمی ناامید شوید. همانند لئون، کابین آتکا احساس تاریکی و مینیمالیستی داشته و در برخی قسمتها پلاستیکهای سخت دیده میشوند اما هنوز هم این خودرو بهتر از رنو و نیسان است حتی اگر نتواند با سطح کیفیت فولکس تیگوان رقابت کند.
به عنوان یک سنت در سئات دستهدنده در مکان بسیار خوبی قرار داشته و دید جلو نیز عالی است. First Edition قطعاً ارزش اضافه پرداخت ۳۵۰۰ پوندی را دارد و با این مبلغ شاهد اضافه شدن سیستم ناوبری ماهوارهای با صفحه لمسی ۸ اینچی خواهید بود. سیستم یادشده کاربرد آسان و روانی دارد.
آتکا همچنین بسیار کاربردی است. فضای سر و پا در عقب بهتر از متوسط این کلاس است و البته فضای محفظهی بار نیز مناسب نشان میدهد. نسخهی دیفرانسیل جلو همچنین صندوق بزرگتری نسبت به نسخهی دو دیفرانسیل دارد.
شاید با خود بگویید که پیشرانهی ۱.۶ لیتری دیزلی گروه فولکس در شاسیبلندی چون آتکا تقلا خواهد کرد اما در واقع این پیشرانه به خوبی با خودرو هماهنگ است. پیشرانه هرگز سریع احساس نمیشود و نمونههای سریعتر وجود دارند اما گشتاور بالای تولیدی در اکثر موارد احتیاجات را برآورده میکند و سریعتر از اعداد پیشنهادی است. گیربکس ۶ سرعته دستی روان است و میتوانید از بخش اعظم قدرت ارائه شده استفاده کنید.
اعداد ادعایی مربوط به مصرف سوخت در صدر کلاس نیستند و آلایندگی ۱۱۴ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر نسبت به آلایندگی ۹۹ گرم رنو کجار بیشتر است. اگر خواهان خودرویی قدرتمندتر و دو دیفرانسیل هستید ما پیشرانههای قویتر بنزینی و دیزلی را پیشنهاد میکنیم اگرچه که آنها مصرف سوخت بیشتری دارند. در شرایط واقعی تفاوتها برجستگی کمتری دارد اگرچه که آتکا مالیات بیشتری را نسبت به رقبا به مالک تحمیل میکند.
برگ برندهی این خودرو ترکیب مناسب سواری و هندلینگ است. سئات تنظیمات اسپورت تری را نسبت به تیگوان درنظر گرفته اگرچه که از راحتی خودرو کاسته نشده است. خودرو سفت اما کنترل شده حس میشود. فرمان خودرو بالانس وزنی خوبی داشته و تکانهای بدنه نیز قابلتوجه نیست و چسبندگی زیادی وجود دارد. در حقیقت این شاسیبلند به اندازهی لئون فرز و چابک احساس میشود.
کابین خودرو به خوبی ایزوله شده و صدای باد و جادهی کمی وارد آن میشود و تنها پسزمینهای از صدای پیشرانهی دیزلی وجود دارد. از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی آتکا از نیسان قشقایی پیشی میگیرد.
مشخصات سئات آتکا ۱.۶ TDI First Edition
قیمت: 24305 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 114 اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: 183 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Matador
۳ مهر ۱۳۹۵عالیه.
قیمت مناسب. امکانات و …
uss zumwalt DDG-1000
۴ مهر ۱۳۹۵من که فقط با مصرف سوختش حال کردم
se
۳ مهر ۱۳۹۵عالی
امیر
۳ مهر ۱۳۹۵ظاهرزیبا امکانات خوب قیمت مناسب دیگه چی میخوای