سئات رسماً سومین و بزرگترین کراساوور خود که تاراکو نام دارد را معرفی کرده است. تاراکو که نام آن از شهری بنام تاراگونا در اسپانیا گرفته شده است، در بین کراساوورهای سئات بالاتر از مدلهای آرونا و آتکا قرار میگیرد. این کراساوور میان سایز روی پلتفرم MQB مشترک با اشکودا کودیاک و بسیاری از دیگر محصولات گروه فولکسواگن ساخته شده و در ظاهر نمای بسیار آشنایی دارد. قسمت جلویی تاراکو نمایی مشابه یک سئات دارد اما پروفیل جانبی آن تا حد زیادی فولکسواگن تیگوآن آلاسپیس را یادآوری میکند و بخش عقبی آنهم شباهتهایی با پسرعمویش اشکودا کودیاک دارد. سئات گفته است تاراکو زبان طراحی جدید این برند را برای سالهای آینده نشان میدهد.
پایههای مشترک تاراکو با دیگر محصولات گروه فولکسواگن در داخل آن نیز دیده میشود بهجز فرم صفحهنمایش ۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی که برخلاف دیگر ساختههای گروه فولکسواگن، بهصورت یکپارچه درون داشبورد طراحی نشده و گویی روی داشبورد قرار گرفته است. علاوه بر این صفحهنمایش، امکان سفارش یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی کابین مجازی هم برای تاراکو وجود دارد. همانطور که گفته شد، تاراکو روی پلتفرم MQB ساخته شده که این پلتفرم فضای داخلی زیادی را برای آن فراهم کرده است. البته هنوز اعداد مربوط به میزان فضای داخلی تاراکو منتشر نشده و فقط میدانیم خودرو ۴.۷۳ متر طول و ۱.۶۶ متر ارتفاع دارد.
لیست پیشرانههای تاراکو نیز آشنا بوده و شامل دو واحد بنزینی و یک نمونهٔ دیزلی میشود که همگی به توربوشارژر، سیستم تزریق مستقیم سوخت و تکنولوژی توقف-حرکت مجهز هستند. پیشرانهٔ بنزینی پایه از نوع ۱.۵ لیتری TSI با ۱۵۰ اسب بخار قدرت است که نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. موتور بنزینی دوم اما ۲ لیتری TSI است که ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد. این موتور با گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشود.
پیشرانهٔ دیزلی تاراکو نیز یک نمونهٔ ۲ لیتری TDI است که خود در دو سطح قدرت مختلف ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخار ارائه میشود. برای نسخهٔ ضعیفتر این موتور امکان انتخاب ترکیب گیربکس شش سرعتهٔ دستی با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه با سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل انتخاب است اما نسخهٔ قویتر صرفاً با گیربکس دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشود. علاوه بر این، سئات گفته است که در آینده قوای محرکهٔ هیبریدی هم برای تاراکو ارائه خواهد شد.
سئات برای کراساوور پرچمدار خود طیف گستردهای از سیستمهای کمکراننده را هم ارائه کرده است تا ایمنی آنرا تضمین کند. تاراکو در اروپا بهصورت استاندارد با سیستم کمکی جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخهسواران، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم تماس ایمنی اتوماتیک، سیستم کمکی پیش از تصادف و سیستم تشخیص واژگونی ارائه میشود درحالیکه امکان سفارش سیستم پایش نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی اضطراری و سیستم کمکی چراغها هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. سئات تاراکو از اوایل سال آینده در دو تیپ SE و Xcellence در اروپا عرضه خواهد شد درحالیکه پیشفروش آن از ماه دسامبر امسال آغاز میشود. تاراکو در کارخانهٔ فولکسواگن در ولفسبورگ آلمان تولید خواهد شد.
:::فرشاد:::
۳۰ شهریور ۱۳۹۷بعضی خودروسازها رو درک نمیکنم، نصب سراگزوز واقعی نه هزینه آنچنانی داره نه دردسر خاص و غیرقابل حل?
javad
۳۰ شهریور ۱۳۹۷جلوش شبیه اینفینیتی qx50 جدید شده
SEAT - AHVAZ
۳۱ شهریور ۱۳۹۷عالی
omid622
۳ مهر ۱۳۹۷شیک و مجلسی